ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
Αντιπρόεδρος
Βουλευτής Δυτικής Αττικής – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 01.4.2021
Ο Αντιπρόεδρος
της Βουλής και Βουλευτής Δυτικής Αττικής, Θανάσης Μπούρας, είχε από καιρό
αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή,
σε συνεργασία και μετά από πρόταση του Δημάρχου Φυλής, Χρήστου Παππού, για τη
λειτουργία νέας γραμμής προαστιακού σιδηρόδρομου ή τραμ, συνολικού μήκους 36
χλμ. που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, αξιοποιώντας έτσιτη μετρική γραμμή Πειραιώς-
Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει εγκαταλειφθεί, από εικοσαετίας.
Τόσο ο κ. Μπούρας όσο και ο κ. Παππούς
υποστήριξαν με διορατικότητα τη σχετική Μελέτη που είχε εκπονήσει το 2005, το
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Αστικού
Περιβάλλοντος της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, την οποία κατέθεσαν στον
Υπουργό.
Η δημιουργία της γραμμής θα ενώσει,
αποτελεσματικότερα, από πλευράς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τη Δυτική Αττική με την
Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των
κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική.
Το έργο
αυτό είναι ένα από τα πολλά και σημαντικά έργα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης.
Επισυνάπτεται
και το Δελτίο Τύπου του Δήμου Φυλής.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
31-03-2021
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νέο μεγάλο συγκοινωνιακό έργο για τη Δυτική Αττική με πρόταση του Δήμου Φυλής και ενέργειες του Αντιπροέδρου της Βουλής Θανάση Μπούρα
ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΜΕΤΡΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Ένα έργο πνοής για τη Δυτική Αττική και το Δήμο Φυλής βρίσκεται ανάμεσα στα 12 έργα του Υπουργείου Υποδομών που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν με 2 δις ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το πρόγραμμα των έργων εντάχθηκε, με πρόταση του Υπουργού Κώστα Καραμανλή, στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της Δευτέρας 29 Μαρτίου 2021.
Πρόκειται για τη λειτουργία νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου (ή τραμ), μήκους 36 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα. Στηρίζεται σε πρόταση του Δημάρχου Φυλής Χρήστου Παππού, προκειμένου να αξιοποιηθεί η μετρική γραμμή Πειραιώς- Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει εγκαταλειφθεί, από εικοσαετίας.
Ειδικότερα, ο Δήμαρχος Φυλής συζήτησε το θέμα με τον Αντιπρόεδρο της Βουλής Θανάση Μπούρα, ο οποίος το μετέφερε στον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Ο Υπουργός είδε θετικά την πρόταση, καθώς ο Θανάσης Μπούρας και ο Χρήστος Παππούς την υποστήριξαν με σχετική Μελέτη που είχε εκπονήσει το 2005, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 85 εκατ. ευρώ, ενώ η εισήγηση του Υπουργού αναφέρει ότι η δημιουργία της γραμμής θα ενώσει, αποτελεσματικότερα, από πλευράς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τη Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς, ο οποίος δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ευχαριστίες του στον Υπουργό Κώστα Καραμανλή και στον Αντιπρόεδρο της Βουλής Θανάση Μπούρα. «Εκμεταλλευτήκαμε τη διορατικότητα του Υπουργού και την εκτίμησή του προς το Θανάση Μπούρα. Από την πλευρά μας δηλώνουμε ικανοποιημένοι, αφού αξιοποιείται το εθνικό κεφάλαιο της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς όφελος των συμπολιτών μας. Ωστόσο στις προτάσεις μας είναι να συνδεθεί η γραμμή, αν δεν είναι δυνατό με την Αθήνα, όπου βρίσκεται το εξαιρετικό αρχιτεκτόνημα του σταθμού Πελοποννήσου, τουλάχιστον μέχρι τους Αγίους Αναργύρους, με ενδιάμεσους σταθμούς το Ζεφύρι, το Καματερό, το Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων και το Πάρκο Τρίτση. Έχουμε επίσης προτείνει στοιχεία ενεργειακής καινοτομίας, όπως π.χ. την κίνηση των συρμών με ηλιακή ενέργεια ή υδρογόνο, κάτι που δεν απαιτεί την κατασκευή δικτύου ηλεκτροφόρων καλωδίων. Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι, όπως πάντα, να στηρίξουμε το έργο μελετητικά ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο χρειαστεί», δήλωσε ο Δήμαρχος Φυλής.
Υπενθύμισε ακόμα ότι προχωράει το σχέδιο της σύνδεσης των Άνω Λιοσίων με το δίκτυο του ΜΕΤΡΟ. «Οι τοπογραφικές μελέτες για την επέκταση της γραμμής 2 μέχρι τα Άνω Λιόσια ανατέθηκαν κι αυτό αποτελεί σημαντική εξέλιξη στην υπόθεση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του Δήμου, προς οικολογική κατεύθυνση», συμπλήρωσε.