| ||||||||||||||||
|
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
| ||||||||||||||||
|
Χαιρετισμός του
Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γρηγόρη Τάσιου στην 10η
Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) - (Metropolitan
Expo, Xenia 2022)
Γρ.
Τάσιος: «Είμαστε το «δεκάρι» του ελληνικού τουρισμού»
Αγαπητοί
Συνάδελφοι,
Μοιραζόμαστε
όλοι τη μεγάλη χαρά που συναντιόμαστε και πάλι στη Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ έχοντας
περάσει από «σαράντα κύματα». Όμως αντέξαμε, μείναμε όρθιοι κι αποδείξαμε πως
έχουμε την ικανότητα να βρισκόμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή της προσφοράς στην
οικονομία της χώρας μας και στη συνοχή των τοπικών κοινωνιών μας.
Όλοι
οι κλάδοι στηρίχτηκαν και σωστά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όμως ο δικός
μας κλάδος και ανταπέδωσε αμέσως, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία του
αναγκαίου δημοσιονομικού χώρου ώστε να μπορέσει η κυβέρνηση να στηρίξει
νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη νέα κρίση που ήρθε μετά την υγειονομική και
αφορά στο ενεργειακό κόστος και το παγκόσμιο κύμα πληθωρισμού. Είμαστε το
«δεκάρι» του ελληνικού τουρισμού.
Η
σεζόν λοιπόν ήταν πράγματι καλή. Κι έχουμε μπροστά μας ένα 2023 που με
παρακαταθήκη την καλή φετινή χρονιά ελπίζουμε κι αυτό να επαληθεύσει τις
προσδοκίες μας. Βέβαια αν δεν φτάσει Μάρτης, να έχουμε εικόνα για το πως βγήκε
αυτός ο δύσκολος χειμώνας σε όλη την Ευρώπη, οφείλουμε όλοι να είμαστε
προσεκτικοί, συγκρατημένοι, να δουλεύουμε για το καλύτερο αλλά να είμαστε πάντα
έτοιμοι και για ανατροπές. Ο κόσμος μας είναι πλέον ρευστός κι αβέβαιος και
τίποτα δεν μπορεί εκ των προτέρων να θεωρείται δεδομένο.
Επιπλέον
το 2023 είναι μια προεκλογική χρονιά. Θα έχουμε εθνικές εκλογές, όποτε κι αν
γίνουν αυτές, θα έχουμε και αυτοδιοικητικές εκλογές τον προσεχή Οκτώβριο. Αυτό δυστυχώς πάντα βάζει ένα φρένο σε αυτά
που πρέπει να γίνουν και είναι πολλά. Την ώρα που πραγματικά θα έπρεπε να
ληφθούν αποφάσεις που μπορούν παίξουν καταλυτικό ρόλο για το μέλλον του
τουρισμού και της οικονομίας συνολικά,
ακούμε σε πολλές περιπτώσεις το "άστο για μετά".
Όμως
οτιδήποτε δεν κάνουμε σήμερα, οτιδήποτε δεν επιλύουμε σήμερα, προστίθεται στα
προβλήματα του αύριο.
Και σε
αυτό τον κόσμο δεν είμαστε μόνοι μας. Υπάρχουν εξελίξεις που τρέχουν, υπάρχουν
ανταγωνιστές, αναδύονται διαρκώς νέες τάσεις
στην παγκόσμια αγορά. Τα χρόνια περνούν κι ακόμη συζητάμε για το
χωροταξικό στον τουρισμό, ώστε να υπάρχουν καθαροί κανόνες που να ισχύουν για
όλους και να ξέρουμε όλοι τι γίνεται και τι δεν γίνεται.
Υπάρχουν
όμως και ζητήματα που δεν σηκώνουν αναβολή, ούτε μπορούμε να κλωτσάμε το τενεκεδάκι
να πάει παραπέρα.
Ο
αθέμιτος ανταγωνισμός των βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι ένα από αυτά. Ε δεν
γίνεται να μετράμε μόνο τις αφίξεις και να περνάει στα "ψιλά" η ανεξέλεγκτη παραξενοδοχία
των βραχυχρόνιων μισθώσεων που αναδεικνύεται πλέον μετά και από την τελευταία μελέτη στην πρόσφατη ημερίδα του
ΞΕΕ ως μείζον πρόβλημα, όχι των ξενοδόχων αλλά της ίδιας της κοινωνίας.
Όπως
επίσης πρέπει να δούμε τολμηρά μέτρα και λύσεις χωρίς προκαταλήψεις για την
αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος της έλλειψης προσωπικού.
Δεν
μπορεί οι ξενοδόχοι να είμαστε καλοί και άγιοι όταν δημιουργούμε δουλειές, όταν
υπογράφουμε κλαδικές συμβάσεις με αυξήσεις στους μισθούς, όταν πληρώνουμε
εισφορές και φόρους αλλά όταν ζητάμε να ξεκολλήσουν τρία - τέσσερα ουσιώδη
ζητήματα για να τα καταφέρουμε και να πάμε μπροστά η απάντηση να είναι «θα το
δούμε».
Ο
τουρισμός και το ξενοδοχείο για να συνεχίσουν και στα χρόνια που έρχονται να
δημιουργούν ευκαιρίες και να πολλαπλασιάζουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες της
πατρίδας μας, χρειάζονται λύσεις. Άμεσες
αλλά και μακροπρόθεσμες, όπως προτείνει το Σχέδιο Δράσης του ΣΕΤΕ. Με
ξεκάθαρους στόχους και προτεραιότητες. Με ρόλους για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη,
Υπουργεία, Αυτοδιοίκηση, Φορείς, Επιχειρήσεις, Εργαζόμενοι. Και πάνω απ’ όλα σε
άμεση επαφή και συνεργασία με την ίδια την κοινωνία. Αλλιώς θα κάνουμε κύκλους γύρω από τον εαυτό
μας.
Αγαπητοί
Συνάδελφοι,
Γυρίζω
σε όλη την Ελλάδα. Είμαι σε συνεχή επαφή με τους συναδέλφους όλων των Ενώσεων.
Ξέρω πόσα μπορούμε να πετύχουμε οι ξενοδόχοι. Γιατί είμαστε ανήσυχα πνεύματα.
Γιατί είμαστε φιλότιμοι κι εργατικοί. Γιατί δεν φοβόμαστε να τολμήσουμε. Γιατί
ο κλάδος μας βγάζει μαχητές της ζωής.
Ποτέ τίποτα δεν ήταν εύκολο. Τίποτα δεν μας χαρίστηκε. Ό,τι κερδήθηκε ήταν με
πολύ κόπο. Αλλά έτσι φτιάχτηκε ο χαρακτήρας του ξενοδόχου που ξέρει να παλεύει,
ξέρει να κερδίζει, ξέρει να πετυχαίνει. Κι αυτό είναι ένα βίωμα που μοιραζόμαστε
όλοι. Δεν πετάμε εύκολα "λευκή
πετσέτα". Και το αποδείξαμε με τον
πιο ξεκάθαρο τρόπο αυτή την τριετία.
Αυτό
λοιπόν που θέλω να πω προς όλες τις πλευρές είναι: Εκμεταλλευτείτε μας! Έξυπνα
και σοβαρά όμως. Όχι σαν υποζύγια βαρών και σαν αγελάδες για άρμεγμα. Γιατί
κουραστήκαμε να είμαστε και το ένα και το άλλο. Εμείς δεν είμαστε ένας κλάδος
που ζητάει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα. Εμείς είμαστε ένας κλάδος που λέει
αφήστε μας να κάνουμε τη δουλειά μας. Απελευθερώστε τις δυνατότητες που έχουμε.
Εκμεταλλευτείτε μας για να κάνουμε την πίτα να φουσκώσει, να γίνει πιο μεγάλη,
όχι για μας αλλά για όλους. Το ξενοδοχείο αποδεδειγμένα μπορεί να κάνει πιο
μεγάλη την πίτα. Και θα ωφεληθούν και οι τοπικές κοινωνίες και η πρωτογενής
παραγωγή κάθε τόπου και η μεταποίηση. Έχει τεκμηριώσει το ΞΕΕ αυτή τη μεγάλη
προσφορά.
Κάθε
χρόνο, ακόμη και μέσα στις πιο δύσκολες συγκυρίες, 1 δις ευρώ επενδύεται στις
ανακαινίσεις και τις αναβαθμίσεις των μονάδων μας. Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά
τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς
εντός κάθε νομού και το 52% από την
υπόλοιπη Ελλάδα. Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι
ελληνικά.
Αυτή
είναι η πίτα που φουσκώνει χάρη στο ξενοδοχείο, χάρη στην αγωνία και τον αγώνα
κάθε ξενοδόχου. Και με αυτή την
αυτοπεποίθηση κοιτάμε μπροστά, με προτεραιότητά μας να μη μείνει κανένας
ξενοδόχος πίσω. Η ενότητά μας είναι η μεγάλη δύναμη για να τα καταφέρουμε όλοι
μαζί, συνεχίζοντας να προσφέρουμε. Κι όσο πιο ανοιχτά είναι τα αυτιά στις
προτάσεις μας τόσο πιο μεγάλη θα είναι και η προσφορά μας στη χώρα και στους
πολίτες.
Καλή
δύναμη.
Καλή
συνέχεια.
Σας
ευχαριστώ πολύ.
|
(* βλ. Επισυναπτόμενο πίνακα: “Overall performance of the Attica Hotel Industry” – YTD October 2022, έναντι 2019)
Από το Γραφείο Τύπου της ΕΞΑΑΑ
Οριακά θετικός (+0.4%) ο Οκτώβριος 2022 και για πρώτη φορά στην πορεία του 2022 καταγράφεται ‘θετικό πρόσημο’ στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, τα οποία διένυσαν από τον μήνα Μάιο 2022 έως και τον μήνα Οκτώβριο 2022 μια αρκετά σταθερή πορεία, με ‘μονοψήφιες’ αρνητικές αποκλίσεις - συγκριτικά με τις αντίστοιχες επιδόσεις μέσης πληρότητας του 2019. Βέβαια, η πορεία όλης της χρονιάς μέχρι και τον Οκτώβριο δεν κατάφερε να εξελιχθεί προς θετικό πρόσημο και συγκεκριμένα η μέση πληρότητα 10μηνου 2022 βρίσκεται στο (-) 12,5% έναντι του αντίστοιχου 10μήνου του 2019.
Μέση τιμή δωματίου και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο και οι ανταγωνιστές της Αθήνας
Σε ότι αφορά στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, η πορεία ήταν σε γενικές γραμμές αντίστοιχη της πορείας της μέσης πληρότητας των μονάδων. Παρατηρούμε να καταγράφεται θετικό πρόσημο από τον μήνα Ιούνιο και μετά – ωστόσο αν και ο Οκτώβριος έδωσε RevPar (+) 21,3%, σε σύνολο 10μήνου η θετική αυτή μεταβολή δεν υπερβαίνει το (+) 0,5%.
Στην δε μέση τιμή δωματίου (ADR) εμφανίζεται επίσης σταδιακή θετική μεταβολή από τον Απρίλιο και μετά, δίνοντας αύξηση στην μέση τιμή δωμάτιου το 10μηνο 14,8%. Τον Οκτώβριο 2022 παρατηρείται απόδοση σε ADR, της τάξης του +20,8%.
Ο Οκτώβριος, συμπερασματικά, σαφώς κινήθηκε λίγο καλύτερα από τους προηγούμενους μήνες (αυτό και σε σχέση με ορισμένους από τους ανταγωνιστές της Αθήνας) οι επιδόσεις της Αθήνας ωστόσο συγκρινόμενες με αυτές των πόλεων ανταγωνιστών της, σίγουρα δεν είναι οι ιδανικές ούτε σε επίπεδο 10μήνου, ούτε και διαχρονικά. Αντιθέτως, συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε μια δύσκολη -διαχρονικά- διαδρομή, όπου η Αθήνα σε όλα σχεδόν, ‘ακολουθεί’ τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Παράδειγμα αποτελεί η μέση τιμή δωματίου για την Αθήνα που φτάνει τα 125.39 ευρώ, ενώ στον ίδιο πίνακα βλέπουμε να σημειώνονται πολύ καλύτερες επιδόσεις σε τιμές δωματίου στους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της Αθήνας, όπως Κωνσταντινούπολη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη κ.ά.
Με αφορμή τα παραπάνω, θα επισημάνουμε - για πολλοστή φορά:
*Την σημασία -αλλά και την αναγκαιότητα- των σημαντικών σύγχρονων έργων ειδικής υποδομής για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της τουριστικής πρότασης του προορισμού,
*την ανάγκη υποστήριξης που χρειάζονται οι επιχειρήσεις του Τουρισμού για να ανταπεξέλθουν στο υψηλό κόστος προμηθειών και λειτουργίας τους της εποχής, αλλά και
* την ανάγκη ‘νοικοκυρέματος’ των τουριστικών κλινών σε όλη την επικράτεια της Αττικής,
|
|
|