ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ, ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ειδήσεις...ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ!

Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι πέντε ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2025) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

2000 - 2025

2000-2025 - ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ...ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2025"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 25 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι πέντε (25) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΟΣ,
εύγλωττη” εικόνα της μηνιαίας δραστηριότητος της Εφημερίδας : Eως 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι - σύμφωνα με την γκούγκλ) - 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)
79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)
70665 (Aπρίλιος 2025)
73609(Iούνιος 2025)
76762 (Ioυλιος 2025..λέει η γκούγκλ)
80410 (Aύγουστος 2025..είπαμε.."λέει η γκούγκλ”)
87122 (Οκτώβριος 2025) 

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ENYΠΕΚΚ ενημέρωση..-EUROPEAN PARLIAMENT, update..-EUROGROUP,COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-κ. ΛΟΥΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ:Στη διημερίδα «Παραγωγική Ελλάδα 2030+: Μετασχηματισμός με όραμα, δικαιοσύνη και αποτελεσματικότητα»..-KYΡΙΑΚΟΥ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,newsletter..-AΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ,newsletter..-"Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής":εκδήλωση..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-EUROPEAN PUBLIC PROSECUTOR's OFFICE,update..-BATA SHOE MUSEUM,update..-Prime Minister Carney..-IMF-ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ,..update..-EUROGROUP,COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΚΕΔΕ ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ:Ομιλία Λάζαρου Κυρίζογλου,Προέδρου Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος,.....-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.....-Εκλεβαν άμμο από περιοχή Natura 2000: Δικογραφία για περιβαλλοντική υποβάθμιση σε βάρος δύο ατόμων ..-Άλλο ένα Περιβαλλοντικό Έγκλημα σε Εξέλιξη με Αποδέκτη το Θαλάσσιο Περιβάλλον ..-THE OBAMA's newest..-The National Herald:newsletter..-"ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ":ευχαριστήριο.....-Οι Αμερικάνοι της ExxonMobil έφεραν τα πάνω-κάτω στην Ανατολική Μεσόγειο..-European Public Prosecutor's Office:latest news..-ΓΣΕΕ:Αιτήματα συνδικάτων ενόψει της Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα COP30 στο Μπελέμ της Βραζιλίας..-Παραδοξοφίδιο, νέο είδος προϊστορικού φιδιού...-ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ,ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ:NEWSLETTER..-ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ,τ.ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ, νυν Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.....-EUROPEAN PUBLIC PROSECUTOR's OFFICE-ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ,ενημέρωση..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ για τα ΕΛΤΑ.....-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-Οδηγίες για την Εποχική Γρίπη 2025-2026 – Αντιγριπικός Εμβολιασμός ..-Παγκόσμια Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού 2025..-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ενημέρωση..-SPD update..-EU Meat Market Observatory,update..-NATO update..-ΕΕΦΑΜ newsletter..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..- Η ΓΣΕΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΤΑ..-The European Data Portal,Newsletter - November 2025..-Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ):ενημέρωση..-Τάσσος Τριανταφύλλου: Ατομική έκθεση «TERRA URBANA» ..-ΕΒΕΑ ενημέρωση..-WTO update..-Prime Minister Carney..-OBAMA's news..-OTT THINK TANK,latest news..- APEC latest news..-EUROPEAN BANK's update..- ΓΣΕΕ:ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ..-Σύλλογος Εργαζομένων στην Αποκατάσταση Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΣΕΑΕΦΚ):ενημέρωση..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-"ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ"ενημέρωση..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" Ειδήσεις..-WORLD FOOTWEAR,newsletter..-Δημήτρης Παπαστεργίου: «Η Κυβερνοασφάλεια είναι βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία του κράτους, .....-ΔΕΝΔΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ στο 4ο Οικονομικό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, στο Ζάππειο Μέγαρο...-ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ ΠΑΡΩΔΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ:γράφει ο Γιάννης Γ. Βαβουρανάκης..-KREMLIN's weekly newsletter..-NORWAY's weekly newsletter..-WORLD FOOTWEAR newsletter..-ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ:Θα εξηγηθεί το πρόβλημα των ΕΛΤΑ και όπου είναι εφικτό θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" Ειδήσεις..-ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ 2019 τον Δεκέμβριο .....- --

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ, Συνέντευξις που πρέπει να παρακολουθήσουμε ΟΛΟΙ

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE



Τρίτη 11 Μαρτίου 2025

EUROGROUP,COUNCIL OF THE EU,update

 

 
 Council of the EU
 
11/03/2025 11:36 | Press release |

Taxation: Council sets tax decluttering and simplification agenda

 

The Council approved conclusions today setting a tax decluttering and simplification agenda with a view to contributing to the EU’s competitiveness.

The conclusions represent the Council’s views and give orientations on possible upcoming initiatives in the field of taxation, in the context of improving the EU’s competitiveness and reducing administrative, regulatory and reporting burdens.

Among other things, the conclusions call for a review of the existing EU legislative framework in the area of taxation that should be based on four principles, also to be applied to current and future tax initiatives:

  • reducing the reporting, administrative and compliance burdens for member states’ administrations and taxpayers
  • eliminating outdated and overlapping tax rules and, where relevant
  • increasing the clarity of tax legislation
  • streamlining and improving the application of tax rules, procedures and reporting requirements

The conclusions ask for a thorough analysis of the EU legislative framework and a clear identification of its scope and term. To begin with, this process could include a review of the existing directive on administrative cooperation in the field of taxation, in particular in relation to reportable cross-border arrangements, and of the directive laying down rules against tax avoidance practices that directly affect the functioning of the internal market. Furthermore, it should also cover a review of the complete EU taxation legislation, including indirect taxation.

The Council invites the Commission to consult relevant stakeholders and introduce an operational, pragmatic and ambitious action plan including a feasible timeline and a road map of the envisaged work before the end of the autumn 2025.

Background

In its conclusions of April 2024 , the European Council stressed the need for a ‘new European competitiveness deal, anchored in a fully integrated Single Market’. The European Council invited the Commission to ‘significantly reduce the administrative and compliance burden on companies and national authorities, prevent over-regulation and ensure the enforcement of EU rules.

 Council of the EU
 
11/03/2025 11:28 | Press release |

EIB: Council grants the bank greater flexibility to manage its investment capacity

 

The Council of the European Union approved a decision providing the European Investment Bank (EIB) with enhanced flexibility in managing its investment capacity. A modification to the bank’s statute will grant its governing body full authority over the maximum ratio of outstanding loans and guarantees granted by the bank in respect of its subscribed capital, reserves, non-allocated provisions and profit and loss account surplus (gearing ratio). This amendment aims to offer the EIB more room to invest and support the European Union’s priorities, without compromising its financial stability.

“This decision marks a pivotal step for the European Investment Bank. It enables the EIB Board of Governors to increase the bank’s lending capacity while managing risks effectively. This will allow the EIB to better address Europe’s investment needs, respond to global challenges, and strengthen its role in the changing geopolitical landscape, contributing to Europe’s productivity, social cohesion, climate action, and peace and security.”

— Andrzej Domański, Minister of Finance of Poland

Extended Lending Capacity

The EIB’s statute currently includes a cap on the gearing ratio that limits the size of the EIB Group’s overall nominal exposure to 250%.

On 21 June 2024, the EIB Board of Governors unanimously decided to increase the gearing ratio to 290%. This increase is subject to the entry into force of today’s Council decision.

With today’s modification, the statute will state that the total amount of loans and guarantees granted by the bank shall not exceed a maximum ratio relative to its subscribed capital, reserves, non-allocated provisions, and profit and loss account surplus, as established by the Board of Governors acting unanimously.

Next Steps

The Council decision will enter into force on the day after its publication in the Official Journal of the European Union.

Background

The Council decision was adopted at the request of the EIB, in accordance with a special legislative procedure. The European Commission and the European Parliament have already provided their opinions.

The EIB decided to take this step following a G20 review of multilateral development banks' capital adequacy, which recommended that these institutions remove statutory lending limits from their statutes, thereby granting full authority to their governing bodies.

 Council of the EU
 
11/03/2025 11:18 | Press release |

Taxation: Council adopts VAT in the digital age package

 

The Council has today given its final green light on a set of laws to make the EU’s value added tax (VAT) rules fit for the digital age.

“The EU’s VAT rules need to keep track of the digital transformation of our economies. This package will give the EU a competitiveness boost, help combat VAT fraud and cut the administrative burden for business.”

— Andrzej Domanski, Polish minister for finance

The package adopted today covers a directive, a regulation and an implementing regulation and brings changes to three different aspects of the VAT system. The new rules will:

  • make VAT reporting obligations for companies who sell goods and services to businesses in another EU member state fully digital by 2030
  • require online platforms to pay VAT on short-term accommodation rentals and passenger transport services in most cases where individual service providers do not charge VAT
  • improve and expand online VAT one-stop-shops so that businesses do not have to go through costly registrations for VAT in every member state in which they do business

Next steps

The directive, regulation and implementing regulation all enter into force on the twentieth day following their publication in the Official Journal of the EU. While the regulations are directly applicable, the directive will have to be transposed into national law.

Background

On 8 December 2022, the Commission presented the ‘VAT in the digital age’ package which consists of three proposals:

  • a proposal for a Council directive amending directive 2006/112/EC as regards VAT rules for the digital age
  • a proposal for a Council regulation amending regulation (EU) No 904/2010 as regards the VAT administrative cooperation arrangements needed for the digital age
  • a proposal for a Council implementing regulation amending implementing regulation (EU) No 282/2011 as regards information requirements for certain VAT schemes
 Council of the EU
 
11/03/2025 10:13 | Meetings |

Competitiveness Council (Internal market and industry), 12 March 2025

 

Background brief - Competitiveness Council (Internal market and industry) of 12 March 2025

 Eurogroup
 
10/03/2025 21:36 | Meetings |

Main results - Eurogroup, 10 March 2025

 

The Eurogroup reviewed macroeconomic developments in the euro area and discussed fiscal policy coordination, assessing past experiences and emerging budgetary challenges. Ministers also examined developments in the crypto-asset market, considering the implications for the euro area and any regulatory challenges they present. President Donohoe briefed ministers on the outcome of the February G7 meeting of finance ministers and central bank governors in Cape Town. Ahead of the March Euro Summit, he also presented key elements of his regular letter to the Euro Summit President, António Costa.

 Eurogroup
 
10/03/2025 20:50 | Statements and remarks |

Remarks by Paschal Donohoe following the Eurogroup meeting of 10 March 2025

 

Let me walk you through the main points from today's meeting. Our first item was stocktaking of macroeconomic developments. It’s clear that we are in a very dynamic and uncertain environment. There is obvious uncertainty with regard to tariffs on trade, to the security situation in Europe and the impact of all these developments on growth and investment on growth and investment. It is important to highlight that the euro area economy continues to be remarkably resilient considering all of this. The latest projections show a slightly lower growth profile than was originally expected but some of the latest news will be growth positive.

We then had a discussion on fiscal policy. We acknowledged that the geopolitical reality has changed, and the focus in Europe is now firmly on relying more on ourselves and less on others, especially in the area of security and defence. This will clearly have an impact on our current and future budgets. Some important measures have been announced, and all ministers are working through the implications of these new priorities on budget preparation. We all know that stability and safety in our public finances also goes hand in hand with security and this combination plays a role in reducing the scale of risks that we may face in the future.

Some of us around the table had participated in a G7 meeting that took place in South Africa. So in the Eurogroup today, in inclusive format, we debriefed all ministers on that particular discussion and made the case for the importance of those kinds of exchanges and the need for solidarity and for support in dealing with the challenges that the trading system will face in the time ahead.

We also had a very important discussion on crypto-assets markets. This is an area which is evolving very fast, both politically and technologically, and today was getting a very clear picture of where we stand. We know this is a global market and policy developments in other jurisdictions can have important consequences for us here in Europe. So these discussions are fundamentally linked to our own autonomy and to the resilience of our currency. The digital euro is critical to staying ahead of the curve in this area. A huge amount of technical work has now been done and there is growing appreciation amongst ministers of the importance of this work.

Finally, we had a discussion in advance of the euro area summits. This month marks the one -year anniversary of the Eurogroup statement on the future of the capital markets union. Today we had a quick update on the work that we're doing to monitor progress at a national level. We got an update from Commissioner Dombrovskis on the work currently taking place in the Commission, that will shortly be concluding. I also presented to the Eurogroup a quick summary of the points that I plan to make in the Euro Summit and that I will be further communicating in my usual letter to President Costa. As is regular with new governments, we had a presentation of the policy priorities of the new government of Austria.

 Council of the EU
 
11/03/2025 12:27 | Press release |

Council agrees to enhance cooperation and information exchange on minimum effective corporate taxation

 

The Council reached a political agreement today on a new EU directive (DAC9) that will improve administrative cooperation in the field of taxation.

The objective of this legislation is to enhance cooperation and information exchange on minimum effective corporate taxation to better fulfil the filling obligations that multinational enterprise groups and large-scale domestic groups have under the Pillar 2 of the G20/OECD global agreement. This international deal was reached to avoid base erosion and profit shifting, ensuring that large corporations pay a minimum effective taxation. The Pillar 2 rules became part of EU law in 2022.

“We’re making the next step in implementing the rules on minimum effective taxation of the largest multinationals. The companies concerned will have a single format for filing relevant information, and member states’ tax authorities will closely cooperate on exchanging relevant information. This will significantly simplify the filing process and reduce the administrative burden both for tax authorities and companies concerned.”

— Andrzej Domański, Minister of Finance of Poland

DAC9 updates the existing EU's directive on administrative cooperation (DAC) by expanding tax transparency rules. It simplifies reporting for large corporations, enhances data exchange between tax authorities, and aligns with global minimum taxation standards.

This new directive also creates a standard form, in line with the one developed by the G20/OECD's Inclusive Framework on Base Erosion and Profit Shifting (BEPS), which multinationals and large domestic groups will be required to use to report tax-related information that are necessary to ensure proper functioning of the system on minimum rate of corporate tax. The profit of the large multinational and domestic groups or companies with a combined annual turnover of at least €750 million is meant to be taxed at a minimum rate of 15%.

Next steps

The DAC9 directive will be formally adopted by the Council, which acts as a sole legislator, once the legal linguistic work has been completed. After that, it will be published in the Official Journal and will enter into force on the day following that of its publication.

Member states will have to implement DAC 9 by 31 December 2025. Countries opting to delay the implementation of the 'Pillar 2 Directive' are still required to transpose DAC 9 by the same deadline.

Background

On 8 October 2021, almost 140 countries in the OECD/G20 Inclusive Framework on BEPS reached a landmark agreement on international tax reform, as well as on a detailed implementation plan.

On 22 December 2021, the Commission presented a proposal for a directive which aims to implement Pillar 2 in a way which is consistent and compatible with EU law.

The ‘Pillar 2 directive’ sets out an obligation to file the top-up tax information return (TTIR) that contains the information a tax administration needs to perform an appropriate risk assessment and evaluate the entity’s tax liability correctly. The directive allows for multinationals to perform a central TTIR filing for the entire group by the ultimate parent entity or designated filing entity, instead of each company that forms part of a multinational enterprise group filing a local TTIR in each jurisdiction they are based in. DAC9, which will contain the standard format of a TTIR, will render these provisions operational.

The Commission presented the DAC9 proposal on 17 October 2024. The European Parliament was consulted on the proposal and issued its opinion on 12 February 2025.


 Council of the EU
 
11/03/2025 12:27 | Press release |

Council agrees to enhance cooperation and information exchange on minimum effective corporate taxation

 

The Council reached a political agreement today on a new EU directive (DAC9) that will improve administrative cooperation in the field of taxation.

The objective of this legislation is to enhance cooperation and information exchange on minimum effective corporate taxation to better fulfil the filling obligations that multinational enterprise groups and large-scale domestic groups have under the Pillar 2 of the G20/OECD global agreement. This international deal was reached to avoid base erosion and profit shifting, ensuring that large corporations pay a minimum effective taxation. The Pillar 2 rules became part of EU law in 2022.

“We’re making the next step in implementing the rules on minimum effective taxation of the largest multinationals. The companies concerned will have a single format for filing relevant information, and member states’ tax authorities will closely cooperate on exchanging relevant information. This will significantly simplify the filing process and reduce the administrative burden both for tax authorities and companies concerned.”

— Andrzej Domański, Minister of Finance of Poland

DAC9 updates the existing EU's directive on administrative cooperation (DAC) by expanding tax transparency rules. It simplifies reporting for large corporations, enhances data exchange between tax authorities, and aligns with global minimum taxation standards.

This new directive also creates a standard form, in line with the one developed by the G20/OECD's Inclusive Framework on Base Erosion and Profit Shifting (BEPS), which multinationals and large domestic groups will be required to use to report tax-related information that are necessary to ensure proper functioning of the system on minimum rate of corporate tax. The profit of the large multinational and domestic groups or companies with a combined annual turnover of at least €750 million is meant to be taxed at a minimum rate of 15%.

Next steps

The DAC9 directive will be formally adopted by the Council, which acts as a sole legislator, once the legal linguistic work has been completed. After that, it will be published in the Official Journal and will enter into force on the day following that of its publication.

Member states will have to implement DAC 9 by 31 December 2025. Countries opting to delay the implementation of the 'Pillar 2 Directive' are still required to transpose DAC 9 by the same deadline.

Background

On 8 October 2021, almost 140 countries in the OECD/G20 Inclusive Framework on BEPS reached a landmark agreement on international tax reform, as well as on a detailed implementation plan.

On 22 December 2021, the Commission presented a proposal for a directive which aims to implement Pillar 2 in a way which is consistent and compatible with EU law.

The ‘Pillar 2 directive’ sets out an obligation to file the top-up tax information return (TTIR) that contains the information a tax administration needs to perform an appropriate risk assessment and evaluate the entity’s tax liability correctly. The directive allows for multinationals to perform a central TTIR filing for the entire group by the ultimate parent entity or designated filing entity, instead of each company that forms part of a multinational enterprise group filing a local TTIR in each jurisdiction they are based in. DAC9, which will contain the standard format of a TTIR, will render these provisions operational.

The Commission presented the DAC9 proposal on 17 October 2024. The European Parliament was consulted on the proposal and issued its opinion on 12 February 2025.

 Council of the EU
 
11/03/2025 12:09 | Media advisory |

Press briefing - General Affairs Council of 18 March 2025

 

The press briefing ahead of the General Affairs Council will take place on Thursday, 13 March 2025 at 10.00 in the Europa building press room.

This briefing will be "off the record".

The press briefing will take place in a hybrid format: EU accredited journalists will be able to participate and ask questions either remotely or in person.

To attend the event remotely, please use this link to register and have the possibility to ask questions.

Those who already registered for previous press events of the General Affairs Council do not need to do it again.

  • Deadline for registration: Thursday, 13 March 2025 at 09.00

Further instructions will be sent to all registered participants shortly after the deadline.

 Council of the EU
 
11/03/2025 13:35 | Press release |

Recovery and resilience fund: Council greenlights the amended plans of Ireland and Belgium

 

The Council today approved the Commission’s positive assessment of the amended recovery and resilience plans submitted by Ireland and Belgium.

According to the analysis of the Commission, the targeted modifications do not affect the relevance, effectiveness, efficiency and coherence of their recovery and resilience plans.

Ireland

On 31 January 2025, Ireland submitted targeted amendments to its recovery and resilience plan. Ireland has explained that seven measures have been amended to implement better alternatives that would allow for the reduction of the administrative burden while still achieving the objectives of those measures.

The estimated total cost of the plan is € 1.16 billion.

Belgium

On 20 February 2025, Belgium submitted targeted amendments to its recovery and resilience plan. Belgium has explained that one measure concerning end of career and pensions has been amended in order to replace the submission of the proposal to the Council of Ministers for approval by the adoption of the proposal by the Council of Ministers.

The estimated total cost of the plan is € 5.28 billion.

Background

The RRF is the EU’s large-scale financial support programme in response to the challenges the COVID-19 pandemic has posed to the European economy. It is the centrepiece of NextGenerationEU, a temporary recovery instrument that allows the Commission to raise funds to help repair the immediate economic and social damage caused by the pandemic.

To benefit from the facility, member states must submit recovery and resilience plans (RRPs) to the Commission, setting out the reforms and investments they intend to implement by the end of August 2026.

To date, all RRPs have been approved, 86 payment requests have been received and more than €306 billion have been disbursed.

Ετικέτες

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025
ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025

Οι αρθρογράφοι των οποίων τα άρθρα δημοσιεύονται ώδε ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ επ ουδενί.

Οι αρθρογράφοι των οποίων τα άρθρα δημοσιεύονται ώδε ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ επ ουδενί. Οι απόψεις τους αφορούν τους ιδίους και όχι απαραίτητα την θέση και άποψη της Εφημερίδας.