https://athens.indymedia.org/post/1638623/
H πολύπαθη (από την ανθρώπινη θεραπεία) Πάρνηθα βρίσκεται για μια ακόμη φορά στο επίκεντρο επίκαιρου κρατικού αφηγήματος. Όχι μόνο εξαιτίας των ανεμογεννητριών, που αν τοποθετηθούν θα ρίξουν τον υδροφόρο ορίζοντα, θα επιβαρύνουν ή θα σκοτώσουν τα ζώα που κατοικούν εκεί και θα υποβαθμίσουν τη φύση που προσπαθούν να ανακάμψουν... Αυτή τη φορά έρχονται και για τους λύκους της.
Οι λύκοι που κατοικούσαν εξαρχής στην Πάρνηθα είτε δολοφονήθηκαν από το όπλο κάποιου κυνηγού είτε αποανθρωπογενείς πυρκαγιές, ενώ όσοι καταφέρνουν να επιβιώσουν από αυτά, πιθανότητα να μετανάστευσαν σε κάποια γύρω περιοχή. Όμως το 2015, μετά από 50 χρόνια εγκατάλειψης του βουνού, έκαναν την επανεμφάνισή τους στην ευρύτερη περιοχή της Πάρνηθας. Αυτοί οι λύκοι πιθανολογούνται πως κατέβηκαν από τα βουνά της Βοιωτίας ως συνέχεια της μερικής ανάκαμψης του οικοσυστήματος της από τις καταστροφές που είχε υποστεί ή εξαιτίας της υποβάθμισης της ίδιας της Βοιωτίας και της έλλειψης τροφής.
Έρχεται, λοιπόν, τώρα το κράτος να μας πει ότι οι λύκοι (σε αυτό το τοπίο) είναι κίνδυνος. Έρχεται, πάλι, το κράτος με ένα λόγο περί ασφάλειας και επικινδυνότητας. Σε αυτό το πλαίσιο πυκνώσαν οι φωνές που λέγανε ότι οι λύκοι κινούνται κοντά στα σπίτια των ανθρώπων και φταίνε τα ζώα που μετακινούνται στον τόπο τους και όχι η ώρα με την επέκταση των αστικών σχεδίων σε βάρος των δασών και των δέντρων. Ξεχνάει ότι αν βλέπουν λύκους κοντά σε σπίτια, αυτό σημαίνει ότι ο δάσος είναι φτωχός από την άποψη βιοποικιλότητας και ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα. Δεν φτάνουν οι λύκοι, αλλά η διαχρονική ανθρωποκεντρική λειτουργία στη φύση και η εκμετάλλευση της. Επίσης, δια εισαγγελικής απόφασης αυθαιρέτως ότι οι λύκοι είναι... κακοί, γιατί υποτίθεται για την επιβίωση των ελαφιών, όταν αυτά τα δύο ζώα συγκατοικούσαν σε αυτά τα βουνά για χιλιάδες χρόνια. Παριστάνουν πώς νοιάζονται για τα ελάφια όταν τα έχουν για τουριστικά ατραξιόν, τα ταίζουν γαριδάκια και συντηρούν καζίνο-ξενοδοχείο στο βιότοπό τους.
Έτσι λοιπόν το κράτος διέταξε με εισαγγελική απόφαση ότι είναι εντάξει να τους απαγάγουν (ποιοί θα το ανλάβουν; οι πρόθυμοι κυνηγοί;) και να τους μεταφέρει σε κάποια άλλη περιοχή, μάλλον βόρεια Ελλάδα. Από αυτό το "σχέδιο" προκύπτουν διάφορα ερωτήματα. Αρχικά, με δύο λόγια, φαίνεται μια σκατένια απόφαση που πήρε ένας άσχετος από τον λύκο εισαγγελέα. Αυτό γιατί οι λύκοι είναι άγρια ζώα και άρα δύσκολο να πιαστούν μαζικά, ακόμα κι αν μεταφερθούν εκτιμήσουν ότι σε 1-2 χρόνια θα επιστρέψουν στην περιοχή. Επίσης είναι ζώα αγελέα, άρα αν "συλλογικά" μεμωνομένα θα αποχωριστούν από τα συντρόφια και φίλα τους. Θα είναι απομωνομένα και εκτοπισμένα σε μια ξένη περιοχή την οποία δεν γνωρίζουν, που πιθανόν εκεί κατοικούν ήδη άλλοι λύκοι, επομένως θα έρθουν εξαναγκαστικά αντιμέτωπα με μια στρεσογόνο κατάσταση.
Μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, λέγεται ότι έχουν απομακρυνθεί από την Πάρνηθα τουλάχιστον 2 λύκοι και άρα έχουν μεταφερθεί αιφνιδίως και ατομικά σε μια άγνωστη, για αυτούς, περιοχή. Είναι πιθανό, μακριά από την αγέλη τους, να γίνουν επιθετικοί ή ακόμα και να πεθάνουν από τη μοναξιά μιας και ξαφνικά καταδικάστηκαν από τον ανθρώπινο νόμο επειδή ζούσαν σε ένα βουνό... κοντά στη μητρόπολη.
Το αφήγημα του κακού λύκου είναι γνωστό σε όλα μας. Με το πρόσωπο του λύκου έχει πλαστεί η εικόνα του κακού μέσα από λαϊκά παραμύθια, παροιμίες κ.λπ. Αυτό που ο δυτικός άνθρωπος δεν μπορεί να δαμάσει να δει σαν απειλή, σαν το κακό που πρέπει να ξορκίσει.
Άλλωστε οι τακτικές που εφαρμόζουν ο επεκτατικός πολιτισμός για να διαχειριστεί τους πληθυσμούς είναι γνωστές και έκδηλες παντού γύρω μας. Αφενός στοχεύει να μειώσει/εξαφανίσει όσα άτομα και ομάδες ορίζει κάθε φορά ως «μιάσματα» και «απειλή», χρίζοντας τον εαυτό του ρυθμιστή και σωτήρα της «φύσης», εφαρμόζοντας μεθόδους εκτοπισμού, κυνηγιού, πολέμου (σε όλες τις μορφές). Ο Αφετέρου αποφασίζει "να προστατέψει" άλλα πρόσωπα και προσπαθεί να τα αναπαράγει (κυρίως με το ζόρι και σε συνθήκες θεαματικής αιχμαλωσίας) για να έρθει μια υποτιθέμενη ισορροπία.
Με γνώμονα αυτές τις τακτικές δρα και για άλλα μη ανθρώπινα ζώα, όπως για παράδειγμα την αρκούδα. Ο καφές αρκούδα αποτελεί μεν ακόμη "προστατευόμενο είδος", αλλά σιγά-σιγά... άρχισε να κακοφαίνεται στο κράτος γιατί ισχυρίζεται ότι επανέκαμψε, δηλαδή παραναπαράχθηκε για τα γούστα του. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι ο λύκος, η αρκούδα και άλλα άγρια ζώα αποτελούν εμπόδιο σε καπιταλιστικά σχέδια (ενεργειακά, τουριστικά, οδοποιίας, οικοδομικής εξάπλωσης κτλ). Επίσης, οι κυνηγοί διψασμένοι για κυνήγι τρόπαιων ζητάνε μέσω των ισχυρών εκπροσώπων να ξαναενταχθούν ορισμένα είδη στα ζώα που είναι νόμιμο να δολοφονούν για το κέφι τους.
Να σταθούμε ανάχωμα στα σχέδια ετερο-διαχείρισης των ζωών μας, των βιοτόπων μας, των φίλων καιγειτόνων ανθρώπων και μη.
Καμία ανεμογεννήτρια, κανένας λύκος σε κελί
Μέχρι την ολική απελευθέρωση
ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΥΚΟΥΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΥΝΗΓΟΥΣ, ΑΦΕΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΟΥΣ