Η επανεκκίνηση της οικονομίας απαιτεί ρηξικέλευθες πολιτικές - 15 Απριλίου 2020
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ:
Η χώρα μας, θεωρητικά, είναι από τις πιο ευάλωτες χώρες της Ευρώπης στον κορωνοϊό. Σε μελέτη της Oxford Economics (Tomas Dvorak, Eurozone: Coronavirus likely to hit the periphery hardest, Oxford Economics, 16 March 2020), συστηματοποιούνται ορισμένοι διαρθρωτικοί παράγοντες που καθιστούν τις οικονομίες της Ευρωζώνης περισσότερο ή λιγότερο ευάλωτες στην κρίση του κορωνοϊού. Όσον αφορά στην Ελλάδα, το σχετικά μικρό μερίδιο της μεταποίησης στην οικονομία και η σχετικά χαμηλή συμμετοχή της στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα είναι στοιχεία που περιορίζουν την επίπτωση της κρίσης στην ελληνική οικονομία. Από την άλλη μεριά, μια σειρά από παράγοντες επιδρούν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ο γερασμένος πληθυσμός, η μεγάλη εξάρτηση της οικονομίας από τον τουρισμό, το μεγάλο μερίδιο των αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών, το σχετικά μικρό μέγεθος των ελληνικών επιχειρήσεων, και, τέλος, ακόμη και οι χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ, αξιολογούνται ως αρνητικοί παράγοντες που μεγεθύνουν την επίπτωση της κρίσης του κορωνοϊού στην ελληνική οικονομία.
Η ελληνική κυβέρνηση αρχικά έκανε λόγο (3/4/2020) για μέχρι και -4% ύφεση το 2020 χωρίς τη λήψη μέτρων, που μπορεί να περιορισθεί σε -2%, με τη λήψη μέτρων. Οι αρχικές αυτές προβλέψεις έχουν ήδη αναθεωρηθεί επί τα χείρω, καθώς βραχυπρόθεσμοι δείκτες δείχνουν όξυνση της ύφεσης στην Ευρωζώνη. Σύμφωνα με δηλώσεις (12/04/2020) του Υπουργού Οικονομικών (
συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ Radio 104,6 FM), η κρίση του κορωνοϊού στοιχίζει στο ελληνικό ΑΕΠ 2,5 μονάδες κάθε μήνα, ενώ η ύφεση το 2020 εκτιμάται ότι θα είναι μεταξύ -5% και -10%, όσο και στην Ευρωζώνη. Το ΔΝΤ αναβιβάζει την ύφεση στην Ελλάδα σε -10%, με τον μέσο όρο στην Ευρωζώνη σε -7,5%.
Πιο αναλυτικά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (
World Economic Outlook, 14/04/2020) προβλέπει ότι το παγκόσμιο ΑΕΠ θα συρρικνωθεί κατά -3% το 2020 και θα ανακάμψει το 2021 σημειώνοντας αύξηση +5,8%. Οι απώλειες από την παγκόσμια οικονομία εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των USD 9 τρισ., καθιστώντας την κρίση του 2020 συγκρίσιμη με την μεγάλη ύφεση του 1930. Για την Ελλάδα, το ΔΝΤ προβλέπει ύφεση κατά -10% το 2020, αύξηση της ανεργίας σε 22,3% από 16,4% (Ιαν. 2020) και διεύρυνση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών σε 6,5% του ΑΕΠ από 2,1% το 2019. Αν και, σύμφωνα με το ΔΝΤ, η ελληνική οικονομία θα επανέλθει σε τροχιά ανάκαμψης, με επέκταση 5,1% το 2021, η ανεργία θα παραμείνει υψηλή, στο επίπεδο του 19%, και το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών θα περιοριστεί στο 3,4% του ΑΕΠ (Δ01). Σημειώνεται ότι η ύφεση που προβλέπει το ΔΝΤ για την Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης, όπου η μείωση του ΑΕΠ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί κατά μέσο όρο σε -7,5%, με σημαντικές απώλειες στην Ιταλία (-9,1%), την Ισπανία (-8%), τη Γαλλία (-7,2%) και τη Γερμανία (-7%). Η βασική υπόθεση του ΔΝΤ για τις προβλέψεις αυτές είναι ότι η πανδημία θα εξασθενίσει κατά το 2ο εξάμηνο του 2020, δίνοντας τη δυνατότητα για σταδιακή χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι κίνδυνοι για μεγαλύτερη ύφεση είναι υπαρκτοί, καθώς η πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού παραμένει αβέβαιη.
Εκτιμάται ότι τα μέτρα που έχει ανακοινώσει και εφαρμόζει η ελληνική κυβέρνηση, θα προφυλάξουν την ελληνική οικονομία σε κάποιο βαθμό από την πραγματοποίηση των ακραίων εκτιμήσεων του ΔΝΤ, παρόλο που η αβεβαιότητα όσον αφορά στις προβλέψεις είναι εξαιρετικά μεγάλη λόγω της ιδιαιτερότητας του φαινομένου. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τις προβλέψεις του ΔΝΤ, και να ενισχύσει τα μέτρα για την αποτροπή του σεναρίου εξαιρετικά υψηλής ύφεσης.
Διαβάστε
εδώ το δελτίο.
Πρακτικός οδηγός για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας από τον ΣΕΒ, 23/3/2020
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ:
Με σκοπό την κωδικοποίηση των οργανωτικών προσαρμογών που απαιτούνται, υπό το έκτακτο καθεστώς του κορονοϊού COVID-19, ο ΣΕΒ συνέταξε έναν πρακτικό οδηγό, που αφορά δέκα βασικά αυτονόητα ερωτήματα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας.
Με δεδομένο ότι η προστασία της υγείας και τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού είναι η πρώτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις, εξίσου σημαντικό είναι να διασφαλιστεί παράλληλα η οικονομική λειτουργία των επιχειρήσεων, για την προσφορά των απαραίτητων αγαθών και υπηρεσιών στους πολίτες, για τη διατήρηση του παραγωγικού ιστού την επόμενη μέρα, και για την προστασία των θέσεων εργασίας. Όπως σημειώνεται, κάθε επιχείρηση καλείται να προσαρμοστεί στις σημερινές πρωτόγνωρες συνθήκες, προστατεύοντας τους εργαζόμενους, διατηρώντας τη λειτουργία, τις γραμμές εφοδιασμού, ενέργειας, επικοινωνίας και συναλλαγών, σε απρόβλεπτο προς το παρόν, χρονικό ορίζοντα.
Σύμφωνα με τον Οδηγό του ΣΕΒ, ο σχεδιασμός κάθε επιχείρησης πρέπει να περιλαμβάνει, μέτρα άμεσης αντίδρασης, πρωτοβουλίες διοικητικής αναδιοργάνωσης, αλλά και επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων για κάθε ενδεχόμενο. Παράλληλα, η δημιουργία εσωτερικού κλίματος ασφάλειας, ηρεμίας και κουλτούρας αλληλεγγύης και υπευθυνότητας, είναι η κρίσιμη διάσταση που μπορεί να κάνει τη διαφορά.
The latest IMF analysis of global economics, finance and policy issues shaping the world // |
|
(photo: NICK-OXFORD-REUTERS-Newscom)
|
Dear Colleague,
By Vitor Gaspar, W. Raphael Lam, and Mehdi Raissi
In times of pandemic, fiscal policy is key to save lives and protect people. Governments have to do whatever it takes. But they must make sure to keep the receipts.
The Fiscal Monitor shows how policymakers can offer emergency lifelines to: save lives; protect people from losing jobs and incomes, and companies from bankruptcies; and enable a recovery.
So far, countries have taken fiscal actions amounting to about $8 trillion to contain the pandemic and its damage to the economy.
Emergency lifelines provided globally include higher spending and foregone revenues ($3.3 trillion), public sector loans and equity injections ($1.8 trillion), and guarantees ($2.7 trillion). The Group of Twenty advanced and emerging economies are at the forefront with actions totaling $7 trillion. Fiscal support is also provided by automatic stabilizers— features of the tax and benefit system that stabilize incomes and consumption, such as progressive taxation and unemployment benefits.
Rules of the road
| | | |
Γραφείο Τύπου
Συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της Έκθεσης για την Ελληνική Οικονομία (τεύχος 1ο/ 2020)
Ημερομηνία: 15/04/2020
Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα Μ. Τετάρτη 15 Απριλίου και ώρα 13:00 το μεσημέρι, το ΙΟΒΕ πραγματοποίησε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της Τριμηνιαίας Έκθεσης για την Ελληνική Οικονομία (τεύχος 1ο/2020).
Το σχετικό υλικό είναι διαθέσιμο, στους παρακάτω συνδέσμους:
COMMUNIQUE : ΣΕΤΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ
le 13/4/2020 16:59:11
Επιστολή της Προέδρου της Ελληνικής Κοινότητας Παρισίων στον Υπουργό Εξωτερικών για την ΓΓΑΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΙΣΙOY ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ
COMMUNAUTE HELLENIQUE DE PARIS ET DES ENVIRONS
( Έτος Ιδρύσεως 1923 - Association fondée en 1923 )
Προς
Υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια
Κοιν :
Υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για τον Απόδημο Ελληνισμό κ. Κ. Βλάση
Γενικό Γραμματέα του Απόδημου Ελληνισμου
κ. Γ. Χρυσουλάκη
Πρέσβη της Ελλάδας στη Γαλλία
κα Αγλαία Μπαλτά
Παρίσι, 10 Απριλίου 2020
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Πληροφορηθήκαμε ότι αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Εξωτερικών έχει καταθέσει προσχέδιο σύμφωνα με το οποίο η Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού θα πάψει να υφίσταται ως αυτόνομη υπηρεσία και θα ενσωματωθεί σε νέο οργανισμό του Υπουργείου.
Κύριε Υπουργέ, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι η ΓΓΑΕ είναι ο μοναδικός δημόσιος φορέας ο οποίος ασχολείται άμεσα και αποκλειστικά με τα θέματα της Ελληνικής Ομογένειας. Η δημιουργία της πριν από 37 χρόνια ήταν μια πραγματική κατάκτηση για τον απόδημο Ελληνισμό.
Επί σειρά ετών ήταν η μόνη υπηρεσία στην οποία μπορούσαμε εμείς, ως κοινότητες και οργανώσεις της Διασποράς, να απευθυνθούμε απευθείας για τα προβλήματα μας. Εγώ, ως Πρόεδρος Κοινότητας επικοινωνούσα με την Διεύθυνση Ευρώπης και ήξερα ότι υπάρχουν τουλάχιστον δέκα αρμόδια στελέχη, τα οποία ήταν σε θέση να με ενημερώσουν και να δώσουν απάντηση στα ερωτήματά μου.
Η συμβολή της στη διάδοση και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε κοινότητες και οργανώσεις που δεν διαθέτουν επαρκείς πόρους, όπως σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, υπήρξε καθοριστική. Και αλλού όμως, πολλές κοινότητες έχουν ωφεληθεί από τα επιδοτούμενα προγράμματα της Γραμματείας. Χιλιάδες παιδιά και νέοι της Ομογένειας έχουν συμμετάσχει κατά καιρούς στα εκπαιδευτικά προγράμματα και στις κατασκηνώσεις της.
Η αποδυνάμωση της τα τελευταία δέκα χρόνια έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή στην ομογένεια. Η επαναφορά της θέσης του Γενικού Γραμματέα Απόδημου Ελληνισμού το 2019, αναπτέρωσε τις ελπίδες μας για τη γενικότερη αναβάθμιση της Γραμματείας.
Πραγματικά δεν κατανοούμε τους λόγους για τους οποίους αυτή τη στιγμή, η μοναδική Υπηρεσία που ασχολείται αποκλειστικά για την Ομογένεια συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται ουσιαστικά σε
μία Δ/νση μαζί με την Unesco, το Άγιον Όρος, τo Ινστιτούτο Ερευνών Βενετίας, ενώ αντίθετα θα έπρεπε να αναβαθμιστεί !
Όπως γνωρίζετε και εσείς καλύτερα από όλους μας, τα προβλήματα της Ελληνικής διασποράς είναι αυτή τη στιγμή τεράστια. Ένα σημαντικό κομμάτι του Ελληνισμού, νέοι επιστήμονες, μετανάστευσαν τα τελευταία χρόνια σε διάφορες χώρες ανάμεσα στις οποίες και στη Γαλλία. Ήδη το δικαίωμα ψήφου, όπως επικυρώθηκε από τη Βουλή έχει αποκλείσει ένα μεγάλο μέρος του απόδημου ελληνισμού με την ελληνική καθημερινότητα. Η υποβάθμιση της ΓΓΑΕ επιφέρει ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στην επικοινωνία των Ελλήνων της διασποράς με τη μητροπολιτική Ελλάδα, που είναι δύσκολο να κατανοηθεί.
Περιμένουμε από το Υπουργείο περαιτέρω διευκρινίσεις για τους λόγους που υπαγόρευσαν την συρρίκνωση αυτή.
Με τιμή,
Σέτα Θεοδωρίδου
πρόεδρος
14 Απριλίου 2020
ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΙΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ Δ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 14 Απριλίου τηλεδιάσκεψη μεταξύ του Δημάρχου Αλίμου κ. Ανδρέα Κονδύλη και του κ. Δημήτρη Καραγεωργόπουλου, Γραμματέα Τύπου της ΓΣΕΕ και Προέδρου του Συλλόγου Ιδιωτικών Υπαλλήλων «Η ΕΝΩΣΗ», με αντικείμενο το συμβασιούχο προσωπικό σχολικής καθαριότητας του Δήμου.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης συζητήθηκαν εκτεταμένα όλα τα οξυμένα ζητήματα του πολύπαθου αυτού κλάδου και ειδικότερα το ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας των εργαζομένων, με διαρκώς ανανεούμενες συμβάσεις έργου, που όμως δεν διασφαλίζουν ούτε τα αυτονόητα εργασιακά δικαιώματα, όπως της κάλυψης σε περίπτωση εργατικών ατυχημάτων, της άδειας μητρότητας, της αναρρωτικής άδειας, την πρόσβαση σε αξιοπρεπείς όρους αμοιβής και εργασίας. Επίσης από την πλευρά του κ. Δ. Καραγεωργόπουλου τέθηκε το θέμα που έχει προκύψει με την περιστασιακή απασχόληση των εν λόγω εργαζομένων σε εξωτερικούς χώρους του Δήμου Αλίμου, ζητώντας από τον κ. Κονδύλη να αναθεωρήσει πρόσφατη απόφασή του, καθώς, όπως ο ίδιος επεσήμανε, η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων εντάσσεται στον καθαρισμό εσωτερικών χώρων και δεν διασφαλίζεται η περίπτωση ατυχήματος από τη συμβατική σχέση.
Ο Δήμαρχος Αλίμου δήλωσε ότι η Δημοτική Αρχή του Αλίμου στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των συμβασιούχων σχολικών καθαριστριών για μόνιμη, πλήρη και σταθερή εργασία με αορίστου χρόνου συμβάσεις και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με αξιοπρεπείς αμοιβές, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, με τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. Αυτό θα είναι και προς όφελος και των σχολικών μονάδων και των μαθητών, καθώς και συνολικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που σήμερα ταλαιπωρείται από το ιδιόμορφο καθεστώς απασχόλησης των σχολικών καθαριστριών. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται διαχρονικά και οι διεκδικήσεις του Δήμου προς την κεντρική Εκτελεστική Εξουσία, στηρίζοντας έμπρακτα όλες τις αντίστοιχες κατηγορίες εργαζομένων. Σε ότι αφορά την απασχόληση των συγκεκριμένων εργαζομένων σε εξωτερικούς χώρους, το αίτημα έγινε αποδεκτό, διότι η Δημοτική Αρχή Αλίμου ενδιαφέρεται για την ασφαλή απασχόληση όλων των εργαζομένων, καθώς και για την παροχή της εργασίας τους με όρους που θα ικανοποιούν και τις ίδιες.
Οι δυο πλευρές συμφώνησαν να εντείνουν το επόμενο διάστημα τη συνεργασία τους για την από κοινού επίλυση ζητημάτων που αφορούν εργαζόμενους με καθεστώς επισφαλούς εργασιακής σχέσης στους Δήμους και ιδίως στο ευαίσθητο πεδίο των σχολείων και των μαθητών.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Διαβάστε το στην ιστοσελίδα μας
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα.
Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.