politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 80104
Aύγουστος 2024 79553 Σεπτέμβριος 2024 71739
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
SELECT LANGUAGE
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ,ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ,πρόσφατη ενδιαφέρουσα συνέντευξις
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ, ενδιαφέρουσα συνέντευξις
Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021
ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΕΡΟΓΛΗ ελεύθερη σκέψη
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Καλό μεσημέρι.
Μέτρα στήριξης της κοινωνίας απέναντι στις ανατιμήσεις ενέργειας
Στην περίοδο που διανύουμε, η χώρα μας -όπως και ολόκληρη η Ευρώπη- αντιμετωπίζει μια σοβαρή ενεργειακή κρίση, που φέρνει αυξανόμενα βάρη στα νοικοκυριά. Η Κυβέρνηση δεν παρακολουθεί απλώς τις εξελίξεις, άλλα αναπτύσσει παρεμβάσεις για τη στήριξη της κοινωνίας. Καταλαβαίνουμε ότι οι πολίτες θέλουν να αισθανθούν ασφαλείς και όσο το δυνατόν περισσότερο προστατευμένοι απέναντι στον κίνδυνο να δουν το μηνιαίο προϋπολογισμό τους, τα χρήματα που έχουν υπολογίσει για να ζεσταθούν και να μετακινηθούν, να μην ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Ύστερα από απόφαση του Πρωθυπουργού ενισχύουμε και διευρύνουμε τα μέτρα που έχουμε ήδη ανακοινώσει για τη στήριξη των νοικοκυριών. Τα μέτρα αυτά φτάνουν πλέον στα 500 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα:
1ον. Διπλασιάζεται η έκπτωση ηλεκτρικού ρεύματος, με ιδιαίτερη πρόνοια για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά. Το ύψος της κρατικής επιδότησης στους λογαριασμούς ρεύματος διαμορφώνεται από την 1η Οκτωβρίου για ένα μέσο νοικοκυριό στα 18 ευρώ τον μήνα από 9 ευρώ, που είχε ανακοινωθεί αρχικά. Ειδικά για τους δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, η επιδότηση θα ανέλθει σε 24 ευρώ. Παράλληλα, η Δ.Ε.Η. θα προχωρήσει σε αναπροσαρμογή της εκπτωτικής της πολιτικής για καταναλώσεις από 300 kWh έως 600 kWh ανά μήνα, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο το κόστος για ένα μέσο νοικοκυριό.
2ον. Αυξάνεται το επίδομα θέρμανσης και διευρύνονται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Αναμένεται έτσι ότι ο αριθμός των νοικοκυριών που θα λάβουν την ενίσχυση, να προσεγγίσει το 1,5 εκατομμύριο και ότι το κόστος του επιδόματος θα ανέλθει, από τα 84 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογιστεί για φέτος, στα 168 εκατ. ευρώ.
EUROPEAN PARLIAMENT latest news
Answer to a written question - Symbolic recognition of the United Europe of Peoples - E-003177/2021(ASW)
11/10/2021
See question(s) : E-003177/2021
Answer to a written question - Approval of plant health products - P-004116/2021(ASW)
11/10/2021
See question(s) : P-004116/2021
Answer to a written question - Return from Ceuta of Moroccan minors - E-003900/2021(ASW)
11/10/2021
See question(s) : E-003900/2021
Answer to a written question - Turkey’s invasion and chemical attacks in northern Iraq - E-003063/2021(ASW)
11/10/2021
Answer to a written question - Parallel market in vaccines - E-001069/2021(ASW)
11/10/2021
See question(s) : E-001069/2021
Συνοπτικά πρακτικά - Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021 - Στρασβούργο - Προσωρινή έκδοση
11/10/2021
Συνοπτικά πρακτικά - Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021 - Στρασβούργο - Προσωρινή έκδοση
11/10/2021
Συνοπτικά πρακτικά - Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2021 - Στρασβούργο - Προσωρινή έκδοση
11/10/2021
Newsletters - 2021 - Committee on Economic and Monetary Affairs
11/10/2021
25 January
22 February
04 March
18 March
23 March
14 April
22 April
Highlights - EMPL Committee meeting on 11 October 2021 - Committee on Employment and Social Affairs
11/10/2021
At the EMPL Committee meeting on 11 October, Members exchanged views with the European Labour Authority in the framework of the joint week of action of the seasonal workers’ campaign 'Rights for all seasons'. ELA launched this campaign together with the European Commission, EURES, the European Platform tackling undeclared work, Member States and social partners to raise awareness on rights and obligations amongst seasonal workers and their employers.
Furthermore, the Committee considered the draft opinion to the JURI Committee's report on a statute for European cross-border associations and non-profit organisations (NPOs).
Source :
Latest news - What's new? - Committee on Employment and Social Affairs
11/10/2021
In the context of the COVID-19 pandemic, the President of the European Parliament has established a number of measures to contain the spread of the virus and to safeguard Parliament's core activities. The current precautionary measures do not affect work on legislative priorities.
Core activities are maintained to ensure the smooth running of the institution's legislative, budgetary, and scrutiny functions. The meetings allow for remote participation in a virtual environment.
Following these decisions, the next remote EMPL meeting will take place on:
Monday 25 October, 13:45 - 16:15 and 16:45 - 18:45, and Tuesday 26 October, 09:00 - 12:00 and 13:45 - 16:15, in room ANTALL 4Q2
Newsletters - October I - Committee on Employment and Social Affairs
11/10/2021
October I
Highlights - Public hearing “Fishers for the future” - Committee on Fisheries
11/10/2021
On 11 October 2021, from 16:45 to 18:45, the PECH Committee held a public hearing on “Fishers for the future - Attracting a new generation of labour to the fishing industry and generating employment in coastal communities”.
Work on fishing vessels involves high risks; although the number of injuries has been reduced over the last ten years, the fatality rate has remained constantly higher than in other land-based industries.Despite the risks, hundreds of thousands of people are employed in the EU's primary fisheries industry. Impressive yes, but the lack of interest on behalf of young people to engage in sea fishing is a reason for caution. For a number of reasons y
Newsletters - Newsletters 2021 - Committee on Agriculture and Rural Development
11/10/2021
Issue 49_2021_10 October
Issue 48_2021_30 September
Issue 47_2021_9 September
Issue 46_2021_1 September
Issue 45_2021_12-13-16 July
Issue 44_2021_1 July
Issue 43_2021_22
Highlights - Voting session and JRC study on Environmental and climate ambition in agriculture - Committee on Agriculture and Rural Development
11/10/2021
On 11 October, the AGRI Committee will vote on two legislative reports regarding, respectively, regional economic accounts for agriculture and statistics on agricultural input and output. The meeting will continue with the presentation of a JRC study on 'Modelling environmental and climate ambition in the agricultural sector with the CAPRI model'.
DG AGRI and the Joint Research Centre will present a recently published study that explores the potential effects of the two key Strategies for our sector, Farm to Fork and Biodiversity, in the context of the 2030 Climate targets and last but not least, the CAP. It draws from a modelling exercise of the impacts of
Latest news - Next Meeting of FISC: Public Hearings, Report and Slovenian Parliament - Subcommittee on Tax Matters
11/10/2021
On 27 October 2021, from 9:00 to 12:00, the FISC subcommittee will a hold a public hearing on "A European Withholding Tax Framework", followed by the presentation of a draft own-initiative report on the same topic (rapporteur: Pedro Marques, S&D). From 16:45 to 18:45, the Subcommittee will then have an exchange of view with the Committee on Finance of the Slovenian Parliament.
On 28 October, from 13:45 to 16:15, the FISC Subcommittee will hold a public hearing on "The Luxletters revelations".
Latest news - Next AIDA Committee Meetings - Special Committee on Artificial Intelligence in a Digital Age
11/10/2021
In the context of the COVID-19 pandemic, the President of the European Parliament has established a number of measures to contain the spread of the virus and to safeguard Parliament's core activities. The current precautionary measures do not affect work on legislative priorities. Core activities are maintained to ensure the smooth running of the institution's legislative, budgetary, and scrutiny functions. The meetings allow for remote participation in a virtual environment.
Next AIDA meetings:
Monday, 8 November (13:45-16:00) with National Parliaments (ICM)
Monday, 8 November (16:30-18:45) ordinary meeting
Special Committee on Artificial Intelligence in a Digital Age mandate
Highlights - Strengthening Europe in the fight against cancer: consideration of amendments - Special Committee on Beating Cancer
11/10/2021
On Thursday 14 October from 13.45 to 15.45, Members of the Special Committee on Beating Cancer will consider the 1,537 amendments tabled to the draft report prepared by Véronique Trillet-Lenoir (Renew, FR) on "Strengthening Europe in the fight against cancer - towards a comprehensive and coordinated strategy".
The BECA draft report provides a wide range of concrete actions and tools in the fields of health and cancer research where the EU can complement and support national ef
Briefing - Review of the crisis management and deposit insurance framework -Summary of some related issues - 11-10-2021
10/10/2021
In February 2021, the Commission launched a consultation that sought to gather stakeholders’ experience with the current crisis management and deposit insurance framework as well as their views on the revision of the framework. The results of that consultation were published in a summary report. As the experience with the application of the current framework indicates that some adjustments may be warranted, this briefing summarises some of the underlying issues.
Briefing - Public hearing with A. Enria, Chair of the ECB Supervisory Board ECON on 14 October 2021 - 11-10-2021
10/10/2021
This note is prepared in view of a regular public hearing with the Chair of the Supervisory Board of the European Central Bank (ECB), Andrea Enria, which will take place on 14 October 2021. The briefing addresses: 1) Emerging risks in the banking group, as presented to the Eurogroup, 2) results of EBA’s and ECB’s 2021 stress test exercises, 3) the Basel Committee report on early lessons from the Covid-19 pandemic on the Basel reforms, 4) the ECB report on sanctioning activities, 5) the ECB Supervisory Banking Statistics for the first quarter 2021, and 6) summaries of external papers on long-term effects of the pandemic on the banking sector.
Briefing - Review of the crisis management and deposit insurance framework -Summary of some related issues - 11-10-2021
10/10/2021
In February 2021, the Commission launched a consultation that sought to gather stakeholders’ experience with the current crisis management and deposit insurance framework as well as their views on the revision of the framework. The results of that consultation were published in a summary report. As the experience with the application of the current framework indicates that some adjustments may be warranted, this briefing summarises some of the underlying issues.
Briefing - Public hearing with A. Enria, Chair of the ECB Supervisory Board ECON on 14 October 2021 - 11-10-2021
10/10/2021
This note is prepared in view of a regular public hearing with the Chair of the Supervisory Board of the European Central Bank (ECB), Andrea Enria, which will take place on 14 October 2021. The briefing addresses: 1) Emerging risks in the banking group, as presented to the Eurogroup, 2) results of EBA’s and ECB’s 2021 stress test exercises, 3) the Basel Committee report on early lessons from the Covid-19 pandemic on the Basel reforms, 4) the ECB report on sanctioning activities, 5) the ECB Supervisory Banking Statistics for the first quarter 2021, and 6) summaries of external papers on long-term effects of the pandemic on the banking sector.
Briefing - Climate action in Malta: Latest state of play - 11-10-2021
10/10/2021
The EU's binding climate and energy legislation for 2030 requires Member States to adopt national energy and climate plans (NECPs) covering the period 2021 to 2030. In October 2020, the European Commission published an assessment for each NECP. Malta's final NECP is from December 2019. A high proportion of Maltese people (75 %) expect national governments to tackle climate change. Malta, which generates less than 0.1 % of the EU-27's total greenhouse gas (GHG) emissions, has reduced its emissions at a faster pace than the EU average since 2012. However, according to Malta's NECP, the country's geography and demographics, combined with rising gross domestic product (GDP), will make it difficult to continue this trend. Energy industries account for 28 % of Malta's total emissions. While energy industry emissions dropped by 63 % between 2005 and 2019, emissions in the transport sector grew by 22 % over the same period. Malta's NECP outlines policies and measures to increase the share of r
Briefing - Climate action in Slovenia: Latest state of play - 11-10-2021
10/10/2021
The EU binding climate and energy legislation for 2030 requires Member States to adopt national energy and climate plans (NECPs) covering the period 2021 to 2030. In October 2020, the European Commission published an assessment for each NECP. Slovenia submitted its NECP in February 2020. More than half (52 %) of Slovenians expect national governments to tackle climate change. Slovenia accounts for 0.5 % of total EU greenhouse gas (GHG) emissions and has reduced its emissions at a slower pace than the EU average since 2005. The carbon intensity of the Slovenian economy decreased by 36 % between 2005 and 2019, a higher rate than the EU average. Energy industry emissions fell by 29.5 % in the 2005-2019 period in the country. Measures, such as coal phase-out, are expected to further decrease these emissions. The sector with the greatest percentage reduction in emissions between 2005 and 2019 – 45.2 % – was 'other emissions' (buildings and tertiary sector). Under the Effort-sharing Decision
Briefing - Climate action in Hungary: Latest state of play - 11-10-2021
10/10/2021
The EU's binding climate and energy legislation for 2030 requires Member States to adopt national energy and climate plans (NECPs) covering the period 2021 to 2030. In October 2020, the European Commission published an assessment for each NECP. Hungary submitted its NECP in December 2019. A high proportion of Hungarians (60 %) expect national governments to tackle climate change. Hungary accounts for 1.7 % of total EU greenhouse gas (GHG) emissions and has reduced its emissions at a slower pace than the EU average since 2005. The carbon intensity of the Hungarian economy decreased by 35 % between 2005 and 2019, at a faster rate than the EU-27 average. Transport emissions increased by just over 19 % in the 2005-2019 period in Hungary, bringing their share of total emissions up to over 22 %. Reductions are expected as the country proceeds with its electromobility measures. The greatest percentage reduction in emissions between 2005 and 2019 – 37.5 % – was made by the energy industries se
Video of another event - Delegation to the Euro-Latin American Parliamentary Assembly - Monday, 11 October 2021 - 11:07
11/10/2021
Length of video : 10'
Disclaimer : The interpretation of debates serves to facilitate communication and does not constitute an authentic record of proceedings. Only the original speech or the revised written translation is authentic.
Video of another event - Delegation to the Euro-Latin American Parliamentary Assembly - Monday, 11 October 2021 - 11:07
11/10/2021
Length of video : 100'
Disclaimer : The interpretation of debates serves to facilitate communication and does not constitute an authentic record of proceedings. Only the original speech or the revised written translation is authentic.
Source : © European Union, 2021 - EP
Debates - Wednesday, 7 July 2021 - Strasbourg - Revised edition
11/10/2021
Debates - Thursday, 8 July 2021 - Strasbourg - Revised edition
11/10/2021
NORWAY's latest news
Government.no
Your news alert
Week 41
Norway-EU energy cooperation
Article | 07/10/2021 | Ministry of Petroleum and Energy
Norway has a close cooperation with the EU on energy issues, and is part of the internal energy market through the EEA agreement. The Ministry of Petroleum and Energy has regular contact with the Commission. The Norwegian Minister and the EU Commissioner meet on a regular basis through the EU-Norway Energy Dialogue.
News alert about: European policy
Council of the EU:Main results - Informal video conference of development ministers, 11 October 2021
| |||||
|
COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION:Agriculture and Fisheries Council, 11-12 October 2021
| |||||
|
Michelle Obama :Happy International Day of the Girl!
|
"Πρακτική άσκηση φοιτητών: Ενισχύοντας τον θεσμό με εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης":Άρθρο κ.κ. Τέσσας Μίχου & Ελευθερίας Ρώμα(ΣΕΒ)
Πρακτική άσκηση φοιτητών: Ενισχύοντας τον θεσμό με εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης
Άρθρο κ.κ. Τέσσας Μίχου & Ελευθερίας Ρώμα, Policy Experts Ανάπτυξης Ανθρώπινου Κεφαλαίου του ΣΕΒ, στη naftemporiki.gr
Η χρησιμότητα της πρακτικής άσκησης των φοιτητών δεν έχει ανάγκη από επιχειρήματα, αναγνωρίζεται απ’ όλους, ως κρίσιμο, αν όχι απαραίτητο συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης γίνεται, στο σύνολο σχεδόν των Ελληνικών Πανεπιστημίων, μέσα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ. Έτσι, το διοικητικό και διαχειριστικό πλαίσιο, και οι διαθέσιμοι κάθε φορά πόροι του ΕΣΠΑ ρυθμίζουν τη διαδικασία, τον αριθμό των θέσεων, τη διάρκεια και την αποζημίωση των φοιτητών των διαφόρων Τμημάτων των Πανεπιστημίων. Η έντονη αυτή εξάρτηση λειτουργεί, συχνά, ως τροχοπέδη στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η πρακτική άσκηση στους φοιτητές, στις επιχειρήσεις, αλλά και στην ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα, με κίνδυνο να χάνεται η ουσία της και να ξεθωριάζει ο στόχος της.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες και στην προσπάθεια ενίσχυσης του θεσμού, ορισμένα Πανεπιστήμια, παράλληλα ή και ανεξάρτητα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, έχουν προβλέψει και εφαρμόζουν ήδη την πρακτική άσκηση με αυτοχρηματοδότηση, δηλαδή με πόρους των Φορέων Υποδοχής που προσφέρουν θέσεις στους ασκούμενους. Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αποτελούν τρεις περιπτώσεις ΑΕΙ που εφαρμόζουν αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα, με ορισμένες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους.
Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), το αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης πραγματοποιείται εναλλακτικά με την πρακτική άσκηση μέσω ΕΣΠΑ και ουσιαστικά έρχεται να καλύψει τυχόν ανεπάρκειες της χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους. Στο πρόγραμμα αυτό, οι Φορείς Υποδοχής αναλαμβάνουν την υποχρέωση να χρηματοδοτήσουν πλήρως την πρακτική άσκηση του φοιτητή, καταβάλλοντας ένα καθορισμένο από το Πανεπιστήμιο ποσό στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου (ΕΛΚΕ). Το ΟΠΑ είναι υπεύθυνο για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των φοιτητών. Το πρόγραμμα είναι ευέλικτο ως προς την περίοδο υλοποίησης και διαρκεί, ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος στο οποίο ανήκει ο φοιτητής, από 2 ως 3 μήνες πλήρους απασχόλησης (και μερικής, σε κάποιες περιπτώσεις). Το πλαίσιο που διέπει την πρακτική άσκηση, τόσο τη χρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ, όσο και την αυτοχρηματοδοτούμενη, ορίζεται από τον Κανονισμό του Προγράμματος πρακτικής άσκησης κάθε Τμήματος του ΟΠΑ.
Στη δεύτερη περίπτωση αυτοχρηματοδοτούμενης πρακτικής άσκησης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) παρέχει τις εξής δύο δυνατότητες: είτε η αυτοχρηματοδοτούμενη πρακτική άσκηση να αποτελεί συνέχεια (παράταση) του διαστήματος της πρακτικής άσκησης που υλοποιείται μέσω ΕΣΠΑ, είτε να αποτελεί νέα πρακτική άσκηση. Και εδώ, υποχρέωση του Φορέα Υποδοχής είναι να καταβάλλει στο λογαριασμό του ΕΛΚΕ ΑΠΘ το ποσό που έχει ορίσει το Πανεπιστήμιο για κάθε μήνα πρακτικής άσκησης. Η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των φοιτητών γίνεται από το ΑΠΘ. Η διάρκεια της πρακτικής άσκησης με αυτοχρηματοδότηση είναι κατ’ ελάχιστον όσο η θεσμοθετημένη από κάθε Τμήμα και μπορεί να φθάσει τους 6 μήνες (συμπεριλαμβανομένου του διαστήματος της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ). Μπορεί να πραγματοποιηθεί οποτεδήποτε, κατόπιν συμφωνίας Φορέα Υποδοχής και φοιτητή.
Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προσφέρει προγράμματα αυτοχρηματοδοτούμενης πρακτικής άσκησης σε προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές. Στο σχετικό Κανονισμό κάθε Τμήματος που παρέχει αυτή τη δυνατότητα καθορίζονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής και τα κριτήρια επιλογής φοιτητών και Φορέων Υποδοχής, η διάρκεια και η περίοδος υλοποίησης, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο καλύπτονται οι ασφαλιστικές εισφορές και η τυχόν αποζημίωση των φοιτητών. Η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών (και των τυχόν αποζημιώσεων) των φοιτητών μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε απευθείας από το Φορέα Υποδοχής είτε από πόρους του Τμήματος. Η αυτοχρηματοδοτούμενη πρακτική άσκηση πραγματοποιείται, συνήθως, το εαρινό εξάμηνο και διαρκεί, κατά κανόνα, από 1 έως 3 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης.
H πρωτοβουλία ΣΕΒ για την αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης.
Αδιαμφισβήτητα, τα προγράμματα του ΕΣΠΑ έδωσαν μεγάλη ώθηση στην πρακτική άσκηση, καθώς μέσα από αυτά, ενσωματώθηκε, έστω και προαιρετικά, στα περισσότερα προγράμματα σπουδών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, ενώ, παράλληλα, ενισχύθηκαν και οι σχετικές υποστηρικτικές διοικητικές δομές τους. Ωστόσο, σε μια τόσο χρήσιμη για το μέλλον των νέων φοιτητών-αυριανών αποφοίτων διαδικασία, η ίδια η χρηματοδότηση δεν πρέπει να προδιαγράφει το αποτέλεσμα.
Τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω συνιστούν εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης της πρακτικής άσκησης. Στο site του ΣΕΒ και στο Flash Report Πρακτική άσκηση φοιτητών χρηματοδοτούμενη από τις επιχειρήσεις: μια εναλλακτική πηγή ενίσχυσης του θεσμού, οι περιπτώσεις αυτές παρουσιάζονται περισσότερο αναλυτικά, ώστε κάποιος να αποκτήσει πληρέστερη εικόνα της εφαρμογής τους. Άρα λύσεις υπάρχουν, όταν υπάρχει εμπιστοσύνη, διάθεση και βούληση για συνεργασία, χωρίς περιχαρακώσεις και παρωπίδες. Όταν αναγνωριστεί ότι ο στόχος είναι κοινός και τα μέσα για την επίτευξή του αποτελούν προϊόν μιας διαρκούς συλλογικής προσπάθειας, όπου πανεπιστημιακή και επιχειρηματική κοινότητα θα συνεργάζονται δημιουργικά, με κατανόηση και σεβασμό στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε πλευράς.
Η πρωτοβουλία του ΣΕΒ για την αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης που ξεκίνησε στις αρχές του χρόνου, συνεχίζεται, μεταξύ άλλων, με την ανάδειξη αυτών των διαφορετικών δυνατοτήτων χρηματοδότησής της. Ο διάλογος ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και στις επιχειρήσεις για τα κρίσιμα ζητήματα της πρακτικής άσκησης παραμένει ενεργός. Πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα μόνο καλό μπορεί να είναι, όταν όλοι αντιλαμβανόμαστε την κοινή μας ανάγκη για ένα ισχυρό αυριανό ανθρώπινο κεφάλαιο που θα στηρίξει τη συμπεριληπτική, μακροχρόνια βιώσιμη ανάπτυξη της xώρας μας.
ΣΕΒ σημαντικότατη ενημέρωση:"..«Χειριστές», «Τεχνίτες» «Επαγγέλματα Διοίκησης και Οικονομίας», επιδεικνύουν αξιοσημείωτη δυναμική.."
Πολλά από τα επαγγέλματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) είναι αρκετά δυναμικά, δηλαδή παρέχουν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης και αμοιβές. Πρόκειται για μεσαίου επιπέδου επαγγέλματα, κυρίως στους παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας οι οποίοι επεδείκνυαν αξιοσημείωτη δυναμική ως βασικοί πυλώνες αύξησης των θέσεων εργασίας και ενίσχυσης της απασχόλησης την περίοδο μεταξύ της κορύφωσης της οικονομικής κρίσης και της εκδήλωσης της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, μεταξύ 2013-2019, η απασχόληση στη μεταποίηση, τα logistics, τις ΤΠΕ, την ενέργεια και την εξόρυξη αυξήθηκε ταχύτερα από ότι η απασχόληση στο σύνολο της οικονομίας. Το 2019, το 68% των εργαζομένων στους κρίσιμους παραγωγικούς κλάδους απασχολούνταν σε επαγγέλματα ΕΕΚ, όταν για το σύνολο της οικονομίας, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 37%. Μεταξύ των επαγγελμάτων ΕΕΚ, πολυπληθέστερες κατηγορίες είναι οι «Χειριστές», οι «Τεχνίτες» και τα «Επαγγέλματα Διοίκησης και Οικονομίας»., που επιδεικνύουν αξιοσημείωτη δυναμική και εξελίσσονται ως βασικοί πυλώνες ενίσχυσης της απασχόλησης.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για κλάδους και επαγγέλματα με σημαντική προοπτική για τους εργαζόμενους, καθώς βρίσκονται στο επίκεντρο των αναζητήσεων των επιχειρήσεων για κατάλληλα καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Καθώς όμως, οι παραγωγικοί κλάδοι απορροφούν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού, εντείνεται η ανάγκη ποιοτικής αναβάθμισης του συστήματος ΕΕΚ και περαιτέρω διασύνδεσής του με τις προκλήσεις του παραγωγικού μετασχηματισμού ώστε να προσφέρει τις συγκεκριμένες, σύγχρονες, γνώσεις και δεξιότητες που θα επιτρέψουν στους ανθρώπους να βρουν δουλειά, και στις επιχειρήσεις να καλύψουν τις επιχειρησιακές τους ανάγκες.
Η ενίσχυση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, διευρύνει τις προοπτικές απασχόλησης και δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να καλύψουν εξειδικευμένες τους ανάγκες. Για αυτό, ο ανασχεδιασμός των προγραμμάτων ΕΕΚ είναι μια διαδικασία με αμοιβαία οφέλη για εργαζόμενους, υποαπασχολούμενους, άνεργους και επιχειρήσεις, και μια κρίσιμη προϋπόθεση προκειμένου να υποστηριχθεί αποτελεσματικά η μετάβαση προς ένα αναπτυξιακό υπόδειγμα προσανατολισμένο στην παραγωγή και τις εξαγωγές, με περισσότερες και καλύτερες δουλειές.
Τα συμπεράσματα αυτά, μεταξύ άλλων, προκύπτουν από την έρευνα που διενήργησε ο ΣΕΒ στο πλαίσιο της συμμετοχής του στα Περιφερειακά Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (ΣΣΠΑΕ), για τον εντοπισμό και την ανάδειξη των διαφόρων δυναμικών επαγγελμάτων, ανά Περιφέρεια ή και ανά κλάδο που προέρχονται από το σύστημα της ΕΕΚ.
Ο ΣΕΒ συμμετέχει ενεργά στη συζήτηση για τον ανασχεδιασμό των προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, και καταθέτει προτάσεις και αναλύσεις ώστε να αξιοποιηθούν από ένα ευρύ φάσμα αρμόδιων φορέων (Υπ. Παιδείας, Υπ. Εργασίας, ΟΑΕΔ, ΕΣΠΑ κ.α.) για την αντιστοίχιση των δυναμικών και πολυπληθών επαγγελμάτων ΕΕΚ με θεματικές περιοχές εκπαίδευσης και κατάρτισης και τη βελτίωση της διασύνδεσης της ΕΕΚ με τις επιχειρήσεις.
Βασικά ευρήματα
- Υπάρχουν δυναμικά τεχνικά επαγγέλματα που προέρχονται από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση όπου αυξάνει ο αριθμός εργαζομένων και παρέχονται καλές προοπτικές απασχόλησης και αμοιβών, και είναι σημαντικό η ΕΕΚ να εστιάσει εκεί.
- Το 2019, η απασχόληση σε κλάδους όπως η Μεταποίηση, τα Logistics, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, η Ενέργεια και η Εξόρυξη, το 2019 η απασχόληση αντιστοιχούσε στο 17% του συνόλου. Σε αυτούς τους κλάδους, ο ρυθμός αύξηση της απασχόλησης την περίοδο 2013-2019 είναι υψηλότερος από ότι για το σύνολο της οικονομίας.
- Τα επαγγέλματα ΕΕΚ είναι ιδιαίτερα σημαντικός πυλώνας της απασχόλησης στους παραγωγικούς κλάδους (68%). Καθώς μεγαλώνει η συμβολή των παραγωγικών κλάδων στη συνολική απασχόληση, εντείνεται η ανάγκη διασύνδεσης της ΕΕΚ με αυτούς ώστε να προσφέρει προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιχειρήσεων, και άρα να βοηθάει και την
επαγγελματική προοπτική των συμμετεχόντων σε αυτή. - Ο ρόλος της ΕΕΚ είναι κομβικός καθώς πρέπει να εφοδιάζει τους συμμετέχοντες με τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, να διευκολύνει την ένταξή τους στην αγορά εργασίας και να λειτουργεί με γνώμονα τις παραγωγικές ανάγκες των επιχειρήσεων.
- Η προσαρμογή της ΕΕΚ στις τεχνολογικές και οικονομικές συνθήκες θα επιτρέψει στο ελληνικό παραγωγικό οικοσύστημα να καλύψει τις ανάγκες σε γνώσεις και δεξιότητες και να ενισχύσει την απασχόληση με κατάλληλα εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό σε δυναμικές, ανερχόμενες παραγωγικές δραστηριότητες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
- Παράλληλα, η προσπάθεια αναβάθμισης της ΕΕΚ είναι ανάγκη να συνδυαστεί και με πρωτοβουλίες σε άλλα, συναφή πεδία, όπως, για παράδειγμα, τα Ρυθμιζόμενα Τεχνικά Επαγγέλματα όπου οι παραγωγικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν διαρκείς και σοβαρότατες ελλείψεις κατάλληλα καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και καθυστερήσεις στις διαδικασίες αδειοδότησης.
- Στην Περιφέρεια, αυξήθηκαν από δύο το 2013, σε τέσσερις το 2019, οι περιφέρειες με μερίδιο απασχόλησης στους παραγωγικούς κλάδους υψηλότερο από 20%, Αυτές οι Περιφέρειες κατέγραψαν και ορισμένους από τους υψηλότερους ρυθμούς αύξησης της απασχόλησης συνολικά. Ωστόσο, υπάρχουν περιφέρειες με ενδείξεις υπερβάλλουσας ζήτησης – δηλαδή ελλείψεων στην προσφορά ανθρώπινου δυναμικού για κάποια από τα επαγγέλματα της ΕΕΚ.
- Η αντιστοίχιση των δυναμικών και πολυπληθών επαγγελμάτων ΕΕΚ με εξειδικευμένες θεματικές περιοχές εκπαίδευσης και κατάρτισης μπορεί να αποτελέσει πολύτιμη εισροή και οδηγό για τον ουσιαστικό ανασχεδιασμό των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών φορέων (ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, Σχολές Μαθητείας ΟΑΕΔ).
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.