|
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
|
Σταδίου 24, 105 64 Αθήνα
Τηλ. 210-3312535-36, Φαξ.210-3230636
Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2021
Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γρηγόρης
Τάσιος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού (27.09.2021), έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
βρίσκει την Ελλάδα στο βάθρο του νικητή της φετινής σεζόν. Το ελληνικό ξενοδοχείο
αποδείχθηκε η ήρεμη δύναμη μιας μεγάλης εθνικής επιτυχίας. Καταφέραμε να
ανοίξει ο τουρισμός με ασφάλεια για όλους και πετύχαμε να έχουμε μια σεζόν που
ξεπέρασε τις προβλέψεις, καθιστώντας απόλυτα ρεαλιστικό τον στόχο για
τουριστικά έσοδα στο 50% των αντίστοιχων του 2019. Ο τουρισμός και το ξενοδοχείο
απέδειξαν για μια ακόμη φορά τη μεγάλη θετική συνεισφορά τους στην οικονομία
και στην κοινωνία, ακόμη και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες.
Το μεγάλο μάθημα της πανδημίας
που είναι η συνεργασία όλων για το κοινό καλό, πρέπει να αποτελέσει και πυξίδα
για την «επόμενη μέρα». Το ελληνικό ξενοδοχείο πρέπει να τύχει της υποστήριξης
που αξίζει η προσφορά του, προκειμένου να είναι στην πρώτη γραμμή της εθνικής
προσπάθειας των επόμενων χρόνων, για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο εξωστρέφειας,
ποιότητας, καινοτομίας και βιώσιμης αξιοποίησης του φυσικού και πολιτισμικού
αποθέματος της χώρας.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η ΠΟΞ θα συνεχίσει με ευθύνη και δυναμισμό να
καταθέτει ρεαλιστικές προτάσεις και τεκμηριωμένα επιχειρήματα για τη στήριξη
του κλάδου, όπως και για ένα συγκροτημένο σχέδιο για τον ελληνικό τουρισμό του
21ου αιώνα, με πρωταγωνιστή τον Έλληνα ξενοδόχο».
Με τον Γενικό Διευθυντή των «ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ» συναντήθηκε την Παρασκευή 24 Σεπτέμβρη ο Γιώργος Καρασμάνης, με
αντικείμενο την ανέγερση του νέου Νηπιαγωγείου Προμάχων.
Επιβεβαιώθηκε ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες
οι βασικές μελέτες, και υπολείπονται η ¨ενεργειακή¨ μελέτη που βρίσκεται επίσης
στο στάδιο της ολοκλήρωσης, και η ¨ηλεκτρολογική¨, που θα έχει παραδοθεί σε
είκοσι μέρες. Ακριβώς γι’ αυτό, ο Γιώργος Καρασμάνης ¨έκλεισε¨ νέα συνάντηση
για τις 15 Οκτώβρη προκειμένου να έχει άμεση ενημέρωση για την εξέλιξη των
εργασιών.
Ο πρώην υπουργός υπογραμμίζει ότι η Διοίκηση
και Γενική Διεύθυνση, παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν έκανε καλή δουλειά
και σε κάθε περίπτωση, μέσα στο χειμώνα ξεκινάει η δημοπράτηση και κατασκευή
του νέου Νηπιαγωγείου Προμάχων – όπως ακριβώς είχε ανακοινώσει ο Γιώργος
Καρασμάνης.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σε ό,τι αφορά στην αποκατάσταση της στέγης
του Δημοτικού Σχολείου που είχε καεί: Μετά τη νομιμοποίηση του κτιρίου από το
Δήμο, εκδόθηκε και η άδεια ανακατασκευής.
Υπεγράφη η σύμβαση με τον ανάδοχο του
έργου και, σε δύο εβδομάδες ξεκινούν οι εργασίες αποκατάστασης
Φωτογραφίες αρχείου με τον αείμνηστο Γιώργο Γούδη (Αμερικάνο) που είχε έντονη την επιθυμία της κατασκευής του Νηπιαγωγείου
Οδηγία 2011/83/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Οκτωβρίου 2011 , σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, την τροποποίηση της οδηγίας 93/13/ΕΟΚ του Συμβουλίου και της οδηγίας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση της οδηγίας 85/577/ΕΟΚ του Συμβουλίου και της οδηγίας 97/7/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης | L 304/64 |
ΟΔΗΓΊΑ 2011/83/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ
της 25ης Οκτωβρίου 2011
σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, την τροποποίηση της οδηγίας 93/13/ΕΟΚ του Συμβουλίου και της οδηγίας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και την κατάργηση της οδηγίας 85/577/ΕΟΚ του Συμβουλίου και της οδηγίας 97/7/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου
(Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ,
Έχοντας υπόψη τη συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ιδίως το άρθρο 114,
Έχοντας υπόψη την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
Έχοντας υπόψη τη γνώμη της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (1),
Έχοντας υπόψη τη γνώμη της Επιτροπής των Περιφερειών (2),
Αποφασίζοντας σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία (3),
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1) | Η οδηγία 85/577/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 20ής Δεκεμβρίου 1985, για την προστασία των καταναλωτών κατά τη σύναψη συμβάσεων εκτός εμπορικού καταστήματος (4), και η οδηγία 97/7/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Μαΐου 1997, για την προστασία των καταναλωτών κατά τις εξ αποστάσεως συμβάσεις (5), ορίζουν ορισμένα συμβατικά δικαιώματα για τους καταναλωτές. |
(2) | Οι εν λόγω οδηγίες έχουν επανεξεταστεί υπό το πρίσμα της εμπειρίας με σκοπό την απλούστευση και την επικαιροποίηση των εφαρμοστέων κανόνων, την άρση ασυνεπειών και την κάλυψη ανεπιθύμητων κενών στους κανόνες. Η εν λόγω επανεξέταση έδειξε ότι είναι σκόπιμο οι δύο αυτές οδηγίες να αντικατασταθούν από μια ενιαία οδηγία. Η παρούσα οδηγία θα πρέπει επομένως να καθορίσει πρότυπους κανόνες για τις κοινές πτυχές των εξ αποστάσεως και εκτός εμπορικού καταστήματος συναπτόμενων συμβάσεων και να απομακρυνθεί από την προσέγγιση ελάχιστης εναρμόνισης που προβλεπόταν στις προηγούμενες οδηγίες, επιτρέποντας παράλληλα στα κράτη μέλη να διατηρήσουν ή να εγκρίνουν εθνικούς κανόνες για ορισμένες πτυχές. |
(3) | Το άρθρο 169 παράγραφος 1 και το άρθρο 169 παράγραφος 2 στοιχείο α) της συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) ορίζουν ότι η Ένωση πρέπει να συμβάλλει στην επίτευξη υψηλού επιπέδου προστασίας του καταναλωτή με μέτρα που εγκρίνονται σύμφωνα με το άρθρο 114. |
(4) | Σύμφωνα με το άρθρο 26 παράγραφος 2 της ΣΛΕΕ, η εσωτερική αγορά οφείλει να αποτελεί χώρο χωρίς εσωτερικά σύνορα στον οποίο εξασφαλίζονται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών και η ελευθερία εγκατάστασης. Η εναρμόνιση ορισμένων πτυχών των εξ αποστάσεως και εκτός καταστήματος συναπτόμενων συμβάσεων είναι αναγκαία για την προαγωγή μιας πραγματικής εσωτερικής αγοράς των καταναλωτών που επιτυγχάνει τη σωστή ισορροπία μεταξύ υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών και ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, εξασφαλίζοντας παράλληλα την τήρηση της αρχής της επικουρικότητας. |
(5) | Το διασυνοριακό δυναμικό της εξ αποστάσεως πώλησης, το οποίο θα πρέπει να αποτελεί ένα από τα κύρια απτά αποτελέσματα της εσωτερικής αγοράς, δεν αξιοποιείται πλήρως. Σε σύγκριση με τη σημαντική ανάπτυξη των εγχώριων εξ αποστάσεως πωλήσεων κατά τα τελευταία έτη, η ανάπτυξη των διασυνοριακών εξ αποστάσεως πωλήσεων είναι περιορισμένη. Αυτή η ανισότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου για τις οποίες το δυναμικό περαιτέρω ανάπτυξης είναι υψηλό. Το διασυνοριακό δυναμικό συμβάσεων που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης εκτός εμπορικών καταστημάτων (άμεση πώληση) περιορίζεται από ορισμένους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των διαφορετικών εθνικών κανόνων προστασίας των καταναλωτών που επιβάλλονται στη βιομηχανία. Σε σύγκριση με την ανάπτυξη των εγχώριων άμεσων πωλήσεων κατά τα τελευταία έτη, ιδίως στον τομέα των υπηρεσιών, π.χ. επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, ο αριθμός των καταναλωτών που χρησιμοποιούν τον δίαυλο αυτό για διασυνοριακές αγορές έχει παραμείνει σταθερός. Απαντώντας στις αυξημένες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε πολλά κράτη μέλη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (συμπεριλαμβανομένων των μεμονωμένων εμπόρων) ή οι αντιπρόσωποι των εταιρειών άμεσης πώλησης θα πρέπει να τείνουν περισσότερο στην αναζήτηση επιχειρηματικών ευκαιριών σε άλλα κράτη μέλη, ιδίως στις μεθοριακές περιοχές. Συνεπώς, η πλήρης εναρμόνιση της ενημέρωσης του καταναλωτή και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε εξ αποστάσεως συμβάσεις και συμβάσεις εκτός εμπορικών καταστημάτων θα συμβάλουν σε ένα υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών και στην καλύτερη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών. |
(6) | Κάποιες ανισότητες δημιουργούν σημαντικούς φραγμούς στην εσωτερική αγορά που επηρεάζουν εμπόρους και καταναλωτές. Οι εν λόγω ανισότητες αυξάνουν το κόστος συμμόρφωσης των εμπόρων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διασυνοριακή πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών. Ο δυσανάλογος κατακερματισμός υπονομεύει επίσης την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην εσωτερική αγορά. |
Ψηφιακά, απλά, γρήγορα και με ασφάλεια, γίνεται πλέον η έκδοση των ιατρικών βεβαιώσεων. Τη νέα υπηρεσία της ΗΔΙΚΑ παρουσίασαν το πρωί της Πέμπτης ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς και η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα.
Οι ιατρικές βεβαιώσεις αποτελούν την επίσημη πιστοποίηση από τον ιατρό ότι ένας πολίτης μπορεί να συμμετάσχει σε αθλητικές δραστηριότητες με ασφάλεια για τον ίδιο και τους συνανθρώπους του. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα η βεβαίωση να εκδίδεται για οποιαδήποτε άλλη νόμιμη χρήση.
Η διαδικασία γίνεται αποκλειστικά από τον ιατρό κάθε πολίτη. Αρχικά, ο ιατρός καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του πολίτη στην υπηρεσία «Ιατρικές Βεβαιώσεις» του συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, επιλέγει τον τύπο της βεβαίωσης (κολυμβητήριο, γυμναστήριο, συγκεκριμένο άθλημα ή για κάθε νόμιμη χρήση) και τέλος διαλέγει ένα από τα προτυποποιημένα κείμενα. Η ιατρική βεβαίωση εκδίδεται αυτόματα και είναι διαθέσιμη στον πολίτη ως εξής:
Ο έλεγχος γνησιότητας των ιατρικών βεβαιώσεων από τους φορείς στους οποίους απευθύνεται γίνεται μέσω του myhealth.gov.gr/verify. Εκεί, ο παραλήπτης στον οποίο ο πολίτης απευθύνει προς χρήση την ιατρική βεβαίωση έχει τη δυνατότητα να την αναζητήσει με τον κωδικό barcode και να ελέγξει τα στοιχεία της, όπως το ονοματεπώνυμο, την ειδικότητα του ιατρού, τον τύπο και το κείμενο που αυτός έχει συντάξει. Επίσης, ανάλογα με την κατάσταση της ιατρικής βεβαίωσης εμφανίζεται ένα από τα παρακάτω μηνύματα:
Για τον έλεγχο μιας ιατρικής βεβαίωσης σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία, ο παραλήπτης εισέρχεται στην πλατφόρμα myhealth.gov.gr/verify με τους κωδικούς στο Taxisnet.
Ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης επισήμανε: «Η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας και η καθημερινή μάχη με αυτή δεν μας εμποδίζει παράλληλα να υλοποιήσουμε τις πολιτικές, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τον πολίτη, ειδικά στον χώρο της Υγείας. Με τη συνδρομή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τα ηλεκτρονικές ιατρικές βεβαιώσεις προχωράμε σε ένα ακόμα βήμα που θα βοηθήσει πάρα πολύ τον πολίτη. Πρόκειται για μια δυνατότητα η οποία μαζί με μια σειρά από άλλες δράσεις θα οδηγήσουν την Υγεία σε ένα επόμενο στάδιο προς όφελος του πολίτη και είναι η συνέχεια δράσεων που έχουν γίνει έως τώρα και συνδυάζονται με την άυλη συνταγογράφηση και με τις εφαρμογές με SMS στα κινητά μας με στόχο την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και υποστήριξης που μας δίνει συνολικά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».
Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ευχήθηκε καλή επιτυχία και καλή δύναμη στην νέα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και στη συνέχεια δήλωσε: «Σχεδιάζουμε από κοινού με τα στελέχη του Υπουργείου Υγείας και με της ΗΔΙΚΑ ένα πλήρες πρόγραμμα ψηφιοποίησης στον τομέα της Υγείας, το οποίο περιλαμβάνει τόσο “μικρές νίκες” όσο και έργα πνοής και μακρόχρονου σχεδιασμού. Επιδιώκουμε ένα “πάντρεμα” ανάμεσα σε τεχνολογίες και πλατφόρμες με τη γνώση και την επιστήμη. Έτσι έγινε στο ψηφιακό σύστημα του εμβολιαστικού προγράμματος, έτσι προχωράμε και τώρα. Οι ιατρικές βεβαιώσεις που ανακοινώνουμε σήμερα εκδίδονται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, την οποία έχουμε επεκτείνει υλοποιώντας την άυλη συνταγογράφηση. Οι βεβαιώσεις εμφανίζονται στην εφαρμογή myhealth που αποτελεί πρόπλασμα για τον ψηφιακό ιατρικό φάκελο, ένα οικοδόμημα που θα δούμε να υλοποιείται μέσα στους επόμενους μήνες».
Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς ανέφερε: «Σήμερα, δίνουμε τη δυνατότητα έκδοσης ιατρικών βεβαιώσεων, ψηφιακά. Κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια τις ιατρικές βεβαιώσεις που απαιτούνται για μια σειρά δραστηριοτήτων της καθημερινότητας του, μέσω της εφαρμογής MyHealth, που σχεδίασε η ΗΔΙΚΑ. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τους Υπουργούς Κυριάκο Πιερρακάκη και Θάνο Πλεύρη, συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε και να προσφέρουμε νέες ψηφιακές υπηρεσίες υγείας, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την εξυπηρέτηση του πολίτη».
Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα σημείωσε: «Οι ψηφιακές ιατρικές βεβαιώσεις συνιστούν άλλη μια υπηρεσία που ολοκλήρωσε η ΗΔΙΚΑ στο πλαίσιο της Ψηφιακής Μεταρρύθμισης του τομέα της Υγείας και ακολουθούν μια σειρά από άλλες ψηφιακές υπηρεσίες που έχουν υλοποιηθεί, με πιο πρόσφατη το MyHealth app. Η συνεχής πρόοδος στον τομέα αυτό τροφοδοτείται από το όραμα της ΗΔΙΚΑ και την εμπειρία των εργαζομένων της. Τα αποτελέσματα αναγνωρίζονται από τους Έλληνες πολίτες και ενισχύονται από την υποστήριξη τόσο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης όσο και του Υπουργείου Υγείας».
|
| ||||||||
| ||||||||
|
WTO TRADE BAROMETERS
The latest barometer index reading of 102.5 is above the global services trade activity index and above the baseline value of 100, suggesting that the volume of services trade in the second and third quarters — for which official statistics are not yet available — will continue to recover. However, the fact that the indicator has recently turned downwards suggests that the expansion may proceed along a new, lower trajectory if the COVID-19 pandemic turns out to have a persistent impact on services trade.
In the first quarter of 2021, world services trade was down 13.9% year-on-year according to the global services activity index, which provides an approximate measure of the volume of world services trade, taking changes in exchange rates and inflation into account. Services trade fell sharply in the early stages of the pandemic but, in contrast to goods trade, it has only staged a partial recovery since then. The recent performance of services trade differs from the financial crisis of 2008-09, when services trade was more resilient than goods trade. The difference is largely due to the fact that the pandemic continues to weigh on travel and tourism. Year-on-year growth of services trade should turn strongly positive in the second quarter, mostly due to a lower base in the previous year.
Most component indices are on or above trend, but the overall picture is mixed. The global services Purchasing Managers' Index (102.7) and financial services index (100.2) have turned down after peaking but remain above trend, suggesting an easing of the pace of recovery in services. On a more positive note, the index of information and communications technology services (100.0) has climbed back to trend. The index for passenger air transport (105.6) has rebounded recently but appears to be stabilizing below pre-pandemic levels. Growth in the container shipping index (106.8) has eased although throughput has hit a record high. The recent surge in shipping costs appears to be more due to strong demand for traded goods than to supply constraints. Construction is the only component to have dipped below trend recently (97.4).
Unlike its counterpart for goods, fluctuations in the Services Trade Barometer tend to coincide with movements in actual trade flows rather than anticipating them. Readings of 100 indicate growth in line with medium-term trends. Readings greater than 100 suggest above-trend growth while those below 100 indicate the opposite.
The full Services Trade Barometer is available here.
Further details on the methodology are contained in the technical note here.
|