| |||||
|
European Council conclusions, 17 and 18 April 2024
On 17 and 18 April, the European Council adopted conclusions on Ukraine, the Middle East, Türkiye and a new European competitiveness deal.
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
| |||||
|
On 17 and 18 April, the European Council adopted conclusions on Ukraine, the Middle East, Türkiye and a new European competitiveness deal.
Πανευρωπαϊκός έλεγχος σε 576 «influencers» για εντοπισμό παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών
Στη λίστα και 20 Έλληνες που θα λάβουν επιστολή με συστάσεις για άμεσες διορθωτικές ενέργειες από το Υπουργείο Ανάπτυξης
Στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για έλεγχο με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep) σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών, συμμετείχε το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27/10/2023 έως και 30/11/2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).
Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.
Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το Υπουργείο Ανάπτυξης:
(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»
(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και
(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.
Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»
Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).
Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).
Έρευνα για παραβάσεις
...και από τις 24 Απριλίου το «Καλάθι του Πάσχα»
Κώστας Σκρέκας: «Καλάθι Πάσχα και Καλάθι των Νονών για τους καταναλωτές – Δυνατότητα για φθηνότερες αγορές για όλους»
Από τις 22 Απριλίου 2024 έως και τις 4 Μαΐου 2024 τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι των Νονών», ενώ αντίστοιχα από τις 24 Απριλίου 2024 έως και τις 4 Μαΐου 2024 το «Καλάθι του Πάσχα». Υπενθυμίζεται ότι σε ισχύ έως τις 4 Μαΐου είναι και το «Καλάθι της Σαρακοστής».
Το «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
Στο «Καλάθι του Πάσχα» εντάσσονται τα εξής προϊόντα:
Στο «Καλάθι των Νονών» εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα.
Στο «Καλάθι των Νονών» εντάσσονται τα εξής προϊόντα:
| |||||
|
| |||
|
| |||
|
...μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της έκτακτης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες
Σπύρος Μουρελάτος (ΑΝΤ1 – ΑΠΕ): Κύριε Πρόεδρε, είχαμε μία άτυπη Σύνοδο η οποία μονοπωλήθηκε κατ’ ουσίαν από τις διεθνείς, πολύ επικίνδυνες, εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και την περίμετρό μας. Θέλω να μου απαντήσετε εάν είστε ικανοποιημένοι, ως ελληνική αποστολή, από το κείμενο συμπερασμάτων και για το Ιράν-Ισραήλ, το κεφάλαιο αυτό, αλλά και για τις ευρωτουρκικές σχέσεις. Αν επιβεβαιώνετε πως υπήρξαν κάποιοι εταίροι μας οι οποίοι ζήτησαν κάτι περισσότερο σε ό,τι αφορά την προοπτική της Άγκυρας και την ενταξιακή της προοπτική.
Θέλω να μου απαντήσετε επίσης στο τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών, που θεώρησε μη αποδεκτή τη διασύνδεση της ευρωτουρκικής προοπτικής και της επίλυσης της προόδου στο Κυπριακό. Ευχαριστώ.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για τα συμπεράσματα, έτσι όπως διαμορφώθηκαν χθες το βράδυ, και ως προς τα ζητήματα που αφορούν τη Μέση Ανατολή. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη όλα τα μέρη να εργαστούν έτσι ώστε να αποτρέψουμε μία περαιτέρω κλιμάκωση αυτής της κρίσης και μία επέκταση των συγκρούσεων. Νομίζω ότι αυτό είναι το κύριο μέλημα.
|
|
Αθήνα 6 Απριλίου 2024
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Αριθ. Πρωτ.: 33210 ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΛΟΓΩΝ
Ταχ. Δ/νση : Ευαγγελιστρίας 2 Ταχ. Κώδικας : 101 83, Αθήνα
Πληροφορίες : Ε. Παπαδιαμαντοπούλου Τηλέφωνο : 2131361269 e-mail : e.papadiamantopoulou@ypes.gr
ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΘΕΜΑ: Άσκηση εκλογικού δικαιώματος Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία με ελληνική σημαία, τα οποία ναυλοχούν σε ελληνικά λιμάνια κατά την ημέρα της ψηφοφορίας της 9ης Ιουνίου 2024 για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
.........................
Τη ρύθμιση λεπτομερειών για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος από τους Έλληνες ναυτικούς στο εσωτερικό, κατά τις εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024, ως ακολούθως :