The recent labor market puzzle can be partly explained by mismatch, the pandemic’s effect on women and older workers leaving the work force. |
|
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
The recent labor market puzzle can be partly explained by mismatch, the pandemic’s effect on women and older workers leaving the work force. |
|
To Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής διοργανώνει διαδικτυακή συζήτηση με θέμα:
Υποχρεωτικός Εμβολιασμός - Νομικές και Ιατρικές Διαστάσεις
Ομιλητές:
Φερενίκη Παναγοπούλου
Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Ξενοφών Κοντιάδης
Καθηγητής Δημοσίου Δικαίου & Κοινωνικής Διοίκησης, Πάντειο Πανεπιστήμιο &
Πρόεδρος Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου, Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου
Ιωάννα Παυλοπούλου
Καθηγήτρια Παιδιατρικής - Λοιμωξιολόγος,
Μέλος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών
Συντονισμός:
Σπύρος Βλαχόπουλος
Καθηγητής Δημοσίου Δικαίου, Νομική Σχολή Πανεπιστήμιου Αθηνών,
Μέλος Επιστημονικού Συμβουλίου ΙΔΚΚ
Μπορείτε να την παρακολουθήσετε ζωντανά εδώ
Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17άρη υποψηφίου, για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, παρακολούθησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο πρώτος νέος, που θα «πιάσει» τιμόνι, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης. Σημειώνεται, ότι ο νεαρός δεν χρειάστηκε να δώσει θεωρητικές εξετάσεις γιατί έχει ήδη δίπλωμα μοτοποδηλάτου 50cc.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών του έδωσε το σήμα “Σ” που θα πρέπει, βάσει του νέου νόμου, να τοποθετείται στο όχημα, το οποίο θα οδηγεί με υποχρεωτική παρουσία συνοδού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε:
«Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Πέρρο και του εύχομαι να είναι ένας καλός οδηγός, δηλαδή ένας υπεύθυνος οδηγός.
Ο Πέρρος είναι επισήμως ο πρώτος 17χρονος που παίρνει άδεια οδήγησης, με βάση το νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσα σε χρόνο-ρεκόρ βλέπουμε ότι υλοποιείται.
Κι αυτό είναι το πρώτο βήμα: τι κάναμε;
Το δεύτερο βήμα μας: τι κάνουμε;
Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα. Δηλαδή, αύριο, ο Πέρρος θα έχει στα χέρια του την άδεια οδήγησης! Ως Πολιτεία σήμερα κάνουμε το αυτονόητο που, μέχρι χθες, φάνταζε αδιανόητο.
Και το τρίτο βήμα: τι θα κάνουμε;
Προχωράμε σε τέσσερις παρεμβάσεις που βάζουν φρένο στη διαφθορά και θα διασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των νέων οδηγών:
Με τρία βήματα, επιχειρούμε ένα άλμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, και την οδηγική μας συμπεριφορά. Αλλά και να δηλώσουμε την αταλάντευτη εμπιστοσύνη μας στους νέους και τις επόμενες γενιές».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε:
«Σήμερα εγκαινιάζουμε την εφαρμογή του νέου νόμου «Οδηγώντας με Ασφάλεια», με τον πρώτο νέο που θα βγάλει δίπλωμα σε ηλικία 17 ετών. Και αυτός (ο Πέρρος), όπως όλοι πλέον οι υποψήφιοι οδηγοί που πετυχαίνουν και στις πρακτικές εξετάσεις, θα λάβει αύριο κιόλας ηλεκτρονικά, την προσωρινή άδεια οδήγησης.
Η άδεια αυτή θα ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του, οπότε θα πάρει και το κανονικό δίπλωμα, που θα του επιτρέπει να οδηγεί χωρίς συνοδό.
Νομοθετήσαμε αυτή τη δυνατότητα γιατί πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αλλά ταυτόχρονα, τους εφιστούμε την προσοχή. Πρέπει να θυμούνται αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί, ότι η ταχύτητα σκοτώνει και πως όταν οδηγούμε, δεν πιάνουμε το κινητό.
Στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».
Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.
Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί 5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ».
Παρών στην εξέταση ήταν και ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, καθώς ως γνωστόν οι διευθύνσεις μεταφορών που εκδίδουν τα διπλώματα υπάγονται στις Περιφέρειες. Ο κ. Πατούλης μεταξύ άλλων επεσήμανε την έμφαση που δίνει η Περιφέρεια Αττικής στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και σημείωσε: «Είναι σημαντικό να αποκτήσουμε όλοι σωστή οδηγική συμπεριφορά, προκειμένου να σταματήσουμε να θρηνούμε άλλες ζωές στη άσφαλτο. Μέσα λοιπόν και από αυτή τη δυνατότητα που δίνεται από το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι 17αρηδες μπορούν να αποκτήσουν προσωρινό δίπλωμα υπό προϋποθέσεις και έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν εμπειρία προκειμένου να γίνουν καλοί οδηγοί για να διαφυλάξουν τόσο τη ζωή τους όσο και τη ζωή των άλλων».
Για την ηλεκτροκίνηση ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης των μεταφορών στην Ελλάδα μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης.
Πρώτος άξονας του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σε όλα τα επίπεδα: Ι.Χ., ταξί, αστικές συγκοινωνίες.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε στο πλαίσιο αυτό ότι: “Ειδικά για τα ταξί ετοιμαζόμαστε να κάνουμε μία δεύτερη ενίσχυση, να ξεκινήσουμε ένα νέο πρόγραμμα ‘Πράσινα Ταξί’, το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και χρηματοδοτεί την αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων Ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά. Και το σύνολο της επιδότησης για τα ταξί μπορεί να ξεπερνά και τις 20.000 ευρώ, δηλαδή είναι μία επιδότηση πάρα, πάρα πολύ σημαντική. Παράλληλα, εκπονείται σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες ταξί, με προτεραιότητα σε αυτές που το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει χωρίς να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος.”
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι τα κίνητρα που έχουν ήδη δοθεί για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών Ι.Χ. και δίκυκλων, έχουν επιφέρει αποτελέσματα: Το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε σχεδόν στο 7%.
Επισήμανε ότι: “Σήμερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε., η Ελλάδα είναι η χώρα της Ε.Ε. με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.”
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και στον τομέα των δημόσιων μεταφορών. “Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 770 από τα 1.300 νέα λεωφορεία που έχουμε προκηρύξει και βρίσκεται σε εξέλιξη είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτό τον στόχο. Τα νέα λεωφορεία θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε υβριδικά και CNG”, υπενθύμισε και επισήμανε πως όταν βγουν στους δρόμους τα νέα οχήματα, η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων.
1.200 σημεία φόρτισης πανελλαδικά
Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση -και εξίσου σημαντικός- είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση. Ένα ζήτημα, που όπως επισήμανε και ο κ. Καραμανλής, απασχολεί και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που υπήρχαν πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουν φτάσει τα 1.200. “Δηλαδή, μέσα σε 2 χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης”, σημείωσε και επισήμανε ότι σε αυτό συντέλεσε και η συμφωνία που πέτυχε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας.
“Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω, σε πυκνότητα ως και 60χλμ”, τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: “Και βέβαια δεν σταματάμε εδώ. Στόχος μας είναι το 2025 να έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο που θα προσεγγίζει τα 12.000 σημεία φόρτισης και το 2030 να έχουμε φτάσει τους 25.000 φορτιστές πανελλαδικά.”
Ηλεκτρονική βάση δεδομένων και εφαρμογή στο κινητό για τους φορτιστές
Προκειμένου δε να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του δικτύου φόρτισης και η μέγιστη διευκόλυνση των χρηστών, τίθεται σε εφαρμογή ο τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
Η υλοποίηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η) που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες.
“Το πρώτο βήμα είναι ότι συγκροτούμε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, όπως είναι που βρίσκονται, δηλαδή η γεωγραφική τους θέση, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής. Και το δεύτερο βήμα είναι ότι θα παρέχουμε σε κάθε ενδιαφερόμενο μια ειδική εφαρμογή, ώστε να έχει ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από το κινητό του σε όλες αυτές τις πληροφορίες και να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του”, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.
Τέταρτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση είναι ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη προχωρήσει από τον Ιούλιο 2021 στην έκδοση ΚΥΑ που προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες που θα καθορίζουν τόσο τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τα σημεία ελέγχου ηλεκτρικών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.
Στο σημείο αυτό ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν και άμεσο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας. “Γιατί η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών που το επόμενο διάστημα αναμένουμε να δημιουργεί όλο και περισσότερες νέες θέσεις απασχόλησης”, σημείωσε.
Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να είναι προνόμιο των λίγων
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι η αντικειμενική πραγματικότητα είναι ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν παρέλαβε τίποτα απολύτως χειροπιαστό στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
“Ως το 2019, ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα. Ειδικά η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε κάνει απολύτως τίποτα. Παρά το γεγονός ότι ήθελε να εμφανίζεται ως «πράσινη» και φιλική προς το περιβάλλον…”, σχολίασε.
“Αντιθέτως, σήμερα, η Κυβέρνηση η δική μας, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη εφαρμόζει ήδη πράσινες πολιτικές σε μία σειρά θεμάτων και ιεραρχούμε πολύ ψηλά τη λεγόμενη «πράσινη ατζέντα»”, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Σχολίασε επίσης ότι: “Από την άλλη πλευρά, ίσως και εξαιτίας αυτής της αντιμετώπισης του θέματος από την προηγούμενη κυβέρνηση, η επικρατούσα αντίληψη στη χώρα μας -κακά τα ψέματα- ήταν πάνω κάτω ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κάτι σαν περιττή πολυτέλεια. Ένα «σπορ για λίγους».”
Και ο κ. Καραμανλής τόνισε: “Εμείς, λοιπόν, απαντάμε πως αν η ηλεκτροκίνηση μέχρι χτες ήταν πράγματι για τους λίγους, αυτό αλλάζει και πρέπει να αλλάξει. Μία μετάβαση πιο φιλική στο περιβάλλον και πιο οικονομική δεν μπορεί να είναι προνόμιο των λίγων.
Γι’ αυτό και κάθε μέρα που περνά, καταφέρνουμε να γίνεται όλο και περισσότερο προσβάσιμη η ηλεκτροκίνηση στους πολλούς. Ώστε μια μέρα, η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας να γίνει προσιτή σε όλους. Αυτός είναι ο τελικός μας στόχος. Και νομίζω ότι τα πρώτα σημάδια είναι ότι θα τον καταφέρουμε.”
ΜΑΝΟΣ Ν. ΚΟΝΣΟΛΑΣ
|
| ||||||||
| ||||||||
|
More info:
Subject:
Launch of the Joint policy note: “The role of trade in developing countries' road to recovery” via Zoom by the World Bank Group and the WTO
By:
Ngozi Okonjo-Iweala, WTO Director-General
Tipu Munshi, Minister of Commerce, Bangladesh
María Ximena Lombana Villalba, Minister of Commerce, Industry and Tourism, Colombia
Betty C. Maina, Cabinet Secretary, Ministry of Industrialization, Trade and Enterprise Development, Kenya
Indermit Gill, Vice President, Equitable Growth, Finance and Institutions, World Bank Group.
Date/time:
Monday 24 January at 2 pm Geneva time
Place:
To attend the event virtually via Zoom, please register in advance via this link:
https://
N.B. Interpretation in the three official languages (English, French and Spanish) will be provided.
The event will be livestreamed on Youtube:http://youtu.be/
(interpretation will not be available on Youtube)
The launch will be followed by a Q & A session.
Best regards,
WTO Webmaster
Directorate-General for Agriculture and Rural Development\