politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
Χθες 14/5/2024
Χθες 3856
Χθες 11/5/2024 5280 Τελευταίος μήνας 71316
1/5/2024 Χθες 2831 Τελευταίος μήνας 71316
28/4/2024 Χθες 3683 Αυτόν τον μήνα 64108 Τελευταίος μήνας 64042
27/4/2024
Χθες 2991 Αυτόν τον μήνα 60681 Τελευταίος μήνας 64042
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
ΑΓΓΕΛΙΑ
Δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου της Τουρκίας Recep Tayyip Erdoğan
Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024
Έγκριση Κώδικα Δεοντολογίας Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας
Υπουργική Απόφαση 1144/2024 - ΦΕΚ 212/Β/16-1-2024
Έγκριση Κώδικα Δεοντολογίας Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
ΓΣΕΕ:ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΡΙΕΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΓΑΜΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
16/1/24
ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟΥ
ΜΕ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΡΙΕΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΓΑΜΟΥ
H ΓΣΕΕ με το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ) ενημερώνει τους-τις εργαζόμενους-ες ιδιωτικού δικαίου για την επαναφορά από 1η-1-2024 του πλαισίου καταβολής του επιδόματος προϋπηρεσίας:
1. Από την 1η.1.2024 καταργείται με το άρθρο 33 παρ.8 του ν. 5053/2023 (Α΄158) η διάταξη του άρθρου 4 της ΠΥΣ 6/2012 για την οριζόντια αναστολή κάθε κανονιστικής διάταξης, βάσει της οποίας προβλεπόταν η προσαύξηση των αποδοχών των εργαζομένων λόγω προϋπηρεσίας. Η κατάργηση αυτή δεν είναι οριστική, καθώς το ίδιο άρθρο 33 στις παρ.6 και 7 ορίζει ότι σε τρία χρόνια, δηλαδή την 1η.1.2027, θα ανασταλεί αυτοδικαίως η προσαύξηση των αποδοχών των εργαζομένων λόγω προϋπηρεσίας, εφόσον η ανεργία υπερβεί το 10% και μέχρι να διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10%. Επίσης με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου μπορούν να αποφασίζονται και σε κάθε άλλη περίπτωση, οι όροι αναστολής της προσαύξησης των αποδοχών με τα επιδόματα προϋπηρεσίας, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη την εξέλιξη της ανεργίας και του πληθωρισμού, στο πλαίσιο της διαδικασίας καθορισμού του κατώτατου μισθού/ημερομισθίου μονομερώς από την Κυβέρνηση, όπως προβλέφθηκε με μνημονιακή διάταξη το 2012 (ν. 4093/2012).
2. Σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 5053/2023:
Από την 1η.1.2024 αίρεται η αναστολή και επανέρχεται η ισχύς διατάξεων νόμων, κανονιστικών πράξεων, συλλογικών συμβάσεων ή διαιτητικών αποφάσεων, οι οποίες προβλέπουν αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας, όπως το επίδομα πολυετίας, το επίδομα χρόνου εργασίας, το επίδομα τριετίας και το επίδομα πενταετίας, η οποία επιβλήθηκε με το άρθρο 4 της υπ’ αριθμ. 6/28.2.2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (άρθρο 33 παρ.1).
Για την εφαρμογή των ανωτέρω, των οποίων η αναστολή αίρεται, ισχύουν τα εξής:
α) Η προϋπηρεσία κάθε εργαζομένου, που είχε προσληφθεί πριν από τη 14η.2.2012, όπως η προϋπηρεσία αυτή είχε διαμορφωθεί τη 14η.2.2012 οπότε και ανεστάλη η συμπλήρωσή της, συνεχίζει να συμπληρώνεται μετά από την 1η.1.2024.
β) Η προϋπηρεσία κάθε εργαζομένου, που προσλήφθηκε μετά από τη 14η.2.2012, ξεκινά να συμπληρώνεται μετά από την 1η.1.2024 (άρθρο 33 παρ.2).
Ειδικώς για την προσαύξηση λόγω προϋπηρεσίας σε όσους εργαζόμενους αμείβονται με τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό ή ημερομίσθιο, ως χρόνος προϋπηρεσίας αναγνωρίζεται ο χρόνος εξαρτημένης σύμβασης ή σχέσης εργασίας, που έχει διανυθεί σε οποιονδήποτε εργοδότη και σε οποιαδήποτε ειδικότητα πριν από τη 14η.2.2012 και μετά από την 1η.1.2024. Η κατά τα ανωτέρω προσαύξηση λόγω προϋπηρεσίας καθορίζεται ως εξής:
α) Για τους υπαλλήλους με εξαρτημένη σχέση εργασίας, σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως τρεις (3) τριετίες και συνολικά σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) για προϋπηρεσία εννέα (9) ετών και άνω.
β) Για τους εργατοτεχνίτες, με εξαρτημένη σχέση εργασίας σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως έξι (6) τριετίες και συνολικά τριάντα τοις εκατό (30%) για προϋπηρεσία δεκαοκτώ (18) ετών και άνω (άρθρο 33 παρ.3).
Αν οι καταβαλλόμενες τακτικές αποδοχές είναι υπέρτερες των νόμιμων αποδοχών, οι αυξήσεις, οι προσαυξήσεις και τα ποσά εν γένει που προκύπτουν από την εφαρμογή των ανωτέρω, συμψηφίζονται με τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ καταβαλλόμενων και νόμιμων αποδοχών, με την καταβολή της οποίας εξοφλούνται ολοσχερώς ή μερικώς (άρθρο 33 παρ.4).
Για το χρονικό διάστημα από τη 14η.2.2012 έως και την 31η.12.2023 καμία αξίωση δεν γεννάται, ούτε οφείλονται αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας, όπως αναφέρονται ανωτέρω, ούτε επιτρέπεται να υπολογιστεί προϋπηρεσία που έχει διανυθεί από τη 14η.2.2012 έως και την 31η.12.2023 (άρθρο 33 παρ.5).
3. Η ΓΣΕΕ επισημαίνει περαιτέρω τα ακόλουθα:
Οι επιμέρους Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (κλαδικές, ομοιοεπαγγελματικές, επιχειρησιακές) περιέχουν συνήθως όρους για τις θέσεις και τις ειδικότητες τις οποίες ρυθμίζουν και για τις προϋποθέσεις αναγνώρισης και προσμέτρησης της προϋπηρεσίας των εργαζομένων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική αναφορά στην οικεία ΣΣΕ, ο γενικός κανόνας που αφορά στους-τις αμειβόμενους-ες με βάση τον κατώτατο μισθό/ημερομίσθιο είναι ότι οι προσαυξήσεις λόγω χρόνου εργασίας καταβάλλονται για την προϋπηρεσία σε οποιονδήποτε εργοδότη και με οποιαδήποτε ειδικότητα.
Οι εργαζόμενοι-ες μπορούν να αναζητήσουν:
α) στοιχεία της απασχόλησης και του χρόνου ασφάλισής τους μέσω του my ERGANI και του my ΕΦΚΑ με τη χρήση των κωδικών πρόσβασής τους στο TAXIS
β) στοιχεία Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από τις ιστοσελίδες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας
γ) πιστοποιητικό εργασίας από τον εργοδότη για το είδος και τη διάρκεια της εργασίας τους κατά τη λήξη της σύμβασής τους. Μόνο εάν το ζητήσουν ειδικά οι εργαζόμενοι-ες βεβαιώνεται η ποιότητα της εργασίας τους και η διαγωγή τους. Η παραίτηση των εργαζομένων από το δικαίωμά τους αυτό είναι άκυρη (άρθρα 14, 319 ΠΔ 80/2022, άρθρα 678-679 ΑΚ).
Στους-ις εργαζόμενους-ες καταβάλλεται επίδομα γάμου 10%, το οποίο αποτελεί κατοχυρωμένο κατώτατο όριο προστασίας όλων των εργαζομένων τόσο μέσω των Εθνικών Γενικών ΣΣΕ (ΔΔΔΔ Αθ 10/1976, ΕΓΣΣΕ 1988, ΕΓΣΣΕ 1989, ΕΓΣΣΕ 2013. ΕΓΣΣΕ 2014, ΕΓΣΣΕ 2022), όσο και μέσω του νόμου (άρθρο 2 ν. 1767/1988, 20 παρ.2 ν. 1849/1989, 16 παρ.1 ν. 435/1976). Συνεπώς λόγω της διπλής του νομικής φύσης τόσο ως όρου της ΕΓΣΣΕ με κανονιστική ισχύ όσο και ως τυπικού νόμου, δεσμεύει, ως κανόνας δικαίου, το σύνολο των εργοδοτών της χώρας (σχετ. Εγκύκλιος ΓΣΕΕ υπ.αριθμ 5/2013).
Ακολουθούν οι πίνακες διαμόρφωσης του κατώτατου νομοθετημένου μισθού και ημερομισθίου από 1ης/1/2023:
ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ
|
ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΑ Από 1/1/2024 |
|
ΑΓΑΜΟΙ-ΕΣ |
ΕΓΓΑΜΟΙ-ΕΣ |
|
Χωρίς προϋπηρεσία |
34,84 |
38,32 |
Με 1 τριετία |
36,58 |
40,07 |
Με 2 τριετίες |
38,32 |
41,81 |
Με 3 τριετίες |
40,07 |
43,55 |
Με 4 τριετίες |
41,81 |
45,29 |
Με 5 τριετίες |
43,55 |
47,03 |
Με 6 τριετίες |
45,29 |
48,78 |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
|
ΜΙΣΘΟΙ Από 1/1/2024 |
|
ΑΓΑΜΟΙ-ΕΣ |
ΕΓΓΑΜΟΙ-ΕΣ |
|
Χωρίς προϋπηρεσία |
780,00 |
858,00 |
Με 1 τριετία |
858,00 |
936,00 |
Με 2 τριετίες |
936,00 |
1.014,00 |
Με 3 τριετίες |
1.014,00 |
1.092,00 |
4. Η ΓΣΕΕ υπενθυμίζει επίσης ότι:
Η άρση της επιβληθείσας με το άρθρο 4 της μνημονιακής ΠΥΣ 6/2012 αναστολής χορήγησης των πολυετιών, η οποία επαναλήφθηκε για τις τριετίες του κατώτατου μισθού/ημερομισθίου με το ν. 4093/2012, πρέπει να είναι πραγματική, με αναδρομικότητα από τότε που επιβλήθηκε και χωρίς όρους και προϋποθέσεις, που χάνονται μέσα στις στρεβλώσεις αλληλοαναιρούμενων μνημονιακών ρυθμίσεων και εντείνουν τις ανισότητες μεταξύ των εργαζομένων, τους οποίους εν τέλει θα οδηγήσει μαζικά στα δικαστήρια.
Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης οφείλει να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση και απρόσκοπτα τις διαδικασίες κήρυξης ως γενικά υποχρεωτικών των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών ΣΣΕ, για τις οποίες έχει ήδη ζητηθεί ή θα ζητηθεί να εκκινήσει η διαδικασία επέκτασης της κανονιστικής τους ισχύος.
Καλούμε την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην επαναφορά και αποκατάσταση του καθορισμού του κατώτατου μισθού/ ημερομισθίου μέσω της Εθνικής Γενικής ΣΣΕ, μέσω ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και με καθολική ισχύ για όλους τους-ις εργαζόμενους-ες στην επικράτεια, διαδικασία που ζητούμε να διασφαλισθεί από το νόμο ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2022/2041 για τους κατώτατους μισθούς. Εφόσον η κορυφαία αυτή συλλογική διαδικασία επανέλθει θα αποτελέσει κρίσιμο μέτρο επίτευξης της απαιτούμενης ευρείας κάλυψης του 80% των εργαζομένων στη χώρα από ΣΣΕ.
Το επίδομα προϋπηρεσίας αποτελεί κορυφαία κατάκτηση των εργαζομένων:
Η καταβολή επιδόματος προϋπηρεσίας (οι λεγόμενες «τριετίες»), κατοχυρώθηκε ως κατώτατο όριο προστασίας όλων των εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου της χώρας με κανονιστική ισχύ (δηλαδή ισχύ νόμου) μαζί με τον κατώτατο μισθό/ημερομίσθιο από τις Εθνικές Γενικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Με διαδοχικές διατάξεις στις Εθνικές Γενικές ΣΣΕ από το 1975 και μετά, τα επιδόματα προϋπηρεσίας/τριετιών αυξήθηκαν σταδιακά, μέσω ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και διαμορφώθηκαν ως εξής: 3 τριετίες με προσαύξηση 10% για τους υπαλλήλους (συνολικά 30% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω) και 6 τριετίες με προσαύξηση 5% για τους εργατοτεχνίτες (συνολικά 30% για προϋπηρεσία 18 ετών και άνω).
Οι ρυθμίσεις για την καταβολή επιδόματος προϋπηρεσίας αποτελούν διαχρονικά σταθερό σημείο αναφοράς για τη ρύθμιση των αποδοχών και την προσαύξησή τους με βάση την προϋπηρεσία των εργαζομένων μέσω των υπόλοιπων ειδών ΣΣΕ, δηλαδή των κλαδικών, των ομοιοεπαγγελματικών και των επιχειρησιακών, οι οποίες μπορεί να περιέχουν ρυθμίσεις για την καταβολή επιδομάτων με συντομότερο χρόνο προϋπηρεσίας (πχ στη διετία, στο έτος κλπ), είτε υψηλότερες αποδοχές και προσαυξήσεις λόγω προϋπηρεσίας.
Η ΓΣΕΕ μαζί με Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και πρωτοβάθμια σωματεία όρθωσαν ανάχωμα υπεράσπισης των επιδομάτων τριετιών (για την προϋπηρεσία μέχρι την 14-2-2012) στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με σκοπό να επιβεβαιωθεί η ισχύς τους, ώστε να μην επέλθει χειροτέρευση των μισθολογικών όρων εργασίας μεγάλου αριθμού εργαζομένων, που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ.αριθμ. 148/2022 απόφασή του απέρριψε ως απαράδεκτη την αίτηση ακύρωσης, επιβεβαιώνοντας ότι η υποχρέωση καταβολής των προσαυξήσεων των τριετιών, αποτελεί ζήτημα που ρυθμίζεται ευθέως από το νόμο, που παράγει νομική δέσμευση για καταβολή των επιδομάτων τριετιών, αφού οι αντίστοιχες νομοθετικές διατάξεις για τις τριετίες είναι νομικά δεσμευτικές για τους εργοδότες. Υπενθυμίζουμε ότι ήδη η ΓΣΕΕ είχε δικαιωθεί το 2017 από το Συμβούλιο της Ευρώπης, το οποίο με απόφασή του αρμόδιου ελεγκτικού του οργάνου, αναγνώρισε, ανάμεσα σε άλλες, ως αντικείμενες στον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, τις μειώσεις του κατώτατου μισθού/ημερομισθίου και τις διακρίσεις σε βάρος των νέων εργαζομένων.
Τρόποι επικοινωνίας
Με διαρκή σκοπό την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση, η ΓΣΕΕ θα συνεχίσει να έχει στη διάθεση των συνδικάτων και των εργαζομένων σε όλη την επικράτεια για κάθε ζήτημα πληροφόρησης, στήριξης και συλλογικής δράσης:
το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της ΓΣΕΕ, ΚΕΠΕΑ/ ΓΣΕΕ www.kepea.gr
το Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης & Συμβουλευτικής Εργαζομένων και Ανέργων του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ https://www.inegsee.gr/diktio-ipiresion-pliroforisis-simvouleftikis-ergazomenon-anergon/
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
κ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΤΑΒΛΑΡΙΔΟΥ ΜΠΑΚΑΛΗ γράφει:..
"Παρέμβαση Στ. Ράμφου για γάμο ομοφύλων: "Βάση της κοινωνίας η οικογένεια με πατέρα και μητέρα"
Συνέντευξη στον Αντώνη Κυριαζάνο
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τον γάμο και την υιοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη συνέντευξή του στην ΕΡΤ και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά, θεώρησε ότι το θέμα αφορά λίγους. Όμως τα δημοσιεύματα και τα σχόλια στον Τύπο, στα ενημερωτικά sites και στα κοινωνικά δίκτυα, έδειξαν το αντίθετο: το θέμα αφορά ποικιλοτρόπως πολλούς. Και δικαίως αφού επιχειρεί να αλλάξει πολλά στην ελληνική κοινωνία και στον θεσμό που την συγκροτεί: τον γάμο. Και επειδή ο πρωθυπουργός ζήτησε πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου, στη Βουλή, διάλογο, o στοχαστής και συγγραφέας Στέλιος Ράμφος διατυπώνει τις απόψεις του για τα θέματα που αναδεύονται μέσα από το νομοσχέδιο αυτό και τις αλλαγές που θα επέλθουν, κατά την άποψή του, αν γίνει νόμος της ελληνικής πολιτείας.
Ερώτηση Γιώργου Καραμέρου πρoς τον Yπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Ερώτηση Γιώργου Καραμέρου πρός τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης: «Οι ψηφιακοί νομάδες γυρίζουν την πλάτη στην Ελλάδα λόγω της απραξίας της κυβέρνησης σε ψηφιακό μετασχηματισμό, ακρίβεια και στεγαστικό»
Αθήνα, 15 Ιανουαρίου 2024
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον
Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: « Οι ψηφιακοί νομάδες γυρίζουν την πλάτη στην Ελλάδα λόγω της απραξίας της κυβέρνησης σε ψηφιακό μετασχηματισμό, ακρίβεια και στεγαστικό»
Η Αθήνα, η πρωτεύουσα της χώρας, τοποθετείται στην τελευταία θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων για τους εργαζόμενους σε τηλε-εργασία, έχοντας αξιολογηθεί παράγοντες όπως η ταχύτητα του διαδικτύου και του WiFi, το κόστος ενοικίου και ηλεκτρικού ρεύματος και η ασφάλεια εντός της χώρας.
Η μελέτη της Brother UK που δημοσιεύει το Forbes κατατάσσει στις 5 χειρότερες πόλεις της Ευρώπης, εκτός από την Αθήνα που παρουσιάζει βαθμολογία 50,42/100, δύο ακόμα ελληνικές πόλεις, τη Θεσσαλονίκη (50,87/100) όπου έρχεται δεύτερη χειρότερη και την Πάτρα (52,33/100) στην τέταρτη χειρότερη θέση, κατά σειρά.
Παράλληλα, στην τελευταία έρευνα του VisaGuide.World, του μεγαλύτερου διαδικτυακού οδηγού πληροφοριών για τις παγκόσμιες βίζες, η Ελλάδα είναι εκτός δεκάδας στη λίστα των χωρών που θα προτιμήσουν το 2024 οι ψηφιακοί νομάδες. Στο δείκτη Digital Nomad Visa όπου κατέταξε τις χώρες με βάση την ενεργή διαθεσιμότητα βίζας, την ταχύτητα του ίντερνετ, τις φορολογικές πολιτικές, τα εισοδηματικά κριτήρια για αιτήσεις θεώρησης, το κόστος ζωής, την παγκόσμια βαθμολογία υγείας και την τουριστική ανάπτυξη, η δεκάδα καταρτίζεται κατά σειρά από την Ισπανία, την Αργεντινή, τη Ρουμανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Κροατία, την Πορτογαλία, την Ουρουγουάη, τη Μάλτα, τη Νορβηγία και την Ανδόρρα, ενώ η χώρα μας βρίσκεται στην 28η θέση.
Τα παραπάνω εμπεριστατωμένα στοιχεία αποτυπώνουν το γεγονός ότι, το κλίμα, η φύση και ο τρόπος ζωής μπορεί να κάνουν την Ελλάδα έναν πολύ ελκυστικό προορισμό, ωστόσο οι σοβαρές δομικές ελλείψεις και ιδιαίτερα η καθυστέρηση στο ψηφιακό μετασχηματισμό τόσο στις πόλεις μας, όσο και στην περιφέρεια αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για να εργαστεί κάποιος εξ αποστάσεως στη χώρα μας. Επιπλέον στις μεγάλες πόλεις, οι επισκέπτες αυτοί έρχονται αντιμέτωποι και με άλλα προβλήματα όπως, η ακρίβεια των αγορών, η εκτίναξη των δαπανών στέγασης ακόμα και το ακριβότερο στην Ευρώπη ίντερνετ, καθώς οι τιμές στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα ήταν 67,4% ακριβότερες από τον μέσο όρο της ΕΕ, το 2022.
Είναι ιδιαίτερα κατατοπιστικό το στοιχείο σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα του MIT Enterprise Forum, πως αν η Ελλάδα προσέλκυε τουλάχιστον 100.000 «ψηφιακούς νομάδες» οι οποίοι θα έμεναν στη χώρα για 6 μήνες, η οικονομία μας θα επωφελούνταν περίπου με 1,6 δις ευρώ.
Τα γραφειοκρατικά εμπόδια, όπως η ψηφιακή νομαδική βίζα είναι καθοριστικής σημασίας για την εικόνα της ετοιμότητας της χώρας μας να δεχθεί αυτού του είδους τους επισκέπτες. Υπάρχουν αναρίθμητα παραδείγματα νομάδων των οποίων εκκρεμούν οι αιτήσεις μέχρι και ένα χρόνο, ενώ η λύση των προσωρινών εγγράφων χωρίς την τυπικά οριστική διευθέτηση της παραμονής τους προκαλεί την αβεβαιότητα, ειδικά σε όσους νομάδες έχουν παιδιά που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία. Αντίθετα, στην Ισπανία και την Κροατία, οι χρόνοι έκδοσης δεν ξεπερνούν τους δύο μήνες, ενώ και το Ίντερνετ είναι οικονομικότερο και πολύ πιο αξιόπιστο.
Για πολλούς νομάδες η επιλογή της ελληνικής περιφέρειας είναι πιο συμφέρουσα επιλογή συγκριτικά με τα αστικά κέντρα, διότι η ποιότητα ζωής είναι σαφώς καλύτερη, ενώ και σε πολλές περιπτώσεις λόγω ειδικού ενδιαφέροντος και τοπικής στήριξης των ψηφιακών αυτών «κοινοτήτων», το ίντερνετ αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα ικανοποιητικό.
Επειδή είτε για τους «ψηφιακους νομάδες» είτε γενικότερα για τους τουρίστες και επισκέπτες το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» θεωρείται παρωχημένο, αν δεν συνδυάζεται με ευρύτερες και συνδυασμένες πολιτικές για τις δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές και ειδικότερα, τα τηλεπικοινωνιακά και ψηφιακά δίκτυα προκειμένου να καταστούν οι πόλεις και τα χωριά μας φιλικότερα στην επίσκεψη και διαμονή από λίγες ημέρες έως και πολλούς μήνες,
Επειδή η ακρίβεια καλπάζει, τα δημόσια νοσοκομεία καταρρέουν, η στεγαστική κρίση έχει ξεπεράσει κάθε αρνητικό όριο, η ατμοσφαιρική ρύπανση πολλαπλασιάζεται, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχουν εγκαταλειφθεί, όπως και ο σιδηρόδρομος, ενώ το διαδίκτυο παρουσιάζει αδικαιολόγητες αδυναμίες συγκριτικά με όσα πληρώνουν οι χρήστες του, με βασικούς χαμένους την εθνική οικονομία και τους πολίτες της χώρας μας,
Επειδή στην περίπτωση που κάποιος ψηφιακός νομάς θέλει να μείνει περισσότερο από λίγους μήνες σύμφωνα με το Ν.4825/2021 μπορεί να κάνει αίτηση για τη χορήγηση διετούς άδειας διαμονής, συνεπώς οι πρωτοβουλίες και τα κίνητρα της πολιτείας μπορούν σχεδιαστούν στη βάση του χρονικού ορίζοντα, διετούς διαμονής ή και μεγαλύτερης,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Τι σκοπεύετε να πράξετε για τη δυσφημιστική θέση της χώρας μας στις σχετικές λίστες κατάταξης των ευρωπαϊκών χωρών που μπορούν να φιλοξενήσουν επάξια εργαζόμενους με εξ αποστάσεως σχέση εργασίας αλλά και «ψηφιακούς νομάδες;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός που υλοποιείται σήμερα για την ειδική αυτή κατηγορία τουριστών και επισκεπτών δεδομένου των υψηλών οικονομικών ωφελειών που αποδεδειγμένα μπορεί να ανακύψουν για τη χώρα μας;
3. Πως ο κρατικός αυτός στρατηγικός σχεδιασμός εξυπηρετεί παράλληλα τις ανάγκες βιώσιμης ανάπτυξης;
4. Ποιες σχετικές δράσεις βελτίωσης των παρεχόμενων τεχνολογικών υπηρεσιών έχουν υλοποιηθεί μέσα στο προηγούμενο έτος και ποιες πρόκειται να πραγματοποιηθούν την τρέχουσα χρονιά;
5. Ποιες πρωτοβουλίες συνδυαστικά λήφθηκαν σε συνεργασία με τα υπόλοιπα Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την εξυπηρέτηση του γενικού σκοπού; Και ποιες ανάλογες ενέργειες έγιναν σε συνεννόηση με τους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και διαδικτύου για τους ίδιους λόγους;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Καραμέρος Γεώργιος
Γραφείο Γιώργου Καραμέρου
βουλευτή A' Ανατολικής Αττικής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
τηλέφωνο γραφείου: 2103257195
Νωρίτερα οι πληρωμές των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2024
Αθήνα, 11/1/2024
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νωρίτερα οι πληρωμές των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2024
Tην πληρωμή των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2024 κατά μία ημέρα νωρίτερα αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ με στόχο την οικονομική διευκόλυνση των συνταξιούχων και προκειμένου να μειωθεί η χρονική απόσταση από την προηγούμενη πληρωμή του μηνός Ιανουαρίου 2024.
Οι ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών. Αναλυτικότερα, οι ημερομηνίες διαμορφώνονται ως ακολούθως:
- Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 θα καταβληθούν:
- οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ),
- οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν.4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχοι Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί από 1.1.2017 και έπειτα) και
- όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (Μη Μισθωτών και Μισθωτών).
- Τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 θα καταβληθούν:
- οι κύριες συντάξεις των τέως Ταμείων Μισθωτών [ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ] καθώς και
- οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.
Από τη Διοίκηση του e-Ε.Φ.Κ.Α.
Aπασχόληση συνταξιούχων εξ ιδίου δικαιώματος..
Νέο νομικό πλαίσιο για την απασχόληση συνταξιούχων εξ ιδίου δικαιώματος (λόγω γήρατος/αναπηρίας), με την αντικατάσταση του άρθρου 20 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85). Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 114 του ν. 5078/2023 με παροχή οδηγιών.
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ & ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ
Νέο νομικό πλαίσιο για την απασχόληση συνταξιούχων εξ ιδίου δικαιώματος (λόγω γήρατος/αναπηρίας), με την αντικατάσταση του άρθρου 20 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85). Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 114 του ν. 5078/2023 με παροχή οδηγιών.
EUROPEAN COMMISSION BANKING AND FINANCE newsletter
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
|
Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024
Απαγόρευση των ζελέδων κάνναβης που επωλούντο στο περίπτερα....
Ζελεδάκια κάνναβης που επωλούντο στα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών, αποσύρονται απο τα σημεία πώλησης.
Με απόφαση του Υπουργού Υγείας κ. Γεωργιάδη, όσα προϊόντα περιέχουν την ουσία HHC εξαϋδροκανναβινόλη, ανήκουν στην κατηγορία των ναρκωτικών ουσιών και αποσύρονται απο όλα ανεξαιρέτως τα σημεία πώλησης
Main results - Eurogroup, 15 January 2024
| |||||
|
"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.