Αθήνα, 17 Ιουλίου 2018
Τις τελευταίες μέρες ο Τύπος έχει κάνει σειρά αποκαλύψεων για την υπόθεση της τεχνικής εταιρείας ΔΙΟΔΟΣ η οποία ανήκει στην οικογένεια Τσίπρα.
Στην εταιρεία αυτή διαχειριστής και ομόρρυθμος εταίρος είναι ο αδελφός του πρωθυπουργού, κ. Δημήτρης Τσίπρας. Ομόρρυθμος εταίρος είναι και η αδελφή του πρωθυπουργού, κ. Ζανέτ Τσίπρα. Στην εταιρεία μετείχε επίσης ενεργά και ο ξάδελφος του πρωθυπουργού, κ. Γεώργιος Τσίπρας, πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών και νυν Διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού.
Η Νέα Δημοκρατία επανέρχεται σήμερα με πολύ συγκεκριμένα στοιχεία που δημοσιοποιεί και αποδεικνύουν ότι η εταιρεία της οικογένειας Τσίπρα, εν πλήρει γνώσει της, διεκδίκησε ένα δημόσιο έργο ύψους 1,1 εκ ευρώ καταθέτοντας -και μάλιστα δύο φορές στις αρμόδιες αρχές- πλαστή ασφαλιστική ενημερότητα.
Τα γεγονότα έχουν ως εξής:
- Στο πλαίσιο διεκδίκησης δημοσίου έργου που προκήρυξε η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, ύψους 1,1 εκ ευρώ, η εταιρεία ΔΙΟΔΟΣ υπέβαλε το 2012 τα προαπαιτούμενα από το νόμο δικαιολογητικά. Mεταξύ αυτών ήταν και το επίμαχο έγγραφο της ασφαλιστικής ενημερότητας του κ. Γεωργίου Τσίπρα, ως υπεύθυνου μηχανικού της εταιρείας για την εκτέλεση του έργου, που προσκομίσθηκε σε φωτοτυπία. Το έγγραφο αυτό έφερε ημερομηνία έκδοσης την 28/2/2012. (βλ. έγγραφο 1).
- Ο διαγωνισμός διεξάγεται κανονικά, η ΔΙΟΔΟΣ μειοδότησε -δηλαδή επί της ουσίας κέρδισε τον διαγωνισμό- και η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, όπως ορίζει ο νόμος, ζητεί από την ΔΙΟΔΟ το πρωτότυπο έγγραφο της ασφαλιστικής ενημερότητας του κ. Γεωργίου Τσίπρα. Τότε η ΔΙΟΔΟΣ υποβάλλει εκ νέου την ασφαλιστική της ενημερότητα. Μόνον που παραδόξως το πρωτότυπο έγγραφο που προσκομίζει είναι διαφορετικό από τη φωτοτυπία που είχε αρχικά κατατεθεί!
- Το γεγονός αυτό γεννά υποψίες στην Δ/νση Τεχνικών έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου καθώς το δεύτερο έγγραφο που προσκόμισε η ΔΙΟΔΟΣ, έχει μεν τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου, την ίδια ημερομηνία, το ίδιο περιεχόμενο, αλλά εντελώς διαφορετική σφραγίδα. (έγγραφο 2)
- Εξ αυτού του λόγου η Δ/νση Τεχνικών έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου απευθύνει πλέον επισήμως στο Ε.Τ.Α.Α. - Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε., (που φερόταν να έχει εκδώσει τα εν λόγω έγγραφα), γραπτό ερώτημα για να διαλευκανθεί η υπόθεση (έγγραφο 3).
- Το ΤΣΜΕΔΕ απαντά με το έγγραφο 4 που επίσης δημοσιοποιεί η ΝΔ αναφέροντας ότι:
α) δεν εκδόθηκε ποτέ από το ΤΣΜΕΔΕ ασφαλιστική ενημερότητα του κ. Γεωργίου Τσίπρα στις 28/2/2012 με τον αριθμό πρωτοκόλλου που αναγραφόταν στα έγγραφα που κατέθεσε η ΔΙΟΔΟΣ. β) ο συγκεκριμένος αριθμός πρωτοκόλλου αφορούσε ασφαλιστική ενημερότητα που είχε εκδοθεί ακριβώς δύο χρόνια νωρίτερα, δηλαδή την 28/2/2010.
Με απλά λόγια, η εταιρεία της οικογένειας Τσίπρα φέρεται να έχει κάνει τα εξής: α) Να έχει εξ αρχής καταθέσει πλαστή ασφαλιστική ενημερότητα, αλλάζοντας την ημερομηνία του εγγράφου που του είχε χορηγήσει το ΤΣΜΕΔΕ β) Να έχει επανακαταθέσει νέο πλαστογραφημένο έγγραφο ισχυριζόμενη και πάλι ότι ο υπεύθυνος μηχανικός του έργου έχει ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ δεν είχε.
Ύστερα από όλα αυτά, στις 30/6/2015, ασκείται δίωξη και η υπόθεση οδηγείται στα δικαστήρια. Τότε, ωστόσο, συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ο κ. Γεώργιος Τσίπρας που έχει στο μεταξύ αναλάβει τις δοτές θέσεις που του έχει παραχωρήσει ο κ. Αλέξης Τσίπρας, δεν διώκεται. Αντιθέτως σε δίκη παραπέμπεται μόνον ο αδερφός του Πρωθυπουργού, κ. Δημήτρης Τσίπρας, ως διαχειριστής της ΔΙΟΔΟΣ.
Τότε ακριβώς καταγράφεται και μια εξόχως παράδοξη απόφαση της Δικαιοσύνης. Δεδομένου ότι το πλαστό έγγραφο χρησιμοποιήθηκε για την ανάληψη δημοσίου έργου ύψους 1,1 εκ ευρώ, η δίωξη θα έπρεπε να ασκηθεί με βάση το άρθρο 216 παρ. 3 που είναι κακουργηματικού χαρακτήρα. Και αυτό γιατί το εν λόγω άρθρο αφορά την πλαστογράφηση με στόχο περιουσιακή βλάβη ή όφελος άνω των 150.000 ευρώ και μάλιστα με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου που επισύρει ποινή κάθειρξης έως 20 ετών.
Παραδόξως, όμως, ο κ. Δημήτρης Τσίπρας διώχθηκε αρχικά με το πλημμεληματικού χαρακτήρα άρθρο 216 παρ. 2 που ορίζει ποινή φυλάκισης ως 5 έτη με ανασταλτικό χαρακτήρα. Στο δε ακροατήριο η έδρα αποφάσισε ξαφνικά ότι η δίωξη πρέπει να γίνει βάσει της προνομιούχου παραλλαγής του άρθρου 217 που προβλέπει ακόμη ελαφρύτερη ποινή φυλάκισης έως 1 έτος.
Το άρθρο 217, ωστόσο, αφορά περιπτώσεις χρήσης πλαστού εγγράφου με σκοπό αποκλειστικά την κάλυψη βιοτικών αναγκών του υπαιτίου ή τρίτου και μάλιστα χωρίς να απειλείται ή να προκύπτει βλάβη στην περιουσία άλλου. Με απλά λόγια ο κ. Δημήτρης Τσίπρας δεν διώχθηκε για απόπειρα απάτης σε βάρος του Δημοσίου με σκοπό το περιουσιακό όφελος της εταιρείας ΔΙΟΔΟΣ, αλλά το δικαστήριο έκρινε ότι ένας δημόσιος διαγωνισμός ύψους 1,1 εκ ευρώ θα εξυπηρετούσε απλώς τις... άμεσες βιοτικές ανάγκες της οικογένειας Τσίπρα, και μάλιστα χωρίς καμία βλάβη για το Δημόσιο.
Τι συνέβη στο τέλος όλοι το γνωρίζουν. Η υπόθεση ουδέποτε εξετάστηκε επί της ουσίας στη δίκη που έγινε το Σεπτέμβριο του 2017. Και αυτό γιατί το άρθρο 217 επελέγη και για έναν επιπλέον λόγο: Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, τα πλημμελήματα που τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών ή με χρηματική ποινή και τελέστηκαν μέχρι μια ορισμένη ημερομηνία (31/3/16) θεωρούνται παραγεγραμμένα.
Έτσι ο μεν κ. Δημήτρης Τσίπρας εντέλει δεν καταδικάστηκε και το Μέγαρο Μαξίμου πανηγυρίζει σήμερα για την τάχα αθώωσή του. Είναι όπως λέμε, ήταν δίκαιο και έγινε πράξη.
Κατεβάστε στο έγγραφο 1 εδώ. Κατεβάστε στο έγγραφο 2 εδώ. Κατεβάστε στο έγγραφο 3 εδώ. Κατεβάστε στο έγγραφο 4 εδώ.
Αθήνα, 17 Ιουλίου 2018
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε σήμερα συνάντηση με τη Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων στα γραφεία του κόμματος, παρισταμένων και των Τομεαρχών Δικαιοσύνης κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου και Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα.
Οι Πρόεδροι των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας εξέθεσαν στον κ. Μητσοτάκη σειρά θεσμικών ζητημάτων και θεμάτων που αφορούν την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Επιπλέον, ανέπτυξαν τα ειδικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δικηγορικός κλάδος. Ανέδειξαν ιδιαίτερα το πρόβλημα της υπερβολικής επιβάρυνσης της δραστηριότητάς τους με φόρους και εισφορές και την ανάγκη εξαίρεσης των νομικών υπηρεσιών από τον ΦΠΑ ή μείωσης του σχετικού συντελεστή, καθώς και επέκτασης του ορίου απαλλαγής από το καθεστώς ΦΠΑ. Εξέφρασαν, τέλος, την αντίθεσή τους στο κυβερνητικό σχέδιο τριχοτόμησης του Πρωτοδικείου Αθηνών καθώς και στην υποχρεωτική διαμεσολάβηση.
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε εκτενώς στην ανάγκη θωράκισης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης. Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έχει επανειλημμένως ταχθεί υπέρ της ανάγκης μείωσης των φόρων και των εισφορών που επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις και ειδικά τους αυτοαπασχολούμενους, υπενθύμισε τη δέσμευση του κυβερνητικού προγράμματος της ΝΔ για τη μείωση των φορολογικών συντελεστών και επιβαρύνσεων, και δεσμεύθηκε να παρουσιάσει σύντομα το αναλυτικό πρόγραμμα της ΝΔ για ένα διαφορετικό ασφαλιστικό σύστημα τριών πυλώνων. Συγκεκριμένα, έκανε την εξής τοποθέτηση:
«Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί στο πρόσωπό σας βλέπω εκπροσώπους κατ’ εξοχήν της μεσαίας τάξης, η οποία συμπιέστηκε δραματικά τα χρόνια της κρίσης. Βλέπω και την αγωνία πολλών νέων συναδέλφων σας, νέων δικηγόρων, που είτε φεύγουν στο εξωτερικό -και είδα και τα σχετικά στατιστικά και είναι πολύ ανησυχητικά- είτε φυτοζωούν και δυσκολεύονται πάρα πολύ να αντεπεξέλθουν κάτω από δυσβάστακτες υποχρεώσεις.
Θέτετε -και σωστά κάνετε και το κάνουμε κι εμείς- το ζήτημα της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης. Για μας η προάσπιση του Κράτους Δικαίου αποτελεί αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα. Έχουμε επισημάνει τις παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη αυτά τα τελευταία τριάμισι χρόνια από τη σημερινή Κυβέρνηση, έχουμε στηλιτεύσει αυτές τις πρακτικές και θέλω να είστε απολύτως σίγουροι ότι είμαστε απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια χειραγώγησης της Δικαιοσύνης, εργαλειοποίησής της, στο πλαίσιο οποιωνδήποτε μικροπολιτικών σχεδιασμών. Εγγυώμαι προσωπικά ότι με την επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η Δικαιοσύνη θα αποκτήσει και πάλι τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξαρτησία της, η οποία είναι και στον πυρήνα του Κράτους Δικαίου έτσι όπως -πιστεύω- η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών το αντιλαμβάνεται.
Η εικόνα οποιουδήποτε ανώτατου δικαστικού να διορίζεται την επόμενη ημέρα της αφυπηρέτησης του -ή της- σε μια αμιγώς πολιτική θέση δεν τιμά κατ’ αρχάς την ίδια την Δικαιοσύνη και σίγουρα δεν προάγει την διάκριση των εξουσιών με τρόπο που δεν θα επιδέχεται οποιασδήποτε αμφισβήτησης. Άρα, επί της αρχής, το να υπάρχει μια περίοδος –ενδεχομένως και συνταγματικά κατοχυρωμένη- στην οποία δεν θα επιτρέπεται σε κάποιον ανώτατο δικαστικό να αναλαμβάνει άλλη θέση, είναι κάτι το οποίο μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους.
Το δεύτερο ζήτημα το οποίο σας απασχολεί -και μας απασχολεί- έχει να κάνει με τις φορολογικές και τις ασφαλιστικές σας επιβαρύνσεις. Όλοι οι Έλληνες πλήττονται από τη φορολογική και ασφαλιστική πολιτική της Κυβέρνησης. Κατεξοχήν όμως οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι δικηγόροι. Και θα ‘λεγα κατεξοχήν οι δικηγόροι, οι οποίοι, είναι επιτυχημένοι και οι οποίοι δηλώνουν εισοδήματα πάνω από τα πολύ χαμηλά εισοδήματα, που κάποιοι μπορεί σήμερα να εμφανίζουν. Εμείς δεν θέλουμε -δεν θα κουραστώ να το λέω- να τιμωρούμε την επιτυχία και την εργασία. Σήμερα, δυστυχώς, το μείγμα των εισφορών και των φόρων αποτελεί ουσιαστικά αντικίνητρο για συμπληρωματική εργασία. Δεν μπορούμε να δεχόμαστε ότι η πρόσθετη προσπάθεια ουσιαστικά δημεύεται. Έχουμε δεσμευτεί ότι θα μειώσουμε τη φορολογία με μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή στο 9% για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ. Προφανώς θα μειώσουμε τη φορολογία στην ακίνητη περιουσία που είναι κάτι το οποίο απασχολεί όλους τους Έλληνες. Και θα ξαναδούμε τον σχεδιασμό της φορολογικής κλίμακος με κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος όταν μας το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες. Για το ζήτημα των εισφορών, που σας απασχολεί πάρα πολύ, θα έχουμε την ευκαιρία και στη Θεσσαλονίκη να παρουσιάσουμε πιο αναλυτικά τις σκέψεις μας για ένα διαφορετικό ασφαλιστικό σύστημα τριών πυλώνων, όπου θέλουμε τις μεγάλες επαγγελματικές ομάδες αρωγούς. Και ναι θέλουμε ο δεύτερος πυλώνας, τα υποχρεωτικά επαγγελματικά ταμεία, να παίξουν ένα σημαντικό συμπληρωματικό ρόλο στην κύρια ασφάλιση. Πιστεύω ότι είμαστε πολύ κοντά στις ιδέες σας σε αυτό το ζήτημα και με χαρά να το συζητήσουμε στη συνέχεια.
Γνωρίζω ότι σας απασχολεί το ζήτημα του Φ.Π.Α. στις δικαστηριακές υπηρεσίες. Εκεί εμείς ξέρουμε πού θέλουμε να καταλήξουμε. Θέλουμε να έχουμε δύο συντελεστές Φ.Π.Α. 11% και 22%. Αλλά πρέπει να έχουμε πάντα μία εικόνα του δημοσιονομικού αποτυπώματος οποιασδήποτε παρέμβασης.
Για τα ζητήματα της διαμεσολάβησης -τα έχουμε συζητήσει εκτενώς- νομίζω ότι όλοι είμαστε επί της αρχής υπέρ των εναλλακτικών μεθόδων επίλυσης διαφορών. Όχι, όμως, με τρόπο που να είναι αντισυνταγματικός. Να βρούμε μία λύση η οποία να λαμβάνει υπόψη τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις.
Για το ζήτημα του Πρωτοδικείου, είμαστε αντίθετοι σε αποσπασματικές και γρήγορες παρεμβάσεις που έχουν γίνει χωρίς σχεδιασμό και χωρίς συνεννόηση με τους καθ’ ύλην αρμόδιους.
Φαντάζομαι ότι υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία θα βάλουμε στην ατζέντα μας, αλλά θέλω να ξέρετε ότι αυτός ο δίαυλος επικοινωνίας ήταν, είναι και θέλω να παραμείνει ανοιχτός. Και να ξέρετε ότι στο πλαίσιο των συζητήσεων που έχουμε, οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνουμε είναι δεσμεύσεις που ξέρουμε ότι μπορούμε να τις υλοποιήσουμε. Δεν θα δεσμευτούμε για πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε. Δεν είμαστε εδώ ούτε για χαϊδεύουμε αυτιά ούτε για να τάζουμε στη λογική κάποιων άλλων που έταξαν πάρα πολλά και έκαναν τα ακριβώς αντίθετα. Αν κάτι χρειάζεται η χώρα σήμερα είναι μία επίθεση πολιτικής αξιοπιστίας. Και αυτή η επίθεση πολιτικής αξιοπιστίας ξεκινάει με το να δεσμευόμαστε μόνο για τα πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε πράξη».
Αθήνα, 17 Ιουλίου 2018
Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
«Για τη Νέα Δημοκρατία είναι αυτονόητο ότι κάθε απόπειρα εξωτερικής παρέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις της χώρας πρέπει να αντιμετωπίζεται άμεσα, αυστηρά και αποφασιστικά. Αυτό, προφανώς, ισχύει και για την περίπτωση των Ρώσων διπλωματών, εφόσον προέκυψαν επαρκή στοιχεία που αποδεικνύουν την ανάμειξή τους σε παράνομες δραστηριότητες εντός της ελληνικής επικράτειας.
Είναι, ωστόσο, απαράδεκτο για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, η κυβέρνηση να αρκείται σε διαρροές και η μόνη πληροφόρηση που έχουν οι πολίτες και τα πολιτικά κόμματα να προκύπτει από πληροφορίες των ΜΜΕ και απροσδιόριστες πηγές. Η ΝΔ έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να ενημερώσει τη Βουλή. Πόσο μάλλον όταν ορισμένα από τα πρόσωπα που εμπλέκονται στην υπόθεση είχαν μέχρι πρότινος προνομιακές σχέσεις με στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Σε κάθε περίπτωση είναι τουλάχιστον κωμικό να επιχειρείται από κυβερνητικούς παράγοντες η συσχέτιση της παράνομης δράσης των Ρώσων διπλωματών με την καθολική αποδοκιμασία της συμφωνίας που υπέγραψαν οι Τσίπρας και Ζάεφ. Ακόμη πιο φαιδρό είναι να ισχυρίζονται ότι οι εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που μετείχαν και μετέχουν στα συλλαλητήρια κατά της συμφωνίας των Πρεσπών έχουν τάχα υποκινηθεί ή και… πληρωθεί από σκοτεινά ρωσικά συμφέροντα».
|