ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ,webinar
Σειρά Webinars με θέμα: «Η Συμβολή του Ελεγκτικού Έργου της Ε.Α.Δ. στην κοινωνία»
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα weninars: (Ακολουθήστε τους συνδέσμους για το σχετικό υλικό - παρουσιάσεις και video webinar)
|
|
---|
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΕ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
|
---|
Κλιμάκιο της Ε.Α.Δ. πραγματοποίησε έλεγχο με αντικείμενο την εξέταση της νομιμότητας έγκρισης αιτήσεων για τη χορήγηση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) σε μη δικαιούχους Ωφελούμενους από Κέντρο Κοινότητας (ΚΚ) Δήμου της Περιφέρειας Αττικής.
Κατά τον έλεγχο προέκυψαν τα παρακάτω:
1ον) Επί τριακοσίων ενενήντα τεσσάρων (394) αιτήσεων που εγκρίθηκαν για τη χορήγηση του ΚΕΑ από συγκεκριμένο υπάλληλο του ελεγχθέντος Δήμου, από τις αρχές του 2017 έως τις αρχές του 2019, και δη αυτών που στο πεδίο «Ιδιοκτησιακό Καθεστώς» του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) ΚΕΑ αναφέρονται τα κριτήρια διαμονής «Αστεγία» ή «Δωρεάν Παραχώρηση»:
- Σαράντα μία (41) αιτήσεις βρίσκονται σε καθεστώς αναστολής ή/και αναζήτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων από τον Δήμο
- Εκατόν δέκα επτά (117) αιτήσεις φέρεται να έχουν επεξεργασθεί και εγκριθεί σε χρονικό διάστημα ελάχιστο, από τη στιγμή της υποβολής της αίτησης, που δεν κρίνεται αντικειμενικά ικανό για την προσκόμιση των εγγράφων που εμφανίζονταν ως ελλείποντα στις Επισημάνσεις της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΚΕΑ, εκ των οποίων μόνο δεκατέσσερις (14) εμφανίζουν πληρότητα δικαιολογητικών
- Εκατόν τρείς (103) αιτήσεις εμφανίζουν να έχουν ελλιπή δικαιολογητικά, που είτε δεν προσκομίστηκαν είτε προσκομίστηκαν εκ των υστέρων σε νεότερες αιτήσεις, κατά παράβαση των διατάξεων της ΚΥΑ Δ13/οικ.33475/1935/2018 (ΦΕΚ 2281/Β’/15-06-2018) και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΚ Δήμου, η έλλειψη των οποίων δεν δικαιολογεί την έγκρισή τους. Το συνολικό ποσό, που βάσει των ως άνω εγκρίσεων χορηγήθηκε, ανέρχεται σε 151.354,51€. Από το εν λόγω ποσό, ο συγκεκριμένος Δήμος έχει αναζητήσει ως αχρεωστήτως καταβληθέντα μόνο το ποσό των 1.400€. Συνεπώς, υπολείπεται η αναζήτηση επιπλέον ποσού που ανέρχεται στα 149.954,51€
- Διακόσιες τριάντα έξι (236) εγκριθείσες αιτήσεις δεν εμφάνιζαν στο ΠΣ ΚΕΑ επισημάνσεις περί ελλειπόντων δικαιολογητικών.
Η πειθαρχική υπόθεση του ανωτέρω υπαλλήλου εκκρεμεί στο Γ’ Πειθαρχικό Συμβούλιο, το οποίο είναι πλέον αρμόδιο σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 60008/10.08.2021 Απόφαση Υπουργού Εσωτερικών (ΦΕΚ 3843/Β’/18.08.2021), η δε Έκθεση Επιθεώρησης Ελέγχου διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για την ποινική εξέταση των διαλαμβανομένων σε αυτή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 97 παρ.2 του ν.4622/2019.
2ον) Επί Δειγματοληπτικού ελέγχου 352 εγκριθεισών αιτήσεων, χρονικής περιόδου 2017-2020, από το σύνολο των χρηστών του ΚΚ και των υπαλλήλων του Δήμου Καλλιθέας:
- Τριακόσιες είκοσι τέσσερις (324) αιτήσεις εγκρίθηκαν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις
- Είκοσι οκτώ (28) αιτήσεις εγκρίθηκαν χωρίς να έχουν προσκομισθεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα.
3ον) Λειτουργικά, οργανωτικά και εποπτικά ελλείμματα του ΚΚ και του Δήμου και απουσία επαρκών ηλεκτρονικών ασφαλιστικών δικλίδων.
Οι Επιθεωρητές–Ελεγκτές προχώρησαν σε προτάσεις-συστάσεις: α) στον ΟΠΕΚΑ για την αναζήτηση επιπλέον αχρεωστήτως εισπραχθέντων εκ ποσού 149.954,51€, και β) στις λοιπές εμπλεκόμενες υπηρεσίες κατά τα διαλαμβανόμενα στις Διαπιστώσεις και τα Συμπεράσματα της Έκθεσης Ελέγχου.
|
|
---|
ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΧΡΟΝΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗΝ Ε.Α.Δ. ΓΙΑ ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΗ ΟΡΘΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ |
|
---|
Μετά από καταγγελία πολίτη στην Αρχή για συσσώρευση και μη ορθή διαχείριση αποβλήτων σε χώρο του Δέλτα Φαλήρου, άμεση ήταν η επίλυση του χρόνιου αυτού περιβαλλοντικού ζητήματος μετά την παρέμβαση της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων του Τομέα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Επικοινωνιών της Ε.Α.Δ. Συγκεκριμένα, στην καταγγελία του ο πολίτης ανέφερε ότι σε χώρο του Δέλτα Φαλήρου (δίπλα στη στάση του τραμ) υπήρχε συνεχόμενη συσσώρευση αποβλήτων, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια ανεξέλεγκτη χωματερή (με σκουπίδια, ογκώδη αντικείμενα και μπάζα), μια άκρως ανθυγιεινή κατάσταση, με αρνητικές συνέπειες για τη δημόσια υγεία, το φυσικό περιβάλλον και τον τουρισμό (από το σημείο διέρχονται καθημερινά πολλοί τουρίστες οι οποίοι χρησιμοποιούν το τραμ). Σημειώνεται ότι παρά τις συνεχόμενες έγγραφες οχλήσεις – αναφορές του πολίτη προς τους συναρμόδιους φορείς, το πρόβλημα δεν είχε αντιμετωπισθεί και ως εκ τούτου υπήρχε παραμέληση των φορέων για την οριστική επίλυσή του. Στο πλαίσιο διερεύνησης της υπόθεσης, ζητήθηκε από την Ε.Α.Δ., με σειρά εγγράφων, από τους αρμόδιους φορείς, ήτοι: - Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε.
- Δήμος Καλλιθέας
- Δήμος Παλαιού Φαλήρου
- Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
- Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών και Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Έργων και Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής,
και αφού ελήφθησαν υπόψη οι αρχικές απόψεις τους, να προβούν στις, κατά λόγο αρμοδιότητας, ενέργειές τους, ώστε ο συγκεκριμένος χώρος να καθαριστεί και να απαλλαγεί από την αυθαίρετη συσσώρευση των αποβλήτων. Πράγματι, οι προαναφερόμενοι φορείς ανταποκρίθηκαν πλήρως και άμεσα, διενεργώντας, μεταξύ άλλων, αυτοψία στην περιοχή ενώ προχώρησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τον καθαρισμό του συγκεκριμένου σημείου. Τα απόβλητα τελικά απομακρύνθηκαν και ο χώρος (ιδιοκτησίας της ΕΤΑΔ Α.Ε.) περιφράχθηκε. Ακολούθως, η Ε.Α.Δ. προέβη:
α) σε συστάσεις, προς τους εμπλεκόμενους φορείς, τονίζοντας την αναγκαιότητα για την πιστή τήρηση και εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με την ορθή διαχείριση των αποβλήτων και με την εν γένει προστασία του περιβάλλοντος, προκειμένου να αποφεύγεται τόσο η υποβάθμιση ή/και η ρύπανσή του, όσο και η πρόκληση κινδύνων για τη δημόσια υγεία και β) ενημέρωσε σχετικά τον πολίτη που είχε κάνει την καταγγελία, ο οποίος απέστειλε μήνυμα ταχυδρομείου εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στην Ε.Α.Δ. Συνεπώς, μετά την ενασχόληση της Ε.Α.Δ. με την υπόθεση, οι καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιοι φορείς, προέβησαν στις ενέργειες αρμοδιότητάς τους και διαχειρίστηκαν τα χρόνια συσσωρευμένα απόβλητα, με συνέπεια ο χώρος να είναι πλέον καθαρός και απαλλαγμένος από αυτά.
|
|
---|
| Δράσεις για τον Εσωτερικό Έλεγχο στον Δημόσιο Τομέα
Στις 29/5/2023 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση που οργάνωσε το Πάντειο Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του ‘MAY: Internal Audit Awareness Month’ υπό τον Συντονισμό του Καθηγητή του Πάντειου Πανεπιστημίου Γιάννη Φίλο με θέμα: |
|
---|
«Ο Εσωτερικός Έλεγχος (Internal Audit) στο Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα». Στην εκδήλωση συμμετείχαν ομιλητές από διάφορους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι παρουσίασαν τη συμβολή και το έργο του Εσωτερικού Ελέγχου στονφορέα τους. Από την Ε.Α.Δ. συμμετείχαν η Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας κ. Μαρία Κωνσταντινίδου και η Αναπλ. Προϊσταμένη του Τμήματος Προτύπων και Μεθοδολογιών Ελέγχου και Ερευνών της Διεύθυνσης Πολιτικών και Προτύπων Λογοδοσίας της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης κ. Δήμητρα Δαργενίδου, οι οποίες ανέδειξαν τις δράσεις της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) σχετικά με την ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου. |
|
---|
Δράσεις του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού για την Καταπολέμηση της Απάτης (AFCOS) της Γενικής Διεύθυνσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας της Ε.Α.Δ. |
|
---|
Στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου, το Αυτοτελές Τμήμα AFCOS της Γενικής Διεύθυνσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας συμμετείχε δια ζώσης στις Επιτροπές Παρακολούθησης (Προγραμματικές Περίοδοι 2014-2020, 2021-2027) των Προγραμμάτων «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη», «Κεντρική Μακεδονία», «Δυτική Ελλάδα», «Αγροτική Ανάπτυξη (Π.Α.Α.)» και εξ’ αποστάσεως (μέσω τηλεδιάσκεψης), στις Επιτροπές Παρακολούθησης των Προγραμμάτων «Δυτική Μακεδονία», «Ήπειρος» και «Κρήτη», στις οποίες πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις για το ρόλο της ΕΑΔ/AFCOS στην προστασία των οικονομικών συμφερόντων της Ε.Ε., καθώς και για την εξέλιξη των διαλαμβανόμενων καταγγελιών διαχρονικά και ανά Πρόγραμμα.
|
|
---|
Με άξονα την υλοποίηση της Δράσης 1.2.4 «Ανάπτυξη μηχανισμού συντονισμού και παρακολούθησης της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Καταπολέμησης της Απάτης, όσον αφορά στην προστασία των συμφερόντων της ΕΕ» του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Καταπολέμησης της Διαφθοράς (ΕΣΣΚΔ)2022-2025, η ΕΑΔ/AFCOS πραγματοποίησε σειρά τεχνικών συναντήσεων με την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού & Διαχείρισης Προγραμμάτων Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΤΑΜΕΥ), την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ) με σκοπό την ενημέρωση και τον συντονισμό των εθνικών φορέων για την υλοποίηση τη εν λόγω Δράσης. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκαν οι προοπτικές συνεργασίας σε θέματα ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης των στελεχών των εν λόγω φορέων καθώς και η καλύτερη αξιοποίηση της υφιστάμενης ηλεκτρονικής πλατφόρμας του AFCOS, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως κόμβος ενημέρωσης και επικοινωνίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες σε εθνικό επίπεδο.
|
|
---|
Επιπλέον, το Αυτοτελές Τμήμα AFCOS συμμετείχε με παρουσίαση, στις 31/05/2023, στην πρώτη συνεδρίαση (kick-off meetting) του ευρωπαϊκού έργου με τίτλο «FRED 2», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο της Sapienza της Ρώμης σε συνεργασία με το Ιταλικό AFCOS Ο κύριος σκοπός του «FRED2» είναι να φέρει σε επαφή εθνικά και ευρωπαϊκά ιδρύματα και πανεπιστήμια, καθώς και τις Υπηρεσίες Συντονισμού για την Καταπολέμηση της Απάτης (AFCOs) των κρατών μελών της Ε.Ε. από την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Φινλανδία και την Ελλάδα. Το Έργο στοχεύει, μεταξύ άλλων, στο διαμοιρασμό καλών πρακτικών για την πρόληψη και την καταπολέμηση της απάτης κατά του προϋπολογισμού της ΕΕ, καθώς και στη δημιουργία ενός μόνιμου «παρατηρητηρίου έρευνας», όπου επαγγελματίες, και ακαδημαϊκοί θα μπορούν, σε συνεχή βάση, να συζητούν θέματα όπως η ανάλυση του προφίλ κινδύνου, η συνεργασία μεταξύ εθνικών και ευρωπαϊκών θεσμών και ανταλλαγή πληροφοριών.
|
|
---|
#ΕΑΔ #NTA #Διαφάνεια #Ακεραιότητα #Έλεγχος #Λογοδοσία #integrity #awareness_ead #transparency #EUAntiFraud |
|
---|
Copyright (C) 2023 ΕΑΔ. All rights reserved. |
|
---|
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα.
Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.