|
| |||||||||||||||||||||
Includes soundbites by Latsamy Keomany, Ambassador of Lao People’s Democratic Republic to the WTO and Deputy Director-General Anabel González are now available at https://www.wto.org/english/ |
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
|
| |||||||||||||||||||||
Includes soundbites by Latsamy Keomany, Ambassador of Lao People’s Democratic Republic to the WTO and Deputy Director-General Anabel González are now available at https://www.wto.org/english/ |
29.11.2021
ΥΠΕΣ Μ. Βορίδης: Παραμένει σε ισχύ η τηλεργασία στο Δημόσιο – Ανεφάρμοστη και πρόχειρη η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για οριζόντια εφαρμογή του μέτρου στο σύνολο του Δημοσίου
Ο Υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης απάντησε τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου σε επίκαιρη ερώτηση του Τομεάρχη Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ζαχαριάδη αναφορικά με την εφαρμογή του μέτρου της τηλεργασίας στο σύνολο του Δημοσίου.
Ο κ. Βορίδης διευκρίνισε ότι παραμένει σε ισχύ το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στην έκτακτη τηλεργασία και έχει διαμορφωθεί πριν από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους επαναλαμβάνοντας ότι ο αριθμός των εργαζομένων που τηλεργάζονται στο Δημόσιο καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων τους και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας στο ποσοστό που έχει προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών της.
Όπως σημείωσε ο υπουργός, τα παραπάνω καταρρίπτουν την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για οριζόντια εφαρμογή της τηλεργασίας, χαρακτηρίζοντάς την πρόχειρη και ανεφάρμοστη. Ανέφερε παράλληλα ως απόδειξη την αδυναμία εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου σε αστυνομικούς, υγειονομικούς στρατό και δημοσίους υπαλλήλους που έρχονται σε επαφή με το κοινό, λόγω της φύσης του επαγγέλματός τους.
Απαντώντας μάλιστα στις αιτιάσεις του κ. Ζαχαριάδη περί μη εφαρμογής του νόμου για την τηλεργασία, ο κ. Βορίδης κατηγόρησε την Αξιωματική Αντιπολίτευση για υποκρισία, υπενθυμίζοντας ότι είχε καταψηφίσει το σχετικό σχέδιο νόμου τον Ιούνιο του 2021.
Αναφορικά με την κριτική που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ για την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας, ο υπουργός παρατήρησε ότι το 85% των ανθρώπων που βρίσκονται στις ΜΕΘ είναι ανεμβολίαστοι και το 95% των ανθρώπων που καταλήγουν είναι ανεμβολίαστοι, τονίζοντας ότι η εικόνα θα ήταν διαφορετική αν η κεντρική συζήτηση περιστρεφόταν γύρω από την αύξηση του εμβολιασμού, προκειμένου να μην παρέχονται διάφορα άλλοθι σε εκείνους που επιλέγουν να παραμείνουν ανεμβολίαστοι.
Ο κ. Βορίδης επικαλέστηκε μάλιστα το γράφημα που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο οποίο αποτυπώνεται η μείωση των θανάτων στις χώρες εκείνες που παρατηρούνται αυξημένα ποσοστά εμβολιασμού, δηλώνοντας ότι η κυβερνητική πολιτική έχει αποφέρει 500.000 επιπλέον εμβολιασμένους με πρώτη δόση εμβολίου, το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Τέλος, ο υπουργός κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι επιχειρεί να απαλλάξει από τις ευθύνες τους εκείνους που επιμένουν να μην εμβολιάζονται και να μεταφέρει μία κρίσιμη συζήτηση που αφορά τη δημόσια υγεία σε πολιτικό επίπεδο, ξεκαθαρίζοντας ότι η Κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να ακολουθήσει αυτόν τον ολισθηρό δρόμο.
Αθήνα, 3 Δεκεμβρίου 2021
ΑνΥΠΕΣ Στέλιος Πέτσας, από τη Βουλή:
«Προτεραιότητά μας η αποκατάσταση των ζημιών από φυσικές καταστροφές και η στήριξη των πληγέντων»
«Η Κυβέρνηση έχει θέσει σε απόλυτη προτεραιότητα τα ζητήματα αποκατάστασης των ζημιών από φυσικές καταστροφές και της παροχής οικονομικής ενίσχυσης προς τους πληγέντες πολίτες», σημείωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, από τη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Άννας Βαγενά, για τους σεισμοπαθείς του νομού Λάρισας.
Όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, μέχρι σήμερα, οι πληγέντες Δήμοι και η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν επιχορηγηθεί άμεσα από το Υπουργείο Εσωτερικών με σημαντικούς πόρους, άνω των 14,5 εκατ. ευρώ, προκειμένου να προβούν στα απαραίτητα έργα αποκατάστασης των ζημιών που άφησε πίσω του ο σεισμός, στις 3 Μαρτίου του 2021. Συγκεκριμένα, ο Δήμος Τυρνάβου έχει λάβει επιχορήγηση ύψους 1,92 εκατ. ευρώ, στον Δήμο Ελασσόνας έχει δοθεί επιχορήγηση ύψους 1,97 εκατ. ευρώ, ο Δήμος Λαρισαίων έχει επιχορηγηθεί με το ποσό των 5,5 εκατ. ευρώ και η Περιφέρεια Θεσσαλίας με το ποσό των 5,1 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε, δε, ο κ. Πέτσας τα αιτήματα των πληγέντων Δήμων και της Περιφέρειας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών εξετάστηκαν κατά προτεραιότητα και ικανοποιήθηκαν, γρήγορα, κατά τον μέγιστο βαθμό.
Ειδικά για το ανοικτό φρεάτιο πλησίον του οικοπέδου προσωρινής στέγασης των σεισμόπληκτων στο Δαμάσι Τυρνάβου –στο οποίο αναφέρθηκε στην ερώτησή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ– ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών απάντησε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει επιχορηγηθεί με το ποσό των 160.000 ευρώ για την αποκατάσταση του αγωγού ομβρίων υδάτων. Διευκρίνισε, δε, ότι η εκταμίευση του ποσού θα γίνει, αφού εκτελεστούν τα έργα και υποβληθούν τα παραστατικά των δαπανών στο Υπουργείο Εσωτερικών. «Είναι κάτι που ο ίδιος, προσωπικά, επισήμανα από τη δεύτερη ημέρα μετά τον σεισμό, όταν επισκεφθήκαμε την περιοχή, προκειμένου να δώσουμε επί τόπου τις κατευθύνσεις που χρειάζονταν για το πώς πρέπει να είναι ο οικισμός, χωρίς απλώς να “πετάμε” κοντέινερ μέσα στις λάσπες. Έχουμε δώσει 14,5 εκατ. ευρώ στην Περιφέρεια και στους Δήμους της περιοχής. Το φρεάτιο έπρεπε να είχε φτιαχτεί από την πρώτη στιγμή. Είναι κάτι που έγινε, έπειτα από δική μας πίεση. Και πρόκειται για μία νοοτροπία που πρέπει να αλλάξει. Γνωρίζω ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα κινηθεί γρήγορα για τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης. Και το έργο θα γίνει», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών προανήγγειλε ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί οι σχετικές ενέργειες, προκειμένου να ενεργοποιηθεί και για τους πληγέντες στη Θεσσαλία το πλαίσιο κρατικής αρωγής που εφαρμόστηκε στην Εύβοια και στην Κρήτη, έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες κτηρίων να δικαιούνται τη χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής. «Τα αρμόδια Υπουργεία δουλεύουν πάνω σε αυτή την κατεύθυνση και η τροπολογία αναμένεται να κατατεθεί, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, από το Υπουργείο Οικονομικών. Το πλαίσιο της κρατικής αρωγής –με τη γενναία προκαταβολή μέσω της πλατφόρμας arogi.gov.gr– που θεσμοθετήθηκε μετά τις πυρκαγιές του καλοκαιριού, θεσπίστηκε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13ης Αυγούστου του 2021. Επομένως, το εν λόγω πλαίσιο δεν ήταν διαθέσιμο για τους σεισμόπληκτους της Θεσσαλίας, τον Μάρτιο, για τους οποίους ακολουθήθηκαν οι σχετικές διαδικασίες που προβλέπονταν: καταγραφή από τριμελείς επιτροπές, πρώτες δαπάνες οικοσκευής και χορήγηση αποζημίωσης για τις πρώτες δαπάνες διαβίωσης από το Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και στεγαστική συνδρομή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ακριβώς, όμως, επειδή η νέα πλατφόρμα είναι πιο γενναία, συντονίζουμε τις ενέργειές μας, έτσι ώστε να εντάξουμε και τους σεισμόπληκτους της Θεσσαλίας, στο νέο μοντέλο για την κρατική αρωγή που θεσπίσαμε τον Αύγουστο του 2021», τόνισε ο κ. Πέτσας.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών σημείωσε, επίσης, ότι για πρώτη φορά, η Πολιτεία –μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών– ανέλαβε το κόστος κατεδάφισης για τα κτήρια που κρίθηκαν ακατάλληλα στην περιοχή, προσθέτοντας ότι, το αμέσως επόμενο διάστημα, θα προχωρήσει και η ανοικοδόμηση μέσω της στεγαστικής συνδρομής. Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο κ. Πέτσας για το Δημοτικό σχολείο στο Δαμάσι, που αποκαταστάθηκε σε χρόνο ρεκόρ μετά τον σεισμό. «Πράγματι, το σχολείο αποκαταστάθηκε με ιδιωτική συνδρομή στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Δεν πρέπει αυτούς τους ιδιωτικούς πόρους να τους κινητοποιούμε, κατά την άποψή σας; Η άποψή μας είναι ότι, ναι, όπου υπάρχει ανάγκη και υπάρχει η διάθεση του ιδιωτικού τομέα να συμβάλλει –οργανωμένα και με διαφάνεια– προκειμένου να έχουμε την ταχύτερη δυνατή αποκατάσταση, αυτό θα γίνεται», επισήμανε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών απευθυνόμενος στην κ. Βαγενά.
Η Κυβέρνηση δουλεύει, συνολικά, με όλες τις δυνάμεις της για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, με μία ταχύτητα που δεν έχει προηγούμενο, υπογράμμισε ο κ. Πέτσας. «Δουλεύουμε για να αντιμετωπίζουμε φυσικές καταστροφές. Δεν μπορούμε να τις αποτρέψουμε, πολύ περισσότερο όταν βαίνουν αυξανόμενες το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας της κλιματικής κρίσης. Υποχρεούμαστε, όμως, να αντιτάξουμε έναν σχεδιασμό που θα μειώνει τις συνέπειες τους, τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και σε επίπεδο αποκατάστασης. Και αυτό κάνουμε», κατέληξε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών.
Ακολουθεί η πρωτολογία και η δευτερολογία του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, Στέλιου Πέτσα, στην επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Άννας Βαγενά.
30.11.2021
25-11-21
Τους τέσσερις άξονες ρυθμίσεων που διέπουν την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των εταιρειών τεχνοβλαστών (spin-off), όπως αυτό διατυπώνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανέλυσε ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
«Η βελτίωση του ερευνητικού πεδίου στη χώρα μας συνιστά μία ζωτική ανάγκη, μία επένδυση στο μέλλον της χώρας μας, που περνά μέσα από την καινοτόμο, βιώσιμη παραγωγή, την εξεύρεση λύσεων σε μείζονες σύγχρονες προκλήσεις, όπως αυτή της πανδημίας ή της κλιματικής αλλαγής και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Η πρόσβαση στις αγορές και η βιομηχανική αξιοποίηση της έρευνας δεν πρέπει να αποτελεί ταμπού», υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Ο πρώτος άξονας αφορά στην απλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στην ίδρυση εταιρειών spin-off, αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού όλων των κατηγοριών σε εταιρείες τεχνοβλαστών, εφόσον έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη ερευνητικών αποτελεσμάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν εμπορικά. Οι νέες διατάξεις προβλέπουν τη δυνατότητα συμμετοχής του ίδιου του ΑΕΙ στις εταιρείες, ενώ παρέχεται η δυνατότητα μεταβίβασης της αρμοδιότητας έγκρισης των συμβάσεων και ίδρυσης εταιρειών spin-off προς την Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Ιδρύματος, ενισχύοντας τον ρόλο τους σε θέματα διαχείρισης διανοητικής ιδιοκτησίας του Ιδρύματος και του προσωπικού του.
Ο δεύτερος άξονας αφορά στην παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων στους ερευνητές, τις ερευνητικές ομάδες αλλά και τους ίδιους τους οργανισμούς, ώστε να μπορούν να εκπληρώνουν απρόσκοπτα το σκοπό τους. Με τις νέες διατάξεις δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής μελών ΔΕΠ σε διοικητική θέση εταιρείας τεχνοβλαστού χωρίς αυτό να αποτελεί ασυμβίβαστο με τη θέση στο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα χορήγησης διευκολύνσεων (άδεια άνευ αποδοχών, μερική απασχόληση) για την ενασχόληση με το έργο της εταιρείας τεχνοβλαστού, ενώ παρέχονται και κίνητρα προς τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας για την ίδρυση και συμμετοχή σε εταιρείες spin-off.
Ο τρίτος άξονας αφορά την ενίσχυση των συνεργειών καθώς η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και η κινητικότητα του ανθρώπινου δυναμικού μπορεί να πολλαπλασιάσει τα οφέλη της ερευνητικής δραστηριότητας, εξορθολογίζοντας τα κόστη, αξιοποιώντας γνώσεις και διαφορετικές ειδικότητες, αυξάνοντας τις οικονομίες κλίμακας.
Ο τέταρτος άξονας αφορά την θεσμική ενίσχυση των ερευνητικών οργανισμών και των πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Με τις νέες διατάξεις ερευνητικοί οργανισμοί και Πανεπιστήμια αποκτούν περισσότερες αρμοδιότητες, ευελιξία κινήσεων, ενώ ταυτόχρονα αποκεντρώνονται οι εξουσίες και μειώνεται η γραφειοκρατία. Μεταξύ άλλων ενισχύεται ο αναπτυξιακός ρόλος των ΑΕΙ, ενισχύεται ο ρόλος των Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας, ενώ αυξάνονται οι ίδιοι οι πόροι των ιδρυμάτων μέσω της εμπορικής αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων αλλά και της διενέργειας συμπράξεων με παραγωγικούς φορείς.
«Στόχος είναι η δημιουργία του συνεκτικού, κατανοητού και ευέλικτου αυτού θεσμικού τοπίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς να αποτελέσει καταλύτη για την περαιτέρω ανάπτυξη της έρευνας και την παραγωγή προϊόντων έντασης γνώσης που θα καταφέρουν να ανταποκριθούν σε νέες ανάγκες, αποτελώντας αναπτυξιακό μοχλό για την ίδια την ερευνητική δραστηριότητα στη χώρα μας», κατέληξε η Υπουργός.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ απο το Υπουργείο επι άλλων θεμάτων...αναγνώσατε πατώντας τα links:
30-11-21
Την Υπουργική Απόφαση για τα κριτήρια χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων από το 2022 και εξής συνυπέγραψαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Άγγελος Συρίγος.
Για πρώτη φορά στην πράξη από το επόμενο οικονομικό έτος, η κατανομή της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ πραγματοποιείται βάσει αντικειμενικών ΚΑΙ ποιοτικών κριτηρίων, ο καθορισμός των οποίων βασίστηκε σε εισήγηση της Εθνικής Αρχικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η εισήγηση της ΕΘΑΑΕ παρουσιάστηκε επανειλημμένως στη Σύνοδο των Πρυτάνεων και συζητήθηκε εκτενώς με τα ΑΕΙ, που συνέβαλαν ουσιωδώς με την αποστολή των προτάσεών τους. Για πρώτη φορά, έτσι, θα προσμετρηθεί στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ η αξιολόγησή τους, σε ποιοτικούς δείκτες στους τομείς που τα ίδια επιλέγουν.
Ειδικότερα, η τακτική χρηματοδότηση κατανέμεται ως ακολούθως:
Η εν λόγω ενότητα αξιολογεί κυρίως κριτήρια που αφορούν σε ακαδημαϊκά ζητήματα του Ιδρύματος, όπως ο ρυθμός αποφοίτησης των εγγεγραμμένων φοιτητών, ο αριθμός των παρεχόμενων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, ο αριθμός των μεταπτυχιακών φοιτητών και των διδακτορικών διατριβών που εκπονούνται ανά μέλος ΔΕΠ, ο αριθμός επιστημονικών δημοσιεύσεων του συνόλου των μελών ΔΕΠ, η θέση του ΑΕΙ και των Τμημάτων στις διεθνείς αξιολογήσεις και άλλα στοιχεία που σχετίζονται με τα παρεχόμενα Προγράμματα Σπουδών και το ακαδημαϊκό προσωπικό του Ιδρύματος.
Η ενότητα αυτή είναι υποχρεωτική για όλα τα ΑΕΙ, τα οποία καλούνται να επιλέξουν δύο επιπλέον από τις κάτωθι τέσσερις:
Η εν λόγω ενότητα αξιολογεί κυρίως κριτήρια που σχετίζονται με την ερευνητική δραστηριότητα του Ιδρύματος, τόσο από το τακτικό προσωπικό του, όσο και από το έκτακτο ερευνητικό προσωπικό που απασχολείται μέσω του ΕΛΚΕ του οικείου ΑΕΙ. Ενδεικτικά, αξιολογούνται στοιχεία σχετικά με τη συμμετοχή των ερευνητικών ομάδων του ΑΕΙ σε εθνικά και διεθνή ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα ή σε σημαντικές ερευνητικές πρωτοβουλίες (αριθμός έργων, χρηματοδότηση ανταγωνιστικών προγραμμάτων μέσω HORIZON, ΓΓΕΚ, έργα ERC), διεθνείς διακρίσεις του ερευνητικού προσωπικού του Ιδρύματος για τα επιτεύγματα της διεξαγόμενης στο Ίδρυμα έρευνας, καθώς και στοιχεία που αφορούν στη δημιουργία νέων θέσεων έκτακτου προσωπικού που ασκεί ερευνητικά καθήκοντα.
Η εν λόγω ενότητα αξιολογεί κυρίως κριτήρια που αφορούν στη διασύνδεση των Πανεπιστημίων με την οικονομία, την κοινωνία και την αγορά εργασίας. Βασικά κριτήρια που αξιολογούνται είναι η διοργάνωση Προγραμμάτων Σπουδών α’ κύκλου με πρακτική άσκηση των φοιτητών, η παροχή υπηρεσιών προς τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα από Πανεπιστημιακά Εργαστήρια του Ιδρύματος, η οργάνωση προγραμμάτων δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης μέσω των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Ιδρύματος και η εφαρμογή δράσεων μεταφοράς τεχνολογίας και αξιοποίησης της παραγόμενης γνώσης, όπως η κατοχύρωση των ερευνητικών αποτελεσμάτων ως ευρεσιτεχνιών, η ίδρυση εταιριών τεχνοβλαστών.
Η εν λόγω ενότητα αξιολογεί κυρίως κριτήρια που σχετίζονται με την εξωστρέφεια κάθε Ιδρύματος, όπως η προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών, η ανάπτυξη διεθνούς κινητικότητας των φοιτητών και του προσωπικού του Ιδρύματος μέσω διεθνών αλλά και διακρατικών ή διαπανεπιστημιακών προγραμμάτων ανταλλαγής (π.χ. Erasmus), η σύναψη συνεργασιών με Ιδρύματα της αλλοδαπής, η διοργάνωση από κοινού Προγραμμάτων Σπουδών κάθε κύκλου, η ίδρυση και οργάνωση ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών κάθε κύκλου και η προσέλκυση Επισκεπτών Καθηγητών από Ιδρύματα της αλλοδαπής.
Η εν λόγω ενότητα αξιολογεί κυρίως κριτήρια του εσωτερικού περιβάλλοντος του Ιδρύματος, κυρίως σε θέματα οργάνωσης και υποστήριξης του προσωπικού και των φοιτητών. Ενδεικτικά, τα κριτήρια που αξιολογούνται είναι η ύπαρξη βασικών διοικητικών δομών εντός του Ιδρύματος, καθώς και η στελέχωσή τους με το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό για την ορθή και εύρυθμη λειτουργία τους, όπως ΜΟΔΙΠ, δομή απασχόλησης και σταδιοδρομίας, γραφείο υποστήριξης διδασκαλίας, δομή ψυχολογικής υποστήριξης, δομή εξεύρεσης πόρων μέσω δωρεών από ιδιώτες και οργανισμούς κλπ. Επιπλέον αξιολογούνται κριτήρια σχετικά με τη βελτίωση προσβασιμότητας των χώρων και υποδομών του Ιδρύματος για άτομα με αναπηρία, και τη διενέργεια δράσεων ανάπτυξης του διδακτικού προσωπικού, όπως η επιμόρφωση και η επιβράβευση της αριστείας.
Μετά την υποβολή, από κάθε ΑΕΙ, των ως άνω στοιχείων, η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης αξιολογεί τα στοιχεία αυτά και προβαίνει σε υπολογισμό της χρηματοδότησης κάθε Ιδρύματος, σύμφωνα με τη μεθοδολογία υπολογισμού κάθε επιμέρους κριτηρίου που έχει οριστεί στην Υπουργική Απόφαση.
Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε:
«Συντελείται μία πραγματική τομή στη χρηματοδότηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μας, τόσο σε όρους διαφάνειας, δίκαιης κατανομής και αποτελεσματικότητας όσο και σε όρους κινητροδότησης και αριστείας. Ήδη από την αρχή της θητείας μας, υιοθετήσαμε αντικειμενικά κριτήρια για την ετήσια τακτική χρηματοδότηση των ΑΕΙ, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες τους και θεωρώντας αυτονόητο ότι οι πόροι που λαμβάνει το κάθε Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να επαφίενται στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Υπουργού. Σήμερα, πάμε ένα βήμα πιο μπροστά. Χτίζοντας πάνω και σε προηγούμενες προσπάθειες Κυβερνήσεων, εφαρμόζεται στην πράξη για πρώτη φορά ένα σύστημα ποιοτικής αξιολόγησης κατά την κατανομή των τακτικών πόρων των Πανεπιστημίων μας, που συνυπολογίζει τις πραγματικές δυνατότητές τους, αλλά και τους δίνει την ευκαιρία να επιλέξουν τους τομείς στους οποίους επιθυμούν τα ίδια να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους ώστε να αναδειχθούν σε πρωτοπόρους της επιστημονικής κοινότητας.»