 | Δ. Δημητρίου, Γενικός Γραμματέας ΕΒΕΑ: «Μετασχηματισμός το... σύνθημα για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ευκαιρία από SAFE και REARM»«Για τις ελληνικές επιχειρήσεις το σύνθημα είναι πως απαιτείται μετασχηματισμός. Δεν μπορεί αυτό να μην περιέχει τη βιομηχανία και τις εξαγωγές. Το ReArm Europe, μαζί με το SAFE, δίνουν τεράστιες δυνατότητες. Ο στόχος είναι να γίνουμε συμπαραγωγοί κι όχι απλοί καταναλωτές, εκεί έγκειται η ευκαιρία και για τις ελληνικές επιχειρήσεις», τόνισε ο κ. Δημήτρης Δημητρίου, Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΑ, κατά την τοποθέτησή του στο συνέδριο Defence Forward, στις 25 Νοεμβρίου, που διοργάνωσε η Notice Content and Services και που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα και του ΕΒΕΑ. Ο κ. Δημητρίου πρόσθεσε ότι «στο ΕΒΕΑ, έχουμε εδώ και πολλά χρόνια μια θερμοκοιτίδα για νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της άμυνας, που βλέπουμε να έχει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Οι προβλέψεις για τον ρυθμό ανάπτυξης της χώρας μας μετά το Ταμείο Ανάκαμψης είναι πως θα υποχωρήσει. Το SAFE και το ReArm προσφέρουν μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και συνολικά για τη χώρα. Επιπλέον, πρέπει να συνδυαστούν οι λιμένες μας με την αμυντική μας βιομηχανία. Το τέλος δεν είναι το 2030, στόχος μας θα πρέπει να είναι τα επόμενα 30 χρόνια», είπε ο κ. Δημητρίου. |
|
 | Δώδεκα ερωτήσεις και απαντήσεις για την κοινωνική συμφωνία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων «Τέλος στους μνημονιακούς περιορισμούς για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας βάζει η ιστορική συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και όλων των εθνικών κοινωνικών εταίρων, έπειτα από επτά μήνες τριμερούς διαβούλευσης και σηματοδοτεί μια νέα εποχή κοινωνικού διαλόγου και συλλογικών διαπραγματεύσεων στη χώρα», αναφέρει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Παράλληλα, το Υπουργείο παραθέτει 12 ερωτήσεις και απαντήσεις για την κοινωνική συμφωνία. |
|
 | ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 17,2% σημείωσαν οι ενάρξεις λειτουργίας επιχειρήσεων το γ' τρίμηνο 2025Αύξηση 17,2% σημείωσαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων (ενάρξεις λειτουργίας επιχειρήσεων) στο σύνολο της οικονομίας της χώρας το γ' τρίμηνο εφέτος και ανήλθαν σε 31.768, έναντι των 27.106 το γ' τρίμηνο του 2024, ενώ υπήρξε μείωση 9,6% σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2025 που είχαν ανέλθει σε 35.150. Στον αντίποδα, οι πτωχεύσεις επιχειρήσεων ανήλθαν σε 98, παρουσιάζοντας αύξηση 75% σε σχέση με το γ' τρίμηνο του 2024 που είχαν ανέλθει σε 56. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η μεγαλύτερη αύξηση στο πλήθος των εγγραφών νέων επιχειρήσεων, το γ' τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2024, καταγράφηκε στον τομέα «Μεταποίηση» (61%), ενώ η μικρότερη αύξηση καταγράφηκε στον τομέα «Δραστηριότητες Υπηρεσιών Παροχής Καταλύματος και Υπηρεσιών Εστίασης» (13,2%). Οι τομείς οικονομικής δραστηριότητας, στους οποίους σημειώθηκε το μεγαλύτερο πλήθος εγγραφών νέων επιχειρήσεων, κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή της Ελλάδας, είναι στη Βόρεια Ελλάδα το «Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο, Επισκευή Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσυκλετών», με 1.279 εγγραφές σε σύνολο 8.030. Στην Κεντρική Ελλάδα ο τομέας «Γεωργία, Δασοκομία και Αλιεία», με 1.810 εγγραφές σε σύνολο 7.412. Στην Αττική οι «Επαγγελματικές, Επιστημονικές και Τεχνικές Δραστηριότητες», με 2.108 εγγραφές σε σύνολο 12.350 και στα Νησιά Αιγαίου και την Κρήτη, η «Γεωργία, Δασοκομία και Αλιεία», με 1.196 εγγραφές σε σύνολο 3.976. |
|
 | ΕΣΕΕ: Το Λιανικό Εμπόριο χρειάζεται επιπλέον 750 εκ. ευρώ το Δ' Τρίμηνο για να αντισταθμίσει το υψηλό λειτουργικό κόστος«Από την αγορά λείπουν τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ τζίρου, δηλαδή χρειάζεται τόνωση πωλήσεων κατά τουλάχιστον 10% το τελευταίο τρίμηνο του 2025, ώστε να «ισοφαριστούν» οι πιέσεις από: υπέρογκα μισθώματα, ενέργεια και μισθολογικές επιβαρύνσεις». Τα παραπάνω επισημάνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Σταύρος Καφούνης, με αφορμή την ανάλυση του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ για την εξέλιξη του κύκλου εργασιών στα καταστήματα Λιανικού εμπορίου εκτός τροφίμων, οχημάτων και καυσίμων κατά το Γ΄ τρίμηνο και το Α΄ εννεάμηνο του 2025. Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, σε όρους απόλυτων μεγεθών, η αύξηση του κύκλου εργασιών για το Γ' τρίμηνο ανήλθε σε 199,3 εκ. ευρώ με το συνολικό τζίρο της περιόδου να διαμορφώνεται σε 7,2 δις ευρώ από 7,0 δις το ίδιο διάστημα πέρυσι. Αντίστοιχα, η αύξηση του κύκλου εργασιών για το Α' εννεάμηνο ανήλθε σε 370,4 εκ. ευρώ, με το συνολικό τζίρο της περιόδου να διαμορφώνεται σε 19,7 δις ευρώ από 19,3 δις το ίδιο διάστημα πέρυσι. Μάλιστα, αύξηση του κύκλου εργασιών σε επίπεδο εννεαμήνου είναι η χαμηλότερη από το 2020 έως σήμερα. Τα παραπάνω δεδομένα προκαλούν ανησυχία, κατά την ΕΣΕΕ, καθώς ο «πυρήνας» του λιανικού εμπορίου φαίνεται πως δεν είναι σε θέση να αξιοποιήσει πλήρως τα οφέλη από την ενίσχυση των τουριστικών ταξιδιωτικών εισπράξεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 7,7% και κατά 9,0% το Γ' τρίμηνο και το Α' εννεάμηνο αντίστοιχα (δεδομένα από ΤτΕ). |
|
| ΤτΕ: Αυξήθηκαν οι καταθέσεις μειώθηκαν τα δάνεια τον Οκτώβριο Αύξηση κατά 222 εκατ. ευρώ εμφάνισαν οι καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων τον Οκτώβριο με αποτέλεσμα ο ετήσιος ρυθμός αύξησης τους να διαμορφωθεί στο 3,4%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, τον Οκτώβριο οι καταθέσεις από τις επιχειρήσεις μειώθηκαν κατά 2,35 δισ. ευρώ έναντι αύξησης κατά 2,744 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος στο 12,3% από 12,2% τον προηγούμενο μήνα. Συνολικά οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα μειώθηκαν κατά 2,1 δισ. ευρώ έναντι αύξησης 2,65 δις. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος στο 5,6% από 5,5% τον προηγούμενο μήνα. Στο σκέλος των χορηγήσεων η καθαρή ροή χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις ήταν αρνητική κατά 1,3 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος στο 5,6% από 5,5% τον προηγούμενο μήνα. Αρνητική κατά 34 εκατ. ευρώ ήταν επίσης η χρηματοδότηση προς τους ελεύθερους επαγγελματίες έναντι θετικής καθαρής ροής 25 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους διαμορφώθηκε στο -0,4%, από -1,0% τον προηγούμενο μήνα. Τέλος θετική κατά 27 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή χρηματοδότησης προς ιδιώτες. Συνολικά η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης ήταν αρνητική κατά 1,7 δισ. ευρώ, τον Οκτώβριο του 2025, έναντι θετικής καθαρής ροής 2,866 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. |
|
 | ΕΕ: Η νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για Ανθεκτική και Πράσινη Βιο-οικονομίαΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε χθες τη νέα στρατηγική της για τη βιο-οικονομία. Η βιο-οικονομία αξιοποιεί ανανεώσιμους βιολογικούς πόρους για να αντικαταστήσει υλικά που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα, μειώνοντας την εξάρτηση από εισαγωγές και ενισχύοντας μια κυκλική και κλιματικά ουδέτερη οικονομία. Η νέα στρατηγική της ΕΕ για τη βιο-οικονομία εστιάζει στην ενίσχυση της καινοτομίας και των επενδύσεων μέσα από ένα απλούστερο κανονιστικό πλαίσιο και έναν νέο μηχανισμό που θα προσελκύει ιδιωτικά κεφάλαια, στην ανάπτυξη ηγετικών αγορών για βιο-βασισμένα υλικά, στη διασφάλιση βιώσιμης χρήσης της βιομάζας μέσω προστασίας των οικοσυστημάτων, προώθησης της κυκλικότητας και στήριξης των αγροτών και δασοκόμων που εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές, καθώς και στην αξιοποίηση παγκόσμιων ευκαιριών. Συνολικά, η νέα στρατηγική επιδιώκει να απελευθερώσει το τεράστιο ανεκμετάλλευτο δυναμικό της βιο-οικονομίας, που ήδη αξίζει 2,7 τρισεκατομμύρια ευρώ και απασχολεί περισσότερους από 17 εκατομμύρια εργαζομένους. |
|
|
|
|  | Εκδήλωση ΕΒΕΑ: «Από τη θεωρία στην πράξη: Εφαρμογή Lean εργαλείων για την ενίσχυση της παραγωγικότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», 1.12.2025, 18.00 – 20.00To Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σας καλεί στην Ενημερωτική Εκδήλωση που διοργανώνει με θέμα «Από τη θεωρία στην πράξη. Εφαρμογή lean εργαλείων για την ενίσχυση της παραγωγικότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», με στόχο την παρουσίαση πρακτικών λύσεων που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στην καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης. Το ΕΒΕΑ βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των επιχειρήσεων, παρέχοντας εργαλεία, γνώση και υποστήριξη που τις βοηθούν να εξελιχθούν και να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται σήμερα να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, με λιγότερους πόρους και μεγαλύτερη ευελιξία. Το Lean Manufacturing αποτελεί μια σύγχρονη προσέγγιση που βοηθά τις επιχειρήσεις να μειώσουν τη σπατάλη, να βελτιώσουν την ποιότητα και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους μέσα από απλές, πρακτικές μεθόδους. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025, ώρα 18.00, στην αίθουσα ΕΡΜΗΣ του ΕΒΕΑ.
Δείτε το πρόγραμμα εδώ.
Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ.
Τμήμα Βιομηχανίας ΕΒΕΑ: 210 3607944, 210 3382461 viom@acci.gr |
|
| Ανακοινώθηκε παράταση έως τέλος του 2026 και στο πλαφόν 3% των επαγγελματικών μισθώσεων και για την εγγραφή στην πλατφόρμα OpenBusinessΈπειτα από συνάντηση με τον πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Σταύρο Καφούνη, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε την παράταση για ακόμα ένα έτος του ανώτατου πλαφόν 3% στις αυξήσεις των ενοικίων επαγγελματικής στέγης. Η απόφαση, έρχεται σε συνέχεια της αποτελεσματικής εφαρμογής του μέτρου, το οποίο απέδειξε στην πράξη ότι στηρίζει ουσιαστικά τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, προστατεύοντας τη βιωσιμότητά τους χωρίς να αδικεί τους ιδιοκτήτες ακινήτων και θα ψηφιστεί με τροπολογία. H διατήρηση του πλαφόν στις αυξήσεις των μισθωμάτων επαγγελματικής στέγης αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για τη σταθερότητα της αγοράς, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη συνέχιση της παραγωγικής λειτουργίας χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα. Mε αφορμή την παράταση στο πλαφόν του 3% στις αυξήσεις των ενοικίων, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος σημείωσε: «Το Υπουργείο Ανάπτυξης βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τους φορείς της αγοράς και στηρίζει ενεργά την επιχειρηματικότητα, ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένων προκλήσεων. Η παράταση του ανώτατου πλαφόν 3% στα επαγγελματικά ενοίκια είναι ένα δίκαιο και ισορροπημένο μέτρο, που συμβάλλει στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και στη διατήρηση της κοινωνικής και οικονομικής συνοχής». Επιπλέον, με την τροπολογία που έχει προστεθεί στο νομοσχέδιο του Υπουργείου, παρατείνεται και η ισχύς των προθεσμιών απογραφής των οικονομικών δραστηριοτήτων και της ανάρτησης των δικαιολογητικών που συνοδεύουν τη γνωστοποίηση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριότητας και Ελέγχου (ΟΠΣ ΑΔΕ) του άρθρου 14 του ν. 4442/2016 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2026, «προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να κατανοήσουν τις υποχρεώσεις τους χωρίς να τους επιβληθεί διοικητική κύρωση ως απόρροια παρέλευσης της προθεσμίας» όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση. |
|
 | Eurostat: Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας τα πιο πολυσύχναστα επιβατικά λιμάνια στην ΕΕ - τέταρτος ο ΠειραιάςΤα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα. Το 2024, τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν 93,5 εκατομμύρια επιβάτες, ή 22,7% του συνόλου της ΕΕ, ακολουθούμενα από την Ελλάδα με 81,1 εκατομμύρια επιβάτες (19,7%). Η Δανία ήρθε τρίτη με 41,3 εκατομμύρια επιβάτες (10%). Τα τρία πιο πολυσύχναστα λιμάνια επιβατών της ΕΕ ήταν στην Ιταλία: η Μεσσήνη (11,4 εκατομμύρια επιβάτες), το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια (11,2 εκατομμύρια) και η Νάπολη (11 εκατομμύρια). Τέταρτος έρχεται ο Πειραιάς με 10 εκατομμύρια επιβάτες. Μεταξύ 2019 και 2024, η Ελλάδα κέρδισε 7,1 εκατομμύρια επιβάτες (+9,7%), η Ιταλία 7 εκατομμύρια (+8,0%) και η Μάλτα 2 εκατομμύρια (+14,9%). Αντίθετα, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στη Σουηδία (-5,7 εκατομμύρια· -18,7%), τη Φινλανδία (-4,8 εκατομμύρια· -25,1%) και τη Γερμανία (-3,1 εκατομμύρια· -9,8%). |
|
| ΕΚΤ: Στο 1,54% του ΑΕΠ το ποσοστό δαπανών για Έρευνα & Ανάπτυξη το 2024Στο 1,54% του ΑΕΠ διαμορφώθηκε το 2024 το ποσοστό των δαπανών Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), ως η αρμόδια Εθνική Αρχή του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος για τις ευρωπαϊκές στατιστικές Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας, και τα οποία απεστάλησαν στη Eurostat. Συγκεκριμένα, το 2024 οι δαπάνες Ε&Α ανήλθαν σε 3.655,33 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 290,21 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023 (αύξηση 8,6%). Σε συνδυασμό με την αύξηση του ΑΕΠ κατά 5,4%, ο δείκτης «Ένταση Ε&Α», που εκφράζει τις δαπάνες Ε&Α επί του ΑΕΠ, διαμορφώθηκε στο 1,54%, από 1,50% το 2023. Σε επίπεδο ΕΕ27, η Ελλάδα καταλαμβάνει τη 14η θέση ως προς τον συγκεκριμένο δείκτη. Τα αποτελέσματα προέρχονται από τη στατιστική έρευνα του ΕΚΤ, που διεξήχθη το 2025 σε φορείς με ερευνητικές και αναπτυξιακές δραστηριότητες στους τέσσερις τομείς: επιχειρήσεις (BES), τριτοβάθμια εκπαίδευση (HES), κρατικό τομέα (GOV) και ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (PNP). Τα αναλυτικά στοιχεία παρουσιάζονται στην έκδοση «Βασικοί Δείκτες Έρευνας και Ανάπτυξης για δαπάνες και προσωπικό το 2024 στην Ελλάδα - Προκαταρκτικά στοιχεία» (https://metrics.ekt.gr/publications/748). |
|
 | Eurostat: Στο 1,73% το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2023 - στην Ελλάδα τα χαμηλότερα ποσοστάΤα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ το 2023, αντιπροσώπευαν το 1,73% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων, με τα χαμηλότερα ποσοστά να καταγράφονται σε 11 περιφέρειες της Ελλάδας, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Ο αριθμός των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ έφτασε τα 4,4 εκατομμύρια το 2023. Σε σύγκριση με το 2022, ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 1,4 εκατομμύρια. Τα υψηλότερα ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (τουλάχιστον 4% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων), καταγράφονται σε 17 περιφέρειες της ΕΕ, εκ των οποίων οι πέντε βρίσκονται στη Δανία, άλλες πέντε στη Σουηδία, τρεις στην Ολλανδία, δύο στο Βέλγιο, μία στη Φινλανδία (Ελσίνκι) και άλλη μία στο Λουξεμβούργο. Στον αντίποδα, σε 46 περιφέρειες της ΕΕ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν λιγότερο από 0,25% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων. Μέσα σε αυτές ανήκουν και έντεκα περιφέρειες της Ελλάδας, καθώς επίσης 14 περιφέρειες της Πολωνίας, έξι της Ιταλίας, 4 της Ισπανίας, καθώς και άλλες από τη Σλοβακία, τη Ρουμανία και την Κροατία. Σε 121 (56,28%) από τις 215 περιφέρειες της ΕΕ με διαθέσιμα δεδομένα, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των επιβατικών αυτοκινήτων ήταν κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Για τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αυτό το μερίδιο ήταν σχετικά ομοιογενές μεταξύ των περιφερειών, γεγονός που υποδηλώνει ότι παράγοντες όπως οι εθνικές επιδοτήσεις και τα κίνητρα ή άλλοι εθνικοί παράγοντες πιθανότατα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. |
|
|
|
|