politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
Χθες 14/5/2024
Χθες 3856
Χθες 11/5/2024 5280 Τελευταίος μήνας 71316
1/5/2024 Χθες 2831 Τελευταίος μήνας 71316
28/4/2024 Χθες 3683 Αυτόν τον μήνα 64108 Τελευταίος μήνας 64042
27/4/2024
Χθες 2991 Αυτόν τον μήνα 60681 Τελευταίος μήνας 64042
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
ΑΓΓΕΛΙΑ
Δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου της Τουρκίας Recep Tayyip Erdoğan
Τρίτη 22 Μαρτίου 2022
Διευκρινίσεις για την υποβολή στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ της υπεύθυνης δήλωσης για τη διενέργεια rapid test
Διευκρινίσεις για την υποβολή στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ της υπεύθυνης δήλωσης για τη διενέργεια rapid test
22 Μαρτίου, 2022
Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Ενημερώνουμε ότι η Υπεύθυνη Δήλωση επιχειρήσεων για τους εργαζόμενούς τους που έχουν την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου, κατά τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμόν 64232/15.10.2021 (ΦΕΚ Β’ 4766) ΚΥΑ, όπως έχει τροποποιηθεί με την υπ’ αριθμόν 69459/05.11.2021 (ΦΕΚ Β’ 5165) ΚΥΑ και δη για τις εβδομάδες αναφοράς από 07.02.2022 και μετά, υποβάλλεται το χρονικό διάστημα από Τρίτη 5 Απριλίου έως Παρασκευή 15 Απριλίου.
Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους υπόχρεους εργοδότες για τους οποίους εκκρεμεί η υποβολή της ανωτέρω Υπεύθυνης Δήλωσης για τις εβδομάδες αναφοράς από 15.11.2021 έως και 06.02.2022 να προβούν στην υποβολή δηλώσεων ή/και διορθώσεων από Τρίτη 22 Μαρτίου έως Δευτέρα 4 Απριλίου.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τι παραχωρούμε όταν πατάμε το «συμφωνώ» στο Διαδίκτυο;
Τρεις κορυφαίοι ειδικοί (Μπλέτσας, Μήτρου, Μπούκης): Πόσο πωλείται κάθε δικό μας «συμφωνώ» στο Διαδίκτυοby p.zag
Τι παραχωρούμε όταν πατάμε το «συμφωνώ» στο Διαδίκτυο; Μια συζήτηση για τα Δεδομένα με τους Μιχάλη Μπλέτσα (MIT), Read more of this post
Read more of this post
p.zag | March 22, 2022
ΒΛΑΧΟΣ Θ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ,Βουλευτής Αν.Αττικής,τ.Υφ.Αν.Ν.Δ.:Επι του «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς,..",προτάσεις του
Αθήνα, 21 Μαρτίου 2022
O
βουλευτής Ανατολικής Αττικής κ. Γεώργιος Βλάχος έκανε προτάσεις για τη βελτίωση των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου
του Υπ. Εσωτερικών με τίτλο: «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της
Διαφθοράς, διατάξεις για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και Οργανισμών Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, νομοθετικό πλαίσιο εκπαίδευσης των σπουδαστών/σπουδαστριών της
Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για την ένταξη στον κλάδο
Π.Ε. Επιτελικών Στελεχών, διατάξεις για την ολοκλήρωση της μεταφοράς των
δασικών υπηρεσιών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διατάξεις για την
εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ‘Ελλάδα 2.0’, Εθνική
Σύνταξη Ομογενών, και άλλες επείγουσες διατάξεις» που συζητείται στη Βουλή και
συγκεκριμένα στις ρυθμίσεις των άρθρων από 72 έως 80.
Πιο συγκεκριμένα:
1)
Η ανάρτηση και η κύρωση των Δασικών Χαρτών,
που πραγματοποιήθηκε, είναι μια υποχρέωση της Πολιτείας που αφενός μεν θα
πατάξει το τέρας της γραφειοκρατίας αλλά ταυτόχρονα θα βάλει σοβαρές βάσεις για
περισσότερη ανάπτυξη και αξιοπιστία της διοίκησης . Όμως έχουν παρατηρηθεί κατά την ανάρτηση του Δασικού Χάρτη σοβαρά προβλήματα. Ειδικότερα, εμφανίζονται υπομνήματα στην
επεξήγηση του αναρτημένου χάρτη όπως: τελεσίδικες πράξεις & αποφάσεις
χαρακτηρισμού - χορτολιβαδικές (ΑΝ) αναδασωτέες
ή δασωτέες εκτάσεις που επί της ουσίας υποδηλώνεται ότι η επικαλυμμένη περιοχή με πράσινο φόντο που κρίνεται ως
αναδασωτέα βρίσκεται εντός τελεσίδικης πράξης
χαρακτηρισμού Αγροτικής Έκτασης. Στο πνεύμα επίλυσης του ως άνω
τεράστιου πλέον προβλήματος κινείται η υπ. αριθμόν ΑΔΑ 61ΤΗ4653Π8-ΩΠΘ: ΑΠ 153373/441/22-2-2017 του ΥΠΕΝ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
&ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ η οποία ακριβώς
εντοπίζοντας έγκυρα το πρόβλημα.
Προτεινόμενη ρύθμιση
Για την
αξιοπιστία της διοίκησης σε σχέση µε τις οφειλόμενες ενέργειές της, και για την
αποφυγή σύγχυσης των πολιτών αναφορικά µε την εφαρμοζόμενη διαδικασία, να μεριμνήσετε
ώστε να ενεργοποιηθούν, άμεσα και κατά προτεραιότητα στις περιοχές αρμοδιότητάς
σας, που αναρτώνται δασικοί χάρτες, οι διαδικασίες του άρθρου 44 παρ. 4 ν.
998/1979 όπως ισχύει, µε εισήγηση του αρμόδιου δασάρχη ή του ∆/ντή ∆ασών εάν
στο νομό δεν υπάρχει δασαρχείο, προκειμένου να εκδοθεί η προβλεπόμενη απόφαση
της ανάκλησης της απόφασης κήρυξης ως αναδασωτέας του Συντονιστή Αποκεντρωμένης
∆ιοίκησης. Στο έργο αυτό θα συνδράμουν τεχνικά τα τμήματα ∆ασικών
Χαρτογραφήσεων των οικείων ∆/νσεων ∆ασών
Παρά ταύτα τα αρμόδια Δασαρχεία ζητούν από τους πολίτες να
εκκινούν με δική τους πρωτοβουλία και
έξοδα τη διαδικασία άρσης της <<αναδασωτέας>> διαδικασία που όσοι γνωρίζουν διαρκεί τουλάχιστον τρία χρόνια η ολοκλήρωση της παρά την
ύπαρξη της τελεσίδικης πράξης χαρακτηρισμού! σύμφωνα με τις διατάξεις
του Νόμου 998/79 και ταυτόχρονα ισχύει η απαγόρευση οποιασδήποτε
συμβολαιογραφικής πράξης.
2) Για
την επίλυση του ζητήματος των δασωθέντων αγρών στις περιοχές του άρθρου 62 Ν. 998/1979 όπως
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Προτείνεται η ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης, με
την οποία θα θεσπιστεί ειδικό καθεστώς αναφορικά με τους δασωθέντες αγρούς στις
περιοχές του άρθρου 62 Ν. 998/1979. Το ανωτέρω νομικό καθεστώς θα είναι
διαφορετικό σε σχέση με το προτεινόμενο με το άρθρο 80 του υπό ψήφιση
νομοσχεδίου (αντικατάσταση διάταξης άρθρου 67 Ν. 998/1979), το οποίο θα ισχύει
στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η προτεινόμενη δε ειδική ρύθμιση για τις περιοχές του
άρθρου 62 Ν. 998/1979 αιτιολογείται πλήρως από το γεγονός ότι ήδη με βάση την
ισχύουσα δασική νομοθεσία οι ανωτέρω περιοχές έχουν υπαχθεί σε διαφορετικό
νομικό καθεστώς λόγω της εξαίρεσής τους από το τεκμήριο κυριότητας του
Ελληνικού Δημοσίου επί των δασών και δασικών εκτάσεων.
«Εκτάσεις στις περιοχές του άρθρου 62 παρ. 1 εδ. β Ν. 998/1979 που
στις αεροφωτογραφίες των ετών 1945 ή εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς, του
1960, εμφανίζονται ως εκτάσεις μη δασικής μορφής, δεν χαρακτηρίζονται ως δάση ή
δασικές εκτάσεις κατά τη διαδικασία κατάρτισης του δασικού χάρτη ή αναμόρφωσης
κυρωμένου δασικού χάρτη, ανεξάρτητα από τη μορφή που τυχόν απέκτησαν αργότερα.
Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται και στην περίπτωση που κατά το χρόνο έναρξης ισχύος
της παρούσας διάταξης έχει ήδη αναρτηθεί ή κυρωθεί ο δασικός χάρτης, οπότε απαιτείται
η ανασύνταξή του».
3)
Στην παρ.3 του άρθρου 72(στις Διατάξεις ΥΠΕΝ) πρέπει
να γίνει ένας απαραίτητος διαχωρισμός των οικισμών σε δύο (2)
υποπαραγράφους α) και β), διότι ο Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας του
1999, αλλά και πληθώρα αποφάσεων του ΣτΕ προβλέπουν διαφορετικές διαδικασίες
και κριτήρια για τους προϋφιστάμενους του1923 οικισμούς ως προς άλλες
κατηγορίες οικισμών.
Προτεινόμενη
ρύθμιση
Αναδιατύπωση της παρ.3,ώστε το άρθρο να είναι
σύννομο με τις ισχύουσες Διατάξεις και να εξαλειφθούν οι όποιες προκύπτουσες
ασάφειες από την υφιστάμενη διατύπωση στο νομοσχέδιο, όπου αναφέρεται
απλώς το άρθρο 100 του ως άνω Κώδικα (που αφορά οικισμούς προ του 1923) μαζί με
τα άρθρα 81-84 του ιδίου Κώδικα (που αφορούν άλλες κατηγορίες οικισμών), χωρίς
περαιτέρω διευκρινίσεις/διασαφηνίσεις και χωρίς να αναφέρονται τα συναφή με το
άρθρο 100 του Κώδικα άρθρα 101 έως 107,που διευκρινίζουν λεπτομερώς όλα τα
σχετικά θέματα με αυτή την κατηγορία οικισμών:
Παρ.3."Μέχρι....τα κριτήρια και οι
διαδικασίες, που ορίζονται:
α) για μεν τους οικισμούς της χώρας με
πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων(2000) κατοίκων που φέρονται απογεγραμμένοι ως
αυτοτελείς σε απογραφή προ του έτους 1983, τα άρθρα 81-84 του Κώδικα Βασικής
Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Π.Δ.580 Δ' της 14/27-07-1999) και
β) για τους προϋφιστάμενους του 1923
οικισμούς τα άρθρα 100-107 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Π.Δ.580
Δ' της 14/27-07-1999)."
4)
Η διαχείριση των εσώκλειστων και όμορων
περιαστικών δασικών εκτάσεων να ανατεθεί στις τεχνικές υπηρεσίες των οικείων δήμων προκειμένου
να δοκιμαστεί στην πράξη η απρόσκοπτη διαχείριση από τους δήμους των κοινόχρηστων
εκτάσεων, να αποφορτιστούν οι δασικές υπηρεσίες από τα αστικά κέντρα, να συντομευθεί
η αδειοδοτική διαδικασία μικρών και μεγάλων έργων υποδομής.
Προτεινόμενη ρύθμιση
Οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων να έχουν την
διαχείριση των εσώκλειστων και των
όμορων περαστικών δασικών εκτάσεων στις εντός σχεδίου περιοχές, έχοντας την
υποχρέωση να συντάσσουν τεχνικές μελέτες για την διαχείριση αυτών και να
αξιολογούνται ανά πενταετία από την αρμόδια δασική υπηρεσία ώστε να
διαπιστώνεται η ορθή διαχείριση αυτών με βάση τις αρχές της δασολογικής
επιστήμης.
5)
Να δοθεί παράταση
προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν αντιρρήσεις,
εάν και εφόσον το πρόβλημα τους δεν επιλυθεί με τις ρυθμίσεις του συγκεκριμένου
νόμου.
Κυριακή 20 Μαρτίου 2022
Τι ισχύει για την ασφαλιστική ικανότητα
Αθήνα, 9/3/2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τι ισχύει για την ασφαλιστική ικανότητα
Προτεραιότητα η διασύνδεση συστημάτων ΕΦΚΑ-ΚΕΑΟ
Σχετικά με το ζήτημα που ανέκυψε τις τελευταίες ημέρες που αφορά την απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας σε ελεύθερους επαγγελματίες, διευκρινίζονται τα εξής:
Την 1η Μαρτίου ανανεώθηκε η ασφαλιστική ικανότητα σε 8.044.869 ασφαλισμένους, συνταξιούχους, άμεσα και έμμεσα μέλη. Σε μερίδα ασφαλισμένων η ασφαλιστική ικανότητα δεν ανανεώθηκε για τους εξής τρεις βασικούς λόγους:
Α) Είτε γιατί έχουν αρρύθμιστες οφειλές προς τον ΕΦΚΑ- υπενθυμίζεται πως για να λάβει ένας πολίτης ασφαλιστική ικανότητα θα πρέπει να μην οφείλει ή αν οφείλει να έχει ρυθμίσει τις οφειλές του. Αυτή η νομοθεσία ισχύει εδώ και δεκαετίες και κατ’εξαίρεση δόθηκε ασφαλιστική ικανότητα σε όλους πέρυσι λόγω της πανδημίας,
Β) Είτε γιατί δεν συμπλήρωσαν κατά το προηγούμενο έτος 50 ένσημα ασφάλισης και με βάση τον νόμο δεν δικαιούνται ασφαλιστική ικανότητα,
Γ) Είτε γιατί παρόλο που κατέβαλαν κανονικά τις οφειλές τους προς τον ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ μέχρι σήμερα δεν έχουν φανεί οι καταβολές τους στο σύστημα.
Για την πρώτη περίπτωση, δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν αρρύθμιστες οφειλές να τις ρυθμίσουν στο ΚΕΑΟ σε έως 12 δόσεις και με αυτόν τον τρόπο να λαμβάνουν μηνιαίως ασφαλιστική ικανότητα. Μάλιστα, με νομοθετική διάταξη που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή, θα δίνεται η δυνατότητα αποπληρωμής μόνο της οφειλής που αφορά τις παροχές σε είδος και χρήμα προκειμένου να λάβει κάποιος ετήσια ασφαλιστική ικανότητα. Μια πρωτοβουλία που θα ευνοήσει χιλιάδες ασφαλισμένους καθώς θα έχουν την δυνατότητα να αποπληρώσουν το minimum του ποσού που απαιτείται για τη λήψη ασφαλιστικής ικανότητας.
Για τις περιπτώσεις εκείνων των ασφαλισμένων που ενώ πληρώνουν κανονικά τις οφειλές τους φαίνεται να χρωστούν, πράγματι υπάρχουν καθυστερήσεις μεταξύ της πληρωμής της οφειλής και της εκκαθάρισης της στο σύστημα του ΚΕΑΟ και των τρεχουσών εισφορών, καθυστερήσεις που αντανακλούν τις προβληματικές δομές του Οργανισμού από τη στιγμή της δημιουργίας του. Οι καθυστερήσεις αυτές δημιουργούν προβλήματα όχι μόνο στην έγκαιρη λήψη της ασφαλιστικής ικανότητας αλλά και σε μια σειρά άλλων συναλλαγών με τον ΕΦΚΑ (ρυθμίσεις κλπ). Η Διοίκηση του Οργανισμού έχει θέσει ως προτεραιότητα:
a) Την διαλειτουργικότητα μεταξύ του πληροφοριακού συστήματος τρεχουσών εισφορών του ΕΦΚΑ και του ΚΕΑΟ. Το θέμα είναι εξαιρετικά σύνθετο και για αυτό τον λόγο δεν έχει καταστεί εφικτό μέχρι σήμερα. Η διαλειτουργικότητα των συστημάτων θα λύσει μια σειρά από προβλήματα όπως το να μην μεταφέρονται πληρωμές από το σύστημα τρεχουσών εισφορών στο ΚΕΑΟ λόγω εκπρόθεσμης πληρωμής καθώς και να δημιουργηθεί ένας ενιαίος κωδικός πληρωμής τρεχουσών και ληξιπρόθεσμων οφειλών που θα διευκολύνει παρά θα ταλαιπωρεί τους πολίτες. Στόχος είναι οι πληρωμές των ασφαλισμένων να φαίνονται αμέσως στο σύστημα και αυτές να γίνονται με έναν τρόπο εύκολο και φιλικό προς τον χρήστη της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας.
b) Την άμεση εκκαθάριση των οφειλών που ενώ πληρώθηκαν εγκαίρως από τους ασφαλισμένους ελεύθερους επαγγελματίες, αυταπασχολούμενους και αγρότες δεν έχουν φανεί μέχρι και σήμερα στο σύστημα. Αυτό θα συμβεί μέχρι τις 22 Μαρτίου. Για αυτόν τον λόγο, ειδικά για τους επαγγελματίες του πρώην ΕΤΑΑ που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της μη έγκυρης εκκαθάρισης των γραμματίων προείσπραξης, χρεωστικών υπολοίπων κ.α, δόθηκε παράταση έως τις 18 Απριλίου στην ασφαλιστική τους ικανότητα. Πρόκειται για δικηγόρους, γιατρούς, μηχανικούς, φαρμακοποιούς, συμβολαιογράφους κλπ. Αυτή η παράταση αφορά τόσο εκείνους που πληρώνουν κανονικά τις οφειλές τους αλλά δεν έχουν φανεί ακόμη οι πληρωμές στο σύστημα, όσο και εκείνους που χρωστούν.
c) Τέλος, για τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και για τους αγρότες που έχουν πληρώσει κανονικά τις οφειλές τους αλλά δεν έχουν φανεί στο σύστημα, μπορούν να επισκεφθούν ένα υποκατάστημα του ΕΦΚΑ με το αποδεικτικό πληρωμής και να εκδώσουν ασφαλιστική ικανότητα. Υπενθυμίζεται πως και για αυτούς το πρόβλημα θα έχει επιλυθεί μέχρι τις 22 Μαρτίου.
Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ καταβάλλει μια μεγάλη προσπάθεια να επιλυθούν οριστικά τα διαχρονικά προβλήματα του Οργανισμού. Προβλήματα που δεν αφορούν μόνο τις συντάξεις αλλά και θέματα εισφορών, παροχών και εξυπηρέτησης συνολικά. Για αυτό άλλωστε ψηφίστηκε και ο νόμος 4892/2022 για τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού με στόχο να δοθούν πρόσθετα εργαλεία στη Διοίκηση για την αντιμετώπιση τέτοιων αλλά και άλλων σύνθετων προβλημάτων που παρατηρούνται. Ήδη έχει γίνει σημαντική πρόοδος σε όλα τα μέτωπα και αποτελεί στοίχημα για τον Οργανισμό και η άμεση επίλυση του προβλήματος πληρωμών και διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων.
Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ
Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους μη μισθωτούς μέχρι 31 Μάιου 2022
Αθήνα, 18/3/2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους μη μισθωτούς μέχρι 31 Μάιου 2022
Με νομοθετική διάταξη που προωθείται στη Βουλή με στόχο να ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα και να ισχύσει αμέσως μετά, παρατείνεται αυτόματα η ασφαλιστική ικανότητα όλων των μη μισθωτών του e-ΕΦΚΑ, ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοτελώς απασχολουμένων και αγροτών (και των έμμεσων μελών τους) από 1 Μαρτίου έως και 31 Μάιου 2022, ανεξαρτήτως οφειλών και πλήρωσης προϋποθέσεων εκ μέρους τους.
Από την Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ τονίζεται πως από την 1η Ιουνίου θα ισχύσει το καθεστώς που ίσχυε πάντοτε και που προβλέπει την απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας μόνο σε εκείνους τους μη μισθωτούς που είτε δεν έχουν οφειλές είτε έχουν ρυθμισμένες οφειλές τις οποίες και τακτοποιούν κάθε μήνα. Για αυτό και καλούνται οι ασφαλισμένοι να προχωρήσουν εγκαίρως στην πληρωμή ή ρύθμιση των οφειλών τους προς τον e-ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ.
Μάλιστα, προς αυτή την κατεύθυνση και με στόχο την διευκόλυνση των ασφαλισμένων, στην ίδια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η δυνατότητα λήψης ασφαλιστικής ικανότητας εφόσον οι ασφαλισμένοι έχουν καταβάλει εντός του 2021 ή καταβάλουν εντός του 2022, αναδρομικά για το έτος 2021, ποσό που αντιστοιχεί στην ετήσια εισφορά για παροχές σε είδος και σε χρήμα, σύμφωνα με την ασφαλιστική κατηγορία την οποία είχαν επιλέξει για το έτος 2021. Με αυτόν τον τρόπο δεν απαιτείται να πληρώσουν το σύνολο των οφειλών τους αλλά μόνο αυτό που αντιστοιχεί στις εισφορές για παροχές σε είδος και σε χρήμα για το χρονικό διάστημα που προαναφέρθηκε. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται κατ’εξαίρεση και για μια μόνο φορά.
Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ:Απάντηση στα fake news του ΣΥΡΙΖΑ για τον λιγνίτη
Απάντηση στα fake news του ΣΥΡΙΖΑ για τον λιγνίτη
Η Αξιωματική Αντιπολίτευση συνεχίζει να διαστρεβλώνει την πραγματικότητα με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων σε ό,τι αφορά το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη.
O ΣΥΡΙΖΑ υιοθέτησε πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, Γιώργου Αδαμίδη, ο οποίος υποστήριξε ότι η αύξηση της χρήσης του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα (από 10% στο 30%) είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η χονδρική τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στα 99,1 ευρώ/MWh στις 8 Μαρτίου.
Πρόκειται για άκρως παραπλανητική αναφορά που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα, η τιμή διαμορφώθηκε στο επίπεδο αυτό στις 14:00 το απόγευμα της Τρίτης για μερικά λεπτά προτού επανέλθει στα συνήθη επίπεδα.
Σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι η Ελλάδα διαθέτει την ακριβότερη τιμή στη χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η τιμή στις 8 Μαρτίου διαμορφώθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, οι οποίες διαθέτουν περισσότερες ηλεκτρικές διασυνδέσεις και πυρηνική ενέργεια στο μείγμα τους, όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Βουλγαρία. Μάλιστα, η χώρα μας, το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου έχει την τρίτη χαμηλότερη χονδρική τιμή στην Ευρώπη, πίσω από την Πολωνία και τη Βουλγαρία.
Ακόμα και σε απολύτως συγκρίσιμα νούμερα, όπως είναι το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού, οι πιο σύγχρονες μονάδες φυσικού αερίου της ΔΕΗ (Αλιβέρι 5 και Μεγαλόπολη 5) έχουν σήμερα μεταβλητό κόστος 193 €/MWh, ενώ 3 από τις 6 διαθέσιμες λιγνιτικές μονάδες έχουν υψηλότερο μεταβλητό κόστος. Όταν η πρωτόγνωρη κρίση που εντείνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία αποκλιμακωθεί, με τη μείωση των τιμών του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές, η ανταγωνιστικότητα των λιγνιτικών μονάδων θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο.
Όπως αποδείχθηκε ξεκάθαρα από την πρόσφατη μελέτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, οι λιγνιτικές μονάδες σε καμία ώρα της ημέρας δεν είναι φθηνότερες από τις ΑΠΕ και το φυσικό αέριο που λειτουργούν παράλληλα.
Παρά τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ, η απολιγνιτοποίηση, όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά έτη, με τη δραστική μείωση της χρήσης του λιγνίτη στην ηλεκτροπαραγωγή.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η/Ε ΑΠΟ ΛΙΓΝΙΤΗ (GWh) | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
19.418 | 14.898 | 16.387 | 14.907 | 10.417 |
Ακόμη και οι τέσσερις λιγνιτικές μονάδες που έκλεισαν επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, είχαν -ορθώς- προγραμματιστεί να κλείσουν επί ΣΥΡΙΖΑ διότι είχαν ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες ώρες λειτουργίας τους. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να συνεχίσει την παραγωγή ηλεκτρισμού με λιγνίτη, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια σε ανάλογες επενδύσεις, κάτι το οποίο ουδέποτε συνέβη.
Οι λιγνιτικές μονάδες που έχουν απομείνει, χρειάστηκε να επιστρατευθούν προκειμένου να αντιμετωπισθούν βραχυπρόθεσμοι κίνδυνοι μείωσης των αποθεμάτων φυσικού αερίου της χώρας, σε συνέχεια της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και της γενικότερης κρίσης που αυτή προκάλεσε. Συγκεκριμένα, κατόπιν σχετικής απόφασης της ελληνικής Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων, αποφασίστηκε η λειτουργία όλων των διαθέσιμων λιγνιτικών εργοστασίων το τριήμερο 5-7 Μαρτίου, έως ότου αφιχθούν στη Ρεβυθούσα στις 7 Μαρτίου τρία προγραμματισμένα φορτία LNG για αναπλήρωση των μειωμένων αποθεμάτων φυσικού αερίου. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι οι λιγνιτικές μονάδες λειτούργησαν προσωρινά και εκτάκτως έπειτα από εντολή των αρμόδιων φορέων, ως στρατηγική εφεδρεία για τη διασφάλιση της επάρκειας τροφοδοσίας του ενεργειακού συστήματος και όχι για οικονομικούς λόγους. Η λειτουργία των λιγνιτικών μονάδων ως στρατηγική εφεδρεία, επιβεβαιώνει την πάγια θέση και τα σχετικά αιτήματα της ΔΕΗ προς τους αρμόδιους Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς φορείς ότι οι λιγνιτικές μονάδες μπορούν να συνεισφέρουν στην ασφάλεια εφοδιασμού σε μια σύντομη μεταβατική περίοδο.
Σύντομο ιστορικό της απολιγνιτοποίησης
Η απολιγνιτοποίηση ξεκίνησε το 2010 με τη διακοπή λειτουργίας της μονάδας Πτολεμαΐδα 1. Οι λόγοι που ώθησαν στην απολιγνιτοποίηση ήταν αρχικά περιβαλλοντικοί (αδυναμία τήρησης των νέων μειωμένων ορίων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου), κλιματικοί (μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα) και τελικά οικονομικοί, λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής των δικαιωμάτων του διοξειδίου του άνθρακα.
Το 2011 τέθηκαν εκτός λειτουργίας η Πτολεμαΐδα 2 και οι μονάδες Μεγαλόπολη 1 και 2, ενώ ακολούθησαν το 2014 οι μονάδες Πτολεμαΐδα 3 και 4. Στο πλαίσιο της συμφωνίας του 2010 με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η λειτουργία των μονάδων 1-4 της Καρδιάς και του Αμυνταίου 1 και 2, περιορίστηκαν συναρτώμενες με τις ώρες λειτουργίας τους (17.500) από την 01.01.2016 και μέχρι το τέλος του 2023. Το 2016, μετά από αιτιολογημένο αίτημα της ΔΕΗ, η Ελληνική Κυβέρνηση αναπροσάρμοσε τις ώρες αυτές σε 32.000 με αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση, η οποία όμως δεν έγινε αποδεκτή από την Ε.Ε. με αποτέλεσμα να εκκρεμεί το ενδεχόμενο κυρώσεων στην Ελλάδα.
Με βάση αυτή τη νομοθετική ρύθμιση οι μονάδες της Καρδιάς και του Αμυνταίου αποσύρθηκαν ως εξής:
- Καρδιά 1 και 2: Ιούνιος 2019.
- Αμύνταιο 1 και 3: 2020.
- Καρδιά 3 και 4: 2021.
Σε λειτουργία παραμένουν πέντε μονάδες στον Άγιο Δημήτριο, η Μελίτη στη Φλώρινα και η Μεγαλόπολη 4. Σύμφωνα με το πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης, στο τέλος του 2022 θα αποσυρθούν οι μονάδες 1,2,3,4 του Αγίου Δημητρίου και στο τέλος του 2023 οι υπόλοιπες τρεις (Άγιος Δημήτριος 5, Μελίτη και Μεγαλόπολη 4).
Όσον αφορά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, Πτολεμαΐδα 5, αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της με λιγνίτη το καλοκαίρι του 2022 και με βάση τον Κλιματικό Νόμο και το Εθνικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών, προβλέπεται να παραμείνει ως λιγνιτική το αργότερο έως το 2028.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
NATIONAL SYMPOSIUM ON THE IMPLEMENTATION OF THE COUNCIL OF EUROPE LANDSCAPE CONVENTION IN GREECE
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ
18 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2022
COUNCIL OF EUROPE
LANDSCAPE CONVENTION
NATIONAL SYMPOSIUM ON THE IMPLEMENTATION OF THE
COUNCIL OF EUROPE LANDSCAPE CONVENTION IN GREECE
and
FORUM OF THE NATIONAL SELECTIONS OF THE 6TH SESSION
OF THE LANDSCAPE AWARD OF THE COUNCIL OF EUROPE
The landscape as a reflection and project of civilisation
Kastraki Kalampaka, Trikala, Greece 6-8 April 2022
Το Συμβούλιο της Ευρώπης και ειδικότερα η Γραμματεία αρμόδια για τη Σύμβαση για το Τοπίο της Διεύθυνσης Δημοκρατικής Συμμετοχής του Συμβουλίου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εργασιών της Σύμβασης, οργανώνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας,
National Symposium για την εφαρμογή της Σύμβασης Τοπίου του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ελλάδα και Forum των Εθνικών Επιλογών της 6ης Συνόδου του Βραβείου Τοπίου.
Οι εκδήλωση θα διεξαχθεί στο Καστράκι Καλαμπάκας Τρικάλων, στις 6-8 Απριλίου 2022.
Μπορείτε να ενημερωθείτε μέσω του συνδέσμου που ακολουθεί σχετικά με το Πρόγραμμα του Συμποσίου:
https://rm.coe.int/council-of-europe-landscape-convention-national-symposium-on-the-imple/1680a5419d
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή προκειμένου να παρακολουθήσετε από απόσταση τις εργασίες του Συμποσίου στο σύνδεσμο που ακολουθεί:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfHWkCD4XzTZqDN2RBoE_y6mwi76Q9l-NTfU4QeL-daMNwWZA/viewform
Με επόμενη επικαιροποίηση της παρούσας ανακοίνωσης, θα ενημερωθείτε για το σύνδεσμο διασφάλισης της on line πρόσβασης στις εργασίες του Συμποσίου.
Σκοπός του Συμποσίου είναι αφενός η παρουσίαση και η συζήτηση πάνω στις Πολιτικές οι οποίες τίθενται σε ισχύ από την Ελλάδα για την εφαρμογή της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για το Τοπίο και αφετέρου, η διεξαγωγή του Φόρουμ των Εθνικών Επιλογών της 6ης Συνόδου Βραβείου Τοπίου του Συμβουλίου της Ευρώπης (2018-2019). Στη διάρκεια του Φόρουμ θα παρουσιαστούν οι πολύτιμες εμπειρίες των κρατών μερών του Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 11 της Σύμβασης, από τη συμμετοχή τους στην 6η Σύνοδο του Βραβείου Τοπίου του Συμβουλίου της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και της χώρας μας που συμμετείχε με το έργο «Αναβίωση της λίμνης Κάρλα» της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Οι εμπειρίες των χωρών που θα παρουσιαστούν αποδεικνύουν ότι είναι δυνατό να προωθηθεί η εδαφική διάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά του τοπίου που συνιστά το περιβάλλον διαβίωσης των ανθρώπων.
Αναφορικά με τις εφαρμοζόμενες Πολιτικές που θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης και ειδικότερα, το άρθρο 5 αυτής ορίζει ότι τα Μέρη της αναλαμβάνουν:
–τη νομική αναγνώριση των τοπίων ως βασικό συστατικό του περιβάλλοντος των ανθρώπων, ως έκφραση της ποικιλομορφίας της κοινής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς τους και θεμέλιο της ταυτότητάς τους·
– τη θέσπιση και εφαρμογή πολιτικών τοπίου που στοχεύουν στην προστασία, διαχείριση και σχεδιασμό του τοπίου, μέσω της υιοθέτησης των ειδικών μέτρων που ορίζονται στο άρθρο 6 της Σύμβασης·
– τη θέσπιση διαδικασιών για τη συμμετοχή του ευρύτερου κοινού, των τοπικών και περιφερειακών αρχών και άλλων μερών που ενδιαφέρονται για τον καθορισμό και την εφαρμογή των πολιτικών τοπίου·
– την ενσωμάτωση του τοπίου στις περιφερειακές και πολεοδομικές πολιτικές τους και στις πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, γεωργικές, κοινωνικές και οικονομικές πολιτικές τους, καθώς και σε οποιεσδήποτε άλλες πολιτικές με πιθανές άμεσες ή έμμεσες επιπτώσεις στο τοπίο.
Τα αποτελέσματα των εκδηλώσεων θα παρουσιαστούν στη 12η Επίσημη Διάσκεψη του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη Σύμβαση Τοπίου του Συμβουλίου της Ευρώπης (2023, Palais de l’ Europe, Στρασβούργο) και στη Σύνοδο της Συντονιστικής Επιτροπής του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πολιτιστική Κληρονομιά και το Τοπίο (CDCPP).
"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..
ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" προηγούμενη ηλεκτρονική έκδοση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.