Αθήνα, 15 Μαΐου 2018
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Άδικο, αντιαναπτυξιακό και εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας το “ψηφιακό” τέλος
Άδικο, αντιαναπτυξιακό και εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας το “ψηφιακό” τέλος
Με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή τροπολογίας προς ψήφιση στη συνεδρίαση της 15ης Μαΐου 2018, για την τροποποίηση του αρ. 18 Ν. 2121/1993 με την παρ. 2 του άρθρου 54 του Ν. 4481/2017 περί “εύλογης αμοιβής για ιδιωτική αναπαραγωγή”, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, (ΣΕΠΕ), εκφράζει για πολλοστή φορά την έντονη αντίθεσή του στο νόμο για την εύλογη αμοιβή των πνευματικών δικαιωμάτων με αφορμή τη συγκεκριμένη τροποποίηση και επισημαίνει τις σοβαρές συνέπειες που θα επιφέρει.
Όπως απεδείχθη με έρευνα και ειδική μελέτη που διεξήχθη, με τη σύμφωνη γνώμη και του Υπουργείου Πολιτισμού, προέκυψε πως το νέο “ψηφιακό” τέλος επιφέρει επιβάρυνση 24 φορές μεγαλύτερη από τις πιθανές προκληθείσες απώλειες. Αγνοώντας τα δεδομένα της μελέτης και παρά τις διαβουλεύσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και τη δέσμευση για δίκαιη τροποποίηση της διάταξης, το αρμόδιο Υπουργείο δεν προέβη σε καμία βελτιωτική αλλαγή της τροποποίησης. Αντιθέτως, πέραν της πρόσθετης επιβάρυνσης 2% επί της αξίας σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, smartphones και tablets, επιβάλλεται επιπλέον, επιβάρυνση 6% για ηλεκτρονικές συσκευές εγγραφής ήχου και εικόνας και για ηλεκτρονικούς αποθηκευτικούς δίσκους άνω των 4GB. Επιβάρυνση η οποία έρχεται σε ευθεία αντίθεση και με την έμφαση που δίνει ο Πρωθυπουργός στον κεντρικό στρατηγικό ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, κομβικό σημείο για την έξοδο από την κρίση.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως πολλά Μέλη - Κράτη της ΕΕ των 28, όπως η Βουλγαρία, η Δανία, η Εσθονία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα, η Πολωνία και η Φινλανδία, δεν καταβάλλουν “ψηφιακό τέλος”. Επιπλέον με τη συγκεκριμένη επιβάρυνση -η οποία είναι πολλαπλάσια από ότι ισχύει σε Μέλη - Κράτη της ΕΕ που έχουν εφαρμόσει αντίστοιχο “τέλος”- η χώρα μας καθίσταται πλέον “πρωταθλήτρια” επιβαρύνσεων στον τομέα αυτό, έχοντας τα υψηλότερα ποσοστά “ψηφιακού τέλους” στην Ευρώπη.
Όπως τόνισαν και σε σημερινή έκτακτη συνάντηση στο Υπουργείο Πολιτισμού οι εκπρόσωποι του ΣΕΠΕ, είναι σαφές ότι μια τέτοια επιβάρυνση πλήττει πρωτίστως τους πολίτες και τα νοικοκυριά, σε μία περίοδο που πραγματικά ο προϋπολογισμός τους βάλλεται από παντού και μάλιστα για ένα απαραίτητο αγαθό, όχι μόνο για την καθημερινότητα αλλά και για την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Ο ΣΕΠΕ επισημαίνει πως η επιβολή των συγκεκριμένων επιβαρύνσεων δύναται να κοστίσει περισσότερο από € 65 εκατ. το χρόνο στους Έλληνες καταναλωτές. Μία τέτοια επιβάρυνση πλήττει το μεγάλο στόχο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, θέτοντας προσκόμματα στην απόκτηση προϊόντων τεχνολογίας και ταυτόχρονα, αποτελεί καίριο πλήγμα στη διεθνή ανταγωνιστικότητα του κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, δεδομένου ότι αυξάνει το κόστος διάθεσης των προϊόντων τεχνολογίας των ελληνικών επιχειρήσεων έναντι των ανταγωνιστών τους στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως. Επιπλέον, το συγκεκριμένο μέτρο θα έχει αρνητικές συνέπειες και για τα δημοσιονομικά έσοδα αφού, αντί εξοικονόμησης, οδηγεί σε επιβάρυνση, καθώς αυξάνει τα έξοδα από την καταβολή του ποσοστού αμοιβής στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που προμηθεύεται το Δημόσιο, αλλά και από τη μείωση των εσόδων των φορολογούμενων επιχειρήσεων.
Ο ΣΕΠΕ κάνει μία ύστατη έκκληση ώστε, έστω και την τελευταία στιγμή, να επικρατήσει η κοινή λογική και το Υπουργείο Πολιτισμού να λάβει υπόψη του όλα τα παραπάνω και να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές στην τροπολογία.
Όπως απεδείχθη με έρευνα και ειδική μελέτη που διεξήχθη, με τη σύμφωνη γνώμη και του Υπουργείου Πολιτισμού, προέκυψε πως το νέο “ψηφιακό” τέλος επιφέρει επιβάρυνση 24 φορές μεγαλύτερη από τις πιθανές προκληθείσες απώλειες. Αγνοώντας τα δεδομένα της μελέτης και παρά τις διαβουλεύσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και τη δέσμευση για δίκαιη τροποποίηση της διάταξης, το αρμόδιο Υπουργείο δεν προέβη σε καμία βελτιωτική αλλαγή της τροποποίησης. Αντιθέτως, πέραν της πρόσθετης επιβάρυνσης 2% επί της αξίας σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, smartphones και tablets, επιβάλλεται επιπλέον, επιβάρυνση 6% για ηλεκτρονικές συσκευές εγγραφής ήχου και εικόνας και για ηλεκτρονικούς αποθηκευτικούς δίσκους άνω των 4GB. Επιβάρυνση η οποία έρχεται σε ευθεία αντίθεση και με την έμφαση που δίνει ο Πρωθυπουργός στον κεντρικό στρατηγικό ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, κομβικό σημείο για την έξοδο από την κρίση.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως πολλά Μέλη - Κράτη της ΕΕ των 28, όπως η Βουλγαρία, η Δανία, η Εσθονία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα, η Πολωνία και η Φινλανδία, δεν καταβάλλουν “ψηφιακό τέλος”. Επιπλέον με τη συγκεκριμένη επιβάρυνση -η οποία είναι πολλαπλάσια από ότι ισχύει σε Μέλη - Κράτη της ΕΕ που έχουν εφαρμόσει αντίστοιχο “τέλος”- η χώρα μας καθίσταται πλέον “πρωταθλήτρια” επιβαρύνσεων στον τομέα αυτό, έχοντας τα υψηλότερα ποσοστά “ψηφιακού τέλους” στην Ευρώπη.
Όπως τόνισαν και σε σημερινή έκτακτη συνάντηση στο Υπουργείο Πολιτισμού οι εκπρόσωποι του ΣΕΠΕ, είναι σαφές ότι μια τέτοια επιβάρυνση πλήττει πρωτίστως τους πολίτες και τα νοικοκυριά, σε μία περίοδο που πραγματικά ο προϋπολογισμός τους βάλλεται από παντού και μάλιστα για ένα απαραίτητο αγαθό, όχι μόνο για την καθημερινότητα αλλά και για την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Ο ΣΕΠΕ επισημαίνει πως η επιβολή των συγκεκριμένων επιβαρύνσεων δύναται να κοστίσει περισσότερο από € 65 εκατ. το χρόνο στους Έλληνες καταναλωτές. Μία τέτοια επιβάρυνση πλήττει το μεγάλο στόχο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, θέτοντας προσκόμματα στην απόκτηση προϊόντων τεχνολογίας και ταυτόχρονα, αποτελεί καίριο πλήγμα στη διεθνή ανταγωνιστικότητα του κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, δεδομένου ότι αυξάνει το κόστος διάθεσης των προϊόντων τεχνολογίας των ελληνικών επιχειρήσεων έναντι των ανταγωνιστών τους στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως. Επιπλέον, το συγκεκριμένο μέτρο θα έχει αρνητικές συνέπειες και για τα δημοσιονομικά έσοδα αφού, αντί εξοικονόμησης, οδηγεί σε επιβάρυνση, καθώς αυξάνει τα έξοδα από την καταβολή του ποσοστού αμοιβής στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που προμηθεύεται το Δημόσιο, αλλά και από τη μείωση των εσόδων των φορολογούμενων επιχειρήσεων.
Ο ΣΕΠΕ κάνει μία ύστατη έκκληση ώστε, έστω και την τελευταία στιγμή, να επικρατήσει η κοινή λογική και το Υπουργείο Πολιτισμού να λάβει υπόψη του όλα τα παραπάνω και να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές στην τροπολογία.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1995. Ο ΣΕΠΕ, ως θεσμικός συνομιλητής και εταίρος της πολιτείας παρέχει έγκυρη και υπεύθυνη γνωμοδότηση για τη βέλτιστη αξιοποίηση της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, με στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.
Τα μέλη του ΣΕΠΕ είναι επιχειρήσεις του κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών απ’ όλη την Ελλάδα που παρέχουν εργασία σε περισσότερους από 100.000 εργαζομένους και εκπροσωπούν περίπου το 95% του συνολικού κύκλου εργασιών της εγχώριας αγοράς, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί στο 8% του ΑΕΠ.
Ο ΣΕΠΕ είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Ψηφιακής Τεχνολογίας (DIGITALEUROPE), του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Πληροφορικής (EITO) και του Παγκοσμίου Συνδέσμου Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογίας (WITSA).
Τα μέλη του ΣΕΠΕ είναι επιχειρήσεις του κλάδου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών απ’ όλη την Ελλάδα που παρέχουν εργασία σε περισσότερους από 100.000 εργαζομένους και εκπροσωπούν περίπου το 95% του συνολικού κύκλου εργασιών της εγχώριας αγοράς, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί στο 8% του ΑΕΠ.
Ο ΣΕΠΕ είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Ψηφιακής Τεχνολογίας (DIGITALEUROPE), του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Πληροφορικής (EITO) και του Παγκοσμίου Συνδέσμου Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογίας (WITSA).