https://www.consilium.europa.eu/el/infographics/e-commerce/
Ηλεκτρονικό εμπόριο στην ΕΕ
Οι διαδικτυακές αγορές αποτελούν πλέον δομικό χαρακτηριστικό της σύγχρονης ζωής σε ολόκληρη την ΕΕ. Η πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες θέτει σαν στόχο να ενισχύσει τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και να βελτιώσει την προστασία των καταναλωτών.
Σε αυτή τη σελίδα:
Στοιχεία και αριθμοί
Ηλεκτρονικό εμπόριο ανά χώρα ΕΕ
Τι αλλάζει για το ηλεκτρονικό εμπόριο με την DSA
Στοιχεία και αριθμοί
Το ηλεκτρονικό εμπόριο —η αγορά αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου— αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην ΕΕ.
Το 2023 το 75% των χρηστών του διαδικτύου ηλικίας 16 έως 74 ετών αγόρασαν αγαθά ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγοραστών αυξήθηκε από 53% το 2010 σε 75% το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 22 ποσοστιαίες μονάδες.300
εκατομμύρια άνθρωποι κάνουν διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ+22
ποσοστιαία αύξηση των διαδικτυακών αγορών μεταξύ 2010 και 2023
Οι άνθρωποι ηλικίας 25-44 ετών κάνουν τις περισσότερες διαδικτυακές αγορές
Το 2023 οι ενήλικες νεαρής και μέσης ηλικίας στην ΕΕ χρησιμοποίησαν ευρέως τις διαδικτυακές αγορές. Το 87% των χρηστών του διαδικτύου ηλικίας 25-34 ετών έκαναν διαδικτυακές αγορές, ακολουθούμενο από το 85% των χρηστών ηλικίας 35-44 ετών.
Ποσοστό χρηστών του διαδικτύου που έκαναν διαδικτυακές αγορές το 2023 ανά ηλικιακή ομάδα
ΚείμενοEurostat
Όσο πιο μορφωμένος είναι κανείς, τόσο πιο πιθανό είναι να αγοράζει διαδικτυακά
Το 89% των ανθρώπων με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης έκαναν κάποια διαδικτυακή αγορά το 2023, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ανθρώπων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο ή χωρίς τυπική εκπαίδευση ανήλθε σε 57%..
Διαδικτυακές αγορές ανά μορφωτικό επίπεδο το 2023
ΚείμενοEurostat
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ είναι τα είδη που αγοράζονται συνηθέστερα στο διαδίκτυο
Μεταξύ των ειδών που αγοράστηκαν περισσότερο στο διαδίκτυο το 2023 ήταν ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ, εισιτήρια για πολιτιστικές εκδηλώσεις, ταινίες και σειρές.
Ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών το 2023, ανά είδος αγαθού ή υπηρεσίας
ΚείμενοPrint InfographicEurostat
Ηλεκτρονικό εμπόριο ανά χώρα ΕΕ
Η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Σουηδία έχουν τα υψηλότερα ποσοστά διαδικτυακών αγορών, με πάνω από 90% των χρηστών του διαδικτύου στις χώρες αυτές να αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά, με λιγότερο από 55% των χρηστών του διαδικτύου να κάνουν διαδικτυακές αγορές.
Μεταξύ του 2010 και του 2023, η σημαντικότερη αύξηση στις διαδικτυακές αγορές παρατηρήθηκε στην Εσθονία (αύξηση κατά 55 ποσοστιαίες μονάδες), στη Λιθουανία (+51 ποσοστιαίες μονάδες) και στην Ουγγαρία (+48 ποσοστιαίες μονάδες).
Χρήστες του διαδικτύου που έκαναν διαδικτυακές αγορές το 2023 σε σύγκριση με το 2010
ΚείμενοEurostat
Eurostat
Τι αλλάζει για το ηλεκτρονικό εμπόριο με την DSA
Οι στόχοι της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2022 είναι να δημιουργήσει ένα πιο ασφαλές, διαφανές και ανταγωνιστικό διαδικτυακό περιβάλλον για ψηφιακούς χρήστες και εταιρείες και να προστατεύσει τα θεμελιώδη δικαιώματα στον ψηφιακό χώρο.
Η DSA επέφερε αρκετές αλλαγές καίριας σημασίας που επηρεάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

περισσότερη διαφάνεια
οι πωλητές πρέπει πλέον να παρέχουν σαφέστερες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες

μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών
βελτίωση των διατάξεων για την προστασία των καταναλωτών από επιβλαβές περιεχόμενο και απάτη

αυστηρότερες κανονιστικές ρυθμίσεις για τη διαφήμιση
απαιτείται μεγαλύτερη διαφάνεια για τις στοχευμένες διαφημίσεις και περισσότερος έλεγχος από τους χρήστες

λογοδοσία των πλατφορμών
οι αγορές πρέπει να ενεργούν γρήγορα κατά των παράνομων προϊόντων
Δείτε επίσης:
Όσο πιο μορφωμένος είναι κανείς, τόσο πιο πιθανό είναι να αγοράζει διαδικτυακά
Το 89% των ανθρώπων με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης έκαναν κάποια διαδικτυακή αγορά το 2023, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ανθρώπων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο ή χωρίς τυπική εκπαίδευση ανήλθε σε 57%..
Διαδικτυακές αγορές ανά μορφωτικό επίπεδο το 2023
ΚείμενοEurostat
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ είναι τα είδη που αγοράζονται συνηθέστερα στο διαδίκτυο
Μεταξύ των ειδών που αγοράστηκαν περισσότερο στο διαδίκτυο το 2023 ήταν ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ, εισιτήρια για πολιτιστικές εκδηλώσεις, ταινίες και σειρές.
Ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών το 2023, ανά είδος αγαθού ή υπηρεσίας

ΚείμενοPrint InfographicEurostat
Ηλεκτρονικό εμπόριο ανά χώρα ΕΕ
Η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Σουηδία έχουν τα υψηλότερα ποσοστά διαδικτυακών αγορών, με πάνω από 90% των χρηστών του διαδικτύου στις χώρες αυτές να αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά, με λιγότερο από 55% των χρηστών του διαδικτύου να κάνουν διαδικτυακές αγορές.
Μεταξύ του 2010 και του 2023, η σημαντικότερη αύξηση στις διαδικτυακές αγορές παρατηρήθηκε στην Εσθονία (αύξηση κατά 55 ποσοστιαίες μονάδες), στη Λιθουανία (+51 ποσοστιαίες μονάδες) και στην Ουγγαρία (+48 ποσοστιαίες μονάδες).
Χρήστες του διαδικτύου που έκαναν διαδικτυακές αγορές το 2023 σε σύγκριση με το 2010
ΚείμενοEurostat
Eurostat
Τι αλλάζει για το ηλεκτρονικό εμπόριο με την DSA
Οι στόχοι της πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2022 είναι να δημιουργήσει ένα πιο ασφαλές, διαφανές και ανταγωνιστικό διαδικτυακό περιβάλλον για ψηφιακούς χρήστες και εταιρείες και να προστατεύσει τα θεμελιώδη δικαιώματα στον ψηφιακό χώρο.
Η DSA επέφερε αρκετές αλλαγές καίριας σημασίας που επηρεάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

περισσότερη διαφάνεια
οι πωλητές πρέπει πλέον να παρέχουν σαφέστερες πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες

μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών
βελτίωση των διατάξεων για την προστασία των καταναλωτών από επιβλαβές περιεχόμενο και απάτη

αυστηρότερες κανονιστικές ρυθμίσεις για τη διαφήμιση
απαιτείται μεγαλύτερη διαφάνεια για τις στοχευμένες διαφημίσεις και περισσότερος έλεγχος από τους χρήστες

λογοδοσία των πλατφορμών
οι αγορές πρέπει να ενεργούν γρήγορα κατά των παράνομων προϊόντων
Δείτε επίσης: