6/12/2025 ώρα 10.13', 1.622 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ.Παρέμβαση counter το μετατρέπει σε ...984 (!!!) ώρα 10.13'
Η "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2025" πολεμιέται απο της γέννησής της.Αντί να εξαφανιστεί, μετετράπει στον χειρότερο εφιάλτη των δολοφόνων της-πάσης..προέλευσης-με μια πρωτόφαντη αναγνωσιμότητα εξαίρετα νοημόνων Αναγνωστών οι οποίοι την στήριξαν και την στηρίζουν ως ΜΕΣΟΝ ΔΙΑΦΟΡΦΩΣΗ ΓΝΩΜΗΣ.
Είναι ένα Μέσο τόσο ειλικρινές, ανιδιοτελές και ΕΝΤΙΜΟ που αποδεικνύει περιτράνως εδώ και ένα τέταρτο αιώνα πως "ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΟΝΤΑΙ".
Η τεχνογνωσία και η προσφορά ψυχής...ΔΕΝ ΠΟΛΕΜΙΕΤΑΙ.
Που θα πάει;;Θα το εμπεδώσετε αλλά καταλαβαίνω: μέχρι να κάνει το ερέθισμα την διαδρομή αυτιού-ματιού-κέντρο εγκεφάλου σας..ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ...ΧΡΟΝΙΑ!!!(ζητήστε να σας..το μεταφράσει ένας αναγνώστης μας γιατί είμαι βεβαία πως ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙΤΕ Τ Ι Ε Ν Ν Ο Ω στην τελευταία μου παράγραφο!!)
"ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΑΣ..."
ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΟΣ
6/12/2025 ώρα 10.13', 1.622 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ.Παρέμβαση counter το μετατρέπει σε ...984 (!!!) ώρα 10.13'
ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ:Newsletter 15 Φεβρουαρίου - 31 Μαρτίου 2025
ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (MOBBING)
|
|
|---|
Ελεγχόμενος Φορέας/ Πρόσωπο: |
| |
|---|
| Έλεγχος, κατόπιν καταγγελιών δύο δημοτικών υπαλλήλων, για συμπεριφορά βίας και παρενόχλησης στην εργασία από προϊστάμενο υπηρεσίας του Δήμου. Ο έλεγχος διενεργήθηκε στο πλαίσιο της νέας αρμοδιότητας που θεσπίστηκε για τους φορείς του Δημοσίου με την υπουργική απόφαση αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/946/οικ.858/2023 ΦΕΚ 343/Β/26-1-2023. Η αρμοδιότητα αυτή εκτείνεται τόσο στη λήψη πρωτοβουλιών για την πρόληψη/ αποτροπή συμπεριφορών βίας και παρενόχλησης στην εργασία, όσο και στη διερεύνηση τυχόν καταγγελλόμενων περιστατικών, με συγκεκριμένη διαδικασία και ενέργειες. |
|
|---|
| Η αρμοδιότητα και οι διαδικασίες που θεσπίστηκαν με την ανωτέρω υ.α. δεν έγιναν πλήρως κατανοητές και δεν τηρήθηκαν επακριβώς από τον ελεγχόμενο Δήμο, καθόσον: - Δεν υπήρχε εμπιστευτικότητα της διαδικασίας, δεδομένου ότι οι αναφορές, που υπέβαλαν αρχικά οι καταγγέλλοντες υπάλληλοι στον ελεγχόμενο Δήμο, δεν έλαβαν εμπιστευτικό πρωτόκολλο.
- Η τέως δημοτική Αρχή αφενός δεν ασχολήθηκε με την εξέταση των παραπάνω αναφορών, αφετέρου και μόνο κατόπιν επανειλημμένων υπομνήσεων, παρείχε στοιχεία στην ΕΑΔ για περιστατικά που δεν είχαν σχέση με τα καταγγελλόμενα γεγονότα.
- Η νυν δημοτική Αρχή, καθυστέρησε και προέβη σε ενέργειες κατόπιν υπόμνησης - παραίνεσης της ΕΑΔ, πάντως ασχολήθηκε με τις αναφορές, οργάνωσε συναντήσεις των εμπλεκομένων, και διαπιστώνοντας ότι τα καταγγελλόμενα ευσταθούσαν, κίνησε πειθαρχική διαδικασία κατά του καταγγελλόμενου προϊσταμένου, επιβάλλοντας την ποινή της έγγραφης επίπληξης. Ωστόσο, δεν συνέταξε πόρισμα για τα περιστατικά και τις ενέργειές της και δεν ενημέρωσε τους καταγγέλλοντες υπαλλήλους για την έκβαση της υπόθεσης.
- Στο πλαίσιο της πρόληψης/ αποτροπής εκδήλωσης παρόμοιων περιστατικών, προέβη σε αντικατάσταση του καταγγελλόμενου προϊσταμένου.
- Οι καταγγέλλοντες υπάλληλοι είχαν υποβάλει τις αναφορές τους στην αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία δεν προέβη στην εξέταση των αναφορών, ως όφειλε, αλλά περιορίστηκε στην αποστολή εγγράφου στον Δήμο, προκειμένου να ενεργήσει σχετικά.
- Στην ελεγχόμενη δημοτική υπηρεσία επικρατούσε γενικότερο αρνητικό εργασιακό κλίμα, οφειλόμενο στην έλλειψη προσωπικού, στις δυσμενείς συνθήκες εργασίας, αλλά και στον φόρτο των υπαλλήλων με επιπλέον καθήκοντα, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του Δήμου.
|
|
|---|
| Βάσει της έκθεσης ελέγχου της ΕΑΔ ζητήθηκε από τον Δήμαρχο να ενημερώσει τους καταγγέλλοντες υπαλλήλους για τις ενέργειες της δημοτικής αρχής. Επίσης, συστήθηκε στον Δήμο, αλλά και στην αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση, να εφαρμόζουν τα οριζόμενα στη ΔΙΔΑΔ/Φ.64/946/οικ.858/2023 υ.α. σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εξέτασης καταγγελιών που αφορούν σε περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία.
|
|
|---|
Η Έκθεση Ελέγχου διαβιβάστηκε: |
| Στη Γραμματέα της αρμόδιας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την άσκηση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων της κατά του τέως Δημάρχου. |
|
|---|
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ |
|
|---|
Ελεγχόμενος Φορέας/ Πρόσωπο: |
| Περιφερειακή Υπηρεσία Υπουργείου |
|
|---|
| Η εξέταση καταγγελίας για μη σύννομες ενέργειες κατά τη διαδικασία απευθείας αναθέσεων παροχής υπηρεσιών και την εκτέλεση των σχετικών συμβάσεων κατά τα έτη 2022-2023
|
|
|---|
| - Για τις εξετασθείσες απευθείας αναθέσεις δεν προηγήθηκε έρευνα αγοράς κατά τη ρητή επιταγή της περ. 31 της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4412/2016, προκειμένου να τεκμηριώνεται ο τρόπος υπολογισμού του ύψους της προϋπολογισθείσας δαπάνης και της απορρέουσας εξ αυτής δημοσιονομικής επιβάρυνσης.
- Δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς το κατεπείγον και η αναγκαιότητα απευθείας ανάθεσης, η οποία προέβλεπε, μεταξύ άλλων, την τοποθέτηση στελέχους του αναδόχου στη Διεύθυνση, για την οποία προορίζονταν οι υπηρεσίες, για την εκ του σύνεγγυς καθημερινή υποστήριξή της
- Για την εκ του σύνεγγυς καθημερινή υποστήριξη ορίστηκε από τον ανάδοχο συγγενής α’ βαθμού του Προϊσταμένου της ως άνω Διεύθυνσης, ο οποίος είχε συμμετάσχει στη διαδικασία ανάθεσης με την υποβολή του πρωτογενούς αιτήματος, την κατάρτιση και εισήγηση του σχεδίου της πρόσκλησης προς τον ανάδοχο και του σχεδίου της σύμβασης
- Καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης ο εν λόγω Προϊστάμενος, παρά το υφιστάμενο κώλυμα συμφέροντος, εξέδιδε βεβαιώσεις ανελλιπούς παρουσίας του συγγενικού του προσώπου στην Υπηρεσία και παραλαβής των παραδοτέων, χωρίς να υποβάλει στην Προϊσταμένη του Αρχή, ως όφειλε κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 2690/1999, αίτηση για την εξαίρεσή του από κάθε σχετική ενέργεια.
|
|
|---|
| Η ΕΑΔ ζήτησε από την επιτελική μονάδα του οικείου Υπουργείου, να μεριμνήσει για την αποστολή οδηγιών, με τις οποίες να επιστήσει την προσοχή των στελεχών των υπηρεσιακών μονάδων που εμπλέκονται σε διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων: - για τη διενέργεια έρευνας αγοράς στις περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων και τήρηση σχετικού αρχείου,
- για την αποτελεσματική πρόληψη, εντοπισμό και άμεση αντιμετώπιση τυχόν καταστάσεων σύγκρουσης συμφερόντων.
|
|
|---|
Η Έκθεση Ελέγχου διαβιβάστηκε: |
| Στον πειθαρχικώς Προϊστάμενο προκειμένου να ασκήσει, σε βάρος του ενεχομένου υπαλλήλου, πειθαρχική δίωξη για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 7 του ν. 2690/1999 περί αμεροληψίας των διοικητικών οργάνων.
|
|
|---|
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ |
|
|---|
Ελεγχόμενος Φορέας/ Πρόσωπο: |
| |
|---|
| Διερεύνηση ανώνυμης καταγγελίας περί λειτουργίας παράνομου ιατρείου αισθητικής |
|
|---|
| - Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι άτομο φερόμενο ως ιατρός, μέσω προφίλ σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, προωθούσε την παροχή υπηρεσιών αισθητικής (π.χ. επεμβάσεις αυξητικής χειλιών, αντιρυτιδικές ενέσεις κ.λπ.) σε ιδιωτικό χώρο (οικία του) σε πόλη της Βόρειας Ελλάδας, ενώ δεν κατείχε άδεια άσκησης ιατρικού επαγγέλματος
- Διαπιστώθηκαν ισχυρές ενδείξεις ότι το καταγγελλόμενο άτομο έθεσε σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, προβαίνοντας σε αντιποίηση του ιατρικού επαγγέλματος με σκοπό την αποκόμιση παράνομου περιουσιακού οφέλους
- Το ίδιο άτομο διέθεσε και χρησιμοποίησε στο κοινό, πλαστά φάρμακα και φάρμακα εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων, καθώς και εφάρμοσε στο κοινό εμφυτεύσιμα ιατροτεχνολογικά σκευάσματα υαλουρονικού οξέος, ενώ δεν ήταν ειδικευμένος/ η ιατρός.
|
|
|---|
Η Έκθεση Ελέγχου διαβιβάστηκε: |
| |
|---|
ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗΣ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΤΟΥ E-ΕΦΚΑ |
|
|---|
Ελεγχόμενος Φορέας/ Πρόσωπο: |
| |
|---|
| - Παράλειψη προσκόμισης διοικητικού φακέλου από την αρμόδια Διεύθυνση του e-ΕΦΚΑ
- Μη συμμόρφωση του φορέα σε προδικαστική Απόφαση Διοικητικού Πρωτοδικείου
|
|
|---|
| Μη συμμόρφωση του φορέα σε Απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών για τον διοικητικό φάκελο και τις απόψεις της Υπηρεσίας, στο πλαίσιο εκδίκασης της προσφυγής εργοδότη Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος κατά του e-ΕΦΚΑ για Πράξη Επιβολής Προστίμου
|
|
|---|
| Η ΕΑΔ: - Εισηγήθηκε στον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ να ασκήσει την πειθαρχική του αρμοδιότητα εις βάρος των αρμοδίων υπαλλήλων και του /της Προϊσταμένου/-ης του Τμήματος της ελεγχόμενης Τοπικής Διεύθυνσης e-ΕΦΚΑ για το πειθαρχικό παράπτωμα της αμέλειας ή ατελούς εκπλήρωσης του υπηρεσιακού καθήκοντος
- Πρότεινε να γίνει ενημέρωση μέσω εγκύκλιων οδηγιών προς τους/τις Προϊσταμένους,-ες των οργανικών μονάδων του φορέα σχετικά με την, ως εκ του νόμου απορρέουσα, υποχρέωση έγκαιρης αποστολής των διοικητικών φακέλων και της έκθεσης απόψεων της Υπηρεσίας κατά την εκδίκαση υποθέσεων στα Διοικητικά Δικαστήρια
- Συνέστησε στη Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων του e-ΕΦΚΑ να μεριμνήσει για την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού συστήματος εποπτείας και παρακολούθησης των δικαστικών υποθέσεων σε δικηγόρους με σύμβαση έμμισθης εντολής, ώστε η εκτέλεση κάθε έργου που εμπίπτει στην άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα περί δικηγόρων.
|
|
|---|
Ενέργειες ελεγχόμενου Φορέα
|
| Ο e-ΕΦΚΑ, λαμβάνοντας υπόψη τις συστάσεις της ΕΑΔ εξέδωσε άμεσα σχετική Εγκύκλιο προς τους Προϊσταμένους και το προσωπικό των οργανικών του μονάδων, επισημαίνοντας την υποχρέωσή τους για την έγκαιρη αποστολή των διοικητικών φακέλων και της έκθεσης απόψεων της Υπηρεσίας κατά την εκδίκαση υποθέσεων στα Διοικητικά Δικαστήρια. |
|
|---|
| Εκπαιδευτική Επίσκεψη Μαθητών στην ΕΑΔ
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε την Τετάρτη 12.03.2025, τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών στο κεντρικό κτήριο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Στόχος της επίσκεψης ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που σχετίζονται με τη διαφθορά και η γνωριμία τους με τον |
|
|---|
ρόλο και την αποστολή της Αρχής.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι μαθήτριες και οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστική συζήτηση με στελέχη της ΕΑΔ, όπου αναλύθηκαν βασικά ζητήματα όπως: - Τι είναι διαφθορά, πώς εκδηλώνεται και πώς επηρεάζει την κοινωνική και την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας
- Πώς αντιλαμβάνονται οι νέοι και οι νέες τη διαφθορά στην καθημερινότητά τους
- Πώς μπορεί η διαφθορά να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και πώς μπορεί να συμβάλλει η νέα γενιά σε αυτό.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατέθεσαν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους, ανέλυσαν παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και συζήτησαν για το πώς μπορούν οι ίδιοι να γίνουν φορείς της θετικής αλλαγής στην κοινωνία. Η ενεργός συμμετοχή τους και τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλιά τους απέδειξαν πως η νέα γενιά διαθέτει κριτική σκέψη, λειτουργεί με υπευθυνότητα και έχει τη διάθεση να συμβάλλει στη δημιουργία μιας ακέραιης κοινωνίας. Ευχαριστούμε θερμά τις μαθήτριες, τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς για την τιμητική τους παρουσία και την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που κάναμε! Οι επισκέψεις σχολείων στην ΕΑΔ εντάσσονται σε σειρά δράσεων της Αρχής με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα καταπολέμησης της διαφθοράς. |
|
|---|
Συμμετοχή του ΕΑΔ AFCOS στην Τελική Εκδήλωση του έργου FRED2 |
| |
|---|
17.03.2025 Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, μέσω του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού για την Καταπολέμηση της Απάτης (AFCOS), συμμετείχε διαδικτυακά στην τελική εκδήλωση του έργου "Fraud Repression through EDucation - FRED2", η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Sapienza της Ρώμης. Το έργο FRED2, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) στο πλαίσιο του Προγράμματος Καταπολέμησης της Απάτης της ΕΕ, αποσκοπούσε στην ενίσχυση της πρόληψης και καταστολής της απάτης μέσω της εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων εθνικών και ευρωπαϊκών θεσμών. Κατά την εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα βασικά αποτελέσματα της διετούς δράσης του έργου, καθώς και η πρωτοβουλία για τη δημιουργία του "Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου κατά της Απάτης", το οποίο φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα ανταλλαγής γνώσης και στρατηγικών εντοπισμού της απάτης, με έμφαση στην αξιοποίηση καινοτόμων εργαλείων, όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου FRED2, η ΕΑΔ-AFCOS συμμετείχε ενεργά στις θεματικές δράσεις και τα εργαστήρια (workshops) του έργου.
|
|
|---|
Συμμετοχή της ΕΑΔ στο "2025 Global Anti-Corruption & Integrity Forum" του ΟΟΣΑ
|
|
|---|
Η ΕΑΔ συμμετείχε και φέτος στο Παγκόσμιο Φόρουμ για την Ακεραιότητα και την Καταπολέμηση της Διαφθοράς (2025 Global Anti-Corruption & Integrity Forum) και στην Εβδομάδα Ακεραιότητας, που διοργανώνει ο ΟΟΣΑ στην έδρα του στο Παρίσι. Θέμα του συνεδρίου ήταν η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι καινοτομίες (Harnessing innovations to break new ground). Στο πλαίσιο του συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε ημερίδα για την Κεντρική Λειτουργία Εναρμόνισης του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου (ΣΕΕ) και τη λειτουργία του εσωτερικού ελέγχου εν γένει. Η Γενική Διεύθυνση Ακεραιότητας & Λογοδοσίας της ΕΑΔ ως η αρμόδια υπηρεσία για την Κεντρική Λειτουργία Εναρμόνισης για το ΣΕΕ και τον εσωτερικό έλεγχο στην ελληνική δημόσια διοίκηση, συμμετείχε με εκπροσώπους της στην ημερίδα. Ειδικώς, κατά την ημερίδα εκπρόσωποι των κρατών-μελών παρουσίασαν τις πολιτικές τους, συζήτησαν για την απόδοση των κρατών-μελών και τη χάραξη πολιτικών στο συγκεκριμένο πεδίο. Οι εκπρόσωποι της ΕΑΔ/ΓΔΑΛΟ, αντάλλαξαν απόψεις για τις νέες ευκαιρίες και προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα κράτη – μέλη του ΟΟΣΑ. Τα κύρια σημεία της ημερίδας αφορούσαν σε:
- Δείκτες δημόσιας ακεραιότητας του ΟΟΣΑ «Αποτελεσματικότητα του εσωτερικού ελέγχου και διαχείριση κινδύνων» - Γεφύρωση του χάσματος: Ενίσχυση των εσωτερικών ελέγχων από τον κανονισμό στην πράξη
- Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του ΣΕΕ
- Ο ρόλος του ΣΕΕ και της λειτουργίας του εσωτερικού ελέγχου στην πρόληψη και τον εντοπισμό της απάτης
- Αξιοποίηση της ανάλυσης δεδομένων (data analytics), ώστε το ΣΕΕ και η λειτουργία εσωτερικού ελέγχου να εφαρμόζονται με «πιο έξυπνο» τρόπο.
|
|
|---|
Καταχώριση των μετρήσεων για την πρόοδο επίτευξης των στόχων έτους 2024 |
|
|---|
Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας καταχώρισε για πρώτη φορά στο σύστημα της ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ μετρήσεις για τον βαθμό επίτευξης των στόχων της για το έτος 2024, συνοδεύοντας τα στοιχεία με τεκμηριωτικό υλικό. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς και εμπρόθεσμα, με την ΕΑΔ να ξεχωρίζει για τις υψηλές επιδόσεις της. Σύμφωνα με το ΥΠΕΣ, η Αρχή κατατάσσεται στους «πρωταθλητές» της Επιχειρησιακής Στοχοθεσίας, με πάνω από το 60% των στόχων της να παρουσιάζει υπέρβαση. Η επιτυχία αυτή επιβεβαιώνει τη δέσμευση των στελεχών της Αρχής για συνεχή βελτίωση, αποτελεσματικότητα και λογοδοσία.
|
|
|---|
Συμμετοχή της ΕΑΔ στο ερευνητικό έργο DATACROS III |
| |
|---|
05.03.2025 Η ΕΑΔ συμμετείχε στην εναρκτήρια συνάντηση του συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. ερευνητικού έργου DATACROS III “Developing an ethical AI-driven tool-box for boosting cross-border financial investigations on organised crime networks” για την αξιοποίηση και ενίσχυση του εργαλείου που αναπτύχθηκε (DATACROS I: 2019-2021) και βελτιώθηκε (DATACROS II: 2022-2024) κατά την πρώτη και δεύτερη φάση του έργου. Μέσω τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (ανάλυση δεδομένων, μοντέλα μηχανικής μάθησης, ανάλυση βάσει NLP πληροφοριών κειμένου, επεξεργασία εικόνας κ.ά.), μέσω της ενσωμάτωσης νέων δεδομένων και πηγών (όπως δεδομένα δημοσίων συμβάσεων, μητρώων επιχειρήσεων, δεδομένα ακίνητης περιουσίας, εικονικών νομισμάτων και συναλλαγών και δορυφορικές εικόνες) και μέσω της χρήσης ενός ευρέος φάσματος δεικτών κινδύνου, θα επεκταθούν οι δυνατότητες και το πεδίο εφαρμογής του εργαλείου στην ανίχνευση φαινομένων διαφθοράς, συμπαιγνιών και νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Το ενδιαφέρον της ΕΑΔ επικεντρώνεται στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών κυρίως σε δεδομένα δημοσίων συμβάσεων για την ανίχνευση φαινομένων διαφθοράς. Στο έργο, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Transcrime – Università Cattolica del Sacro Cuore της Ιταλίας, συμμετέχουν συνολικά 23 οργανισμοί από την Ευρώπη (15 δικαιούχοι, 8 συνεργαζόμενοι εταίροι – η ΕΑΔ συμμετέχει στο έργο ως συνεργαζόμενος εταίρος), εκπροσωπώντας φορείς επιβολής του νόμου, Αρχές καταπολέμησης της διαφθοράς, γραφεία ανάκτησης περιουσιακών στοιχείων, Αρχές καταπολέμησης νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, Αρχές ανταγωνισμού, όπως και ερευνητές και μέλη της ερευνητικής δημοσιογραφίας.
|
|
|---|
#ΕΑΔ #NTA #Διαφάνεια #Ακεραιότητα #Έλεγχος #Λογοδοσία #integrity #awareness_ead #transparency #EUAntiFraud
|
|
|---|
Copyright (C) 2025 ΕΑΔ. All rights reserved. |
|
|---|
ΕΑΔ Λένορμαν 195 Αθήνα 104 42 Greece
|
|
|---|
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα.
Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.