Καλό μεσημέρι,

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας βρέθηκε ο Πρωθυπουργός για τον καθιερωμένο αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά, η οποία ξεκινάει με 11+1 αλλαγές.
Προχωρήσαμε σε 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, περισσότερους από κάθε άλλη χρονιά, ενώ, 20.000 αναπληρωτές συνεπικουρούν την παράλληλη στήριξη,
Τετραπλασιάσαμε τους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής,
Δημιουργήσαμε το ψηφιακό φροντιστήριο προκειμένου να έχουν όλοι οι μαθητές ανεξαρτήτως του που βρίσκονται, ίσες ευκαιρίες.
Ενισχύουμε δυσπρόσιτες περιοχές με φυσική παρουσία εκπαιδευτικών αλλά και με αυτόνομες τάξεις,
Ενισχύουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό,
Εγκαθιστούμε διαδραστικούς πίνακες για καλύτερη μαθησιακή διαδικασία.
Επιπλέον, όπως εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, θα ξεκινήσει άμεσα το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», ύψους 250 εκ. ευρώ, αρχικά, για την ανακαίνιση σχολικών εγκαταστάσεων.
Αναλυτική βάση δεδομένων θα καταρτιστεί και θα καταγραφούν, μέσα στον επόμενο μήνα, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα στοιχεία που απαιτούνται για την έναρξη των έργων, ώστε οι εργασίες να αρχίσουν στις αρχές του 2025.


Όπως έχει τονίσει και ο αρμόδιος Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης «θα επανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια για τα σχολεία και οι αλλαγές θα είναι συνεχείς έως την ολοκλήρωση της θητείας της κυβέρνησης».

Στις πρώτες δύο εβδομάδες εφαρμογής του μέτρου του Υπουργείου Ανάπτυξης για το «Καλάθι του μαθητή», στο οποίο προστέθηκαν 11 κατηγορίες βασικών σχολικών προϊόντων υψηλής ζήτησης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στην πρωτοβουλία είχαν μειωμένες τιμές κατά μέσο όρο από 5% έως 10% σε σχέση με τις τιμές των αντίστοιχων προϊόντων τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το μέτρο, το οποίο, στοχεύει, τόσο στην ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος του καταναλωτή, όσο και στην πληροφόρηση του αγοραστικού κοινού για τις τιμές των προϊόντων, φαίνεται πως έχει ήδη αποδώσει καρπούς με την μέγιστη μείωση σε συγκεκριμένα προϊόντα να φτάνει το 38% και την χαμηλότερη να είναι περίπου στο 5%.
Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους μαθητές και τους γονείς, επιδιώκοντας με τις πολιτικές μας τόσο να τονώσουμε τον ανταγωνισμό ώστε να μειωθούν οι τιμές, αλλά και να αυξάνουμε με στοχευμένες κινήσεις τα εισοδήματα όλων των πολιτών.

Σύσκεψη για τις προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της υγείας πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό, όπου συζητήθηκε η υλοποίηση του προγράμματος για τη δωρεάν τέλεση 37.500 απογευματινών χειρουργείων, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας τα οποία θα ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν.
Έμφαση θα δοθεί στους πολίτες που βρίσκονται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε αναμονή, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής για τη συστηματική μείωση των εκκρεμών χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία, η οποία παρακολουθείται πλέον μέσω της ενιαίας ψηφιακής λίστας χειρουργείων.
Εξετάστηκε, επίσης, η πορεία εκτέλεσης των έργων αναβάθμισης τμημάτων επειγόντων περιστατικών και άλλων εγκαταστάσεων, ο σχεδιασμός για την περαιτέρω ενίσχυση του ΕΣΥ με προσωπικό, το χρονοδιάγραμμα ψηφιοποίησης περισσότερων υπηρεσιών και έγινε ανασκόπηση των επιδόσεων του ΕΚΑΒ και των αεροδιακομιδών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Πριν λίγη ώρα πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου στο Υπουργείο Υγείας όπου εξειδικεύτηκαν τα μέτρα για τα εισοδήματα των εργαζoμένων στο ΕΣΥ που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων η αύξηση των αποδοχών έως 7200 ευρώ ετησίως για την προσέλκυση και παραμονή των ιατρών του ΕΣΥ σε άγονες περιοχές και η αυτοτελής φορολόγηση 22% των εφημεριών των ιατρών που οδηγεί σε αύξηση 130 ευρώ το μήνα στις αποδοχές τους. Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έκανε μια συνολική παρουσίαση του έργου του Υπουργείου την τελευταία πενταετία, μιλώντας για το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας, ύψους άνω του μισού δισεκατομμυρίου, τα προγράμματα προληπτικών εξετάσεων και το νομοσχέδιο για τον Προσωπικό Γιατρό που θα τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, δίνοντας ακόμα περισσότερα κίνητρα στους γιατρούς.

Άνοιξε η ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας που αφορά στη χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών, που διαμένουν μόνιμα σε Ορεινές και Μειονεκτικές Περιοχές για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο ετών.
Το ποσό της ενίσχυσης είναι 600 ευρώ ετησίως, εφόσον το οικογενειακό εισόδημα ανά έτος δεν υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ, ή 300 ευρώ ετησίως, εφόσον το οικογενειακό εισόδημα κυμαίνεται μεταξύ 3.000 έως 4.700 ευρώ.
Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των αιτήσεων μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2024.

—-
Με πρωτοβουλία της χώρας μας προχωρά, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θοδωρής Σκυλακάκης μία κοινή κίνηση από την Ελλάδα, την Βουλγαρία και την Ρουμανία, με σκοπό τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού παρέμβασης, κάθε φορά που θα καταγράφονται ακραίες τιμές, που οφείλονται στην αποκοπή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης από την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή ενεργειακή αγορά.
Επιπλέον, πριν λίγη ώρα ξεκίνησε συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την παρουσίαση των μέτρων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας.
—-
Σήμερα, ο Πρωθυπουργός μεταβαίνει στην Βιέννη σε λίγη ώρα, όπου θα συναντηθεί με τον Αυστριακό καγκελάριο Karl Nehammer.
Επιπλέον, αύριο Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου, στις 11:30 θα πραγματοποιηθεί Διυπουργική Συνέντευξη Τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων στήριξης της οικογένειας που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, την ίδια ώρα, θα πραγματοποιηθεί Διυπουργική Συνέντευξη Τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων που αφορούν το στεγαστικό και την Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου, επίσης, στις 11:30 θα λάβει χώρα Διυπουργική Συνέντευξη Τύπου για τα μέτρα στήριξης της επιχειρηματικότητας και της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση και στον τουρισμό.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, ξεκίνημα σήμερα για την νέα σχολική χρονιά, ωστόσο συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων στα σχολεία. Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι η εικόνα που προσπαθεί να περάσει η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και συμπληρωματικά, άκουσα νωρίτερα σε συνέντευξη τον εκπρόσωπο Τύπου του ΠΑΣΟΚ να λέει, για παράδειγμα, για το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», ότι θα έπρεπε τα κονδύλια του προγράμματος αυτού να προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινάω από το δεύτερο σκέλος, το Ταμείο Ανάκαμψης είναι ένα πολύ σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο, χαιρόμαστε που όσο περνάν τα χρόνια το αναγνωρίζει όλο και περισσότερο η αντιπολίτευση, -να θυμίσουμε ότι ο Κ. Μητσοτάκης είναι από τους πρωταγωνιστές των αιτημάτων εκείνη την πολύ δύσκολη περίοδο και για την Ελλάδα και για την Ευρώπη, για να μιλάμε τώρα για το Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι ένα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Από το Ταμείο Ανάκαμψης ανακαινίζονται τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα υγείας, έχουμε τους διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία, τις προληπτικές εξετάσεις, μια σειρά από άλλες πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως το πρόγραμμα Πολιτικής Προστασίας «ΑΙΓΙΣ». Υπάρχουν και τα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων, υπάρχουν και τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Το από που θα δοθούν τα χρήματα έχει να κάνει με τις προτεραιότητες και με την κατανομή των διάφορων εργαλείων. Αυτό τώρα, είναι αυτό που λέμε,, στεκόμαστε σε μια λεπτομέρεια, ούτως ή άλλως τα χρήματα αυτά προκύπτουν από προγράμματα δημοσίων επενδύσεων και είναι δεδομένο ότι τα 250 εκατ. θα κοιτάξουμε να επαυξηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο. Πάμε τώρα στην ουσία. Στην ουσία το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», όπως αντιστοίχως και το πρόγραμμα αναβάθμισης Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας, είναι δύο μεγάλα προγράμματα, είναι δύο τεράστιες αναγκαιότητες για την κοινωνία και είναι αυτό που επί της ουσίας πρέπει να θεωρείται κοινωνική πολιτική. Είναι σε αντιδιαστολή όλων αυτών των μεγάλων, ας πούμε πορειών χωρίς αιτήματα, από συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους, είναι το αντίθετο της ισοπέδωσης. Αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε, είναι κάθε μαθητής, κάθε καθηγητής, κάθε ασθενής, κάθε πολίτης που επισκέπτεται ένα Νοσοκομείο, ένα Κέντρο Υγείας, να έχει σχολεία, κτίρια συνολικά, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, αντάξια των προσδοκιών ενός ευρωπαίου πολίτη. Αυτό κάνει η Κυβέρνηση. Η αλήθεια είναι ότι είναι μια εκκρεμότητα πολλών δεκαετιών, που γίνεται σε συνέχεια πολλών άλλων κινήσεων στα σχολεία. Δηλαδή, με ρωτήσατε για τα κενά στα σχολεία. Με ρωτήσατε για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις αντιδράσεις που υπάρχουν. Η ίδια η πραγματικότητα είναι εντελώς αντίθετη, από αυτά τα οποία εκφράζονται σε αυτές τις αντιρρήσεις. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχει αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, 8,1. Η Ευρώπη έχει πάνω από 12. Αυτοί είναι οι μέσοι όροι. Η Ελλάδα φέτος ξεκινάει την σχολική χρονιά με τους περισσότερους διορισμούς που έχουν γίνει ποτέ από μια Κυβέρνηση. Και συνολικά μέσα σε πέντε χρόνια 38.000, περίπου, διορισμούς. Πέρσι είχαμε περισσότερους μαθητές ανά τάξη και στο νηπιαγωγείο και στο Λύκειο και τους ίδιους μαθητές σε σχέση με φέτος, ανά τάξη, στο γυμνάσιο και στο δημοτικό. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Σημαίνουν ότι, το Υπουργείο αυξάνει το δυναμικό των εκπαιδευτικών με μόνιμους διορισμούς, τετραπλασιάζει τους διορισμούς Ειδικής Αγωγής και βέβαια, προχωράει και σε κάποιες συγχωνεύσεις, που μπορεί να μην ξεπερνούν και το 1,5% των τμημάτων, ούτως ώστε να γίνει σωστή κατανομή ανθρώπινων πόρων. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Δηλαδή η συζήτηση αυτή, για να καταλάβουμε, γίνεται για περίπου το 1%, ίσως και λιγότερο από 1,5, δηλαδή, τοις εκατό, του συνόλου των τμημάτων. Αλλά δεν είναι μόνο το ζήτημα των καθηγητών, δεν είναι μόνο το ζήτημα του προσωπικού. Θυμάστε πριν από λίγους μήνες που είχαμε προαναγγείλει την πρωτοβουλία της πλατφόρμας για το bullying. Η πλατφόρμα αυτή όχι απλά λειτουργεί, αλλά συνεχώς ενισχύεται και γίνεται κεντρική διαχείριση και μάλιστα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από τα σχολεία, διάφορων καταγγελιών, οι οποίες ξεπερνούν τις 230. Η χρονιά αυτή ξεκινά με το ψηφιακό φροντιστήριο. Σε λίγες ημέρες θα έχουμε και ξεχωριστή παρουσίαση αυτού του νέου πολύ σημαντικού εργαλείου για τους μαθητές. Έχουμε μιλήσει, λοιπόν, για αυτές τις 11 συν μία πρωτοβουλίες. Οι πρωτοβουλίες αυτές σηματοδοτούν ένα ακόμα μεγάλο βήμα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, ούτως ώστε μέρα με τη μέρα, να βελτιώνεται και ως προς τις υποδομές, τις υλικοτεχνικές υποδομές και ως προς την στήριξη, την ενίσχυση του έμψυχου δυναμικού.
Α. ΛΙΩΛΙΟΥ: Καλημέρα κ. Εκπρόσωπε, θα ήθελα να ρωτήσω λίγο, να εστιάσουμε στο κομμάτι του Μεταναστευτικού. Είδαμε ότι η Γερμανία έχει προχωρήσει στην εξάμηνη αναστολή της Συνθήκης SCHENGEN, αυτό σημαίνει πολύ αυστηρούς ελέγχους ή ενδεχομένως κλείσιμο των συνόρων για τους παράτυπους μετανάστες. Παράλληλα και η Αυστρία προχωρά και αναφέρει ότι δεν θα δεχθεί, τουλάχιστον, τους απορριφθέντες αιτούντες άσυλο από τη Γερμανία και αν το συνδυάσουμε με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Αυστρία και τη συνάντηση του με τον Καγκελάριο. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Παναγιωτόπουλος, συνάντησε τον Πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, τι προβλέπεται, τι στάση αναμένεται να κρατήσει η χώρα μας, ή αν ενδέχεται να έχουμε κάποιες επαφές και με τη Γερμανία στο κομμάτι αυτό ή κάποια ευρωπαϊκή πολιτική και κυρίως ως προς το θέμα των αιτήσεων άσυλο από την Ελλάδα.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου του γεγονότος ότι έρχεται στην επικαιρότητα, λόγω των πρωτοβουλιών άλλων ευρωπαϊκών χωρών, το ζήτημα του μεταναστευτικού. Να θυμίσουμε, με δύο λόγια, πόσο επιτυχημένη είναι η διαχείριση της Ελλάδας, σε ένα πολύ, πολύ μεγάλο ζήτημα για όλη την Ευρώπη. Μέσα σε λίγα χρόνια έχουμε καταφέρει να εφαρμόσουμε μια αυστηρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική. Έχουμε περιορίσει τις μεταναστευτικές ροές σε βάθος πενταετίας, άνω του 85% και αντιμετωπίσαμε και ένα πολύ δύσκολο κύμα, πριν από περίπου ένα χρόνο και μήνα με τον μήνα, βελτιώνεται η κατάσταση. Έχουμε εκμηδενίσει στην πραγματικότητα τις ροές από τα χερσαία μας σύνορα και βέβαια, σε συνεργασία με τους γείτονες μας, έχουμε μια πολύ πιο αποτελεσματική πολιτική στα θαλάσσια σύνορα. Αυτό το οποίο πρέπει να τονίσουμε, είναι ότι η Ελλάδα έχει καταφέρει όλα αυτά και γιατί αναγνωρίζει, προφανώς, την ανάγκη φύλαξης και προστασίας των συνόρων, με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά έχει και ένα άλλο καθεστώς κρίσης των αιτήσεων ασύλου, οι οποίες οδηγούν σε αποφάσεις ολίγων μηνών και όχι κάποιων ετών. Αυτή είναι η ελληνική διάσταση. Η Ελλάδα είναι σύνορο της Ευρώπης, για αυτό και κατέθεσε μια σειρά από αιτήματα για το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, το οποίο θα εφαρμοστεί από όλη την Ευρώπη και αυτό είναι μια αυτονόητη υποχρέωση όλων των κρατών μελών, την οποία δηλώνει για ακόμη μια φορά και δι’ εμού η Ελληνική Κυβέρνηση. Είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα το Μεταναστευτικό. Η Ελλάδα, ως προς αυτά τα οποία έχει να κάνει, τα έχει κάνει και με το παραπάνω. Έχει καταφέρει να έχει αυτά τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα, ούτως ώστε στη χώρα μας, σε αντίθεση με άλλα κράτη της Ευρώπης, που όπως πολύ σωστά αναφέρατε, να μην είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες. Αυτό δεν σημαίνει ότι εφησυχάζουμε. Σε καμία περίπτωση και επιμένω, αυτό το οποίο μένει τώρα να δούμε, μια υποχρέωση πλέον της Ευρώπης, με πολλές ελληνικές θέσεις να έχουν υιοθετηθεί, είναι το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου. Και είναι προφανές ότι σε όλες τις διμερείς συναντήσεις, όταν ειδικά το ένα εκ των δύο μερών έχει πολύ ψηλά στην ατζέντα του και όταν είναι και τα δύο ακόμα περισσότερο, προφανώς γίνεται συζήτηση και για το μεταναστευτικό ζήτημα.
Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Χθες, είδαμε τον πληθωρισμό που, κατά την εκτίμηση πολλών, είναι προς τα τελειώματα, αλλά πολλά προϊόντα από την αγορά των τροφίμων ενισχύονται, αντί να μειώνονται. Μήπως η Κυβέρνηση έχει κάνει κάποιες λάθος εκτιμήσεις, υλοποιεί λάθος πράγματα και τα τρόφιμα συνεχίζουν να απειλούν τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών; Πώς θα συνεχιστεί αυτό; Είδαμε το λάδι +50, η ενέργεια +10, φυσικό αέριο +28. Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποιες άλλες πρωτοβουλίες για τη μείωση του πληθωρισμού;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Ελλάδα κάνει κάτι πολύ λάθος, αν ήταν στις πρώτες χώρες ή έστω πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, στον πληθωρισμό σωρευτικά ή, όπως είπατε, στον πληθωρισμό τροφίμων σωρευτικά, όλα αυτά τα πάρα πολύ δύσκολα χρόνια. Είναι δεδομένο ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που απασχολεί κάθε νοικοκυριό εδώ και πάρα πολλούς μήνες. Αλλά είναι, επίσης, δεδομένο ότι συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες φαίνεται ότι οι πολιτικές μας αποδίδουν περισσότερο. Το «αποδίδουν περισσότερο» δεν σημαίνει ότι εξαφανίζουν το πρόβλημα. Αυτά μόνο οι μαθητευόμενοι μάγοι μπορούν να τα υποσχεθούν, χωρίς κανένα αντίκρισμα βέβαια. Σημαίνει ότι μειώνουν τις συνέπειες για τους πολίτες. Σουπερμάρκετ: Για τέσσερις συνεχόμενους μήνες, με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΚΑ, έχουμε αποκλιμάκωση των τιμών. Όχι θεαματική. Στόχος είναι αυτοί οι τέσσερις μήνες να γίνουν πολύ περισσότεροι, ούτως ώστε αυτό το περίπου 30% σωρευτικά που είδαμε σε αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα, να μειώνεται όλο και περισσότερο. Είναι δεδομένο ότι έχουμε χαμηλότερο πληθωρισμό σε σχέση με πέρυσι, αλλά ακόμα έχουμε, έστω και με μικρότερη ένταση, κάποιες αυξήσεις τιμών που σε κάποιες υποκατηγορίες είναι περισσότερο μεγάλες ως προς το ποσοστό τους. Η πολιτική που εφαρμόζει η Ελληνική Κυβέρνηση είναι συγκριτικά, -το ξαναλέω-, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο πιο αποδοτική. Προφανώς δεν μπορεί αυτό να είναι αντικείμενο πανηγυρισμού, γιατί όταν έχεις πρόβλημα αύξησης τιμών και ειδικά για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι πολίτες αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα στην καθημερινότητά τους. Το κλειδί είναι το ταχύτερο δυνατό αύξηση των εισοδημάτων. Ξεκινήσαμε από 1.046 ευρώ μέσο μισθό, έχουμε πάει 1.300, στόχος είναι να πάμε στα 1.500. Και με άμεσες παρεμβάσεις, όπως είναι αυξήσεις μισθών, αυξήσεις συντάξεων, αυξήσεις επιδομάτων, ειδικά γι’ αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη, στήριξη στους αδύνατους, όπως θα έχουμε για τον προσεχή Δεκέμβριο, όπως έχουμε κάθε χρόνο, αλλά και με έμμεσες κινήσεις προς τους πολίτες. Επί παραδείγματι, στην τελευταία ομιλία του Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ., είχαμε επιπλέον ανακοινώσεις ακριβώς για επιπλέον 12 μειώσεις φόρων. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, 900 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα, που θα πληρώσουν οι πολίτες το 2025 σε φόρους.
Το πρώτο είναι το εισόδημα. Το δεύτερο είναι, όλο και πιο εντατικοί έλεγχοι. Και το τονίζουμε αυτό, ακόμα κι όταν φτάσουμε, το συντομότερο δυνατό, να έχουμε ακόμα περισσότερη αποκλιμάκωση τιμών, δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν να παρατηρούνται φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εικονικών εκπτώσεων ή παραβίασης εν γένει της νομοθεσίας. Εκεί, λοιπόν, είναι όλο και πιο ενισχυμένη η Υπηρεσία της ΔΙΜΕΑ, αλλά και όλες οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα πρέπει να είναι εκεί, χωρίς να εφησυχάζουν, ούτως ώστε να προστατεύουν τους καταναλωτές. Δεν υπάρχουν, λοιπόν, μαγικά ραβδιά. Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία κάθε νοικοκυριού γιατί, παρά την αύξηση των εισοδημάτων που είναι πλέον δεδομένη και ο στόχος είναι να είναι όλο και περισσότερη, μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης τα τελευταία χρόνια απορροφήθηκε από την ακρίβεια. Μαγικές συνταγές, όμως, δεν υπάρχουν. Σκληρή δουλειά από την Κυβέρνηση με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αυτός είναι ο στόχος.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Σε αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «DOCUMENTO» της Κυριακής, αποκαλύπτεται ότι υπάρχει στη Δικαιοσύνη κύκλωμα, το οποίο εκδίδει πλαστά πιστοποιητικά ποινικών μητρώων. Το κύκλωμα αυτό δεν εκδίδει χειρόγραφα πιστοποιητικά, αλλά έχει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης πιστοποιητικών που εμφανίζεται αδιάβλητο και απρόσβλητο. Ουσιαστικά, δηλαδή, υπάρχει τρύπα στο επίσημο site του επιτελικού κράτους, στο «open.gov», την οποία γνωρίζουν και χρησιμοποιούν για να εκδίδουν πλαστά πιστοποιητικά. Όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι μόνο θέμα Δικαιοσύνης και Εισαγγελίας. Πρακτικά, δηλαδή, με πλαστό λευκό ποινικό μητρώο κάποιος εγκληματίας μπορεί να μείνει εκτός φυλακής, ενώ απατεώνες και επίορκοι μπορούν να πάρουν μέρος σε δημόσιους διαγωνισμούς. Ποια είναι η απάντηση της Κυβέρνησης γι΄ αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα για το κύκλωμα και γιατί κρύβεται ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Φλωρίδης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να κρίνει εάν ένα φερόμενο ως κύκλωμα είναι πράγματι κύκλωμα και αν κάποιος, ο οποίος φέρεται να έχει διαπράξει μια παράνομη πράξη, είναι αθώος ή ένοχος. Είναι δουλειά της Δικαιοσύνης, -άλλο πράγμα αυτό το οποίο έχει να κάνει ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ο κάθε Υπουργός Δικαιοσύνης και άλλο πράγμα αυτό που έχουν να κάνουν οι δικαστικές Αρχές, είτε προδικαστικά, είτε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας στο ακροατήριο. Εγώ δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για καμία ποινική υπόθεση. Το διάβασα το δημοσίευμα. Είναι δεδομένο ότι είναι σοβαρή η υπόθεση αυτή, όπως περιγράφεται. Δεν γνωρίζω αν αυτά τα οποία περιγράφονται, ισχύουν. Θα τα κρίνει η Δικαιοσύνη. Και είναι επίσης δεδομένο ότι εφόσον σε μια τέτοια υπόθεση αποδειχθεί εμπλοκή κάποιου λειτουργού του κράτους, κάποιου έχοντα αρμοδιότητα σε οποιαδήποτε τέτοια διαδικασία, θα πρέπει στη συνέχεια να ακολουθηθεί και η αντίστοιχη πειθαρχική διαδικασία, με ό,τι προβλέπεται. Δεν μπορούμε να μπούμε σε διαδικασία σχολιασμού για κάτι το οποίο καταγγέλλεται. Δεν έχω κανένα λόγο να το αμφισβητήσω, δεν το γνωρίζω κιόλας, αν και κατά πόσο ισχύει. Τώρα, ως προς τα συστήματα αυτά, τα συστήματα αυτά έχουν δείξει τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοπιστία τα τελευταία χρόνια, ειδικά στην Ελλάδα που εφαρμόζονται όλο και περισσότερο. Και συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα έχει πάρει πολλές φορές τα εύσημα για τον τρόπο λειτουργίας τους. Δεν νομίζω ότι είναι σωστό, -δική μου άποψη είναι αυτή-, να στοχοποιούμε τα συστήματα ή κάποιες λειτουργίες, επειδή μπορεί να υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Και όπως περιγράφετε, όχι απλά δεν την κάνουν καλά, μπορεί να παρανομούν κιόλας. Θα το κρίνει η Δικαιοσύνη.
Τώρα, ως προς τα ποινικά μητρώα. Δεν μπαίνει κάποιος στη φυλακή, προφανώς, δεν κρίνεται αν είναι αθώος ή ένοχος με βάση το ποινικό μητρώο. Σίγουρα σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, όπως οι περιπτώσεις διαγωνισμών που απαιτείται ποινικό μητρώο, αν υπάρχει κάτι τέτοιο, αυτό μπορεί να αλλοιώνει μια διαδικασία. Να πούμε, επίσης, ότι το μητρώο το οποίο έχει ένα δικαστήριο, το γνωρίζω από τη δουλειά μου αυτό, έρχεται αυτομάτως από την Εισαγγελία, οπότε δεν είναι αυτό το μητρώο που μπορεί κάποιος να εκδίδει και αν ισχύει αυτό που μου περιγράψατε, εν πάση περιπτώσει, να είναι πλαστό. Άρα, δεν τίθεται θέμα αλλοίωσης κάποιας δικαστικής απόφασης με βάση την εμπειρία μου από τα δικαστήρια. Αυτό δεν σημαίνει -το ξαναλέω- ότι κάθε τέτοια καταγγελία, κάθε τέτοια υπόθεση δεν θα πρέπει να εξετάζεται πολύ σοβαρά και αν υπάρχουν ευθύνες, να οδηγούν στις ανάλογες κρίσεις του δικαστηρίου.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κάτι συμπληρωματικό. Δεν είναι μόνο δικαστικό το ζήτημα. Διότι όταν υπάρχει στο «open.gov.», άρα σε ένα ψηφιακό μέσο, το οποίο έχει πολιτικές διαστάσεις, δεν γίνεται ο Υπουργός Δικαιοσύνης να μην παίρνει θέση. Δηλαδή, θα υπάρξει επίσημη απάντηση σε αυτό; Διότι υπάρχει ολόκληρη έρευνα που δείχνει ανθρώπους όντως να παίρνουν πλαστά ποινικά μητρώα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εφόσον αυτή η έρευνα καταλήξει κάπου, σε μια ξεκάθαρη κρίση και απόφαση, είναι δεδομένο ότι αυτός που πρέπει να πάρει θέση, αν εν προκειμένω είναι ο Υπουργός Δικαιοσύνης, θα πάρει θέση.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Θα ληφθούν πολιτικές πρωτοβουλίες γι΄ αυτό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σε περίπτωση που παρατηρηθεί κάτι και αποδειχθεί κάτι σε κάποια έρευνα, είναι δεδομένο ότι οι πρωτοβουλίες είναι, η αποπομπή κατ΄ αρχάς των ανθρώπων οι οποίοι σχετίζονται με κάτι και αποδεικνύεται ότι οι άνθρωποι αυτοί παρανομούν. Αλλά δεν μπορείς από πριν να πάρεις μια απόφαση, πριν καταλήξει κάπου μια έρευνα. Πρέπει να καταλήξει κάπου μια έρευνα. Είναι λογικό αυτό νομίζω.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Άρα, θα αρχίσει έρευνα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εφόσον αυτό που μου λέτε ισχύει και υπάρχει τέτοια καταγγελία, προφανώς ερευνάται. Δεν υπάρχει καταγγελία που δεν ερευνάται. Είναι δεδομένο. Σας λέω, δεν γνωρίζω την υπόθεση, έχω διαβάσει το δημοσίευμα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, σε σχέση με τις αυξήσεις που ανακοινώθηκαν για τους ένστολους, γνωρίζετε κι εσείς ότι υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, υπάρχει δυσαρέσκεια. Μάλιστα, αυτό που υποστηρίζουν είναι ότι αφενός το κόστος ζωής έχει αυξηθεί και αφετέρου, ειδικά για όσους υπηρετούν εκτός έδρας, τα ενοίκια έχουν εκτοξευτεί. Πώς το σχολιάζετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να πούμε ποτέ ότι όσα κάνουμε, εν προκειμένω για τους ένστολους, είναι αρκετά, χρειάζονται περισσότερα και αντιλαμβανόμαστε το αίτημα για περισσότερα. Τα λεφτά είναι συγκεκριμένα, οι πόροι είναι συγκεκριμένοι. Ευτυχώς, πλέον, μιλάμε για πλεονάσματα στην ελληνική οικονομία και δυνατότητα σταδιακής ενίσχυσης των εισοδημάτων των πολιτών, που για πάρα πολλά χρόνια μειώθηκαν. Τώρα, προσέξτε, ως προς τους ένστολους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτά που θα σας πω τα επιπλέον είναι πολλά – εγώ τα πολλά και τα λίγα δεν θα κάτσω να τα ζυγίσω – αντιλαμβανόμενος ότι χρειάζονται περισσότερα. Δεν είναι μόνο η αύξηση του νυχτερινού, όπως ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό, είναι και μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις που αγγίζουν τα εισοδήματα και των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας και τις Ένοπλες Δυνάμεις. Οι αυξήσεις από 1/1/2024 σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, που εφαρμόστηκαν και στις περιπτώσεις των ενστόλων, οι αυξήσεις στα επιδόματα παιδιών, σε περιπτώσεις υπηρετούντων οι οποίοι έχουν παιδιά, οι αυξήσεις στα επιδόματα θέσεων ευθύνης, που κατ’ αναλογία εφαρμόζονται και στους κατέχοντες συγκεκριμένους βαθμούς στην ιεραρχία είτε των Στρατευμάτων είτε των Σωμάτων Ασφαλείας. Αυτά έγιναν 1/1/2024, όπως και το επίδομα ειδικών συνθηκών. Από 1/1/2025, πέραν της αύξησης αυτής για τα νυχτερινά, θα πάρουν οι ένστολοι και τις αντίστοιχες αυξήσεις που θα πάρουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι στο μισθό τους και θα έχουν τις αντίστοιχες αυξήσεις και το 2025 και το 2026 και το 2027. Και, βέβαια, και την αντίστοιχη αύξηση μέσω της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών που ισχύει και για τον δημόσιο και για τον ιδιωτικό τομέα. Άρα, δεν είναι μόνο τα νυχτερινά, είναι και πολλά ακόμα. Όλα αυτά είναι σημαντικά. Χρειάζονται πολλά περισσότερα. Και, βέβαια – αυτό δεν αφορά μόνο τους ενστόλους – αυτός είναι και ο βασικός στόχος της Κυβέρνησης. Ο μέσος μισθός δεν ανεβαίνει μόνο με την αύξηση του κατώτατου μισθού και μια σειρά από πολιτικές, ανεβαίνει και με παρεμβάσεις, οι οποίες γίνονται, αναπτυξιακού χαρακτήρα. Και αντιστοίχως στον δημόσιο τομέα, η αύξηση των εισοδημάτων γίνεται και με τον άμεσο τρόπο, αλλά και με έμμεσο τρόπο, όπως είναι η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σκληρά και όσο πιο γρήγορα, για να βλέπουν οι πολίτες αποτελέσματα.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΥΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, συγγνώμη που θα αναφερθώ σε ένα θέμα που έχει αναρτήσει σήμερα η οικονομική ιστοσελίδα «banking news» και αναφέρεται ότι εταιρία πιστώσεων «κόκκινων» δανείων – κοινώς όπως τους λέμε servicers – καταδικάστηκε από το δικαστήριο ότι παραπλανούσε τον δανειολήπτη μέσα από τον εξωδικαστικό μηχανισμό. Το ερώτημα προς την Κυβέρνηση γενικά είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εταιρία αυτή – φυσικά απαγορεύεται να δημοσιευτεί το όνομά της – αλλά δεν υπάρχει πρόβλεψη ή διοικητικό πρόστιμο για εταιρία διαχείρισης πιστώσεων, η οποία παραπλανά τον δανειολήπτη για να του πάρει το σπίτι. Και βρήκε «καταφύγιο» ο δανειολήπτης και ακυρώθηκαν τα αναγκαστικά μέτρα. Μέχρι εκεί. Δεν υπάρχει συνέχεια από εκεί και πέρα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό που μου περιγράφετε δεν μπορώ να το γνωρίζω. Δεν μπορώ να γνωρίζω τις λεπτομέρειές του, αλλά περιγράφετε μια σειρά από παραβάσεις σοβαρότερων αδικημάτων: Παραπλάνηση του δανειολήπτη, παραπλάνηση του καταναλωτή. Στην πραγματικότητα συνιστά ενδεχόμενα σοβαρά αδικήματα. Δεν εξαιρείται μια εταιρία πιστώσεων από αυτά τα οποία ισχύουν για όλες τις υπόλοιπες εταιρίες ή γι’ αυτούς οι οποίοι έχουν, τέλος πάντων, την επαφή με τους πολίτες ως φυσικά πρόσωπα και ενεργούν για λογαριασμό μίας εταιρίας. Και, μάλιστα, σας θυμίζω ότι στο θέμα των servicers και στο θέμα των «κόκκινων» δανείων, πέραν του πολύ σημαντικού, που από το 44% έχουμε πάει στο 7,5% στα «κόκκινα» δάνεια στη χώρα – αυτό είναι το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης – οι τελευταίες νομοθετικές πρωτοβουλίες, μετά τις εκλογές του 2023, έχουν οδηγήσει σε μια σειρά από μέτρα, τα οποία απλώνουν ένα δίχτυ προστασίας στους καταναλωτές. Όπως, ας πούμε, την υποχρεωτική εφαρμογή μιας απόφασης από τις εταιρίες αυτές υπέρ των δανειοληπτών. Αντίστοιχα υπάρχουν και οι αντίστοιχες κυρώσεις που ισχύουν για όλες τις εταιρίες. Άρα, κάθε υπόθεση είναι σοβαρή και όταν υπάρχει μια τέτοια καταγγελία από έναν δανειολήπτη, είναι υποχρέωση και της Δικαιοσύνης να την ερευνήσει.

ΑΔ. ΛΙΩΛΙΟΥ: Καθώς σήμερα είχαμε την εξειδίκευση των μέτρων από τον Υπουργό Υγείας, υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα για τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία πότε αναμένουμε να ξεκινήσουν;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο οι επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κονδύλι το οποίο θα χρειαστεί, περίπου 50 εκατομ. ευρώ, ούτως ώστε να έχουν πάνω από 30.000 συμπολίτες μας τη δυνατότητα για δωρεάν απογευματινά χειρουργεία. Αυτό σε συνέχεια άλλων πρωτοβουλιών, όπως είναι η ενιαία λίστα χειρουργείων που οδηγεί και σε μεγαλύτερη διαφάνεια, θα είναι μία μεγάλη ανάσα και για τους αναμένοντες ένα χειρουργείο, τους ασθενείς, τους συμπολίτες μας, αλλά και για το Εθνικό Σύστημα Υγείας, ούτως ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν και τα υπόλοιπα χειρουργεία. Θα είναι μια σημαντική κίνηση. Θεωρώ ότι θα έχουμε καλά νέα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όταν θα τα έχουμε, θα τα ανακοινώσουμε άμεσα.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, στην συνέντευξη Τύπου του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ δεν έλαβαν τον λόγο για να θέσουν ερωτήσεις Μέσα, όπως το Documento, η Αυγή, ο Ριζοσπάστης, η Δημοκρατία κ.ά. Μέσα, δηλαδή, που ασκούν έλεγχο στην Κυβέρνηση. Για ποιον λόγο αποκλείστηκαν τα συγκεκριμένα Μέσα και τι φοβήθηκε ο Πρωθυπουργός;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν αποκλείστηκε κανένα Μέσο, δεν υπήρξε κάποιος φόβος. Δόθηκαν όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις. Όλα τα Μέσα ασκούν έλεγχο στην Κυβέρνηση, αυτή είναι η δουλειά των Μέσων. Και άμα δει κανείς και Μέσα που ρώτησαν, ρώτησαν μια σειρά από Μέσα, τα οποία κάνουν και σφοδρότατη αντιπολίτευση στην Κυβέρνηση. Μην τα χαρακτηρίσουμε και μην τα ονοματίσουμε, γιατί αυτό παραπέμπει σε πολιτικούς άλλων χώρων, που αναρτούν φωτογραφίες συναδέλφων σας και κατηγορούν Μέσα. Επειδή τυχαίνει να έχω τον τιμητικό ρόλο και το χαρτοφυλάκιο του Τύπου, να σας θυμίσω ότι και στην καθιερωμένη ενημέρωση πολιτικών συντακτών, η Κυβέρνηση, γιατί εγώ δεν εκπροσωπώ τον εαυτό μου, εκπροσωπώ τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση, δέχεται όσες ερωτήσεις θέλετε, όπως οφείλει να κάνει μία δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση. Οι πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει και για την στήριξη των δημοσιογράφων και των Μέσων, νομίζω ότι δεν μπορούν να συγκριθούν με καμία άλλη κυβερνητική περίοδο. Από εκεί και πέρα, σε μια συνέντευξη Τύπου, όπως αντιλαμβάνεστε, επειδή έχει και συγκεκριμένο χρόνο και συγκεκριμένη διάρκεια, υπάρχει ένας περιορισμός των ερωτήσεων. Υπάρχει η ανάγκη εκπροσώπησης των περιφερειακών Μέσων. Άμα δείτε, μάλιστα, και συγκριτικά στοιχεία, ευτυχώς πλέον, όλο και περισσότερα περιφερειακά κανάλια, εφημερίδες, ραδιόφωνα κάνουν ερωτήσεις στον Πρωθυπουργό. Είναι τα Μέσα της Θεσσαλονίκης, γιατί γίνεται στην Θεσσαλονίκη η συνέντευξη Τύπου αυτή. Ο στόχος είναι κάθε χρόνο να δεχόμαστε και περισσότερες ερωτήσεις και να ρωτούν όλο και περισσότερα Μέσα. Αλλά δεν είναι, πρώτον, η μοναδική ευκαιρία και, δεύτερον, αν δείτε, – το ξαναλέω-, δεν ρώτησαν Μέσα τα οποία μπορεί να θεωρεί κανείς ότι είναι φιλοκυβερνητικά. Το αντίθετο μπορώ να πω. Ρώτησαν όλα, αναλογικά, όσο περισσότερα Μέσα, και με γεωγραφικά κριτήρια και με μια αναλογική εκπροσώπηση των εφημερίδων, των ραδιοφώνων, των ηλεκτρονικών Μέσων και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, μια τελευταία ερώτηση, με πολιτικό περιεχόμενο. Επειδή στο πολιτικό σύστημα, τα δύο κόμματα προσέρχονται σε εκλογές για την ανάδειξη νέων ηγεσιών, τα προβλήματα στην κοινωνία, από ό,τι φαίνεται, παραμένουν και το ερώτημα προς εσάς είναι -λίγο πρόωρο βέβαια- αν οι δημοσκοπήσεις του χειμώνα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες σας και η Κυβέρνηση έχει χαμηλά ποσοστά ή και στο ακραίο σενάριο ένα κόμμα της Αντιπολίτευσης με νέα ηγεσία να έχει υψηλότερο ποσοστό από την Κυβέρνηση. Εκεί τα πράγματα, πώς θα δούμε την Κυβέρνηση να συμπεριφέρεται; Υποθετικό το σενάριο, αλλά…

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω την πεποίθηση ότι αυτό το οποίο περιμένει ο κόσμος από εμάς και αποτυπώνεται κι από τις δημοσκοπήσεις με τις διακυμάνσεις τους, αλλά και τη σταθερή υπεροχή της Κυβέρνησης και με μια κριτική ματιά από τους πολίτες, εφόσον εμείς κάνουμε τη δουλειά μας σωστά, εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας, το πρόγραμμα του 2023, αλλά και το σχέδιο για τον επόμενο χρόνο και για τα επόμενα τρία χρόνια εξειδικεύτηκε από τον Πρωθυπουργό -γιατί αυτά τα οποία είπε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του δεν θα γίνουν μέσα σε μία μέρα ή σε μία εβδομάδα, είναι το σχέδιο για τα επόμενα χρόνια με άμεση υλοποίηση προφανώς- εφόσον εμείς κάνουμε καλά τη δουλειά μας, τότε αυτό είναι το σημαντικότερο «όπλο», το σημαντικότερο επιχείρημα, το πιο δυνατό διαπραγματευτικό «όπλο» για να αποδείξουμε ότι είμαστε μια επιτυχημένη Κυβέρνηση. Ο κόσμος έργο περιμένει, δεν περιμένει λόγια. Είναι δεδομένο ότι είναι σημαντικές οι εξελίξεις στα κόμματα της Αντιπολίτευσης, αλλά αφορούν τα μέλη του κάθε κόμματος. Δεν είναι δική μας δουλειά ούτε να τα σχολιάζουμε, ούτε να παρεμβαίνουμε -αλίμονο, ούτε να κάνουμε και κρίσεις για κάποιο άλλο κόμμα. Ο κόσμος θέλει από την Κυβέρνηση, όπως από κάθε κυβέρνηση, αποτέλεσμα. Είδε αποτέλεσμα στην πρώτη τετραετία. Αν θυμάστε ήταν πολύ δημοφιλείς οι συζητήσεις για συγκυβερνήσεις, κυβερνήσεις συνεργασίας και ευρύτερες συνεργασίες. Ο λαός μίλησε, όπως συνηθίζεται να λέγεται, και η συζήτηση αυτή δεν είχε καμία αξία και τον Μάιο και τον Ιούνιο τελικά. Μένει να δούμε, λοιπόν, τι θα κάνουμε. Θεωρώ ότι μέρα με τη μέρα η εικόνα βελτιώνεται, ακόμα και σε πολύ δύσκολα θέματα, όπως είναι η Υγεία, όπως είναι το ζήτημα της ακρίβειας – έχουμε αρχίσει και βλέπουμε αποτελέσματα. Στόχος είναι να βλέπουμε όλο και περισσότερα αποτελέσματα και στο πλαίσιο της λογοδοσίας με τους πολίτες, η Κυβέρνηση αυτή θα «εμφανιστεί» -όπως είπε ο Πρωθυπουργός- στο τέλος της τετραετίας και εκεί θα γίνει το λεγόμενο, αν μου επιτρέπετε την έκφραση, «ταμείο». Ο μόνος κριτής είναι ο ελληνικός λαός, οι μόνοι κριτές είναι οι Έλληνες πολίτες. Μέχρι τότε, θα δούμε ποιες είναι και οι εναλλακτικές προτάσεις, πόσο κοστολογημένες είναι, αν πατάνε στην γη, αν είναι μηδενιστικές και πάλι και αφοριστικές ή αν έχουν και μία -έτσι- κουλτούρα συνεργασιών ή συμφωνιών σε κάποια μεγάλα θέματα. Τον τελευταίο χρόνο δεν είδαμε κάτι τέτοιο από κανένα κόμμα, δυστυχώς, δηλαδή στον πρώτο χρόνο της δεύτερης τετραετίας και θα τα δούμε όλα στην ώρα τους. Τώρα, λοιπόν, δεν είναι η ώρα των εκλογών. Αργούν οι εκλογές. Σε τρία χρόνια. Τώρα είναι η ώρα της δουλειάς από την Κυβέρνηση. Από την Αντιπολίτευση είναι η ώρα της αντιπρότασης. Αυτό είναι δική τους δουλειά. Έχουν τα εσωτερικά τους. Όταν τα λύσουνε, περιμένουμε και τις δικές τους προτάσεις.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο κ. Γεωργιάδης μέσα από ανάρτησή του στα social media διαφήμισε χτες έναν γιατρό που μιλούσε για τη σημαντική δουλειά που έλεγε πως κάνει ο Υπουργός Υγείας στο ΕΣΥ. Μόνο που ο συγκεκριμένος γιατρός που ανέβασε στα social media ο Υπουργός, είχε συλληφθεί το 2019 για φακελάκι από καρκινοπαθή. Τι έχετε να πείτε για αυτό το συμβάν;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τι να πω; Εφόσον κάποιος συλλαμβάνεται για κάτι τέτοιο και καταδικάζεται, δηλαδή κρίνει η Δικαιοσύνη ότι όντως υπάρχει, είναι από τα χειρότερα αδικήματα που μπορεί να φανταστεί κανείς, ειδικά όταν αφορά έναν άνθρωπο, ο οποίος ταλαιπωρείται από τόσο σοβαρή νόσο. Δεν νομίζω ότι αυτό χαρακτηρίζει, αν και εφόσον έχει αποδειχθεί, ότι ένας άνθρωπος είναι ένοχος, δεν γνωρίζω αν ο άνθρωπος αυτός καταδικάστηκε αμετακλήτως, για αυτό και προσέχω την διατύπωσή μου. Εφόσον, λοιπόν, κάποιος καταδικάζεται αμετακλήτως για κάτι τέτοιο, δεν σημαίνει ότι αυτό χαρακτηρίζει έναν Υπουργό, που μπορεί να δέχτηκε μία θετική κρίση για κάποια του πρωτοβουλία. Είναι λίγο μια σύνδεση η οποία δεν είναι νομίζω σωστή να γίνεται και τσουβαλιάζουμε δύο μεταξύ τους άσχετα γεγονότα, πολύ σοβαρό το πρώτο που μου περιγράφετε και απολύτως καταδικαστέο και κατακριτέο, αλλά το να αναγνωρίζεται η δουλειά ή το έργο μιας Κυβέρνησης σε ένα τομέα είναι κάτι διαφορετικό. Νομίζω είναι μια σύνδεση που δεν οδηγεί σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα.

Ευχαριστώ πολύ.