Στέλιος Πέτσας
politikinewsaaa.blogspot.com,η Χρήσιμη Εφημερίδα,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,POLITIKI,POLITIKI NEWSPAPER,politikinews,ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ,"POLITIKI" news,news,"ΠΟΛΙΤΙΚΗ" Εφημερίδα,Ειδήσεις,Новости Греция, Nachrichten aus Griechenland, Nouvelles de la Grèce, أخبار من اليونان,, 來自希臘的消息 , ギリシャからのニュース, Новини з Греції, Notícias da Grécia, חדשות מיוון, Notizie dalla Grecia, Nyheter fra Hellas,
"...υπουργό Εξωτερικών στην Ουάσιγκτον το ακόλουθο τηλεγράφημα: (3)
“Θέμα: Πληροφορίες περί απόβασης ελληνικών στρατευμάτων στην Καλόλιμνο
|
Μετά από αυτούς, αμφότερες, για … «άγνωστους» λόγους….ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ!!!!
Να μην περιγράψω τη βάσανο και το κόστος ή το χορό των εκατομμυρίων(κυριολεκτικά) που χάθηκαν.
Αφού ιδρύθηκαν και άλλες εταιρείες αναπτυξιακές κυρίως στο Κοιμητήριο ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ, όλες καταχρεωμένες.. ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ. Ειδικά αυτές του Κοιμητηρίου που είναι «μαγαζί γωνία» με εισπράξεις οι οποίες θα μπορούσαν να λύσουν και άλλα προβλήματα, ΟΛΕΣ… «ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΑΝ»!! Πότε…τα παγκάρια «βγάζανε πόδια και φεύγανε»..πότε ήταν..άδεια(με ΠΟΛΥ σημαντικές καθημερινές εισπράξεις), πότε το «ένα», πότε το «άλλο» ..και χωρίς ποτέ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ «ΕΠΙΣΗΜΗ» απάντηση ή διαύγεια περί των οικονομικών και πεπραγμένων, βρισκόμασταν πάντα στην κατάσταση την γνωστή: «ΟΥΤΕ ΦΡΑΓΚΟ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ»!!
Τώρα, φημολογείται η ίδρυση μιας άλλης ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ. Με ψίχουλα βέβαια. Μόνο…4.000.000€! Με ήδη γνωστό –φημολογούμενο-Πρόεδρο, τόσο για το παρελθόν του, όσο και για το ποιόν των ικανοτήτων του. Μαζί και έτερος..Καππαδόκης, που καμιά σχέση με το αντικείμενο δεν έχει! Απλά…ήταν υποψήφιος..αλλά ΔΕΝ…Από προσόντα δηλαδή, ΟΥΤΕ Ο ..ΑΪΝΣΤΑΪΝ!!
Με τον συγχωρεμένο ΩΝΑΣΗ.. ομοιάζουν ως προς το «επιχειρείν»! Εκτός από την σύνταξη, μισθό δεν μπορεί να πάρει ο ένας ..άρα;;; Ο άλλος μάλλον του «ξύνησαν τα κρασσά» και λεει να ασχοληθεί με την..ανάπτυξη του τόπου και να κάνει και εκείνος την πόλη… «παράδεισο»!!
Βέβαια, υπάρχουν και πολλοί δυσαρεστημένοι ακόμη, αλλά έχουν «προσόντα», ήταν υποστηρικτές και θα είναι πάλι εάν προσληφθούν. Οχι ρε παιδιά…ΜΕ ΑΣΕΠ. Αφού θα είναι ιδιωτική εταιρεία… με χρήματα του Δήμου!!
ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΡΕ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΙ;
Εγώ έχω απορίες…ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΟΥ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙ;;;Φημολογείται έντονα ότι αύριο σε πολύ βιαστικό και επείγον (!!!) δημοτικό συμβούλιο,θα παρουσιαστεί μια πολυσέλιδη οικονομικοτεχνική μελέτη κάποιας εταιρείας με αντικείμενο την ίδρυση ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ.
Αξιοποιώντας δημοσιογραφικές πληροφορίες,θα ήθελα να κάνω ορισμένα ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ καλής προθέσεως,αναμένοντας την παρουσίαση της Μελέτης, οπότε και θα αναπτύξουμε το θέμα αναλυτικά:
1)σε ποιόν ακριβώς τομέα θεωρείται ο δήμος μας ΙΚΑΝΟΣ να πραγματοποιήσει βαρύ-υποθέτω-αναπτυξιακό πρόγραμμα;Με ποια Μεσαία Στελέχη,ποια τεχνογνωσία,ποιες ειδικότητες;
2)πόσοι δημοτικοί σύμβουλοι είναι ΙΚΑΝΟΙ έστω και να αναγνώσουν,να αντιληφθούν και να κατανοήσουν ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΖΗΤΑ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ που καλούνται αύριο και βιαστικότατα να ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ;
3)Πότε ακριβώς τέτοιες ‘φιλότιμες’ παρεμφερείς προσπάθειες στο παρελθόν ευοδώθηκαν και άφησαν στον τόπο ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΟΦΕΛΟΣ;
4)Πότε ακριβώς ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ανέκαθεν,που έγινε στον τόπο μας επέδειξε ΕΝΤΙΜΗ «ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ»,δεν ΧΡΕΩΣΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ,ΜΕ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ «ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ» κάθε λογής και …είδους ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΕΗ ΠΑΝΤΟΥ;Πότε δεν εξαφανίστηκε τεράστιου ύψους δημοτικό χρήμα με τρόπο θρασύ,και ποινικά κολάσιμο ΧΩΡΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ;
5)οι προσληφθέντες ΘΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΥΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ με…τον «γνωστό» τρόπο που διόρισε μέχρι στιγμής.. «κουτσούς-στραβούς στον άγιοπαντελέημονα»;Δεν νομίζω να μην έχω δίκιο..
6)διασφαλίζεται ΠΛΗΡΩΣ,ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΛΗΨΗ ΔΑΝΕΙΩΝ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ …οριστικώς και ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΩΣ;
7)διασφαλίζεται πλήρως ΡΗΤΡΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ Ή ΑΛΛΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ σε περίπτωση ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ των δράσεων αυτής της Εταιρείας ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ,και κάθε είδους ΧΡΕΩΝ επι επικειμένων πιθανών ζημιών των Χρήσεών της ή… «παραλείπεται» αναφορά σε τέτοια ΕΥΘΥΝΗ;;
8)διασφαλίζεται πλήρως ότι σε περίπτωση κλεισίματος της εταιρείας, δεν θα έχουμε πάλι την Αριστερά να ΑΠΑΙΤΕΙ τον διορισμό των αποτυχημένων ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ;
9)διασφαλίζεται πλήρως Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ Νέων Επιστημόνων με ευδόκιμη προϋπηρεσία ή θα δούμε ΞΑΝΑ διορισμούς φίλα προσκείμενων ΑΧΡΗΣΤΩΝ προς την δημαρχιακή «αυλή»;
10)Ποιόν βαραίνουν έξοδα μισθοδοσίας, σύστασης,εξοπλισμών,λογισμικών και άλλων εξόδων αυτής της ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ πρωτοβουλίας;
11)Θα πληρώνει η Ιδιωτική αυτή Εταιρεία ΕΝΟΙΚΙΟ ή όχι;
12)σε ποιο βαθμό μια ΙΔΙΩΤΙΚΗ πρωτοβουλία τέτοιου μεγέθους ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΜΟΝΗ ΤΗΣ;
Διαφημιζόμενοι, διαφημιστές και…Τουρκο-Star
Όπως είναι γνωστό οι τούρκοι φανατικοί
ισλαμιστές, μόλις λίγα χρόνια μετά την κατάληψη της εξουσίας και προκειμένου να
επιτύχουν πολιτισμική διείσδυση σε διάφορες χώρες - στόχους, αποφάσισαν την γενναία
επιδότηση προπαγανδιστικών τηλεοπτικών σειρών κάτω από μια σειρά
προϋποθέσεων που έβαζαν οι ίδιοι. Οι τηλεοπτικές αυτές σειρές ανάλογα με τις
χώρες – στόχους, χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει απροκάλυπτη
τουρκική προπαγάνδα όπου οι τούρκοι υπέρ-ήρωες πάντα θριαμβεύουν ενώ οι «κακοί»
Έλληνες εμφανίζονται μονίμως σαν «σημαδεμένα» πρόσωπα (οι ανδρικοί ήρωες σαν
ηττημένοι, προδότες, ανήθικοι, ή φονιάδες και οι γυναικείοι συνήθως σαν
διεφθαρμένες ή πόρνες). Οι επιδοτούμενες αυτές παραγωγές μεταδίδονται τόσο στο
εσωτερικό της Τουρκίας, όσο και σε άλλες χώρες-στόχους όπως Αζερμπαϊτζάν,
Πακιστάν, Τουρκμενιστάν, Λίβανο, Αραβικές χώρες κ.α.)
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τουρκική
προπαγάνδα ήπιας ισχύος στην οποία
«επιστρατεύονται» χαριτωμένα παιδάκια τα οποία εξασφαλίζουν σίγουρη
συναισθηματική συμπάθεια. Επιδεικνύεται συνεχώς (μαζί με τον Βόσπορο και την
τουρκική σημαία) πληθωρικός πλούτος με πισίνες, ακριβά αυτοκίνητα, ιδιωτικά
αεροπλάνα κ.α. σαν να πρόκειται για την πιο συνηθισμένη εικόνα της τουρκικής
κοινωνίας και όχι για την ευημερία που απολαμβάνει ένα ελάχιστο ποσοστό του
τουρκικού πληθυσμού. Οι επιδοτούμενες αυτές παραγωγές μεταδίδονται σε
διαφορετική κατηγορία χωρών–στόχων η οποία περιλαμβάνει κυρίως την Ευρώπη και
φυσικά την Τουρκία.
Υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία
τουρκικών τηλεοπτικών παραγωγών από την Netflix, χωρίς
όμως επιδοτήσεις ή πλήρη έλεγχο από τους ισλαμιστές με αποτέλεσμα μερικά
επεισόδια των σειρών αυτών να μην μεταδίδονται καθόλου μέσα στην Τουρκία γιατί
απλά, απαγορεύονται.
Στην Ελλάδα τα τελευταία δεκαπέντε
χρόνια έχουν μεταδοθεί πενήντα πέντε διαφορετικά τουρκικά σήριαλ (σχεδόν όλα
της δεύτερης κατηγορίας τουρκικής προπαγάνδας ήπιας ισχύος) λόγω του
χαμηλού κόστους και των εύκολων κερδών που εξασφάλιζαν στους λιγοστούς
ιδιοκτήτες τηλεοπτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας.
Η αδιάκοπη «ροή» τουρκικής προπαγάνδας
ήπιας ισχύος μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι άρχισε να κλονίζεται επικίνδυνα από
τον Νοέμβριο του 2019 όταν οι φανατικοί τούρκοι ισλαμιστές, σε
κυβερνητική συνεργασία με τους φασίστες των Γκρίζων Λύκων, εξαπέλυσαν ένα πρωτόγνωρο
υβριδικό πόλεμο εναντίον της Ελλάδος και της Κύπρου με διακηρυγμένο στόχο
την ανασύσταση της πεθαμένης οθωμανικής αυτοκρατορίας μέσα στον 21ο
αιώνα.
Μέχρι τις 15 Ιουλίου 2020 όλες οι
τουρκικές τηλεοπτικές σειρές είχαν εκλείψει από την ελληνική τηλεόραση, με μια
και μοναδική θλιβερή εξαίρεση, εκείνη του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ,
συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη.
Το ΣΤΑΡ μεταδίδει συνεχώς από τον
Δεκέμβριο του 2018 μια τηλεοπτική σειράτουρκικής προπαγάνδας ήπιας ισχύος χιλίων
επεισοδίων, χωρίς αρχή-μέση και τέλος, την οποία πιθανώς εξασφάλισε σε
ιδιαίτερα «ανταγωνιστική» τιμή. Η τηλεοπτική σειρά όταν ξεκίνησε, σημείωσε
καλές επιδόσεις τηλεθέασης στο δυναμικό κοινό, αλλά στην συνέχεια η προσβλητική
και απροκάλυπτη τουρκική επιθετικότητα εναντίον της Ελλάδος και της
Κύπρου, ευαισθητοποίησε το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό το οποίο οδήγησε αυτήν την
σειρά στις τελευταίες θέσεις τηλεθέασης όλων των εκπομπών, όλων των
τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας της απογευματινής ζώνης.
Παρ΄ όλα αυτά ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ
διοχετεύει καθημερινά από είκοσι έως σαράντα τρία
διαφημιστικά μηνύματα σε κάθε μετάδοση της τηλεοπτικής σειράς τουρκικής
προπαγάνδας, εξασφαλίζοντας πλούσια έσοδα αλλά επιδεικνύοντας εθνική αναισθησία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο δεύτερο
εξάμηνο του 2020 μεταδόθηκαν, όπως προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί, τρείς
χιλιάδες πεντακόσιαπερίπου διαφημιστικά μηνύματα από την τηλεοπτική σειρά
τουρκικής προπαγάνδας του ΣΤΑΡ:
ΣΥΝΟΛΟ
ΔΙΑΦ/ΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ Β΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2020 ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ
ΗΠΙΑΣ ΙΣΧΥΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΡ
ΜΗΝΑΣ |
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ |
ΙΟΥΛΙΟΣ |
680 |
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ |
321 |
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ |
711 |
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ |
726 |
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ |
523 |
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ |
533 |
Σύνολο
διαφημίσεων εξαμήνου |
3.484 |
Πηγή:Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών
Σειρών ΙΗΑ. Σημείωση: Δεν καταμετρώνται οι κρατικές διαφημίσεις (Κορωνοιός,
1821 κ.α.) καθώς και οι διάφορες διαφημίσεις κοινωνικής φροντίδας.
Οι διαφημιζόμενοι, οι διαφημιστικές
εταιρίεςή τα mediashopόμως γιατί
αγνοούν εντελώς τις δικαιολογημένες ευαισθησίες των καταναλωτών οι οποίοι
πληρώνουν από την τσέπη τους, μέσα στην τιμή αγοράς των διαφόρων προϊόντων, το κόστος
της διαφήμισης μέσα στην σειρά τουρκικής προπαγάνδας; Γιατί τέτοια
εθνική αναισθησία; Μήπως δεν γνωρίζουν το «σύστημα» που
εφαρμόζεται για να πλημμυρίζει η πάμφθηνη τουρκοσειρά με δεκάδες
διαφημιστικά μηνύματα κάθε απόγευμαπαρ΄ όλο που βρίσκεται συνήθως στον πάτο
της τηλεθέασης;
Γιατί να βλέπει κανείς π.χ. τον πρώτο
μήνα του 2021 πολυεθνικές–μεγαθήρια όπως
Sanofi-Aventis, Johnson&Johnson, Colgate, ReckitBenckiserνα διαφημίζονται παρέα όχι μόνο με πολλές
φαρμακευτικές (FarmaSyn, WinMedicaκ.α.) αλλά και με δίλεπτες
τηλε-πωλήσεις«έξυπνων» βραστήρων, μύλων, ραπτομηχανών, μάσκας, καλτσόνκ.α;Άσε
που υπάρχει προϊόν που διαφημίστηκε συστηματικά(τηλεφωνήστε τώρα στο…)
για τα «270 τελευταία τεμάχια», αλλά το κόστος των αλλεπάλληλωνδίλεπτων
διαφημίσεων είναι 100% βέβαιο πως ξεπερνούσεκατά πολύ την συνολική αξία των (υποτίθεται) «τελευταίων
270 τεμαχίων»!
Υπάρχουν όμως και γιγαντιαίες
πολυεθνικές, όπως και μεγάλες ή μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που ανταποκρίθηκαν
αμέσως στις εκκλήσεις του ΙΗΑ απέχοντας συστηματικά από την
διαφήμιση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους από την μοναδική τηλεοπτική σειρά
τουρκικής προπαγάνδας της ελληνικής τηλεόρασης. Οι επιχειρήσεις αυτές που
αξίζουν ένα μεγάλο «ευχαριστώ» από όλους τους ευαισθητοποιημένους
Έλληνες καταναλωτές θα ανακοινωθούν όταν θα έχει σταματήσει η μετάδοση κάθε
τηλεοπτικής σειράς τουρκικής προπαγάνδας από την Ελληνική τηλεόραση και λήξει
το πρόγραμμα τουρκοσειρών του ΙΗΑ.
Τον Ιανουάριο 2021 οι πέντε κορυφαίες σε
διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες που «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδαστην
απογευματινή ζώνη του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ, ήταν οι εξής:
TΟΡ 5 ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ
ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΑΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021
Α/Α |
Εταιρία |
Αρ. διαφημίσεων |
1 |
Diamant
(τηλε-πωλήσεις διαφόρων προϊόντων) |
40 |
Procter & Gamble ΕλλάςΜ.Ε.Π.Ε. |
39 |
|
3 |
Reckitt Benckiser Hellas (Chemicals & Healthcare) |
29 |
4 |
GlaxoSmithKleineΑ.Ε.& Β.Ε. ΦΑΡΜ. ΠΡ. |
27 |
5 |
Pharma SynS.A. |
22 |
Πηγή: Παρατηρητήριο
Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών ΙΗΑ
Τα διάφορα προϊόντα / υπηρεσίες που
διαφημίστηκαν με 5 τουλάχιστον διαφημιστικά μηνύματα κατά την διάρκεια μιας
εβδομάδας τον μήνα Ιανουάριο 2021 (και δεν συμπλήρωσαν τρεις εβδομάδες
χωρίς καμιά διαφημιστική παρουσία), βρίσκονται στην ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ που
ακολουθεί:
Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες και τα
προϊόντα που διαφημίστηκαν τον Ιανουάριο 2021 στην σειρά τουρκικής
προπαγάνδας του τηλεοπτικού σταθμού Star με τετρακόσια ογδόντα πέντε (485)διαφημιστικά μηνύματα, περιλαμβάνονται
αναλυτικά στην ενότητα «Χρονική Περίοδος:
Ιανουάριος 2021» τουΠαρατηρητηρίου Διαφημίσεων
Τουρκικών Σειρών στην Ελληνική Τηλεόραση.
Το International Hellenic Association, ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός
και μη κομματικός οργανισμός, απευθύνει για πολλοστή φορά έκκληση προς
τις εταιρίες που παρέχουν διαφημιστική υποστήριξη στην τηλεοπτική σειρά
τουρκικής προπαγάνδας του ΣΤΑΡ, να δώσουν οδηγίες στις διαφημιστικές τους
εταιρίες ώστε να εξαιρούν από την προβολή των διαφημιστικών
τους μηνυμάτων την τουρκική σειρά. Αυτό αποτελεί στοιχειώδη ευαισθησία απέναντι
στους πελάτες τους που δεν επιθυμούν να πληρώνουν από την τσέπη τους την
μετάδοση τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» μέσα στην Ελλάδα.
Μην αδιαφορείτε και μην επαναπαύεστε - εκφράστε και εσείς την αντίδραση σας
έστω και συμβολικά!
Σημειώσεις: (1) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ για
την μετάδοση χιλίων «επεισοδίων» τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» μέσα σε
κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στα τηλέφωνα 211 18 91
000, 211 18 92 000 και 211 18 91 004 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα
διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού (pr@star.gr) (2) Στην ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ δεν
συμπεριλαμβάνονται προϊόντα τηλε-πωλήσεων, τηλε-αγορών, διαφημίσεις κοινωνικής
φροντίδας καθώς και συγκυριακές διαφημίσεις όπως δημόσιες εγγραφές κ.α. (3) Τα προϊόντα / υπηρεσίες που συμπληρώνουν μέσα
στον ίδιο μήνα τρείς εβδομάδες χωρίς καμιά διαφημιστική παρουσία, αφαιρούνται
αυτόματα από την ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟ. (4) Η επόμενη ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ μηνός Φεβρουαρίου, θα εκδοθεί την
Κυριακή 4Μαρτίου 2021.
Επιτροπή «Τουρκοσειρών» του ΙΗΑ
Περισσότερες πληροφορίες στην
ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020/21
International
Hellenic Association
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com
Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και
Βουλευτής Δυτικής Αττικής, Θανάσης Μπούρας,ωςΠρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης
Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας & Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων
Περιουσιακής Κατάστασης της Βουλήςσυμμετείχε στο Συνέδριοτης Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος με θέμα «Online πολιτική ακεραιότητα: Tonefromthetop με ανοικτά δεδομένα», το οποίο πραγματοποιείται
διαδικτυακά σήμερα και του οποίου το πρόγραμμα επισυνάπτεται.
Στον
χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Μπούρας ανέφερε τα εξής:
“Κυρίες και
κύριοι,σας ευχαριστώ για την πρόσκληση.
Η Ελλάδα
σήμερα, ανταποκρίνεται θαρραλέα,και με
εποικοδομητική εξωστρέφεια, στο κοινωνικό
κάλεσμα για την αντιμετώπιση των πολυσχιδών προκλήσεων σε κάθε επίπεδο:
ανθρωπιστικό, γεωπολιτικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό.
Η μόνη έννοια, που μπορεί να συμπεριλάβει όλα μαζί τα θετικά των παραπάνω
τομέων, είναι η διαφάνεια.
Με τη διαφάνεια, οι αδυνατισμένοι θεσμοί ενισχύονται μέσα από πολιτικές
και δράσεις, που έχουν ως στόχο τον άνθρωπο και τα δικαιώματά του.
Η διαφάνεια, ως τρόπος έκφρασης των θεσμών προς την κοινωνία, είναι ο
ρυθμιστής της λογοδοσίας των εκλεγμένων της εκπροσώπων, αλλά και ένα σπουδαίο
εργαλείο, για την προβολή των θετικών πεπραγμένων και της υποδειγματικής
θεσμικής λειτουργίας.
Μόνο όταν υπάρχει λογοδοσία και διαφάνεια, όταν το πολιτικό σύστημα
προβλέπει δίκαιες διαδικασίες, για την εκλογή των προσώπων που κατέχουν
πολιτική εξουσία, χωρίς επιρροή από οικονομικά ή άλλα συμφέροντα, μόνο όταν
δίνεται η δυνατότητα, σε όλους τους κοινωνούς, να μετέχουν στη διαδικασία λήψης
αποφάσεων, τότε και μόνο τότε, είναι εφικτή, η πολιτική ακεραιότητα.
Η πολιτική ακεραιότητα είναι συνώνυμη της άσκησης πολιτικής εξουσίας, με
συνέπεια, και προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.
Στην κατεύθυνση ενίσχυσης της πολιτικής
ακεραιότητας, λειτουργούν στην Βουλή των Ελλήνων, η Ειδική
ΜόνιμηΕπιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, και η Επιτροπή Ελέγχου Περιουσιακής
Κατάστασης, των
οποίων έχω την τιμή να προεδρεύω.
Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας δεν είναι,
τυχαία, η μόνη, από τις ειδικές μόνιμεςεπιτροπές, που η σύνθεσή της παραμένει
σταθερή για ολόκληρη την βουλευτική περίοδο (δηλ. από εκλογές σε εκλογές).
Με το αυξημένο θεσμικό κύρος της, την
κοινοβουλευτική εποπτεία που ασκεί, επί των θεμάτων αρμοδιότητάς της, τη
συμβολή της με προτάσεις στη διαφάνεια της πολιτικής, και γενικότερα της
δημόσιας ζωής της χώρας, προάγει τη δημοκρατική λογοδοσία προς το Κοινοβούλιο,
ως την δημοκρατικά καθιερωμένη προέκταση της ελληνικής κοινωνίας.
Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας υποβάλουν
ετησίως -βάσει του ιδρυτικού τους νόμου και του Κανονισμού της Βουλής- ετήσια
έκθεση πεπραγμένων οι Ανεξάρτητες Αρχές της χώρας, τριάντα στο σύνολό τους, εκ
των οποίων οι πέντε είναι συνταγματικά
κατοχυρωμένες και οι υπόλοιπες εικοσιπέντε προβλέπονται βάσει νόμου. Στη
συνέχεια, ακολουθεί, πάντα, ακρόαση αυτών και λεπτομερής συζήτηση.
Για παράδειγμα, κατά την συζήτηση επί της
ετήσιας έκθεσης του ΑΣΕΠ, συζητούνται –μεταξύ άλλων- τα ζητήματα διαφάνειας
στην επιλογή προσωπικού στο δημόσιο τομέα, αλλά και προτάσεις αντιμετώπισης των
προβλημάτων, πάντοτε σε διακομματικό επίπεδο.
Ή σε άλλη περίπτωση, λόγου χάριν, κατά την
αξιολόγηση στοιχείων που αφορούν τη διαφάνεια της πολιτικής ζωής, ή της
δικαιοσύνης, η Επιτροπή καλεί για ενημέρωση την κυβέρνηση, κρατικούς λειτουργούς
και δημόσια πρόσωπα, ενισχύοντας τη διαφάνεια και προσβλέποντας στην ουσιαστική
ενημέρωση της κοινωνίας.
Συμβάλλοντας στη διαφάνεια και στην ουσιαστική
ενημέρωση της κοινωνίας, οι συνεδριάσεις της Επιτροπής καλύπτονται τηλεοπτικά
και μεταδίδονται σε πανελλαδική εμβέλεια, ζωντανά ή/και μαγνητοσκοπημένα από το
κανάλι της Βουλής.
Έτσι, εκπληρώνεται η αρχή της δημοσιότητας και
μπορεί ο κάθε πολίτης να ενημερώνεται για το πόσο αποτελεσματικά το κοινοβούλιο
εκπροσωπώντας τον, ελέγχει τους υπόλοιπους θεσμούς.
Εκτός από
τους κρατικούς θεσμούς, σε μία δημοκρατικά οργανωμένη κοινωνία, σε έλεγχο και
λογοδοσία υπόκεινται και οι πολιτειακοί θεσμοί, όπως τα κόμματα, αλλά και οι
συμμετέχοντες σε αυτά, οι πολιτικοί, αλλά και ο κάθε ένας που κατέχει δημόσιο
αξίωμα, ή του δίνεται η εξουσία να μπορεί να διαχειρίζεται ή να έχει πρόσβαση
σε δημόσιο χρήμα.
Μέσα από το
έργο της Επιτροπής Ελέγχου Περιουσιακής Κατάστασης αναδεικνύεται αυτή ακριβώς η
πλευρά της διαφάνειας, που ταυτίζεται και με τον ορισμό της ως έννοιας.
Ειδικότερα,
υπόχρεοι σε υποβολή Δήλωσης Περιουσιακής Κατάστασης, και κατ’ επέκταση,
ελεγχόμενοι από την Επιτροπή, είναι ο Πρωθυπουργός της χώρας, οι Αρχηγοί των
πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
καθώς και όσων λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση, οι Υπουργοί, οι αναπληρωτές
Υπουργοί και Υφυπουργοί, οι βουλευτές και οι ευρωβουλευτές, οι Περιφερειάρχες,
οι Δήμαρχοι, όσοι διαχειρίζονται τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων που
εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, και όσων λαμβάνουν
κρατική χρηματοδότηση, καθώς και, περίπου, 5.000 Δικαστικοί και Εισαγγελικοί
λειτουργοί.
Σύμφωνα με
το πνεύμα αλλά και την ουσία της πολιτικής ακεραιότητας, η σύνθεση της
ενδεκαμελούς Επιτροπής Ελέγχου Περιουσιακής Κατάστασης δεν είναι
κοινοβουλευτική, καθώς, πλην του Προέδρου της, που ταυτόχρονα είναι και
Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, δύο μόνο από τα
μέλη της κατέχουν το βουλευτικό αξίωμα (ένας βουλευτής που προέρχεται από την
συμπολίτευση και ένας από την αξιωματική αντιπολίτευση).
Στην
Επιτροπή συμμετέχουν, επίσης, ένας Αρεοπαγίτης, δύο Σύμβουλοι της Επικρατείας,
ένας Σύμβουλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ένας Αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου,
ο Αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου που Προεδρεύει της Αρχής Καταπολέμησης
Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, ο Διοικητής της Εθνικής
Αρχής Διαφάνειας και ο Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος.
Για την
υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής συμμετέχει Εισαγγελέας Πρωτοδικών, ως
επίκουρο μέλος, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στις εργασίες της
Επιτροπής.
Αξίζει εδώ
να σημειωθεί ότι η Επιτροπή δεν ελέγχεται και δεν λογοδοτεί μόνο κοινωνικά,
αλλά και μέσα από τον δημόσιο έλεγχο, που ασκείται στα πεπραγμένα της, ή άλλα
στοιχεία, τα οποία δημοσιεύονται με λεπτομέρεια και στα οποία μπορεί ο κάθε
πολίτης να έχει άμεσα πρόσβαση, για να καταγγείλει στην Επιτροπή, αν εντοπίσει
κάποια ανακρίβεια.
Η Επιτροπή,
λογοδοτεί, επίσης, και στην ευρωπαϊκή κοινωνία των πολιτών, αφού το αποτέλεσμα
των ελέγχων της, πιστοποιείται από εξωτερικούς διεθνείς ελεγκτικούς φορείς και
δημοσιεύεται στις τακτικές αναφορές τους, μαζί με τη συνολική πρόοδο της
Ελλάδας, και στους υπόλοιπους ελεγχόμενους τομείς των ασκούμενων πολιτικών.
Δεν θα σας κουράσω αναλύοντας
με λεπτομέρειες τις διατάξεις των δύο νόμων (3213/03 και 3023/02) που έχει
θεσπίσει η πολιτεία, για τον έλεγχο του πολιτικού χρήματος και των δηλώσεων
περιουσιακής κατάστασης.
Να πω, μόνο, με δύο λόγια, ότι
η σκοπιμότητα ήταν πάντοτε το δημόσιο συμφέρον, σε όλες τις αλλαγές των νόμων
αυτών.
Δηλαδή να διαπιστωθεί, εάν ο
πολιτικός έγινε πλουσιότερος εκμεταλλευόμενος την ιδιότητά του. Και εάν το
δημόσιο χρήμα που δίνεται σε κόμματα και αιρετούς, διατίθεται, αποκλειστικά,
για τον σκοπό για τον οποίο κάθε φορά διατέθηκε.
Σύμμαχοί μας στη μεγάλη αυτή προσπάθεια εμπέδωσης της θεσμικής
διαφάνειας, είναι σήμερα η τεχνολογία, τα ανοικτά δεδομένα και οι υπηρεσίες
νέφους. Χρειάζεται, ωστόσο, και σύνεση στο δρόμο
προς τα εκεί, με έμφαση σε διάφορους παράγοντες, όπως ο προσεκτικός
σχεδιασμός και η ασφάλεια των προσωπικών και των δημόσιων δεδομένων.
Είναι καιρός, σήμερα, να ανοίξει ο διάλογος για την επιλογή και για την
ποιότητα των ανοικτών δεδομένων, αλλά και για το πως τα δεδομένα αυτά θα
υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, αποκόπτοντας κάθε ιδιοτελή σκοπό.
Και είναι ευκαιρία αυτό να γίνει σήμερα, που υπάρχει η δηλωμένη πολιτική
βούληση, αλλά και η απαιτούμενη ευελιξία ως προς τη στρατηγική των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων.
Κλείνοντας
να πω ότι είναι μεγάλη πρόκληση η αναζήτηση των εργαλείων και των ποιοτικών
δεδομένων εκείνων, που μέσα από τη λειτουργία των θεσμών, θα μας οδηγήσει στην
αξία που αναζητούμε, τόσο εσείς ως Διεθνής Διαφάνεια, όσο και εμείς ως Βουλή
και ως Επιτροπή Ελέγχου: στη διαχρονική αξία της πολιτικής ακεραιότητας.
Είναι,
άλλωστε, πολύ σημαντικό το έργο σας για την ακεραιότητα του πολιτικού
συστήματος και τη διαφάνεια στους θεσμούς, αφού η τελευταία είναι μία από τις
προϋποθέσεις για τη δημοκρατική λειτουργία κάθε οργανωμένης πολιτείας.
Καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου.”
Βουλή
των Ελλήνων, 100 21 Αθήνα-τηλ.:2103708401-2, fax: 2103707888
Θεμιστοκλέους
3, 10677 Αθήνα, Τηλ.: 210 3303066, Φαξ: 210 3301970
e-mail: vice.president_c@parliament.gr, bouras@parliament.gr