Eπιστολή των Πτυχιούχων Γεωπόνων στο Υπουργείο Παιδείας με τα αιτήματα τους
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με:
· Τον Ν. 1404 : Ίδρυση Τριτοβάθμιων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.Τον Ν. 2916. Που Καθορίζει ότι, τα ΤΕΙ παρέχουν πτυχία Ανώτατης Εκπαίδευσης (Νόμος 2916, «Διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευση και ρύθμιση θεμάτων του Τεχνολογικού Τομέα Αυτής», άρθρο 5, παράγραφοι 11, 12, 13. ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ αναφορά για «ανωτατοποίηση των ΤΕΙ μετά τον Ν 2916 είναι σκόπιμη και παραπλανητική. Ο Ν. 2916 ΔΕΝ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΤΟΝ 1404, αλλά έκανε τροποποιήσεις επί του νόμου και διόρθωσε αμφισβητήσεις που υπήρχαν κάνοντας λειτουργικές προσθήκες και τροποποιήσεις. Τα ΤΕΙ και Συνταγματικά (Σύνταγμα της Ελλάδος, Άρθρο 16, παράγραφοι 5,6,7) ήταν Ανώτατα Ιδρύματα. Ο Ν.2916 το ξεκαθαρίζει στο άρθρο 5, παράγραφος 11, 12 εδάφιο β και γ.
· Την νομοθεσία που ακολούθησε τον Ν 2916 ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ τον Ν 2916 και ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ότι τα ΤΕΙ ΗΤΑΝ πριν και μετά τον 2916, Ανώτατα, ΑΕΙ του Τεχνολογικού Τομέα. (Ν. 3549/2007). Το ΣτΕ δεν έχει αμφισβητήσει τον Ανώτατο Χαρακτήρα των ΤΕΙ ούτε την αναδρομική ισχύ για τους αποφοίτους πριν τον Ν. 2916. Γι’ αυτό και οι πτυχιούχοι ΤΕ ακολουθούσαν σπουδές Β και Γ’ κύκλου μετά το 1986. Οι ορολογίες «ανωτατοποίηση, παλαιοί απόφοιτοι, τεχνολόγοι, τεχνολόγοι γεωπονίας, ανώτερες επαγγελματικές σχολές, ΤΕΙ = ΚΑΤΕΕ , διπλωματούχοι μηχανικοί κλπ» καθώς και η διεκδίκηση του grecomaster, προήλθαν από κύκλους των Επιμελητηρίων ΤΕΕ και ΓΕΩΤΕΕ και Πανεπιστημίων, επειδή έβλεπαν τα ΤΕΙ ιδεοληπτικά. Όλα τα επιχειρήματα κατά των ΤΕΙ και των Αποφοίτων διαψεύδονται από προσεκτική ανάγνωση των Ν 1404/83 και μεταγενέστερων και των ΠΔ 254/1986, ΠΔ 169/1989.
· Στο παρελθόν, σχολές που ήταν ΑΕΙ αλλά όχι Πανεπιστήμια, μετατράπηκαν σε πανεπιστήμια και οι πτυχιούχοι αναγνωρίσθηκαν μεταβατικά ως ισότιμοι με τα νέα πτυχία που παρείχαν. Παραδείγματα ΑΣΟΕΕ = ΟΠΑ, Ανωτάτη Γεωργική Σχολή σε Ανωτάτη Γεωπονική Σχολή και = Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, ΑΒΣΠ = Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Χαροκόπειος Σχολή = Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Π.Δ. 166 [ΦΕΚ Α 16-6-1989), Ν 1894 (ΦΕΚ 110 Α/27-8-1990]. Οι τότε απόφοιτοι και φοιτητές δεν εξαιρέθηκαν από την λήψη των νέων πτυχίων. Επίσης, διετείςκατώτερες και ανώτερες σχολές (Ακαδημίες Διδασκαλικές και Φυσικής Αγωγής με συνολικό χρόνος φοίτησης >3 ετών ) εντάχθηκαν στο Πανεπιστημιακό επίπεδο (Διδασκαλικές Ακαδημίες έγιναν Τμήματα Παιδαγωγικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης και οι Ακαδημίες Φυσικής Αγωγής έγιναν Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού). Οι απόφοιτοι και φοιτητές δεν εξαιρέθηκαν και ισοτιμήθηκαν χωρίς εξετάσειςμε τα νέα πτυχία. Στα ΤΕΙ (ΑΕΙ) αναφερόμαστε σε αντιστοίχιση ότι ισοτίμηση.
· Οι νόμοι (Ν 4485/2017, Ν. 4521/2018 και εφεξής), και αποφάσεις / εγκύκλιου που εξεδόθησαν από Υπουργεία μετά το 2016 :
1 Δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την ισότιμη επιμελητηριακή εκπροσώπηση των Πτυχιούχων Τεχνολογικού Τομέα (ΤΕΙ) των ΑΕΙ.
2. Καταργούν τα ΤΕΙ (πλην ΑΣΠΑΙΤΕ), δεν καθορίζουν την αντιστοίχηση των καταργηθέντων Τμημάτων ΤΕΙ με τα νέα Τμήματα Πανεπιστημίων, διαχωρίζουν τους φοιτητές. Τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ και δεν ακολουθήθηκε η ίδια πρακτική που είχε ακολουθηθεί για φοιτητές και αποφοίτους όταν στο παρελθόν καταργήθηκαν ΑΕΙ και εντάχθηκαν σε Πανεπιστήμια.
Για όλα τα παραπάνω, ζητάμε αυτοδίκαια :
1. Να μην υπάρξει καμία διάκριση στους νυν φοιτητές ΤΕΙ. Όσοι επιθυμούν να ακολουθήσουν απρόσκοπτα σπουδές στα νέα Πανεπιστημιακά Τμήμα που προέκυψαν μετά τις καταργήσεις, συγχωνεύσεις και απορροφήσεις ΤΕΙ από Πανεπιστήμια. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί ιδεοληπτική αντιμετώπιση.
2. Οι απόφοιτοι συνολικά, να αντιστοιχηθούν στα νέα Τμήματα που δημιουργήθηκαν, με διαδικασίες ή νομοθετικές παρεμβάσεις, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ συνέβη κατά το παρελθόν σε περιπτώσεις που μη πανεπιστημιακά ΑΕΙ μετατράπηκαν ή εντάχθηκαν σε Πανεπιστήμια η αυξήθηκε χρόνος σπουδών σε ΑΕΙ (Πολυτεχνεία).
3. Οι Ενώσεις των Αποφοίτων ΤΕΙ να αποκτήσουν επιμελητηριακό θεσμικό ρόλο (όπως έγινε με τους Πτυχιούχους Νοσηλευτικής και Φυσιοθεραπείας).
Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολόγων Γεωπόνων
Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο
Ανακοίνωση της Π.Ε.Π.Τε.Γ. για την άμεση παράταση κατάθεσης δικαιολογητικών για το Αγροτικό Τιμολόγιο στην ΔΕΗ
Προκειμένου να μην προχωρήσει η ΔΕΗ σε μονομερή καταγγελία των Συμβάσεων Προμήθειας και την τελική διακοπή της ηλεκτροδότησης, σύμφωνα με την ΥΑ 140424/06.03.2017 η οποία αφορά την διαδικασία χορήγησης και διατήρησης του Αγροτικού Τιμολογίου για όλες τις υφιστάμενες και ηλεκτροδοτούμενες αρδευτικές εκμεταλλεύσεις, και λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τις 31/05/19, παρακαλούμε τους αρμοδίους Υπουργούς κ.κ. Γεώργιο Σταθάκη (Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας) & Σταύρο Αραχωβίτη (Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Τροφίμων) αλλά και την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, όπως μεριμνήσουν άμεσα προκειμένου να δοθεί παράταση τουλάχιστον μέχρι 31/12/2022 (Δηλαδή ένα (1) Έτος μετά την Β' αναθεώρηση των Σχεδίων Διαχείρισης της περιοχής λεκάνης απορροής ποταμών , δηλαδή έως το 2022) για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για τους εξής πολύ σημαντικούς και ουσιαστικούς λόγους:
1. Ο πολύ μεγάλος όγκος βεβαιώσεων που πρέπει να εκδοθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΔΗΜΟΙ, ΔΑΟΚ, ΤΟΕΒ κ.λ.π.)σε συνάρτηση με των μικρό αριθμό υπαλλήλων καθιστούν αδύνατη την ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι την καταληκτική ημερομηνία .Τα απαραίτητα έγγραφα για την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας είναι η προσκόμιση της Άδειας Χρήσης Ύδατος ή η βεβαίωση υποβολής αιτήματος για την χορήγηση Άδειας Χρήσης Ύδατος για ηλεκτροδοτούμενο έργο υδροληψίας από τους αρμόδιους φορείς (ΔΗΜΟΙ, ΔΑΟΚ, ΤΟΕΒ κ.λ.π.).
2. Επίσης πολύ μεγάλος αριθμός πολιτών δεν είχε υποβάλλει εμπρόθεσμα αίτηση για την χορήγηση Άδειας Χρήσης Ύδατος για ηλεκτροδοτούμενο έργο υδροληψίας και νέοι φάκελοι υποβάλλονται αυτή την περίοδο με επισυναπτόμενο το προβλεπόμενο παράβολο των 150 ευρώ (εάν έχει γίνει αρχικά εγγραφή στο Ε.Μ.Σ.Υ. -Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας) ή 250 Ευρώ (εάν υποβάλλεται τώρα αίτηση για άδεια χρήσης νερού). Η διαδικασία αίτησης προϋποθέτει εκτός της κατάθεσης του σχετικού προστίμου και να υπάρχει η απαραίτητη πληρότητα του φακέλου και των υποβληθέντων δικαιολογητικών μετά από το σχετικό υπηρεσιακό έλεγχο , ο οποίος είναι αδύνατο να γίνει παράλληλα με την έκδοση των βεβαιώσεων για την ΔΕΗ. Επίσης επιπρόσθετα οι υπηρεσίες έκδοσης των άδειων χρήσης νερού (Αποκεντρωμένες Διοικήσεις) εκδίδουν πιστοποιητικά εγγραφής των υδροληψιών για συμβολαιογραφική πράξη(μεταβιβάσεις ακινήτων, εθνικό κτηματολόγιο κ.λ.π.), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες έκδοσης των αδειών χρήσης νερού.
3. Ο Μάιος μήνας παρουσιάζει αυξημένη αγροτική δραστηριότητα και δεν υπάρχει η χρονική δυνατότητα να απευθυνθούν οι αγρότες στις αρμόδιες Υπηρεσίες για την συγκέντρωση των δικαιολογητικών, και την υποβολή τους στην ΔΕΗ. Επιπρόσθετα, το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Μαΐου (26/05/19 & 02/06/19) θα διεξαχθούν οι Ευρωεκλογές και οι Αυτοδιοικητικές Εκλογές (Δημοτικές & Περιφερειακές Εκλογές α & β γύρος) και πολλές Δημόσιες υπηρεσίες είναι επιφορτισμένες με την συγκεκριμένη διαδικασία.
4. Στις περισσότερες των περιπτώσεων απαιτείται εκτός της αλλαγής επωνυμίας του αγροτικού τιμολογίου και η είσπραξη εγγύησης (τουλάχιστον 130 €) για κάθε σημείο υδροληψίας, και η υποβολή πρόσθετων δικαιολογητικών(σχέδιο ηλεκτρολόγου , επικαιροποίηση Ε9 κ.λ.π.) καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολή την οικονομική τακτοποίηση των απαιτήσεων αυτών το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για τους αγρότες, καθώς έχουν και άλλες υποχρεώσεις, (Eθνικό Κτηματολόγιο, Δασικοί χάρτες ,ΕΦΚΑ κ.λ.π.)
5. H προθεσμία που είχε οριστεί (31/05/19) προκειμένου να γίνει η ανάπτυξη της ηλεκτρονικής εφαρμογής, ώστε να πραγματοποιηθεί η καταχώρηση των ηλεκτροδοτημένων εγκαταστάσεων αγροτικής χρήσης, στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει έως και σήμερα.
Υπενθυμίζουμε πως για την ανάπτυξη της ηλεκτρονικής εφαρμογής θα έπρεπε να συνδράμουν ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, συνεισφέροντας με το αρχείο των ηλεκτροδοτήσεων, καθώς και ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο οποίος διαθέτει σε ετοιμότητα πληροφοριακό σύστημα καταγραφής των απαιτούμενων στοιχείων.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν έχει τεθεί σε λειτουργία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διευκολύνει συνολικά τη διαδικασία αδειοδότησης χρήσεων ύδατος από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και ακολούθως την έκδοση του απαιτούμενου Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών στοιχείων από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, για θέματα αγροτικού εξηλεκτρισμού.
Για όλους του παραπάνω λόγους παρακαλούμε για την άμεση έκδοση απόφασης παράτασης της διαδικασίας ώστε οι δικαιούχοι μειωμένου αγροτικού τιμολογίου συνεχίζουν να έχουν τη δυνατότητα υποβολής των απαραίτητων στοιχείων στα τοπικά υποκαταστήματα του Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας, αυτοβούλως, προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις εκκρεμότητές τους.
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε επιπλέον διευκρίνιση.
ΓΡΑΦΕΊΟ ΤΥΠΟΥ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Π.Ε.Π.Τε.Γ.