19 Μαρτίου 2021
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τα ανείσπρακτα ενοίκια»
Μία
σημαντική και ορθολογική πρόταση κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ.Μάνος
Κόνσολας, προς το Υπουργείο Οικονομικών για το ζήτημα των ανείσπρακτων ενοικίων
για τα οποία κινδυνεύουν να φορολογηθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων.
Όπως
αναφέρει ο κ.Κόνσολας, με το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, για να αποφύγουν τη
φορολόγησή τους οι ιδιοκτήτες για τα ανείσπρακτα ενοίκια, θα πρέπει να
καταθέσουν αγωγή εναντίον των ενοικιαστών και να υποβάλλουν αντίγραφα των
νομικών τους κινήσεων εναντίον των ενοικιαστών στην Εφορία.
Μέσα
σε αυτές τις συνθήκες όμως, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο αν σκεφτεί κανείς τα
περιοριστικά μέτρα που υπάρχουν, ενώ θα υπάρξουν επιπλέον έξοδα και δαπάνες για
τους ιδιοκτήτες ακινήτων, που έχουν υποστεί μείωση των εισοδημάτων τους.
Ο
Μάνος Κόνσολας ζητά να απλοποιηθεί άμεσα το θεσμικό πλαίσιο αφού σε λίγο καιρό
ξεκινά και η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων.
Με
ερώτησή του στη Βουλή, ζητά να μην απαιτείται η κατάθεση αγωγής ή η έκδοση
διαταγής πληρωμής, αλλά μια απλή εξώδικη δήλωση από τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
«Κατέθεσα
μια εύλογη και ρεαλιστική λύση για τους
ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι στην περίπτωση που δεν καταθέσουν αγωγές και δεν
κινηθούν νομικά εναντίον των ενοικιαστών που δεν έχουν καταβάλει ενοίκια,
κινδυνεύουν να φορολογηθούν με φορολογικό συντελεστή από 15 έως 45% για ενοίκια
που δεν έχουν εισπράξει», τονίζει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ.Μάνος Κόνσολας.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ.Κόνσολα.
Αθήνα, 19Μαρτίου 2021
Α.Π.: 5183/19/3/21
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό
Οικονομικών
ΘΕΜΑ:
«Άμεση ανάγκη να δοθεί λύση στο θέμα της φορολόγησης των ιδιοκτητών ακινήτων
για το ζήτημα των ανείσπρακτων ενοικίων»
Κύριε
Υπουργέ,
Οι
επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομική δραστηριότητα έχουν αλυσιδωτές
επιπτώσεις.
Ιδιαίτερα
για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της
φορολόγησής τους για τα ανείσπρακτα ενοίκια.
Με
το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, για να αποφύγουν τη φορολόγησή τους οι ιδιοκτήτες
για τα ανείσπρακτα ενοίκια, θα πρέπει να καταθέσουν αγωγή εναντίον των
ενοικιαστών και να υποβάλλουν αντίγραφα των νομικών τους κινήσεων εναντίον των
ενοικιαστών στην Εφορία.
Στις
σημερινές συνθήκες, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο αν σκεφτεί κανείς τα περιοριστικά
μέτρα που υπάρχουν, ενώ θα συνδεθεί με επιπλέον έξοδα και δαπάνες για τους
ιδιοκτήτες ακινήτων.
Αν
παραμείνει σε ισχύ το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, οι ιδιοκτήτες ακινήτων, στην
περίπτωση που δεν καταθέσουν αγωγές και δεν κινηθούν νομικά εναντίον των
ενοικιαστών που δεν έχουν καταβάλει ενοίκια, κινδυνεύουν να φορολογηθούν με
φορολογικό συντελεστής από 15 έως 45% για ενοίκια που δεν έχουν εισπράξει.
Η
Πολιτεία οφείλει να απλοποιήσει το θεσμικό πλαίσιο - με δεδομένο ότι μέσα στο
επόμενο δίμηνο θα ξεκινήσει και η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων- ώστε να μην
απαιτείται η κατάθεση αγωγής ή η έκδοση διαταγής πληρωμής αλλά μια απλή εξώδικη
δήλωση από τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
Είναι
μια εύλογη και ρεαλιστική λύση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν υποστεί
σημαντική μείωση των εισοδημάτων τους και θα πρέπει να απαλλαγούν από το φόρο
εισοδήματος για ενοίκια που δεν εισέπραξαν.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος
Υπουργός
1.
Εάν προτίθεται να απλοποιήσει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να μην
απαιτείται η κατάθεση αγωγής από τους ιδιοκτήτες ακινήτων προκειμένου να μην
φορολογηθούν για ενοίκια που δεν εισέπραξαν.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής
Δωδεκανήσου
Δ Ε Λ
Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
19 Μαρτίου 2021
ΘΕΜΑ: «3+5 προτάσεις του Μάνου Κόνσολα για τη
στήριξη του yachting και του θαλάσσιου τουρισμού»
«Χρειάζεται
ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την ανάπτυξη του yachting στη μετά covid εποχή,
αλλά πριν, θα πρέπει να υπάρξει ουσιαστική στήριξη για επιχειρήσεις και εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται
στον θαλάσσιο τουρισμό, προκειμένου να επιβιώσουν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία»,
επεσήμανε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ.Μάνος Κόνσολαςστην τηλεδιάσκεψη που
διοργάνωσε η εταιρεία BoatsAdvisor© - Hub&Events με θέμα:«Το Yachting στην μετά covid 19 εποχή».
Ο
Μάνος Κόνσολας κατέθεσε τρεις (3) προτάσεις για το παρόν, και τη στήριξη του
θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας που περιλαμβάνουν:
1ον:
Αλλαγή και επικαιροποίηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, συμμετοχή και των ανθρώπων του Yachting, προκειμένου να είναι ρεαλιστικά.
2ον:
Παροχή ρευστότητας στις επιχειρήσεις με την επιστρεπτέα προκαταβολή 7, αλλά και
με την αύξηση των πόρων του Ταμείου Εγγυοδοσίας για τη χορήγηση δανείων.
3ον:
Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού με μείωση του
τέλους πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων για τους μήνες Ιούνιο έως Οκτώβριο.
Παράλληλα,
ο κ.Κόνσολας κατέθεσε και πέντε (5) προτάσεις για την επόμενη μέρα.
Συγκεκριμένα πρότεινε:
1ον:
Ενίσχυση των υποδομών. Οι μαρίνες δεν πρέπει να είναι απλά χώροι ελλιμενισμού,
αλλά χώροι που θα προσφέρουν ποιοτική φιλοξενία και ξεχωριστές υπηρεσίες. Η
αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης στον τουρισμό, πρέπει να
περιλαμβάνει χρηματοδότηση για την κατασκευή νέων μαρίνων και έργων αναβάθμισης
υπηρεσιών στις υπάρχουσες μαρίνες.
2ον:
Ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων yachting, με την ανάπτυξη
ηλεκτρονικών συναλλαγών από ναυλοσύμφωνα έως οικονομικές συναλλαγές και
διοικητικές διαδικασίες ελέγχου ακόμα και μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο. Με αυτό
τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί η γραφειοκρατία, θα σταματήσουν οι ουρές στα
λιμεναρχεία και η ταλαιπωρία των επισκεπτών μας.
3ον:
Λειτουργία του ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών. Με τη λειτουργία του η ανανέωση
επαγγελματικών αδειών θα γίνεται αυτόματα, θα ελεγχθούν οι παράνομες ναυλώσεις,
θα υπάρχει ηλεκτρονική καταγραφή όσων επιβαίνουν σε ένα σκάφος.
4ον:
Ποιοτική αναβάθμιση του στόλου των σκαφών αναψυχής των εταιρειών yachting, με
τη διαμόρφωση χρηματοδοτικού προγράμματος μέσα από το ΕΣΠΑ για την ανακαίνιση,
τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση τουριστικών σκαφών.
5ον:
Εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού των επιχειρήσεων yachting αλλά και των
μαρινών, με ειδικά προγράμματα κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων με στόχο τη
βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι πολύ σημαντικό το ανθρώπινο δυναμικό
να αποτελεί μεγάλο και συγκριτικό πλεονέκτημα για το ελληνικό yachting.