Μια
Αναζήτηση που τελειώνει
Μια «Αναζήτηση» που ξεκίνησε στο θέατρο Πρόβα τον
Οκτώβριο του 1918, κέρδισε το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του κοινού, τιμήθηκε
από την κριτική, παρουσιάζοντας με ευαισθησία, κατανόηση και χιούμορ που δεν
πληγώνει, ένα θέμα ταμπού, σε μια σκληρή πραγματικότητα που ψάχνει αφορμές για
να ακυρώσει και να υπονομεύσει τα ανθρώπινα αισθήματα, θα μετρά από σήμερα 7
τελευταίες παραστάσεις για να ολοκληρώσει στις 26 Μαρτίου 2019 τη διαδρομή της.
Τέσσερα Δευτερότριτα, πλην της καθαρής Δευτέρας, οι ήρωες του θεατρικού έργου
του Παναγιώτη Μέντη «Η Αναζήτηση», θα αναμετρώνται με τους φόβους και τις
ενοχές τους, έκπτωτοι άγγελοι, από ένα παράδεισο που κράτησε γι’ αυτά τα δυο
πλάσματα ερμητικά κλειστές τις πόρτες του. Ένα παράδεισο που δεν συνάντησαν
ποτέ, αφού ποτέ δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει ποτέ για κανένα.
Οι τελευταίες παραστάσεις: 4, 5, 12, 18, 19, 25 και 26
Μαρτίου. Κάθε Δευτέρα στις 8 μ.μ. και κάθε Τρίτη στις 9 μ.μ. Στο θέατρο ΠΡΟΒΑ,
Αχαρνών και Ηπείρου 39. Τηλέφωνο:
2108818326, 2108818117.
Αποσπάσματα κριτικής για την «Αναζήτηση».
…Δύο γλυκά
πλάσματα, αθώα και αμαρτωλά ταυτόχρονα, που ζουν αφύσικα, κόντρα στις
κοινωνικές συνθήκες και την ηθική, σε ένα υπέροχο σφιχτό κείμενο που μας βγάζει
αγάπη, τρυφερότητα, γέλιο και συγκίνηση. Εξαιρετικό κείμενο, γλυκόπικροι
διάλογοι, χιούμορ, θα μπορούσαν να είναι ένα κλασσικό ζευγάρι, με τα προβλήματα
και τις αγωνίες της καθημερινότητας. Θα μπορούσαν, αν δεν ήταν αδέλφια,
προερχόμενα από μια προβληματική οικογένεια. Και αν ένα παλιό τραγικό μυστικό
δεν τους χτυπούσε ξαφνικά την πόρτα αναγκάζοντάς τους να πάρουν θέση. Θα έρθει
η καταστροφή; Ίσως, αλλά μετά από μια καταστροφή δεν ξεκινά το καινούργιο
αναγκαστικά;
Εξαιρετικοί οι
πρωταγωνιστές Κοραλία Τσόγκα και Θωμάς Βούλγαρης, δύο νέοι ηθοποιοί που πήραν
το έργο πάνω τους τόσο δυνατά ώστε να καθηλώσουν. Εξαιρετική και η σκηνοθεσία
του Νίκου Σακαλίδη…
Σόνια
Ηλιαρείδη
…Στο θέατρο
Πρόβα, παρουσιάζεται το νέο έργο του Παναγιώτη Μέντη «Η αναζήτηση». Ενα κείμενο
έξοχο και συνάμα τολμηρό, αλλά αριστουργηματικά κρυπτικό ώστε να εγείρει το
ενδιαφέρον μας και να μην υποκύπτει στην τρέχουσα μόδα της πρόκλησης. Διότι η
υπόγεια υπαινικτική ενοχή (;) της αιμομιξίας είναι ένα αιώνιο θύμα όχι μόνο της
δραματουργίας, αλλά και της θρησκείας και της φιλοσοφίας (της ηθικής) και της
κοινωνικής και νομικής προσέγγισης… Ομολογώ πως θαύμασα την άκρα διακριτικότητα
που διαχειρίζεται το καίριο αυτό πρόβλημα ο Μέντης. Σ" ένα κείμενο όπου οι
δύο ήρωες (μάλλον αντι-ήρωες) διάγουν μια δύσκολη καθημερινότητα ως μέλη μιας
κοινωνίας σε κρίση πρέπει να καταστρώνουν και σχέδια βίου κρυπτικά για να
αποφύγουν προκλήσεις, επιθέσεις αλλά και συναισθηματικά διλήμματα… Ο Νίκος
Σακαλίδης σκηνοθέτησε με έξοχη ευαισθησία ένα κείμενο στην κόψη του ξυραφιού
τονίζοντας το πικρό του χιούμορ… Η Κοραλία Τσόγκα είναι μια νέα ηθοποιός με
τσαγανό, με έξοχους ρυθμούς και εσωτερική προίκα συναισθημάτων, καθαρό λόγο και
λιτή κίνηση. Ο Θωμάς Βούλγαρης διαθέτει μια σκηνική ευαισθησία και συνάμα μια
δραματική πηγαία σεμνότητα ήθους.
Κώστας
Γεωργουσόπουλος
Ομολογώ
πως δεν έχω δει πολλά έργα τού Παναγιώτη Μέντη.Αλλά "Η Αναζήτηση" με
καθήλωσε για μιάμιση ώρα, τη χάρηκα εσωτερικά και εξωτερικά (με την σκηνοθεσία
τού Νίκου Σακαλίδη,τούς φωτισμούς,τη μουσική) και φυσικά τίς ερμηνείες τής
Κοραλίας Τσόγκα και τού Θωμά Βούλγαρη. Εύχομαι καλή συνέχεια. Η φίλη Μαίρη Ραζή
και ο Σωτήρης Τσόγκας ξέρουν να κάνουν πάντα σωστές επιλογές στο ρεπερτόριο τού
Θεάτρου τους.
Κώστας Παπαπέτρου
Έργο εκκρεμές, αλλά όχι
ημιτελές, ταλαντευόμενο ανάμεσα στο δράμα και σρη σάτιρα της δειλίας των μικρών
ανθρώπων που δεν θέλουν να γίνουν και δεν είναι ήρωες, που κρύβουν το κεφάλι
τους στην άμμο σαν τη στρουθοκάμηλο, που σκοτώνουν τον καιρό, αντί να σκοτώσουν
τις τύψεις τους και χάνουν το παρόν αφού είναι κολλημένοι στο παρελθόν και ξεγραμμένοι
από το μέλλον. Τελικά, η συχώρεση – του εαυτού μας πρωτίστως – είναι το πιο
δύσκολο πράγμα στον κόσμο κι η μνήμη μόνο με την άνοια ανακουφίζεται και
ξαλαφρώνει, για τα καλά, αν όχι «μια και καλή». Ο Παναγιώτης Μέντης εξακολουθεί να μας εκπλήττει, το θέατρο «Πρόβα»
ανεβάζει μη αναμενόμενες παραστάσεις, οι θεατές ενθουσιάζονται και δεν
πλήττουν, οι ηθοποιοί βρίσκουν την ευκαιρία για ρεσιτάλ …ντουέτου κι ο
σκηνοθέτης δεν έχει καλύτερη ευκαιρία να αποδείξει τις ενορχηστρωτικές του
ικανότητες.
Κωνσταντίνος
Μπούρας