politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"η Χρήσιμη Εφημερίδα"
"η Χρήσιμη Εφημερίδα"..a new usefull beginning after twenty three wonderful years !!
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
18/4/2024
Χθες 2327 Αυτόν τον μήνα 38947 Τελευταίος μήνας 64042
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Σάββατο 17 Απριλίου 2021
Δηλώσεις Υπ.Εξ. Νίκου Δένδια, μετά το πέρας της συνάντησης με τον Υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας
Αθήνα, 15 Απριλίου 2021
Δηλώσεις Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, μετά το πέρας της συνάντησης με τον Υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας, MevlütÇavuşoğlu
«Εξοχότατε κύριε Υπουργέ, αγαπητέ μου Mevlüt,
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο Erdoğan και βεβαίως εσένα, τον παλιό μου φίλο - σε ευχαριστώ που θύμησες πότε και πώς πρωτογνωριστήκαμε, εδώ και πολλά χρόνια - για τη σημερινή σου φιλοξενία.
Και θα ήθελα να σε ευχαριστήσω, επίσης, για τη μεγάλη τιμή που μου κάνεις, προσκαλώντας με στο δείπνο Ιφτάρ, αργότερα απόψε.
Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να μεταφέρω εκ μέρους του Πρωθυπουργού, του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, τις ευχές προς όλους τους μουσουλμάνους για την έναρξη του ραμαζανιού. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στο ζήτημα της θρησκευτικής ελευθερίας. Αυτό άλλωστε κατοχυρώνεται από το Ελληνικό Σύνταγμα. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για το άνοιγμα ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα, κάτι που έχει γίνει πράξη τον περασμένο Νοέμβριο και θα κάνουμε τα εγκαίνιά του αμέσως μετά την πανδημία.
Όσον αφορά στις συνομιλίες που είχαμε σήμερα - εκτεταμένες συνομιλίες - ήταν ανοιχτές και ειλικρινείς. Ήταν μια ιδιαίτερα χρήσιμη συζήτηση. Και θέλω να σας πω ειλικρινά ότι συζητήσαμε σε όσα θέματα υπάρχουν προσεγγίσεις, αλλά και σε όσα θέματα μας δημιουργούν τριβές.
Γιατί θεωρούμε ότι η διατήρηση διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των δύο γειτονικών κρατών είναι απαραίτητη. Πρωταρχικό μέλημα είναι να εδραιώσουμε την ειρηνική συνύπαρξη στη βάση του διεθνούς δικαίου. Όπως και στη βάση των θεμελιωδών κανόνων και αξιών του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και του ΝΑΤΟ, στο οποίο οι δύο χώρες, εμείς και η Τουρκία, έχουμε ενταχθεί εδώ και 70 και πλέον χρόνια. Και βεβαίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία η Ελλάδα συμπληρώνει 40 χρόνια και η Τουρκία έχει επανειλημμένως τονίσει ότι η ένταξη σε αυτή παραμένει στρατηγικός της στόχος.
Στο πλαίσιο αυτό, χαιρετίζω την επανέναρξη των διερευνητικών επαφών μεταξύ ημών και της Τουρκίας, των πολιτικών διαβουλεύσεων μεταξύ των δύο Υπουργείων Εξωτερικών, καθώς και των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης, η οποία θα ακολουθήσει.
Σήμερα συζητήσαμε πολύ ώρα, συζητήσαμε τις διμερείς μας σχέσεις, συζητήσαμε τις περιφερειακές εξελίξεις. Και συμφωνήσαμε με τον φίλο μου Mevlüt ότι υπάρχει πολύ σημαντικό περιθώριο για την ανάπτυξη των διμερών μας σχέσεων σε διάφορους τομείς.
Καταρχήν στην οικονομία, στο εμπόριο. Η παρουσία του στενού μου συνεργάτη, του κ. Υφυπουργού Κώστα Φραγκογιάννη, έχει σκοπό να εξετάσουμε και συγκεκριμένες προτάσεις συνεργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό υποβάλλαμε προς την τουρκική πλευρά μια σειρά από προτάσεις για να αναβιώσουν πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί τις περασμένες δύο δεκαετίες, οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί. Και νομίζω ότι συμφωνήσαμε να δημιουργήσουμε από κοινού με την τουρκική πλευρά μια θετική ατζέντα οικονομικών θεμάτων για να προχωρήσουμε τις σχέσεις μας μπροστά και να προωθήσουμε την οικονομική μας συνεργασία, ώστε να αλλάξουμε το κλίμα, το οποίο υπάρχει στις ελληνο-τουρκικές σχέσεις. Να οδηγηθούμε σε ένα θετικό κλίμα, κατ’ αντιδιαστολή με αυτό που υπήρχε τους τελευταίους 20 μήνες.
Επίσης, εξετάσαμε τη δυνατότητα πρωτοβουλιών, που θα διευκολύνουν τις επαφές μεταξύ των δύο λαών μας μετά το τέλος της πανδημίας. Και βεβαίως, ανέφερα - και νομίζω συμφωνούμε όλοι - ότι αναγκαία προϋπόθεση για τη βελτίωση των διμερών σχέσεων είναι η αποκλιμάκωση και η αποφυγή ενεργειών και δηλώσεων που δυναμιτίζουν το κλίμα. Γιατί, νομίζω δεν σας λέω κάτι καινούριο. Μέχρι πριν ελάχιστο καιρό, μέχρι πριν λίγους μήνες, οι παραβατικές ενέργειες είχαν αυξηθεί δραματικά, επιβαρύνοντας τις προσπάθειες για να δημιουργήσουμε αυτό το κλίμα εμπιστοσύνης που σήμερα προσπαθούμε. Οι θέσεις μας για αυτά τα θέματα είναι γνωστές.
Θέλω εδώ να αναφέρω, όντας στην πρωτεύουσα της Τουρκίας, ότι χτες ήμουν την Κωνσταντινούπολη, όπου συναντήθηκα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και εκεί είχα τη δυνατότητα να συζητήσω τα θέματα που αφορούν την ελληνική κοινότητα. Επίσης, για εμάς - πρέπει να το πω αυτό - υπάρχει στην Ελλάδα μουσουλμανική μειονότητα. Αυτό αναγνωρίζει η Συνθήκη της Λωζάννης, αυτή είναι η επίσημη άποψη του ελληνικού κράτους.
Επίσης, παρακάλεσα στις συζητήσεις μας να μην υπάρχουν προβολές ψευδών ειδήσεων, προκλητικών ρητορικών που προβάλλονται από συγκεκριμένους κύκλους και οι οποίες δεν βοηθούν σε αυτό το θετικό κλίμα, το οποίο συμφωνήσαμε να προωθήσουμε.
Σήμερα συζητήσαμε και πολλά περιφερειακά θέματα με τον Mevlüt, όπως είναι φυσικό, αρχής γενομένης από την Πενταμερή για το Κυπριακό που οργανώνει ο ΟΗΕ στη Γενεύη σε δύο εβδομάδες. Εμείς ευελπιστούμε ότι όλες οι πλευρές θα προσέλθουν με εποικοδομητικό πνεύμα, ώστε να είναι δυνατό να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για την επίλυση του Κυπριακού προβλήματος.
Όπως γνωρίζετε, μοναδική λύση, που είναι αποδεκτή από το σύνολο της διεθνούς κοινότητας, είναι η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία στη βάση των σχετικών αποφάσεων των Ηνωμένων Εθνών. Αυτή η λύση είναι συμβατή και με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Και επίσης, βέβαια, πρέπει να υπογραμμίσω την ανάγκη, στο πλαίσιο αυτό, της αναζήτησης λύσης επιτέλους του Κυπριακού, να υπάρχει αποχή από ενέργειες που παραβιάζουν την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Μιλήσαμε βεβαίως και για τα θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας. Υπογραμμίζω πάλι, για δεύτερη φορά, ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας, εφόσον η Τουρκία το επιθυμεί. Γιατί είμαστε πεπεισμένοι ότι σαν γείτονες και οι δύο πλευρές έχουμε να κερδίσουμε πολλά από τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και από μία Τουρκία πλήρως ενταγμένη στην ευρωπαϊκή οικογένεια.
Επίσης, πιστεύουμε – αλλά δεν είμαστε εμείς που θα το κρίνουμε αυτό - ότι ο τουρκικός λαός στην πλειοψηφία του επιθυμεί την ένταξη της χώρας του στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για αυτό το λόγο, όπως επεσήμανε και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, είμαστε ανοιχτοί να εξετάσουμε θετικά καίρια ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα την απελευθέρωση των θεωρήσεων, τη «visaliberalisation». Ένα ζήτημα όπου εμείς πάντοτε είχαμε πάρει μία εποικοδομητική θέση μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αλλά, όπως ισχύει για κάθε υποψήφια χώρα, υπάρχει ένας απαράβατος κανόνας που πρέπει να τηρείται: ο σεβασμός στις αρχές και τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένου του ευρωπαϊκού κεκτημένου, που ως γνωστόν περιλαμβάνει τον πλήρη σεβασμό της κυριαρχίας, της εδαφικής ακεραιότητας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων του συνόλου των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υιοθετήσει μία διπλή προσέγγιση. Το ενδεχόμενο λήψης μέτρων υπάρχει πάντα στο τραπέζι του Συμβουλίου. Εάν υπάρξουν παραβατικές και παράνομες ενέργειες σε βάρος της κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων μας, υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο λήψης μέτρων. Βεβαίως, απευχόμαστε τις παράνομες ενέργειες με όλη μας την καρδιά.
Θα μου επιτρέψετε να κάνω μία ιδιαίτερη αναφορά σε ένα ζήτημα που δυστυχώς επηρεάζει αρνητικά τις διμερείς μας σχέσεις, αλλά και την ενταξιακή πορεία, νομίζω, της Τουρκίας. Και αυτό αφορά την απειλή πολέμου, εφόσον η Ελλάδα εφαρμόσει τα αναφαίρετα δικαιώματά της που προέρχονται από την UNCLOS και το Διεθνές Δίκαιο. Η στάση αυτή αντίκειται στο Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και δεν συνάδει ούτε με έναν Νατοϊκό Σύμμαχο, ούτε με τις σχέσεις καλής γειτονίας και με την προώθηση αυτών των σχέσεων.
Η Τουρκία συνεχίζει να μην αποδέχεται τη Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, η οποία όχι μόνον αντικατοπτρίζει εθιμικό δίκαιο, αλλά έχει επικυρωθεί και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, άρα είναι τμήμα του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Και χαρακτηριστικό παράδειγμα μη συμμόρφωσης αποτελεί το γνωστό «μνημόνιο» μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης, το οποίο έχει καταδικασθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, διότι παραβιάζει κυριαρχικά δικαιώματα τρίτων κρατών και δεν συνάδει με το Δίκαιο της Θάλασσας.
Αναφορικά με το μεταναστευτικό-προσφυγικό, επισήμανα - και νομίζω συμφωνήσαμε - ότι είναι ευρω-τουρκικό ζήτημα. Οι υποχρεώσεις της Τουρκίας απορρέουν από τη Δήλωση Ε.Ε.-Τουρκίας του 2016. Ο φίλος μου Mevlüt μου είπε την τουρκική επιθυμία για την υπογραφή μίας νέας συμφωνίας. Όποια συμφωνία όμως και να υπάρχει, για να πετύχει η υλοποίησή της πρέπει να γίνουν αναγκαίες ενέργειες και να υπάρχει η απαραίτητη βούληση, ώστε να τερματισθεί η εγκληματική δράση δικτύων μετακίνησης μεταναστών. Και αναφέρθηκα καθαρά στην απόπειρα εργαλειοποίησης του μεταναστευτικού στον Έβρο το προηγούμενο διάστημα.
Επίσης, συζητήσαμε θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς. Η προσδοκία αναστροφής της απόφασης μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, καθώς και της απόφασης της μετατροπής της Μονής της Χώρας σε τζαμί, εκφράστηκε προς την τουρκική πλευρά. Εμείς πιστεύουμε ότι μία τέτοια αναστροφή είναι προς το συμφέρον και της Τουρκίας και της εικόνας της Τουρκίας διεθνώς.
Αγαπητέ μου Mevlüt, ολοκληρώνω κάνοντας μία σύντομη αναφορά στις περιφερειακές προκλήσεις στη Συρία, στη Λιβύη. Νομίζω ότι πρέπει και στις δύο χώρες αυτές – θα το συζητήσουμε και μετά στο δείπνο - να βοηθήσουμε, ώστε να λυθούν συνολικά οι μακροχρόνιες κρίσεις, με τη διαφύλαξη της κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας και των δύο χωρών, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας.
Κυρίες και κύριοι, η Ελλάδα και η Τουρκία είναι προορισμένες από τη γεωγραφία να ζουν μαζί σε μία περιοχή με πολλά σύνθετα προβλήματα. Είτε στα Βαλκάνια, είτε στη Μέση Ανατολή, είτε στον Καύκασο. Είναι προς το συμφέρον και των δύο χωρών, και της Ελλάδας και της Τουρκίας, να συνεργαστούμε για την εμπέδωση της ασφάλειας, της σταθερότητας και της ευημερίας στις περιοχές αυτές στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και των αρχών καλής γειτονίας. Αυτή είναι η άποψη της κυβέρνησης Μητσοτάκη και αυτή την άποψη ήρθα να εκφράσω σήμερα εδώ στην Άγκυρα, με την ελπίδα οι σχέσεις μας να πάνε μπροστά. Δεν αγνοούμε την πραγματικότητα, ξέρουμε ότι έχουμε πολύ δρόμο. Αλλά ελπίζω ότι σήμερα μπορούμε να πούμε ότι μπορούμε να κάνουμε ένα βήμα, το οποίο θα αποβεί εις όφελος και των δύο χωρών μας και κυρίως των δύο λαών μας.
Θα ήθελα, επίσης, με την ευκαιρία αυτή να διατυπώσω προς το φίλο μου Mevlüt την πρόσκληση να επισκεφθεί την Αθήνα, σε χρόνο που θα καθορίσουμε από κοινού και θα μας δώσει την ευκαιρία να συνεχίσουμε τη συζήτηση επί τη βάση της ατζέντας μας και τελικά, να προετοιμάσουμε από τις συζητήσεις μας τη συνάντηση του Προέδρου Erdoğan με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Και πάλι ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία σήμερα εδώ, αγαπητέ μου Mevlüt.».
Δευτερολογία Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια
«Ευχαριστώ, αγαπητέ μου Mevlüt, που μου επιτρέπεις να απαντήσω. Φαντάζομαι οι συνεργάτες σου είναι «βασιλικότεροι του βασιλέως» και θα προτιμούσαν να μην το κάνω, αλλά δεν γίνεται.
Να τα θέσω με τη σειρά: Νομίζω ότι η ελληνική θέση όσον αφορά το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο είναι σαφής πάντοτε. Και δεν νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που τα ακούτε. Και θα μου έκανε μεγάλη εντύπωση αν περιμένατε, αγαπητέ μου Mevlüt, να μην τα πω εδώ στην Άγκυρα. Δηλαδή να έρθω εδώ στην Άγκυρα και να παρουσιάσω τα πράγματα σαν να μην έχει συμβεί τίποτε στο Αιγαίο και σαν να μην έχει συμβεί τίποτε στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η θέση της Ελλάδας είναι σαφής: η Τουρκία έχει παραβιάσει στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο το Διεθνές Δίκαιο και τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας. Και όχι μόνον αυτό, έχει παραβιάσει τα ίδια τα δικαιώματα κυριαρχίας της Ελλάδας. Έχει κάνει 400 υπερπτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος Mevlüt. Πάνω από ελληνικό έδαφος. Δεν υπάρχει καμία διάταξη δικαίου που να επιτρέπει πτήση πάνω από το ελληνικό έδαφος. Δεν μιλάω για τη θάλασσα.
Όσον αφορά το θέμα της μειονότητας, της μουσουλμανικής μειονότητας: αυτό το λέει η Λωζάννη, δεν το λέμε εμείς. Και τη Λωζάννη, αν θυμάμαι καλά, την έχει υπογράψει και η Τουρκία. Αυτή είναι η Συνθήκη. Μπορεί να αρέσει στην Τουρκία, μπορεί να μην αρέσει στην Τουρκία, αλλά η Λωζάννη ισχύει και θα ισχύει.
Όσον αφορά την UNCLOS: η UNCLOS είναι τμήμα του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Την έχει υπογράψει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι μόνο τα κράτη, αλλά και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση. Εάν η Τουρκία θελήσει να γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που εγώ ελπίζω ότι θα θελήσει, θα αποδεχθεί και την UNCLOS, τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Όσον αφορά το μεταναστευτικό, ειλικρινά νομίζω ότι μετά από τα γεγονότα του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου δεν θα έπρεπε η Τουρκία να κάνει μάθημα στην Ελλάδα. Εμείς είμαστε έτοιμοι πράγματι, όπως είπες κι εσύ, να προχωρήσουμε σε μία νέα σελίδα. Αλλά η νέα σελίδα προϋποθέτει μία αντίληψη, καμιά φορά, του τί κάνει κανείς λάθος και τί κάνει σωστό. Νομίζω, λοιπόν, ότι ήταν μάλλον όχι σωστό το συγκεκριμένο ζήτημα.
Θα ήθελα λοιπόν να πω ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να προχωρήσει σε μία θετική ατζέντα σιγά-σιγά με την Τουρκία. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει αλλαγή των πάγιων, διαρκών θέσεων της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, δεν σημαίνει εγκατάλειψη του ευρωπαϊκού κεκτημένου.
Και θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ελλάδα, Mevlüt, δεν είναι «τρίτοι». Η Ελλάδα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο είναι το Συμβούλιο στο οποίο ανήκουμε και στο οποίο έχουμε προτείνει να ανήκετε κι εσείς, όταν γίνετε μέλος. Άρα δεν είναι τρίτος, είναι η οικογένειά μας. Είναι οι χώρες με τις οποίες ζούμε μαζί, είναι οι χώρες με τις οποίες συμμεριζόμαστε τις ίδιες αξίες, είναι οι χώρες με τις οποίες συμμεριζόμαστε ένα κοινό μέλλον, ένα κοινό όραμα, ένα χώρο προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όπως λέω πάντα, είναι το πιο υπερήφανο παράδειγμα συνύπαρξης κρατών στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους. Η Ελλάδα είναι περήφανη για τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι περήφανη για το ευρωπαϊκό κεκτημένο και θα συνεχίσει να λειτουργεί σύμφωνα με αυτό.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι για την ευκαιρία που μου έδωσες. Θα πρότεινα δε να μην οδηγηθούμε σε έναν ατέρμονο διάλογο επί αυτών, επί των οποίων ξέρουμε ότι διαφωνούμε. Αλλιώς θα χαλάσει αυτό το οποίο επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε σήμερα, μετά την εξαιρετική συνάντηση με τον Πρόεδρο Erdoğan.»
Τριτολογία Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια
«Δεν άκουσα, αλλά θα προσπαθήσω να περιορισθώ σε ένα-δύο λεπτά, για να πω απλώς ότι πράγματι ζητάμε να βρούμε μια θετική ατζέντα. Αυτό είναι η λύση.
Αλλά η θετική ατζέντα σημαίνει αντίληψη της θέσεως του άλλου. Έθεσες Mevlüt δύο θέματα:
Αποστρατικοποίηση των νησιών. Γιατί υπάρχει στρατός στα νησιά; Υπάρχει γιατί απειλούνται από κάπου. Ο στρατός κοστίζει χρήματα. Δεν θέλουμε να χαλάμε χρήματα χωρίς λόγο. Υπάρχει κανείς να ισχυρίζεται αυτή τη στιγμή ότι δεν υπάρχει στρατιωτική απειλή και αποβατική δύναμη απέναντι από τα νησιά; Εάν δεν υπάρχει, είναι καλό να μας το πουν.
Τα 6 έως 10 μίλια στον αέρα και τη θάλασσα, αν θυμάμαι καλά, ξεκινάνε το 1930. Η Τουρκία διαμαρτυρήθηκε για πρώτη φορά το 1975. Μετά από 50 χρόνια, μετά από μισό αιώνα.
Συμφωνώ, πρέπει να βρούμε λύσεις και να μην καλύπτουμε τις διαφωνίες. Και να βρούμε μια κοινή θετική ατζέντα. Θέλω, όμως, ειλικρινά να πω προς τη τουρκική πλευρά ότι αυτό θα επιτευχθεί Mevlüt, εάν αντιληφθείτε και τις ευαισθησίες τις δικές μας και αν αντιληφθείτε τον τρόπο λειτουργίας της Ε.Ε. Ελπίζω η διαφωνία μας, παρεμπιπτόντως, να μην σε οδήγησε να ματαιώσεις την πρόσκληση για δείπνο, διότι πεινάω εξαιρετικά.»
COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION-EUROGROUP-General Secretariat of the Council:latest news
|
| |||||
|
Ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στη Μόσχα
17.04.2021
Ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στη Μόσχα
Ιδιαιτέρως θετικά αποτελέσματα για την επανεκκίνηση της τουριστικής δραστηριότητας μεταξύ Ρωσίας και Ελλάδας, καθώς και για την περαιτέρω σύσφιξη των δεσμών ανάμεσα στις δύο χώρες απέφερε η επίσκεψη του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη στη Μόσχα. Κατά τη διάρκεια της τριήμερης παραμονής του στη ρωσική πρωτεύουσα, ο Υπουργός είχε σειρά επαφών με εξέχοντες παράγοντες του τουριστικού κλάδου, υψηλόβαθμους κυβερνητικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους του ιδιωτικού επιχειρηματικού τομέα (tour operators κ.ά.)
Η επίσκεψη του κ. Θεοχάρη στη Ρωσία προβλήθηκε εκτενέστατα στα ΜΜΕ της χώρας, έντυπα και ηλεκτρονικά. Υπήρξε πλήθος δημοσιευμάτων και αναφορών, προβολή των διαδοχικών συνεντεύξεων τις οποίες παραχώρησε ο Υπουργός, γεγονός το οποίο επιβεβαίωσε το έντονο ενδιαφέρον των Ρώσων ταξιδιωτών για την Ελλάδα. Επιπλέον, η αυξημένη δημοσιότητα της επίσκεψης του κ. Χάρη Θεοχάρη υπήρξε αφορμή για την προβολή της χώρας μας ως ιδανικού προορισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στο ασφαλές άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού για το 2021.
Συνοψίζοντας επιγραμματικά το ταξίδι του στη Ρωσία, ο κ. Χάρης Θεοχάρης επισήμανε ότι «ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική η επίσκεψή μου στη Ρωσία. Το 2019 φιλοξενήσαμε στην Ελλάδα πάνω από 500.000 Ρώσους ταξιδιώτες και με το φετινό άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε κάθε Ρώσο τουρίστα που επιθυμεί να περάσει αξέχαστες, απολύτως ασφαλείς διακοπές στη χώρα μας. Η μακροχρόνια φιλία που συνδέει Ρωσία και Ελλάδα ήταν έκδηλη σε όλες τις επαφές που είχα κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στη Μόσχα. Η αγάπη των Ρώσων για την πατρίδα μας αποτυπώνεται εμπράκτως, στις εκδηλώσεις για την επέτειο της Επανάστασης του 1821, αλλά, θα έλεγα και στις προσπάθειες τις οποίες από κοινού καταβάλλουμε προκειμένου να απελευθερώσουμε τις τουριστικές μετακινήσεις και να απλοποιήσουμε τις διατυπώσεις, πάντα με αμέριστο σεβασμό στα υγειονομικά πρωτόκολλα. Από τη Ρωσία φεύγω μόνο με αισιόδοξα μηνύματα για την επανεκκίνηση της τουριστικής δραστηριότητας προς την Ελλάδα».
Υψηλής σημασίας ήταν η συνάντηση εργασίας του κ. Θεοχάρη με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών της Ρωσίας, αρμόδιο για θέματα τουρισμού, κ. Dmitry Zverev. Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Τουρισμού χαρακτήρισε τη συνεργασία του με τον κ. Zverev «ως ένα θετικό βήμα προς την κοινή κατεύθυνση και το στόχο μας: Το άνοιγμα των ουρανών, την ασφαλή επανεκκίνηση των αεροπορικών ταξιδιών. Με τον αγαπητό κ. Dmitry Zverev συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε, άμεσα, στην αμοιβαία αναγνώριση των συμβατικών, έγχαρτων βεβαιώσεων εμβολιασμού, καθώς και σε τεχνικές συζητήσεις για την αναγνώριση των ψηφιακών πιστοποιητικών. Πολύ σημαντικό όμως είναι επίσης το ότι καταλήξαμε σε συμφωνία για την από κοινού προσπάθεια και την υποβολή αιτήματος προς τις αντίστοιχες υγειονομικές επιτροπές Ρωσίας και Ελλάδας, για την επέκταση του προγράμματος πτήσεων ανάμεσα στις δύο χώρες».
Κατά τη συνάντηση με τον κ. Zverev, ο κ. Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε τα 5 επίπεδα άμυνας τα οποία έχει ορίσει το Υπουργείο Τουρισμού για την τουριστική περίοδο του 2021, κτίζοντας το απαραίτητο «τείχος προστασίας» για τη θωράκιση της υγείας των επισκεπτών, των εργαζομένων και των πολιτών. Από την πλευρά του ο κ. Dmitry Zverev χαιρέτησε την θετική στάση εκ μέρους της Ελλάδας για το ρωσικό εμβόλιο Sputnik V και ευχαρίστησε τον Έλληνα Υπουργό Τουρισμού για την κατανόηση και τη συνεργασία.
Στη Μόσχα ο κ. Θεοχάρης είχε επίσης συνάντηση με την επικεφαλής του Ομοσπονδιακού Οργανισμού Τουρισμού κυρία Zarina Valeriyevna Doguzova, καθώς και με εκπροσώπους των μεγαλύτερων tour operators της χώρας. Κοινή διαπίστωση όλων, όπως επισήμανε ο Υπουργός, είναι «η ετοιμότητα της τουριστικής αγοράς της Ρωσίας για την έναρξη της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα. Οι Ρώσοι τουρίστες έχουν ήδη επιλέξει τη χώρα μας ως προορισμό και το μόνο που απομένει είναι η επίσημη απελευθέρωση των μετακινήσεων».
Υπογραμμίζεται ότι ύστερα από τη συνάντησή του με τον Υπουργό, ο Γενικός Διευθυντής της TUI Russia κ. Taras Demura δήλωσε ότι «το 2021 θα μπορέσουμε να στείλουμε 300.000 τουρίστες σε ελληνικά θέρετρα. Προϋπόθεση γι' αυτό είναι Ρωσία και Ελλάδα να λάβουν όλες τις απαραίτητες αποφάσεις ώστε στις 14 Μαΐου να υπάρξει η επανέναρξη της εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ των χωρών μας χωρίς περιορισμούς».
Ο κ. Demura διαβεβαίωσε τον κ. Θεοχάρη ότι η TUI Russia θα ξεκινήσει πτήσεις τσάρτερ στην Κρήτη από τη Μόσχα και το Αικατερίνμπουργκ, καθώς και στην Κέρκυρα από τη Μόσχα, το Ροστόφ-να-Ντονού και το Καζάν. Επιπλέον, η TUI Russia είναι έτοιμη να προσφέρει στους τουρίστες ταξίδια με τακτικές πτήσεις στην Αθήνα, στα θέρετρα της Χαλκιδικής, της Πελοποννήσου, στα νησιά της Ζακύνθου και στη Σαντορίνη.
Μιλώντας στην εφημερίδα Izvestia, ο Υπουργός Τουρισμού είχε την ευκαιρία να διευκρινίσει ορισμένα βασικά στοιχεία για το άνοιγμα του 2021. Ο κ. Θεοχάρης εξήγησε ότι «όπως έχουμε ανακοινώσει, σκοπεύουμε να ανοίξουμε στις 14 Μαΐου. Αυτή είναι η ημερομηνία κατά την οποία θα αρθούν οι περισσότεροι περιορισμοί και το τελικό σύστημα θα αρχίσει να λειτουργεί. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνονται δεκτοί ταξιδιώτες, π.χ. από τη Ρωσία, εάν διαθέτουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού είτε αρνητικό τεστ PCR. Θα διεξάγονται τεστ σε αεροδρόμια και όσοι επισκέπτες διαγιγνώσκονται θετικοί στην COVID-19, θα απομονώνονται. Καταργούμε σταδιακά τους περιορισμούς και ειδικά για τη Ρωσία, οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Στην Ελλάδα συμβουλευόμαστε την επιτροπή των λοιμωξιολόγων, όπως κάνει αντιστοίχως και η Ρωσική κυβέρνηση. Επομένως, είναι νωρίς ακόμα να πούμε ότι η κατάργηση όλων των περιορισμών είναι δυνατή. Αυτό θα θέλαμε να κάνουμε, αλλά δεν είναι δεδομένο επί του παρόντος».Τέλος, τόνισε ότι «η Ελλάδα δεν ανέστειλε ποτέ τη διαδικασία χορήγησης ταξιδιωτικής βίζας σε Ρώσους τουρίστες» ενώ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο ITAR-TASS ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι «είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τουρίστες από τη Ρωσία με ασφάλεια για την υγεία τους. Στην Ελλάδα αποδείξαμε πέρυσι ότι η πανδημία δεν αποκλείει τον ασφαλή τουρισμό. Το καλοκαίρι του 2020 καταφέραμε να ανοίξουμε τα σύνορά μας για τους τουρίστες, με τρόπο τέτοιο ώστε να επιτευχθεί ισορροπία ανάμεσα στη διασφάλιση της υγείας επισκεπτών και πολιτών αφ' ενός και αφ' ετέρου στη δυνατότητα των ανθρώπων να ταξιδεύουν και να απολαμβάνουν τις διακοπές τους. Για το 2021 η Ελλάδα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο μας επιτρέπει να διασφαλίσουμε ότι με την άρση τόσο των εσωτερικών περιορισμών, όσο και αυτών για τους επισκέπτες του εξωτερικού, θα επιτύχουμε τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και της υγείας των τουριστών».
Τουρκική φρεγάτα προσπαθεί να εμποδίσει γαλλικό ερευνητικό στην Κρήτη: Επί τόπου βρίσκεται ελληνικό πολεμικό
Γαλλικό ερευνητικό πλοίο ζήτησε από την Ελλάδα άδεια για να κάνει έρευνες μέσα στα όρια που έθεσε η ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία, ωστόσο η Τουρκία έστειλε φρεγάτα για να την αποτρέψει
Σε μία νέα προκλητική κίνηση προχώρησε η Τουρκία, λίγες ώρες μετά το λεκτικό επεισόδιο που σημειώθηκε ανάμεσα στον Ελληνα υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια, και τον Τούρκο ομόλογό του Μεβλούτ Τσαβούσογλου, κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου στην Άγκυρα....
ΣΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Α. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟ ΟΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ
ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΣΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Α. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟ
ΟΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ
ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ
ΓΙΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
ΚΑΙ
ΠΡΟΚΑΤAΒΟΛΕΣ
ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΕ :
ΕΠΟΧΙΚΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ,
ΔΙΑΛΟΓΗΤΗΡΙΑ,
ΣΥΣΚΕΥΑΣΤΗΡΙΑ,
ΚΟΝΣΕΡΒΟΠΟΙΕΙΑ,
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Προς
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
κο Απόστολο Βεσυρόπουλο
ΑΡΜΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
ΑΘΗΝΑ
Αρ. Πρωτ. 445
ΠΕΛΛΑ 17/04/2021
Κοιν: 1. Υπουργό Οικονομικών
κο Χρήστο Σταϊκούρα
2. Αναπληρωτή Υπουργό
Οικονομικών κο Θεόδωρο Σκυλακάκη
Φίλε
Απόστολε,
Σου
στέλνω αυτήν την επιστολή, σε συνέχεια της συζήτησης στη Βουλή επί του
Νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για την κάλυψη ζημιών από φυσικές καταστροφές
και ακραία καιρικά φαινόμενα, και το οποίο προβλέπει προκαταβολές αποζημιώσεων
και άλλες διευκολύνσεις.
Διότι,
όπως επισήμανα κατά την ομιλία μου την Τετάρτη και την Παρασκευή, το Νομοσχέδιο
αυτό είναι στη σωστή κατεύθυνση, επιλύει πολλά και χρόνια προβλήματα, όμως,
αναφέρεται σε ζημιές που είναι εκτός Κανονισμού του ΕΛΓΑ.
Το
μείζον όμως πρόβλημα στην παρούσα κατάσταση, όπως ξέρεις, είναι με τις ζημιές
που προκλήθηκαν από τον παγετό του τελευταίου δεκαήμερου του Απρίλη, που
¨πέτυχε¨ τις δενδροκαλλιέργειες στην ανθοφορία και στο καρπίδιο, ζημιές που
καλύπτονται ασφαλιστικά και θα αποζημιωθούν κανονικά από τον ΕΛΓΑ.
Και
το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι το συζητούμενο Νομοσχέδιο δεν προβλέπει
ούτε προκαταβολές αποζημιώσεων, ούτε συμψηφισμό ασφαλιστικών εισφορών, ούτε
άλλες διευκολύνσεις για τους πληγέντες από τη συγκεκριμένη θεομηνία.
Γι’
αυτό, όπως δεσμεύτηκα απέναντί σου κατά την ομιλία μου – και με δεδομένο ότι
και εσύ στην Ημαθία βιώνεις τα προβλήματα και την απόγνωση των πληγέντων
καλλιεργητών του Νομού σου – σου στέλνω τις δύο δικές μου τροπολογίες που
υπάρχουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και στη Βουλή, προκειμένου στη λήψη
των τελικών αποφάσεων να συμπεριληφθούν.
Όπως
επίσης – το είπα και στην ομιλία μου – πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για την
αντιμετώπιση των παράπλευρων συνεπειών στους εποχικά εργαζόμενους καθώς και για
τα προβλήματα που θα προκύψουν από δω και πέρα σε διαλογητήρια, συσκευαστήρια,
κονσερβοποιεία, μεταφορές και, γενικότερα, σε όλους όσοι αποτελούν τους
¨κρίκους¨ στην αγροτοδιατροφική αλυσίδα.
Είμαι
πεπεισμένος, αγαπητέ Απόστολε, ότι θα πράξεις αυτό που επιβάλλεται για να
στηριχτεί το εισόδημα και το δικαίωμα στην επιβίωση όλων αυτών των ανθρώπων που
έχουν πληγεί.
Φιλικά
Γιώργος
Καρασμάνης
Σου
επισυνάπτω τις τροπολογίες :
1η Τροπολογία
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
«Κρατική αρωγή προς
επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες
ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός
προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση»
Τροπολογία για τον
συμψηφισμό των ασφαλιστικών εισφορών.
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την προτεινόμενη
τροπολογίας τροποποιείται το άρθρο 11 προκειμένου να αποσαφηνισθεί η έννοια του
όρου «ασφαλιστική ενημερότητα» και συνδέεται η καταβολή των αποζημιώσεων με την
καταβολή των καθυστερούμενων ή ληξιπρόθεσμων οφειλών της ειδικής ασφαλιστικής
εισφοράς από τους ασφαλισμένους αγρότες. Προβλέπεται επίσης οι διατάξεις της
παρ. 2 του άρθρου 11 να ισχύουν και για αποζημιώσεις που οφείλει ο ΕΛ.Γ.Α. στον
παραγωγό δηλαδή παρέχεται η δυνατότητα εξουσιοδότησης του υπόχρεου παραγωγού
προς τον ΕΛ.Γ.Α., αν αδυνατεί για οποιονδήποτε λόγο να καταβάλει το σύνολο ή
μέρος της οφειλής του, να μπορεί να παρακρατεί ο ΕΛ.Γ.Α. το οφειλόμενο ποσό,
από τις αποζημιώσεις ειδικότερα και κατ’ εξαίρεση για περιοχές οι οποίες με
σχετική απόφαση έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο ……..
Τροποποίηση διατάξεων
του ν. 3877/2010 ( Α΄160)
το άρθρο 11 του ν.
3877/2010 τροποποιείται ως ακολούθως:
Η παρ. 1 του άρθρου 11
αντικαθίσταται ως εξής:
«1.Η καταβολή της
ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς όλων των προηγούμενων ασφαλιστικών περιόδων
αποτελεί προϋπόθεση για την καταβολή αποζημίωσης από τον ΕΛ.Γ.Α. σε περίπτωση
επέλευσης ασφαλιστικά καλυπτόμενων ζημιογόνων αιτίων, κατά τη τρέχουσα
ασφαλιστική περίοδο. Η μη καταβολή των καθυστερούμενων ή ληξιπρόθεσμων
ασφαλιστικών εισφορών καθιστά τον παραγωγό μη δικαιούχο αποζημίωσης ΕΛ.Γ.Α.».
Ειδικά για περιπτώσεις που περιοχές (ΟΤΑ, ΠΕ, ή Περιφέρειες) κηρύσσονται
αρμοδίως σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης δύναται ο ΕΛΓΑ αυτοβούλως να προβαίνει
στην καταβολή πιθανόν οφειλόμενων αποζημιώσεων των παραγωγών των εν λόγω
περιοχών μετά τον απαραίτητο συμψηφισμό καθυστερούμενων ή και ληξιπρόθεσμων
ειδικών ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΛΓΑ εξαιρουμένων των όποιων εισφορών έχουν
ήδη βεβαιωθεί προς είσπραξη αρμοδίως σύμφωνα με τα περιγραφόμενα στην παράγραφο
2 του ιδίου άρθρου.
2η Τροπολογία
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
«Κρατική αρωγή προς
επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες
ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός
προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση»
Τροπολογία για
προκαταβολές
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την προτεινόμενη
τροπολογία αναδιατυπώνονται και συμπληρώνονται διατάξεις του ν. 3877/2010
προκειμένου να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενό τους και να αντιμετωπιστούν τα
νομοτεχνικά και πρακτικά προβλήματα που ανέκυψαν κατά την εφαρμογή τους.
Ειδικότερα:
Με την προτεινόμενη
τροπολογία τροποποιούνται διατάξεις του άρθρου 15 που αφορά την καταβολή
αποζημιώσεων και δίδεται η δυνατότητα στο Δ.Σ του ΕΛ.Γ.Α., με αιτιολογημένη
απόφαση και σε εξαιρετικές περιπτώσεις ασφαλιστικά καλυπτόμενων ζημιών, που
τείνουν να θέσουν σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα των αγροτικών
εκμεταλλεύσεων, να χορηγεί προκαταβολές έναντι της δικαιούμενης αποζημίωσης
πριν την οριστικοποίηση του πορίσματος, υπό την προϋπόθεση ο δικαιούχος ασφαλισμένος
να έχει υποβάλλει μαζί με τη δήλωση ζημιάς και την αντίστοιχη Δ.Κ.Ε του
τρέχοντος έτους η οποία για τον ΕΛΓΑ θεωρείται και οριστική.
Για την αντιμετώπιση
των ανωτέρω θεμάτων προτείνεται η υπόψη τροπολογία, η οποία έχει ως εξής:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
Άρθρο ……..
Τροποποίηση διατάξεων
του ν. 3877/2010 ( Α΄160)
Μετά την παρ. 1 του
άρθρου 15 ν. 3877/2010 που αριθμείται ως 1α. προστίθεται παράγραφος 1β ως εξής:
«1β. Σε εξαιρετικές
περιπτώσεις ασφαλιστικά καλυπτόμενων ζημιών που προκαλούνται σε παραγωγές και
προκειμένου να εξασφαλισθεί η οικονομική βιωσιμότητα των γεωργικών
εκμεταλλεύσεων και η συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας, το Διοικητικό
Συμβούλιο του ΕΛ.Γ.Α. μπορεί με απόφασή του και πριν από την οριστικοποίηση του
πορίσματος εκτίμησης, να χορηγεί στους δικαιούχους προκαταβολή, έναντι της
αποζημίωσης που δικαιούνται. Με την ίδια απόφαση μπορεί να καθορίζεται ποσό
προκαταβολής ανά στρέμμα ή ανά δένδρο διαφορετικό κατά ζημιογόνο αίτιο ή κατά
προϊόν. Προϋπόθεση για την εφαρμογή της ως άνω απόφασης είναι η ασφαλιστική
ενημερότητα του άρθρου 12 και η υποβολή Δ.Κ.Ε. της τρέχουσας ασφαλιστικής
περιόδου με την υποβολή της δήλωσης ζημιάς εκ μέρους του παραγωγού η οποία για
τον ΕΛ.Γ.Α. θα είναι και η οριστική για τη συγκεκριμένη ασφαλιστική περίοδο.
"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, έδινε βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στήριζε τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, πρόβαλλε με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημέρωνε για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην διακοπείσα πλέον ηλεκτρονική έκδοσή της, ήταν ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Υπήρξε ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολάμβανε όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενούσε ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη-κάτι που συνεχίζεται και σήμερα- πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα (που συνεχίζεται ως σήμερα). Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκε, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.