Νόμιμη Εγγύηση
Η διετής, ευθύνη που έχει ο πωλητής αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του στον αγοραστή, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά περιγράφονται από τον πωλητή.
Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε τον σύνδεσμο https://www.gov.gr/el/sdg/consumer-rights/consumer-rights-and-guarantees
Εμπορική Εγγύηση
Εγγύηση επιπλέον της νόμιμης, παρεχόμενη προαιρετικά από τον πωλητή ή τον παραγωγό για επισκευή ή αντικατάσταση προϊόντος, ή επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τους όρους της.
Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε τον σύνδεσμο https://www.gov.gr/el/sdg/consumer-rights/consumer-rights-and-guarantees
Δικαίωμα Υπαναχώρησης
Η δήλωση υπαναχώρησης γίνεται εγγράφως ή σε άλλο σταθερό μέσο, με χρήση εντύπου παρεχόμενου από τον προμηθευτή ή σαφή δήλωση για την απόφαση να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εντός 14 ημερολογιακών ημερών και αναιτιολόγητα για συμβάσεις από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος.
Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε τον σύνδεσμο https://www.gov.gr/el/sdg/consumer-rights/consumer-rights-and-guarantees
Επίλυση Διαφορών
Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών, Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών, Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού
Η εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών συνιστά διαδικασία στην οποία ένα ουδέτερο τρίτο μέρος βοηθά καταναλωτή και προμηθευτή να καταλήξουν σε αμοιβαία ικανοποιητική επίλυση της διαφοράς τους.
Για διαφορές με προμηθευτές σε χώρες της ΕΕ σχετικά με ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών, διατίθεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ).
Οι Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού εδρεύουν στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων και Επαρχείων της χώρας και σε αυτές μπορούν να προσφεύγουν οι καταναλωτές για τη φιλική διευθέτηση των διαφορών τους με τους προμηθευτές (επιχειρήσεις).
Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε τον σύνδεσμο https://www.gov.gr/el/sdg/consumer-rights/consumer-rights-and-guarantees
Ελαττωματικά Προϊόντα
Εγγυήσεις, Τεχνική Υποστήριξη, Οδηγίες Χρήσης
Αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, την ευθύνη φέρει ο πωλητής.
Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε τον σύνδεσμο https://www.gov.gr/el/sdg/goods/defective-products
Μη Παράδοση Προϊόντος
Αν δεν έχει συμφωνηθεί διαφορετικά, ο προμηθευτής παραδίδει τα αγαθά εντός 30 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης.
Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε τον σύνδεσμο https://www.gov.gr/el/sdg/starting-running-and-closing-business/fairness-and-transparency-in-commercial-practices
Γενικοί Όροι Συμβάσεων
Απαγορεύεται η αναγραφή σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων κυμαινόμενου επιτοκίου και σε συμβάσεις χορήγησης πιστωτικών καρτών γενικών όρων συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις
Νομοθεσία
Υ.Α. Ζ1-798/2008 (ΦΕΚ Β' 1353)
Υ.Α. Ζ1-21/2011 (ΦΕΚ Β' 21)
Συχνές Ερωτήσεις
Μου εγκρίθηκε στεγαστικό δάνειο και μου ζητούν έξοδα φακέλου. Είναι νόμιμο;
Έχω πάρει ένα στεγαστικό δάνειο το οποίο τα πρώτα δέκα χρόνια έχει σταθερό επιτόκιο και τα επόμενα κυμαινόμενο. Κατά την περίοδο του κυμαινόμενου επιτοκίου, αν προεξοφλήσω θα έχω ποινή προεξόφλησης;
Η Τράπεζα λαμβάνει τις δόσεις του δανείου μου από τον λογαριασμό που κατατίθεται η μισθοδοσία μου, κατόπιν πάγιας εντολής μου. Αυτή τη στιγμή όμως δυσκολεύομαι να επιβιώσω οικονομικά λόγω της οικονομικής κρίσης. Τι μπορώ να κάνω;