Με θάρρος πιστεύω ανακοινώσαμε σήμερα 8 μεγάλες αλλαγές στον ΕΦΚΑ. Αδιαφορώντας για τις συνήθεις διαμαρτυρίες από τους συνήθως διαμαρτυρόμενους. Διότι νοιαζόμαστε για τον ασφαλισμένο, για τον συνταξιούχο, για τον πολίτη. Σ’ αυτόν θα δώσουμε λογαριασμό και όχι σε αυτούς που αναμασούν συνθήματα και υπηρετούν ξεπερασμένα δόγματα.
Ο ΕΦΚΑ είναι μακράν ο πιο προβληματικός οργανισμός του Δημοσίου. Μόνος του συγκεντρώνει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Δεν αλλάζει με μαγικό τρόπο! Ούτε φυσικά με την ακινησία. Γι’ αυτό σήμερα μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ανακοινώσαμε μαζί με τον υφυπουργό Πάνο Τσακλόγλου τις βασικές αρχές του νέου νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ:
🔵Νέα επιλεγμένα Διευθυντικά Στελέχη από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα
🔵Νέο μοντέλο διακυβέρνησης, με νέο Οργανόγραμμα
🔵Άμεσες προσλήψεις μόνιμου και έκτακτου προσωπικού
🔵Καθιέρωση πριμ παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους
🔵Σύσταση νέας Μονάδας Εσωτερικών Υποθέσεων για άμεση διερεύνηση των καταγγελιών των πολιτών, με επικεφαλής πρώην ανώτατο δικαστικό (πχ πρώην Αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου)
🔵Ταχύτερη και αποτελεσματικότερη πειθαρχική διαδικασία, με κατάργηση της συμμετοχής των συνδικαλιστών στο πειθαρχικό
🔵Πιο ευέλικτο σύστημα προμηθειών
🔵Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ, με Ανώνυμη Εταιρεία Ειδικού Σκοπού.
Στον ΕΦΚΑ δεν αρκούν μερεμέτια, δεν αρκούν πυροσβεστικές λύσεις. Έχουμε ήδη προχωρήσει μια σειρά αλλαγές οι οποίες έχουν θετική αντανάκλαση και στον ρυθμό έκδοσης των συντάξεων, καθώς φέτος θα ξεπεράσουμε τις 200.000 αποφάσεις σε σχέση με τις κύριες συντάξεις, πράγμα που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών. Θέσαμε επίσης σε λειτουργία τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης 1555 που δίνει ήδη μια μεγάλη ανάσα στους πολίτες, καθώς δεν χρειάζεται πλέον να καλούν στον ΕΦΚΑ, αλλά μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω αυτού του αριθμού.
Δεν μας αρκεί όμως αυτό. Μας ενδιαφέρει ο ΕΦΚΑ να αλλάξει ταχύτητες. Να γίνει πράγματι ένα κοινωνικό εργαλείο, ένας οργανισμός φιλικός στον πολίτη. Αξιοποιούμε ιδέες και πολιτικές οι οποίες έχουν εφαρμοσθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή έχουν προχωρήσει με επιτυχία στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και στον δημόσιο τομέα στη χώρα μας με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη ΔΕΗ.
Σεβόμαστε την ιδιαιτερότητα του ΕΦΚΑ ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, αλλά αυτός δεν είναι λόγος να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες. Ο ΕΦΚΑ πρέπει να γίνει ένας οργανισμός ο οποίος να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Ελλήνων πολιτών. Απαιτούνται συγκεκριμένα μέτρα τα οποία καθιερώνουν κίνητρα και κυρώσεις για τους υπαλλήλους και παράλληλα προωθούν τομές διοικητικού εκσυγχρονισμού για να γίνει ένας ΕΦΚΑ καινούργιος, πιο αποτελεσματικός πιο παραγωγικός και κυρίως πιο φιλικός στους ασφαλισμένους.