|
Αθήνα, 27 Ιουνίου 2018
Α.Για τις εξελίξεις στον κυβερνητικό συνασπισμό:
Η Νέα Δημοκρατία παρακολουθεί τις αλληλοκατηγορίες που εκτοξεύονται μεταξύ του βουλευτή και των ΑΝΕΛ και προσπαθεί -όπως όλοι οι Έλληνες- να καταλάβει τι συμβαίνει. Διότι όσα τραγελαφικά περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση των ΑΝΕΛ περί “αιώνιων όρκων πίστης” που φέρεται να έχει δώσει ο βουλευτής παρουσία του κ. Καμμένο και του κ. Τσίπρα μάλλον παραπέμπουν σε σέχτα και σίγουρα πάντως όχι σε πολιτικά κόμματα.
Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη. Η πολύ θλίψη τους οδηγεί στην παράνοια, προφανώς γιατί βλέπουν τον κίνδυνο να χάσουν τις καρέκλες τους. Δεν υπάρχουν λόγια για τις χθεσινές αλλοπρόσαλλες διαρροές του Μαξίμου που βλέπουν παντού συνωμότες και εχθρούς. Τέτοιες αντιδράσεις παρατηρούνται μόνον όταν μια κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό βλέποντας το τέλος της να πλησιάζει. Κατά τα λοιπά αντί να εφευρίσκουν εχθρούς και συνωμότες θα καλύτερα οι ένοικοι του Μαξίμου να βγουν λίγο στο δρόμο και να συνομιλήσουν με τους πολίτες, μήπως και συνειδητοποιήσουν επιτέλους ότι οι αποφάσεις τους βρίσκονται σε πλήρη δυσαρμονία με το κοινό αίσθημα.
Καταρχάς, καλό θα ήταν κάποιος να πει στον πρωθυπουργό να βλέπει λιγότερο Hollywood διότι όσα συμβαίνουν στις ταινίες σπανίως επιβεβαιώνονται στην πραγματική ζωή. Το γεγονός ωστόσο ότι κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό επιβεβαιώνεται χθες και απο μια ακόμη δήλωση του κ. Τζανακόπουλου που άφησε ξαφνικά ανοιχτό το ενδεχόμενo επικύρωση της συμφωνίας για το Σκοπιανό να γίνει με 180 ψήφους, όπως έχει ζητήσει ο κ. Καμμένος από τον κ. Τσίπρα. Πριν από μόλις έξι μέρες ο κ. Τζανακόπουλος έλεγε ότι δεν τίθεται θέμα 180 ψήφων και μάλιστα παρουσία όλων των πολιτικών συντακτών. Οι ίδιοι όχι μόνον απέκλειαν το ενδεχόμενο να φέρουν τη συμφωνία με 180, αλλά το αιτιολόγησαν και βάσει του Συντάγματος. Και τώρα ξαφνικά το ξανασκέφτονται γιατί φοβούνται μήπως τα κουκιά δεν βγαίνουν και δεν βρεθούν και οι πρόθυμοι που δήλωνε βέβαιος ο κ. Τζανακόπουλος ότι θα βρεθούν. Η ΝΔ βέβαια θα καταψηφίσει στο σύνολό της αυτή τη συμφωνία είτε χρειάζεται 151 για να κυρωθεί, είτε 180, είτε ακόμη και 300 βουλευτές να ζητήσουν ψάχνοντας να βρουν συνενόχους.
Β. Για το Σκοπιανό
Η Νέα Δημοκρατία δεν ψηφίζει αυτή τη συμφωνία ούτε σε αυτήν, ούτε στην επόμενη βουλή αν δραπετεύσουν με εκλογές. Δεν θα τη φέρει καν για κύρωση στη Βουλή εάν τη βρει σε εκκρεμότητα όταν γίνει Κυβέρνηση. Ας το καταλάβουν όλοι. Η Νέα Δημοκρατία έκρουσε εγκαίρως τον κώδωνα του κινδύνου, ότι δηλαδή πρόκειται για μια επιζήμια συμφωνία, έκανε πρόταση δυσπιστίας στην κυβέρνηση γι αυτό το λόγο και οι 153 ανέλαβαν τις ευθύνες τους. Και μια και το φερε η κουβέντα θα είχε ενδιαφέρον να ρωτηθεί ο κ. Λαζαρίδης τι άλλαξε χθες και έφυγε από την κυβερνητική πλειοψηφία και γιατί δεν το έκανε μια εβδομάδα νωρίτερα, όταν του δόθηκε η ευκαιρία.
Αν η συμφωνία έρθει από τους κ. Τσίπρα και Καμμένο στη Βουλή και κυρωθεί, τα περιθώρια διπλωματικών ελιγμών, τα οποία θα υπάρχουν στη συνέχεια είναι εξαιρετικά στενά. Κι αυτό γιατί πριν από την κύρωσή της από το ελληνικό κοινοβούλιο, οι Σκοπιανοί θα έχουν προχωρήσει στο δημοψήφισμα, θα έχουν αλλάξει το Σύνταγμά τους και θα έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες ένταξής τους στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. Θα είναι, άλλωστε, εξαιρετικά δύσκολο σε ένα κράτος που θα έχει ήδη αλλάξει το Σύνταγμά του, να του επιβάλλει μια ακόμη αναθεώρηση.
Γ. Οικονομία
Η μελέτη του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών επιβεβαιώνει όσα βιώνουν στην καθημερινότητα τους οι πολίτες. Ότι δουλεύουν για να πληρώνουν το κράτος το οποίο έχει κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ συνιδιοκτήτη της τσέπης τους. Και δεν είναι μόνο ο συνολικός αριθμός των ημερών που προκαλεί ίλιγγο, αλλά και πολλά ακόμη ευρήματα αυτής της έρευνας:
- To γεγονός ότι κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται ένας επιπλέον μήνας εργασίας σε σχέση με όλες τις χώρες της ΕΕ για να αποπληρώθούν οι υποχρεώσεις προς το κράτος.
- Ότι η Ελλάδα είναι πλέον ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ με τους υψηλότερους φόρους και εισφορές -περισσότερο ακόμη και από τις σκανδιναβικές- και λαμβάνει όλο και χειρότερες παροχές και υπηρεσίες από το κράτος.
- Και βέβαια οι ασφαλιστικές εισφορές παραμένουν δυσβάσταχτα υψηλές περιορίζοντας το εισόδημα των εργαζομένων και υπονομεύοντας τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας.
Κεντρική και αδιαπραγμάτευτη δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας η μείωση της φορολογίας. Στόχος είναι να πάψουν οι πολίτες να δουλεύουν επί της ουσίας μόνο για ένα αδηφάγο και αναποτελεσματικό κράτος. Και είναι αποφασισμένη να προχωρήσει αμέσως στη μείωση των φορολογικών συντελεστών γιατί είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματική ανάκαμψη της οικονομίας και τη δημιουργία νέων και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας.
Αθήνα, 26 Ιουνίου 2018
Α. Σκοπιανό
“Οι 153 βουλευτές που έδωσαν το εισιτήριο στον κ. Τσίπρα για να υπογράψει με τον κ. Ζάεφ στις Πρέσπες φέρουν ακέραια την ευθύνη αυτής της συμφωνίας. “
Η Ν.Δ. δεν θα κυρώσει αυτήν τη συμφωνία ως έχει. Είτε σε αυτή τη βουλή, είτε στην επόμενη αν ο κ. Τσίπρας επιχειρήσει να δραπετεύσει και αφήσει αυτή τη συμφωνία σε εκκρεμότητα, η ΝΔ δεν προτίθεται να την ψηφίσει. Το είπε με τρόπο που δεν χωρά καμία παρερμηνεία χθες και ο Πρόεδρος του Κόμματος κ. Κ. Μητσοτάκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ. Αυτή τη συμφωνία η ΝΔ δεν την διαπραγματεύτηκε, δεν συμφωνεί με πολλές βασικές πτυχές της, και δεν προτίθεται να την ψηφίσει. Το νόημα αυτό άλλωστε είχε και η πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε. Να αναλάβουν όλοι οι βουλευτές τις ευθύνες των επιλογών τους. Αν η συμφωνία έρθει από τους κ. Τσίπρα και Καμμένο στη Βουλή και κυρωθεί, τα περιθώρια διπλωματικών ελιγμών, τα οποία θα υπάρχουν στη συνέχεια είναι εξαιρετικά στενά. Πόσο μάλλον όταν τους επόμενους μήνες θα επακολουθήσουν πιθανότατα και άλλα τετελεσμένα, αν οι Σκοπιανοί προχωρήσουν σε δημοψήφισμα και αλλάξουν μετά και το Σύνταγμά τους.
Οι 153 βουλευτές που έδωσαν το εισιτήριο στον κ. Τσίπρα για να υπογράψει με τον κ. Ζάεφ στις Πρέσπες φέρουν ακέραια την ευθύνη αυτής της συμφωνίας. Και θα φέρουν την αποκλειστική ευθύνη κι αν την επικυρώσουν. Διότι η επόμενη κυβέρνηση δεν θα έχει παρά ελάχιστα περιθώρια να την βελτιώσει. Αυτό το αντιλαμβάνονται όλοι οι πολίτες που καταλαβαίνουν προφανώς πως είναι εξαιρετικά δύσκολο σε ένα κράτος που θα έχει τότε αλλάξει το Σύνταγμά του, να του επιβληθεί μια ακόμη αναθεώρηση.
Η βασική ένσταση βέβαια της ΝΔ ήταν και παραμένει ότι ο κ. Τσίπρας εκχώρησε στους Σκοπιανούς τη “μακεδονική εθνότητα” και τη “μακεδονική γλώσσα”, κάτι που καμία προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε θέσει καν προς συζήτηση. Η γλώσσα και η εθνότητα είναι ο πυρήνας του σκοπιανού αλυτρωτισμού. Οπως είπε χθες στο ΣΚΑΙ ο πρόεδρος της ΝΔ, και ο πατέρας του θα απέρριπτε αυτή τη συμφωνία ακριβώς με το ίδιο σκεπτικό που την απορρίπτει και ο ίδιος. Θα την απέρριπτε διότι δεν θα αποδεχόταν καθ’οιονδήποτε τρόπο να παραχωρήσει η Ελλάδα στα Σκόπια τα δύο βασικά οχήματα του αλυτρωτισμού. Τη γλώσσα και την εθνότητα. Σε ένα από τα έγγραφα δε, που έφερε στη Βουλή ο κ. Κοτζιάς “ξέχασε” να διαβάσει ότι η κ. Μπακογιάννη είχε ρητά αναφέρει στον κ. Νίμιτς ότι αρνείται να συζητήσει, πόσο μάλλον να διαπραγματευθεί, το ενδεχόμενο οι Σκοπιανοί να αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες.
Όσον αφορά βεβαια τις διεθνείς επευφημίες, είναι αναμενόμενο να εκθειάζουν τη συμφωνία όσοι βλέπουν, μέσα από αυτή, τις επιδιώξεις τους να προωθούνται. Το ίδιο θα είχε συμβεί εάν η Κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή αποδεχόταν στη Σύνοδο του Βουκουρεστίου την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Δεν το έκανε, όμως, γιατί -σε αντίθεση με την κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου- έβαλε πάνω από όλα το εθνικό συμφέρον.
Οι εκλογές είναι το μόνο δημοψήφισμα που παράγει αμέσως πολιτικό αποτέλεσμα. Όπως τόνισε και χθες ο κ. Μητσοτάκης: “Αυτή είναι η δημοκρατική λύση για να τοποθετηθούν όλοι οι πολίτες και για το ζήτημα. Είναι ένα αίτημα το οποίο η ΝΔ έχει καταθέσει εδώ και δύο χρόνια, κι αν είχε κάνει ήδη εκλογές ο κ. Τσίπρας τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα στην Ελλάδα σε όλα τα επίπεδα. Αν λοιπόν θέλει να ακούσει την άποψη των πολιτών όχι μόνον για την οικονομία αλλά και τα εθνικά θέματα, δεν έχει παρά να το αποτολμήσει το συντομότερο δυνατόν.
B. Οικονομία
“Οι τραγικοί χειρισμοί του πρώτου εξαμήνου του 2015 ακόμα στοιχειώνουν την ελληνική οικονομία”
Οι δημοσιονομικοί στόχοι αυτή τη στιγμή δεσμεύουν τη χώρα. Και δυστυχώς είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του κ. Τσίπρα. Είναι τα απόνερα του τραγικού πρώτου εξαμήνου του 2015. Αυτού για το οποίο ο κ. Τσίπρας περίπου ζήτησε συγγνώμη μπροστά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μια αξιόπιστη Κυβέρνηση η οποία θα κάνει πραγματικές μεταρρυθμίσεις θα μπορεί μετά από ένα χρόνο να ξανασυζητήσει τους δημοσιονομικούς στόχους με τους πιστωτές και να πετύχει ενδεχομένως για τα τελευταία 2, 3 χρόνια αυτής της πενταετούς περιόδου χαμηλότερα πλεονάσματα. Έτσι θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει αυτά τα πλεονάσματα για να μειώσει και άλλο τους φόρους και για να κάνει στοχευμένες κοινωνικές παροχές.
Ο σκοπός της ΝΔ με την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση σχετικά με την οικονομία είναι να φανεί ότι η περίφημη “καθαρή έξοδος” δεν είναι τίποτα περισσότερο από την “καθαρή είσοδο” στο τέταρτο μνημόνιο, που από καιρό βρίσκεται προ των πυλών. Ένα ιδιότυπο Μνημόνιο, που περιλαμβάνει μόνο νέα μέτρα χωρίς όμως χρήματα. Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κρύβεται άλλο πίσω από επικοινωνιακές φιέστες. Οφείλει να ενημερώσει υπεύθυνα τους πολίτες για τις νέες περικοπές που έρχονται σε λίγους μήνες, σε συντάξεις, επιδόματα, μισθούς και αφορολόγητο. Ο κ. Τσίπρας οφείλει να απολογηθεί για τα δεινά που οι πολιτικές του επιλογές έφεραν στους πολίτες.
Γ. Για το μεταναστευτικό
“Η ευθύνη για το προσφυγικό δεν βαραίνει μονάχα ένα ή δύο κράτη, αλλά όλες τις χώρες της Ε.Ε.”
Στην Ευρώπη όλα τα κράτη μέλη πρέπει να μοιραστούν την ευθύνη για το προσφυγικό. Όσες χώρες αρνούνται να την αναλάβουν πρέπει να υφίστανται περικοπές στα κοινοτικά κονδύλια.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη ζητήσει την άμεση εφαρμογή της απόφασης για την ενίσχυση της φύλαξης στα εξωτερικά σύνορα της Ένωσης, με 10 χιλιάδες συνοριοφύλακες. Η Ν.Δ. έχει ήδη προτείνει κλειστά κέντρα φιλοξενίας για τους παράτυπους μετανάστες. Η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα που άνοιξε τα σύνορα, εξακολουθεί να είναι ανίκανη να διαχωρίσει πρόσφυγες από παράτυπους μετανάστες.
Δ. Συνταγματική Αναθεώρηση
“Άλλη μία προσπάθεια της Κυβέρνησης να αλλάξει την δημόσια ατζέντα και να προκαλέσει τριγμούς στη ΝΔ”
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση προσπαθεί απλά να αλλάξει την ατζέντα του δημόσιου διαλόγου. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό για να συζητείται γενικώς και αορίστως στις τηλεοράσεις χωρίς καν να είναι γνωστό μόνον ποια είναι η συγκεκριμένη πρόταση της κυβέρνησης, αλλά το αν και το πότε θα την καταθέσει. Η ΝΔ έχει πλήρη πρόταση για μια γενναία Συνταγματική αλλαγή και θα την γνωστοποιήσει στη βουλή όταν και αν αποφασίσει επισήμως ο κ. Τσίπρας να φέρει στο κοινοβούλιο την δική του πρόταση. Ο τρόπος ωστόσο που χειρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι στιγμής και το συγκεκριμένο ζήτημα είναι ευτελιστικός της διαδικασίας. Η διαρροή σε μια εφημερίδα ότι θα ανοίξει ζήτημα διαχωρισμού κράτους εκκλησίας προφανώς δεν έγινε τυχαία. Δείχνει ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να εργαλειοποιήσει ακόμη και το Σύνταγμα σε μια ακόμη απέλπιδα προσπάθειά της να διχάσει τη ΝΔ. Υπάρχουν σαφώς πιο σημαντικά ζητήματα που χρήζουν συνταγματικής αλλαγής, όπως π.χ. η απελευθέρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όσον αφορά τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να φέρει νόμο που αφενός θα επιβάλλει την κατάτμηση των μεγάλων εκλογικών Περιφερειών, πρόκειται για προφάσεις εν αμαρτίαις. Η ΝΔ έχει προτείνει εδώ και πάνω από δύο χρόνια το σπάσιμο των αχανών εκλογικών περιφερειών, όπως είναι κατεξοχήν η Β’ Αθηνών, αλλά και τις αναγκαίες ρυθμίσεις έτσι ώστε οι Έλληνες του εξωτερικού που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, να ψηφίζουν στον τόπο της διαμονής τους. Η Κυβέρνηση που ως τώρα αντιτασσόταν, προσπαθεί να ξεπεράσει το ζήτημα παραπέμποντάς το σε μια κάποια επιτροπή. Είναι θλιβερό αυτό που γίνεται. Ακόμη και η Τουρκία έχει λύσει το θέμα αυτό. Στις εκλογές της Κυριακής είχαν δικαίωμα να ψηφίσουν τρία εκατομμύρια Τούρκοι που ζουν στο εξωτερικό και στήθηκαν κάλπες σε 59 χώρες. Ψήφισαν και όσοι Τούρκοι κατοικούν στην Ελλάδα. Επομένως ας αφήσουν τις επιτροπές και ας υιοθετήσουν την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας.
Είναι σημαντικό να αποκατασταθεί η αδικία που γίνεται σε βάρος εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων πολιτών, που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους, αλλά διαμένουν στο εξωτερικό και δεν μπορούν να δαπανήσουν ένα δυσβάσταχτο ποσό για να ασκήσουν το εκλογικό δικαίωμά τους.
Ε. Για εκλογές στην Τουρκία.
“Είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία, μετά και το πέρας του προεκλογικού πυρετού, να τεθεί επί τάπητος το θέμα των δύο στρατιωτικών”
Ήταν προφανές ότι ο προεκλογικός πυρετός ανέβαζε τον υδράργυρο. Η Τουρκία ωστόσο έχει πάγια αναθεωρητική και διεκδικητική στρατηγική που απαιτεί ψυχραιμία, εθνική αυτοπεποίθηση και ενότητα. Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. στη συγχαρητήρια επιστολή που απέστειλε στον κ. Ερντογάν ζήτησε την άμεση απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών ως ένα ελάχιστο δείγμα καλής θέλησης για τη βελτίωση των διμερών σχέσεων.
ΘΑΝΑΣΗΣ
ΜΠΟΥΡΑΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Πολιτικό
Γραφείο: Θεμιστοκλέους 3, 106 77 Αθήνα, τηλ. 210 33 03 066 fax 210 33 01 970 Αθήνα,
26-06-2018
Συζητήθηκε
χθες στη Βουλή η υπ’
αριθμόν 2315/28-3-2018 επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν είκοσι έξι Βουλευτές
της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας προς τον Υπουργό Οικονομίας
και Ανάπτυξης με θέμα: «Πλήρης αποτυχία του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Ωφελήθηκαν μόνο είκοσι τρεις επιχειρήσεις».
Πρώτος επερωτών βουλευτής ήταν ο
Θανάσης Μπούρας, ο οποίος στην αρχή της συζήτησης είπε τα εξής:
«Υπάρχει αναγκαιότητα μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά για
αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά. Όσα μέτρα έχουν παρθεί τα τελευταία
χρόνια δεν κατάφεραν να δώσουν λύση,
αλλά αντίθετα έμπλεξαν τους δανειολήπτες
σε ένα φαύλο κύκλο αναποτελεσματικών τρόπων αντιμετώπισης των οφειλών
τους.
Χρειάζεται
δυναμική αντιμετώπιση του θέματος των «κόκκινων δανείων. Η εφαρμογή του νόμου
4469/3-5-2017 όπως αυτός τροποποιήθηκε 16 ημέρες αργότερα με το ν.
4472/19-5-17, που θα έδινε ανάσα στις επιχειρήσεις και αφορούσε και τις οφειλές
προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία ήταν ανεπαρκής, προχειρογραμμένος,
ανεδαφικός, και φυσικά δεν
λειτούργησε.
Το
τόνιζε τότε με έμφαση η Τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης και εισηγήτρια στον
4469 από πλευράς Ν.Δ. Ντόρα Μπακογιάννη ότι ο νόμος αυτός δε θα λειτουργούσε
πράγμα το οποίο δυστυχώς επιβεβαιώνεται πανηγυρικά. Όμως ο προκάτοχός σας
Υπουργός ούτε άκουγε ούτε μίλαγε και καταψηφίσαμε αυτό το Νόμο.
Ο
εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης των οφειλών των επιχειρήσεων και των
επιτηδευματιών έγινε μέγγενη στο λαιμό
των δανειοληπτών και κατάντησε
δικαστικός αγώνας και πάντως όχι συμβιβασμός. Οι διαδικασίες ήταν εξαιρετικά γραφειοκρατικές άρα και χρονοβόρες.
Μετέθεταν
δε την οποιαδήποτε πιθανότητα ρύθμισης σε βάθος χρόνου. Δεν απλοποιούσαν ουσιαστικά τη διαδικασία για τις μικρές και
πολύ μικρές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες.
Ενώ
το ιδιωτικό χρέος και οι συσσωρευμένες οφειλές συνεχίζουν να στραγγαλίζουν τις
επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, η εμπειρία από τη λειτουργία
του εξωδικαστικού μηχανισμού ένα χρόνο μετά την ψήφισή του κάθε άλλο παρά
ικανοποιητική είναι.
Ο
νόμος με καθυστέρηση 2 ετών από την ανάληψη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ,
ψηφίσθηκε τον Μάϊο του 2017 και ξεκίνησε να εφαρμόζεται τον Αύγουστο του 2017
δηλ. τρεις μήνες αργότερα αλλά με ελλιπή προγραμματισμό και ανειδίκευτο
υπαλληλικό προσωπικό και απροετοίμαστο τεχνικά και γνωστικά ηλεκτρονικό υπόβαθρο.
Αποτέλεσμα
αυτού ήταν 8 μήνες αργότερα δηλ. μέχρι και Απρίλιο 2018, σύμφωνα με επίσημα
στοιχεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, από τις 400.000
περίπου επιχειρήσεις που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους, να έχουν πραγματοποιήσει την εγγραφή τους
στην ειδική πλατφόρμα μόλις 31.542
επιχειρήσεις μέχρι σήμερα.
Από
αυτές 12.352 έκαναν τα πρώτα βήματα και τελικά
έχουν υποβληθεί οριστικά 1.055 αιτήσεις, αλλά μόνο 48 τελικά κατόρθωσαν
να ρυθμίσουν επιτυχώς τις οφειλές τους και μάλιστα για μικρές οφειλές και οι
περισσότερες με οφειλές σε ένα πιστωτή.
Με σημερινά
στοιχεία το 48 έγινε 52, μετά δηλαδή από τρεις μήνες. Καταλαβαίνετε τη λειτουργικότητα του
νόμου, ενώ
για ελεύθερους επαγγελματίες δεν έχουμε καμία περαίωση.
Τα παραπάνω
στοιχεία είναι ενδεικτικά της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, με τη
διαδικασία υπαγωγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό να εξελίσσεται σε πραγματικό
Γολγοθά για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Την
πραγματικότητα αυτή αναγνώρισε ακόμη και ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης
Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, κάνοντας λόγο για «τεστ και μαρτύρια» στα
οποία υποβάλλονται οι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να ρυθμιστούν οι οφειλές τους.
Μάλιστα όλο το προηγούμενο διάστημα διέρρεαν από την κυβέρνηση ότι αναγνωρίζουν τις γραφειοκρατικές επιπλοκές
στον εξωδικαστικό και εξετάζουν πιθανές βελτιώσεις.
Ο
περιορισμένος αριθμός αιτήσεων αποδίδεται στα ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια
επιλεξιμότητας και βιωσιμότητας που προβλέπει ο νόμος για την ένταξη των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, αλλά και στην
υποχρέωση των δανειοληπτών να αποκαλύψουν το σύνολο των εισοδημάτων τους και
της περιουσίας τους.
Επίσης,
η υποχρέωση των οφειλετών να υποβάλλουν ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο,
καθιστά τη διαδικασία δύσκολη και απαιτητική με αποτέλεσμα να λειτουργεί αποτρεπτικά σε μεγάλο αριθμό
επιχειρήσεων.
Αυτή
η εξέλιξη του αριθμού των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα
διαψεύδει τις αρχικές προσδοκίες του
Υπουργείου Οικονομίας για ένα εργαλείο που θα οδηγήσει σε μαζικές ρυθμίσεις
χρεών.
Από
την εμπειρία λοιπόν και τα αποτελέσματα της λειτουργίας του εξωδικαστικού
μηχανισμού προκύπτει ότι μέχρι σήμερα και 1 χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας
του ο εξωδικαστικός μηχανισμός δεν έχει πετύχει
τον βασικό στόχο του που ήταν η ρύθμιση των χρεών για επιχειρήσεις που είχαν μεγάλα χρέη και σε
πολλούς πιστωτές.
Επιβεβαιώθηκε
λοιπόν στη πράξη η εκτίμηση της Ν.Δ ότι επρόκειτο για μια χρονοβόρα και δυσχερή
διαδικασία, η οποία αντί να λύσει προβλήματα δημιούργησε νέα, μεγαλύτερα και ανυπέρβλητα.
Το
τίμημα φυσικά το πληρώνει η αγορά και οι βιώσιμες επιχειρήσεις οι οποίες και
αυτές κινδυνεύουν να γίνουν μη βιώσιμες μετά από τόσο χρόνο. Ο νέος νόμος
4549/2018, δηλαδή το 4ο μνημόνιο που ψηφίσατε πριν λίγες μέρες,
καμία σχεδόν ουσιαστική αλλαγή δεν έφερε για τον εξωδικαστικό μηχανισμό.
Για
άλλη μια φορά δυστυχώς, για χιλιάδες επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες
και ιδιώτες, η πραγματικότητα τους διέψευσε. Οι μικρής σημασίας μεταβολές είναι
αδύνατον να βελτιώσουν σε ταχύτητα και
αποτελεσματικότητα τη διαδικασία του
εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Εσείς
κε Υπουργέ παραδεχτήκατε πρόσφατα ότι είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσει άμεσα
ο Εξωδικαστικός Συμβιβασμός και ότι
χρειάζεται χρόνος. Πόσος χρόνος όμως και
γιατί να ψηφίζονται νόμοι που καμία ουσιώδη αλλαγή και λύση δεν φέρουν στο
πρόβλημα παρά μόνο περισσότερη καθυστέρηση στη διαδικασία και περισσότερα
προβλήματα ενώ καθημερινά καταρρέουν
επιχειρήσεις και νοικοκυριά;
Από
την άλλη πλευρά, η Ν.Δ από νωρίς είχε ασκήσει αναλυτική και τεκμηριωμένη
κριτική στον εξωδικαστικό μηχανισμό όπως αυτός σχεδιάστηκε, ψηφίσθηκε και
άρχισε να υλοποιείται.
Πρώτον,
είχαμε από την αρχή επισημάνει τις
ιδιαίτερα γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες που προβλέπονταν από το
νόμο. Συγκεκριμένα απαιτούνταν 25 έγγραφα, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις με
αποτέλεσμα και χρόνος να χάνεται αλλά και το κόστος να γίνεται δυσθεώρητο για
ήδη αδύναμες οικονομικά επιχειρήσεις.
Βέβαια
με τη τροποποίηση του νέου νόμου (ΦΕΚ 2277/15-06-2018) που όντως μείωσε τον
αριθμό των πιστοποιητικών και εγγράφων, το πρόβλημα δεν θα λυθεί αφού πέρα από
τις υποθέσεις που εκκρεμούν και δεν έχουν μέχρι σήμερα προωθηθεί τώρα θα προστεθούν και νέες που θα
προσπαθήσουν να ενταχθούν με τα λιγότερα δικαιολογητικά αλλά θα «σκαλώσουν» στη
συνέχεια και το πρόβλημα θα διαιωνίζεται χωρίς αποτέλεσμα.
Δεύτερον,
η Ν.Δ επίσης είχε τονίσει πως όλες οι περιπτώσεις των επιχειρήσεων, ελεύθερων
επαγγελματιών αλλά και ιδιωτών δεν γίνεται να αντιμετωπίζονται με το ίδιο τρόπο
και νομικό και τεχνικό καθεστώς.
Τρίτον,
επισημάναμε από την αρχή ότι ο τρόπος που ήταν σχεδιασμένος ο μηχανισμός τον
καθιστούσε μόνο «κατ’ όνομα εξωδικαστικό» αφού σχεδόν αναπόφευκτα οδηγούσε σε
δικαστική εμπλοκή. Με αποτέλεσμα, η οποιαδήποτε πιθανότητα ρύθμισης των χρεών
να μετατίθεται σε βάθος χρόνου, και η αβεβαιότητα να παρατείνεται, το κόστος
για τις επιχειρήσεις να αυξάνεται και οι πιθανότητες επιβίωσης πολλών από αυτές
να περιορίζονται.
Έπρεπε
η διαδικασία διευθέτησης της ένταξης να
εξαρτάται από το μέγεθος της επιχείρησης, το ύψος των οφειλών, το πλήθος των
πιστωτών, τη διαφορετικότητα των πιστωτών (Πιστωτικά ιδρύματα, Ασφαλιστικά
Ταμεία, Δημόσιο κ.λπ).
Η Νέα
Δημοκρατία δεν μένει όμως μόνο στην άσκηση κριτικής. Αντίθετα, έχει
επεξεργαστεί ολοκληρωμένη πρόταση για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, και
το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα παρουσιάσει και σχετικό σχέδιο νόμου με
τις προτεινόμενες αλλαγές.
Κύρια
και καίρια θέση του κόμματος
αποτελεί πως χρειάζεται βαθιά ανάσα στις
πολλές και μικρές επιχειρήσεις και τους χιλιάδες επαγγελματίες της χώρας μας
αφού μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί ουσιαστική επανεκκίνηση της οικονομίας της
χώρας μας.
Κεντρικό
σημείο του σχεδίου μας η εξωδικαστική ρύθμιση χρεών και κυρίως για αυτούς που δεν έχουν την οικονομική ή άλλη δύναμη να
διαπραγματευθούν τις οφειλές τους. Και αυτοί είναι οι μικρές επιχειρήσεις Και
οι ελεύθεροι επαγγελματίες που αποτελούν και τη βάση της οικονομίας μας.»
Ο
κ. Μπούρας συνέχισε στη δευτερολογία του αναφέροντας:
«Οι τελευταίες διορθώσεις επί της
ουσίας δεν λύνουν πολλά πράγματα παρά ελάχιστα.
Θα καταθέσω τη δική σας Κοινή
Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τα δικαιολογητικά, τα οποία τελικά δεν
κατατίθενται στην αρχή, αλλά αναζητούνται στη συνέχεια και είναι πληθώρα. Και
μάλιστα γι’ αυτά φοβάμαι πως ίσως υπάρξει και σύγχυση για το αν θα τα αναζητάει
η υπηρεσία ή αν θα τρέχει αυτός ο οποίος ενδιαφέρεται. Ελπίζω να διαψευστώ
ειλικρινά.
Για οφειλέτες με συνολικές οφειλές άνω
των 125.000 ευρώ, το Δημόσιο προτείνει λύσεις μόνο εφόσον προσκομίζεται από τον
οφειλέτη αξιολόγηση βιωσιμότητος και σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών από
ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα κατά την έννοια του άρθρου κλπ. Και λέει μετά για το
πώς πληρώνεται.
Καταλαβαίνετε ότι αυτό ταΐζει τη
γραφειοκρατία και δυσχεραίνει την επίλυση θεμάτων. Διότι άνθρωποι που είναι
«κρεμασμένοι στο σχοινί» από τα χρέη, τους υποχρεώνετε να κάνουν με αβεβαιότητα
ξανά μια διαδικασία, που δεν ξέρουν πού θα τους οδηγήσει και θα ξοδευτούν, εάν
έχουν.
Η Νέα Δημοκρατία δεν κάνει μόνο
κριτική, αλλά έχει και προτάσεις. Η Ν.Δ προτείνει:
1.
μείωση των δικαιολογητικών, εγγράφων και πιστοποιητικών
προκειμένου να υπαχθούν οι ενδιαφερόμενοι στο νόμο γρήγορα και χωρίς κόστος.
2.
συγκέντρωση των στοιχείων όλων των
οφειλών κάθε επιχείρησης ή ελεύθερου
επαγγελματία προς τις Τράπεζες, Ασφαλιστικά Ταμεία, Δημόσιο
κλπ, στην υπάρχουσα ηλεκτρονική
πλατφόρμα.
Ο
μεγαλύτερος πιστωτής (σε αξία απαιτήσεων)
θα αναλάμβανε τη διαμόρφωση της ρύθμισης με δόσεις, ή τυχόν «κούρεμα». Η
διαδικασία μετά από ψηφοφορία και αν ψηφιζόταν από την πλειοψηφία των πιστωτών,
θα ίσχυε χωρίς να χρειαζόταν να προστρέξουν
στα Δικαστήρια και να χάνεται χρόνος και χρήμα αλλά και να δημιουργείται
αβεβαιότητα στον οφειλέτη.
3.
για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις η Ν. Δ
είχε σχεδιάσει μια γρήγορη δικαστική διαδικασία ρύθμισης οφειλών κατά
την οποία η κάθε επιχείρηση θα κατέθετε αίτηση ρύθμισης στο αρμόδιο δικαστήριο
στην οποία θα είχε ήδη συμφωνήσει το 50,1% των πιστωτών βάσει της αξίας των
απαιτήσεων.
Το
Δικαστήριο θα επικύρωνε με απόφαση ρύθμισης η οποία θα ήταν δεσμευτική για
υπόλοιπους πιστωτές ( συμπεριλαμβανόμενων Δημοσίου κ Ασφαλιστικών Ταμείων).
Σε αυτό τον
τρόπο ρύθμισης, το κόμμα μας είχε προβλέψει
ότι οι επιχειρήσεις θα έπρεπε πρώτα να εξασφαλίσουν τις τυχόν οφειλές
τους προς εργαζόμενους.
4.
να μη είναι ίδιες οι διαδικασίες για
όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και χρέους για να βοηθηθούν έτσι οι
μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
5.
συμπληρωματικά με τα παραπάνω, προτείναμε και μία συνολική Αναμόρφωση της
πτωχευτικής διαδικασίας που να δίνει μία
δεύτερη ευκαιρία σε αυτούς
που υπέστησαν τις συνέπειες.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργό Υγείας
Θέμα: Υπό διάλυση το Νοσοκομείο – ΚΥ Λήμνου!
Κύριε Υπουργέ,
Με πολυάριθμα και σοβαρά
προβλήματα έχει έρθει αντιμέτωπο το Νοσοκομείο – ΚΥ Λήμνου με αποτέλεσμα να
έχει απειληθεί η εύρυθμη λειτουργία του.
Όπως μας καταγγέλεται, το
Νοσοκομείο είναι υπό κατάρρευση και οι γιατροί το εγκαταλείπουν ο ένας μετά τον
άλλον παίρνοντας μεταθέσεις για άλλες πόλεις προκειμένου να μπορέσουν να
επιτελέσουν το έργο τους. Το Νοσοκομείο έχει μετατραπεί σε ΚΥ και αυτό γιατί ο
διοικητής που εσείς έχετε διορίσει,
υποβάθμισε τις κλινικές από 14 σε 8. Ένας καρδιολόγος υπήρχε και αυτός έφυγε,
γυναικολόγος έχει μείνει ένας. Για τοκετούς αναγκάζεται η εγκυμονούσα να
διακομιστεί σε άλλο νοσοκομείο. Μαγνητικός τομογράφος δεν υπάρχει! Η οφθαλμολογική αν και διαθέτει έναν
εξαιρετικό χειρουργό καθηγητή, με μεγάλη εμπειρία και πλήθος επιτυχημένων δύσκολων
και λεπτών επεμβάσεων, δεν έχει ούτε τον εξοπλισμό για την μέτρηση οπτικών
πεδίων. Και αυτός δυστυχώς αναγκάστηκε
και ζήτησε μετάθεση και εγκαταλείπει το νησί και το νοσοκομείο. Η Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) δεν
λειτουργεί, η μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) παρόλο που είχε σχεδιαστεί δεν
δημιουργήθηκε ποτέ.
Κε Υπουργέ, δυστυχώς διαπιστώνουμε
καθημερινά σε κάθε άκρο της χώρας την κατάρρευση του Συστήματος Υγείας. Η
κατάσταση που επικρατεί στο Νοσοκομείο – ΚΥ Λήμνου είναι άκρως απογοητευτική και
πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να δώσει λύσεις
προκειμένου να σταματήσουν αυτές οι εικόνες που μας καταγγέλλονται και ντροπιάζουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας αλλά και
ολόκληρη την χώρα μας.
Κατόπιν αυτών,
Ερωτάστε:
1. Γνωρίζετε την κατάσταση που επικρατεί στο Νοσοκομείο – ΚΥ
Λήμνου;
2. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί προκειμένου να
αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου – ΚΥ Λήμνου;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΦΩΤΗΛΑΣ ΙΑΣΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
BOYΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Βουλευτής Επικρατείας-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 26/06/2018
ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΝΔ, ΒΑΣΙΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ
Η 26η Ιουνίου ως Παγκοσμία Ημέρα κατά των ναρκωτικών ανανεώνει κάθε χρόνο την δέσμευση της ελληνικής κοινωνίας στη διάδοση του μηνύματος της αλληλεγγύης και της συντροφικότητας στο δύσκολο δρόμο της απεξάρτησης.
Η κατάρριψη των μύθων και η έγκυρη ενημέρωση για τις ουσίες και τις εξαρτήσεις, η προώθηση μηνυμάτων πρόληψης με αποδέκτες κυρίως τους νέους μας στους χώρους εκπαίδευσης και άθλησης, η αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και των διακρίσεων σε βάρος όσων αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, και η διευκόλυνση της πρόσβασης σε ολοκληρωμένες, καθολικές και ποιοτικές υπηρεσίες, πρέπει να είναι μερικοί από τους βασικούς στόχους της επίσημης πολιτείας αλλά και των εμπλεκομένων φορέων.
Πλήθος διεθνών συστάσεων υπογραμμίζουν ότι το ζήτημα της εξάρτησης από ψυχοδραστικές ουσίες αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας. Ξεφεύγοντας από την τιμωρητική αντιμετώπιση των χρηστών επομένως, η όποια αλλαγή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου αλλά και ο προσανατολισμός της εθνικής πολιτικής για τα ναρκωτικά πρέπει να προσεγγίζουν το πρόβλημα ολιστικά και με ρεαλισμό, με τρόπο που να συνάδει με τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των χρηστών, να προωθεί την αυτονομία τους και να οδηγεί στην προσωπική και κοινωνική τους ασφάλεια. Η συνεχής και ισότιμη συμμετοχή της κοινότητας των χρηστών και της εμπλεκόμενης διεπιστημονικής κοινότητας στο σχεδιασμό της πολιτικής κατά των ναρκωτικών και της μείωσης της βλάβης που αυτά επιφέρουν σε επίπεδο είτε πρόληψης, είτε θεραπείας, είτε κοινωνικής επανένταξης αποτελεί προαπαιτούμενο για την επιτυχία οποιουδήποτε σχεδίου εκπονηθεί.
Η Νέα Δημοκρατία δηλώνει την αταλάντευτη αποφασιστικότητά της προς την κατεύθυνση της ενεργοποίησης της Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών, για τη σύνταξη του Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των εξαρτήσεων, του οποίου η έλλειψη είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.
Δεσμευόμαστε ότι θα προβούμε με βάση το εμπεριστατωμένο πρόγραμμα που έχουμε ήδη επιμεληθεί σε όλες εκείνες τις στοχευμένες δράσεις που απαιτούνται για την εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής κατά των εξαρτήσεων με κύριους άξονες την απρόσκοπτη λειτουργία των σχετικών φορέων μέσω της επαρκούς χρηματοδότησής τους, την πραγματική αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των δομών είτε πρόκειται για ιδιωτικές είτε για δημόσιες και την συνέργεια των δομών αυτών σε επίπεδο ομοιογένειας προγραμμάτων και κοινών δράσεων.
Η ΝΔ κινείται με αναντίρρητο γνώμονα την καθολική φροντίδα των εξαρτημένων συνανθρώπων μας και όραμα την οριστική απεξάρτησή τους και την πλήρη επανένταξή τους στην ελληνική κοινωνία!
.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Τομεάρχης Υγείας Ν.Δ.
Βουλευτής Επικρατείας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 27 Μαΐου 2018
Συνέντευξη Νίκου Δένδια στον ραδιοφωνικό σταθμό
«Real 97.8 FM»
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη σήμερα το πρωί στην εκπομπή που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Νίκος Χατζηνικολάου στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real 97.8 FM».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Δένδιας ανέφερε:
Για το αν υπάρχει σχέδιο αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης που επικαλείται το Μέγαρο Μαξίμου, θα μπορούσε κάλλιστα επίσης να πει ότι υπάρχουν διάφοροι ήρωες παραμυθιών οι οποίοι απεργάζονται την πτώση της κυβέρνησης. Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβερνητική πλειοψηφία φυλλορροεί καθώς ο κυβερνητικός εταίρος τήρησε μια τελείως διαφορετική στάση από τις προγραμματικές του αρχές, θυμάστε τους λεονταρισμούς του κ. Καμμένου για τη Μακεδονία κλπ. Τη στιγμή που κάνει μια άμεση στροφή 180 μοιρών, είναι φυσιολογικό στην ούτως ή άλλως ιδιόρρυθμη κοινοβουλευτική του ομάδα να έχει συνέπειες. Δεν μπορεί και για αυτό να κατηγορείται η Νέα Δημοκρατία, τι θέλουν δηλαδή να κάνουμε; Να πιέζουμε εμείς τους Βουλευτές του κ. Καμμένου να μην πάψουν να στηρίζουν την κυβέρνηση ή το κόμμα τους, που κάνει τα αντίθετα από αυτά για τα οποία δημιουργήθηκε;
Αυτό που φαίνεται να μην έχει όρια είναι η φαιδρότητα. Εγώ δεν συμφωνώ με κανένα bullying και καμία πράξη βίας. Άλλωστε εμείς στη Νέα Δημοκρατία τη βία την έχουμε υποστεί κατά το χειρότερο τρόπο. Και με χειροδικία και με λεκτική βία και με ύβρεις οι οποίες είχαν μια σαφή ενθάρρυνση από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα. Ο κ. Καμμένος δεν καταλαβαίνω τι εννοεί. Το κόμμα του υπάρχει επί τη βάσει μιας πολύ συγκεκριμένης εθνικιστικής ατζέντας. Κάνει και ψηφίζει ακριβώς τα αντίθετα. Αυτό δεν θα έχει καμία συνέπεια στο ούτως ή άλλως ιδιόρρυθμο εκλογικό σώμα που τον στήριζε μέχρι σήμερα;
Θα το έλεγα ότι οι Βουλευτές του κ. Καμμένου “πηδούν από τη βάρκα” και φαντάζομαι ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι. Δεν το ξέρω βέβαια αυτό αλλά όταν κάτι φυλλορροεί είναι πολύ δύσκολο να σταματήσει και είναι απόλυτα λογικό το γεγονός οι άνθρωποι που εξελέγησαν με μια ατζέντα να μην μπορούν να παλέψουν κόντρα σε αυτή.
Νομίζω ότι με μια πλειοψηφία δύο εδρών δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να πάψουν να στηρίζουν την κυβέρνηση ακόμη δύο Βουλευτές των ΑΝΕΛ. Νομίζω υπάρχει η σκέψη και της δικής τους πολιτικής επιβίωσης.
Εάν σας απαντήσω είτε εμμέσως είτε αμέσως το αν είναι πολιτικά πρέπων να πέσει η κυβέρνηση εν όψει της 21ης Αυγούστου που λήγει η περίοδος του τρίτου μνημονίου θα ήταν σαν να ενθαρρύνω την μία ή την άλλη κατεύθυνση, είτε να φύγουν οι Βουλευτές του κ. Καμμένου είτε να μείνουν. Δεν έχω την πρόθεση να το κάνω. Εμείς στη Νέα Δημοκρατία έχουμε πάρει σαφή θέση από την αρχή. Αυτό που συμφέρει τη χώρα είναι οι άμεσες εκλογές. Σε αυτή τη θέση παραμένουμε πιστοί, δεν μπαίνουμε στη λογική διαφορετικών βημάτων κάθε φορά ανάλογα με την αξιολόγηση ή τη μνημονιακή συμμόρφωση. Νομίζω ότι όλα αυτά μπορεί να τα διαχειριστεί πολύ καλύτερα μια άλλη κυβέρνηση.
Οποιαδήποτε πρόβλεψη για την υλοποίηση της συμφωνίας των Πρεσπών θα ήταν εξαιρετικά παρακινδυνευμένη και θα μου επιτρέψετε να μην την κάνω. Είναι φανερό ότι αυτή η συμφωνία έχει πάρα πολλά προβλήματα και στη γειτονική χώρα.