Δ
Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ 7 Ιουνίου 2018
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Εκβιαστική η κίνηση της Τουρκίας να
διακόψει τη συμφωνία με την Ελλάδα για την επαναπροώθηση παράνομων μεταναστών.
Η χώρα μας πρέπει να προστατεύσει τον τουρισμό στα νησιά του Αιγαίου»
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και
Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αναφερόμενος στη δήλωση του Τούρκου
Υπουργού Εξωτερικών, για τη διακοπή της συμφωνίας με την Ελλάδα για την
επαναπροώθηση παράνομων μεταναστών, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η εκβιαστική αυτή κίνηση της Τουρκίας υποκρύπτει
τεράστιους κινδύνους για τον τουρισμό μας.
Όσοι πιστεύουν ότι ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών δεν
αναφέρεται στη συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας, αλλά μόνο στην παλαιότερη συμφωνία
επανεισδοχής παράνομων μεταναστών Ελλάδας -Τουρκίας, μάλλον δεν έχουν
αντιληφθεί ότι ο στόχος είναι η χώρα μας.
Η Τουρκία είναι αυτή που ελέγχει τη στρόφιγγα και με
τον τρόπο αυτό επιχειρεί να εκβιάσει την Ελλάδα.
Η χώρα μας πρέπει να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για
να προστατεύσει τον τουρισμό στα νησιά του Αιγαίου.
Η κυβέρνηση, μετά από αυτή την κίνηση της Τουρκίας,
οφείλει να αντιληφθεί ότι έχει έρθει η ώρα να αλλάξει την πολιτική της στο μεταναστευτικό
και να σταματήσει να χρησιμοποιεί τα νησιά του Αιγαίου ως αποθήκη ανθρώπων και
τόπο εγκλωβισμού παράνομων μεταναστών και προσφύγων. Γιατί αυτό ακριβώς
εκμεταλλεύεται η Τουρκία».
Δ
Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ 7 Ιουνίου 2018
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Απροκάλυπτη προσπάθεια κομματικού
ελέγχου της εκπαίδευσης από την κυβέρνηση»
Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση άσκησε ο Τομεάρχης
Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας,
στην ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη διάρκεια της
συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για τις δομές υποστήριξης
εκπαιδευτικού έργου.
Ο κ. Κόνσολας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν
ευτελίζει μόνο την κοινοβουλευτική διαδικασία και τάξη, αλλά και την ίδια την
έννοια της διαβούλευσης, αφού έδωσε στη διαβούλευση ένα νομοσχέδιο με 50 άρθρα
και τελικά εμφάνισε στη Βουλή, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ένα
νομοσχέδιο με 120 άρθρα.
«Ούτε λόγος για διάλογο με την εκπαιδευτική
κοινότητα αλλά ούτε και μία, έστω ψευδεπίγραφη, διαδικασία δημόσιας
διαβούλευσης.
Δεν κλήθηκαν στην επιτροπή σημαντικοί εκπαιδευτικοί
φορείς και αποκλείστηκε η ΕΣΑμεΑ. Αυτός είναι ο σεβασμός της κυβέρνησης στους
φορείς.
Είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια της κυβέρνησης να
ελέγξει την εκπαιδευτική διοίκηση, τοποθετώντας κομματικούς εγκάθετους.
Δεν αντιλαμβάνεται ότι ο κομματισμός στην εκπαίδευση
αποτελεί ένα κατάλοιπο που πρέπει να αφήσει πίσω της η χώρα.
Με ποια λογική αποκλείονται ικανά και επιτυχημένα
στελέχη της εκπαίδευσης, μόνο και μόνο επειδή έχουν συμπληρώσει δύο θητείες σε
θέσεις διοίκησης;
Η απάντηση είναι προφανής: για να τοποθετήσει η
κυβέρνηση κομματικούς της φίλους.
Δεν αντιλαμβάνεστε ότι με τέτοιου είδους διατάξεις
δεν παραβιάζεται απλά την έννοια της λογικής, παραβιάζεται το ίδιο το Σύνταγμα;
Η συγκεκριμένη διάταξη έχει πρόβλημα συνταγματικότητας.
Ποια είναι η λογική της κατάργησης του θεσμού των
σχολικών συμβούλων;
Υπάρχει αξιολόγηση του έργου τους;
Έχει γίνει αποτίμηση της προσπάθειας και του έργου
των σχολικών συμβούλων;
Υπάρχει τεκμηριωμένη μελέτη;
Στην απόφαση
αυτή συμμετείχε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής;
Είχε λόγο και θέση;
Φυσικά και όχι», τόνισε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου.
Ο κ. Κόνσολας έκανε ειδική αναφορά στην κατάργηση,
ουσιαστικά, κάθε έννοιας αξιολόγησης επισημαίνοντας:
«Ουσιαστικά, η κυβέρνηση, στήνει, μια παρωδία
αξιολόγησης γιατί δεν θέλει την ουσιαστική, αξιοκρατική και δίκαιη αξιολόγηση
των στελεχών της εκπαίδευσης.
Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να αξιολογούνται τα
στελέχη της εκπαίδευσης από τους υφισταμένους τους με ανώνυμα ερωτηματολόγια.
Με αυτό τον τρόπο, τα στελέχη της εκπαιδευτικής
διοίκησης, ουσιαστικά, ακυρώνονται και αδρανοποιούνται, μπαίνουν στη λογική
συναλλαγών και συμβιβασμών με τους υφισταμένους τους.
Οι διατάξεις με τις οποίες αξιολογούνται τα στελέχη
από τους υφισταμένους τους με ανώνυμα ερωτηματολόγια, δεν είναι απλά διάτρητες,
αλλά εκτός λογικής.
Πουθενά δεν υπάρχει η υποχρέωση ειδικής αιτιολόγησης
στην υψηλότερη και τη χαμηλότερη βαθμολογία. Αντιθέτως, η υποχρέωση αυτή
υπάρχει στην αξιολόγηση από τις προϊστάμενες αρχές.
Αυτό δεν παρέχει εγγυήσεις τήρησης της αρχής της
αναλογικότητας και δεν εγγυάται την αμεροληψία.
Την αμεροληψία, επίσης, δεν την εγγυάται και η
ανωνυμία».
Ο Τομεάρχης Τουρισμού, αναφέρθηκε στην Τροπολογία
του Υπουργείου Τουρισμού που κατατέθηκε εκπρόθεσμα στο νομοσχέδιο του
Υπουργείου Παιδείας, η οποία στηρίζεται στο μεγαλύτερο μέρος της στο ν.1077 του
1980, και μεταθέτει τη λήψη αποφάσεων ακόμη και για την επιλογή εκπαιδευτικού
και διοικητικού προσωπικού αποκλειστικά στο Υπουργείο, χωρίς καν τη γνωμοδότηση
του διοικητικού συμβουλίου των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΣΤΕ). Στηλίτευσε την Κυβέρνηση ότι, με αυτόν τον
τρόπο, ενισχύεται πλήρως το Υπουργείο Τουρισμού και παραγκωνίζονται οι ΣΤΕ που
λειτουργούσαν ως παράγοντας διαφάνειας στη ρύθμιση τέτοιων ζητημάτων.
Ο Μάνος Κόνσολας τόνισε ότι σύντομα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα είναι παρελθόν και μαζί με
αυτήν νόμοι, όπως αυτός, που θα καταργηθούν.
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η κυβέρνηση βλάπτει σοβαρά την
ανάπτυξη. Κανένα επενδυτικό σχέδιο δεν έχει προχωρήσει δύο χρόνια μετά την ψήφιση
του αναπτυξιακού νόμου»
Δύο χρόνια μετά την ενεργοποίηση του αναπτυξιακού
νόμου δεν έχει προχωρήσει κανένα επενδυτικό σχέδιο από αυτά που έχουν
υποβληθεί, αποκαλύπτουν με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, η Τομεάρχης
Οικονομίας και Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, κας. Ντόρας Μπακογιάννη, και ο
Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου,
κ. Μάνος Κόνσολας.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση των δύο Τομεαρχών
της Νέας Δημοκρατίας, πέρα από το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρειάστηκε ενάμιση
χρόνο για να φέρει ένα νέο αναπτυξιακό νόμο, που, ουσιαστικά, αποτελεί μία
αντιγραφή του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού, δύο χρόνια μετά την ψήφιση του
Αναπτυξιακού Νόμου δεν υπάρχει ούτε μία υπογεγραμμένη απόφαση από το Υπουργείο
ή τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό για ενταγμένο έργο σε οποιοδήποτε καθεστώς
ενισχύσεων.
Η ελάχιστη και μοναδική πρόοδος που έχει να
παρουσιάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, εδώ και τρεισήμισι χρόνια, είναι οι
αξιολογήσεις και μόνο για τα επενδυτικά σχέδια της προκήρυξης του καθεστώτος
«Γενικής Επιχειρηματικότητας», για τα οποία, φυσικά, Εγκριτική Απόφαση δεν
υπάρχει ούτε για δείγμα.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα τρία καθεστώτα που
προκηρύχθηκαν τον Οκτώβρη του 2016, το γεγονός ότι δεν υπάρχει επίσημη
ενημέρωση αποδεικνύει ότι δεν έχει προχωρήσει, όπως θα έπρεπε, η διαδικασία
αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υποβληθεί.
Όλα αυτά, ενώ η διαδικασία αξιολόγησης των
επενδυτικών σχεδίων όφειλε να έχει ολοκληρωθεί εντός πενήντα ημερών από την
ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολής αιτήσεων υπαγωγής για κάθε καθεστώς
ενισχύσεων.
Η κα. Μπακογιάννη και ο κ. Κόνσολας τονίζουν ότι τα
τελευταία έργα που εντάχθηκαν σε Αναπτυξιακό Νόμο ήταν τον Ιούνιο του 2014
(τέσσερα σχεδόν χρόνια πριν), όταν
μέσα σε μόλις έξι (6) μήνες υποβλήθηκαν 732 αιτήσεις, ολοκληρώθηκαν όλες
οι διαδικασίες αξιολόγησης και εντάχθηκαν τελικώς 484 επενδύσεις συνολικού
προϋπολογισμού άνω των 2,668 δισ. ευρώ και μάλιστα με περισσότερο διαφανείς και
αξιοκρατικές, όπως αποδεικνύεται,
διαδικασίες από τις ισχύουσες που θεσπίστηκαν επί της κυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Αθήνα, 5 Ιουνίου 2018
Αρ.Πρ.: 6547/5-6-2018
Ε
Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο
Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης
ΘΕΜΑ: «Μεγάλες καθυστερήσεις στην οριστική έγκριση
επενδυτικών σχεδίων στα πλαίσια του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016»
Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, στις 22/06/2016 δημοσιεύτηκε στην
Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος για την ενίσχυση των
ιδιωτικών επενδύσεων και την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, ακολούθησε η έκδοση
τεσσάρων Υπουργικών Αποφάσεων για την προκήρυξη καθεστώτων ενισχύσεων «Γενικής
Επιχειρηματικότητας», «Νέες ανεξάρτητες Μ.Μ.Ε», «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους»
και «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού» στο πλαίσιο του αναπτυξιακού
Ν.4399/2016.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής φακέλων
τεκμηρίωσης για τα ανωτέρω καθεστώτα –μετά τις παρατάσεις που δόθηκαν - ήταν
για τα μεν καθεστώτα ενισχύσεων «Γενικής Επιχειρηματικότητας» και «Νέες
ανεξάρτητες Μ.Μ.Ε» η 28η Φεβρουαρίου του 2017, ενώ για τα καθεστώτα
ενισχύσεων «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους» και «Ενισχύσεις Μηχανολογικού
Εξοπλισμού» η 15η Ιουλίου
2017.
Πέρα από το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρειάστηκε
ενάμιση χρόνο για να φέρει ένα νέο αναπτυξιακό νόμο, που, ουσιαστικά, αποτελεί
μία αντιγραφή του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού, δύο χρόνια μετά την ψήφιση
του Αναπτυξιακού Νόμου, δεν υπάρχει ούτε μία υπογεγραμμένη απόφαση από το
Υπουργείο ή τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό για ενταγμένο έργο σε οποιοδήποτε
καθεστώς ενισχύσεων.
Τα τελευταία έργα που εντάχθηκαν σε Αναπτυξιακό Νόμο
ήταν τον Ιούνιο του 2014 (τέσσερα σχεδόν χρόνια
πριν), όταν, μέσα σε μόλις έξι (6) μήνες, υποβλήθηκαν 732 αιτήσεις,
ολοκληρώθηκαν όλες οι διαδικασίες αξιολόγησης και εντάχθηκαν, τελικώς, 484
επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,668 δισ. ευρώ και μάλιστα με
περισσότερο διαφανείς και αξιοκρατικές, όπως αποδεικνύεται, διαδικασίες από τις
ισχύουσες που θεσπίστηκαν επί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Η ελάχιστη και μοναδική πρόοδος που έχει να
παρουσιάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εδώ και τρεισήμισι χρόνια, είναι οι
αξιολογήσεις και μόνο για τα επενδυτικά σχέδια της προκήρυξης του καθεστώτος
«Γενικής Επιχειρηματικότητας», για τα οποία φυσικά Εγκριτική Απόφαση δεν
υπάρχει ούτε για δείγμα.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα τρία καθεστώτα που
προκηρύχθηκαν τον Οκτώβρη του 2016, το γεγονός ότι δεν υπάρχει επίσημη
ενημέρωση, αποδεικνύει ότι δεν έχει προχωρήσει, όπως θα έπρεπε, η διαδικασία
αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υποβληθεί.
Εκτός από όλα τα παραπάνω, η διαδικασία αξιολόγησης
των επενδυτικών σχεδίων όφειλε να έχει ολοκληρωθεί εντός πενήντα ημερών από την
ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολής αιτήσεων υπαγωγής για κάθε καθεστώς
ενισχύσεων.
Είναι σαφές ότι δύο σχεδόν χρόνια μετά τη δημοσίευση
του Αναπτυξιακού Νόμου, ο νόμος αυτός παραμένει, ουσιαστικά, ανενεργός και
αναξιοποίητος, καθώς, πέρα από κάποιες πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα
Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, επίσημη ανακοίνωση δεν έχει υπάρξει και
προφανώς δεν έχει καταστεί ακόμα εφικτό να προχωρήσει κάποιο επενδυτικό σχέδιο.
Την κυβέρνηση, μάλιστα, δείχνει να μην την απασχολεί
αυτό το γεγονός, αλλά μόνο η επικοινωνιακή και πολιτική διαχείριση αφού στις
14/11/2017 ανακοίνωσε την έναρξη του 2ου κύκλου υποβολών επενδυτικών
σχεδίων στα καθεστώτα ενισχύσεων «Γενικής Επιχειρηματικότητας», «Νέες
ανεξάρτητες Μ.Μ.Ε», «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους» και «Ενισχύσεις
Μηχανολογικού Εξοπλισμού» του Ν. 4399/2016, τη στιγμή, μάλιστα, που δεν έχει
ολοκληρωθεί ακόμα η διαδικασία και δεν έχει προχωρήσει καμία επένδυση από τον 1ο
κύκλο υποβολής επενδυτικών σχεδίων.
Όλα αυτά υπονομεύουν ευθέως τις προοπτικές ανάκαμψης
της οικονομίας και της δημιουργίας ενός φιλικού και ευνοϊκού κλίματος για την
προσέλκυση επενδύσεων.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία
αξιολογήσεων και έκδοσης οριστικών αποτελεσμάτων των επενδυτικών έργων στο
σύνολο των προκηρυχθέντων καθεστώτων της πρώτης προγραμματικής περιόδου του
Νόμου 4399/2016;
2. Με βάση την απάντησή σας στο προηγούμενο ερώτημα,
ποιο είναι το επόμενο χρονικό ορόσημο μέχρι την τελική-οριστική έκδοση των
ατομικών αποφάσεων υπαγωγής των επενδυτικών σχεδίων;
3. Το ΠΣΚΕ είναι καθόλα έτοιμο να υποστηρίξει τη
διαδικασία σε όλα τα στάδια μέχρι την ένταξη των επενδυτικών σχεδίων στον
Ν.4399/2016 καθώς, επίσης, και εν συνεχεία κατά τη διαδικασία των
ελέγχων-πιστοποιήσεων, την ολοκλήρωση και τέλος την εκταμίευση των εγκεκριμένων
επιχορηγήσεων;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
1.
Μπακογιάννη Θεοδώρα (Ντόρα)
Βουλευτής Α΄ Αθηνών
2.
Κόνσολας Μάνος Βουλευτής Δωδεκανήσου
E-mail: konsolasmanos@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/konso lasmanos
Twitter: https://twitter.com/manoskonso las Youtube: https://www.youtube.com/channe l/UCSAdoCZ9B_fwVMCQZ8IEh6g
Ιστοσελίδα:www.konsolas.gr