https://x.com/PGPavlos/status/1720822943687573896?s=20
Άκουσα κάτι φαιδρές υπουργικές δηλώσεις περιγραφής του προβλήματος με τη λαθρομετανάστευση στο ανατολικό Αιγαίο και δη το Σύμπλεγμα Μεγίστης.
Και επειδή και τα Δωδεκάνησα μάλλον τα πονάω περισσότερο από τον φορέα αυτών των δηλώσεων, και σίγουρα το #Καστελλόριζο το αγαπώ πολύ περισσότερο από τον ίδιο, και μιας και το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, ας γράψω όσα σας υποσχέθηκα για την εισβολή λαθρομεταναστών στο «μαργαριτάρι μας του ανατολικού Αιγαίου», όπως έχω γράψει αλλού, για να μην πιάνεται κότσο ο Έλληνας από τον κάθε λογής επιτήδειο.
Το τελευταίο δίμηνο έχουν αποβιβαστεί λαθραία στο Σύμπλεγμα Μεγίστης περισσότερες από 250 ψυχές. Η τιμή είναι πολύ μεγάλη, στα επίπεδα του 2019, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι μεταξύ 2020-2022 δεν πέρναγε κουνούπι.
Γιατί και πώς συμβαίνει αυτό:
Οι πλείστοι εξ αυτών δρομολογούνται για Ρω και Στρογγυλή· υπάρχουν βέβαια και λιγότερες απόπειρες αφίξεων στον Ναύλακα της Μεγίστης, (το παλιό γαλλικό λιμάνι στο ανατολικό μέσον του νησιού, στη νοητή προέκταση προς ανατολάς του διαδρόμου του αεροδρομίου, για όσους γνωρίζουν).
Το γιατί, όσον μας αφορά, οφείλεται εν πολλοίς στην αλλαγή της Διαταγής που έχει λάβει το , μετά το ναυάγιο στα δυτικά της Πύλου στα μέσα του καλοκαιριού 2023, στην οποία έχουμε αναφερθεί, και στο γεγονός ότι κάποιοι άλλοι πιθανόν, για να μην πω προφανώς, εκτελούν τη βάρδιά τους ανεπαρκώς.
Το πώς, έχει ως εξής: οι Τούρκοι διαθέτουν στο Kaç (Αντίφελλος) 3 πολύ ισχυρά σκάφη, 2 SG Hydrojets [τα οποία πιάνουν ταχύτητες τουλάχιστον 60 κόμβων, τεράστιο νούμερο, για όσους γνωρίζουν] και μια ΤΠΚ.
Κατά πάγια τακτική τους, λίγες ώρες προτού ξεκινήσουν οι επιχειρήσεις εισβολής, όταν τα δρομολόγια των λαθρομεταναστών είναι έτοιμα, βγάζουν τα σκάφη τους της Τουρκικής Ακτοφυλακής στο όριο της γραμμής των εθνικών Χωρικών Υδάτων τους [τα οποία (δες συνημμένο χάρτη Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού) σε ορισμένα σημεία είναι βολικά για τους Τούρκους κατά το ότι η πρόσβαση σε Ρω / Στρογγυλή απαιτεί μόλις λίγα λεπτά από το όριο των ΧΥ] ώστε να παρεμποδίσουν τις όποιες ενέργειες επαρκούς προστασίας των Εθνικών ΧΥ από το Λιμενικό Σώμα. Σε συνδυασμό και με την ανωτέρω αναφερθείσα παράμετρο, αλλά και με το γεγονός ότι η ελληνική κρατική μηχανή έχει «δέσει» κεντρικά τα χέρια των τοπικών Δυνάμεων Ασφαλείας -χάριν της μη διαταραχής των καλών σχέσεων στα #Ελληνοτουρκικά- έχουμε, από τον Αύγουστο, την τιμή που σας ανέφερα.
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, ότι η πρώτη εκείνη, διάσημη πλέον, καραβιά που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων -με τους Αφρικανούς να κάθονται 2 μερόνυχτα στα σκαλιά πίσω από το δημαρχείο Μεγίστης- είχε φθάσει στη Ρω μέρα μεσημέρι ώρα 12, με ντάλα ήλιο.
Ο νοών νοείτω.
Εξάλλου, και πάλι όσον αφορά εμάς -διότι ειλικρινά δεν μας ενδιαφέρει τί κάνουν οι Τούρκοι, αλλά εμείς- είναι σαφές ότι η περίοδος απόλυτης μηδενικής εισροής λαθρομεταναστών στο Σύμπλεγμα Μεγίστης συμπίπτει χρονικά με την περίοδο προτού η Ελλάδα εισέλθει σε «φάση χαλάρωσης», για να το πω κομψά. (Δεν υπεισέρχομαι φυσικά εδώ στην πάγια παράμετρο που αφορά τον πακτωλό χρημάτων που διακινείται πέριξ του μεταναστευτικού· μένω τεχνικά στα ουσιώδη της συγκεκριμένης περίπτωσης του Συμπλέγματος Μεγίστης).
Αυτά τα ολίγα.