Turkmen footwear manufacturer first to produce trainers and wellington boots
EBRD and EU help Arassa Rysgal improve product quality and operations
Arassa Rysgal, a leading manufacturer of light footwear in Turkmenistan, produces enough flip-flops to satisfy the demand of practically every citizen. With finance and business advice from the EBRD, funded by the European Union (EU), the company diversified its operations and became the first in the country to launch production of trainers and wellington boots.
Ayhan Rejepova, the owner, started the business back in 1997, trading dried fruit and nuts. It was an instant hit with a daily volume of 1.5 tonnes of goods, so Ms Rejepova started pondering diversification and the establishment of a production line.
Living in the countryside, she knew that flip-flops were the footwear of choice among the Turkmen people. The weather in the region is dry and mostly very hot, so light footwear is all one needs to feel comfortable.
It was not until 2015 when she launched the first production of flip-flops under the brand name ‘Gerchek’ (‘Dandy’). The idea was to offer a reasonably priced alternative to the imported flip-flops dominating the domestic market at the time. Initially, the company used just one piece of machinery and hired 20 employees, but Ms Rejepova quickly managed to expand her business to become a fully-fledged production facility. Currently, she is employing 400 staff, 65 per cent of whom were women.
“The first months were the most difficult. Although we had good experience in trade, we did not know how to manage production. Another challenge was to overcome the distrust of domestic product. Those days, ‘imported’ meant ‘quality’ for customers. It took a whole season for us to change people’s mindset,” she recalls.
Today, Gerchek footwear is very popular. The company’s products are distributed in all five regions of Turkmenistan and are also exported to neighbouring countries. The annual production is growing and has reached 6 million pairs of flip-flops, more than 40,000 wellington boots and 80,000 trainers. Even last year, when many businesses were hit hard by the coronavirus pandemic, the company managed to keep up the volume of operations and produced an even bigger output than last year.
The first time Ms Rejepova turned to the EBRD was when seeking finance for new workshops, warehouses and equipment to diversify the product range. Thanks to the EBRD’s business advisory programme, funded by the EU, the company teamed up with an experienced international adviser who helped improve product quality, organisational structure and marketing and sales operations. The company also developed a business plan for its ambitious investment project and improved financial management system.
“The advisers helped us tremendously. We can see a huge difference between what we had before and after the advisory projects. We would never have achieved such success on our own,” says Ms Rejepova.
As a result, the company was able to secure US$ 2 million in financing from the EBRD to invest in the construction of workshops and the purchase of new equipment.
Ms Rejepova is pleased with her company’s success but does not intend to stop there. She has ambitious plans for the future: “With a new investment project we would be able to implement the full cycle of production without dependence on imported raw materials, provide more affordable footwear and create 200 further jobs for women.”
Από τον Zybagozel Orazova
Μ.Χ.Β.:Η ώδε μετάφραση έγινε απο το GOOGLE,γιατι θα ήθελα να το διαβάσουν και οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ που δεν μιλούν Αγγλικά.Ξέρουν αυτοί γιατί....
Η ΕΤΑΑ και η ΕΕ βοηθούν την Arassa Rysgal να βελτιώσει την ποιότητα και τις λειτουργίες των προϊόντων
Η Arassa Rysgal , κορυφαία εταιρεία κατασκευής ελαφρών υποδημάτων στο Τουρκμενιστάν , παράγει αρκετά σαγιονάρες για να ικανοποιήσει τη ζήτηση σχεδόν κάθε πολίτη. Με χρηματοδότηση και επιχειρηματικές συμβουλές από την ΕΤΑΑ, χρηματοδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η εταιρεία διαφοροποίησε τις δραστηριότητές της και έγινε η πρώτη στη χώρα που ξεκίνησε την παραγωγή εκπαιδευτών και μπότες του Ουέλλινγκτον.
Η Ayhan Rejepova, ιδιοκτήτης, ξεκίνησε την επιχείρηση το 1997, εμπορεύοντας ξηρούς καρπούς και ξηρούς καρπούς. Ήταν ένα στιγμιαίο χτύπημα με ημερήσιο όγκο 1,5 τόνων αγαθών, οπότε η κ. Rejepova άρχισε να σκέφτεται τη διαφοροποίηση και τη δημιουργία μιας γραμμής παραγωγής.
Ζώντας στην ύπαιθρο, ήξερε ότι τα σαγιονάρες ήταν τα υποδήματα της επιλογής μεταξύ του τουρκμενικού λαού. Ο καιρός στην περιοχή είναι ξηρός και ως επί το πλείστον πολύ ζεστός, οπότε όλα τα ελαφριά υποδήματα πρέπει να αισθάνονται άνετα.
Μόλις το 2015 ξεκίνησε η πρώτη παραγωγή σαγιονάρων με την επωνυμία «Gerchek» («Dandy » ). Η ιδέα ήταν να προσφέρουμε μια εναλλακτική λύση σε λογικές τιμές από τα εισαγόμενα σαγιονάρες που κυριαρχούσαν στην εγχώρια αγορά εκείνη την εποχή. Αρχικά, η εταιρεία χρησιμοποίησε μόνο ένα κομμάτι μηχανημάτων και προσέλαβε 20 υπαλλήλους, αλλά η κα Rejepova κατάφερε γρήγορα να επεκτείνει την επιχείρησή της για να γίνει μια πλήρως παραγωγική εγκατάσταση. Επί του παρόντος, απασχολεί 400 υπαλλήλους, εκ των οποίων το 65% ήταν γυναίκες.
«Οι πρώτοι μήνες ήταν οι πιο δύσκολοι. Αν και είχαμε καλή εμπειρία στο εμπόριο, δεν ξέραμε πώς να διαχειριστούμε την παραγωγή. Μια άλλη πρόκληση ήταν να ξεπεραστεί η δυσπιστία για το εγχώριο προϊόν. Εκείνες τις μέρες, η «εισαγωγή» σήμαινε «ποιότητα» για τους πελάτες. Χρειάστηκε μια ολόκληρη σεζόν για να αλλάξουμε τη νοοτροπία των ανθρώπων », θυμάται.
Σήμερα, τα υποδήματα Gerchek είναι πολύ δημοφιλή. Τα προϊόντα της εταιρείας διανέμονται και στις πέντε περιοχές του Τουρκμενιστάν και εξάγονται επίσης σε γειτονικές χώρες. Η ετήσια παραγωγή αυξάνεται και έχει φτάσει τα 6 εκατομμύρια ζευγάρια flip-flops, περισσότερες από 40.000 μπότες του Ουέλλινγκτον και 80.000 εκπαιδευτές. Ακόμα και πέρυσι, όταν πολλές επιχειρήσεις επλήγησαν σοβαρά από την πανδημία κοραναϊού , η εταιρεία κατόρθωσε να διατηρήσει τον όγκο των εργασιών και παρήγαγε ακόμη μεγαλύτερη απόδοση από πέρυσι.
Η πρώτη φορά που η κα Rejepova στράφηκε στην ΕΤΑΑ ήταν όταν αναζητούσε χρηματοδότηση για νέα εργαστήρια, αποθήκες και εξοπλισμό για τη διαφοροποίηση της γκάμας προϊόντων. Χάρη στο επιχειρηματικό συμβουλευτικό πρόγραμμα της ΕΤΑΑ , το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ, η εταιρεία συνεργάστηκε με έναν έμπειρο διεθνή σύμβουλο που βοήθησε στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, της οργανωτικής δομής και του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Η εταιρεία ανέπτυξε επίσης ένα επιχειρηματικό σχέδιο για το φιλόδοξο επενδυτικό της έργο και το βελτιωμένο σύστημα οικονομικής διαχείρισης.
«Οι σύμβουλοι μας βοήθησαν πάρα πολύ. Μπορούμε να δούμε μια τεράστια διαφορά μεταξύ αυτών που είχαμε πριν και μετά τα συμβουλευτικά έργα. Ποτέ δεν θα είχαμε πετύχει τέτοια επιτυχία », λέει η κ. Rejepova.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία μπόρεσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση 2 εκατομμυρίων δολαρίων από την ΕΤΑΑ για να επενδύσει στην κατασκευή εργαστηρίων και την αγορά νέου εξοπλισμού.
Η κα Rejepova είναι ευχαριστημένη με την επιτυχία της εταιρείας της, αλλά δεν σκοπεύει να σταματήσει εκεί. Έχει φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον: «Με ένα νέο επενδυτικό σχέδιο θα είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε τον πλήρη κύκλο παραγωγής χωρίς εξάρτηση από τις εισαγόμενες πρώτες ύλες, να παρέχουμε πιο προσιτά υποδήματα και να δημιουργήσουμε 200 επιπλέον θέσεις εργασίας για τις γυναίκες».
https://www.ebrd.com/news/2021/turkmen-footwear-manufacturer-first-to-produce-trainers-and-wellington-boots.html