«Εγγυόμαστε την ελπίδα με λύσεις. Όραμά μας μια Αθήνα με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη»
Από Γραφείο Τύπου ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής
Δημοσιεύτηκε 02/12/2025
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην εκδήλωση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λεκανοπέδιο
Φίλες και φίλοι,
Πρώτα απ’ όλα, επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω όσους πήραν την πρωτοβουλία για αυτήν την πολύ σημαντική εκδήλωση, που ενδιαφέρει κάθε κάτοικο του λεκανοπεδίου.
Θέλω να ευχαριστήσω τον αρμόδιο τομεάρχη στη Βουλή, τον Τάσο Νικολαΐδη. Τον τομεάρχη στο κόμμα, τον καθηγητή κ. Ηλιού. Τον αντιπρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, τον Νίκο Μήλη. Και όλους τους ανθρώπους που έβαλαν σήμερα στον δημόσιο διάλογο ένα ζήτημα που πρέπει επιτέλους να συζητήσουμε. Να βάλουμε τα δεδομένα, διότι, εάν δεν μπουν τα θεμέλια μίας ουσιαστικής συζήτησης που θα οδηγήσει σε προτεραιοποίηση των λύσεων, δυστυχώς, θα περιμένουμε τα μεγάλα έργα του ΠΑΣΟΚ που έγιναν πριν είκοσι χρόνια, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η Αττική Οδός και το μετρό να είναι η λύση στα προβλήματα μετά από δύο δεκαετίες. Κάτι το οποίο, βέβαια, δεν μπορεί να συμβεί.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ομιλητές για τις πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις τους.
Πραγματικά σήμερα με τα όσα είπαν γίνεται ένα γενναίο βήμα αναβάθμισης του δημόσιου διαλόγου στο μεγάλο ζήτημα του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο.
Το ΠΑΣΟΚ, όμως, δεν βάζει τα θέματα έτσι απλά προς συζήτηση. Προσπαθεί πάντα τεκμηριωμένα, με αίσθημα ευθύνης, να προτείνει λύσεις υπαρκτές. Λύσεις που σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις έχουν φέρει αποτελέσματα.
Εμείς, με αυτόν τον τρόπο βρισκόμαστε μέσα στην κοινωνία. Δίπλα στον πολίτη. Και αφουγκραζόμαστε τις πραγματικές του ανάγκες. Με ρεαλιστικές λύσεις για μια ποιοτική ζωή, για μια ποιοτική καθημερινότητα.
Αυτό, άλλωστε, ήταν και η παρουσίαση του προγράμματός μας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Ένα πρόγραμμα για όλα, συγκεκριμένο, προοδευτικό, τεκμηριωμένο, κοστολογημένο.Για να φύγουμε και από τον λαϊκισμό που πληρώσαμε ακριβά και από τον διχασμό που πληρώσαμε ακριβά. Διότι αυτό το κόμμα έχει μια πορεία συνέπειας, ευθύνης και προόδου και για αυτό διεκδικεί από τον ελληνικό λαό τη στήριξή του στις επόμενες εθνικές εκλογές.
Αγωνιζόμαστε για μια «Ελλάδα για Όλους». Στο πλευρό του συνταξιούχου που σκέφτεται δυο και τρεις φορές τι θα αγοράσει στο σούπερ μάρκετ, του φοιτητή που σκέφτεται τις δυσκολίες να βρει ένα σπίτι με ενοίκιο αξιοπρέπειας, του αγρότη που βλέπει το κόστος παραγωγής να έχει απογειωθεί και που σήμερα αντιδρά. Λένε τα «παπαγαλάκια» της Νέας Δημοκρατίας: «μα, θα κλείσετε τους δρόμους;». Κλείνουν τους δρόμους γιατί τους κλείνουν το σπίτι και τους οδηγούν να αλλάξουν επάγγελμα. Και εμείς στεκόμαστε στο πλευρό τους. Γιατί χρειάζονται λύσεις, χρειάζονται περιφερειακή ανάπτυξη, χρειάζονται χαμηλό κόστος παραγωγής. Δεν εργαλειοποιούμε την κοινωνική αντίδραση στο βωμό των πολιτικών παιχνιδιών, αλλά προτείνουμε λύσεις για να δουν αυτοί οι άνθρωποι μέλλον και προοπτική. Για να μείνουν τα παιδιά τους εκεί, να κάνουν οικογένειες και να έχουμε μία βιώσιμη πολιτική και για την παραγωγική βάση και για το δημογραφικό της χώρας.
Αλλά και σε αυτό το κορυφαίο ζήτημα, η Νέα Δημοκρατία επιλέγει την πόλωση, το διχασμό και όχι τη συζήτηση για να έρθουν λύσεις, όπως, άλλωστε, συνέβη και στα θέματα του ΟΠΕΚΕΠΕ, του κόστους παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων τους.
Στεκόμαστε δίπλα στον εργαζόμενο. Στον εργαζόμενο σε όλη τη χώρα, στον εργαζόμενο στο λεκανοπέδιο, που ασφυκτιά εγκλωβισμένος καθημερινά στην κίνηση.
Μέσα σε όλα αυτά τα ζητήματα, υπάρχουν αντιπροτάσεις; Υπάρχει από την κυβέρνηση διάθεση, μέσα από νομοθετικές πρωτοβουλίες, να βρεθούν λύσεις; Όχι.
Ο διχασμός φαίνεται στο ψευτοδίλημμα: «σταθερότητα» ή «χάος»;
Αυτό θα είναι το μότο της Νέας Δημοκρατίας από τώρα μέχρι τις εθνικές εκλογές. Και αυτό το ψευτοδίλημμα δείχνει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι εκτός της καθημερινής πραγματικότητας του ελληνικού λαού.
Δεν «καίγεται» ο λαός μας να του δώσει τρίτη ευκαιρία, ενώ του έχει δώσει ήδη δύο, που είχαν ως αποτέλεσμα τις ανισότητες, το αυξημένο κόστος ζωής, τις αυξήσεις των ενοικίων, την κατάρρευση της δημόσιας υγείας και της δημόσιας παιδείας. Γιατί, λοιπόν, να δοθεί τρίτη ευκαιρία σε μια κυβέρνηση που, αντί να κάνει τη ζωή μας καλύτερη, την κάνει χειρότερη; Αναξιοκρατία, διαφθορά, ατιμωρησία, ακρίβεια παντού. Αυτή είναι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας.
Το δίλημμα λοιπόν για τον πολίτη δεν είναι «Μητσοτάκης ή χάος».
Το δίλημμα για τον πολίτη είναι: απλή επιβίωση ή ζωή με προοπτική και ελπίδα. Και η απάντηση σε αυτό το δίλημμα είναι ΠΑΣΟΚ και Δημοκρατική Παράταξη, με ένα πρόγραμμα προοδευτικό συγκεκριμένο και υπεύθυνο.
Εγγυόμαστε την ελπίδα με λύσεις.
Εγγυόμαστε μία αξιόπιστη και προοδευτική εναλλακτική επιλογή για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα.
Ας έρθουμε, λοιπόν, στο σημερινό ζήτημα, στο κυκλοφοριακό του λεκανοπεδίου Αττικής.
Ποια είναι τα δεδομένα; Τι συμβαίνει με την κίνηση, με τα λεωφορεία, με τα έργα, με το περιβάλλον;
Βιώνουμε όλοι μία τραγική κατάσταση. Η ζωή στην Αθήνα έχει φτάσει στο απροχώρητο!
Είναι σύμπτωμα της σημερινής κατάστασης ότι δεν επενδύει η κυβέρνηση στη βιωσιμότητα, με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της.
Από τη μία, αμέτρητα αυτοκίνητα, -ένας γηρασμένος «στόλος»-, ακινητοποιημένα για ώρες στις κεντρικές λεωφόρους της Αττικής, ώρες που χάνονται, χώροι στάθμευσης που δεν επαρκούν.
Η αναζήτηση θέσης στάθμευσης έχει μετατραπεί σε προσωπική περιπέτεια για κάθε πολίτη καθημερινά.
Το είπαν και οι συνάδελφοι βουλευτές. Ο μέσος οδηγός χάνει στον δρόμο 100 ώρες τον χρόνο,
ενώ υπολογίζεται ότι το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα κοστίζει στην εθνική μας οικονομία από 80 έως 90 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια στιγμή μια σειρά από κρίσιμα έργα, όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης,
ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στον Κηφισό, η επέκταση στη λεωφόρο Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο καθυστερούν δραματικά και το απαισιόδοξο σενάριο είναι να μπουν σε λειτουργία με τη νέα δεκαετία.
Τρανταχτό παράδειγμα, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, όπου η προχειρότητα του Υπουργείου Υποδομών μας έχει οδηγήσει στην «κανονικοποίηση του μοντέλου ΒΟΑΚ»: το Υπουργείο αργεί να παραδώσει στον εργολάβο τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις και αναγκάζεται να καταβάλλει και αποζημιώσεις στους αναδόχους.
Στον ΒΟΑΚ πριν από μερικές εβδομάδες δόθηκε αποζημίωση 135 εκατομμυρίων ευρώ στις κατασκευαστικές εταιρείες μόνο για τον άξονα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος. Η στρεβλή πολιτική του Υπουργείου οδηγεί να πληρώνουμε εκατοντάδες εκατομμύρια αποζημιώσεις σε αναδόχους από τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Αντί, λοιπόν, για κινήσεις θεσμικές, κινήσεις ώριμες, με σχέδιο, στρατηγική, έχουμε υπερβάσεις, αποζημιώσεις, αλλά πάντα το μότο είναι «δεν έχουμε λεφτά». Έχουν λεφτά για τους ισχυρούς. Γιατί η Νέα Δημοκρατία, αυτούς υπηρετεί. Αυτούς και τα ολιγοπώλια.
Στις 16 Νοεμβρίου 2023 ο κ. Μητσοτάκης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη είπε για το κυκλοφοριακό ότι χρειάζεται μια νέα πολιτική αστικής βιώσιμης κινητικότητας με αποθάρρυνση χρήσης του αυτοκινήτου και με περισσότερα και ποιοτικότερα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς . Μάλιστα, είπε, ότι όλα αυτά θα γίνουν από τον «επόμενο μήνα». Θέλοντας να δείξει ότι οι «άξιοι» ήταν έτοιμοι για μεγάλες παρεμβάσεις. Όμως, από τις 16 Νοεμβρίου 2023, έχουν περάσει πάρα πολλοί μήνες. Ποια είναι η κατάληξη; Ο «επόμενος μήνας»… πήρε στον Πρωθυπουργό δύο χρόνια. Αυτό είναι το παράδειγμα της αναξιοπιστίας της Νέας Δημοκρατίας.
Ακούσαμε χθες και τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Κυρανάκη, να μας λέει ότι «δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα». Στο τέλος θα μας πουν ότι δεν φταίνε αυτοί, αλλά εμείς που κυκλοφορούμε… Αυτή θα είναι η απάντηση της Νέας Δημοκρατίας. Να καθίσουμε στα σπίτια μας για να λυθεί το κυκλοφοριακό…
Υπόσχονται βέβαια και νέες προσλήψεις …
Αλλά είναι τέτοιο το μέγεθος της ανηθικότητας και του ανορθολογισμού που ανακοίνωσαν 300 προσλήψεις ενώ υπάρχει ανάγκη για 910. Πώς, λοιπόν, θα αντιμετωπίσουν με την υποστελέχωση; Την υποστελέχωση των τεχνικών τμημάτων, την επαρκή εκπαίδευση που χρειάζονται, το νέο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
Χρειάζονται ασφαλείς συνθήκες εργασίας και ανθρώπινα ωράρια. Όλα αυτά, όμως, δεν είναι στο «ραντάρ» της σημερινής κυβέρνησης.
Η λύση για τη Νέα Δημοκρατία περνά είτε μέσω κάποιου εργολάβου είτε μέσω πανάκριβων προμηθειών. Το είδαμε με τους διαγωνισμούς συνολικής αξίας 913 εκατομμυρίων ευρώ για τα νέα αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Άραγε πόση Εθνική Προστιθέμενη Αξία δημιουργήθηκε από αυτές τις αγορές και τις μισθώσεις;
Πόσες ελληνικές εταιρείες απέκτησαν τεχνογνωσία;
Πόσοι Έλληνες εργαζόμενοι μελέτησαν και εργάστηκαν έστω σε ένα κομμάτι της παραγωγής αυτών των οχημάτων;
Ποια μεταφορά τεχνογνωσίας έγινε έστω στην ιδιωτικοποιημένη πλέον ΕΛΒΟ ή αλλού;
Τι μένει πίσω στην χώρα από τις φαραωνικές παραγγελίες του Μαξίμου;
Τίποτα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Γιατί δεν έχουν όραμα, ούτε συστηματικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Αττικής, για την αναγκαία αποκέντρωση και την αναγέννηση της Περιφέρειας.
Εμείς τι προτείνουμε; Έχουμε θέσεις;
Όπως είδατε σήμερα υπάρχει ένα πολύ σημαντικό πολιτικό προσωπικό που σας παρουσίασε συγκεκριμένες προτεραιότητες βάσει των πραγματικών δεδομένων.
Το προηγούμενο διάστημα, η κοινοβουλευτική μας ομάδα έχει ανέδειξε με τη δουλειά της, όλα τα κρίσιμα ζητήματα για τον κυκλοφοριακό Γολγοθά που βιώνουμε καθημερινά.
Γιατί το ΠΑΣΟΚ δεν υπήρξε ποτέ το κόμμα της αδράνειας, αλλά το κόμμα των γενναίων και μεγάλων αλλαγών. Το κόμμα των μεγάλων έργων. Το κόμμα που μπορεί και αναδεικνύει ζητήματα και προτείνει λύσεις.
Έχω, λοιπόν, την τιμή σήμερα να καταθέσω μία πρόταση για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας. Μεταξύ άλλων:
– Για το μεγάλο ζήτημα του Κηφισού εμείς έχουμε ξεκάθαρη πρόταση.
Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία αρχικά με έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας τόσο στις εισόδους του Κηφισού ώστε να αποτρέψουμε την υπερφόρτωση του δικτύου, όσο και στις λωρίδες κυκλοφορίας ώστε τα όρια ταχύτητας να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στον φόρτο της κίνησης.
Τέλος δημιουργούμε έναν έξυπνο μηχανισμό ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων από ατυχήματα, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε ένα μικρό συμβάν να μην προκαλεί τεράστια συμφόρηση. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι το 30% της συμφόρησης στον Κηφισό οφείλεται σε ακινητοποιήσεις οχημάτων.
Παράλληλα προχωρούμε σε στοχευμένες μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις: αναβάθμιση των κομβικών ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών, Π. Ράλλη με λωρίδες εκτόνωσης της κυκλοφορίας και εξετάζουμε την επαναχάραξη των λωρίδων συνολικά.
Έτσι οι πολίτες αποκτούν τις μετακινήσεις που αξίζουν, ασφαλείς, γρήγορες και αξιόπιστες, όχι με τα ευχολόγια της ΝΔ.
– Είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε αποφασιστικά στην άμεση εκκίνηση της ωρίμανσης των κρίσιμων έργων υποδομών, με μελέτες, αδειοδοτήσεις και με εξεύρεση και καθορισμό χρηματοδοτικών πηγών.
– Προωθούμε τον ενιαίο μητροπολιτικό σχεδιασμό της κυκλοφορίας και στάθμευσης για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Πρόσφατα στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ μίλησα για μητροπολιτικές αρμοδιότητες στους ΟΤΑ στις μεγάλες πόλεις την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο. Ας κάνουμε την αρχή από τις πολιτικές αστικής κινητικότητας.
– Προχωράμε στο συντονισμό όλων των φωτεινών σηματοδοτών του Λεκανοπεδίου από ενιαίο κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας. Έγινε από το ΠΑΣΟΚ σε περιορισμένη έκταση στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Μπορούμε, λοιπόν, με αυτό το παράδειγμα να πάρουμε τώρα μια γενναία απόφαση για ένα πραγματικά μητροπολιτικό συντονισμό.
– Νομοθετούμε τη θέσπιση ως προαπαιτούμενων των μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο πόλο οικιστικής, εμπορικής και διοικητικής δραστηριότητας. Δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητες οι επιλογές αυτές από τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της Αθήνας.
-Σχεδιάζουμε ένα διαφοροποιημένο ωράριο προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού. Αυτά θέλουν ολοκληρωμένες μελέτες για όλο το δημόσιο τομέα που αφορά στο λεκανοπέδιο.
– Προχωράμε σε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, για να διαμορφώσουμε ανθρώπινες γειτονιές.
Γιατί πάνω από όλα στο κέντρο των πολιτικών μας επιλογών είναι ο άνθρωπος και μια καλύτερη ζωή. Επιλογές με παράλληλη νέα χωροταξική πολιτική ώστε να διαμορφωθούν γρηγορότερες διαδρομές και άρα ευκολότερες και ανθρώπινες μετακινήσεις.
– Ενθαρρύνουμε μέσω οικονομικών κινήτρων την κατασκευή περιφερειακών, προς το κέντρο, χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, υπόγειων και υπέργειων, με ταυτόχρονη απελευθέρωση χώρου για πάρκα τσέπης και χώρους πρασίνου. Ένα αντίβαρο δηλαδή, για κάθε νέο χώρο στάθμευσης και ένας νέος χώρος πρασίνου στο ίδιο δημοτικό διαμέρισμα.
Έτσι, η Αττική μας δεν θα γίνει στο μέλλον μια θάλασσα από λαμαρίνες.
– Και τέλος, σχεδιάζουμε τη μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής,
εκεί που χτυπά ο παλμός της δημιουργίας, ενώ παρέχουμε κίνητρα για μετακίνηση επιχειρήσεων σε βιοτεχνικά και εμποροβιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας.
Αυτό είναι το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ και αυτό το σχέδιο ζητώ από τον ελληνικό λαό να μας δώσει τη δύναμη να υλοποιήσουμε για μια πιο ανθρώπινη ζωή για όλους τους Έλληνες, για όλους τους πολίτες.
Φίλες και φίλοι,
Η σημερινή μας εκδήλωση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Θα καταβάλλουμε όποια προσπάθεια χρειαστεί, ώστε η Αθήνα μας να μετατραπεί σε μια πόλη βιώσιμη, προσβάσιμη και με υψηλή ποιότητα ζωής. Ποιότητα ζωής για όλους. Είτε έχουν χρήματα είτε δεν έχουν χρήματα. Είναι η ακρίβεια ένα πολύ σημαντικό ζήτημα.Είναι το κυκλοφοριακό ένα πολύ σημαντικό ζήτημα.Αλλά, επίσης, πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της ασφάλειας. Το δικαίωμα στην ασφάλεια του πολίτη σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, σε κάθε γειτονιά της Αττικής, είναι προτεραιότητα για το ΠΑΣΟΚ. Ασφάλεια δεν θα νιώθουν μόνο όσοι ζουν σε ακριβές ζώνες του λεκανοπεδίου. Ασφάλεια με το ΠΑΣΟΚ θα βιώνει και θα ζει κάθε πολίτης σε όποια γειτονιά και αν μένει.
Αυτό είναι το όραμά μας για μια Αθήνα πραγματικά ευρωπαϊκή πόλη. Με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη.
Η σημερινή κυβέρνηση είχε αρκετά χρόνια να κάνει πολλά και δεν έκανε σχεδόν τίποτα.
Αντί να λύνει, δημιουργεί προβλήματα ή διαιωνίζει παθογένειες. Εμείς δεν συμβιβαζόμαστε με την παρακμή, ούτε με τη μοιρολατρία.Τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν και θα αλλάξουν.
Δεν παραιτούμαστε από το στόχο μιας καλύτερης ζωής για όλους.
Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, με όραμα και σχέδιο για την υπέρβαση, για να μπει τέλος στη στασιμότητα με ριζικές τομές και πολιτική βούληση.
Αγωνιζόμαστε για την αξιοπρέπεια και την πραγματική ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.
Για την ελπίδα και την προοπτική όλων των Ελλήνων. Για εσάς, τα παιδιά σας και τα εγγόνια μας. Για να ζείτε με αξιοπρέπεια από τις συνοικίες της Αττικής μέχρι τον Έβρο και το Καστελλόριζο. Αυτό είναι το όραμά μου για μια Ελλάδα για όλους και όχι για μια Ελλάδα για λίγους όπως με τη Νέα Δημοκρατία.
Για αυτό, αγώνας, προσπάθεια, προτάσεις, ρήξεις, μέχρι να έρθει η ώρα της πολιτικής αλλαγής για την οποία θα αγωνιστούμε ενωμένοι μέχρι την τελευταία στιγμή.
Σας ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σας και ευχαριστώ ιδιαίτερα τους εμπνευστές της σημερινής εκδήλωσης.
ΡΥΘΜΟΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΟΣ
Ν. Ανδρουλάκης: Δέσμευση μου η χώρα να έχει σχέδιο και εθνική αυτοπεποίθηση
Τη δέσμευσή του η Ελλάδα να έχει σχέδιο και εθνική αυτοπεποίθηση στην εξωτερική πολιτική σε μία κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, εξέφρασε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας στο συνέδριο «Αθήνα: Διάλογοι για την πολιτική -Η Ανατολική Μεσόγειος αλλάζει». Έκανε λόγο για ένα κανονικό Υπουργείο Εξωτερικών, όπου χαράσσουν την πολιτική οι διπλωμάτες στρατηγικά σε βάθος χρόνου, σε αντίθεση με τις παλινωδίες που βλέπουμε σήμερα σε πολλά ζητήματα. Ακόμη, ανέδειξε την ανάγκη σοβαρής και τεκμηριωμένης παρουσίας στις Βρυξέλλες, σχολιάζοντας πως «δυστυχώς η χώρα μας πάει απροετοίμαστη στα περισσότερα συμβούλια και αυτό είναι γνωστό». Αναφορικά με την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική άμυνας υπενθύμισε πως ο ίδιος ήταν εξαρχής κάθετος για τη μη συμμετοχή της Τουρκίας, και χωρίς καμία προϋπόθεση, όπως αντιθέτως έκανε ο Πρωθυπουργός. Ο κ. Ανδρουλάκης εξήγησε: «Πρώτον, ιδεολογικά, πολιτικά και εθνικά, θεωρώ ότι δεν έχει καμία θέση στη νέα ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική άμυνας η Τουρκία. Τελειώσαμε. Την έχουμε στο ΝΑΤΟ, φτάνει. Τα είδαμε τα χαΐρια μας». Προειδοποίησε, μάλιστα, ότι εάν οι τουρκικές εταιρείες μπουν στο 65% τότε υπάρχει ο κίνδυνος αντί εκείνοι να εξαρτώνται από εμάς, να είμαστε εμείς οι εξαρτώμενοι. Επανέλαβε τη θέση του ότι πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία αλλά χωρίς αυταπάτες και αποδόμησε την ρητορική της κυβέρνησης περί «ήρεμων νερών», αφού από την άλλη πλευρά έχουμε το αφήγημα της «γαλάζιας πατρίδας», τη ρητορεία του Ερντογάν για διχοτόμηση της Κύπρου, αλλά και τον τραμπουκισμό της Τουρκίας στο θέμα του καλωδίου. «Η Ελλάδα πρέπει να κοιτάξει το στρατηγικό της βάθος στα Βαλκάνια μακροπρόθεσμα και να έχει μια συνεπή στάση απέναντι στην Τουρκία, που είναι: “Κύριοι, ελάτε στη Χάγη για το ένα και μόνο ζήτημα. Δεν υπάρχει κάτι άλλο”. Και βέβαια, το μεγάλο ζήτημα της επίλυσης του κυπριακού, που πιστεύω ότι ο Νίκος Χριστοδουλίδης έχει ξεκινήσει πάρα πολύ καλά, βάζοντας στον πυρήνα του τραπεζιού την Ευρώπη», υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης. Εστιάζοντας στο ζήτημα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισήμανε: «Όταν ξεκινά μια επένδυση στη χώρα μας, πρέπει να υπάρχει το οικονομικό σκέλος, -ποιος πληρώνει δηλαδή-, και η διασφάλιση της υλοποίησης της επένδυσης, όταν αυτή η επένδυση συνδέεται με τον σεβασμό στα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Αλλιώς τα υπόλοιπα είναι τυχοδιωκτισμοί», επισήμανε. Επέκρινε, δε, τους χειρισμούς της κυβέρνησης, που έδωσαν στην Τουρκία τον χώρο να λέει πως ή θα πάρουμε από εκείνη την άδεια, αναγνωρίζοντας έτσι το παράνομο τουρκολιβυκό σύμφωνο, ή δεν θα κάνουμε τίποτα.
Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής επέμεινε ότι η κυβέρνηση επιδεικνύει αδυναμία να επιβάλλει τις ελληνικές θέσεις στην ευρωπαϊκή ατζέντα: «Η Ελλάδα πρέπει να σχεδιάσει την ευρωπαϊκή στρατηγική στην Ανατολική Μεσόγειο και μετά να αγωνιστεί διπλωματικά, διακομματικά, ώστε αυτή να γίνει η ευρωπαϊκή στρατηγική στις Βρυξέλλες». Χαρακτήρισε ως αδιανόητο να δίνονται από την Ε.Ε. 2 δισεκατομμύρια στη Λιβύη και ακόμη 4 δισεκατομμύρια στην Αίγυπτο, αλλά η χώρα μας για παράδειγμα να μην έχει θετική εξέλιξη στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Αγίας Αικατερίνης του Όρους Σινά. «Το θεωρώ ένα τεράστιο έλλειμα της ελληνικής διπλωματίας», υπογράμμισε. Στο ζήτημα των εξοπλισμών, ανέδειξε ως προτεραιότητα τη δημιουργία του πλαισίου της κοινής στρατηγικής εξοπλιστικών προγραμμάτων, ώστε να μην μπαίνουμε σε ένα ράλι ανταγωνισμού με την Τουρκία που δεν έχει τέλος. Και έφερε το εξής παράδειγμα: «Στον βωμό του να ρυμουλκήσει ο Τραμπ τη Ρωσία από τη σχέση της με την Κίνα, θα την πληρώσει η Ανατολική Ευρώπη; Στον βωμό του να ρυμουλκήσουν οι Αμερικανοί την Τουρκία προς τη Δύση, θα την πληρώσουν άλλα κράτη της Ανατολικής Μεσογείου; Όχι. Εδώ λοιπόν πρέπει να χαράξουμε την κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική, που είναι ανοιχτά τα αυτιά, διότι έχουμε κοινούς φόβους για τους αναθεωρητές της ευρύτερης περιοχής -και οι ανατολικοευρωπαίοι και εμείς-», ανέφερε. Άσκησε δριμεία κριτική στο γεγονός ότι δεν έγινε καμία συζήτηση ούτε εντός της κυβέρνησης, ούτε εντός της Βουλής για την επένδυση στο λιμάνι της Ελευσίνας, υπογραμμίζοντας ότι τα λιμάνια μας αποτελούν ζήτημα εθνικής ασφαλείας. «Πρέπει να συζητάμε και να έχουμε μια κοινή στρατηγική στο πώς κάνουμε προτεραιοποιήσεις σε αυτές τις επενδύσεις», επέμεινε ο κ. Ανδρουλάκης. «Για εμένα, η εικόνα να είναι ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Ζελένσκι και στη μέση η πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών, νομίζω ότι δεν περιποιεί τιμή στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Υπάρχει ένα διπλωματικό πρωτόκολλο που πρέπει να γίνεται απαρέγκλιτα σεβαστό. Αυτή είναι η θέση μου και νομίζω ότι είναι μία θέση εθνικής αξιοπρέπειας. Διότι είμαστε ένα κανονικό ευρωπαϊκό κράτος και όλες αυτές οι επενδύσεις πρέπει να υπόκεινται στους κανόνες της ευρωπαϊκής κανονικότητας», πρόσθεσε.
Μέση Ανατολή
Ως προς το μεσανατολικό και την προοπτική λύσης, σημείωσε πως «είμαστε πολύ χαρούμενοι που σταμάτησε η σφαγή στη Γάζα», εξέφρασε όμως και τον προβληματισμό του: «Όσο υπάρχει ο Νετανιάχου, δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να βρεθεί κάποια λύση. Θεωρώ ότι οι προσωπικότητες εκατέρωθεν, οι ηγεσίες εκατέρωθεν, θα παίξουν τον κρισιμότερο ρόλο, πέρα από το γεωπολιτικό περιβάλλον, πέρα από τη βούληση των Ηνωμένων Πολιτειών. Δεν βλέπω όμως σήμερα, ποια πρόσωπα είναι αυτά που θα οικοδομήσουν ένα παραγωγικό διάλογο μεταξύ των δύο εθνών, που θα φέρει ένα αποτέλεσμα στο πλαίσιο των αποφάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών». Αναφορικά με τους ανορθόδοξους διπλωματικούς κανόνες του Αμερικανού Προέδρου, ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε: «Ο Τραμπ από το 2016 απέδειξε ότι η αντίληψή του είναι η συναλλακτική εξωτερική πολιτική. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι μεγάλοι παίκτες αποκτούν πολύ μεγάλη ισχύ, διότι επικρατεί το δίκαιο του ισχυρού και υπονομεύεται το διεθνές δίκαιο». Δεδομένου ότι η Ευρώπη είναι η μεγάλη πολιτική μονάδα που θέτει σε προτεραιότητα το διεθνές δίκαιο, συνέστησε τόσο η Ευρώπη όσο και η Ελλάδα να είμαστε πολύ προσεκτικοί για τα επόμενα τρία χρόνια, μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας Τραμπ.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ν. Ανδρουλάκης: Στόχος μου είναι η πολιτική αλλαγή. Δεν μπορεί να υπάρξει τρίτη θητεία Μητσοτάκη, δεν συμβιβάζομαι με κάτι τέτοιο
Απορρίπτοντας τον νέου τύπου κοινωνικό αυτοματισμό που επιχειρεί να δημιουργήσει η Νέα Δημοκρατία, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, χαρακτήρισε δίκαιες τις διαμαρτυρίες των αγροτών. Έκανε λόγο για μια πρωτοφανή κατάσταση στον πρωτογενή τομέα, με τη ραγδαία αύξηση των συντελεστών του κόστους παραγωγής, τις αρνητικές επιπτώσεις του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ και την εξάπλωση των ζωονόσων. Ο κ. Ανδρουλάκης παρέθεσε σειρά στοιχείων: «Με χρονιά βάσης το 2020, τα λιπάσματα έχουν αυξηθεί 50%, οι ζωοτροφές 32%, η ενέργεια και τα λιπαντικά 32% και οι σπόροι 21%. Αν αυτά τα αθροίσουμε στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς λείπουν από τον πρωτογενή τομέα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ βασικών ενισχύσεων και χρημάτων σε εργολάβους για έργα υποδομής του πρωτογενούς τομέα, και συνυπολογίσουμε ότι από πέρυσι τον Αύγουστο έχουν σφαγιαστεί λόγω ζωονόσων 450.000 αιγοπρόβατα, 100.000 στον Daniel και 40.000 στην πανώλη, -σύνολο περίπου 600.000 ζώα- κυρίως στη Θεσσαλία». Στηλίτευσε τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για να μην ερευνηθούν από τη δικαιοσύνη οι υπουργοί κ.κ. Βορίδης και Αυγενάκης, για το σκάνδαλο διαφθοράς στον ΟΠΕΚΕΠΕ. «Ο τρόπος που χειρίζεται τους θεσμούς ο κ. Μητσοτάκης, δείχνει ένα πολύ μεγάλο μέγεθος αναξιοπιστίας. Ο ίδιος είπε ότι οι εξεταστικές δεν φέρνουν αποτέλεσμα και τις χρησιμοποίησε σε δύο περιπτώσεις, -Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ- για να ξεπλύνει τις ευθύνες των υπουργών του», επισήμανε. Όσο για την αδίστακτη προσπάθεια συμψηφισμού της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Ανδρουλάκης ανέφερε πως από τη μία μεριά ο Πρωθυπουργός εργαλειοποιεί το άρθρο 86, -το οποίουποστηρίζει ότι θέλει να το αλλάξει- και από την άλλη στοχοποιούν έντιμους ανθρώπους γιατί είναι άλλο κόμμα, -όχι μόνο ΠΑΣΟΚ- για να «ξεπλύνουν» τις ευθύνες της γαλάζιας συμμορίας. «Ε όχι. Το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν κυβέρνηση ούτε το 2015, ούτε το 2017, ούτε το 2019, ούτε το 2022. Οι νόμοι στους οποίους βασίστηκε το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας», επέμεινε.
Σκάνδαλο υποκλοπών
Με φόντο τις αποκαλύψεις στη δίκη του predator περί χειραγώγησης της εξεταστικής επιτροπής το 2023, αλλά και το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που μετείχαν σε αυτήν υπουργοποιήθηκαν, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δηκτικά είπε: «Να μου στείλουν λουλούδια. Εγώ πήγα στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, είμαι ο μόνος πολιτικός που δίνει ακόμη τη μάχη απέναντι στο παρακράτος». Και συνέχισε: «Είμαι ο μόνος πολιτικός που προσέφυγε στη δικαιοσύνη, μολονότι το δικό μου κινητό δεν παγιδεύτηκε, έγινε απόπειρα παγίδευσης, δεν μου πήραν υλικό, άρα δεν μπορεί κανείς να με εκβιάσει. Δεν έχουν πάει στη δικαιοσύνη αυτοί που τους πήραν υλικό», δείχνοντας τα κυβερνητικά στελέχη που παγιδεύτηκαν με το κατασκοπευτικό λογισμικό, όπως προέκυψε από τις έρευνες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Εκτίμησε, μάλιστα, πως αν αυτό το σκάνδαλο δεν είχε μείνει ατιμώρητο, τότε θα είχαμε αποφύγει κάποια άλλα σκάνδαλα, όμως ορισμένοι εμπλεκόμενοι στο περιβάλλον του Πρωθυπουργού κατάλαβαν ότι αφού τη γλίτωσαν εκεί, τότε όλα τους επιτρέπονται. «Αυτό το “όλα επιτρέπονται”, έχω χρέος και θα τελειώσει με νίκη του ΠΑΣΟΚ», υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Πολιτικό περιβάλλον
Κληθείς να σχολιάσει τις πολιτικές κινήσεις του Αλέξη Τσίπρα, επισήμανε: «Ο κ. Τσίπρας έρχεται με μια φιλοδοξία αυτοδικαίωσης. Το μέλλον της χώρας δεν μπορεί να εξαρτάται από τη φιλοδοξία αυτοδικαίωσης κανενός. Πολιτικός μου στόχος είναι η πολιτική αλλαγή, δεν διαταράσσεται αυτό το σχέδιο. Πρέπει να αλλάξουμε κυβέρνηση, δεν μπορεί να υπάρξει τρίτη θητεία Μητσοτάκη, δεν συμβιβάζομαι με κάτι τέτοιο, βάσει των πεπραγμένων των δύο αυτών περιόδων, -δηλαδή ατιμωρησία, ανισότητες, ακρίβεια, ενοίκια στα ύψη, κοινωνικό κράτος σε διαδικασία παρακμής-».Υπογράμμισε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θέλει προγραμματικό αντίπαλο, θέλει αντίπαλο τον λαϊκισμό, το ψέκασμα και τα κόμματα που είναι προσωποπαγή. «Το ΠΑΣΟΚ είναι ένα κόμμα με ιστορία, πρόγραμμα και στελέχη. Αγωνίζομαι με πολλούς βαθμούς ελευθερίας, με πολιτικό ήθος και νομίζω ότι αν με εμπιστευτεί ο ελληνικός λαός, θα έχουμε μια πραγματικά γενναία πολιτική αλλαγή», αντέτεινε. Ακόμη, κατέδειξε ότι η Νέα Δημοκρατία γνωρίζει πολύ καλά ότι το μόνο κόμμα στην αριστερή της πτέρυγα που μπορεί να της αποσπάσει ένα ακροατήριο είναι το ΠΑΣΟΚ, γι’ αυτό κάνει ό,τι μπορεί χρόνια τώρα, προκειμένου να μην σηκώσει κεφάλι. Ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε: «Σενάριο συγκυβέρνησης με τη Νέα Δημοκρατία δεν υπάρχει, γιατί αυτό δεν είναι πολιτική αλλαγή. Ένα κόμμα που του χρόνου θα κυβερνά 7 χρόνια και έχει να επιδείξει αυτά τα αποτελέσματα, θέλει να παραμείνει στην εξουσία; Αν παραμείνει, ζήτω που καήκαμε. Τρίτη θητεία Νέας Δημοκρατίας με αυτά τα πεπραγμένα, που θα πάει η χώρα; Θα την ξαναστείλουμε στα μνημόνια; Είναι μονόδρομος η πολιτική αλλαγή και για αυτό απευθύνομαι στο 75% της κοινωνίας, που δεν περνάει καλά, που θέλει καλύτερα νοσοκομεία, καλύτερη παιδεία, χαμηλό κόστος ζωής, ενοίκια αξιοπρέπειας». Ως προς τις δημοσκοπήσεις, ο κ. Ανδρουλάκης ανέφερε πως σήμερα δείχνουν το ΠΑΣΟΚ 9 – 11 μονάδες πίσω από τη Νέα Δημοκρατία. «Ο κ. Τσίπρας έχασε με 24. Το φαινόμενο του κυρίαρχου κόμματος της Νέας Δημοκρατίας είναι έργο του. Έχασε ως Πρωθυπουργός και ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μπορώ να ακούσω την οποιαδήποτε κριτική, αλλά δεν μπορεί να διαστρεβλώνεται η πραγματική εικόνα και να λέμε ότι αυτός που έχασε με 24 μονάδες θα λύσει το πρόβλημα, ενώ το δημιούργησε», επισήμανε. Όσο για τη χθεσινή δήλωση του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου απάντησε: «Την πρωτοβουλία που όφειλα να πάρω, την πήρα μαζί με τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ. Και ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ πήρε μια απόφαση, να δώσουμε τον αγώνα για να νικήσουμε τη Νέα Δημοκρατία και αυτόν τον αγώνα θα τον δώσω μέχρι τέλους, με όλες μου τις δυνάμεις. Το πως, λοιπόν, κάθε στέλεχος τοποθετείται σε αυτή τη δύσκολη σύγκρουση, θα κριθεί. Όπως θα κριθούμε για το αποτέλεσμα, θα κριθεί και κάθε στέλεχος για τον τρόπο που αγωνίζεται και προσφέρει σε αυτή τη μάχη».
Περισσότερα ΕΔΩ
Εισόδημα: Μισές αλήθειες από την κυβέρνηση, όταν οι Έλληνες έχουν τη δεύτερη χαμηλότερη αγοραστική δύναμη στην ΕΕ
Η κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ακολουθεί την πρακτική της παραπλάνησης με μισές αλήθειες. Κυβερνητικά στελέχη αναπαρήγαγαν στα μέσα ενημέρωσης το δημοσίευμα της Ertnews, που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής ο υπουργός Ανάπτυξης, σχετικά με την αύξηση του διαθέσιμου πραγματικού εισοδήματος των Ελλήνων κατά 22,3% την τελευταία εξαετία (2018-2024). Κατ’ αρχάς, το μέγεθος της αύξησης του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος περιορίζεται στο 14%, λαμβάνοντας ως έτος βάσης το 2019, όταν η ΝΔ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, έναντι του μνημονιακού 2018, που χρησιμοποιείται παραπλανητικά. Χώρες όπως η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Κροατία είχαν αύξηση του πραγματικού τους διαθέσιμου εισοδήματος που υπερβαίνει το 20% την ίδια περίοδο. Η ουσία είναι μία: η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων παραμένει η δεύτερη χαμηλότερη στην Ε.Ε., λίγο μεγαλύτερη από εκείνη της Βουλγαρίας. Από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία τον περασμένο μήνα, αναδεικνύονται, για την περίοδο 2019-2024, σοβαρά προβλήματα και στρεβλώσεις που αποκρύπτει επιμελώς η κυβέρνηση:
• Το ποσοστό των Ελλήνων σε κίνδυνο φτώχειας αυξήθηκε από 17,9% σε 19,2%.
• Οι εισοδηματικές ανισότητες αυξήθηκαν, καθώς ο δείκτης απόκλισης μεταξύ των 20% πλουσιότερων και 20% φτωχότερων εισοδημάτων, από 5,11 ανήλθε σε 5,27.
• Το μέσο εισόδημα των άνω 65 ετών μειώθηκε κατά 8% σε σχετικούς όρους.
• Η αποτελεσματικότητα του κράτους στην αντιμετώπιση της φτώχειας μειώθηκε από 22,8% σε 16,6%.
Αν τα διαθέσιμα εισοδήματα είχαν αυξηθεί τόσο αισθητά για όλους, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, γιατί τα ελληνικά νοικοκυριά παραμένουν τα μόνα με αρνητική αποταμίευση, με μεγάλη διαφορά σε σχέση με τη 2η Ρουμανία; Γιατί κατά την ίδια περίοδο η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση της ιδιοκατοίκησης στην ΕΕ; Γιατί 7 στους 10 Έλληνες νιώθουν φτωχοί (υποκειμενική φτώχεια), όταν στη Βουλγαρία είναι περίπου 3 στους 10; Η χώρα χρειάζεται ένα νέο υπόδειγμα βιώσιμης, ανταγωνιστικής, ανθεκτικής και δίκαιης ανάπτυξης, τα οφέλη της οποίας θα διαχέονται σε όλη την κοινωνία. Χρειάζεται μία αναπτυξιακή πολιτική που να βάζει στο επίκεντρο την αξιοπρεπή διαβίωση, τη μείωση των ανισοτήτων και την πραγματική ενίσχυση των πιο αδύναμων –όχι την ωραιοποίηση των δεικτών.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ευρωπαϊκή Άμυνα: Από την ελληνική κυβέρνηση αναμένει η Ε.Ε. προτάσεις για την προστασία του υποθαλάσσιου καλωδίου
Στην πρόσφατη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση της Επιτροπής Ασφάλειας και Άμυνας (SEDE ICM), η απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου για την Άμυνα και το Διάστημα, Andrius Kubilius, προς τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλη Κατρίνη, επιβεβαίωσε ότι η Ε.Ε. αναγνωρίζει την άνιση κατανομή των απειλών και ότι η Ανατολική Μεσόγειος και ο ελληνικός χώρος αποτελούν κρίσιμη πύλη ασφάλειας για την Ευρώπη, σε ενεργειακό και γεωπολιτικό επίπεδο. Το τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έστειλε ένα πολύ σαφές μήνυμα ότι οι χώρες πρώτης γραμμής αξίζουν ειδική προσοχή και ότι αυτό πρέπει να γίνει επειγόντως. Ο αρμόδιος Επίτροπος, φέρνοντας ως παράδειγμα τη βοήθεια στις χώρες της Ανατολικής Πτέρυγας για την ανάπτυξη του περιφερειακού έργου East Flank Watch, δήλωσε ετοιμότητα για να προχωρήσουν προτάσεις και μεσογειακών χωρών, εφόσον οι ίδιες διαπιστώσουν ότι αντιμετωπίζουν κάποιου είδους συγκεκριμένες απειλές, για παράδειγμα, την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων. Η σαφής ευθύνη πλέον ανήκει στην ελληνική κυβέρνηση να αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα και να καταθέσει ώριμες και τεκμηριωμένες προτάσεις.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ένοπλες Δυνάμεις: Το Υπουργείο Εθνικής Άμυναςαδυνατεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό
Αριθμός ρεκόρ 16.464 σχολίων κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ, αντικατοπτρίζοντας την οργή των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας βρίσκεται σε προφανή αδυναμία να χειριστεί τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό και να δώσει λύσεις. Αντιθέτως, επιλέγει να προσθέσει περισσότερα προβλήματα στο προσωπικό, στη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και τελικά στην ίδια την εθνική ισχύ της χώρας. Το νομοσχέδιο αυτό είναι σαφώς κατώτερο των περιστάσεων. Αν θέλει να δώσει λύσεις στα προβλήματα των στελεχών, να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους και να μεριμνήσει για το ηθικό και το φρόνημά τους, η κυβέρνηση καλείται να προβεί σε ριζικές τροποποιήσεις και να αποσύρει τις διατάξεις που πλήττουν ανεπανόρθωτα τη μαχητική ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής θα ασκήσει τεκμηριωμένη κριτική επί των διατάξεων του νομοσχεδίου, όταν κατατεθεί στη Βουλή, και θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για ανατροπή των δυσμενών διατάξεων σε βάρος των στελεχών.
Περισσότερα ΕΔΩ
Οδοντωτός: Οι δεσμεύσεις δεν έχουν προχωρήσει, η κατάσταση επιδεινώνεται
Είκοσι μήνες μετά την απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο, περί αποκατάστασης τεχνικών που επλήγησαν από τα ακραία φαινόμενα στη γραμμή Διακοπτού-Καλαβρύτων, όχι μόνο οι δεσμεύσεις δεν έχουν προχωρήσει, αλλά η κατάσταση έχει επιδεινωθεί. Στις 12 Οκτωβρίου, οι επιβάτες εγκλωβίστηκαν εντός του τρένου, μετά από βλάβη στον συρμό που εκτελούσε το δρομολόγιο. Το πρόβλημα δεν είναι συγκυριακό, αλλά αποτέλεσμα της κρατικής αδιαφορίας. Μάλιστα, μετά το προαναφερθέν περιστατικό, το υπουργείο αποφάσισε τη δραστική περιστολή των δρομολογίων, με δυσμενείς επιπτώσεις στον οικονομικό, τουριστικό και παραγωγικό ιστό της περιοχής. Οι τοπικοί φορείς έχουν εξαντλήσει την υπομονή τους. Η διάχυση ευθυνών, όμως, αποτελεί πάγια τακτική της κυβέρνησης. Πρόσφατα, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορώνανέφερε ότι τίθεται θέμα ασφάλειας του δικτύου, «διότι δεν είναι σωστή η συντήρηση των τρένων και δεν τηρεί η ιταλική εταιρεία τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει». Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των αναγκαίων έργων και όλων των απαραίτητων ενεργειών, καθώς και να απαντήσει σε ποιες παρεμβάσεις έχει προχωρήσει, ώστε να συμμορφωθεί η Hellenic Train.
Περισσότερα ΕΔΩ
Κοινοβουλευτική Δράση






