politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 80104
Τελευταίος μήνας(Aύγουστος 2024) 79553
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
SELECT LANGUAGE
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ,ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ,πρόσφατη ενδιαφέρουσα συνέντευξις
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ, ενδιαφέρουσα συνέντευξις
Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024
Πλατφόρμα "mybusinesssupport"...
"..τα δάση προπαντός στην Αττική, έχουν μείνει χωρίς διαχείριση για πολλές δεκαετίες."
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3 FM και στην εκπομπή επικαιρότητας του Σπύρου Μάλλη, τόνισε ότι για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το ζήτημα της πρόληψης των πυρκαγιών θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να υπάρξει γνώση και αξιολόγηση της έκτασης του προβλήματος, το οποίο ωστόσο επισήμανε ότι είναι διαχρονικό, δεδομένου ότι τα δάση προπαντός στην Αττική, έχουν μείνει χωρίς διαχείριση για πολλές δεκαετίες.
Ο κ. Θ. Σκυλακάκης αναφέρθηκε σε τρεις βασικούς παράγοντες που εντείνουν το πρόβλημα, οι οποίοι, όπως είπε, είναι η τεράστια καύσιμη ύλη που έχει συγκεντρωθεί στα δάση τα τελευταία 60 χρόνια, το κτίσιμο σπιτιών διάσπαρτα μέσα στα δάση, χωρίς πολεοδομική οργάνωση και συνεπώς χωρίς αντιπυρικό σχεδιασμό, καθώς και η κλιματική αλλαγή, η οποία έχει εξελιχθεί «σε κρίση χωρίς προηγούμενο». Τόνισε δε, ότι τα προσεχή χρόνια η κατάσταση, από πλευράς κλιματικής κρίσης, αναμένεται να επιδεινωθεί και θα απαιτηθεί συνδυασμός δυνάμεων για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, από Πολιτεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση και πολίτες. «Πρέπει να καλύψουμε αδυναμίες πολλών δεκαετιών και η προσπάθεια οφείλει να είναι διαχρονική, αφού ξεπερνά τη μία ή τις δύο ή τις τρεις κυβερνήσεις. Παράλληλα, πρέπει να έχει μακροχρόνιο ορίζοντα για να οδηγήσει σε θετικό αποτέλεσμα» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας για την πρόληψη πυρκαγιών, ο κ. Θ. Σκυλακάκης τόνισε ότι μετά τις πυρκαγιές του 2021 υπήρξε πλήρης αλλαγή πολιτικής, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση μετέφερε τα κονδύλια από τις αναδασώσεις κατά 80% στην πρόληψη, με το πρόγραμμα Αntinero, «πρόγραμμα που αρχίζει και φέρνει αποτελέσματα» και αφορά δαπάνες άνω των 450 εκατ. ευρώ μόνο για έργα πρόληψης, τα οποία έχουν σε μεγάλο βαθμό προχωρήσει. Ωστόσο, όπως είπε, το πρόγραμμα αυτό παρά τις τεράστιες δαπάνες, καλύπτει στην Αττική και γενικότερα μόνο συγκεκριμένα σημεία, τα πιο επικίνδυνα. «Από τα περισσότερα δάση της Αττικής που μας έχουν μείνει, τα οποία είναι παλαιά, δεν έχει αφαιρεθεί η καύσιμη ύλη, ούτε έχουν υποστεί ποτέ αραιώσεις, αυτό ξεκινάει τώρα» επισήμανε.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφερόμενος στο πλαίσιο της δασικής μεταρρύθμισης υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά έχουν παραγγελθεί και υλοποιούνται διαχειριστικές μελέτες για όλα τα δάση της Αττικής. «Μέχρι τώρα είχαμε μόνο μία, για το Πεντελικό, η οποία ολοκληρώθηκε και τώρα θα έχουμε για όλα. Θα δημιουργήσουμε υβριδικά σχήματα, δασικούς συνεταιρισμούς κατά κύριο λόγο, οι οποίοι μαζί με ιδιωτικές εταιρείες και μέσα από διαγωνισμούς που θα προκηρυχθούν από το τέλος του έτους-αρχές του επομένου, θα οδηγήσουν στη διαχείριση των δασών της Αττικής. Κάτι που σημαίνει ότι θα γίνονται σταθερά και μόνιμα αραιώσεις και καθαρισμοί. Αυτά δεν υπήρχαν. Είναι καινούργιες δράσεις, οι οποίες θα επεκταθούν και στην υπόλοιπη Ελλάδα».
Αναφερόμενος στον καθαρισμό των οικοπέδων τόνισε ότι φέτος ήταν η πρώτη φορά που υπήρξε πολύ μεγάλη προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση, αφού μόνο στην περιοχή που επλήγη υπήρξαν 80.000 καθαρισμένα οικόπεδα, «ένας πρωτοφανής αριθμός, ο οποίος έπαιξε μεγάλο ρόλο στο να περιοριστεί η ζημιά από την πρόσφατη πυρκαγιά στην βορειοανατολική Αττική, η οποία ήταν από τις πιο δύσκολες που έχουμε ποτέ αντιμετωπίσει, όχι από πλευράς καταστροφών– που ήταν πολύ λιγότερες από άλλες πυρκαγιές-, αλλά από πλευράς ταχύτητας εξάπλωσής της λόγω των δυνατών ανέμων», όπως είπε.
Παραμένοντας στο θέμα του καθαρισμού των οικοπέδων και στον νέο κανονισμό αντιπυρικής προστασίας, ο κ. Θ. Σκυλακάκης τόνισε ότι τα όποια προβλήματα εμφανίστηκαν είχαν να κάνουν με το γεγονός ότι «ξαφνικά κάναμε πράγματα που δεν γίνονταν για δεκαετίες», ενώ αναφερόμενος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση επαίνεσε την προσπάθεια του Δήμου Διονύσου, ο οποίος παρότρυνε τους δημότες του να δημιουργήσουν ζώνες άμυνας γύρω από τα σπίτια τους, παρότρυνση στην οποία αυτοί ανταποκρίθηκαν. Όπως είπε μάλιστα, το 10% περίπου όλων των καθαρισμών που έγιναν στη χώρα γύρω από τα σπίτια (κανονισμός αντιπυρικής προστασίας κατοικιών), έγινε στο Διόνυσο, κάτι που βοήθησε στον περιορισμό των επιπτώσεων της πρόσφατης πυρκαγιάς. «Υπήρξε για πρώτη φορά μία συλλογική αντίδραση και όχι μόνο μία κυβερνητική αντίδραση, ενώ και οι εθελοντές δούλεψαν πολύ αποτελεσματικά σε αυτήν την πυρκαγιά» είπε.
Όσον αφορά στις ζημιές από την πρόσφατη πυρκαγιά στην βορειοανατολική Αττική, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισήμανε ότι ήταν μεν σημαντικές, όχι όμως τόσο στο υψηλό δάσος, αφού από τα 100.000 στρέμματα που κάηκαν συνολικά, υψηλό δάσος αφορούσαν τα 10.000 στρέμματα. «Οι άλλες περιοχές που επλήγησαν ήταν περισσότερο θαμνώδεις και βραχώδεις, που σημαίνει ότι είναι περιοχές με πολύ ταχύτερη περίοδο ανάκαμψης, αφού αλλιώς ανακάμπτει ο θάμνος, αλλιώς ανακάμπτει το υψηλό δάσος. Το υψηλό δάσος κάνει δεκαετίες να ανακάμψει» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στα συμπεράσματα που προέκυψαν από την πρόσφατη πυρκαγιά στη βορειοανατολική Αττική, ο κ. Θ. Σκυλακάκης τόνισε ότι η βασική αδυναμία που προέκυψε ήταν το θέμα των ρεμάτων, τα οποία αποδείχθηκε ότι λειτουργούν σαν “υπερμεταδότες φωτιάς”, όχι μόνο εκτός αστικού ιστού αλλά και εντός του. «Αυτό δεν υπήρχε στο παρελθόν, με την έννοια ότι η βλάστηση ήταν πολύ πιο “αντιπυρική” μέσα στο ρέμα όταν δεν είχαμε τόσο ξηρούς και θερμούς χειμώνες. Αυτός είναι και ο λόγος που στα Προεδρικά Διατάγματα που αφορούσαν στο πως πρέπει να γίνει η διαχείριση ενός ρέματος -παρά το γεγονός ότι αυτά είναι εξαιρετικά λεπτομερή από τις δεκαετίες του ’90 και του 2000-, δεν υπάρχει καμία πρόνοια αντιπυρικής προστασίας. Ωστόσο, τώρα ετοιμάζουμε νέα αντιπυρική μελέτη κατ’ αρχήν και στη συνέχεια νέο πρόγραμμα για την αντιπυρική διαχείριση των ρεμάτων».
Αναφερόμενος εξάλλου στο πρόγραμμα διαχείρισης δασών στην Αττική, που είναι πολύ πιο σημαντικό από τον απλό καθαρισμό, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι κάποιος πρέπει να έχει την ευθύνη να φροντίζει τα δάση σε μόνιμη βάση. «Θα πρέπει κάποιος να εφαρμόζει τις αραιώσεις, δηλαδή όταν μεγαλώνει καινούριο δάσος να μην υπάρχουν δέκα δέντρα στο τετραγωνικό, να υπάρχει αυτό που λέει η διαχειριστική μελέτη, αυτή που έχουμε φτιάξει και που έχει εγκριθεί από την δασική υπηρεσία. Παράλληλα με τις αραιώσεις, θα υπάρχει συνεχής καθαρισμός, απομάκρυνση των σπασμένων κλαδιών και των νεκρών δέντρων, αυτών δηλαδή που λειτουργούν ως προσάναμμα. Διαχείριση σημαίνει ότι θα υπάρχει μόνιμη συντήρηση αντιπυρικών ζωνών και οδικού δικτύου. Η βιομάζα που συγκεντρώνεται, ενώ έως τώρα δεν αξιοποιείται, θα λειτουργεί σαν ένας οικονομικός πόρος (με τη σωστή διαχείριση είτε ως ξύλο είτε ως απλή βιομάζα) που επιστρέφει πίσω στο δάσος διότι αμείβεται δι’ αυτής ο διαχειριστής μαζί και με μία σημαντική επιδότηση που θα δίνουμε σε αυτόν ανάλογα με το πόση βιομάζα βγάζει από το δάσος. Αυτό που περιγράφω έχει εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος αναλαμβάνει να υλοποιήσει τις σχετικές διαχειριστικές μελέτες με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα και να κάνει και πολύ σημαντικές οικονομικές επενδύσεις στα εργαλεία και στις μεθόδους απομάκρυνσης αυτής της βιομάζας».
Εστιάζοντας στις δράσεις προστασίας των σπιτιών που βρίσκονται σε δάση, που ξεκίνησαν φέτος, ο κ. Θ. Σκυλακάκης τόνισε ότι θα πρέπει να γίνει ένας προσεκτικός υπολογισμός του πως εφαρμόστηκαν. «Θα πρέπει να βάλουμε πολύ πιο λεπτομερώς βαθμούς επικινδυνότητας, δεν έχουν όλες οι περιοχές τον ίδιο βαθμό επικινδυνότητας. Παράλληλα θα ιεραρχήσουμε το τι πρέπει να κάνει ο πολίτης με μεγαλύτερη ακρίβεια, με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, για να μπορούμε να μειώσουμε και το δικό του κόστος». Στο ίδιο πλαίσιο, ανέφερε ότι ήδη η Πολιτεία διαθέτει περισσότερα από 20.000 δενδρύλλια (μεγαλωμένα) στους Δήμους, τα οποία θα πρέπει να μπουν το ταχύτερο στον αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε ένα νέο ειδικό πρόγραμμα που προετοιμάζεται άμεσα και θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα, το οποίο αφορά στην αποκατάσταση των κήπων των σπιτιών στις πληγείσες περιοχές, «για να αισθανθούν οι άνθρωποι που επλήγησαν, όσο γίνεται πιο γρήγορα κάποια ανακούφιση».
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους
Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων υλοποίησης του προγράμματος με τίτλο «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους».
Κοινή Υπουργική Απόφαση 1301/2024 - ΦΕΚ 4766/Β/20-8-2024https://www.e-nomothesia.gr/kat-ergasia-koinonike-asphalise/kya-1301-2024.html
Στόχοι του προγράμματος
1. Το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους» απευθύνεται σε άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες έλλειψης στέγης ή επισφαλούς στέγασης και λειτουργεί συμπληρωματικά, στο πλαίσιο εφαρμογής δημόσιων πολιτικών καταπολέμησης της έλλειψης αυτής.
2. Γενικό στόχο του προγράμματος αποτελεί η συμβολή στην εξάλειψη του φαινομένου της έλλειψης στέγης.
3. Οι ειδικοί στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται ως εξής:
α. Η άμεση μετάβαση αστέγων σε αυτόνομες μορφές διαβίωσης και η άμεση πρόληψη της έλλειψης στέγης για άτομα που απειλούνται από αυτήν, μέσω της παροχής υπηρεσιών στέγασης και κοινωνικής φροντίδας.
β. Η κινητοποίηση για επανένταξη αστέγων και ατόμων που απειλούνται από έλλειψη στέγης στον κοινωνικό ιστό, μέσω της παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής και εργασιακής επανένταξης.
γ. Από το σύνολο των ενηλίκων ωφελούμενων, οι οποίοι είναι ικανοί για εργασία σύμφωνα με τον Οδηγό Εφαρμογής του προγράμματος, η ένταξη υποχρεωτικά ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%) κατ' ελάχιστον, ανά εγκεκριμένο, σύμφωνα με το άρθρο 8, σχέδιο σε επιδοτούμενη από το πρόγραμμα εργασία για περίοδο τουλάχιστον τριών (3) μηνών και δέκα τοις εκατό (10%) σε επιδότηση για απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων.....
Aναγνώσατε πατώντας εδώ:
https://www.e-nomothesia.gr/kat-ergasia-koinonike-asphalise/kya-1301-2024.html
Κατάργηση του Τέλους Χαρτοσήμου για πάνω από 600 συναλλαγές
Την κατάργηση του Τέλους Χαρτοσήμου για πάνω από 600 συναλλαγές και την αντικατάσταση του από το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής για όσες συναλλαγές θα συνεχίσει να υφίσταται, προβλέπει η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Η μεταρρύθμιση αυτή αφορά στον εκσυγχρονισμό και στην απλούστευση ενός νομοθετικού πλαισίου που ισχύει εν πολλοίς από το 1931, στην πλήρη ψηφιοποίηση του και στην κατάργηση του – όπου απαιτείται-, ενώ αποτελεί δέσμευση της χώρας και ορόσημο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Αντιμετωπίζονται, επίσης, χρόνια ζητήματα ασαφειών.
Πιο αναλυτικά, με το σχέδιο νόμου που αναμένεται να τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση προωθούνται επτά αλλαγές:
- καταργείται το Τέλος Χαρτοσήμου και αντικαθίσταται με το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής,
- καταργούνται οριστικά περισσότερες από 600 περιπτώσεις επιβολής του Τέλους Χαρτοσήμου,
- Αναφέρονται ρητά οι συναλλαγές στις οποίες θα επιβάλλεται το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής, η δήλωση, ο υπολογισμός, η βεβαίωση και η είσπραξη του οποίου θα γίνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά μέσω ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ,
- αποκλείεται ρητώς η επιβολή του σε συναλλαγές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής άλλων έμμεσων φόρων,
- ορίζεται ότι το Τέλος επιβάλλεται σε συναλλαγές, όπου ο ένας τουλάχιστον συναλλασσόμενος είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος ή έχει μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως από τον τύπο και τον τόπο κατάρτισης της συναλλαγής,
- αποσαφηνίζεται ποιος είναι ο υπόχρεος προς απόδοση του φόρου,
- καθορίζεται ενιαίος χρόνος απόδοσης του Τέλους.
Ενημερωτικά Σημειώματα
Ανακοινώσεις Τύπου
Σε διαβούλευση η μεταρρύθμιση για το χαρτόσημο (09/08/2024)
Καταργείται το Τέλος Χαρτοσήμου σε περισσότερες από 600 συναλλαγές (03/07/2024)
Νόμος: «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών της»
«Μοντέλο-ΔΕΗ» με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, εισάγεται στις 8 θυγατρικές εταιρίες της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο). Με σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, προβλέπονται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω αλλαγές:
- υιοθετείται «μοντέλο ΔΕΗ» στις θυγατρικές του Υπερταμείου με στόχο περισσότερη ευελιξία σε θέματα στελέχωσης, προσλήψεων και προμηθειών. Οι θυγατρικές εταιρίες είναι οι εξής:
- Όμιλος ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ και οι 100% θυγατρικές του: Οδικές Συγκοινωνίες – ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες – ΣΤΑΣΥ
- Ελληνικά Ταχυδρομεία (και η 100% θυγατρική τους: ΕΛΤΑ Courier)
- ΔΕΘ-Helexpo
- Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ)
- Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ)
- ΓΑΙΑΟΣΕ
- Ελληνικές Αλυκές
- Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ)
- θεσπίζεται ένα νέο, πιο σύγχρονο μοντέλο διακυβέρνησης του Υπερταμείου,
- το ΤΑΙΠΕΔ και το ΤΧΣ απορροφώνται από το Υπερταμείο και συγχωνεύονται με αυτό,
- επιπρόσθετα, συστήνεται ένα νέο Επενδυτικό Ταμείο, με σκοπό την χρηματοδότηση ή συγχρηματοδότηση αναπτυξιακών επενδυτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Ενημερωτικά Σημειώματα
Ανακοινώσεις Τύπου
Tι αλλάζει με τον νόμο για τις «μικρές ΔΕΗ» και το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο (01/08/2024)
Κ. Χατζηδάκης: Θα καταψηφίσετε την αλλαγή σελίδας για το Υπερταμείο; Προτιμάτε το σημερινό; (31/07/2024)
Κ. Χατζηδάκης: Βαθιά αντιλαϊκή πολιτική η προσήλωση στο «άγιο» Δημόσιο (26/07/2024)
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του Υπερταμείου και τις «μικρές ΔΕΗ» (24/07/2024)
«Μικρές ΔΕΗ» και Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο – Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του Υπερταμείου (10/07/2024)
Κ. Χατζηδάκης: «Μοντέλο-ΔΕΗ» σε 8 φορείς του Υπερταμείου για καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες (18/06/2024)
Έχουν δημοπρατηθεί από το Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας έργα πυρόσβεσης και πυροπροστασίας συνολικού προϋπολογισμού 1,66 δισ. ευρώ
Κοινή Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Έχουν δημοπρατηθεί από το Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας έργα πυρόσβεσης και πυροπροστασίας συνολικού προϋπολογισμού 1,66 δισ. ευρώ
250 εκατ. ευρώ έχουν ήδη εκταμιευθεί σε δράσεις αντιπυρικής πρόληψης και προστασίας από τα Υπ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας και τον ΔΕΔΔΗΕ
Από τα Γραφεία Τύπου των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Για την αποκατάσταση της αλήθειας, μετά από δημοσιεύματα περί «καθυστέρησης» στην απορρόφηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σχετικά με την υλοποίηση έργων πυροπροστασίας, επισημαίνουμε ότι το 55% του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ», που υλοποιείται από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη συμβασιοποιηθεί ή βρίσκεται προς τελική υπογραφή με οριστικούς αναδόχους.
Αναλυτικότερα το 17,7% του προγράμματος που υλοποιείται από το ΤΑΙΠΕΔ έχει συμβασιοποιηθεί και το 37,6% βρίσκεται σε φάση τελικής υπογραφής των συμβάσεων.
Για το υπόλοιπο 45%, οι σχετικοί διαγωνισμοί βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης με αξιολόγηση των προσφορών που έχουν κατατεθεί.
Το Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55 έως 67 ούτε διακόπτεται ούτε περικόπτεται
Το Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55 έως 67 ούτε διακόπτεται ούτε περικόπτεται
22 Αυγούστου, 2024
Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών διαψεύδει κατηγορηματικά φήμες ότι το Πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 55 έως 67 σε φορείς του δημόσιου τομέα έχει δήθεν περικοπεί ή διακοπεί. Το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά με αυξημένους πόρους και αυξημένες θέσεις.
Ειδικότερα:
Το Πρόγραμμα, ενώ κάλυπτε αρχικά 10.000 ανέργους, έχει διευρυνθεί διαδοχικά τόσο αριθμητικά όσο και ποσοτικά ως προς το ύψος της ενίσχυσης, ώστε σήμερα – μετά και την τελευταία πρόσφατη τροποποίηση της ΚΥΑ στις 6 Αυγούστου 2024 – να καλύπτει 26.500 ανέργους. Η τελευταία αύξηση των θέσεων κατά 5.000 έχει επιπλέον δημοσιονομικό κόστος 156 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος του συνολικού προγράμματος ανέρχεται πλέον στα 626 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικά:Προκειμένου να ενισχυθεί και να βελτιωθεί το πρόγραμμα των 10.000 θέσεων εργασίας, που είχε καταγράψει μόνο 1.200 προσλήψεις από το 2017 που θεσπίστηκε, με την από 13/06/2020 ΚΥΑ προστέθηκαν 5.000 θέσεις που είχαν αφαιρεθεί το 2018, επιπλέον των 3.700 κενών θέσεων. Επιπρόσθετα, επεκτάθηκε σε όλους τους ΟΤΑ καθώς και τα ΝΠΔΔ, ενώ αυξήθηκε η επιδότηση από το 50% στο 75% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαίως. Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος του προγράμματος προβλέφθηκε αρχικά σε 209,6 εκατ. ευρώ.
Με την από 16/09/2022 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε για επιπλέον 6.500 θέσεις.
Με την από 07/11/2023 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε κατά 5.000 θέσεις. Επιπρόσθετα, επιλέξιμοι είναι πλέον όλοι οι άνεργοι ηλικίας 55 ετών και άνω ανεξαρτήτως εάν είναι μακροχρόνια άνεργοι, καθώς και άνεργοι άνω των 67 που δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης.
Με την από 06/08/2024 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε για επιπλέον 5.000 θέσεις, φτάνοντας τις συνολικά τις 26.500. Η πρόσθετη δαπάνη για την τελευταία επέκταση των 5.000 θέσεων ανέρχεται σε 156 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 90 εκατ. ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ και 66 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη του προγράμματος έχει ανέλθει στα 625,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 367,8 εκατ. ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ και 258 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης.
Είναι προφανές ότι το Πρόγραμμα επεκτείνεται διαδοχικά, λαμβάνοντας υπόψη τη λήξη της θητείας των παλαιότερων ωφελούμενων και την εισροή νέων ωφελούμενων, αλλά και το ετήσιο δημοσιονομικό κόστος που επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό. Το μόνο το οποίο έχει συμβεί και προφανώς παρεξηγείται – καλόπιστα ή κακόπιστα από ορισμένους – είναι ότι υπάρχουν οροφές τόσο δαπανών όσο και θέσεων που δεν είναι δυνατόν να ξεπεραστούν.
Υπολογίζεται ότι και μετά την τελευταία επέκταση των δικαιούχων κατά 5.000, και ενώ το πρόγραμμα είχε αρχικά σχεδιαστεί ώστε να υπάρχουν 10.000 ενεργοί δικαιούχοι, από τους περίπου 26.500 που έχουν προσληφθεί έως σήμερα, περισσότεροι από 17.000 είναι σήμερα ενεργοί. Οι δικαιούχοι προσλαμβάνονται κάθε φορά για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης 12 επιπλέον μηνών. Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν δεδομένα δημοσιονομικά περιθώρια τόσο στον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ, όσο και των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης που ορίζουν τον ρυθμό με το οποίο επεκτείνονται οι θέσεις του προγράμματος. Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και τη ΔΥΠΑ ώστε εντός του 2025 να επεκταθεί το πρόγραμμα, όπως συνέβη κατ’ επανάληψη το 2022, το 2023 και πρόσφατα τον Αύγουστο του 2024.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΙΜF,latest news
|
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.