ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ, ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ειδήσεις...ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ!

Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι πέντε ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2025) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

2000 - 2025

2000-2025 - ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ...ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2025"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 25 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι πέντε (25) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Ενδεικτική αναφορά αναγνωσιμότητος είναι:
76762 (Ioυλιος 2025..λέει η γκούγκλ)
80410 (Aύγουστος 2025..είπαμε.."λέει η γκούγκλ”)
87122 (Οκτώβριος 2025) 
104589 (Νοέμβριος 2025) 

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" Ειδήσεις..- Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας..-Δωρεάν φάρμακα για την παχυσαρκία.....-INTERNATIONAL LEATHER MAKER,update..-American Apparel & Footwear Association:update..-WorldFootwear:update..-"TO BHMA" Ειδήσεις..-"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" Ειδήσεις..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA..-Συζήτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον εκδότη της εφημερίδας «Το Βήμα» Γιάννη Πρετεντέρη, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Athens Policy Dialogues»..-ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο κ. ΠΑΥΛΟ ΜΑΡΙΝΑΚΗ..-ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ,πρόσφατη δραστηριότητα..-ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ,ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ:ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΒΕΑ..-ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ,ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ:"Επτά άξονες στήριξης της βιομηχανίας"..-ΛΕΣΧΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ..-ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΑΧΑΡΝΩΝ/ΕΛΕΝΗ ΜΟΥΣΙΟΥ.....-SPD update..-DASSANA'S VEG RECIPES..-U.S. National Science Foundation Update ..-Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau: newsletter TTB..-Federal Reserve Board Notification,update..-Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην εκδήλωση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λεκανοπέδιο..-"ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ" ενημέρωση..-EUROPEAN BANK's update..-The European Data Portal:Newsletter - December 2025..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-Ιστορικό-Εικαστικό Αφιέρωμα «Χριστιανική Τέχνη"..-WTO update..-NATO update..-Η «μικρή σχεδία» σε νέα ταξίδια ..-Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης ..-Delphi Economic Forum :A Growing Global Network: 26 Partners Already Confirmed for DEF XI..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ ενημέρωση..-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ..-NSF latest news..-ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΛΛΕΫ....-Prime Minister Carney.....-U.S. Department of State Weekly Digest Bulletin..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-Ε.Ε.Φα.Μ. Newsletter ..-NORWAY's latest..-ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ..-ΑΣΕΠ νέα..-QUORA TOP STORIES FOR MARIA....-EUROGROUP,COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..- ΙΩΑΝΝΟΥ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ:"..χωρίς αιδώ...αλλά..ΕΩΣ ΕΔΩ!"..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ:πρόσκλησις..-Αρχαιολόγοι ταυτοποίησαν τη μούμια του φαραώ Σεσόνκ Γ΄..-International Monetary Fund:weekend read..-IMF Blog,update..-Ινστιτούτο Prolepsis:Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού..-Centers for Disease Control and Prevention:The 2023 PLACES Data Are Now Live!..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-55η ΕΤΗΣΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΞΑ ..-EUROPEAN PUBLIC PROSECUTOR's OFFICE,ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ:update..-ΟΒΑΜΑ's news..-"ΝΟΜΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ" NEWSLETTER..-Χαιρετισμός του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη σε συγκέντρωση πολιτών στο Μαρκόπουλο..-Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ συναντά σήμερα πολίτες στο Μαρκόπουλο..- Δραστηριότητες του Προξενείου της Κύπρου στη Μασσαλία (2025)...-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,newsletter..-"ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΜΑΖΙ",ενημέρωση..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ενημέρωση..-EUROPEAN PUBLIC PROSECUTOR's OFFICE,ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ,update..-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ..-ΒΑΤΑ SHOE MUSEUM,update..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, πρόσφατη ενημέρωση..-IMF COUNTRY FOCUS:GHANA..-55η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΞΑ..-Τέσσερις υποψήφιοι διάδοχοι της Λάουρα Κοβέσι..-Επίσημη έναρξη για το Συνέδριο του Βήματος με θέμα την Ανατολική Μεσόγειο ..- --

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ, Συνέντευξις που πρέπει να παρακολουθήσουμε ΟΛΟΙ

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE


6/12/2025 ώρα 10.13', 1.622 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ.Παρέμβαση counter το μετατρέπει σε ...984 (!!!) ώρα 10.13'
Η "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2025" πολεμιέται απο της γέννησής της.Αντί να εξαφανιστεί, μετετράπει στον χειρότερο εφιάλτη των δολοφόνων της-πάσης..προέλευσης-με μια πρωτόφαντη αναγνωσιμότητα εξαίρετα νοημόνων Αναγνωστών οι οποίοι την στήριξαν και την στηρίζουν ως ΜΕΣΟΝ ΔΙΑΦΟΡΦΩΣΗ ΓΝΩΜΗΣ.
Είναι ένα Μέσο τόσο ειλικρινές, ανιδιοτελές και ΕΝΤΙΜΟ που αποδεικνύει περιτράνως εδώ και ένα τέταρτο αιώνα πως "ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΟΝΤΑΙ".
Η τεχνογνωσία και η προσφορά ψυχής...ΔΕΝ ΠΟΛΕΜΙΕΤΑΙ.
Που θα πάει;;Θα το εμπεδώσετε αλλά καταλαβαίνω: μέχρι να κάνει το ερέθισμα την διαδρομή αυτιού-ματιού-κέντρο εγκεφάλου σας..ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ...ΧΡΟΝΙΑ!!!(ζητήστε να σας..το μεταφράσει ένας αναγνώστης μας γιατί είμαι βεβαία πως ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙΤΕ Τ Ι Ε Ν Ν Ο Ω στην τελευταία μου παράγραφο!!) "ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΑΣ..."

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΟΣ

6/12/2025 ώρα 10.13', 1.622 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ.Παρέμβαση counter το μετατρέπει σε ...984 (!!!) ώρα 10.13'

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025

Διοικητού Τραπέζης της Ελλάδος κ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ενδιαφέρουσα Ομιλία στο ΙΟΒΕ




Ομιλία του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα με θέμα «Η σημασία των ανοικτών δεδομένων για την ελληνική οικονομία» σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ με την ευκαιρία της νέας διαδικτυακής του πύλης δεδομένων

25/02/2025 


Αξιότιμοι προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι,

Είναι μεγάλη χαρά και τιμή μου που βρίσκομαι εδώ μαζί σας σήμερα στην παρουσίαση αυτού του σημαντικού έργου του ΙΟΒΕ και των εξαίρετων συνεργατών του. Χαιρετίζω θερμά τη νέα διαδικτυακή πύλη δεδομένων, η οποία πιστεύω ότι θα δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε με τρεις λέξεις την εποχή μας, θα την αποκαλούσαμε “εποχή των δεδομένων”. Ο παγκόσμιος όγκος δεδομένων τα οποία δημιουργήθηκαν, καταγράφηκαν, αντιγράφηκαν και καταναλώθηκαν ήταν περίπου 150 zettabytes το 2024, ενώ εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 180 zettabytes μέχρι το τέλος του 2025. Για να αντιληφθούμε την κλίμακα μεγέθους, 1 zettabyte ισοδυναμεί με τον αποθηκευτικό χώρο 250 δισεκατομμυρίων DVD.[1] Η επιτακτική ανάγκη για νέες υποδομές αποθήκευσης και επεξεργασίας όλων αυτών των δεδομένων, όπως τα γιγάντια κέντρα δεδομένων (data centres) και οι υπερυπολογιστές (supercomputers) έχουν οδηγήσει κυβερνήσεις και ιδιωτικές εταιρίες σε έναν αγώνα δρόμου επενδύσεων παγκοσμίως, αλλά και στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα ξένες εταιρίες, ή κοινοπραξίες με ελληνικές, έχουν ξεκινήσει ήδη την υλοποίηση μεγάλων κέντρων δεδομένων με στόχο να καταστεί η χώρα μας κέντρο επεξεργασίας και μεταφοράς δεδομένων, υποστηρίζοντας περαιτέρω την οικονομική ανάπτυξη και την καινοτομία.

Είναι σαφές ότι η επιτυχής αξιοποίηση αυτού του απίστευτου όγκου δεδομένων με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών αιχμής, όπως αυτή της τεχνητής νοημοσύνης, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την ευημερία των οικονομιών μας. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι όσο αυξάνεται ο όγκος δεδομένων, τόσο αυξάνεται και η ανάγκη για ενεργειακά αποδοτικές λύσεις αποθήκευσης, ισχυρά πλαίσια διακυβέρνησης και ασφάλειας των πληροφοριών και προηγμένα εργαλεία ανάλυσης.

Οι διαδικτυακές πύλες ανοικτών δεδομένων – όπως αυτή που παρουσίασε το ΙΟΒΕ σήμερα, αλλά και η Πύλη Ανοικτών Δεδομένων της Τράπεζας της Ελλάδος στην οποία θα επανέλθω στη συνέχεια –αποτελούν παραδείγματα ψηφιακών εργαλείων που συγκεντρώνουν και οργανώνουν με αποτελεσματικό τρόπο ποικίλες πληροφορίες, συχνά από διάφορες πηγές, προσφέροντας ελεύθερη, εύκολη πρόσβαση του κοινού σε επεξεργάσιμα και, συνήθως, μηχαναγνώσιμα δεδομένα, δηλαδή σε μορφή που επιτρέπει την άμεση ανάγνωση και επεξεργασία τους από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Τα οφέλη των ανοικτών δεδομένων για τους χρήστες και γενικά την οικονομία είναι πολυδιάστατα και πολλαπλασιαστικά. Σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας, την καλύτερη παρακολούθηση των τάσεων και των προοπτικών για την άσκηση πολιτικής, την προώθηση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, καθώς και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και της επιστημονικής έρευνας.

Ειδικότερα, οι υπεύθυνοι χάραξης οικονομικής πολιτικής, στηριζόμενοι στην αμεσότερη και ακριβέστερη πληροφόρηση, είναι σε θέση να διαμορφώνουν τις κατάλληλες στρατηγικές και να λαμβάνουν αποφάσεις που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας. Τα μέσα ενημέρωσης, από την πλευρά τους, χάρη στα ανοικτά δεδομένα, μπορούν να ενημερώνουν το κοινό με ακριβείς και αξιόπιστες αναλύσεις, ενισχύοντας την αντικειμενικότητά τους και περιορίζοντας την παραπληροφόρηση. Οι ερευνητές μπορούν να μελετούν τις τάσεις της οικονομίας, να παράγουν προβλέψεις οικονομικών μεγεθών και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα εναλλακτικών επιλογών πολιτικής.

Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, η άμεση και εύκολη πρόσβαση σε επεξεργάσιμα δεδομένα από διάφορες πρωτογενείς πηγές, συγκεντρωμένα σε ένα διαδικτυακό χώρο, είναι κρίσιμος παράγοντας για την επιβίωση και την ανάπτυξή τους σε ένα απαιτητικό και ευμετάβλητο διεθνές περιβάλλον. Συχνά οι επιχειρήσεις αυτές δεν έχουν τα χρηματοοικονομικά μέσα, την τεχνογνωσία ή το χρόνο να συλλέξουν και να επεξεργαστούν στατιστικά στοιχεία, με επιπτώσεις στην παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους. Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με την παροχή ανοικτών δεδομένων θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των επιχειρηματικών κινδύνων, να διευκολύνει τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και να ενισχύσει την εξαγωγική τους δραστηριότητα.

Γενικά, η εύκολη πρόσβαση όλων των πολιτών σε υψηλής ποιότητας οικονομικά δεδομένα ενισχύει τη συμμετοχή τους στο δημόσιο διάλογο και τους επιτρέπει να κατανοούν πληρέστερα τις επιδράσεις και την αποτελεσματικότητα των οικονομικών πολιτικών στην καθημερινότητά τους. Συνολικά, η διαθεσιμότητα οικονομικών δεδομένων και η ευκολία πρόσβασης σε αυτά συμβάλλει σε μια περισσότερο δημοκρατική, συμμετοχική και αποτελεσματική οικονομική διακυβέρνηση. 

Η πρόσφατη κρίση που βίωσε η χώρα μας ανέδειξε με επώδυνο τρόπο τις αδυναμίες στη συλλογή και διαχείριση δεδομένων, ωθώντας μας να προβούμε σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις που διαμόρφωσαν ένα πιο διαφανές και αξιόπιστο σύστημα όσον αφορά τα στατιστικά στοιχεία. Οι θεσμικές μας αδυναμίες κατά τη συλλογή, επεξεργασία, αλλά και δημοσίευση δημοσιονομικών στοιχείων περιόρισαν σημαντικά τη δυνατότητα λήψης κατάλληλα πληροφορημένων (well-informed) αποφάσεων οικονομικής πολιτικής και ήταν ένας από τους παράγοντες που έφεραν τη χώρα σε δυσμενή θέση κατά το παρελθόν, με τα γνωστά επακόλουθα: αυστηρά και οριζόντια μέτρα προσαρμογής με δυσμενείς επιδράσεις στην οικονομική ανάπτυξη. Το έλλειμμα αξιοπιστίας των ελληνικών στατιστικών στοιχείων κατά τη διάρκεια της κρίσης συνέβαλε στη ραγδαία άνοδο της οικονομικής αβεβαιότητας και της πίεσης από πλευράς των αγορών.

Εκτός των αναξιόπιστων στοιχείων που τροφοδότησαν τη δυσπιστία των διεθνών θεσμών, σοβαρά προβλήματα εντοπίστηκαν στην έλλειψη θεσμικής ανεξαρτησίας, στην απουσία σαφών διαδικασιών ελέγχου και δημοσιοποίησης των δεδομένων, καθώς και στην ανεπαρκή διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων, οδηγώντας σε ασυνεπή και καθυστερημένη καταγραφή στοιχείων.

Η οικονομική κρίση κατέδειξε τις αδυναμίες του ελληνικού στατιστικού συστήματος, αλλά και την ανάγκη για σημαντικές βελτιώσεις και ανασυγκρότηση. Ως εκ τούτου, αποτέλεσε για όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις την αφορμή για σημαντικές μεταρρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας και της ελεύθερης παροχής στατιστικών δεδομένων, σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα για τη συλλογή, παραγωγή και δημοσίευση αξιόπιστων στοιχείων.

Θα ήθελα να αναφερθώ επιγραμματικά στις κυριότερες εξελίξεις και μεταρρυθμίσεις που οδήγησαν στη βελτίωση της ποιότητας των στατιστικών και κυρίως των δημοσιονομικών στοιχείων στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Πρώτον, η ανεξαρτητοποίηση της ΕΛΣΤΑΤ μέσα από την ψήφιση σειράς νόμων[2] που κατοχύρωσαν την πλήρη ανεξαρτησία της από πολιτικές παρεμβάσεις και θέσπισαν την υιοθέτηση των μεθοδολογικών κανόνων του ευρωπαϊκού στατιστικού συστήματος για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας των δεδομένων.

Δεύτερον, η ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας για τα παρεχόμενα στατιστικά στοιχεία[3] μέσω της καθιέρωσης αυστηρότερων διαδικασιών συλλογής και ελέγχου των δημοσιονομικών στοιχείων από ανεξάρτητους φορείς σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές.

Τρίτον, η εφαρμογή αυστηρότερων ελέγχων στη δημοσιονομική διαχείριση μέσα από την εισαγωγή αυστηρών κανόνων δημοσιονομικής εποπτείας και προγραμματισμού για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, ενισχύοντας την ποιότητα των δημοσιονομικών στοιχείων και τη διαφάνεια στην εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού και επιτρέποντας την παρακολούθηση και τον έλεγχο σε πραγματικό χρόνο. Σημαντική υπήρξε και η εισαγωγή του Μητρώου Δεσμεύσεων με σκοπό την παρακολούθηση των κρατικών δαπανών και υποχρεώσεων.

Τέταρτον, η παροχή δημόσιας πρόσβασης στη στατιστική πληροφόρηση μέσα από την καθιέρωση τακτικών δημοσιεύσεων στατιστικών στοιχείων, τα οποία με τη σειρά τους προσφέρονται με τη μορφή ανοικτών δεδομένων με σκοπό την ευκολότερη πρόσβαση σε στοιχεία με μεγαλύτερη ανάλυση.

Και, τέλος, η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας ανάμεσα σε επιμέρους πλατφόρμες του Δημοσίου με τη δημιουργία ενιαίου πληροφοριακού συστήματος δημοσιονομικής διαχείρισης, που διασφαλίζει την έγκαιρη και ακριβέστερη συλλογή δημοσιονομικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Παρά τη δυσχερή κατάσταση στην οποία βρέθηκε η Ελλάδα τις παραμονές της κρίσης χρέους λόγω των αδυναμιών που προαναφέρθηκαν, με αποτέλεσμα η Eurostat συνεχώς να εκφράζει επιφυλάξεις για τα ελληνικά δημοσιονομικά στοιχεία, βρισκόμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να έχουμε ένα μεγάλο πλήθος δημοσιευμένων στοιχείων (δημοσιονομικών και μη), μηνιαίων αλλά και τριμηνιαίων, από το Υπουργείο Οικονομικών, την ΕΛΣΤΑΤ, την Τράπεζα της Ελλάδος και το ΙΟΒΕ τα οποία παράγονται μέσα από ένα ευρύ φάσμα ποιοτικών ελέγχων. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί καταγράφεται και στις πρόσφατες αναβαθμίσεις του αξιόχρεου της χώρας από τους οίκους πιστοληπτικής αξιολόγησης, αφού πλέον έχουν αρθεί όλες οι σχετικές ενστάσεις της Eurostat.

Η ποικιλία, ο βαθμός λεπτομέρειας (granularity) και η προσβασιμότητα των στοιχείων που σήμερα παράγονται για την ελληνική οικονομία επιτρέπουν ταυτόχρονα και τη διασταύρωση των διαφορετικών πηγών (triangulation of sources) και την εξαγωγή ασφαλέστερων συμπερασμάτων πολιτικής. Η παραγωγή και διάχυση στατιστικής πληροφόρησης αναμένεται να συνεχιστεί δυναμικά, αφού οι προσπάθειες περαιτέρω ψηφιακού μετασχηματισμού του δημόσιου τομέα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά για την αποτελεσματικότερη και πληρέστερη συλλογή ποιοτικών στοιχείων. Θέλω δε να τονίσω ότι η παροχή στοιχείων με υψηλή συχνότητα, π.χ. μηνιαία, είναι κρίσιμη για την αμεσότερη ενημέρωση και την έγκαιρη λήψη μέτρων πολιτικής σε ένα υποθετικό σενάριο μιας μελλοντικής κρίσης.

Φυσικά, η προσπάθεια για ελεύθερη πρόσβαση σε αξιόπιστα δεδομένα δεν σταματά μόνο στα δημοσιονομικά στοιχεία. Ούτε σταματά εδώ, αντίθετα οφείλει να είναι διαρκής και να αντανακλά τις σύγχρονες πρακτικές που εφαρμόζουν η Eurostat και άλλοι ευρωπαϊκοί και διεθνείς οργανισμοί. Μια σημαντική προτεραιότητα για τους ιθύνοντες είναι η πληρέστερη κατανόηση, αλλά και η αντιμετώπιση, των παρατηρούμενων διαφορών μεταξύ παρεμφερών μεγεθών και δεικτών από εναλλακτικές πηγές. Πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδικασία κατανόησης των στατιστικών αποκλίσεων είναι συνεχής και αποτελεί αυτονόητο μέρος της εύρυθμης λειτουργίας των στατιστικών αρχών ανά την Ευρώπη από κοινού με άλλους αρμόδιους φορείς.

Ένα τέτοιο παράδειγμα όπου απαιτείται περαιτέρω γεφύρωση των αποκλίσεων και μεθοδολογική σύγκλιση είναι η καταγραφή των αποταμιεύσεων της ελληνικής οικονομίας αφενός μέσα από τα εθνικολογιστικά στοιχεία που εκδίδονται από την ΕΛΣΤΑΤ και αφετέρου μέσα από τους χρηματοπιστωτικούς λογαριασμούς (financial accounts) που καταρτίζει και δημοσιεύει η Διεύθυνση Στατιστικής της Τράπεζας της Ελλάδος. Η σημασία της σωστής αποτύπωσης ενός τόσο κρίσιμου δείκτη για την ελληνική οικονομία δείχνει και πόσο απαραίτητη είναι η βελτίωση της συγκρισιμότητας των δύο ανωτέρω μεθόδων προσέγγισης του δείκτη.

Αποκλίσεις όμως παρατηρούνται μεταξύ των δεικτών εργασιακού κόστους της ΕΛΣΤΑΤ, κυρίως λόγω μεθοδολογικών διαφορών στην κατασκευή τους. Παράδειγμα αποτελεί η παρατηρούμενη σημαντική απόκλιση κατά το γ΄ τρίμηνο του 2024 μεταξύ δύο μεγεθών σχετικών με το κόστος εργασίας: αφενός των αμοιβών ανά μισθωτό από τους Τριμηνιαίους Εθνικούς Λογαριασμούς της ΕΛΣΤΑΤ και αφετέρου του Δείκτη Μισθολογικού Κόστους της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, παρατηρείται συστηματικά από το 2019 σημαντική διαφοροποίηση των δύο δεικτών, η οποία μεταξύ άλλων οφείλεται σε μεθοδολογικές διαφορές.

Στον κλάδο του τουρισμού ίσως αξίζει να σημειωθεί η έλλειψη δορυφόρων λογαριασμών τουρισμού, που θα επιτρέψουν την ακριβέστερη αποτίμηση της συμβολής του τουρισμού στην οικονομία.

Τελικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι η κρίση αποτέλεσε μια δύσκολη περίοδο, αλλά ταυτοχρόνως και πολύτιμη ευκαιρία για την Ελλάδα, προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητα των στατιστικών και δημοσιονομικών δεδομένων της. Μέσω των απαραίτητων θεσμικών αλλαγών, της ανεξαρτησίας των στατιστικών αρχών, της χρήσης της τεχνολογίας και της διαφάνειας στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, η χώρα μας απέκτησε ένα πιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό σύστημα που αποτελεί πρότυπο σήμερα για άλλες χώρες. Η επένδυση στη βελτίωση αυτών των μηχανισμών αποτελεί προτεραιότητα, ώστε να μην επιστρέψουμε στα λάθη του παρελθόντος. Η διαρκής βελτίωση της ποιότητας και της διαφάνειας των στατιστικών μεθόδων είναι βασικές προϋποθέσεις για ένα σταθερό, αξιόπιστο και δυναμικό οικονομικό περιβάλλον.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία της Τράπεζας της Ελλάδος από την Πύλη Ανοικτών Δεδομένων (Open Data Portal) που αισίως συμπλήρωσε έξι χρόνια λειτουργίας τον Ιούλιο του 2024. Η Τράπεζα της Ελλάδος ήταν πρωτοπόρος ανάμεσα στις εθνικές κεντρικές τράπεζες του Ευρωσυστήματος, αλλά και ανάμεσα στους οικονομικούς φορείς στην Ελλάδα όσον αφορά τον τομέα των ανοικτών δεδομένων. Στην παρούσα φάση διατίθενται 53 πιστοποιημένα σύνολα δεδομένων για την ελληνική οικονομία σχετικά με μια πληθώρα θεμάτων, όπως τα νομισματικά μεγέθη, η αγορά ακινήτων, το ισοζύγιο πληρωμών, οι τράπεζες, οι τιμές του χρυσού κ.ά. Στο άμεσο μέλλον σχεδιάζουμε να προσθέσουμε στοιχεία που αφορούν τα μη νομισματικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αναλυτικότερα στοιχεία για το δανεισμό των επιχειρήσεων (AnaCredit), καθώς και στοιχεία για τη διακράτηση και την έκδοση τίτλων, συμπεριλαμβανομένων και των τίτλων βιώσιμης χρηματοδότησης. Η ανταπόκριση των χρηστών ήταν εντυπωσιακή όλα αυτά τα χρόνια, με τον αριθμό των επισκεπτών, εκ των οποίων περίπου το 40% προέρχεται από το εξωτερικό, και των λήψεων αρχείων να αυξάνονται διαρκώς.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ανάγκη να αναπτυχθούν νέες διαδικτυακές πύλες, αλλά και να εμπλουτιστούν οι υφιστάμενες με περισσότερα αξιόπιστα δεδομένα, είναι μεγάλη και στρατηγικής προτεραιότητας. Αυτό ισχύει ιδιαιτέρως στην περίπτωση της Ελλάδος, η οποία φαίνεται να υστερεί σημαντικά σε όρους “ωριμότητας ανοικτών δεδομένων” έναντι της υπόλοιπης Ευρώπης, σύμφωνα με τη σχετική ετήσια έκθεση της ΕΕ το 2024.[4] Ο βαθμός ωριμότητας των ανοικτών δεδομένων ορίζεται, μεταξύ άλλων, από το επίπεδο ανάπτυξης εθνικών πολιτικών που προωθούν τα ανοικτά δεδομένα, την ποιότητα και το πλήθος των δεδομένων που διατίθενται σε εθνικές πύλες δεδομένων, καθώς και τις πρωτοβουλίες για την παρακολούθηση της επαναχρησιμοποίησης και του αντικτύπου των ανοικτών δεδομένων.

Αναγνωρίζοντας ότι η προστιθέμενη αξία των δεδομένων προκύπτει κυρίως από την επαναχρησιμοποίησή τους και από τις λύσεις που αυτά προσφέρουν στην οικονομία, τους πολίτες, τους ιθύνοντες πολιτικής και τις επιχειρήσεις, η Τράπεζα της Ελλάδος, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), διοργάνωσε τον 1ο Εθνικό Διαγωνισμό Εφαρμογών Ανοικτών Δεδομένων Datathon το 2023, ενώ προγραμματίζει ένα δεύτερο Datathon το Δεκέμβριο του 2025. Πρόκειται για μια τεχνολογική δράση ανοικτής καινοτομίας με στόχο την ενεργοποίηση ενός “οικοσυστήματος καινοτομίας”, στο οποίο θα μετέχουν φορείς από τη δημόσια διοίκηση, τις επιχειρήσεις, την κοινωνία των πολιτών και τον ακαδημαϊκό χώρο για την ανάπτυξη πρωτότυπων εφαρμογών με θετικό αποτύπωμα στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον.

Σε έναν κόσμο ψηφιακού μετασχηματισμού διαπιστώνεται συνεχώς ότι τα ανοικτά δεδομένα αποτελούν μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και παρέχουν μεγάλο οικονομικό και κοινωνικό όφελος. Μέσω αυτών προάγεται η διαλειτουργικότητα των συστημάτων, διασφαλίζεται η διαφάνεια των αποφάσεων, ενισχύεται η αποτελεσματικότητα στη χρήση των πόρων και δημιουργούνται νέες καινοτόμες ιδέες. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγικότητας, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και εν τέλει την οικονομική ανάπτυξη. 

Και ένα παράδειγμα από την ιστορία: τον 19ο αιώνα ο Άγγλος γιατρός John Snow, που θεωρείται ένας από τους θεμελιωτές της σύγχρονης επιδημιολογίας, ανακάλυψε τη σχέση μεταξύ της πόσης μολυσμένου νερού και της χολέρας στο Λονδίνο, συνδυάζοντας δεδομένα για τη θέση των πηγαδιών με τους θανάτους από την ασθένεια. Αυτό οδήγησε στην κατασκευή αποχετευτικού συστήματος που βελτίωσε αισθητά την υγεία του πληθυσμού. Η μέθοδος της χαρτογράφησης και ανάλυσης στατιστικών δεδομένων που εφάρμοσε ήταν πρωτοποριακή για την εποχή του.

Σήμερα, οι δυνατότητες για καινοτομία που μας προσφέρει ο συνδυασμός διαφορετικών και μεγάλων συνόλων ανοικτών δεδομένων, ως απροσδόκητες λογικές συνεπαγωγές, είναι τεράστιες συγκριτικά όχι μόνο με την εποχή του Δρος Snow, αλλά και με το πιο πρόσφατο παρελθόν.

Ας συνεχίσουμε λοιπόν με την ίδια αποφασιστικότητα την προσπάθεια συλλογής, οργάνωσης και αξιοποίησης των ανοικτών δεδομένων, ώστε να διαφυλάξουμε και να επεκτείνουμε όσα έχουμε επιτύχει, συμβάλλοντας στη σταθερότητα και την ανάπτυξη της χώρας μας.

Σας ευχαριστώ.


[2] Βασικοί νόμοι που θεσπίστηκαν ήταν ο ν. 3832/2010 ("Ελληνικό Στατιστικό Σύστημα - ΕΛΣΤΑΤ") και o τροποποιητικός αυτού ν. 4051/2012.

[3] Ν. 3899/2010 (“Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας”), ν. 3871/2010  ("Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη") και ν. 4270/2014 ("Αρχές Δημοσιονομικής Διαχείρισης και Εποπτείας").

Ετικέτες

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025
ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025

Οι αρθρογράφοι των οποίων τα άρθρα δημοσιεύονται ώδε ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ επ ουδενί.

Οι αρθρογράφοι των οποίων τα άρθρα δημοσιεύονται ώδε ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ επ ουδενί. Οι απόψεις τους αφορούν τους ιδίους και όχι απαραίτητα την θέση και άποψη της Εφημερίδας.