Από το ΙΗΑ
{From Leonidas Koumakis} "Δεί δε χρημάτων, ώ άνδρες Αθηναίοι" (Δημοσθένης, Αθηναίος ρήτορας, 384-322 π.Χ.)
Τα μυστήρια της Λεωφόρου Κηφισίας
Ο ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1 ιδρύθηκε το 1989 από τον Μίνωα Κυριακού (1942-2017). Σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα γιγαντιαίο όμιλο με δραστηριότητες σε ολόκληρο τον κόσμο (Μακεδονία TV, Αntenna TV Κύπρου, ANT1 Satellite, ANT1 Pacific, ΑΝΤ1 Europe και πολλά άλλα).
Ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1 την τελευταία δεκαετία έχει εθιστεί στην μετάδοση πολύ κερδοφόρων τουρκοσειρών. Τα μεθυστικά κέρδη του σταθμού από την μετάδοση της τουρκικής πολιτιστικής προπαγάνδας (όπως π.χ. του Σουλειμάν του Μεγαλοπρεπή), οφείλονται στο χαμηλό κόστος (τζάμπα-πράμα) των τουρκοσειρών σε σχέση με το κόστος μιας ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής.
Τώρα αν οι τουρκοσειρές διαδίδουν την τουρκική γλώσσα, αν επιδεικνύουν συνεχώς την τουρκική σημαία, αν μεταδίδουν συνεχώς την τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» (και όχι μόνο) μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, αυτό δεν φαίνεται να ενδιαφέρει και πολύ τους ιδιοκτήτες – μετόχους του ομίλου.
Έτσι, μετά από μια μικρή ανάπαυλα λόγω του προκλητικού υβριδικού πολέμου που εξαπέλυσε η Τουρκία εναντίον Ελλάδος και Κύπρου (Σχετικό: Μπράβο στον ΑΝΤ1, «κόκκινη» κάρτα στο ΣΤΑΡ!), ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1 μόλις 14 μέρες μετά την εσπευσμένη συνάντηση Ερντογάν – Μητσοτάκη στην Κωνσταντινούπολη, θεώρησε πως ήταν καιρός να ξανανοίξει την «κάνουλα του χρυσού», αρχίζοντας την μετάδοση μιας νέας τουρκοσειράς τζάμπα-πράμα, από τις 27 Μαρτίου 2022, η οποία αναμεταδίδεται και από την θυγατρική «Μακεδονία TV» (ευχόμαστε η τουρκική προπαγάνδα να μην αναμεταδίδεται από το δίκτυο του ομίλου και στον απόδημο ελληνισμό).
Δυστυχώς για τον ΑΝΤ1 το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό του επεφύλαξε μια δυσάρεστη έκπληξη: Οι εποχές εξαιρετικά υψηλής τηλεθέασης των τουρκοσειρών που επέτρεψε σε όλους σχεδόν τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας (εκτός ΕΡΤ, Open και της σημερινής ιδιοκτησίας του ΜEGA – η παλιά ιδιοκτησία του σταθμού είχε οργιάσει στην μετάδοση τουρκοσειρών) να θησαυρίζουν μεταδίδοντας σε ολόκληρη την Ελλάδα τουρκική προπαγάνδα, φαίνεται να ανήκει στο παρελθόν.
Η εντεινόμενη τουρκική επιθετικότητα, η διαφήμιση τουρκικού επιθετικού όπλου με αναπαράσταση «επίθεσης σε Ελληνικό νησί», οι συνεχείς αποβατικές ασκήσεις της Τουρκίας για την «κατάληψη Ελληνικού νησιού», η συστηματική και προκλητική παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο -και όχι μόνο, η επανάκαμψη του καθημερινού λεκτικού bullying με ευφάνταστα Τουρκικά Fake News, αποθαρρύνουν πλέον το Ελληνικό τηλεοπτικό κοινό από την παρακολούθηση τουρκοσειρών.
Έτσι, στην πρεμιέρα της νέας τουρκοσειράς (Κυριακή 27/3/2022, prime time), ο ΑΝΤ1 υπέστη πανωλεθρία:
Η τηλεθέαση στο δυναμικό κοινό έφθασε μόλις 3,5% καταλαμβάνοντας μια από τις τελευταίες θέσεις μεταξύ όλων των εκπομπών της ζώνης, την Δευτέρα 28/3/2022 κατρακύλησε ακόμα περισσότερο (2,4%), την Τρίτη 29/3/2022 και την Τετάρτη 30/3/2022 η τηλεθέαση ήταν εκεί που της άξιζε: Μεταξύ 12 εκπομπών της βραδινής ζώνης (prime time) η τουρκοσειρά ήταν στην 11η θέση, λίγο επάνω από το «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» της ΕΡΤ. Ακόμα κι΄αυτό όμως άλλαξε, όταν παρατηρήθηκε το φαινόμενο η εκπομπή της ΕΡΤ να φθάσει ακόμα και σε υπερδιπλάσια τηλεθέαση από την τουρκοσειρά στο δυναμικό κοινό: 26/4/2022, τουρκοσειρά 2,3%, «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» 5,5%!
Εδώ ακριβώς αρχίζουν τα μυστήρια της Λεωφόρου Κηφισίας όπου βρίσκεται η έδρα του ομίλου ΑΝΤ1:
Παρά την εξευτελιστική τηλεθέαση της τουρκοσειράς, τα διαφημιστικά μηνύματα, δηλαδή το χρήμα, συνεχίζει να πέφτει βροχή.
Η ΓΣΕΕ διαφημίζει την απεργία της στην τουρκοσειρά (5/4/22), το ίδρυμα Ωνάση τους Οργανούληδες (11/4/2022), το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά την παράσταση «Ματωμένα Χώματα» (!) της Διδώς Σωτηρίου (6,11,13/4/2022), ενώ γιγαντιαίες πολυεθνικές και άλλες εταιρίες δημιουργούν ουρά προκειμένου να καταθέσουν τον διαφημιστικό τους οβολό στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, για μυστηριώδεις λόγους – μεταξύ τους:
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Όμιλος Cosmote, Procter & Gamble, Glaxo Smith Kline, SANOFI-AVENTIS, Reckitt Benckiser, NESTLE, Mondelez, 3Eψιλον, Πλαίσιο, Praktiker, OPAP, ΒΙΟΛΑΝΤΑ, ΟΠΤΙΜΑ, ΚΡΗΤΙΚΟΣ, My Market (Όμιλος Παντελιάδη), Kellogg's, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ (η πολυεθνική που αγόρασε το ελληνικό σήμα σκορπάει απλόχερα τα χρήματα των πελατών της –μόνο σε μια εκπομπή (14/4/2022), με τηλεθέαση δυναμικού κοινού μόλις 2,9%- μετέδωσε πέντε (5) διαφημιστικά μηνύματα). Ποιος ξέρει, ίσως να ονειρεύτηκε πως την επομένη θα έβλεπε ουρές έξω από τα καταστήματα της! Τα ίδια περίπου και η Εθνική Τράπεζα που πλήρωσε τέσσερα διαφημιστικά μηνύματα μέσα σε μία εκπομπή (25/4/2022) η οποία φυσικά βρέθηκε στον πάτο της τηλεθέασης!
Η καθημερινή μετάδοση δεκάδων διαφημιστικών μηνυμάτων (στις 13/4/2022 έφθασαν τα 44), μέσα σε μια τηλεοπτική σειρά που βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, αν όχι στην τελευταία, της βραδινής ζώνης μεταξύ όλων των εκπομπών εθνικής εμβέλειας, αποτελεί ένα γρίφο.
Δεν εξηγείται εύκολα με καθαρά επαγγελματικά κριτήρια - πολύ χαμηλή τηλεθέαση, προσβολή εθνικής ευαισθησίας των πελατών των διαφημιζομένων προϊόντων / υπηρεσιών, διάδοση τουρκικής γλώσσας, επίδειξη τουρκικής σημαίας, τιμοκατάλογος διαφήμισης κ.α. Σίγουρα, όλοι όσοι «διοχετεύουν» τον διαφημιστικό τους οβολό στην τουρκοσειρά του ΑΝΤ1 θα έχουν τους λόγους τους. Απλά δεν είναι ορατοί σε όλους…
Εξ άλλου, διάφορες Ελληνικές και ξένες εταιρίες οι οποίες εδώ και δύο χρόνια απέχουν συστηματικά από διαφημιστική παρουσία σε τουρκοσειρές (Nestle Hellas, Ούζο Πλωμαρίου, Μπύρα Fix, ION, Μασούτης, Lidl κ.α.) τον Απρίλιο μπήκαν ξαφνικά στην σειρά (υποχρεωτικά άραγε;) για να καταβάλλουν τον διαφημιστικό τους οβολό στην τουρκοσειρά του ΑΝΤ1 με την εξευτελιστική τηλεθέαση!
Τον μήνα Απρίλιο 2022 ο ΑΝΤ1 είχε (λόγω Πάσχα) μόνο 12 εκπομπές της τουρκοσειράς, μέσα όμως στις οποίες μεταδόθηκαν 458 διαφημιστικές «σφήνες». Όλες οι εταιρίες που πλήρωσαν διαφήμιση στην τουρκοσειρά του ΑΝΤ1 τον Απρίλιο 2022 βρίσκονται εδώ.
Tο Ιnternational Hellenic Association (ακομμάτιστος, μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός οργανισμός) απευθύνει έκκληση προς τα στελέχη των διαφόρων εταιριών να σταματήσουν να αδιαφορούν απέναντι στις εθνικές ευαισθησίες των πελατών τους, διακόπτοντας την ενίσχυση της τουρκοσειράς του ΑΝΤ1 που μεταδίδεται στην Ελλάδα με το διαφημιστικό χρήμα των πελατών τους.
Εμείς στο ΙΗΑ δεν θα παρακολουθούμε κανένα πρόγραμμα του τηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤ1 μέχρι να σταματήσει η καθημερινή μετάδοση της τουρκικής γλώσσας και η επίδειξη της τουρκικής σημαίας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι.
Εμείς στο ΙΗΑ θα συνεχίσουμε να μην αγοράζουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πληρώνουν από την δική μας τσέπη διαφημιστικό χρήμα στην τουρκοσειρά του ΑΝΤ1.
Η μετάδοση τουρκικής γλώσσας, η συνεχής επίδειξη τουρκικής σημαίας και η ύπουλη τουρκική προπαγάνδα για τον «γενναίο Τούρκο στρατιώτη» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι θα σταματήσει οριστικά μόνο όταν ολοένα και περισσότεροι τηλεθεατές και καταναλωτές αρχίσουν να ευαισθητοποιούνται με πράξεις όπως η επιλογή άλλου καναλιού και η αποχή από την αγορά των προϊόντων και των υπηρεσιών που διαφημίζονται.
Είναι απλό: Παίζουνε Τούρκικο; Αλλάζουμε Κανάλι!
Παρατηρήσεις: (1) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 για την μετάδοση της τουρκικής γλώσσας και την επίδειξη τουρκικής σημαίας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στο τηλεφωνικό κέντρο του σταθμού 210 6886 100 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού μέσα από την ιστοσελίδα του στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://nkv.antenna.gr/news/
Επιτροπή «Τουρκοσειρών» του ΙΗΑ
Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020/22
International Hellenic Association
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com