politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"η Χρήσιμη Εφημερίδα"
"η Χρήσιμη Εφημερίδα"..a new usefull beginning after twenty three wonderful years !!
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
27/4/2024
Χθες 2991 Αυτόν τον μήνα 60681 Τελευταίος μήνας 64042
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών
ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ Θερμές Πασχαλινές Ευχές
ΓΣΕΕ,Ευχές
Σάββατο 23 Απριλίου 2022
κ. ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ εξαιρετικού ενδιαφέροντος άρθρο:" Οι... «καταστροφές» που προκαλέσαμε στον ΟΑΕΔ!! "
Δημιουργήθηκε : 18 Απρίλιος 2022
Φοβερές και ατελείωτες καταστροφές φέραμε με το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά» που ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη από τη Βουλή των Ελλήνων. Ας ξεκινήσω να τις απαριθμώ, έτσι όπως τις κατάλαβα από τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης:
Πρώτη δέσμη καταστροφών: Μετονομάσαμε τον ΟΑΕΔ σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) - ο ΟΑΕΔ είχε ονομαστεί επί δικτατορίας - και εισαγάγαμε νέα ψηφιακά εργαλεία: Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας. Ψηφιακό Μητρώο Ανέργων. Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης του αναζητούντος εργασία.
Δεύτερη καταστροφή: Η νέα ΔΥΠΑ, θα διαχειρίζεται υπερδεκαπλάσια κονδύλια σε σχέση με το παρελθόν. Αναρωτιέμαι, τι διάλυση είναι αυτή που πάμε να προκαλέσουμε στη νέα Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης με τον υπερδεκαπλασιασμό των κονδυλίων που θα διαχειρίζεται; Θα μπορούσαμε να το κάνουμε και χωρίς να δαπανήσουμε τόσα χρήματα!
Τρίτη καταστροφή: Χαράσσουμε για πρώτη φορά από 2013 και μετά ουσιαστική στεγαστική πολιτική και την επεκτείνουμε στους νέους. Το ΚΙΝΑΛ απάντησε ότι η Ισπανία ξεκινά πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ για τη στεγαστική πολιτική. Εμείς, που είμαστε 4 φορές μικρότεροι από την Ισπανία σε πληθυσμό, φέρνουμε ένα πρόγραμμα 50% μεγαλύτερο από το ισπανικό. Και με τη νέα ΔΥΠΕ εκτελεστικό βραχίονα αυτής της πολιτικής. Τόσο ανάλγητοι είμαστε!
κ. ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ,συνέντευξις
Συνέντευξη του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στον ΣΚΑΙ 100,3
“Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού επικεντρώνονται σε τρεις άξονες, πρώτον να φωτίζουμε όλους τους προορισμούς της χώρας, δεύτερον να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο και τρίτον να φέρουμε επισκέπτες νωρίτερα από ποτέ” τόνισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και τους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, υπογραμμίζοντας ότι “η σκληρη δουλειά που κάναμε το φθινόπωρο και το χειμώνα μέσα σε αντίξοες σύνθηκες μιας παγκόσμιας κρίσης, αποδίδει καρπούς για την ελληνική οικονομία”.
Ο κ. Κικίλιας ανέφερε ενδεικτικά στοιχεία από τις πληρότητες των προορισμών για τις διακοπές του Πάσχα, σε ανοικτά καταλύματα τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος 85%, Ηράκλειο 85%, Σαντορίνη 90%, Ιωάννινα 90% όσο και άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως Ναύπακτος 100% με την Αιτωλοακαρνανία στο 80%, Εύβοια 90%, Θάσος 80%, Κεφαλονιά 70%, Καλάβρυτα 70%. Τα στοιχεία αυτά αφορούν τόσο Έλληνες ταξιδιώτες, όσο και ξένους επισκέπτες που είναι ήδη στη χώρα, όπως Αμερικάνοι στη Σαντορίνη, Ρουμάνοι στη Θάσο, Ισραηλινοί στα Ιωάννινα, Γάλλοι στο Ηράκλειο.
Υφυπουργού Υγείας Ζωής Ράπτη επίσκεψη στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου
Επίσκεψη της Υφυπουργού Υγείας Ζωής Ράπτη στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου15/04/2022
Επίσκεψη στις δομές Ψυχικής Υγείας και στο Γενικό Νοσοκομείο στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου πραγματοποίησε σήμερα η Υφυπουργός Υγείας Ζωή Ράπτη. Συνοδευόμενη από την Διοικήτρια της 7ης ΥΠΕ Ελένη Μπορμπουδάκη, επισκέφτηκε το Γ.Ν. Αγίου Νικολάου, όπου συναντήθηκε με τον Διοικητή του Νοσοκομείου Εμμανουήλ Ανδρεαδάκη, τον αντιπεριφερειάρχη Λασιθίου Ι. Γουλιδάκη, τον Δήμαρχο Αγίου Νικολάου Α. Ζερβό, τους διευθυντές Ιατρικής Υπηρεσίας Θ. Κατάσο, Νοσηλευτικής Υπηρεσίας Μαρία Βουλγαρέλη, Διοικητικής Υπηρεσίας Γ. Κασαπάκη, και Τεχνικής Υπηρεσίας Μ. Σουσαμλή.
Στη συνάντηση έγινε συζήτηση για τις ανάγκες λειτουργίας και την προοπτική ανάπτυξης Ψυχιατρικού Τμήματος με βάση και την πρόσφατη τροποποίηση του Οργανισμού του νοσοκομείου.
Ακολούθησε συνάντηση της Υφυπουργού με τους προέδρους του Σωματείου Εργαζομένων του νοσοκομείου Γ. Μανουσάκη και των Νοσοκομειακών Γιατρών Λασιθίου Ηλ. Βασιλαρά.
κ. ΘΑΝΟΥ ΠΛΕΥΡΗ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ συνέντευξη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΘΑΝΟ ΠΛΕΥΡΗ, ΤΗ ΓΓ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ ΑΓΑΠΗΔΑΚΗ, ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΟΔΥ ΘΕΟΚΛΗ ΖΑΟΥΤΗ, ΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΙΑΣ ΒΑΝΑ ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΚΟΥΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑΣ ΓΚΙΚΑ ΜΑΓΙΟΡΚΙΝΗ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ: Καλημέρα σας. Θα ξεκινήσουμε με τις τοποθετήσεις του Υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη, της Γενικής Γραμματέας Δημόσιας Υγείας, Ειρήνης Αγαπηδάκη, του Προέδρου του ΕΟΔΥ Θεοκλή Ζαούτη, της Καθηγήτριας Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνας Παπαευαγγέλου και του Επίκουρου Καθηγητής Επιδημιολογίας Γκίκα Μαγιορκίνη.
Κύριε Υπουργέ ο λόγος σε εσάς.
ΑΘ. ΠΛΕΥΡΗΣ: Καλημέρα σας και χρόνια πολλά. Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώσαμε έναν οδικό χάρτη για τη διαχείριση της πανδημίας από 1η Μαΐου, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Μετά από 2 χρόνια πανδημίας βρισκόμαστε πλέον σε μία άλλη φάση διαχείρισής της. Στην αρχή, προφανέστατα, είχαμε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας το οποίο είχε βγει από μία δεκαετή κρίση με παθογένειες οι οποίες υπήρχαν διαχρονικά.
Δεν υπήρχε εμβόλιο. Δεν υπήρχαν θεραπείες και δεν υπήρχε τεχνογνωσία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο ιός. Μετά από 2 χρόνια έχουμε κατ’ αρχήν, ένα διαφορετικό στέλεχος του ιού από αυτό το οποίο είχαμε στην αρχή και στην πορεία είχε εμφανιστεί, το οποίο έχει μεγάλη μεταδοτικότητα, αλλά μικρότερη νοσηρότητα.
Συνέντευξη ΥΦΕΘΑ Νικόλαου Χαρδαλιά στην εφημερίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» (Μ. Σάββατο 23 Απριλίου 2022)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με την εμπειρία που έχετε και από την Πολιτική Προστασία, βλέπετε τομείς στους οποίους θα μπορούσε να αναπτυχθεί μεγαλύτερη συνέργεια με τις Ένοπλες Δυνάμεις;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Στις 784 ημέρες της θητείας μου στην Πολιτική Προστασία πρώτο μας μέλημα ήταν η καταγραφή των υπαρχουσών δυνατοτήτων και εν συνεχεία το κέντρο βάρος των προσπαθειών μας εστίασε στη δημιουργία, εγκατάσταση και οργάνωση ενός μηχανισμού και συναφών διαδικασιών, που θα έρχονταν να θεραπεύσουν και να εκσυγχρονίσουν ένα σύστημα, το οποίο είχε ήδη κοστίσει σε ανθρώπινες ζωές, σε περιουσίες και στον περιβαλλοντικό πλούτο της πατρίδας μας. Και ο Εθνικός Μηχανισμός του Ν.4662/20 και τα Γενικά Σχέδια που ολοκληρώσαμε απέναντι σε κάθε απειλή, αυτό το δόγμα υπηρέτησαν.
Σε αυτή την προσπάθεια των γυναικών και των ανδρών της Πολιτικής Προστασίας, υπήρξαν πάντα δίπλα τους τα ξεχωριστά στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως επίσης το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και του ΕΚΑΒ.
Κατά την άποψή μου, η Πολιτική Προστασία αποτελεί ύψιστο κοινωνικό αγαθό, για την εξασφάλιση του οποίου όμως απαιτείται ο μέγιστος δυνατός βαθμός συνεργιών και συνεργασιών μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων. Ο βαθμός συνεργασίας είναι δυναμικός και εξαρτάται από την εκάστοτε πρόκληση. Εντός του πλαισίου αυτού, υφίστανται περιθώρια εμβάθυνσης της συνεργασίας μας με τους αρμόδιους φορείς της Πολιτικής Προστασίας. Δεν πρέπει σίγουρα να λησμονούμε την εμπλοκή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην αντιμετώπιση του μεγάλου «εχθρού», που αποτελεί η κλιματική αλλαγή, ωστόσο πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, καθώς απαιτείται η διατήρηση μιας αποτελεσματικής ισορροπίας ανάμεσα στην κοινωνική προσφορά και την κύρια αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία είναι η διαφύλαξη των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια είναι τα διδάγματα που θα πρέπει να λάβουν η Ελλάδα και οι Ένοπλες Δυνάμεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις πολεμικές επιχειρήσεις;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Οι τρέχουσες εξελίξεις, οι οποίες έπληξαν ανεπανόρθωτα την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας, προκάλεσαν μια επιβεβλημένη αφύπνιση εντός ΕΕ και ΝΑΤΟ, καθώς και στους Διεθνείς Οργανισμούς που παραδοσιακά στοχεύουν στη διατήρηση της καθεστηκυίας διεθνούς τάξης.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ στη γενναιότητα του ουκρανικού λαού, η οποία αποδεικνύει ότι όταν η άμυνα έχει παλλαϊκό χαρακτήρα, τότε κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ούτε την εξέλιξη ούτε την τελική έκβαση. Επιπρόσθετα, οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν με ξεκάθαρο και ανάγλυφο τρόπο την απόφαση της κυβέρνησης να επενδύσει στην ενίσχυση της αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας, μέσω παρεμβάσεων που στοχεύουν τόσο στην εξασφάλιση της επάρκειας του υφιστάμενου αμυντικού εξοπλισμού όσο και στην απόκτηση νέων δυνατοτήτων που βρίσκονται στην αιχμή της υπάρχουσας τεχνολογίας.
Άρα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ελπίδα δεν είναι στρατηγική, η διατήρηση της εθνικής ομοψυχίας και η ενίσχυση της αποτρεπτικής και αμυντικής μας ικανότητας πρέπει να αποτελούν τον μόνιμο και ουσιαστικό πυρήνα σε όλα τα επίπεδα στρατηγικής σκέψης και σχεδίασης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προγραμματίζεται κάποια μεταρρύθμιση στην οργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας στη διαχείριση ή στην εφοδιαστική αλυσίδα;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Αναμφίβολα, το σύγχρονο στρατηγικό περιβάλλον επιτάσσει ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να ενεργούν από κοινού σε όλες τις διαστάσεις του σύγχρονου επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Έτσι, θεωρείται βέβαιο ότι, όσο κι αν η στρατηγική και η τεχνολογία εξελιχθούν, η στρατιωτική εφοδιαστική αλυσίδα θα διατηρεί πάντα τη θεμελιακή της αξία στην πολεμική τέχνη. Κατά την άποψη μου, χωρίς διοικητική μέριμνα δεν είναι εφικτή η οποιαδήποτε Στρατηγική.
Στην κατεύθυνση αυτή, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοργάνωσε πρόσφατα συνέδριο για την εφοδιαστική πολιτική, προκειμένου να συνδιαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο εφοδιαστικής αντίληψης, καθόσον δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία κοινής διακλαδικής και διυπουργικής εφοδιαστικής υποδομής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παρά τις υψηλές δαπάνες για την προμήθεια οπλικών συστημάτων, δεν βλέπουμε σημαντική συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Υπάρχει κάποιο σχέδιο στήριξης του κλάδου;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Είναι αλήθεια ότι η αμυντική μας βιομηχανία απαξιώθηκε κατά τις τελευταίες δεκαετίες για λόγους που σε γενικές γραμμές είναι ευρέως γνωστοί. Θα σας πω όμως ότι κατά τα τελευταία τρία χρόνια καταβάλλεται συστηματική προσπάθεια για την αντιστροφή της κατάστασης. Για αυτό άλλωστε επιμείναμε, κατά τις διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν της υπογραφής της πρόσφατης ελληνογαλλικής αμυντικής συμφωνίας, στη συμπερίληψη ενός άρθρου ειδικά για την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των αμυντικών βιομηχανιών Ελλάδας και Γαλλίας.
Επιπλέον, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους χώρες της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO) και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (EDF), μέσω των οποίων ελληνικές εταιρίες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα ανάπτυξης αμυντικών υλικών.
Είναι σαφές ότι για την κυβέρνησή μας η ενίσχυση της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας αποτελεί βασική προτεραιότητα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα ληφθεί απόφαση για την απόκτηση των τεσσάρων νέων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό; Θα ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Εκτιμώ ότι στο προσεχές χρονικό διάστημα θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την απόκτηση νέων μονάδων επιφανείας αυτού του μεγέθους και τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, πάντα σε συνεννόηση με τη στρατιωτική ηγεσία κι αφού ληφθεί υπόψη η τελική εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού.
Αυτό που πρέπει να τονισθεί είναι ότι τα προαναφερόμενα προγράμματα έχουν κοστολογηθεί και ενταχθεί στο δημοσιονομικό μας σχεδιασμό. Η ιδιαίτερα περίπλοκη κατάσταση που επικρατούσε για πάρα πολλά χρόνια στα ελληνικά ναυπηγεία, δείχνει να φτάνει στη λύση της και ασφαλώς αυτά θα συμπεριλαμβάνονται στο σχεδιασμό ναυπήγησης των νέων σκαφών. Το θέμα είναι όχι μόνο να σου αναθέτουν έργο, αλλά και αυτό να υλοποιείται εντός του χρονοδιαγράμματος που δεσμεύεσαι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει αναγκαιότητα ταχύτερης στροφής σε επαγγελματικό στρατό για να χειριστεί τα νέα οπλικά συστήματα όταν θα παραληφθούν;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Δεν είναι στις προθέσεις μας να μεταβάλλουμε τη γενικότερη προσέγγιση που μας χαρακτηρίζει ως υπουργείο Εθνικής Άμυνας ως προς τον ρόλο και την αποστολή του στρατιωτικού προσωπικού, επαγγελματιών και στρατευσίμων.
Ωστόσο, είναι αληθές ότι τη δεκαετία του 2010, λόγω των γνωστών δημοσιονομικών περιορισμών των μνημονίων, υπήρξε δραστική μείωση των προσλήψεων στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η κυβέρνησή μας, με πρωτοβουλίες εμβληματικού χαρακτήρα θα έλεγα, εργάζεται για να καλύψει τα κενά που δημιουργήθηκαν. Έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη, η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων κατά 15.000 άτομα σε ορίζοντα πενταετίας, όπως και η αύξηση των εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές. Σκοπός μας είναι η διατήρηση ενός άριστα εκπαιδευμένου στρατεύματος, αποτελούμενου από στρατεύσιμους και επαγγελματίες, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν κατάλληλα ώστε να χειρίζονται τα νέα εξελιγμένα συστήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είπε στη Βουλή ότι ενισχύσαμε επαρκώς το Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία και ότι τώρα ήρθε η σειρά του Στρατού Ξηράς. Ποιες είναι οι εξοπλιστικές προτεραιότητες;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Ο Στρατός Ξηράς δεν μένει πίσω στα δικά του εξοπλιστικά προγράμματα. Ήδη έχουν ενεργοποιηθεί προγράμματα υποστήριξης για όλα τα πτητικά μέσα (CH-47D και NH-90), ενώ προχωρά και η ένταξη στις δομές του, 1.200 τεθωρακισμένων Μ-1117, που παραχωρήθηκαν από τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις. Επιπρόσθετα, βρίσκεται σε εξέλιξη η ενεργοποίηση πολλών επιπλέον προγραμμάτων που θα οδηγήσουν στην αξιοποίηση των υφιστάμενων οπλικών συστημάτων και την απόκτηση νέων δυνατοτήτων για το Στρατό Ξηράς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως κρίνετε τις συνεχείς υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών πάνω από κατοικημένα ελληνικά νησιά; Πόσο πιθανό είναι να κλιμακωθεί η κατάσταση στο Αιγαίο όπως το καλοκαίρι του 2020;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Ως Ελλάδα, διαχρονικά επιθυμούμε και εργαζόμαστε για την ειρήνη και θέλουμε την Τουρκία φίλη και σύμμαχο, αλλά εναπόκειται στην Τουρκία να επιλέξει τις βασικές παραμέτρους της εξωτερικής της πολιτικής, η οποία θα είναι συμβατή με τις επιταγές του Διεθνούς Δικαίου και την κατίσχυση των Διεθνών Συνθηκών.
Στις τελευταίες συναντήσεις τόσο σε επίπεδο πρωθυπουργού όσο και σε υπουργικό επίπεδο, το κλίμα έδειξε ότι ήταν θετικό στην κατεύθυνση της μείωσης των εντάσεων μεταξύ μας. Και οι δύο πλευρές φάνηκε να συμφωνούν για ένα ήρεμο καλοκαίρι στο Αιγαίο. Δυστυχώς, από εκεί και πέρα η Τουρκία συνεχίζει την επιθετική της ρητορική και τη συνήθη συμπεριφορά της και πρακτική. Θα πρέπει, λοιπόν, να είναι ξεκάθαρο στους γείτονες μας ότι επιθυμούμε την ειρήνη και τη συνεννόηση, αλλά απέναντι σε πρακτικές «τρομοκράτη» της ευρύτερης περιοχής θα προβάλλουμε την αποτρεπτική μας ετοιμότητα, το υψηλό ηθικό και αίσθημα καθήκοντος των στελεχών μας των Ενόπλων Δυνάμεων. Ας αντιληφθούν όλοι, σύμμαχοι και μη, ότι για εμάς κάθε νησί, κάθε μικρόνησος, κάθε βραχονησίδα μας είναι και μία πατρίδα και έχουμε χρέος να τη διαφυλάξουμε ακέραια, όποτε και αν χρειαστεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι έχετε προτείνει να αλλάξει στην καθημερινή λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων, με βάση όσα έχετε αποκομίσει από τις επισκέψεις σας σε μονάδες και σχηματισμούς από τις 31 Αυγούστου έως και σήμερα;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Ξέρετε, θεωρώ το σημαντικότερο προνόμιο της έως τώρα θητείας μου ως υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, τη δυνατότητα που μου έχει δοθεί να διατρέξω την εθνική επικράτεια προκειμένου να ενημερωθώ για την αποστολή, το έργο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το προσωπικό μας και κυρίως να μπορώ να είμαι πραγματικά χρήσιμος στο πλευρό του. Και χρησιμοποιώ τη λέξη «προνόμιο», γιατί ο επαγγελματισμός, το υψηλό φρόνημα και η προσήλωση στο καθήκον που αντίκρισα στις γυναίκες και τους άνδρες των Ενόπλων Δυνάμεών μας, καθώς και στο πολιτικό προσωπικό μας, ήταν πραγματικά εντυπωσιακά και συγκινητικά.
Σε όλες τις περιπτώσεις είχα ειλικρινείς συζητήσεις τόσο με τους επικεφαλής των κλιμακίων όσο και με τους στρατεύσιμούς μας. Αφουγκράστηκα τις ανησυχίες, τις καθημερινές εμπειρίες και τις αγωνίες τους. Θέλω να γνωρίζουν ότι όλες -και εννοώ όλες- οι παρατηρήσεις και τα ζητήματα που τους απασχολούν όχι μόνο καταγράφηκαν και λαμβάνονται υπόψη στον σχεδιασμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά και σε πολλά από αυτά δόθηκαν ήδη λύσεις. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, η εξασφάλιση της αποτελεσματικότερης εσωτερικής λειτουργίας, η βελτίωση της καθημερινότητας των στελεχών μας, αλλά και πιο σύνθετα ζητήματα που απαιτούν νομοθετικές πρωτοβουλίες βρίσκονται στο επίκεντρο του προγραμματισμού μας. Αυτό αποτελεί την ελάχιστη υποχρέωση της Πολιτείας σε όσους φυλάττουν Θερμοπύλας, και αυτή είναι εξάλλου και η ξεκάθαρη εντολή που έχουμε πάρει από τον πρωθυπουργό της χώρας, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Συνάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου με Διακομματική Αντιπροσωπεία της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ
O Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος συναντήθηκε σήμερα Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου 2022, στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με Διακομματική Αντιπροσωπεία της Βουλής των Αντιπροσώπων ΗΠΑ, που επισκέπτεται την Ελλάδα, με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου κ. Φρανκ Παλλόνε (Frank Pallone). Την Αντιπροσωπεία συνόδευε ο Πρέσβης των ΗΠΑ κ. Τζέφρυ Πάιατ (Geoffrey Pyatt).
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Συνεδριάσεων «Ιωάννης Καποδίστριας» ήταν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, o Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, καθώς και ο Υπαρχηγός ΓΕΝ Υποναύαρχος Γεώργιος Καμπουράκης ΠΝ.
Κατά τη συνάντηση έγινε ενημέρωση για τις πρόσφατες εξελίξεις στην στρατηγική αμυντική εταιρική σχέση Ελλάδος – ΗΠΑ και την προοπτική περαιτέρω, αμοιβαίως επωφελούς, εμβάθυνσης και διεύρυνσής της.
Συζητήθηκαν επίσης οι εξελίξεις στην Ουκρανία και υπογραμμίστηκε η ανάγκη πλήρους σεβασμού της κυριαρχίας, ανεξαρτησίας και εδαφικής ακεραιότητας της χώρας, και η αλληλεγγύη και υποστήριξη για την προάσπισή τους.
Αναφορικά με την κατάσταση ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο τονίστηκε η σημασία αποφυγής αποσταθεροποιητικών, παραβατικών και αναθεωρητικών ενεργειών, που αντίκεινται στο Διεθνές Δίκαιο και την αρχή της καλής γειτονίας.
Ξεκίνησε η διανομή ψηφιακών υπογραφών νέου τύπου μέσω της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται η διανομή άυλων (νέου τύπου) ψηφιακών υπογραφών προς επιχειρήσεις και επαγγελματίες μέσω της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ). Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις να πάρουν απλά ψηφιακά εργαλεία, τα οποία θα βοηθήσουν στην καθημερινότητά του και αφορά στη διανομή συνολικά 376.500 ψηφιακών υπογραφών και, συγκεκριμένα:
270.000 στα μέλη της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος
3.000 σε συμβολαιογράφους
43.500 σε δικηγόρους
60.000 σε μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας
ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΜΠΟΣ Διδάκτωρ της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Freie Universitat BERLIN:"Βόρεια Μακεδονία’: Παράδειγμα Εθνικιστικής, νόθας, ταυτότητας (Η σταύρωση της Μακεδονίας)"
‘Βόρεια Μακεδονία’:
Παράδειγμα
Εθνικιστικής,
νόθας, ταυτότητας
(Η σταύρωση της Μακεδονίας)
Γράφει ο
Κώστας Λάμπος
Conseil de l'UE:Législation sur les services numériques: accord provisoire du Conseil et du Parlement européen pour faire d’internet un espace plus sûr pour les citoyens européens
| |||||
|
Council and European Parliament provisional agreement for making the internet a safer space for European citizens
23/04/2022 12:00 | Press releases
Digital Services Act: Council and European Parliament provisional agreement for making the internet a safer space for European citizensAn important step has been taken today with the provisional political agreement reached on the Digital Services Act (DSA) between the Council and the European Parliament. In terms of ambition, the nature of the actors regulated and the innovative aspect of the supervision involved, the DSA is a world first in the field of digital regulation. The DSA follows the principle that what is illegal offline must also be illegal online. It aims to protect the digital space against the spread of illegal content, and to ensure the protection of users’ fundamental rights.
An important step has been taken today with the provisional political agreement reached on the Digital Services Act (DSA) between the Council and the European Parliament.
In terms of ambition, the nature of the actors regulated and the innovative aspect of the supervision involved, the DSA is a world first in the field of digital regulation.
The DSA follows the principle that what is illegal offline must also be illegal online. It aims to protect the digital space against the spread of illegal content, and to ensure the protection of users’ fundamental rights.
Scope
The DSA will apply to all online intermediaries providing services in the EU.
The obligations introduced are proportionate to the nature of the services concerned and tailored to the number of users, meaning that very large online platforms (VLOPs) and very large online search engines (VLOSEs) will be subject to more stringent requirements. Services with more than 45 million monthly active users in the European Union will fall into the category of very large online platforms and very large search engines.
To safeguard the development of start-ups and smaller enterprises in the internal market, micro and small enterprises with under 45 million monthly active users in the EU will be exempted from certain new obligations.
Governance
In order to ensure effective and uniform implementation of requirements under the DSA, the Council and Parliament have decided to confer on the Commission exclusive power to supervise VLOPs and VLOSEs for the obligations specific to this type of actor.
They will be supervised at European level in cooperation with the member states. This new supervisory mechanism maintains the country-of-origin principle, which will continue to apply to other actors and requirements covered by the DSA.
Online marketplaces
Given the important role played by these actors in the daily lives of European consumers, the DSA will impose a duty of care on marketplaces vis-à-vis sellers who sell their products or services on their online platforms.
Marketplaces will in particular have to collect and display information on the products and services sold in order to ensure that consumers are properly informed.
Systemic risks of very large platforms and search engines
The DSA introduces an obligation for very large digital platforms and services to analyse systemic risks they create and to carry out risk reduction analysis.
This analysis must be carried out every year and will enable continuous monitoring aimed at reducing risks associated with:
dissemination of illegal content
adverse effects on fundamental rights
manipulation of services having an impact on democratic processes and public security
adverse effects on gender-based violence, and on minors and serious consequences for the physical or mental health of users
Dark patterns
For online platforms and interfaces covered by the DSA, the co-legislators have agreed to prohibit misleading interfaces known as ‘dark patterns’ and practices aimed at misleading users.
Recommender systems
Recommendation systems are found in many uses of online users, allowing them to quickly access relevant content.
Transparency requirements for the parameters of recommender systems have been introduced in order to improve information for users and any choices they make. VLOPs and VLOSEs will have to offer users a system for recommending content that is not based on their profiling.
Crisis mechanism
In the context of the Russian aggression in Ukraine and the particular impact on the manipulation of online information, a new article has been added to the text introducing a crisis response mechanism.
This mechanism will be activated by the Commission on the recommendation of the board of national Digital Services Coordinators. It will make it possible to analyse the impact of the activities of VLOPs and VLOSEs on the crisis in question and decide on proportionate and effective measures to be put in place for the respect of fundamental rights.
Protecting minors online
Platforms accessible to minors will have to put in place special protection measures to ensure their safety online in particular when they are aware that a user is a minor. Platforms will be prohibited from presenting targeted advertising based on the use of minors’ personal data as defined in EU law.
Background
In December 2020, the European Commission presented a digital services package comprising the Digital Services Act (DSA) and a Digital Markets Act (DMA).
The DSA and DMA form the two pillars of unprecedented digital regulation that respects European values and the European model. Together, these acts define a framework suited to the challenges posed by the emergence of digital giants and the protection of their users, while maintaining a balance conducive to innovation in the digital economy.
A provisional political agreement between the Council and Parliament on the DMA was reached on 24 March 2022.
Next steps
The provisional agreement reached today is subject to approval by the Council and the European Parliament.
From the Council’s side, the provisional political agreement is subject to approval by the Permanent Representatives Committee (Coreper), before going through the formal steps of the adoption procedure.
European Commission proposal for a digital services act
Council’s general approach
European Parliament’s position
Digital services package (background information)
Barack Obama :"My speech at Stanford"
|
"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, έδινε βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στήριζε τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, πρόβαλλε με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημέρωνε για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην διακοπείσα πλέον ηλεκτρονική έκδοσή της, ήταν ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Υπήρξε ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολάμβανε όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενούσε ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη-κάτι που συνεχίζεται και σήμερα- πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα (που συνεχίζεται ως σήμερα). Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκε, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.