Συνέντευξη του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στον ΣΚΑΙ 100,3
“Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού επικεντρώνονται σε τρεις άξονες, πρώτον να φωτίζουμε όλους τους προορισμούς της χώρας, δεύτερον να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο και τρίτον να φέρουμε επισκέπτες νωρίτερα από ποτέ” τόνισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και τους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, υπογραμμίζοντας ότι “η σκληρη δουλειά που κάναμε το φθινόπωρο και το χειμώνα μέσα σε αντίξοες σύνθηκες μιας παγκόσμιας κρίσης, αποδίδει καρπούς για την ελληνική οικονομία”.
Ο κ. Κικίλιας ανέφερε ενδεικτικά στοιχεία από τις πληρότητες των προορισμών για τις διακοπές του Πάσχα, σε ανοικτά καταλύματα τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος 85%, Ηράκλειο 85%, Σαντορίνη 90%, Ιωάννινα 90% όσο και άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως Ναύπακτος 100% με την Αιτωλοακαρνανία στο 80%, Εύβοια 90%, Θάσος 80%, Κεφαλονιά 70%, Καλάβρυτα 70%. Τα στοιχεία αυτά αφορούν τόσο Έλληνες ταξιδιώτες, όσο και ξένους επισκέπτες που είναι ήδη στη χώρα, όπως Αμερικάνοι στη Σαντορίνη, Ρουμάνοι στη Θάσο, Ισραηλινοί στα Ιωάννινα, Γάλλοι στο Ηράκλειο.
“Οι κρατήσεις αυξάνονται, οι προορισμοί πληθαίνουν αλλά δεν εφησυχάζουμε και με στρατηγική door to door προγραμματίζω να επισκεφτώ πολλές γειτονικές χώρες, όπως η Ρουμανία και η Σερβία που φέρνουν οδικό τουρισμό ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και χώρες που έχουν ισχυρό τουριστικό σήμα στην Ελλάδα όπως η Σκανδιναβικές”, είπε ο κ. Κικίλιας ο οποίος έχει ήδη επισκεφτεί και συνάψει συμφωνίες με επαγγελματίες του τουρισμού σε Γαλλία, Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία, ενώ από τις Η.Π.Α. οι απευθείας πτήσεις ξεκίνησαν νωρίτερα από ποτέ και θα έχουμε 480.000 χιλιάδες ταξιδιώτες μέχρι τον Οκτώβριο. “Η προσπάθειά μας ξεκίνησε νωρίς και στο τέλος θα κάνουμε ταμείο”, είπε ο υπουργός τουρισμού.
Τέλος, αναφορικά με το ζήτημα των θέσεων εργασίας στον τουρισμό, επισήμανε ότι το μήνυμα το έστειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό. “Θέλουμε ποιοτικές και καλά αμοιβόμενες θέσεις εργασίας στο τουριστικό προϊόν και νομίζω είναι κάτι που το αντιλαμβάνονται όλοι οι ξενοδόχοι”είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι το μέρισμα της επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού πρέπει να το μοιράζονται όλοι και πρώτα από όλα οι εργαζόμενοι γιατί είναι αυτοί που έρχονται σε επαφή με τους ταξιδιώτες, διαμορφώνουν την ψυχολογία του κόσμου και δυναμώνουν το τουριστικό σήμα.
Ο Τουρισμός στην Αθήνα επιστρέφει ενισχύοντας την τοπική οικονομία.
“Η Αθήνα η οποία δοκιμάστηκε πολύ τα τελευταία χρόνια και μέσα σε ένα ευμετάβλητο παγκόσμιο περιβάλλον, δείχνει τη δυναμική της και μια βόλτα στο κέντρο στο εμπορικό τρίγωνο αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι οι επισκέπτες επέστρεψαν” είπε στον RealFm 97,8 και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικιλιας, επισημαίνοντας ότι σε αυτήν την ανάκαμψη σημαντικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι “πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε την τουριστική σεζόν νωρίτερα από ποτέ”.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά “η έναρξη των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ στις 7 Μαρτίουυ, η αύξηση της κρουαζιέρας, με τον Πειραιά ως homeport φέρνει τους επιβάτες στην Αθήνα, και συντελεί στο να αυξηθούν οι τουριστικές ροές δημιουργώντας έσοδα για την οικονομία της πόλης”.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Κικίλιας ανακοίνωσε πως η γερμανική Condor, σήμερα 18 Απριλίου εγκαινίασε τις πτήσεις, από Ντίσελντορφ και Λειψία, μετά από σχεδόν 20 χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι ¨η απόφαση της Condor να επιλέξει το αεροδρόμιο της Αθήνας αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στην ελληνική πρωτεύουσα ως προορισμό, αλλά και στη δυναμική που αναπτύσσει η γερμανική αγορά”.
Παράλληλα σημείωσε ότι αντίστοιχη εικόνα αυξημένης τουριστικής κίνησης, αποτυπώνεται και στη Θεσσαλονίκη, αποτέλεσμα και της πετυχημένης καμπάνιας #greekend που έγινε από το υπουργείο τουρισμού.
Ο κ. Κικίλιας επίσης δήλωσε ότι “η συνεργασία της Aegean με την TUI Γαλλίας είναι σημαντική για τη γαλλική αγορά και συμφωνα με τις τάσεις που καταγράφει η εταιρεία TUI France , η Ελλάδα είναι η πρώτη σε πωλήσεις στις προ-κρατήσεις για το 2022 από όλους τους προορισμούς, οι κρατήσεις φέτος έχουν αυξηθεί με τριψήφιους ρυθμούς σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2021 και οι τοπ προορισμοί στην Ελλάδα για τους Γάλλους είναι η Αθήνα, η Κρήτη, η Κώς, η Ρόδος και η Κέρκυρα”.
Αναφορικά με τη στρατηγική του υπουργείου τουρισμού ο κ. Κικίλιας είπε πώς “στόχος μας είναι να έρθουν όσο το δυνατό περισσότερα έσοδα που θα στηρίξουν την ελληνική οικογένεια και για αυτό επικεντρωνόμαστε σε επισκέπτες με υψηλές δαπάνες από όλες τις αγορές, δίνοντας έμφαση στις Η.Π.Α. .”
“Η προβολή των λιγότερο δημοφιλών προορισμών γίνεται και θα ενταθεί” ανέφερε τέλος ο κ. Κικίλιας, φέροντας ως παραδείγματα τη Λήμνο και τα Σύβοτα, που θα εγκιανιαστούν τις επόμενες ημέρες ξενοδοχεία αθλητικού τουρισμού, την Σκιάθο, η οποία συνδέεται απευθείας με γαλλικές αερογραμμές’ ενώ σημείωσε ότι “η Περιφέρεια Ηπείρου αποτελεί πλέον τουριστικό προορισμό όλο το χρόνο”
“Η Αθήνα η οποία δοκιμάστηκε πολύ τα τελευταία χρόνια και μέσα σε ένα ευμετάβλητο παγκόσμιο περιβάλλον, δείχνει τη δυναμική της και μια βόλτα στο κέντρο στο εμπορικό τρίγωνο αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι οι επισκέπτες επέστρεψαν” είπε στον RealFm 97,8 και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικιλιας, επισημαίνοντας ότι σε αυτήν την ανάκαμψη σημαντικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι “πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε την τουριστική σεζόν νωρίτερα από ποτέ”.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά “η έναρξη των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ στις 7 Μαρτίουυ, η αύξηση της κρουαζιέρας, με τον Πειραιά ως homeport φέρνει τους επιβάτες στην Αθήνα, και συντελεί στο να αυξηθούν οι τουριστικές ροές δημιουργώντας έσοδα για την οικονομία της πόλης”.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Κικίλιας ανακοίνωσε πως η γερμανική Condor, σήμερα 18 Απριλίου εγκαινίασε τις πτήσεις, από Ντίσελντορφ και Λειψία, μετά από σχεδόν 20 χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι ¨η απόφαση της Condor να επιλέξει το αεροδρόμιο της Αθήνας αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στην ελληνική πρωτεύουσα ως προορισμό, αλλά και στη δυναμική που αναπτύσσει η γερμανική αγορά”.
Παράλληλα σημείωσε ότι αντίστοιχη εικόνα αυξημένης τουριστικής κίνησης, αποτυπώνεται και στη Θεσσαλονίκη, αποτέλεσμα και της πετυχημένης καμπάνιας #greekend που έγινε από το υπουργείο τουρισμού.
Ο κ. Κικίλιας επίσης δήλωσε ότι “η συνεργασία της Aegean με την TUI Γαλλίας είναι σημαντική για τη γαλλική αγορά και συμφωνα με τις τάσεις που καταγράφει η εταιρεία TUI France , η Ελλάδα είναι η πρώτη σε πωλήσεις στις προ-κρατήσεις για το 2022 από όλους τους προορισμούς, οι κρατήσεις φέτος έχουν αυξηθεί με τριψήφιους ρυθμούς σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2021 και οι τοπ προορισμοί στην Ελλάδα για τους Γάλλους είναι η Αθήνα, η Κρήτη, η Κώς, η Ρόδος και η Κέρκυρα”.
Αναφορικά με τη στρατηγική του υπουργείου τουρισμού ο κ. Κικίλιας είπε πώς “στόχος μας είναι να έρθουν όσο το δυνατό περισσότερα έσοδα που θα στηρίξουν την ελληνική οικογένεια και για αυτό επικεντρωνόμαστε σε επισκέπτες με υψηλές δαπάνες από όλες τις αγορές, δίνοντας έμφαση στις Η.Π.Α. .”
“Η προβολή των λιγότερο δημοφιλών προορισμών γίνεται και θα ενταθεί” ανέφερε τέλος ο κ. Κικίλιας, φέροντας ως παραδείγματα τη Λήμνο και τα Σύβοτα, που θα εγκιανιαστούν τις επόμενες ημέρες ξενοδοχεία αθλητικού τουρισμού, την Σκιάθο, η οποία συνδέεται απευθείας με γαλλικές αερογραμμές’ ενώ σημείωσε ότι “η Περιφέρεια Ηπείρου αποτελεί πλέον τουριστικό προορισμό όλο το χρόνο”