
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Σήμερα εξελίσσεται για άλλη μια φορά μία διαδικασία που προσβάλει τους θεσμούς, προσβάλει το Σύνταγμα γιατί πολύ απλά η Νέα Δημοκρατία δεν ήθελε να γίνει μία προανακριτική διαδικασία, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα. Ήθελε πάλι κάτι στα μέτρα της.
Χαμένοι από αυτή την επιλογή; Η ποιότητα δημοκρατίας, η εμπιστοσύνη των πολιτών, ο σεβασμός στους θεσμούς. Βλάπτετε με τη συμπεριφορά σας τους θεσμούς και κλιμακώνετε την αναξιοπιστία του πολιτικού συστήματος. Και όλα αυτά στον βωμό της συγκάλυψης των πολιτικών ευθυνών των πολιτικών της Νέας Δημοκρατίας.
Εσείς βάζετε το δίλημμα «σταθερότητα ή χάος» αλλά έχετε ανοίξει διάπλατα την πόρτα της αναξιοπιστίας, του χάους και της αστάθειας. Γιατί δεν τα κάνατε όλα όπως λέει ο Κανονισμός της Βουλής, το Σύνταγμα και οι νόμοι του κράτους αλλά σε κάθε ειδική κατάσταση πολιτικής πίεσης και πολιτικού κόστους, επιλέγετε μια version α λα Νέα Δημοκρατία. Αυτό βοηθάει τον ελληνικό λαό να πιστέψει ότι θέλετε να οδηγήσετε σε αλήθεια και δικαιοσύνη; Ακριβώς το αντίθετο. Εσείς έχετε κλιμακώσει την συνωμοσιολογία. Έργο δικό σας είναι αυτό το παιχνίδι και σε ένα βαθμό σας βολεύει, γιατί θέλετε να απαντάτε σε εύκολα ερωτήματα και όχι στα δύσκολα που προκύπτουν από την έρευνα της ευρωπαϊκής και της ελληνικής δικαιοσύνης, από τα πορίσματα των Ανεξάρτητων Αρχών σε πολλές περιπτώσεις.
Είπε λοιπόν ο κ. Πλεύρης πριν από λίγη ώρα υποστήριξε ότι ρίξαμε νερό στο μύλο της συνωμοσιολογίας. Πώς ακριβώς κύριοι της Νέας Δημοκρατίας συνέβη αυτό;
Το ρίξαμε προτείνοντας δύο προανακριτικές επιτροπές, βάσει δύο πορισμάτων της ευρωπαϊκής και της ελληνικής δικαιοσύνης;
Είναι συνωμοσιολογία τα πορίσματα της ελληνικής και της ευρωπαϊκής δικαιοσύνης; Φαντάσματα έβλεπαν οι Εισαγγελείς στις Βρυξέλλες και τη Λάρισα; Άρα, σε καμία περίπτωση οι δύο προτάσεις για σύσταση προανακριτικών δεν ήταν παιχνίδι συνωμοσιολογίας.
Ήταν συνωμοσιολογία οι δύο προτάσεις δυσπιστίας; Έκαναν λόγο για ξυλόλια, για δολοφόνους, είχαν σενάρια συνωμοσίας; Δύο προτάσεις δυσπιστίας. Η μία για τα χαλκευμένα ηχητικά στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που περιμένουμε ακόμα την κα. Αδειλίνη να δούμε αν θα καλέσει τους ιδιοκτήτες του Πρώτου Θέματος για να μάθουμε ποιος τους τα έδωσε. Γιατί σε κάποιες περιπτώσεις βλέπουμε ταχύτητα. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις βραδυπορία. Σας τιμά αυτό κ. Φλωρίδη; Η α λα καρτ συμπεριφορά της ελληνικής δικαιοσύνης;
Ή μήπως είναι νερό στο μύλο της συνωμοσιολογίας η πρόταση δυσπιστίας βάσει του κρατικού πορίσματος για το οποίο μας επικρίνατε ότι κακώς δεν ψηφίσαμε τη συγκρότηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ότι είναι ένα «έργο της Νέας Δημοκρατίας», ότι το πόρισμά του θα πρέπει να το σεβαστούμε στην ολότητά του, ότι είναι μία «θεσμική κατάκτηση» ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και, μάλιστα, ότι το πόρισμα είναι ένα «ευαγγέλιο». Τελικά, τι έγινε το «ευαγγέλιο»; Ήταν απόκρυφο;
Ακούστε, παίζετε με τη νοημοσύνη ενός ολόκληρου λαού. Παίζετε με τους θεσμούς, παίζετε με την αξιοπιστία του πολιτικού κόσμου και υπονομεύετε ευθέως τη δημοκρατία και την ποιότητά της. Και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. Είναι πολύ επικίνδυνο σε μία εποχή που τα άκρα ανεβαίνουν σε όλον το δυτικό κόσμο. Αντί να έχετε μία άλλη συμπεριφορά που θα απαντά με ρεαλισμό, με ευθύτητα, με σεβασμό και με διαφάνεια εσείς κάνετε ό,τι μπορείτε γιατί σας βολεύει.
Σας βολεύει το δίλημμα «συστημισμός ή αντισυστημισμός» και όχι ο πολιτικός άξονας που λειτουργούν όλες οι φιλελεύθερες δυτικές δημοκρατίες. Σας βολεύει να ελέγχετε τη δικαιοσύνη, τα μίντια, τους θεσμούς. Σιγά σιγά εδώ φτιάχνετε μία αυταρχική κατάσταση, ένα αυταρχικό σύστημα που δε δέχεται την άλλη άποψη, που οργανώνει δολοφονίες χαρακτήρων.
Ας τα πάρουμε, λοιπόν, ένα ένα.
Όλες οι ενέργειες μας ήταν θεσμικές. Δεν υπάρχει σε κανένα επίσημο κείμενο από τις προτάσεις δυσπιστίας που καταθέσαμε, αναφορά σε οτιδήποτε συνωμοσιολογικό. Εκτός αν εσείς θεωρείται συνωμοσία τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και τα πορίσματα των κρατικών αρχών.
Εσείς τι κάνατε από την πλευρά σας;
Για τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717 προτείναμε προανακριτική για τον κ. Καραμανλή και είπατε όχι. Δε βοηθήσατε έτσι εσείς την συνωμοσιολογία; Αναρωτιέται λοιπόν ένας γονιός γιατί, ενώ υπήρχε πόρισμα της ευρωπαϊκής δικαιοσύνης που μιλά για κακουργηματικές πράξεις ενός υπουργού-πρωταγωνιστή που από αυτό εδώ το βήμα υποστήριζε ότι τα τρένα κινούνται σε ένα περιβάλλον ασφάλειας, τα στελέχη της Νέα; Δημοκρατίας καταψήφισαν την προανακριτική που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ και τον καταχειροκροτούσαν κιόλας; Γιατί; Δεν είναι λογικό το ερώτημα; Λογικότατο. Εσείς δώσατε στον κόσμο να πιστέψει ότι δε θέλετε να υπάρξει αλήθεια σε αυτήν την τραγωδία με τους 57 νεκρούς.
Έμαθε μήπως η μάνα, ο πατέρας ποιος έκανε το ρουσφέτι του σταθμάρχη; Πόσα χρόνια πέρασαν από το ρουσφέτι; Πόσα χρόνια; Που έχετε το θράσος και μιλάτε για αξιοκρατία! Θέλετε, λέτε, να φέρετε στο Σύνταγμα την αξιοκρατία. Πόσα χρόνια θα περάσουν για να μάθουμε ποιος άλλαξε τα ηλικιακά όρια για να μπορεί να είναι νόμιμη η αίτηση του σταθμάρχη; Και αυτό είναι συνωμοσία; Δεν το κάνατε; Το κάνατε αλλά δε θέλετε να μάθουμε ποιος το έκανε.
Ή μήπως είναι συνωμοσία τα χαλκευμένα ηχητικά; Άλλα τα ηχητικά της δικαιοσύνης και άλλα αυτά που είχατε διανείμει στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Εδώ είναι ο υπουργός που έσκιζε τα κουστούμια του ότι δεν υπάρχουν χαλκευμένα στην πρώτη πρόταση δυσπιστίας, ενώ υπάρχουν και το ξέρετε πολύ καλά.
Ή μήπως ίσχυαν όσα μας λέγατε για τον κ. Τριαντόπουλο; Εσείς λέγατε ότι πήγε εκεί για να βοηθήσει τις οικογένειες, να τους στηρίξει. Και ενώ μας επιτίθεστε ότι είμαστε συνωμοσιολόγοι, ξαφνικά εμφανίζεται ένα e-mail προς το Μαξίμου με το οποίο ζητάει χρήματα και ενημερώνει για την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος. Και αυτό συνωμοσιολογία ήταν;
Και δεν θα ψηφίζατε ούτε αυτήν εδώ την προανακριτική, αν δεν είχατε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες στους δρόμους. Θα κάνατε ό,τι κάνατε με τον Καραμανλή. Θα καταχειροκροτούσατε και τον Τριαντόπουλο, γιατί αυτό είναι το πολιτικό σας ήθος.
Και φτάνουμε στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Εσείς τον κάνατε και μας λέγατε ότι κακώς δεν το ψηφίσαμε. Αντιτείναμε ότι θέλουμε βάσει της κοινοτικής οδηγίας να υπάρξει ανεξάρτητη αρχή που θα ερευνά όλες αυτές τις τραγωδίες, όλα τα ατυχήματα, οτιδήποτε προκύπτει. Ανεξάρτητη αρχή και όχι ένα σύστημα κάτω από τον υπουργό.
Ποιος δικαιώθηκε; Και ρωτώ όχι εσάς, αλλά τον ελληνικό λαό. Πριν από μερικές εβδομάδες, μας έκανε μαθήματα ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας «δεν θέλετε την αλήθεια γιατί δεν στηρίξατε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ» και ότι εσείς θέλατε την αλήθεια, για αυτό κάνατε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Και τελικά εσείς οι ίδιοι απαξιώσατε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Εσείς είπατε ότι το κρατικό πόρισμα, είναι τελικά και αυτό συνωμοσιολογία, προϊόν παιχνιδιών κάτω από το τραπέζι, απειλών. Ποιος, λοιπόν, ενδυναμώνει τη συνωμοσιολογία; Εμείς ή εσείς; Που έχετε βάλει έναν «στρατό» δημοσιογράφων, έναν «στρατό» τρολς του διαδικτύου να προσβάλλουν τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού. Θέλετε ταγκό με τα άκρα και τη συνωμοσιολογία γιατί σας τρέφει. Γιατί δεν θέλετε να απαντάτε στα πραγματικά ερωτήματα με θεσμικό τρόπο, γιατί δεν έχετε απαντήσεις. Δεν έχετε απαντήσεις για ό,τι έχετε κάνει.
Στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, λοιπόν, ουσιαστικά οδηγήσατε τα πράγματα σε μια τρελή πορεία, όταν λέει ο κ. Χρήστος Δήμας: «άλλοι υποστηρίζουν την επιστημονική έρευνα, την γνώση, την τεκμηρίωση και άλλοι τις θεωρίες συνωμοσίας. Ναι, αυτό έγινε εν μέρει και στην έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ». Ο αρμόδιος υπουργός. Και λέτε μετά ότι ρίχνουμε εμείς νερό στον μύλο της συνωμοσιολογίας.
Ξέρετε, όλα έχουν τα όρια τους. Και τι θέλετε να πείτε σήμερα; Αυτό που είχα πει κατά την πρόταση δυσπιστίας: Ότι δεν είστε επικίνδυνοι, αλλά είστε άχρηστοι που δεν μπορούσατε ούτε τη σύμβαση 717 να υλοποιήσετε, ούτε να περιφρουρήσετε τον τόπο της τραγωδίας για να μη χαθούν στοιχεία και να μπορεί σήμερα η δικαιοσύνη να κάνει την έρευνα της, ούτε να κάνετε ανεξάρτητη αρχή και να βγάλει πόρισμα. Τι μας λέτε, λοιπόν; Ότι δεν είστε επικίνδυνοι, είστε άχρηστοι. Και σας απαντάμε: και άχρηστοι είστε και επικίνδυνοι. Και επικίνδυνοι και για το λαό και για τη δημοκρατία.
Η ανορθολογική συζήτηση, όμως, δεν σταματά στο επίμαχο πόρισμα. Διότι, το ξαναγυρίσατε τώρα στα έλαια της μηχανής. Από το «κάτι υπάρχει που δεν το ξέρουμε», ξανά στα έλαια της μηχανής. Ποιος μετεωρίζεται; Εμείς ή εσείς;
Εμείς τι είπαμε; Αν δεν είχατε αλλοιώσει τον τόπο, θα γνωρίζαμε από τι προκλήθηκε η πυρόσφαιρα που έκαψε κάποιους από τους νεκρούς και η οποία είναι υπεύθυνη για χαμένες ζωές, ενώ ο Πρωθυπουργός έλεγε ότι όλοι είχαν σκοτωθεί ακαριαία. Ψέματα είναι και αυτό; Δεν άκουσαν τα ηχητικά; Αν δεν υπήρχαν τα ηχητικά, ακόμη και εκεί σήμερα θα λέγατε ότι λέμε συνωμοσίες. Ποιος, λοιπόν, φταίει και δεν έχουμε μάθει τι είναι αυτό που δημιούργησε την πυρόσφαιρα; Εμείς ή εσείς; Θέλω μία απάντηση. Αν είχαν γίνει όλα όπως γίνονται σε κάθε κανονική ευρωπαϊκή χώρα, με σεβασμό στα στοιχεία, στους νεκρούς και στον τόπο της τραγωδίας, σήμερα θα τα ξέραμε όλα. Είναι δική σας, λοιπόν, η ευθύνη.
Και πάμε στην Προανακριτική: Προφανώς, σήμερα, η ελληνική κοινωνία γίνεται μάρτυρας μιας πρωτοφανούς καταστρατήγησης του Συντάγματος. Διότι, όταν το Σύνταγμα μιλά για προανακριτική, εννοεί έρευνα. Εσείς δεν θέλατε έρευνα, δεν θέλατε μάρτυρες. Θέλατε μια fast track διαδικασία.
Ο κ. Τριαντόπουλος δεν είχε καμία ευθύνη όπως ο ίδιος ισχυρίζεται. Πώς, λοιπόν, αποφασίζετε να του ασκήσετε δίωξη; Πώς; Δεν έχει καμία ευθύνη όπως λέτε και τον θεωρείτε αθώο. Η πίεση της κοινής γνώμης. Το κάνετε πάλι α λα Νέα Δημοκρατία. Γιατί μετά το email τα πράγματα έχουν ζορίσει. Δεν είναι τα πράγματα όπως πριν από το email. Θα ήταν προφανέστατα επιλογή της αντιπολίτευσης να καλέσει όλο το Μέγαρο Μαξίμου και δεν το θέλατε.
Φανταστείτε αυτά να τα έκανε άλλη κυβέρνηση με εσάς αντιπολίτευση τι θα είχατε πει. Να υπήρχε ένα email που, ενώ μέχρι προχθές διαψεύδατε οποιαδήποτε γνώση για τις πράξεις στο πεδίο, να αποδείκνυε πλήρη γνώση των πράξεων στο πεδίο.
Δεν θέλατε, λοιπόν, να κληθούν μάρτυρες. Γιατί οι μάρτυρες θα ήταν το μισό Μέγαρο Μαξίμου και θέλατε να το αποφύγετε. Για αυτό, στο βωμό της επικοινωνίας αλλά και της ουσίας καταπατάτε το Σύνταγμα.
Μάλιστα ο εκτελεστικός νόμος 3126/2003 ορίζει ότι «η απόφαση για την άσκηση ποινικής δίωξης πρέπει να καθορίζει και να εξειδικεύει την αξιόποινη πράξη». Η κυβέρνηση, επομένως, επιλέγει την παράκαμψη των συνταγματικών προβλέψεων. Δεν επιθυμεί μια αντικειμενική, τεκμηριωμένη, ουσιαστική έρευνα γιατί μπορεί να προκύψουν και άλλες αξιόποινες πράξεις και άλλων πολιτικών προσώπων.
Ειδικά για τον κ. Τριαντόπουλο, τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Η Διάταξη της Εισαγγελίας της Λάρισας, όπως και το email του προς άλλα κυβερνητικά στελέχη αποκαλύπτει κρίσιμες πτυχές της υπόθεσης. Δεν υπάρχει, λοιπόν, αμφιβολία για τον ρόλο του, όπως και για τον ρόλο των αποδεκτών του μηνύματος. Ο κ. Τριαντόπουλος όμως δεν προσήλθε ενώπιον της Επιτροπής. Κρύφτηκε πίσω από ένα έγγραφο υπόμνημα, γιατί πολύ απλά για άλλη μία φορά γίνεται εργαλείο του κ. Μητσοτάκη, όπως έγινε και στο πεδίο της τραγωδίας.
Ποιο είναι η σωστή απάντηση, η σοβαρή και θεσμική απάντηση της αντιπολίτευσης απέναντι σε αυτές τις αυταρχικές και απαξιωτικές πράξεις της κυβέρνησης; Είναι η φυγή; Είναι η ανοχή; Σε καμία των περιπτώσεων.
Για εμάς, η σωστή απάντηση είναι η καταγγελία της διαδικασίας που ακολούθησε η κυβέρνηση, η μη υιοθέτηση του πορίσματος διότι δεν έγινε περαιτέρω έρευνα όπως θα έπρεπε να κάνει η Προανακριτική Επιτροπή, αλλά και η ψήφος για να πάει όπως πρέπει να πάει κάθε εμπλεκόμενος με την τραγωδία υπουργός της Νέας Δημοκρατίας στο φυσικό δικαστή. Αυτό για εμάς είναι η σωστή, θεσμική στάση.
Άκουσα, λοιπόν, διάφορες απαντήσεις. Μία απάντηση, η πιο προσβλητική, είναι ότι κακώς το ΠΑΣΟΚ έκανε πρόταση Προανακριτικής. Μπράβο σας, κύριοι. Δηλαδή, να μην πάει ποτέ κανείς υπουργός της Νέας Δημοκρατίας υπεύθυνος για την τραγωδία στη δικαιοσύνη. Διότι, όταν το λέτε αυτό, θα σηκώσετε και την ευθύνη των λόγων σας. Τι σημαίνει να μη γίνει Προανακριτική; Εξηγήστε στον ελληνικό λαό. Το να μη γίνει Προανακριτική σημαίνει ότι ουδέποτε Καραμανλής, Τριαντόπουλος ή οποιοσδήποτε άλλος προκύψει θα πάει στη δικαιοσύνη, ενώ θα πηγαίνουν άλλα φυσικά πρόσωπα. Αυτή είναι η πρότασή σας; Και ακούγεται από βουλευτές της αντιπολίτευσης; Αυτό είναι ξέπλυμα. Αυτό ακριβώς, κύριοι, είναι το ξέπλυμα των ευθυνών της Νέας Δημοκρατίας.
Δεύτερη βερσιόν, η πιο λάιτ: Η αποχώρηση από αυτήν τη διαδικασία. Για μένα, σήμερα, υπάρχει μια καλοστημένη παγίδα από το Μέγαρο Μαξίμου. Και πρέπει να είμαστε όλοι πάρα πολύ προσεκτικοί για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι το επόμενο επιχείρημα της Νέας Δημοκρατίας -γιατί θα έρθουν και άλλα πορίσματα της δικαιοσύνης που θα αφορούν προφανέστατα και άλλα πολιτικά πρόσωπα και πιθανόν και τον κ. Καραμανλή- θα είναι «αφού δεν ψηφίζετε την παραπομπή, γιατί να κάνουμε Προανακριτική;». Σας κάνει εντύπωση; Εδώ έχουν βαφτίσει το κρέας ψάρι. Και το επόμενο και επικίνδυνο είναι να γίνεται η Προανακριτική όχι για «μαρίδα» όπως ο κ. Τριαντόπουλος, αλλά για βαριά ονόματα όπως ο κ. Καραμανλής και αν δεν ψηφίσουν πέντε της Νέας Δημοκρατίας, να μην πάει ποτέ στον φυσικό δικαστή.
Το ΠΑΣΟΚ, λοιπόν, είναι εδώ για να διασφαλίσει ότι θα πάνε στη δικαιοσύνη όσο ισχυροί και αν είναι, όσα παιχνίδια και αν κάνει το Μέγαρο Μαξίμου.
Σήμερα, όμως, έχουμε και κάποια άλλα, καινούργια, φρέσκα νέα, για τα οποία δεν άκουσα τίποτα από τον λαλίστατο κ. Πλεύρη. Σήμερα, το inside story είχε ένα εκτενές ρεπορτάζ. Το διαβάσατε; Το διαβάσατε. Για πείτε μας, λοιπόν: δεν εγείρονται σοβαρά ερωτήματα προς την Κυβέρνηση για το πώς χρηματοδοτούνται οι μηχανισμοί παραπληροφόρησης των «κουκουλοφόρων» του διαδικτύου και της Ομάδας Αλήθειας;
Περιμένω να πείτε μερικά πράγματα. Διότι κάποιοι είστε βουλευτές -τρολ, αλλά υπάρχουν και τρολ κανονικά με κουκούλα, που πληρώνονται. Τα πληρώνει η Νέα Δημοκρατία ή συμφέροντα, κύριοι; Για να καταλάβουμε ποιος κάνει τη χώρα Ευρώπη και ποιος την κάνει ένα failed state, που θέλει να ελέγξει τους θεσμούς, την ενημέρωση με μηχανισμούς προπαγάνδας, παραπληροφόρησης και δολοφονίας χαρακτήρων. Είναι, λοιπόν, σοβαρά τα ερωτήματα που εγείρονται από αυτό το ρεπορτάζ και πρέπει να δώσετε σαφείς απαντήσεις.
Βεβαίως, δεν περίμενα κάτι άλλο, διότι αυτά είναι γνωστά και τα έχω βιώσει και στο πετσί μου. Μόλις κάτι απειλεί την εξουσία και την καρέκλα του κ. Μητσοτάκη, προσπαθεί να απαξιώσει τους πάντες. Όλους στο γουδί με το γουδοχέρι. Να μην μείνει τίποτα όρθιο. Και με αυτούς τους μηχανισμούς και με συστημικούς μηχανισμούς.
Χθες, ξεκίνησε η δίκη των υποκλοπών του Predator. Όχι σε ένα Εφετείο Κακουργημάτων, αλλά σε ένα Μονομελές Πρωτοδικείο. Γιατί για εσάς είναι πλημμέλημα να «καρφώνουν» το Predator στους αρχηγούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Τόσο πατριώτες είστε.
Και είστε και τόσο δημοκράτες, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, που, ενώ είχε «καρφωθεί» το Predator στο μισό σας Υπουργικό Συμβούλιο, δεν είδα χθες ούτε έναν υπουργό δίπλα μου. Μόνος ήμουν απέναντι στο παρακράτος των υποκλοπών. Πού είναι οι δημοκράτες; Ορκιστήκατε εσείς να υπηρετείτε ως βουλευτές την Ελληνική Δημοκρατία ή τα συστήματα του παρακράτους και της διαφθοράς; Δεν είδα ούτε έναν από εσάς δίπλα μου στη δίκη απέναντι σε αυτό το παρακράτος.
Και αυτό αποδεικνύει ότι δεν έχετε μέτρο και όριο. Και, όταν η αντιπολίτευση σας θέτει ερωτήματα, πρέπει να σκέφτεται όλα αυτά που είπα μόλις τώρα: ότι απευθύνεται σε πολιτικά πρόσωπα που το παίζουν πατριώτες, αλλά δεν τους πειράζει οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ελλάδας να παρακολουθούνται από συστήματα τρίτων χωρών που έχουν παραχθεί σε χώρες πέρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τόσο πατριώτες είστε και τόσο δημοκράτες, που δείχνετε τεράστια ανοχή σε συστήματα που υπονομεύουν τις αρχές και τις αξίες της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Για αυτό, λοιπόν, εμείς μένουμε εδώ. Με την ψήφο μας, με την παρουσία μας. Γιατί δεν επιτρέπουμε την κατρακύλα. Γιατί πρέπει να υπάρξει διαφάνεια, λογοδοσία, σεβασμός στους θεσμούς. Και όχι ένα κόμμα που απαξιώνει και τραυματίζει τη δημοκρατία καθημερινά στον βωμό της εξουσίας του κ. Μητσοτάκη. Το κράτος για εσάς είναι ένα λάφυρο εξουσίας. Όσο μένετε στην κυβέρνηση, τόσο μεγαλύτερη ζημιά θα κάνετε στον ελληνικό λαό.
Για αυτό, λοιπόν, με την πρωτοβουλία μας για Προανακριτική, θα πάει στο φυσικό δικαστή ο κ. Τριαντόπουλος. Και δεσμευόμαστε στον ελληνικό λαό, χωρίς να υιοθετούμε τίποτα από το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας, ότι και πάλι θα είμαστε εδώ, με δική μας πρωτοβουλία, να πάει και ο κ. Καραμανλής και όλα τα εμπλεκόμενα πολιτικά πρόσωπα.
Καμία ανοχή στο παρακράτος, στη συγκάλυψη της Νέας Δημοκρατίας.
Πόρισμα: Πρωταγωνιστές παρωδίας τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας
Όσο και αν φαίνεται αδιανόητο, οι κάτωθι δηλώσεις ανήκουν στο ίδιο πρόσωπο, τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη.
-Παύλος Μαρινάκης στο MEGA 27/2/2025 για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: «Αυτό που είδαμε σήμερα,- η παρουσίαση, τα στοιχεία-, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι εθνική κατάκτηση για την αλήθεια και είναι πολύ σημαντικό που γίνεται αποδεκτό από μία σειρά από ανθρώπους που είναι μέσα στην υπόθεση και έχουν εικόνα, όπως τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων. Επιτέλους, έχουμε έναν εθνικό οργανισμό που διερευνά τέτοιες υποθέσεις και μαζεύει στοιχεία».
-Παύλος Μαρινάκης 10/4/2025 ερωτηθείς αν απέτυχε το επιτελικό κράτος στην περίπτωση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: «Αυτό που απέτυχε είναι η πιο χυδαία προσπάθεια που μπορώ να θυμηθώ από πλευράς αντιπολίτευσης -και όχι μόνο ενός και δύο κομμάτων-, το αφήγημα της συγκάλυψης. Αυτό δηλαδή το οποίο ξεκίνησαν να χτίζουν πολύ μεθοδικά κόμματα της άκρα δεξιάς και υιοθέτησαν, δυστυχώς, σχεδόν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης με τελευταίο το ΠΑΣΟΚ».
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ από εθνική κατάκτηση έγινε ξαφνικά χυδαία προσπάθεια της αντιπολίτευσης. Ο κ. Μαρινάκης διαψεύδει εκκωφαντικά τον κ. Μαρινάκη. Είναι απορίας άξιο πόσο απόθεμα θράσους έχουν τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας για να λένε ακριβώς τα αντίθετα από όσα έλεγαν πριν λίγο καιρό. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διόρισε τον κ. Παπαδημητρίου στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρουσίασε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ως το μόνο αξιόπιστο πόρισμα. Ως προς τις δηλώσεις περί εύφλεκτου υλικού, αρκεί ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος να ξαναδεί τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού στον Α. Σρόιτερ. Πρώτος τότε υιοθέτησε την ύπαρξη εύφλεκτου υλικού, αντιγράφοντας τον κ. Βελόπουλο και αναγνωρίζοντας ότι δεν είχε πει την αλήθεια το 2023 γιατί «αυτό που φάνταζε απίθανο, μπορεί να είναι πιθανό». Όσο για τις κυβερνητικές διαρροές, όταν μιλά η Νέα Δημοκρατία για διαστρέβλωση, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Η Νέα Δημοκρατία που έκανε σημαία το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μας εγκαλεί που εμπιστευτήκαμε το κρατικό πόρισμα που η ίδια υποστήριξε ως αξιόπιστο. Έχει δίκιο η κυβέρνηση: Δεν πρέπει να της έχει κανένας εμπιστοσύνη.
ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Γιατί δεν διερευνά η κα. Εισαγγελέας του ΑΠ τις καταγγελίες του παραιτηθέντος κ. Παπαδημητρίου;
Μετά το φιάσκο του πορίσματος για τα Τέμπη, ο Άρειος Πάγος ζητά να διερευνηθούν «οι συνθήκες κάτω από τις οποίες περιελήφθη στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, συμπέρασμα, σύμφωνα με το οποίο θεωρήθηκε ως πιθανό αίτιο της πυρόσφαιρας, που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, άγνωστο πτητικό εύφλεκτο υγρό…». Κατά την παραγγέλουσα αρχή, στόχος της έρευνας θα είναι η «διακρίβωση αυτεπαγγέλτως διωκομένων αξιοποίνων πράξεων, όπως, ενδεικτικά, της αθέμιτης επιρροής σε δικαστικούς λειτουργούς (άρθρο 167Α ΠΚ), κατόπιν της διάψευσης εκ μέρους εκπροσώπων των ως άνω Πανεπιστημίων της Γάνδης και της Πίζας του ως άνω συμπεράσματος που τους αποδίδεται». Παράλληλα, ζητά να διερευνηθεί ο ρόλος που διαδραμάτισε η ΕΔΑΠΟ στη διατύπωση του συμπεράσματος, καθώς και ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων, Κώστας Λακαφώσης. Στο μεταξύ, ο παραιτηθείς αντιπρόεδρος του Οργανισμού, κ. Παπαδημητρίου, δήλωσε δημόσια: «Έχω δεχθεί απειλές να μη συνεχίσω την έρευνα. Όχι από εγχώριους, αλλά αλλοδαπούς παράγοντες. Δεν θέλω να το συνεχίσω. Εγώ τη δουλειά μου θα τη φτάσω μέχρι τέλους, με πλήρη διαύγεια..», εγείροντας τεράστια ερωτήματα:
- Ποιοι είναι αυτοί οι αλλοδαποί παράγοντες, ποιας χώρας και με ποια ιδιότητα ενήργησαν;
- Ποια συμφέροντα τους κινητοποίησαν ή τους εξουσιοδότησαν, ποιους εκπροσωπούν και ποιο ήταν το αίτημά τους;
- Με ποιο τρόπο παρενέβησαν και τι ακριβώς ζήτησαν από τον κ. Παπαδημητρίου; Γιατί τον απείλησαν και με ποιο τρόπο ακριβώς; Σε τι συνίσταντο οι απειλές τους;
Όλα αυτά πρέπει να απαντηθούν, ειδικά υπό το βάρος μιας τόσο κρίσιμης έρευνας που εξελίσσεται. Γιατί η κυρία Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου δεν διερευνά αυτές τις καταγγελίες;
Περισσότερα ΕΔΩ
Οικονομία: Ο επίμονος πληθωρισμός εκτινάσσει το κόστος ζωής
Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα έχει αποκτήσει εδώ και καιρό ενδημικά χαρακτηριστικά, με ευθύνη της κυβέρνησης. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Μάρτιο, δείχνουν ότι τόσο ο δομικός πληθωρισμός όσο και οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα καλά κρατούν. Συγκεκριμένα, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Μάρτιο 2025 διαμορφώθηκε στο 2,4% σε ετήσια βάση, ενώ οι αυξήσεις στα τρόφιμα ξαναπαίρνουν την ανηφόρα με 2,2%, συμβάλλοντας στην αθροιστική επιβάρυνση των νοικοκυριών τα τελευταία χρόνια με πάνω από 31%. Αντισταθμίζονται, έτσι, οι όποιες αυξήσεις στον κατώτερο μισθό. Ως προς τις υπηρεσίες, ο πληθωρισμός παραμένει σταθερά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Είναι αποκαλυπτικό ότι χτύπησαν «κόκκινο» οι ανατιμήσεις στα ενοίκια κατοικιών με 10,5%. Όλα τα παραπάνω είναι το αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών της Νέας Δημοκρατίας που επιτρέπουν την ανεξέλεγκτη λειτουργία της εγχώριας ολιγοπωλιακής αγοράς και καλλιεργούν πρακτικές κερδοσκοπίας σε διάφορους τομείς, όπως στα ακίνητα. Το κόστος χρυσοπληρώνει η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών και ιδίως η νέα γενιά που βλέπει το όνειρο για μια καλύτερη ζωή από αυτή των γονιών της να αποτελεί χίμαιρα.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ιδιωτικό χρέος: Τροπολογία του ΠΑΣΟΚ για ουσιαστική ενίσχυση των εξωδικαστικών μηχανισμών και 120 δόσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός της κυβέρνησης εξακολουθεί, μετά από τεσσεράμισι χρόνια, να έχει πενιχρή συμβολή στην αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους, ιδίως στη ρύθμιση των κόκκινων δανείων. Σήμερα, το ιδιωτικό χρέος στη χώρα μας ανέρχεται περί τα 240 δισ., ενώ τα κόκκινα δάνεια εκτιμώνται σε 69 δισ. ευρώ. Από τις περίπου 235.000 ολοκληρωμένες αιτήσεις για εξωδικαστική ρύθμιση των χρεών, πάνω από το 85% καταλήγει σε αποτυχία. Από τα ρυθμιζόμενα ποσά, ήτοι περί τα 10,5 δισ., εκτιμάται ότι μόλις το 1/5 αφορά εν τέλει σε κόκκινα δάνεια. Σύμφωνα, δε, με στοιχεία των servicers, οι μισές σχεδόν από τις ρυθμίσεις μέσα σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα «κοκκινίζουν» και πάλι. Ο εξωδικαστικός σχεδιασμός της κυβέρνησης έχει, δυστυχώς, σχεδιαστεί και λειτουργεί κατά τρόπο ώστε να διασφαλίζει για τους πιστωτές καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα και από αυτά ακόμη που θα τους πρόσφερε η ίδια η πτώχευση των οφειλετών. Οι οφειλέτες, μεταξύ τους και ευάλωτοι, έρχονται αντιμέτωποι με υπέρογκες δόσεις, πέραν των εισοδηματικών τους δυνατότητων, για χρονικά διαστήματα που φθάνουν μέχρι και τα 35 έτη.
Με την τροπολογία που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ:
- Προβλέπεται η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης σε 120 δόσεις, με προκαταβολή 5%, και έκπτωση επί των προσαυξήσεων 40-85%. Η οφειλή χωρίζεται σε δύο μέρη (70%-30%) κι εφόσον ο οφειλέτης αποπληρώσει με συνέπεια το 70%, το υπόλοιπο 30% διαγράφεται.
- Θεσπίζεται ως υποχρεωτική η συμμετοχή των πιστωτών στη διαδικασία από τη στιγμή που λαμβάνουν γνώση του φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου του οφειλέτη, ενώ υποχρεούνται σε ουσιαστική αιτιολόγηση της πρότασης με βάση τις αρχές και τα κριτήρια του Κώδικα Δεοντολογίας.
- Αυξάνονται κατά 20% τα όρια των περιουσιακών και εισοδηματικών κριτηρίων για την έκδοση βεβαίωσης ευάλωτου οφειλέτη, λαμβάνοντας έτσι υπόψη τις αυξήσεις του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που επήλθαν από το 2021, και καθιερώνεται η εφεξής τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους.
- Προκειμένου να ενισχυθεί η βαρύτητα του κριτηρίου του εισοδήματος και να αποτραπεί ο κίνδυνος υπέρογκων δόσεων για τους ευάλωτους οφειλέτες, η ικανοποίηση των πιστωτών με τη ρύθμιση μπορεί να περιορίζεται κατά 25% σε σχέση με εκείνη που θα είχαν αν προχωρούσε η αναγκαστική εκτέλεση.
- Προβλέπεται ακόμη για τους ευάλωτους οφειλέτες η δυνατότητα εξαγωγής άτοκων δόσεων.
- Για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, δεν υπολογίζεται για τη συμπλήρωση των περιουσιακών ορίων αξία αγρών μέχρι το ύψος των 50.000 ευρώ.
- Τα παραπάνω μπορούν να αξιοποιούνται και για την παραγωγή μιας ευέλικτης και πιο βιώσιμης, δεσμευτικής για τους πιστωτές ρύθμισης, και για τους οφειλέτες που καλύπτονται από τον διπλασιασμό των ορίων του ευάλωτου οφειλέτη.
- Η τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας του Ν. 4224/2013 της Τράπεζας της Ελλάδος θεσπίζεται ως υποχρέωση των τραπεζών και των ειών διαχείρισης απέναντι στον Δανειολήπτη
- Θεσπίζεται, υπό την ευθύνη της ΓΓΧΤΔΙΧ, τριμερής Επιτροπή Διευθέτησης Οφειλών, στην οποία μπορεί να προσφεύγει ο οφειλέτης
- Διευρύνονται τα κριτήρια και οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για την πρόταση ρύθμισης των οφειλών
- Για τους πιστωτές που δεν συμμετέχουν με αιτιολογημένες προτάσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό και τον Κώδικα Δεοντολογίας, θεσπίζονται αστικές κυρώσεις, όπως αποστέρηση του δικαιώματος καταγγελίας ή έναρξης ή συνέχισης διαδικασιών πλειστηριασμού, απώλεια τόκων υπερημερίας.
- Θεσπίζεται η υποχρέωση των εταιρειών διαχείρισης να παρέχουν αναλυτική ενημέρωση για το ιστορικό της οφειλής, ώστε οι οφειλέτες να είναι σε θέση να ελέγξουν το ύψος της απαίτησης και να ασκήσουν τα δικαιώματά τους.
- Θεσπίζεται η υποχρέωση των εταιρειών διαχείρισης για αντίστοιχη εξυπηρέτηση με αυτή ενός πιστωτικού ιδρύματος, στα θέματα που συνδέονται με τη ρύθμιση.
- Προβλέπεται η ακυρότητα των διαταγών πληρωμής ή της έναρξης διαδικασιών πλειστηριασμού, όταν αποδεδειγμένα πραγματοποιούνται κατά το στάδιο συζητήσεων για την υπογραφή σύμβασης ρύθμισης.
Περισσότερα ΕΔΩ
Κράτος: Η κυβέρνηση θέλει ένα «γονατισμένο» κράτος για να κάνει outsourcing σε ιδιώτες
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία ότι η λογική της για το κράτος είναι μία λογική outsourcing, με αναθέσεις διαρκώς σε ιδιώτες. Η αντίληψη του ΠΑΣΟΚ είναι τελείως διαφορετική γιατί θέλουμε ένα ισχυρό κράτος, όχι ένα ανίσχυρο κράτος «γονατισμένο». Ως εκ τούτου στο σχέδιο νόμου για την κεφαλαιαγορά, το ΠΑΣΟΚ επέμεινε στην ανάγκη ενίσχυσης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Στον αντίποδα, η κυβέρνηση «τρίβει τα χέρια της» που εργαλειοποιεί την υποστελέχωση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών (ΚΕΑΟ), για να δίνει νευραλγικές υπηρεσίες σε ιδιώτες. Στις 110.000 προσλήψεις που ενέκρινε στην 5ετία, δεν βρήκε τρόπο να στελεχωθούν σημαντικές υπηρεσίες, όπως το ΚΕΑΟ. Η συζήτηση για ισχυρό κράτος συνδέεται άμεσα με τη μισθολογική αξιοπρέπεια του ανθρώπινου δυναμικού του. Μετά από μία δεκαετία εσωτερικής υποτίμησης, σήμερα, ενώ τα ακίνητα και τα κέρδη έχουν ανακάμψει ακόμα ψηλότερα από τα επίπεδα του 2009, οι μισθοί και οι συντάξεις υπολείπονται σημαντικά. Η αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα έχει μειωθεί. Βάσει της Eurostat, η αγοραστική δύναμη στη χώρα μας είναι στην προτελευταία θέση, ενώ είμαστε και τελευταία θέση σε αμοιβές δημοσίων υπαλλήλων, κάτω από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Πρέπει να υπάρξει σταδιακά ένα καλύτερο μισθολογικό στο δημόσιο τομέα, έχοντας το βλέμμα και στις οικονομικές δυνατότητες της χώρας, με αφετηρία τον 13ο μισθό.
Περισσότερα ΕΔΩ
Κοινοβουλευτική Δράση






