politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
Χθες 11/5/2024 5280 Αυτόν τον μήνα 28255 Τελευταίος μήνας 71316
1/5/2024 Χθες 2831 Τελευταίος μήνας 71316
28/4/2024 Χθες 3683 Αυτόν τον μήνα 64108 Τελευταίος μήνας 64042
27/4/2024
Χθες 2991 Αυτόν τον μήνα 60681 Τελευταίος μήνας 64042
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
ΑΓΓΕΛΙΑ
Δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου της Τουρκίας Recep Tayyip Erdoğan
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020
Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020
Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στο newmoney.gr και στη δημοσιογράφο Φώφη Γιωτάκη
Φ. Γ.: Την Παρασκευή συνεχίσατε και ολοκληρώσατε την κατάθεση σας ως μηνυτής στην ανακρίτρια του Ειδικού Δικαστηρίου για την υπόθεση Παπαγγελόπουλου. Πώς εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί η υπόθεση αυτή ;
Ευ. Β.: Είχα αρχίσει να καταθέτω ως πρώτος μάρτυρας στις 6 Νοεμβρίου. Η κατάθεση διακόπηκε για να επιλυθεί από το Δικαστικό Συμβούλιο το δικονομικό ζήτημα του ρόλου του εισαγγελέα κατά τη διάρκεια της ανάκρισης. Αν απλώς παρακολουθεί ή αν μπορεί να θέτει ερωτήσεις ή να ζητά διευκρινίσεις έστω μέσω της ανακρίτριας. Τελικά το Δικαστικό Συμβούλιο έκρινε κατά πλειοψηφία ότι η εισαγγελέας μπορεί να παρίσταται αλλά χωρίς να θέτει ερωτήσεις ή να ζητά διευκρινήσεις. Αυτή θα αξιολογήσει όμως το υλικό και θα υποβάλλει στο τέλος πρόταση στο Δικαστικό Συμβούλιο που θα εκδώσει το βούλευμά του. Η ανάκριση είναι ενδελεχής, καλύπτει όλες τις πτυχές της υπόθεσης, διεξάγεται με δικονομική ακρίβεια. Ήρθε επιτέλους η ώρα να διερευνηθεί δικαστικά μια σκευωρία που έπληξε τα θεμέλια της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. Πρώτο θύμα υπήρξε η ανεξαρτησία, η ακεραιότητα και η αξιοπιστία της δικαιοσύνης. Για τον λόγο αυτό δεν πρέπει να υπάρχουν παράλληλες εισαγγελικές δομές που μπορούν να λειτουργούν ως κλειστό κύκλωμα, ερήμην των δικαστικών συμβουλίων, με την προτροπή ή την ανοχή της Εισαγγελίας του ΑΠ. Ελπίζω αυτό να αλλάξει με το νέο σχήμα της Εισαγγελίας Οικονομικού Εγκλήματος και Διαφθοράς. Η ανάκριση εκτιμώ ότι θα αποκτήσει γρήγορο ρυθμό γιατί έχουν διεξαχθεί μακρές και λεπτομερείς προκαταρκτικές εξετάσεις. Θα συγκεντρωθούν, υποθέτω, όλες οι σχετικές δικογραφίες, γιατί η ανάκριση αφορά και όλους τους συμμετόχους. Η Δικαιοσύνη καλείται να αποκαταστήσει το κύρος της και να στείλει το μήνυμα ότι κανείς δεν μπορεί να συνωμοτεί σε βάρος του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Φ. Γ.: Ασχολείστε με τα μεγάλα θεσμικά και στρατηγικά ζητήματα και ξέρω ότι δεν θέλετε να αναμειγνύεστε με τα «μικρά». Αυτή την ιστορία με τη μίσθωση μονοκατοικίας στα Λεγραινά από τον κ. Τσίπρα, που την εντάσσετε;
Ευ. Β. : Υπάρχει πράγματι μια θεσμική διάσταση στην υπόθεση αυτή. Ο λεγόμενος πολιτικός πολιτισμός συγκροτείται μέσα από μακροχρόνιες πρακτικές και συναινέσεις. Δεν μπορεί να λειτουργούν άλλοι κανόνες με τεκμήριο ενοχής εναντίον κάποιων και άλλοι κανόνες με τεκμήριο αθωότητας υπέρ κάποιων άλλων. Προσωπικά και θεσμικά είμαι κατά των συμψηφισμών. Κάθε δημόσιο πρόσωπο υψηλά ιστάμενο λόγω της θεσμικής του θέσης, γνωρίζει ποια ενέργεια ή συναλλαγή του ή συνθήκη που αφορά τη ζωή του μπορεί να γίνει αντικείμενο δημοσίου ελέγχου και κριτικής. Αν θέλει να το αποφύγει ή να το προλάβει αυτό, που είναι σύμφυτο με τη δημοκρατία και την ελευθερία του Τύπου, μπορεί να κάνει κάτι απλό. Να ανακοινώνει εγκαίρως και με όλα τα στοιχεία το γεγονός ή την εξέλιξη. Αλλιώς πρέπει να περιμένει τον εκ των υστέρων δημόσιο έλεγχο με τους σκληρούς πρακτικούς του κανόνες και να είναι έτοιμος να απαντήσει με πλήρη, συγκεκριμένο και πειστικό τρόπο.
Φ. Γ.: Μήπως στο θέμα των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Τουρκίας και μάλιστα της επιβολής εμπάργκο όπλων, περάσαμε κάτω από τον πήχη, έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα στο τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο;
Ευ. Β.: Για να είμαι ειλικρινής δεν με εξέπληξε ούτε η στάση των εταίρων (συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας ) ούτε η επιλογή των διατυπώσεων στο κείμενο των συμπερασμάτων. Κάπως έτσι θα γινόταν. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο χειρισμός των θεμάτων εξωτερικής πολιτικής, ιδίως όταν σε αυτά εμπλέκονται τα συμφέροντα και οι εκτιμήσεις πολλών άλλων χωρών, όπως συμβαίνει στην ΕΕ, δεν γίνεται με τους βολονταριστικούς και επικοινωνιακούς όρους της εσωτερικής πολιτικής. Επειδή δημιουργείται μια επικοινωνιακή εικόνα στην Ελλάδα ή ακόμη και σε ορισμένα ξένα μέσα ενημέρωσης, δεν αλλάζει το στρατηγικό πλαίσιο ούτε μεταβάλλονται οι προτεραιότητες άλλων. Τους τελευταίους μήνες έχω πει πολλές φορές ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να γίνεται ούτε λαγός ούτε ουρά κάποιας άλλης χώρας. Πρέπει εμείς οι ίδιοι να έχουμε πάντα τον έλεγχο του ρυθμού των Ελληνοτουρκικών σχέσεων, τουλάχιστον ως προς τις δικές μας επιλογές και αντιδράσεις. Αυτό περιλαμβάνει, σε πανεθνικό επίπεδο, και τη σαφή στρατηγική επιλογή της ελληνοκυπριακής πλευράς για το πλαίσιο του κυπριακού.
Φ.Γ.: Συρρέουν πολλά προβλήματα και όλα τα μέτωπα είναι ανοικτά αρχίζοντας βέβαια από την πανδημία. Βλέπουμε δυστυχώς το lockdown να έχει τη φορά αυτή μειωμένη αποτελεσματικότητα και ο ορίζοντας να είναι ασαφής παρά την έγκριση πολλών εμβολίων και την έναρξη των εμβολιασμών στο ΗΒ. Τι συνέβη; Πώς θα επανέλθουμε στην « κανονικότητα»
Ευ. Β.: Δεν βοηθά καταρχάς καθόλου η τάση που υπάρχει να εξαγγέλλουμε το τέλος της κρίσης και την πρόωρη επάνοδο στην περιβόητη «κανονικότητα» που δεν θα είναι σε καμία περίπτωση επιστροφή στην κατάσταση που ξέραμε πριν την πανδημία. Την άνοιξη η Ελλάδα κέρδισε τη μάχη της πανδημίας και των εντυπώσεων γιατί κινήθηκε έγκαιρα - μια εβδομάδα πριν ή μια εβδομάδα μετά είναι καθοριστική παράμετρος - και εφάρμοσε αυστηρά τα μέτρα. Μετά όμως υπήρξε χαλάρωση. Υπήρξαν κενά στην επιδημιολογική επιτήρηση ιδίως στη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα. Δεν διεξάγονταν επαρκής αριθμός τεστ με την κατάλληλη μέθοδο συγκρότησης του δείγματος. Δεν ελήφθησαν πχ επαρκώς υπόψη επισημάνσεις των ερευνητικών ομάδων του ΑΠΘ που παρακολουθεί τα λύματα και τις καμπύλες. Υπήρξε και περιέργως υπάρχει ακόμη συζήτηση για το δήθεν δίλημμα «υγεία ή οικονομία», όταν είναι πλέον σαφές ότι μόνο η υγεία του πληθυσμού επιτρέπει την επάνοδο της οικονομίας σε σχεδόν πλήρη λειτουργία. Δεν θέλω να αναφερθώ σε ζητήματα οργάνωσης των υπηρεσιών υγείας πέραν των ΜΕΘ, στην πρωτοβάθμια φροντίδα και την κατ´οίκον νοσηλεία ασθενών με Covid, στη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, στη διατίμηση των τεστ κ.ο.κ. Προφανώς απαιτείται υψηλό αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης. Αλλά το κράτος είναι αρμόδιο και υπεύθυνο για τη δημόσια υγεία και την ατομική υγεία κάθε προσώπου που βρίσκεται στην επικράτεια. Είναι επίσης αρμόδιο να υποκαθιστά την τυχόν έλλειψη ατομικής ευθύνης με νομικά μέτρα καταναγκασμού. Όταν υπάρχουν καθοριστικές διάφορες στις συνθήκες κατοικίας ( πχ τετραγωνικά μέτρα ανά άτομο) ή το αντικείμενο εργασίας ( πχ άλλος με τηλεργασία από το σπίτι του και άλλος σε βιομηχανία παραγωγής προϊόντων κρέατος) η ατομική ευθύνη ως « οριζόντια» έννοια διασταυρώνεται κατά περίπτωση με ριζικά διαφορετικές υγειονομικές προκλήσεις. Εδώ μόνο το κράτος μπορεί να δώσει λύσεις.
Φ. Γ.: Θεωρείτε ότι η Ελλάδα επωφελείται ήδη και θα επωφεληθεί τους επόμενους μήνες επαρκώς από τα μέτρα σε επίπεδο ΕΕ και ιδίως από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και από το κολοσσιαίο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ; Συνδέονται όλα αυτά με τις προτάσεις της Επιτροπής Πισσαρίδη ;
Ευ. Β.: Προφανώς επωφελείται η Ελλάδα και θα επωφεληθεί την επόμενη περίοδο ακόμη περισσότερο. Υπάρχουν όμως παράλληλες κινήσεις σε πολλά επίπεδα. Λόγω της αναστολής του Συμφώνου Σταθερότητας κάθε χώρα χορηγεί κρατικές ενισχύσεις στις επιχειρήσεις της ανάλογα με τις δημοσιονομικές της δυνατότητες. Για παράδειγμα, η Γερμανία μπορεί να το κάνει αυτό πολύ περισσότερο από όσο η Ελλάδα. Η ποσοτική χαλάρωση ενισχύει με ρευστότητα τις χώρες ανάλογα με τον όγκο των κρατικών ή εταιρικών ομολόγων που είναι διαθέσιμα και επιλέξιμα. Επωφελείται η Ελλάδα, αλλά άλλες χώρες επωφελούνται πολύ περισσότερο. Μετά δε το τέλος του προγράμματος και της πανδημίας η Ελλάδα θα πρέπει να διευθετήσει πάλι το δημόσιο χρέος της πρωτίστως προς τον ESM και δευτερευόντως προς την ΕΚΤ, ενώ οι άλλες χώρες, ακόμη και η Ιταλία, θα έχουν μια πολύ πιο εύκολη διευθέτηση με την ΕΚΤ. Δημιουργούνται συνεπώς πολλές νέες ανισότητες σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Στο εσωτερικό της χώρας η διάσωση των επιχειρήσεων και των θέσεων εργασίας γίνεται προφανώς με βάση το υφιστάμενο μοντέλο της ελληνικής οικονομίας. Ταυτοχρόνως όμως πρέπει να προωθηθούν και να χρηματοδοτηθούν μεταρρυθμίσεις και αναδιαρθρώσεις που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα με μοχλό το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ και αυτό πρέπει να εναρμονισθεί με τους στόχους που αναδεικνύει η Έκθεση Πισσαρίδη. Η κυβέρνηση στο μεταξύ έχει ήδη δρομολογήσει διαρθρωτικές αλλαγές ( πχ στην επικουρική ασφάλιση ) που και αυτές πρέπει να ενταχθούν σε ένα συνολικό σχέδιο. Όλα δε αυτά είναι αδύνατο να κινηθούν χωρίς το μοχλό του τραπεζικού συστήματος που έχει τα δικά του κριτήρια επιλεξιμότητας και κατανάγκη τις δικές του προτεραιότητες βιωσιμότητας. Συνεπώς το κράτος πρέπει να συμπληρώσει τα κενά σε συνεργασία με τις τράπεζες. –
https://www.newmoney.gr/roh/politiki/ev-venizelos-sto-newmoney-i-ellada-den-prepi-na-ginete-lagos-allis-choras/
Ομιλία Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια για τον Προϋπολογισμό του 2021
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β3’ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 13 Δεκεμβρίου 2020
Ομιλία Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, κατά τη συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων για τον Προϋπολογισμό του 2021
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι, η συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2021 γίνεται σε μια
εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία. Η πανδημία αφήνει βαρύ αποτύπωμα παγκοσμίως. Και
παρά την πρωτοφανή προσπάθεια η χώρα μας πληρώνει βαρύ τίμημα. Τρεισήμισι και
πλέον χιλιάδες συμπολίτες μας, συνάνθρωποί μας, φίλοι μας, συγγενείς μας δεν θα
είναι μαζί μας τις ημέρες των Χριστουγέννων.
Η
Ελλάδα παρά την τεράστια θλίψη όλων μας μάχεται να σταθεί όρθια. Στα
νοσοκομεία, στους χώρους εργασίας αλλά και στα σπίτια, τηρώντας τα μέτρα.
Ελπίζουμε
όλοι ότι η δοκιμασία προσεγγίζει το τέλος της. Το Υπουργείο Εξωτερικών με τη
νέα πολιτική προσέγγιση επιχειρεί να συμβάλει στην προσπάθεια ανάκαμψης.
Μαζί
με τον αρμόδιο Υφυπουργό τον κ. Κώστα Φραγκογιάννη, έχουμε ενσωματώσει στη
στοχοθεσία της κεντρικής Υπηρεσίας, αλλά και των διπλωματικών μας Αρχών,
δράσεις προώθησης της εξωστρέφειας και της περιφερειακής και διεθνούς
οικονομικής συνεργασίας.
Γίνεται
μια πολύ σκληρή προσπάθεια για την προσέλκυση επενδύσεων σε ανταγωνιστικό
περιβάλλον η οποία όμως φέρνει σαφή και γνωστά σε εσάς αποτελέσματα.
Στο
πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού το Υπουργείο Εξωτερικών μεταμορφώνει
πλήρως τις παρεχόμενες προξενικές υπηρεσίες. Μαζί με τον Υφυπουργό τον κ.
Βλάσση εισάγουμε ψηφιακά εργαλεία τα οποία ήδη εφαρμόζονται πιλοτικά στις
Προξενικές μας Αρχές στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Προγραμματίζεται
να επεκταθούν στο σύνολο των Αρχών μας εντός του επόμενου έτους. Θα είναι μια
καινούργια εποχή για τις υπηρεσίες που παρέχουν οι ελληνικές προξενικές Αρχές.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι έρχομαι στο στενό πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής. Τους
τελευταίους μήνες όπως ξέρετε προβήκαμε σε συμφωνίες οριοθέτησης των θαλασσίων
Ζωνών μας με την Ιταλία και με την Αίγυπτο.
Και
επίσης συμφωνήσαμε πρόσφατα με την Αλβανία να παραπέμψουμε, μετά από επέκταση
των χωρικών μας υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, και υπό τους όρους της UNCLOS το
ζήτημα στο διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Κλείσαμε
έτσι εκκρεμότητες δεκαετιών και αντιστρέψαμε το τουρκικό αφήγημα περί δήθεν
κακομαθημένου παιδιού της Ευρώπης, περί δήθεν μαξιμαλιστικών θέσεων της
Ελλάδας.
Η
εξωτερική πολιτική της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, έχει αναπτυχθεί επί τη βάση ενός
σαφούς μοντέλου στρατηγικής κύκλων αλληλο-τεμνόμενων οι οποίοι επίσης τέμνονται
από τους διαχρονικούς άξονες της εξωτερικής μας πολιτικής, δηλαδή το Κυπριακό
και την ελληνοτουρκική διαφορά.
Για
την Ευρωπαϊκή Ένωση που αποτελεί βασικό κύκλο δραστηριοποίησης και διαχρονική
προτεραιότητα επιτρέψτε μου να αναφερθώ στη συνέχεια σχετικά και με τις
πρόσφατες εξελίξεις.
Όσον
αφορά την περιοχή της άμεσης γειτονιάς μας, τα Βαλκάνια προωθούμε και
υποστηρίζουμε την ευρωπαϊκή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων επί τη βάσει της
πρωτοβουλίας της Θεσσαλονίκης και της σχετικής αιρεσιμότητας.
Δημιουργούμε
νέες ευκαιρίες και προοπτικές με έμφαση στη διασυνδεσιμότητα αλλά και στον
αμυντικό τομέα.
Στη
Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, στις χώρες του Κόλπου δημιουργείται
– ελπίζω να το παρατηρείτε – μια νέα αρχιτεκτονική η οποία φτάνει μέχρι την
Ινδία. Διευρύνουμε τις διμερείς και τριμερείς μας σχέσεις καθώς και το
συμβατικό πλαίσιο σε κρίσιμους τομείς όπως η άμυνα και η οικονομία με χώρες όπως
το Ισραήλ, η Αίγυπτος, η Ιορδανία, ο Λίβανος, το Ιράκ, η Σαουδική Αραβία, τα
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Μπαχρέιν, το Ομάν.
Ιδιαίτερη
αναφορά πρέπει να κάνω στην υπογραφή στο πλαίσιο της πρόσφατης επίσκεψης του
Πρωθυπουργού στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα της στρατηγικής εταιρικής σχέσης και
της διμερούς συμφωνίας στους τομείς εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας.
Είναι
η πρώτη τέτοια συμφωνία που υπογράφει η Ελλάδα μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο.
Αυτή την εβδομάδα επισκέφθηκα την Ιορδανία, προηγουμένως το Ιράκ,
προγραμματίζονται οι επόμενες επισκέψεις στη Σαουδική Αραβία και το Μπαχρέιν
και αναμένουμε σύντομα τον Ινδό Υπουργό Εξωτερικών στην Αθήνα.
Παρά
τα προβλήματα που δημιουργεί η κρίση της πανδημίας, δημιουργούμε νέες
πραγματικότητες συνεργαζόμενοι στενά με τις Ηνωμένες Πολιτείες και με τη Γαλλία
γι' αυτό τον σκοπό.
Έχουμε
δημιουργήσει συναντιλήψεις για θέματα με την Αλγερία, το Μαρόκο αλλά και
Τυνησία. Χώρες, τις οποίες έχω επισκεφθεί τους τελευταίους μήνες. Και είμαστε
παρόντες στον Καύκασο.
Όσον
αφορά στις Ηνωμένες Πολιτείες οφείλω να αναφερθώ στην άκρως επιτυχή συνεργασία
με τον απερχόμενο Υπουργό Εξωτερικών τον κ. Μάικ Πομπέο. Ξέρετε δεν υπάρχει
στην ελληνική ιστορία προηγούμενο τόσων συναντήσεων των δυο Υπουργών Εξωτερικών
σε δεδομένο χρονικό διάστημα. Με κορωνίδα την ανανέωση της συμφωνίας αμοιβαίας
αμυντικής συνεργασίας και την περαιτέρω αναβάθμιση του ρόλου της Σούδας, αλλά
και την είσοδο της Αλεξανδρούπολης στον κοινό αμυντικό σχεδιασμό. Θέλω να σας
πω ότι ήδη έχουμε ξεκινήσει τις συνομιλίες για τη νέα MDCA.
Ιδιαίτερη
μνεία θα πρέπει να κάνω και το αξίζει στην ξεκάθαρη θέση που εξέφρασε ο
Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών κατά και την τελευταία Σύνοδο των Υπουργών
Εξωτερικών του ΝΑΤΟ. Στιγμάτισε ξεκάθαρα τον αποσταθεροποιητικό ρόλο της Τουρκίας
στο ΝΑΤΟ και στην περιοχή. Δεν υφίσταται ιστορικό προηγούμενο τέτοιας
τοποθέτησης Αμερικανού Υπουργού στο ΝΑΤΟ.
Οι
μέχρι τώρα τοποθετήσεις του νεοεκλεγέντος Προέδρου Μπάιντεν σε ζητήματα
ελληνικού ενδιαφέροντος και οι ανακοινωθείσες επιλογές του επιτελείου του, μας
δίνουν το δικαίωμα να αισιοδοξούμε ακόμη περαιτέρω για τις προοπτικές των
ελληνοαμερικανικών σχέσεων.
Ρωσία.
Η επιτυχής επίσκεψη του κ. Λαβρόφ στην Αθήνα, απετέλεσε σημαντικό βήμα προς τον
κοινό στόχο της επανεκκίνησης των ελληνο-ρωσικών σχέσεων. Σημειώνω την καθαρή
τοποθέτησή του για το αυτονόητο κατά το Διεθνές Δίκαιο δικαίωμα της Ελλάδας να
επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια στο Αιγαίο. Ο κ. Λαβρόφ διέλυσε
έναν ιστορικό μύθο.
Με
την Κίνα προσβλέπουμε επίσης στην ανάπτυξη των ήδη στενών οικονομικών μας
σχέσεων.
Προσπαθούμε
να αξιοποιήσουμε τη συμμετοχή μας στον ΟΗΕ με τον πιο επωφελή τρόπο. Μετέχουμε
σε όλες τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της ειρήνης και της σταθερότητας στην
ευρύτερη περιοχή μας.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι όταν υπήρξαμε απόντες, όπως στη Συρία και Λιβύη, το
πληρώσαμε ακριβά.
Το
ίδιο πράττουμε και στους περιφερειακούς Οργανισμούς ασφάλειας, όπως το ΝΑΤΟ και
ο ΟΑΣΕ. Δημιουργούμε μαζί με την Κύπρο μόνιμη Γραμματεία των τριμερών και
τετραμερών συνεργασιών στη Λευκωσία. Είμαστε παρόντες, όπως έχουμε καθήκον, σε
ευαίσθητους τομείς που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ολοκληρώσαμε μια καθ'
όλα επιτυχή Προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρώπης υπό την ηγεσία του Αναπληρωτή
Υπουργού του κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Προωθούμε
τη σύσφιξη σχέσεων με χώρες που μέχρι τώρα τις θεωρούσαμε εκτός του βεληνεκούς
και ενδιαφέροντός μας. Αναφέρομαι στην Ινδία, η οποία είναι παρούσα στο μεγάλο
έργο του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου.
Βλέπουμε
καθαρά την Αφρική, ανοίγουμε Πρεσβεία στη Σενεγάλη. Διευρύνουμε την παρουσία
μας στην ευαίσθητη περιοχή του Σαχέλ. Δίνουμε ώθηση στις σχέσεις μας με τον
Καναδά. Η επιτυχής επίσκεψη του Καναδού ομολόγου μου τον Οκτώβριο στην Αθήνα
ήταν η πρώτη μετά από 20 χρόνια.
Πολύτιμος
συμπαραστάτης μας είναι πάντα ο Ελληνισμός της διασποράς.
Στους
διαχρονικούς μας άξονες δεσπόζει το Κυπριακό. Οι προκλητικές και παράνομες
ενέργειες της Τουρκίας στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου και στην Κυπριακή
Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη δεν συμβάλλουν στη δημιουργία εποικοδομητικού
κλίματος. Αρνητικότατα αξιολογούνται και οι δηλώσεις του νέου Τουρκοκύπριου
ηγέτη του κ. Τατάρ.
Όλοι
μας νομίζω έχουμε συμφωνήσει σε αυτή την αίθουσα ότι ο μόνος τρόπος να λυθεί το
Κυπριακό είναι η επανέναρξη των διαπραγματεύσεων, επί τη βάσει των αποφάσεων
του Συμβουλίου Ασφαλείας και της πλήρους εφαρμογής του κοινοτικού κεκτημένου.
Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση σε στενή συνεργασία και απόλυτη σύμπνοια
με την Κυπριακή Κυβέρνηση.
Σε
σχέση με την Τουρκία η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει καταστήσει σαφές ότι θα
επιθυμούσαμε μια διαχρονική σχέση καλής γειτονίας βασισμένη στον πλήρη σεβασμό
του Διεθνούς Δικαίου. Ενδεχομένως, εάν η Τουρκία η ίδια το επιθυμεί, και με
ζωντανή την ευρωπαϊκή της προοπτική. Παραμένουμε πάντα ανοιχτοί σε διάλογο, στο
πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου.
Όμως
η τουρκική Κυβέρνηση οφείλει να αποδείξει εμπράκτως ότι προσυπογράφει το
διάλογο στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου και αυτή η επιλογή της Τουρκίας θα
πρέπει να έχει διάρκεια. Να μην είναι ευκαιριακή. Να συνιστά χαρακτηριστικό
επιλογής πολιτικής, όχι σημαία ευκαιρίας.
Και
θέλω να σας πω ότι η στάση της Ελλάδας δεν υπαγορεύεται από την οποιαδήποτε
τιμωρητική διάθεση. Υπαγορεύεται από τη συνταγματική υποχρέωση υπεράσπισης της
κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Και εκπτώσεις δεν χωρούν
ανεξαρτήτως Υπουργού, ανεξαρτήτως Κυβερνήσεως, ανεξαρτήτως στάσης άλλων χωρών,
ανεξαρτήτως στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανεξαρτήτως στάσης οιουδήποτε.
Διαπιστώνουμε,
όχι πλέον μόνο εμείς, αλλά και μια διαρκώς αυξανόμενη μερίδα της διεθνούς
κοινότητας ότι η Τουρκία του 21ου αιώνα αλλάζει ριζικά. Αναβιώνει ο εθνικισμός,
συνδυάζεται πλέον με έναν έντονο αναθεωρητισμό, ένα νεοθωμανικό έντονο
ισλαμισμό, με εμφανή αποκλίνουσα πορεία από τις δυτικές αξίες όπως η
δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο σεβασμός του κράτους Δικαίου.
Η
αποσταθεροποιητική παρουσία της Τουρκίας στη Συρία, στη Λιβύη, στο Ιράκ, στον
Καύκασο είτε δια εισβολών, είτε σαν γραφείο ταξιδίων τζιχαντιστών απειλεί
συνολικά την Ευρώπη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή.
Η
υποδαύλιση του θρησκευτικού φανατισμού στην καρδιά της Ευρώπης, η
εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού, η προσπάθεια διεμβολισμού του ΝΑΤΟ, η
απόπειρα δημιουργίας μιας νέας τουρκικής «Γιάλτας», η απειλή με πόλεμο κατά
κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ εάν ασκήσει το δικαίωμά του
για επέκταση των χωρικών του υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, δικαίωμα που αποτελεί
τμήμα του ευρωπαϊκού κεκτημένου, η στρατιωτικοποίηση ως μέθοδος επίλυσης
διαφορών, η μετατροπή μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς σε τεμένη,
αποτελούν μείζονα πρόκληση για το σύστημα αξιών που εκπροσωπεί η Ευρωπαϊκή
Ένωση, που εκπροσωπεί ο δυτικός κόσμος.
Ενώπιον
του τουρκικού αναθεωρητισμού η Ευρωπαϊκή Ένωση έλαβε στο τελευταίο Ευρωπαϊκό
Συμβούλιο κάποιες αποφάσεις για την Τουρκία. Απέρριψε τους τακτικισμούς της
Τουρκίας με την προσχηματική απόσυρση του Ορούτς Ρέις. Κάνει πλέον λόγο για
ανάγκη διαρκούς αποκλιμάκωσης. Αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε κυρώσεις σε
συγκεκριμένους τομείς, όπως το εμπόριο και η οικονομία. Αναφέρθηκε στην
προοπτική επέκτασης του εύρους του υφιστάμενου καθεστώτος κυρώσεων. Γεωγραφική
επέκταση αλλά και θεματική επέκταση.
Κάλεσε
τέλος για την επιβολή κυρώσεων σε επιπρόσθετα φυσικά και νομικά πρόσωπα που
εμπλέκονται σε παράνομες γεωτρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
Κυρίες
και κύριοι, ουδέποτε ισχυρίστηκε η Κυβέρνηση ότι τα ανωτέρω αρκούν. Ουδέποτε
ισχυρίστηκε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι υπαγορεύουμε στα υπόλοιπα 26 κράτη - μέλη
και εκείνα υπακούουν. Γίνεται διαπραγμάτευση, σκληρή διαπραγμάτευση, από τις ομάδες
εργασίας, τα Υπουργικά Συμβούλια, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Αν
θέλετε την άποψή μας, πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη
αποφασιστικότητα στη λήψη αποφάσεων για την Τουρκία.
Όμως
θα συνεχίσουμε την προσπάθεια, σταθερά με υπομονή με επιμονή. Εξηγούμε σε
αυτούς που πιστεύουν ότι δεν πρέπει να χαθεί η Τουρκία, όπως λένε, ότι η μη
λήψη μέτρων αποτελεί μήνυμα ενθάρρυνσης στο μη φιλοευρωπαϊκό, μη
εκσυγχρονιστικό τμήμα της τουρκικής κοινωνίας.
Αντίθετα
η λήψη μέτρων αποτελεί μήνυμα ενθάρρυνσης στο φιλοευρωπαϊκό και στο
εκσυγχρονιστικό μέρος της τουρκικής κοινωνίας. Εάν η παρούσα αλαλάζουσα
τουρκική πολιτική κριθεί επιτυχής, τότε όσοι μέσα στην Τουρκία πιστεύουν στις
ανθρώπινες αξίες της ειρήνης και της ασφάλειας, όσοι μέσα στην Τουρκία
πιστεύουν στα ανθρώπινα δικαιώματα και στη σύγκλιση με την Ευρώπη, μένουν
μετέωροι, μένουν προδομένοι από την Ευρώπη, την ιδεολογική τους πατρίδα που ο
Ατατούρκ προσπάθησε να τους εντάξει.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι, πέρα από τις πικρίες και τις απογοητεύσεις δικαιολογημένες
ή αδικαιολόγητες, η Ευρώπη είναι το κοινό μας σπίτι.
Αρχίζει
να αντιλαμβάνεται, αλλά αργεί, διστάζει και μερικές φορές και οπισθοδρομεί.
Οφείλει όμως η Ευρώπη να αντιμετωπίσει και να συνειδητοποιήσει την γεωπολιτική
της ευθύνη. Οφείλει να αντιληφθεί την ευθύνη της για την περιφερειακή ασφάλεια
και σταθερότητα, για την ασφάλεια όλων των πολιτών της έναντι εξωτερικών
απειλών.
Για
την προάσπιση του κράτους Δικαίου, και του ευρωπαϊκού κεκτημένου που είναι το
θεμέλιο αυτού του μοναδικού εγχειρήματος στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Και
δεν σας μιλώ μόνο ως ο Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, σας μιλώ σαν
αφοσιωμένος πολίτης της Ευρώπης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αρχικά δημιουργήθηκε για να
εξαλείψει από την Ευρώπη τον πόλεμο. Πως μπορεί να εμφανίζεται ότι ανέχεται την
απειλή πολέμου κατά μελών της ευρωπαϊκής οικογένειας;
Ή
αν θέλετε, ποιου οπλικού συστήματος το εξαγωγικό αποτύπωμα υπερβαίνει το
αποτύπωμα της προάσπισης του Διεθνούς Δικαίου;
Οφείλω
να επισημάνω ότι την ώρα που η Ευρώπη καθυστερεί, οι Ηνωμένες Πολιτείες
φαίνεται να αντιλαμβάνονται διαυγέστερα. Αξιοποιούν το γεωπολιτικό τους βάρος
έναντι της Τουρκίας, ιδιαίτερα στον κρίσιμο τομέα των εξοπλισμών. Όπως
γνωρίζετε, αυτή την εβδομάδα εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από το Κογκρέσο το
νομοσχέδιο που προβλέπει επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία εντός 30 ημερών, λόγω
της προμήθειας του γνωστού συστήματος των S-400.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι, ο χρόνος που έρχεται είναι ιδιαίτερα κρίσιμος. Η
εξωτερική πολιτική δεν αποτελεί τον ιδανικό χώρο για κομματική αντιδικία. Η
Κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο Πρωθυπουργός πολιτεύονται με σοβαρότητα, με κριτήριο
τη δημιουργία εθνικών συναινέσεων μέσα από διαρκή ενημέρωση των Κομμάτων και
ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων. Με αυτό τον τρόπο θα πορευτούμε και το ’20-’21
αντιμετωπίζοντας την τουρκική επιθετικότητα και την ευρωπαϊκή διστακτικότητα.
Σας
ευχαριστώ πολύ
ΑΘ. ΜΠΟΥΡΑΣ Αντιπρόεδρος ,Βουλευτής Δυτ. Αττικής Ν.Δ.:Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) Μεγάρων
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
Αντιπρόεδρος ,Βουλευτής Δυτικής Αττικής – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 14-12-2020
Στο αμέσως επόμενο
Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος &Ενέργειας
(ΥΠΕΝ) θα συζητηθεί το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) Μεγάρων προκειμένου
να οριστικοποιηθεί η έγκρισή του.
Όλο το προηγούμενο
διάστημα ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Δυτικής Αττικής, κ. Αθανάσιος
Μπούρας, σε άμεση συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας
κ. Σπύρο Κορώση, έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, τόσο με την Διοικητική
Ιεραρχία του ΥΠΕΝ, όσο και με τον Αρμόδιο Υφυπουργό, κ. Δημήτριο Οικονόμου,
ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες.
Η ολοκλήρωση του ΓΠΣ
Μεγάρων θα αποτελέσει πλέον σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη της περιοχής.
Βουλή
των Ελλήνων, 100 21 Αθήνα-τηλ.:2103708401-2, fax: 2103707888
Θεμιστοκλέους
3, 10677 Αθήνα, Τηλ.: 210 3303066, Φαξ: 210 3301970
e-mail: vice.president_c@parliament.gr, bouras@parliament.gr
ΟΠΑ : Building Technology Transfer and Acceleration Capacity in Greek Universities and Research Centers
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ / PUBLIC RELATIONS OFFICE
OIKONOMIKO ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πατησίων 76, 104 34, Αθήνα / 76, Patission Street, Athens, 104 34, Greece
Τηλ./Tel. : +30 210 8203216, +30 210 8203218
Φαξ / Fax : +30 210 8203483
E-mail : pr-office@aueb.gr
Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2020
Το Uni.Fund και το Ίδρυμα Ωνάση επεκτείνουν τη συνεργασία τους για την υποστήριξη της Μεταφοράς Τεχνολογίας στην Ελλάδα
Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020 το Uni.Fund και το Ίδρυμα Ωνάση διοργάνωσανδιαδικτυακήεκδήλωσημεθέμα «Building Technology Transferand Acceleration Capacity in Greek Universities and Research Centers», επεκτείνοντας τη συνεργασία τους για την υποστήριξη της Μεταφοράς Τεχνολογίας στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση αποτέλεσε την εναρκτήρια εκδήλωση μίας σειράς workshops που έχουν σχεδιαστείαπό το Uni.Fund και το Ίδρυμα Ωνάση, τα οποία θα υλοποιηθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 με στόχο την ανάπτυξη της Μεταφοράς Τεχνολογίας στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα. Στόχος είναι να υποστηριχθεί η ουσιαστική προσπάθεια που έχει ξεκινήσει γύρω από τη δημιουργία Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας (TechnologyTransferOffices–TTOs) στα ελληνικά Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα, να αποσαφηνιστεί ο ρόλος τους και να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τη διαδικασία σύστασης, τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας ενός τέτοιου γραφείου.
Την εκδήλωση προλόγισε ο Δρ. Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, εντάσσοντας την πρωτοβουλία στο σύνολο των δράσεων που έχει αναλάβει το Ίδρυμα προκειμένου να υποστηρίξει την καινοτομία, τις επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες. Το Ίδρυμα Ωνάση στέκεται αρωγός της έρευνας και της καινοτομίας μέσα από την έμπρακτη υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Συμμετέχει στο Uni.Fund και σε άλλα Funds χρηματοδότησης διανοητικής ιδιοκτησίας και καινοτομίας.Έχει δώσει περισσότερες από 150 υποτροφίες τα τελευταία χρόνια στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, επιστήμης των δεδομένων και καινοτομίας.Έχει δημιουργήσει επιταχυντή σε συνεργασία με το NewMuseum στη Νέα Υόρκη με έμφαση στις διεπιστημονικές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, τεχνητής νοημοσύνης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο κος Παπαδημητρίου τόνισε ότι τo Ίδρυμα Ωνάση αντιλαμβάνεται την κοινωφέλεια ως επένδυση στους ανθρώπους, στις ικανότητές τους, στα διανοητικά τους δημιουργήματα, στα όνειρά τους.Με την πρωτοβουλία υποστήριξης της μεταφοράς τεχνολογίας που πραγματοποιεί το Ίδρυμα Ωνάση σε συνεργασία με το Uni.Fund,φέρνουμε μαζί τον ερευνητικό και τον ακαδημαϊκό κόσμο, τις ερευνητικές υποδομές και τα κεφάλαια καινοτομίας. Αποδεικνύουμε έτσι έμπρακτα ότι μαζί έχουμε τις δυνάμεις όχι απλώς για να ανατρέψουμε το braindrain, αλλά για να πετύχουμε το ideasgain που η οικονομία και κοινωνία ζητούν.
O Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ΚαθηγητήςΒασίλης Διγαλάκης επισήμανε ότι, ενώ η ελληνική έρευνα καταγράφει διαρκώς σημαντικές επιτυχίες- γεγονός που αποτυπώνεται και στους διεθνείς δείκτες- η παραγόμενη γνώση δεν αξιοποιείται με την ίδια επιτυχία. Τόνισε ωστόσο, ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για να επιτευχθεί η σύνδεση της έρευνας με την κοινωνία και την πραγματική οικονομία, εκπληρώνοντας έτσι και την τρίτη αποστολή της ανώτατης εκπαίδευσης. Ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε σε σημαντικές τομές που θα εισαχθούν με τον νέο νόμο – πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, ο οποίος πρόκειται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα. Μια τέτοια τομή είναι η θεσμοθέτηση των Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας και η υποστήριξή τους με σημαντικά κονδύλια σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης. Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε ακόμη σε σειρά πρωτοβουλιών, που αναλαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την ανάπτυξη της καινοτομικής ικανότητας της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως είναι η συνεργασία στο πλαίσιο HE Innovate με τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η νέα συνεργασία με την Ολλανδική Πρεσβεία, το OrangeGrove και το AmsterdamCenterforEntrepreneurship, αλλά και η συνέργεια με την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη των TTOs, του Ιδρύματος Ωνάση και του Uni.Fund.
Ο κ. Χρίστος Δήμας, Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υπεύθυνος για την Έρευνα, την Καινοτομία και την Τεχνολογία, επεσήμανε ότι στρατηγική προτεραιότητα στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποτελεί η προώθηση ουσιαστικών εργαλείων και πολιτικών που συμβάλλουν στην ενίσχυση του εγχώριου οικοσυστήματος καινοτομίας. Σε αυτό το μίγμα πολιτικής για την ενίσχυση της Έρευνας εντάσσεται και η καλλιέργεια συνθηκών για την αποτελεσματική Μεταφορά Τεχνολογίας. Η Μεταφορά Τεχνολογίας είναι η διαδικασία με την οποία μεταφέρεται η Τεχνολογία από τους Οργανισμούς και τις Ομάδες στις οποίες αναπτύσσεται, σε μια ευρύτερη γκάμα χρηστών που θα τη μετατρέψουν σε Προϊόντα & Υπηρεσίες. Στόχος της Πολιτείας είναι να δημιουργηθούν οι προοπτικές σύνδεσης της έρευνας των Ερευνητικών Κέντρων και των ΑΕΙ με την πραγματική οικονομία, γι’ αυτό και τα δύο συναρμόδια Υπουργεία βρίσκονται σε στενή συνεργασία.
Τη διεθνή διάσταση του θέματος παρουσίασαν στην εκδήλωση με σχετικές εισηγήσεις η KαθηγήτριαFaziletVardarSukan, Διευθύντρια τουSabanciUniversity SUNUM Nanotechnology Research Center και μέλος του EPO AcademyAdvisoryBoard και ο Δρ. Αλέξανδρος Παπαδερός, ΑναπληρωτήςΔιευθυντήςτουΓραφείουγιατηνΈρευνακαιτηνΚαινοτομίατουTechnicalUniversityofMunich (TUM).
Η κα Vardarαναφέρθηκε στη συμβολή των ΤΤΟs στη δημιουργίακοινωνικο-οικονομικής προστιθέμενης αξίας μέσω της αξιοποίησης της έρευνας.Παρουσίασε την εξέλιξη του ρόλου των ΤΤΟs, τονίζοντας ότι αυτά πλέον καλούνται να ανταποκριθούν συνδυαστικά στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, την επιχειρηματική εκπαίδευση των ερευνητικών ομάδων, την ωρίμανση των ιδεών τους για την έξοδο στην αγορά, αλλά και τη σύνδεσή τους με τις επιχειρήσεις.
Αντίστοιχα ο κ. Παπαδερός αναφέρθηκε στο επιτυχημένο παράδειγμα του TechnicalUniversityofMunich, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη δημιουργίας ενός οικοσυστήματος στο πλαίσιο του οποίου η ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα συνδέεται και συνεργάζεται με την αγορά, τις μεγάλες αλλά και τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Ανέλυσε επίσης τη δομή ενός ΤΤΟ και έκανε αναφορά στους δείκτες μέτρησης και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου.
ΣτηνεκδήλωσηεπίσηςσυμμετείχανμεεισηγήσειςοΔρ. Πρόδρομος Τσιαβός, Διευθυντής Ψηφιακής Ανάπτυξης και ΚαινοτομίαςστοΊδρυμαΩνάση, και ο κ. Κωνσταντίνος Λαύκας, Partnerτου Uni.Fund, οι οποίοι αναφέρθηκαν αντίστοιχα στην ανάπτυξη κατάλληλων ικανοτήτων για τη διαχείριση της Διανοητικής Ιδιοκτησίας από τα ΤΤΟsκαι τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ένα TechTransferFund στην ενίσχυση της Μεταφοράς Τεχνολογίας.
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο κ. Σπυρίδων Φλογαΐτης Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου, και οκ. Ιωάννης Κατσογιάννης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.
Από τις τοποθετήσεις των προσκεκλημένων ομιλητών προέκυψε ότιτα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται μια σημαντική δυναμική για τη σύνδεση της έρευνας που παράγεται στην Ελλάδαμε την αγορά και την πραγματική οικονομία, η οποία υλοποιείται -σε πολιτικό επίπεδο- με συνέργειες και πρωτοβουλίες των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Ανάπτυξης,αλλά και μέσω της ενεργοποίησης του ελληνικού οικοσυστήματος επιχειρηματικότητας. Ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν ήδη αξιοποιηθεί σε άλλες χώρες, διαμορφώνεται ένας διττός στόχος για τα Γραφεία Μεταφοράς Τεχνολογίας, τα οποία καλούνται: α) να προστατεύσουν και να αξιοποιήσουν τη διανοητική ιδιοκτησία, αυξάνοντας τον αριθμό των πατεντών που κατατίθενται, και το ποσοστό αυτών που μετατρέπονται σε πραγματικά προϊόντα και υπηρεσίες που βγαίνουν στην αγορά και β) να στηρίξουν την ίδρυση τεχνοβλαστών και να προσφέρουν υπηρεσίες ωρίμανσης των ερευνητικών ιδεών και ομάδων και ανάπτυξης σχέσεων με την αγορά, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων και τη σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς και την πραγματική οικονομία.
Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης προλόγισε ο πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), καθηγητής κος Δημήτριος Μπουραντώνης, αναφέροντας τους βασικούς άξονες στήριξης της επιχειρηματικότητας μέσα από το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του ΟΠΑ, όπως είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η επιχειρηματική επιτάχυνση νέων ομάδων, η έρευνα και η δικτύωση με το οικοσύστημα. Τόνισε, τέλος, τις συνέργειες και συνεργασίες του Πανεπιστημίου με άλλα Ερευνητικά Κέντρα και Πανεπιστήμια εδώ και 13 χρόνια και υποστήριξε τις προοπτικές συνεργασίας και σε ευρύτερα επίπεδα.
Στο κλείσιμο της διοργάνωσης, απονεμήθηκαν τα βραβεία του Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας που για 10η συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε στο ΟΠΑ. Το πρώτο βραβείο κατέκτησε η επιχειρηματική ιδέα “Snabbmed”, μια εφαρμογή σύνδεσης επαγγελματιών υγείας με ασθενείς. Tο δεύτερο βραβείο κέρδισε η “Baam”, μια πλατφόρμα ψηφιοποίησης των τραπεζικών συναλλαγών ακινήτων ενώ τρίτο βραβείο έλαβαν, μετά από ισοψηφία, η “Freightgate”, μια ηλεκτρονική υπηρεσία στις θαλάσσιες μεταφορές και η “Scander”, ένα Saas λύσεων αυτοματοποίησης στην εστίαση.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων Πρυτάνεις και μέλη των Διοικήσεων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ερευνητικών Κέντρων της χώρας, μέλη της ευρύτερης ελληνικής πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας και εκπρόσωποιφορέων που ενδιαφέρονται για τη Μεταφορά Τεχνολογίας και την ανάπτυξη δομών στήριξης της Επιχειρηματικότητας και της Καινοτομίας.
Hπρωτοβουλία υποστηρίζεται από το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών,το Ινστιτούτο για την Πνευματική Ιδιοκτησία και την Καινοτομία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου και τηνΕλληνική Ακαδημία Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.
iMEdD:journal
|
The Prime Minister, Justin Trudeau, today issued the following statement on Orthodox Easter:
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ,ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΛΑΧΟΥ,τ.Υφ.Αν.,Βουλευτού Ν.Δ. Θερμές Ευχές
κ. ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,Μέλους της ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Θερμές Ευχές
Dear AHEPA Family and Friends, CHRIST HAS RISEN! TRULY HE HAS RISEN! CHRISTOS ANESTI! ALITHOS ANESTI
Ευχές από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας
ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ Θερμές Πασχαλινές Ευχές
Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών
ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΤΣΙΡΚΑ,ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ,Θερμές Πασχαλινές Ευχές
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ,ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Ν.Δ. ΑΝ.ΑΤΤΙΚΗΣ ,Ευχές
Σας ευχόμαστε Καλή Ανάσταση, Καλό Πάσχα! Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
ΛΥΚΕΙΟΝ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ,ΠΡΟΕΔΡΟΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΥ & Δ.Σ.
ΓΣΕΕ,Ευχές
"SOS IATΡΟΙ" Θερμές Πασχαλινές Ευχές
EΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Θερμές Ευχές
"ΣΥΡΙΖΑ" Ανατολικής Αττικής:Ευχές
Ευρωπαϊκό Κέντρο Τέχνης & Έρευνας του Πολιτισμού του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους στην Ευρώπη
ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
✨Καλό Πάσχα από την ομάδα της Crowdpolicy!✨
"ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΪΤΗ" Θερμές Ευχές
EΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "Η ΕΣΤΙΑ"
"ALUMIL" Ευχές
"ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ" Θερμές Πασχαλινές Ευχές
Hellenic Hotel Federation Ευχές
"askitis" Eυχές
"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, έδινε βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στήριζε τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, πρόβαλλε με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημέρωνε για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην διακοπείσα πλέον ηλεκτρονική έκδοσή της, ήταν ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Υπήρξε ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολάμβανε όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενούσε ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη-κάτι που συνεχίζεται και σήμερα- πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα (που συνεχίζεται ως σήμερα). Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκε, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.