|
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
|
Αθήνα, 13.04.2022
Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και
Βουλευτής Δυτικής Αττικής, Θανάσης Μπούρας, βρέθηκε σήμερα στο εναρκτήριο
δρομολόγιο της νέας αστικής γραμμής 861 του ΟΑΣΑ, η οποία θα πραγματοποιεί
καθημερινά, αρχής γενομένης από σήμερα, τη διαδρομή Ελευσίνα- Μάνδρα (μέσω
Οικισμού Τιτάν)- Οινόη- Βίλια- Ερυθρές και αντίστροφα.
Ο κ. Μπούρας καθόλη τη διάρκεια της
διαδρομής ήταν ιδιαίτερα συγκινημένος και ικανοποιημένος, καθώς πήρε σάρκα και
οστά, ένα έργο που από καιρό είχε οραματιστεί και πάλεψε για την πραγμάτωσή
του. Η ολοκλήρωση της νέας αυτής γραμμής υλοποιήθηκε μετά από πολύμηνη,
κοπιαστική και με πολλά πισωγυρίσματα διαδικασία, όμως, με το πείσμα που
διακατέχει τον Αντιπρόεδρο ο στόχος επετεύχθη.
Σε συνομιλίες που είχε ο κ. Μπούρας με
αρκετούς κατοίκους, που θα εξυπηρετούνται από αυτή τη γραμμή, έδειξαν την
ευγνωμοσύνη τους και την ικανοποίησή τους.
Το σημαντικό αυτό έργο ήρθε για να
μείνει. Οι κάτοικοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται με υπερσύγχρονα και καθαρά
αστικά λεωφορεία και με χαμηλό κόστος (1,20€).
Ο κ. Μπούρας εκφράζει τις ιδιαίτερες
ευχαριστίες του για την άμεση ανταπόκριση στον Υφυπουργό Υποδομών και
Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, τον Πρόεδρο Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών
Αθηνών (ΟΑΣΑ), Γιάννη Γκόλια και τον Γενικό Διευθυντή
Συγκοινωνιακής και Εμπορικής Λειτουργίας του ΟΑΣΑ, Δημήτρη Αποστολίδη.
Συμπαραστάτες στις
ενέργειες του Αντιπροέδρου της Βουλής υπήρξαν ο ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής
Αττικής, Λευτέρης Κοσμόπουλος, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Βιλίων,
Κωνσταντίνος Μακρυνόρης, ο Αντιδήμαρχος Ερυθρών, Μιχάλης Σακελλάρης, ο Πρόεδρος
Δημοτικής Ενότητας Ερυθρών, Δημήτριος Παγώνης και βέβαια ο Δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας,
Χρήστος Στάθης.
Ο κ. Μπούρας θα βρίσκεται πάντα στο
πλευρό των κατοίκων της Δυτικής Αττικής, όπως διαχρονικά άλλωστε πράττει, θέτοντας
ως προτεραιότητα την βελτίωση της καθημερινότητάς τους αλλά και την άμεση
αντιμετώπιση των ζητημάτων που τους απασχολούν.
|
| |||||
|
|
| |||||
|
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
12/4/2022
ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΣΕΕ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ακολουθεί κείμενο με τις θέσεις της ΓΣΕΕ επί του Σχεδίου
Νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών
Υποθέσεων με τίτλο «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση δημόσιας υπηρεσίας απασχόλησης
και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της ,μεταρρύθμιση του συστήματος επαγγελματικής
κατάρτισης και διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας και άλλες διατάξεις».
Η σχετική επιστολή απεστάλη στον Πρόεδρο της Βουλής,
στο σύνολο των βουλευτών του Ελληνικού κοινοβουλίου και στον Υπουργό Εργασίας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
·
Tον Πρόεδρο της Βουλής κ. Κωνσταντίνο Τασούλα
(με την παράκληση να
κοινοποιηθεί στους κ.κ. Βουλευτές και στα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου)
·
Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστή Χατζηδάκη
Εισαγωγή
Το παρόν κείμενο αποτυπώνει τις θέσεις και τις προτάσεις της ΓΣΕΕ για το σχέδιο νόμου (Σχ/Ν) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, μεταρρύθμιση του συστήματος επαγγελματικής κατάρτισης και διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας και άλλες διατάξεις». Η τοποθέτηση έναντι της γενικότερης λογικής, των βασικών δομικών στοιχείων και των επιμέρους ρυθμίσεων βασίζεται στις πάγιες θέσεις της ΓΣΕΕ, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί σε κείμενα παρεμβάσεων και δημόσιες παρεμβάσεις μας. Η περίμετρος εφαρμογής του συγκεκριμένου σ/ν είναι ιδιαιτέρως ευρεία αφού εκκινεί με τη μετονομασία ενός εμβληματικού δημόσιου οργανισμού, τις παρεμβάσεις για την αναδιοργάνωσή του, τη θεσμοθέτηση δύο νέων οργάνων διακυβέρνησης, το σύστημα διάγνωσης αναγκών της αγοράς και την αρχιτεκτονική του συστήματος της επιδοτούμενης ΣΕΚ.
Το σχέδιο
νόμου αποτελείται συνολικά από 66 άρθρα. Τα πρώτα 47 άρθρα συνιστούν το Μέρος Α’ που φέρει τον τίτλο «Ρυθμίσεις για
την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης», το οποίο οργανώνεται σε 6 επιμέρους κεφάλαια
(Α΄-ΣΤ΄). Αν εξαιρέσουμε το κεφάλαιο ΣΤ΄ («Λοιπές διατάξεις ») και
διαπιστώνουμε ότι μόλις τα 2 πρώτα κεφάλαια άπτονται άμεσα της ίδρυσης και
λειτουργίας της νέας Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, ενώ τα υπόλοιπα 3
αναφέρονται σε ζητήματα που στην πραγματικότητα υπερβαίνουν σε εύρος τα όρια
της θεσμικής λειτουργίας της νέας «Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης». Η
«αναβάθμιση δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού και η διασύνδεση με την αγορά
εργασίας» (κεφάλαιο Γ΄), η «διάγνωση αναγκών αγοράς εργασίας» (κεφάλαιο Δ΄) και
η «επιδοτούμενη συνεχιζόμενη
επαγγελματική κατάρτιση» (κεφάλαιο Ε΄), αποτελούν έννοιες και ζητήματα
διαμόρφωσης πολιτικής τα οποία όσο και να συνδέονται με τους βασικούς σκοπούς
του εκάστοτε «εθνικού φορέα προώθησης της απασχόλησης», δεν αποτελούν
αποκλειστικό του πεδίο δράσης και παρέμβασης.
Μια πρώτη
παρατήρηση λοιπόν αφορά στην ουσιαστική συνύπαρξη δύο νομοσχεδίων ή -καλύτερα-
δύο ασύμμετρων νομοθετικών προθέσεων σε ένα ενιαίο σχέδιο νόμου. Η πρώτη αφορά
στην διοικητική μετατροπή του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού σε
αποκλειστικό βραχίονα εφαρμογής των κυβερνητικών επιλογών για την απασχόληση,
ενώ η δεύτερη, πολύ ευρύτερη, αφορά στην διαμόρφωση και οριοθέτηση του ίδιου του
πεδίου άσκησης εθνικών πολιτικών στο τρίπτυχο δεξιότητες-αγορές
εργασίας-κατάρτιση. Ως Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος έχουμε ολοκληρωμένη
αντίληψη για το μέγεθος και την βαρύτητα των ζητημάτων που εμποδίζουν την
ανάπτυξη και την αποτελεσματική λειτουργία της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής
Κατάρτισης στην χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό θα περιμέναμε η νομοθετική
πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να υπηρετούσε την πρόθεση συνολικότερων και
συνεκτικότερων παρεμβάσεων με όρους συστήματος και όχι συγκυριακών προβλέψεων
και αποσπασματικών διοικητικών ρυθμίσεων. Θα περιμέναμε επίσης ότι το
συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα είχε αποτελέσει αντικείμενο προηγούμενου εκτενούς
διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους οι οποίοι αποτελούν βασικούς παραγωγούς
συγκεκριμένων προτάσεων διαμόρφωσής και υλοποίησης πολιτικών Συνεχιζόμενης
Επαγγελματικής Κατάρτισης, εδώ και δεκαετίες.
Με βάση τα παραπάνω, το αναμενόμενο θα ήταν οι όποιες αλλαγές και αναγκαίες προσαρμογές στην λειτουργία του ΟΑΕΔ ως εθνικού φορέα προώθησης της απασχόλησης να υπηρετούσαν την λειτουργία ενός νέου ολοκληρωμένου συστήματος αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων. Αυτό δεν μοιάζει να συμβαίνει και μάλιστα, όπως θα δείξουμε και στη συνέχεια, βασικές επιλογές που διατυπώνονται στο σχέδιο νόμου κινούνται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.
Ο
περιορισμός της συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στην διοίκηση της νέας ΔΥΠΑ
και η μετατροπή της σε συμβολική παρουσία, υπό απόλυτο κυβερνητικό έλεγχο,
συνιστά οπισθοδρόμηση και παραίτηση του νέου φορέα από ουσιαστικές δυνατότητες
διαμεσολαβητικής παρέμβασης στις αγορές εργασίας. Από αυτή την άποψη, η χρήση
του όρου «Υπηρεσία», αντί «Οργανισμού», δεν αποτελεί απλή μετονομασία αλλά
είναι ενδεικτική γενικότερων προθέσεων. Ως απλή «Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης»
ο νέος εθνικός φορέας προώθησης της απασχόλησης φαίνεται στερείται την
δυνατότητα ανάπτυξης μακροχρόνιου στρατηγικού σχεδιασμού και αποτελεσματικής
παρέμβασης στην αγορά εργασίας μέσα από τον κοινωνικό διάλογο. Η νέα ΔΥΠΑ
εμφανίζεται ως απλό εξάρτημα της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής, ενώ την ίδια
στιγμή οι Διοικητής-Υποδιοικητές περιβάλλονται εξουσίες με μειωμένη λογοδοσία
και υπό δημόσιο έλεγχο που, πολύ φοβόμαστε, θα καταλήξει να είναι
προσχηματικός. Θεωρούμε ότι ο ουσιαστικός αποκλεισμός των κοινωνικών εταίρων
αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της υποβάθμισης του κοινωνικού
διαλόγου. Όσο προσχηματική έχει καταλήξει να είναι η διαπραγμάτευση του
κατώτατου μισθού, άλλο τόσο προσχηματική κινδυνεύει να αποβεί η διαπραγμάτευση
των όρων ποιοτικής αναβάθμισης του εργατικού δυναμικού στα πλαίσια της νέας
ΔΥΠΑ.
Ο δραστικός περιορισμός της εκπροσώπησης και των αρμοδιοτήτων των κοινωνικών Εταίρων στο ΔΣ της ΔΥΠΑ
Στην προβλεπόμενη από το ΣχΝ ΔΥΠΑ η παρουσία και ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων ελαχιστοποιείται. Έτσι, στη διάρθρωση του 11μελούς Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΥΠΑ , που αποτελεί το αποφασιστικό όργανο του νέου φορέα η συμμετοχή των εργαζομένων συρρικνώνεται σημαντικά σε δύο εκπροσώπους (με αντίστοιχη συμμετοχή δύο εκπροσώπων των εργοδοτών) . Πρόκειται για εξοβελισμό της εκπροσώπησης της ΓΣΕΕ και εν γένει των κοινωνικών εταίρων από το κατεξοχήν αποφασιστικό όργανο του νέου φορέα , της ΔΥΠΑ, αφού η συμμετοχή τους στο ΔΣ ελαχιστοποιείται με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επηρεάσουν ούτε στο ελάχιστο τις αποφάσεις του οργάνου αυτού, το οποίο αποτελεί εκφραστή των εκάστοτε κυβερνητικών επιλογών
Το
Συμβούλιο Κοινωνικών Εταίρων
Άρθρα
12, 13 , 14 του ΣχΝ
Η πρόβλεψη
του άρθρου 12 για ίδρυση Συμβουλίου των Κοινωνικών Εταίρων, σε καμιά περίπτωση
δεν εξισορροπεί την απώλεια δυνατοτήτων παρέμβασης για τις οργανώσεις των
κοινωνικών εταίρων και ιδίως τη ΓΣΕΕ. Πρόκειται στην πραγματικότητα για απλό
γνωμοδοτικό όργανο περιορισμένης θεσμικής επιρροής και χωρίς αποφασιστικές
αρμοδιότητες. Η αρμοδιότητες του Συμβουλίου εξαντλούνται στην απλή υποβολή
γνώμης, χωρίς καμιά δεσμευτικότητα, προς
το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΥΠΑ, ως προς την διάθεση και διαχείριση των
κονδυλίων που αποδίδονται στη ΔΥΠΑ.
Τα κονδύλια
αυτά προέρχονται από τον καταργούμενο Ενιαίο Λογαριασμό για την Εφαρμογή
Κοινωνικών Πολιτικών» (ΕΛΕΚΠ) , ο οποίος συγκροτείται κατά 90% από εισφορές των
εργαζομένων και μόνο κατά το 10% από τις εισφορές των εργοδοτών. Το συμβούλιο
των κοινωνικών Εταίρων, ωστόσο, δεν αντανακλά στην σύνθεσή του ούτε στο
ελάχιστο την τεράστια διαφοροποίηση της
προέλευσης των πόρων που προέρχονται, όπως προαναφέρουμε, σε συντριπτικό ποσοστό από εισφορές εργαζομένων: οι εργοδοτικοί
φορείς φαίνεται να εκπροσωπούνται ισότιμα με την ΓΣΕΕ και όχι αναλογικά σε
σχέση με την πραγματική τους συμβολή σε επίπεδο πόρων.
Για
λόγους ελάχιστης και στοιχειώδους εξισορρόπησης των ρόλων των κοινωνικών εταίρων,
σε σχέση με τους διατιθέμενους πόρους,
θα πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο 14 παρ. 1 του Σχ/Ν και να οριστεί,
τουλάχιστον, ότι η προεδρία του Συμβουλίου των Κοινωνικών Εταίρων ανήκει παγίως
στη ΓΣΕΕ.
Κατά αντίστοιχο τρόπο, ο
ορισμός τριών προσώπων της επιλογής του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών
Υποθέσεων στο Συμβούλιο των Κοινωνικών Εταίρων, νοθεύει την αναλογικότητα της σύνθεσής του δίνοντας
την δυνατότητα άμεσης κυβερνητικής παρέμβασης στις αποφάσεις του.
Κατάργηση του ΕΛΕΚΠ- Σύσταση ΕΛΕΚ
Άρθρο
15
Η σύσταση
του Ειδικού Λογαριασμού Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΛΕΚ) που προβλέπεται να
ιδρυθεί και να λειτουργήσει σύμφωνα με τις προβλέψεις της εκάστοτε ισχύουσας
ΕΓΣΣΕ από τους κοινωνικούς εταίρους που συμβάλλονται σ αυτήν, είναι σε θετική
κατεύθυνση και σύμφωνη με τις αποφάσεις των κοινωνικών εταίρων. Ωστόσο οι
περιορισμοί που θέτει η διάταξη του άρθρου 15 του ΣχΝ στη διαχείριση και
λειτουργία του ΕΛΕΚ υπονομεύουν την αυτόνομη διοίκηση και διαχείρισή του από
τους κοινωνικούς εταίρους.
Αναφορικά με
την κατάργηση του Ενιαίου Λογαριασμού
για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών (ΕΛΕΚΠ),
επισημαίνουμε τα σοβαρά ζητήματα που θέτει η νέα ρύθμιση του Σχ/Ν:
Α) Ο Λογαριασμός ΕΛΕΚΠ
από την ίδρυσή του τελεί κάτω από τον διαρκή έλεγχο των κοινωνικών εταίρων και
ιδίως των εκπροσώπων των εργαζομένων που συνεισφέρουν και το μεγαλύτερο μέρος.
Με διάταξη της πρώτης παραγράφου του
άρθρου 15 το σύνολο των αποθεματικών του ΕΛΕΚΠ ουσιαστικά τίθεται υπό τον άμεσο
έλεγχο της ΔΥΠΑ, στην διοίκηση της οποίας όμως, πλέον, η εκπροσώπηση των
εργαζομένων είναι περιορισμένη στο ελάχιστο δυνατό. Επί της ουσίας μετατρέπονται οι ανταποδοτικές
εισφορές των εργαζομένων σε άτυπο φορολογικό πόρο του προϋπολογισμού της ΔΥΠΑ.
Πρόκειται για μια ρύθμιση που ουσιαστικά «απαλλοτριώνει» και μάλιστα χωρίς εύλογη αντιπαροχή, υπέρ
ενός κρατικού φορέα τα αποθεματικά του ΕΛΕΚΠ, που προέρχονται κυριότατα από
εισφορές των εργαζομένων και αποτελούν περιουσία τους, η οποία προστατεύεται
από την έννομη τάξη. Γιατί, όπως είναι γνωστό, τόσο οι εισφορές εργαζομένων όσο
και οι εργοδοτικές εισφορές, αποτελούν «εν ευρεία εννοία» μισθό, που αποτελεί
στοιχείο της περιουσίας των δικαιούχων.
Η απαλλοτρίωση των αποθεματικών του ΕΛΕΚΠ, με τα δεδομένα αυτά, είναι
αντίθετη τόσο σε συνταγματικούς κανόνες (άρθρα 17 Σ) όσο και σε διατάξεις υπερνομοθετικής
ισχύος (άρθρο 1 εδ. α΄του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ)
Β) Συμπληρωματικά στα παραπάνω,
επισημαίνουμε επίσης την μη ύπαρξη πρόβλεψης για την χρηματοδότηση του νέου
φορέα (Ε.Λ.Ε.Κ.) κατά την αρχική φάση λειτουργίας του (τουλάχιστον κατά το
πρώτο έτος της λειτουργίας του).
Επισκοπώντας τα δεκαπέντε άρθρα του κεφαλαίου Α΄ του σχεδίου νόμου, εισπράττει κανείς την αίσθηση ότι οι μόνες αναγκαίες μεταρρυθμίσεις του εθνικού φορέα απασχόλησης εστιάζουν αποκλειστικά στην αλλαγή μιας ονομασίας δημοσίου οργανισμού με ιστορική διαδρομή μισού αιώνα, καθώς και στην ουσιαστική κατάργηση της τριμερούς συμμετοχής σε ό,τι αφορά την συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων. Μας είναι πάρα πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε κείμενο σύστασης ή κατευθυντήριες γραμμές διεθνούς ή ενωσιακού οργανισμού, όπου προκρίνεται ο περιορισμός της συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στην διοίκηση και η περεταίρω κυβερνητική εξάρτηση των εθνικών φορέων προώθησης της απασχόλησης, ως μεταρρυθμιστική καινοτομία με θετική επίπτωση στις πολιτικές απασχόλησης. Από την άλλη, αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς ακριβώς θα συμβάλουν αυτοί νέοι θεσμικοί αποκλεισμοί στην αναβάθμιση της λειτουργίας της νέας Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. Οι κοινωνικοί εταίροι περιορίζονται σε έναν συμβολικό ρόλο, αλλά και η ΔΥΠΑ στερείται πλέον της διαμεσολαβητικής ισχύος τους, παραιτούμενη από τα θεσμικά εργαλεία του κοινωνικού διαλόγου. Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι δηλωτική χαμηλών προσδοκιών και μειωμένων φιλοδοξιών σε ό,τι αφορά την μελλοντική αποτελεσματικότητα παρέμβασης του νέου φορέα.
Κεφάλαιο
Β
Στο Κεφάλαιο
Β’ συμπεριλαμβάνονται διατάξεις για το ατομικό ψηφιακό σχέδιο δράσης, το
ψηφιακό μητρώο της ΔΥΠΑ και την ψηφιακή κάρτα ΔΥΠΑ. Σημειώνεται ότι ο ΟΑΕΔ έχει
ήδη διανύσει σημαντική διαδρομή ψηφιακού εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών του, μέσα
από την αξιοποίηση εθνικών και ενωσιακών πόρων αλλά και την επιτυχημένη
ολοκλήρωση πειραματικών εφαρμογών νέων τεχνολογικών εργαλείων. Θα αναμέναμε λοιπόν ότι η όποια περεταίρω
νομοθετική παρέμβαση στο ζήτημα των ψηφιακών εργαλείων, θα αξιοποιούσε την
συσσωρευμένη προηγούμενη εμπειρία του Οργανισμού, αλλά θα διέβλεπε και τις
ευκαιρίες υιοθέτησης διεθνώς αναγνωρισμένων καλών πρακτικών στο αντικείμενο των
νέων τεχνολογιών. Δυστυχώς, το περιεχόμενο των προτεινόμενων διατάξεων δεν
κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Το πραγματικό αντικείμενο των συγκεκριμένων
άρθρων είναι η διαμόρφωση ενός μηχανισμού διαρκούς επιτήρησης των αναζητούντων
εργασία και η διασύνδεσή του με ένα σύστημα αυστηρό κυρώσεων και ποινών στους
αναζητούντες εργασία.
Το ατομικό σχέδιο δράσης έχει ήδη εισαχθεί με το άρθρο 63 του Ν.4837/2021, ως βασικό μεθοδολογικό εργαλείο της «εξατομικευμένης προσέγγισης» που ακολουθούν οι σύμβουλοι εργασίας του ΟΑΕΔ. Πρόκειται για διεθνώς καθιερωμένο μέσο «διαχείρισης περιπτώσεων» στα πεδία της κοινωνικής εργασίας και της εργασιακής συμβουλευτικής, με βασικούς σκοπούς την έγκυρη αποτύπωση των κρίσιμων πληροφοριών που θα οδηγήσουν στην επιλογή και τον συντονισμό των κατάλληλων ενεργειών, τόσο του ωφελούμενου, όσο και από την πλευρά των φορέων αρωγής και κοινωνικής υποστήριξης.