"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022"

"η Χρήσιμη Εφημερίδα"

"η Χρήσιμη Εφημερίδα"..O Iστοχώρος Γνώμης εκφραζόμενης με άρθρα των Γιάννη και Μαρίας Βαβουρανάκη καθώς και επιλεγμένων αρθρογράφων που δημοσιεύονται και ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ SOCIAL MEDIA!! Η μετεξέλιξη μιας 22χρονης εκπληκτικής Εφημερίδας "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022"που ιδρύθηκε το έτος 2000,έκλεισε τον κύκλο της τον Δεκέμβριο 2022 για να επανέλθει με την αλλαγή του τίτλου της σε "η Χρήσιμη Εφημερίδα" προκειμένου να συνεχιστεί μια εξαίρετη πορεία 23 ετών

"η Χρήσιμη Εφημερίδα"..a new usefull beginning after twenty three wonderful years !!

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:
23/4/2024
Χθες 2390  Αυτόν τον μήνα 50531  Τελευταίος μήνας 64042 

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ, ΑΠΟΨΕΙΣ: IMF:Latin America's Shifting Demographics Could Undercut Growth..-NOMOI KAI ΣΧΕΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ..-SPD, update..-NASA's Earth Observatory,update..-"δρόμος ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ":Ο Ρ. Ρινάλντι συζητά με τον Λ. Αξελό για τον Γεώργιο Σκληρό..-EUROPEAN BANK's latest..-ΕΕΦΑΜ newsletter..-Δήλωση Αρχιεπισκόπου για τις επιθέσεις σε πολιτικούς..-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΗΣ..νεώτερα..-ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ:Συνέλευσις την Πέμπτη.....-Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής Ελλάδος:στο ΣτΕ για την ακύρωση του πλαφόν κέρδους στο παιδικό γάλα..-Oροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις:ΨΗΦΙΣΘΕΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (λάβετέ το ολόκληρο)..-FINANCE-NEWSLETTER@ec.europa.eu:SAVE THE DATE: 22 May 2024 - Technical workshop....-Ν.Δ. για τη συμπλήρωση 26 ετών από το θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή..-OBAMA's latest news..-COUNCILOF THE EU update..-«SAVE THE BEE -The Parnitha Bee Project» με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής..- Η ΠΑΡΝΗΘΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ......-30η "Ημέρα Καριέρας ΔΥΠΑ Γαλάζια Οικονομία"..-Fashion Revolution Greece: Fashion Revolution Greece .....-OKE δελτίον τύπου..-ΓΣΕΕ:ΤΕΤΑΡΤΗ 1Η ΜΑΗ –ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2024..-ΑΑΔΕ: Δυνατότητα τακτοποίησης ρυθμίσεων με ανεξόφλητες δόσεις – ενημέρωση μέσω ειδικής εφαρμογής..-ΑΑΔΕ:Το Φορολογικό Μοντέλο 3.0 στο επίκεντρο της συνάντησης του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή με την Αν. Γενική Γραμματέα του ΟΟΣΑ F. Lapecorella..-ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ:Έρευνα Τραπεζικών Χορηγήσεων: α΄ τρίμηνο 2024..--

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ Θερμές Πασχαλινές Ευχές

ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ Θερμές Πασχαλινές Ευχές
ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ Θερμές Πασχαλινές Ευχές

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

EUROGROUP-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION interesting news


Eurogroup
12/7/2018 

Main results - Eurogroup, 12/07/2018

The Eurogroup was briefed on the outcome of the June Euro Summit. It discussed the economic situation and the outlook for the euro area as well as the euro area's budgetary situation as a whole. A meeting about Bulgaria's intention to join the EU's Exchange Rate Mechanism (ERM II) took place in the margins of the Eurogroup.

Main results

Information from June Euro Summit

Eurogroup President Mário Centeno informed ministers on the outcome of the Euro Summit, which took place on 29 June.
He also briefly outlined the issues relating to the deepening of the Economic and Monetary Union on which the Eurogroup would be expected to work before the next Euro Summit meeting, scheduled to take place in December this year.
These include terms of reference for the common backstop to the single resolution fund to be provided by the European Stability Mechanism (ESM), and a term sheet for the further development of the ESM, as well as a roadmap for the beginning of political negotiations on EDIS. The Eurogroup will also discuss all other elements listed in the Eurogroup president's letter of 25 June 2018 to President Tusk.

Presentation of the summer interim forecast

The Eurogroup discussed the economic situation and the outlook for the euro area, on the basis of a presentation by the European Commission on its summer interim forecast.
The Eurogroup regularly discusses the economic situation and economic policy challenges as part of its efforts to effectively contribute to economic growth and job creation.

Budgetary situation and prospects

The Eurogroup held a discussion on the budgetary situation in the euro area as a whole, focusing on prospects for 2019. The results of this exchange will contribute to the preparation of the draft budgetary plans of the euro area member states and the recommendations for the euro area member states in 2019.
The Chairman of the European Fiscal Board (EFB), Niels Thygesen, presented the EFB report. The EFB is an independent advisory body of the European Commission. It provides advice on matters related to the euro area fiscal stance.
The Eurogroup is required by EU law to discuss the euro area's budgetary situation and prospects, in the framework of the assessment of the draft budgetary plans of the euro area member states. It therefore holds regular discussions on the euro area fiscal stance.

Ireland and Spain: post-programme surveillance missions

The European Commission and the European Central Bank presented to the Eurogroup the main findings from their post-programme surveillance missions to Spain and Ireland, which respectively took place in April and May 2018.
The European Stability Mechanism presented findings in relation to its early warning system in both countries.
The International Monetary Fund also informed about its recent Article IVconsultation with Ireland.
According to the institutions' reports, the economic performance of both Ireland and Spain remains strong, and the risks in terms of the repayment of their respective loans are low to very low.
Post-programme surveillance (PPS) is carried out in countries that have completed financial assistance programmes until at least 75% of the financial assistance received has been repaid. The purpose is to assess whether there are any risks to their ability to repay loans received during their programmes.

Bulgaria's intention to join the EU's Exchange Rate Mechanism (ERM II) 

In the margins of the Eurogroup meeting, the representatives from the euro area members states, the European Central Bank and Denmark met in the presence of the European Commission and of Bulgaria to discuss the prospects of Bulgaria's participation in the ERM II.
The participants of the meeting adopted a statement.
PRESS
Council of the European Union  

Council of the European Union  
12/7/2018 | STATEMENTS AND REMARKS

Remarks by M. Centeno following the Eurogroup meeting of 12 July 2018

Part 1
Good afternoon. We had a very productive meeting today, and a relatively short one – I hope you appreciate that.  
In the June Euro summit, Leaders asked us to make further progress in all areas of the euro area reform plan included in my letter to President Tusk. This progress should be delivered in time for the December summit. As this is the second semester, we have little time and a lot of work to do over the coming months. Let me briefly recall the three workstrands that we have:
First, on the Banking Union, we will need to work on a roadmap for beginning the political discussions on a European Deposit Insurance Scheme (EDIS). We also need to work on a possible framework for liquidity in resolution; and on measures to enhance the organisation of anti-money laundering (AML). We should also monitor progress with risk reduction. Finally, we should keep track of agreements reached on banking legislation and subsequent implementation.
Second, on reform of the ESM, we need to prepare a term sheet by December 2018 covering the following elements: (i) the common backstop to the Single Resolution Fund; (ii) the review of the ESM toolkit, in particular precautionary instruments and possible new instruments; (iii) a stronger role of the ESM in programmes; (iv) debt sustainability issues; and (v) a review of how the ESM is governed.
Finally, on fiscal capacity, we have two proposals by the Commission on the table – a stabilisation function and a reform delivery tool, within the Multi-annual financial framework (MFF) framework. In my letter to President Tusk, I have mentioned other ideas which should be pursued further: a possible euro area budget and an unemployment insurance fund, while acknowledging the concerns around moral hazard and the open questions on how these ideas could be financed.
All this will require further work. We will be more focused in our discussions in each of the upcoming Eurogroups, without prejudice to taking decisions as a package by December.
For our second agenda item, we took stock of economic developments based on the Commission forecast that was published today. Growth was very positive last year. It is now settling at a steadier pace. Despite the risks in the global economy, namely with tensions on trade, we are confident in the strength and resilience of the euro area economy. Years of reforms are now paying off. Employment is up. But clearly there are important challenges ahead in the global economy so we need to stay the course and continue sound economic policies.
Economic forecasts are the starting point for our fiscal policies. Under our third item today, we discussed the budgetary situation and prospects for the euro area as a whole. Professor Thygesen presented the report published by the European Fiscal Board last month. We agreed that rebuilding fiscal buffers remains a priority for some countries with high debt levels. On the other hand, there are countries that have some scope to prioritise investments to boost their growth potential, while preserving the long-term sustainability of public finances. Ministers will feed this euro area perspective into their national budgetary preparations in the coming months. We will come back to the issue when we assess the draft budgetary plans for 2019 towards the end of this year.
We then discussed Spain and Ireland post-programme surveillance. We congratulated both Nadia (Calviño) and Paschal (Donohoe) on the strong economic performance of their countries. We encouraged them to continue pursuing sound economic policies to safeguard the Spanish and Irish economies against downside external risks.
After the Eurogroup meeting today, the ministers met with different hats, as the ESM Board of governors, to shortly discuss Greece. The update of the Greek Memorandum of Understanding and the authorisation for disbursement of the last tranche of €15bn was ratified by 18 countries.
The final decision approving the formal closure of the review and providing green light for disbursement can be done as soon as all national procedures are completed. I expect this to happen in the beginning of August.
This was the last meeting among ministers under an ongoing Greek programme. It was an opportunity to bid farewell to this program and welcome the Commission’s plan, presented to us today, to enact the post programme surveillance starting mid-August.
Part 2
Today we had a special meeting to discuss a letter sent by the Bulgarian authorities on prior commitments to join ERM II and Banking Union.
For that we welcomed in the room Denmark, as member of ERM II, and Bulgaria - represented by the finance ministers and central bank governors.
I am very glad to announce that the constructive discussions of the past few months on the roadmap towards Bulgaria's accession to ERM II have paid off and that we were able to come to a successful outcome today.
We welcome the commitments taken by the Bulgarian authorities in the areas of banking supervision, other financial sector issues and institutional quality and governance. They are highly relevant for a smooth entry and participation in ERM II. Our assumption is that Bulgaria will simultaneously join ERM II and the Banking Union and will take further commitments at that point in time which is standard practice in ERM II applications.
Bulgaria is committing to enter into close cooperation with the ECB. This follows already existing procedures. Other additional commitments put forward relate to other financial sector issues, as I said, and institutional quality and governance.
These series of commitments show Bulgaria’s determination to be part of the euro family. It also shows that the euro area is a solid anchor of stability and growth in Europe that continues to attract new members. This is not surprising. The euro today offers a more solid construct than before the crisis, namely with projects like Banking Union that reinforces our ties.
I should stress that we expect to follow a similar approach in the future for other Member States wishing to join ERM II and the Banking Union, in line with the principle of equal treatment.
13/7/2018

2018 country-specific recommendations on economic, employment and fiscal policies

On 13 July, the Council concluded this year's "European Semester" exercise, the annual monitoring process aimed at ensuring economic convergence and stability in the EU.
The Council issued its 2018 recommendations and opinions to member states' on their economic, employment and fiscal policies. The recommendations had been endorsed by the European Council in June.
The overall objective of this year's recommendations is to encourage member states to use the current favourable economic momentum to further strengthen the resilience of their economies.
On 13 July, the Council concluded this year's "European Semester" exercise, the annual monitoring process aimed at ensuring economic convergence and stability in the EU.
The Council issued its 2018 recommendations and opinions to member states' on their economic, employment and fiscal policies. The recommendations had been endorsed by the European Council in June.
The overall objective of this year's recommendations is to encourage member states to use the current favourable economic momentum to further strengthen the resilience of their economies.
The European Semester involves simultaneous monitoring of the member states' economic, employment and fiscal policies during a six-month period every year.
In the light of policy guidance given by the European Council annually in March, the member states present each year in April:
  • national reform programmes for their economic and employment policies. These include a macroeconomic scenario for the medium term, national targets for implementing the ‘Europe 2020' strategy for jobs and growth, identification of the main obstacles to growth, and measures for growth-enhancing initiatives in the short term;
  • stability or convergence programmes for their fiscal policies. Eurozone countries present stability programmes, whereas non-euro member states present convergence programmes. These set out medium-term budgetary objectives, the main assumptions about expected economic developments, a description of fiscal and economic policy measures, and an analysis of how changes in assumptions will affect fiscal and debt positions.
The Council then adopts country-specific recommendations (CSRs) and opinions.
The 2018 CSRs are addressed to 27 of the EU’s 28 member states. To avoid duplication there is no CSR for Greece, as it is subject to enhanced policy surveillance under an economic adjustment programme.
In May 2018, the Council adopted a specific recommendation on the economic policies of the euro area. It did so at an earlier stage so that eurozone issues be taken into account when approving the country-specific recommendations.
The recommendations can be found in the following documents:
Council of the European Union  
12/7/2018 

Statement on Bulgaria's path towards ERM II participation

Today the Finance Ministers of the euro area Member States, the European Central Bank (ECB), the representatives of the Minister of Finance and of the Central Bank Governor of Denmark discussed the prospects of Bulgaria's participation in the Exchange Rate Mechanism (ERM II) in the presence of the Commission, the Bulgarian Finance Minister and Central Bank Governor, and issued the following statement.
We welcome the intention of the Bulgarian authorities to put in place the necessary elements for a successful entry into ERM II.  Following constructive discussions with the ECB, the Commission, the euro area Member States and Denmark, Bulgaria has taken a number of commitments in policy areas which are of high relevance for a smooth transition to, and participation in, ERM II. With regard to, in particular, banking supervision, Bulgaria is expected to send a request to enter into close cooperation with the ECB in line with the existing procedures, and will undertake the necessary preparations accordingly – including support to the ECB’s comprehensive assessment. Additional commitments relate to other financial sector issues and institutional quality and governance. Such reform efforts towards a more robust financial sector, stronger institutions and more efficient economic structures will contribute to the successful participation of Bulgaria in ERM II.
The ECB and the Commission will monitor the effective implementation of these commitments acting within their respective areas of competence as provided for by the Treaties and secondary legislation. Once they have provided a positive assessment, a decision will be taken by the ERM II parties on the formal application of the Bulgarian authorities for ERM II participation. The decision will be linked to the ECB decision on close cooperation, in full respect of the conditions specified in the legal framework. This would imply that Bulgaria simultaneously joins ERM II and Banking Union. The ECB could be expected to conclude its comprehensive assessment within approximately one year after Bulgaria's formal application for close cooperation, and its decision may make the start date of close cooperation conditional on Bulgaria’s progress in implementing the possible measures required in relation to the results of the comprehensive assessment.
In line with the relevant secondary legislation, Bulgaria will also participate in the Single Resolution Mechanism (including the Single Resolution Fund) from the date of entry into force of the ECB decision on close cooperation. Therefore, as from that date Bulgaria should be subject to the obligations stemming from the Intergovernmental Agreement on the transfer and mutualisation of contributions to the Single Resolution Fund, notably the obligation to transfer those contributions to the Single Resolution Fund in accordance with the relevant provisions thereof. To these effects, Bulgaria is expected to take all the necessary steps in order to ratify and deposit its instrument of ratification in due course before the decision on close cooperation enters into force.
In line with past practice, Bulgaria is also expected to take further commitments at the moment of joining ERM II with the aim of achieving a high degree of sustainable economic convergence by the time the euro will be introduced.
We call on the Bulgarian authorities to thoroughly implement the reforms monitored by the Commission under the Cooperation and Verification Mechanism in the areas of judicial reform and the fight against corruption and organised crime in Bulgaria, in light of their importance for the stability and integrity of the financial system.
In the future, we expect to follow a similar approach for Member States wishing to join ERM II, in line with the principle of equal treatment.

"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..

Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022» μετά από εικοσιδύο ολόκληρα χρόνια ΕΝΤΥΠΗΣ και ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ έκδοσης, ολοκλήρωσε τον κύκλο της τον Δεκέμβριο 2022 οπότε και σταμάτησε την κυκλοφορία της για να μεταλλαχθεί σε THINK TANK BLOG. Ευχαριστούμε από καρδιάς όσους μας αγάπησαν, μας τίμησαν με την απίστευτη αναγνωσιμότητά της, μας εμπιστεύθηκαν και ακόμα το κάνουν έως σήμερα. Ευχαριστούμε όσους συνεργάστηκαν μαζί μας, όσους μας εμπιστεύθηκαν και μας στήριξαν. Με αληθινή, βαθύτατη εκτίμηση προς Ολους Σας… ΓΙΑΝΝΗΣ και ΜΑΡΙΑ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ

Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, έδινε βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στήριζε τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, πρόβαλλε με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημέρωνε για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην διακοπείσα πλέον ηλεκτρονική έκδοσή της, ήταν ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Υπήρξε ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολάμβανε όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενούσε ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη-κάτι που συνεχίζεται και σήμερα- πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα (που συνεχίζεται ως σήμερα). Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκε, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2022

ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2022
ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2022