12.06.2020
Ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στην κοινή συνέντευξη τύπου με τον υπουργό Υγείας κ. Β. Κικίλια και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κ. Σ. Πέτσα αναφέρθηκε στην σταδιακή πορεία των μέτρων ανοίγματος του τουρισμού από τις 15 Ιουνίου.
Ο κ. θεοχάρης παρουσίασε την διάρθρωση του σχεδίου που αφορά στο άνοιγμα των αεροπορικών, χερσαίων και θαλάσσιων αφίξεων, καθώς και στα μέτρα προληπτικού ελέγχου.
Αναλυτικά σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργού:
Για τις αφίξεις Διεθνών Πτήσεων από 15 έως 30 Ιουνίου θα ακολουθηθούν οι οδηγίες της ΕΕ για τις απαγορεύσεις για non-essential travel από χώρες εκτός Ε.Ε.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
• Αίρεται η απαγόρευση για πτήσεις από Ιταλία, Ισπανία και Ολλανδία
• Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία μόνο για essential travel
• Διατηρείται η απαγόρευση για Μεγ. Βρετανία και Τουρκία
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
• Επιτρέπονται όλες οι πτήσεις
• Διατήρηση απαγόρευσης για πτήσεις από Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Μεγ. Βρετανία, Τουρκία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 15/6-30/6
• Απαγορεύεται ο κατάπλους πλοίων από το εξωτερικό σε ελληνικά λιμάνια
• Επιτρέπεται για σκάφη αναψυχής μόνο με το πλήρωμα
ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ 15/6-30/6
• Κλειστά χερσαία σύνορα από Τουρκία, Αλβανία και Β. Μακεδονία (πλην των απολύτως αναγκαίων επαγγελματικών μετακινήσεων)
• Ανοικτά με Βουλγαρία
ΑΦΙΞΕΙΣ από 1Η ΙΟΥΛΙΟΥ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ
• Αφίξεις σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας
• Συνδιαμόρφωση της πρότασης της ΕΕ για την λίστα τρίτων χωρών στις οποίες θα συνεχίσουν να υφίστανται περιορισμοί.
ΑΦΙΞΕΙΣ από 1Η ΙΟΥΛΙΟΥ
ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ
• Άρση περιορισμών από Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία
• Επανεξέταση έως 30/6 για την Τουρκία
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΑΠΟ 1Η ΙΟΥΛΙΟΥ
• Επιτρέπεται ο κατάπλους πλοίων από το εξωτερικό σε ελληνικά λιμάνια
ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΑΦΙΞΕΙΣ15/6-30/6
ΑΘΗΝΑ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
• Από αεροδρόμια εκτός λίστας EASA:
• Δειγματοληπτικά τεστ
• Σύσταση για αυτοπεριορισμό στο ξενοδοχείο διαμονής του ταξιδιώτη μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος του τέστ. • 14 ΜΕΡΕΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ σε περίπτωση ΘΕΤΙΚΟΥ τεστ/ξενοδοχείο καραντίνας
-----------------------------------------------------------------------------------
• Από Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία και αεροδρόμια εντός λίστας EASA
• Τεστ σε όλους
• 1 μέρα αυτοπεριορισμός σε ξενοδοχείο επιλογής του ταξιδιώτη (Αθήνα ή Θεσσαλονίκη) μέχρι την έκδοση αποτελέσματος του τεστ
• 14 ΜΕΡΕΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ σε περίπτωση ΘΕΤΙΚΟΥ τεστ/ξενοδοχείο καραντίνας (ισχύει και για Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία)
Αφίξεις από 1 ΙΟΥΛΙΟΥ
Για όλες τις χώρες προέλευσης
• Όλοι οι ταξιδιώτες προς Ελλάδα θα συμπληρώνουν με την άφιξη ( ή πριν επιβιβαστούν) συγκεκριμένη ηλεκτρονική φόρμα PLF (Passenger load factor) με τα στοιχεία επαφής τους στην Ελλάδα (από 1.7 και μετά)
• Δειγματοληπτικά τεστ
• 14 ΜΕΡΕΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ σε περίπτωση θετικού τεστ/ξενοδοχείο καραντίνας
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ
• Ξενοδοχεία καραντίνας στις πρωτεύουσες νομών και σε όλα τα νησιά
10.06.2020
Απάντηση υπουργού Τουρισμού κ. Χ. Θεοχάρη σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή
«H διαφημιστική καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό δημιουργήθηκε, πληρώθηκε αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα και δωρήθηκε στον ΕΟΤ».
Αυτό επισήμανε ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, σήμερα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, της βουλευτού του «ΜέΡΑ 25», κ. Αγγελικής Αδαμοπούλου, σχετικά με τη διαφημιστική καμπάνια του Οργανισμού και τη διαδικασία ανάθεσής της στην εταιρεία Marketing Greece.
«Στην μη κερδοσκοπικού σκοπού Marketing Greece μέτοχοι είναι οι σημαντικότεροι κοινωνικοί εταίροι του Τουρισμού, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος που είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και νομοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας και ο ΣΕΤΕ, ισχυρός θεσμικός φορέας στον τουριστικό κλάδο», σημείωσε ο υπουργός. Συμπλήρωσε δε, ότι «σκοπός της είναι η ανάπτυξη και η προώθηση της χώρας. Οι ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω του κορονοϊού, επέβαλαν μια τέτοια δυναμική σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα ώστε να προβληθεί αποτελεσματικότερα και συμπληρωματικά με τον ΕΟΤ η χώρα, αλλά και να ελαχιστοποιηθούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό οι επιπτώσεις».
Διευκρίνισε, μάλιστα, πως η Marketing Greece δημιούργησε και παρήγαγε αποκλειστικά με δικές της δαπάνες τη διαφημιστική καμπάνια και την παραχώρησε δωρεάν στον ΕΟΤ, ελεύθερη δικαιωμάτων. Από αυτή τη συμμαχία, τόνισε ο υπουργός, ο ΕΟΤ όχι μόνον δεν εκχώρησε αρμοδιότητες και δεν αποδυναμώθηκε, αλλά ενισχύθηκε με σύγχρονες δράσεις προβολής που εκ του θεσμικού του πλαισίου δεν μπορεί να υλοποιήσει.
«Fake news», εξάλλου, χαρακτήρισε ο κ. Θεοχάρης τα όσα ανυπόστατα διακινούνται για δήθεν δαπάνη 32 εκ. ευρώ της τουριστικής καμπάνιας από την Marketing Greece. Όπως υπογράμμισε: «Είναι προϊόν άγονης, άστοχης και αήθους κριτικής τα περί 32 εκ. ευρώ, που προέρχεται από αυτούς που αποδυνάμωσαν τον ΕΟΤ επί των ημερών τους με το δύσκαμπτο «νόμο Σπίρτζη» Η μόνη αλήθεια είναι πως 32 εκ. είναι ολόκληρος ο προϋπολογισμός του ΕΟΤ».
«Η μόνη σύμβαση που ανατέθηκε από τον ΕΟΤ στην Marketing Greece είναι ύψους 99.000 ευρώ για να διαδοθεί η καμπάνια στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου ο ΕΟΤ αδυνατεί θεσμικά να συμβληθεί» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού και συνέχισε: «Την πρακτική της συνεργασίας με την Marketing Greece είχε ακολουθήσει επιτυχώς άλλωστε και η προηγούμενη κυβέρνηση» σημείωσε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας την καμπάνια που υλοποίησε με δικές της δαπάνες η εταιρεία και δώρισε στον ΕΟΤ το καλοκαίρι του 2015 στα capital controls, όπως επίσης και την άνοιξη του 2019».
Αναφορικά με τους αβάσιμους ισχυρισμούς περί αδιαφάνειας, ο υπουργός διερωτήθηκε για ποιο λόγο εγκαλείται, καθώς τίποτα δεν αποκρύφθηκε και πρόσθεσε πως «το 2016 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησε να παρακάμψει με τροπολογία το νόμο περί δημοσίων συμβάσεων, για απευθείας αναθέσεις από τον ΕΟΤ χωρίς μάλιστα να δικαιολογείται από ειδικές και έκτακτες συνθήκες».
«Βρισκόμαστε σε έκτακτες συνθήκες. Η χώρα δεν μπορεί να βγει στις αγορές διχασμένη αλλά ενωμένη» διαμήνυσε ο κ. Θεοχάρης.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ LINK