Κανένας συμβιβασμός με φαινόμενα διαφθοράς
29 Ιουλίου, 2024
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Στηρίζω και ενθαρρύνω την προσπάθεια που κάνει η διοίκηση της ΕΤΑΔ μαζί με το Υπερταμείο να αναδιοργανωθεί η εταιρεία και να ελεγχθούν τα όποια φαινόμενα διαφθοράς.
Όσα έρχονται σήμερα στη δημοσιότητα, έρχονται λόγω και των συστηματικών προσπαθειών της σημερινής και της προηγούμενης διοίκησης της ΕΤΑΔ να μπει μια τάξη στην εταιρεία.
Από την πλευρά μου δεν θα γίνει κανένας συμβιβασμός με φαινόμενα σαν και αυτά που σήμερα αποκαλύπτονται. Είναι συνειδησιακό μας καθήκον. Προχωρούμε μπροστά με διαφάνεια έχοντας να κάνουμε πολλή δουλειά στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου!».
Επισυνάπτεται η ανακοίνωση της ΕΤΑΔ
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νέα εποχή για το Υπερταμείο με στόχο την εξυπηρέτηση του πολίτη και την συμβολή στην ανάπτυξη της οικονομίας
Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Μεταρρύθμιση που αλλάζει την εικόνα του Υπερταμείου, κάνοντάς το να συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και να υπηρετήσει αποτελεσματικότερα μέσω των θυγατρικών του εταιρειών τον απλό Έλληνα πολίτη, χαρακτήρισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών της».
Μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όπου ξεκίνησε η συζήτηση του νομοσχεδίου, ο υπουργός παρουσίασε τους τέσσερις κεντρικούς άξονες των παρεμβάσεων, καλώντας την αντιπολίτευση να απαντήσει αν είναι ή όχι παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού και αν θα τις υπερψηφίσει ή όχι. «Θα ήθελα», τόνισε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στην ρύθμιση για την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Υπερταμείο, «να δω τα κόμματα της Αριστεράς να τάσσονται με την υπογραφή τους υπέρ της λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ!».
Ειδικότερα οι άξονες των παρεμβάσεων είναι:
Πρώτον, το Υπερταμείο ενισχύεται οργανωτικά μέσω της απορρόφησης σε αυτό του ΤΑΙΠΕΔ και του ΤΧΣ. «Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει μια σειρά από αποκρατικοποιήσεις και το ΤΧΣ έχει τελειώσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τη δουλειά του που ήταν η αποεπένδυση από τις τράπεζες. Εσείς θέλετε να υπάρχουν ξεχωριστά όργανα, διοικητικά συμβούλια και αμοιβές;», διερωτήθηκε ο υπουργός. Στο ίδιο πλαίσιο, αλλάζει το μοντέλο διακυβέρνησης με την σύσταση Συμβουλίου Εταιρικής Διακυβέρνησης, στο οποίο συμμετέχουν οι δανειστές, με περιορισμένες αρμοδιότητες, αντί για το Εποπτικό Συμβούλιο που υπάρχει σήμερα.
Δεύτερον, εκσυγχρονισμός της λειτουργίας των θυγατρικών του Yπερταμείου με στόχο να γίνουν «μικρές ΔΕΗ» σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας τους, τον τρόπο πρόσληψης υψηλόβαθμών στελεχών και υπαλλήλων, τις προμήθειες.
«Θέλουμε να γίνει μία νέα αρχή σε αυτές τις εταιρείες από την σκοπιά των πολλών ανυπεράσπιστων Ελλήνων. Του μέσου πελάτη – καταναλωτή των υπηρεσιών που προσφέρουν. Είναι κακό; Βεβαίως δεν πρέπει να αδικήσουμε τους υπαλλήλους. Αλλά να μην δούμε το μέσο πολίτη; Θέλουμε δυσαρεστημένους που βασανίζονται γιατί πράγματι υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα σήμερα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ κλπ; Δε θέλουμε να αναβαθμιστούν; Τι είδους φιλολαϊκή πολιτική πρεσβεύουμε αν δεν κοιτάξουμε αυτούς τους ανθρώπους; Πρέπει να είμαστε η φωνή τους, αυτό κάναμε και με τη ΔΕΗ και αποτελεί θράσος του ΣΥΡΙΖΑ που την χρεωκόπησε να κουνά σήμερα το δάχτυλο», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης. Και πρόσθεσε:
«Τι θα πούμε στους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, ότι οι δυσκαμψίες του ΑΣΕΠ είναι πάνω από όλα γιατί έχουμε το “Άγιο Δημόσιο” από το οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε;. Εγώ δεν το κάνω. Είναι βαθιά αντιλαϊκή η προσήλωση στο “Άγιο Δημόσιο”. Δεν το πιστεύω και δεν θα το κάνω ποτέ.
Γι’ αυτό δίνουμε τη δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, κάνουμε πιο ευέλικτες τις διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, κάνουμε πιο αποτελεσματικές τις καθημερινές λειτουργίες τους, βελτιώνοντας το σύστημα προμηθειών. Μεταξύ της κριτικής για “golden boys” και της κριτικής που θα είχαμε για αποτυχία αν δεν κάναμε όσα κάνουμε, προτιμώ την κριτική για τα “golden boys”. Θέλω, από όποια θέση φεύγω, να έχω συγκεκριμένο μετρήσιμο έργο. Όχι για την Αριστερά αλλά για τους πολλούς ανυπεράσπιστους Έλληνες».
Στις παρεμβάσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμη το διευθυντικό δικαίωμα στους διευθύνοντες συμβούλους των εταιρειών και η κατάργηση της συμμετοχής συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια. «Οι συνδικαλιστές θα συμμετέχουν στα Διοικητικά Συμβούλια αλλά τα πειθαρχικά συμβούλια είναι οιονεί δικαστήρια. Οι συνδικαλιστές δεν είναι δικαστές. Είναι διαφορετικοί οι ρόλοι, το λέω ξεκάθαρα και χωρίς κανένα ενοχικό σύνδρομο απέναντι στα δόγματα της Αριστεράς», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Τρίτον, η σύσταση του νέου Εθνικού επενδυτικού ταμείου με αρχικό κεφάλαιο τα χρήματα που κατέβαλε το Δημόσιο για την επαναπόκτηση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ. Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι γίνονται επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και επενδυτικά ταμεία από το εξωτερικό, ιδιαίτερα από τον αραβικό κόσμο προκειμένου να συμβάλουν και αυτά στο νέο ταμείο. Στόχος είναι να καλυφθεί το επενδυτικό κενό σε συγκεκριμένους τομείς της αγοράς και όχι να υποκατασταθούν μεγάλοι ξένοι επενδυτές ή τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών. Ως προς την κριτική για την πρόσληψη της διεθνούς εμβέλειας οίκου Blackrock για τη σύσταση του νέου ταμείου ο κ. Χατζηδάκης διερωτήθηκε: «Θα προτιμούσατε να παίρναμε ένα στέλεχος της ΝΔ ή δικό σας; Ας αλλάξει και η Ελλάδα εποχή. Μη βλέπουμε τους άλλους να κάνουν βήματα μπροστά και εμείς να μένουμε στη δεκαετία του ’80 και του ’90».
Τέταρτον, παρέχεται στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα, που δεν είχε, να αξιοποιεί το 50% των εσόδων που εισπράττει από συμβάσεις αξιοποίησης λιμένων και λιμενικών υποδομών προκειμένου να χρηματοδοτήσει την υλοποίηση των Master Plan άλλων λιμένων στο χαρτοφυλάκιό του. Με το προηγούμενο πλαίσιο το σύνολο των εσόδων του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονταν αποκλειστικά στη μείωση του χρέους.
«Είμαι υπερήφανος», κατέληξε ο υπουργός, «όχι μόνο για τον εκσυγχρονισμό του ρόλου του Yπερταμείου αλλά και γιατί μετά τη συμφωνία με τον ESM θα μπορέσει να συμβάλει πολύ περισσότερο στην ανάπτυξη της οικονομίας, ιδιαίτερα με το επενδυτικό ταμείο. Αλλά και γιατί οι θυγατρικές του όπως έγινε στη ΔΕΗ, θα εξυπηρετήσουν τους πολίτες περνώντας σε μια νέα εποχή».
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αναγκαίος ο πέμπτος τραπεζικός πυλώνας προς όφελος της ανάπτυξης και των καταναλωτών- συνέντευξη στην εφημερίδα POLITICAL
19 Ιουλίου, 2024
O Yπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλάει στην «Political» και ανοίγει τα χαρτιά του για όλα όσα έχει προχωρήσει η κυβέρνηση γιατο νέο Υπερταμείο, για το μοντέλο ΔΕΗ που θα εφαρμοστεί σε άλλες ΔΕΚΟ, για το νέο Επενδυτικό Ταμείο που θα χρηματοδοτεί επενδύσεις πράσινης μετάβασης, γαλάζιας οικονομίας, ψηφιακού μετασχηματισμού κ.ά., ενώ τέλος εξηγεί γιατί το Υπουργείο αποφάσισε να δώσει τη συγκεκριμένη λύση στη συγχώνευση μεταξύ της Τράπεζας Αττικής και της Παγκρήτιας Τράπεζας.
Έχετε καταθέσει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών της». Ποιο είναι το όραμά σας για το Υπερταμείο;
Στόχος της Κυβέρνησης είναι το Υπερταμείο και οι θυγατρικές του να λειτουργούν πλέον με νέους κανόνες αποτελεσματικότητας και προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Είχαν γίνει προσπάθειες στο παρελθόν με στόχο τον οργανωτικό εκσυγχρονισμό τους, ωστόσο υπάρχουν πολλά που μπορούν να βελτιωθούν υιοθετώντας παράλληλα και σύγχρονες ευρωπαϊκές πρακτικές για να μπορέσει να ενισχυθεί τόσο η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας όσο και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών. Θέλουμε το Υπερταμείο να αποκτήσει περισσότερο αναπτυξιακό προσανατολισμό και για αυτό ακριβώς τον λόγο προβλέπεται και η ίδρυση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου που θα έχει, χωρίς αμφιβολία, αρκετά σημαντική συμβολή στη στήριξη της επενδυτικής προσπάθειας της Ελλάδας. Θέλουμε επίσης οι 8 θυγατρικές εταιρίες του Υπερταμείου, όπως είναι τα ΕΛΤΑ και οι δημόσιες συγκοινωνίες, να μετεξελιχθούν σε «μικρές ΔΕΗ», να αποκτήσουν δηλαδή μεγαλύτερη ευελιξία στην διαδικασία προσλήψεων και προμηθειών αλλά και να μπορούν να προσελκύουν ευκολότερα ικανά στελέχη από την αγορά. Η ακινησία δεν ωφελεί κανένα και σίγουρα δεν ωφελεί τους πολίτες και την αναπτυξιακή προοπτική της πατρίδας μας. Τόσο το Υπερταμείο όσο και οι θυγατρικές του μπορούν να συμβάλουν σε αυτήν την προσπάθεια αρκεί να λειτουργούν με όρους 21ου αιώνα απαλλαγμένες από νοοτροπίες και βαρίδια που δεν τους επιτρέπουν να λειτουργούν στο έπακρο προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Αναφέρεστε σε θυγατρικές εταιρίες του Υπερταμείου που θέλετε να τις μετατρέψετε «μικρές» ΔΕΗ. Ποιο είναι το σχέδιο για αυτές;
Θέλουμε να γίνει μια νέα αρχή σε αυτές τις εταιρίες. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να υιοθετήσουμε μεθόδους και τρόπους καλής λειτουργίας που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία διεθνώς, στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα! Η περίπτωση της ΔΕΗ όπου από το χείλος της καταστροφής το 2019 κατάφερε να πρωταγωνιστεί σήμερα στον ενεργειακό τομέα, αποτελεί για εμάς «πιλότο» και για αντίστοιχες παρεμβάσεις. Στην κατεύθυνση αυτή, στο νομοσχέδιο προβλέπονται 5 σημαντικές αλλαγές. Προβλέπεται η δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία και για συγκεκριμένη διάρκεια θητείας (4 έτη με δυνατότητα ανανέωσης μια φορά). Μέχρι σήμερα η διαδικασία που ισχύει απαιτεί πολύ χρόνο και είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και αποτρεπτική για όποιον ενδιαφέρεται σοβαρά να διεκδικήσει μια θέση στελέχους. Θέλουμε επίσης να δώσουμε περισσότερη ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε αρκετά ικανά στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα. Προβλέπονται επιπλέον, πιο ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, με περιορισμένο αλλά ουσιαστικό ρόλο του ΑΣΕΠ, αλλά και πιο ευέλικτες προμήθειες, σύμφωνα πάντα με το ενωσιακό δίκαιο. Και φυσικά, η συγκρότηση των ανεξάρτητων πειθαρχικών συμβουλίων θα γίνεται πλέον χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών που ίσχυε μέχρι σήμερα! Ο ρόλος των συνδικαλιστών άλλωστε δεν είναι να λαμβάνουν αποφάσεις πειθαρχικού περιεχομένου αλλά να αγωνίζονται για τα δικαιώματα των συναδέλφων τους. Με τις παραπάνω αλλαγές μπορούν να αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό τα σημαντικά προβλήματα λειτουργίας των εταιριών αυτών και τα οποία έχουν άμεση αντανάκλαση στην καθημερινότητα και την εξυπηρέτηση εκατομμυρίων πολιτών (λ.χ στις προμήθειες ανταλλακτικών για τα λεωφορεία).
Υπάρχει και διάταξη που μεθοδεύει την απορρόφηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Στήριξης και του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ στο Υπερταμείο. Γιατί γίνεται αυτό; Δεν διατηρεί ακόμα το ΤΧΣ μετοχές στις μεγάλες συστημικές τράπεζες;
Η αποστολή τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και του ΤΧΣ έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί. Άλλωστε, με βάση τον συστατικό του νόμο, το ΤΧΣ έχει διάρκεια ως την 31η Δεκεμβρίου 2025. Για αυτό λοιπόν προωθούμε την συγχώνευση δια της απορροφήσεως των δυο αυτών οργανισμών στο Υπερταμείο, κάτι που θα μειώσει σημαντικά τα διοικητικά κόστη και θα προσδώσει μεγαλύτερη οργανωτική ευελιξία στο Υπερταμείο προκειμένου να ανταποκριθεί στην αποστολή του. Και όλα αυτά χωρίς να θιγεί το εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων σε κανέναν από τους προς απορρόφηση οργανισμούς. Η κίνηση αυτή, τέλος, έχει και έναν συμβολικό χαρακτήρα καθώς τόσο το ΤΧΣ όσο και το ΤΑΙΠΕΔ υπήρξαν οργανισμοί που δημιουργήθηκαν των καιρό της κρίσης. Με το νέο Υπερταμείο και την απορρόφηση των δύο οργανισμών τους από αυτό, κλείνουμε οριστικά ένα επίπονο κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία και ανοίγουμε ένα καινούργιο όπου η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας αποκτά αποκλειστικά εθνικά χαρακτηριστικά.
Ποιος θα είναι ο σκοπός του νέου Επενδυτικού Ταμείου και πως θα γίνει η σύσταση του; Σε ποιους τομείς θα επενδύει και από πού θα προέρχονται τα κεφάλαιά του;
Το νέο Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο θα αποτελέσει ένα ισχυρό επενδυτικό εργαλείο για την χώρα μας, αντίστοιχο με εκείνα που λειτουργούν στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. και το οποίο θα παρέχει κίνητρα για αναπτυξιακές πρωτοβουλίες ιδιαίτερα σε τομείς που δεν καλύπτονται επαρκώς από τους σημερινούς επενδυτές αλλά έχουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία. Αναφέρομαι πχ σε επενδύσεις πράσινης μετάβασης, κυκλικής οικονομίας, γαλάζιας οικονομίας και τεχνολογικού και ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς και στρατηγικών και κρίσιμων ορυκτών πρώτων υλών, σε ενεργειακές επενδύσεις και στις αντίστοιχες υποδομές και δίκτυα, σε κλάδους μεταφορών και συναφών υποδομών, σε τεχνολογικούς κλάδους και σε επενδύσεις τεχνολογιών κατανεμημένου καθολικού (blockchain) και τεχνητής νοημοσύνης κλπ. Για τη δημιουργία του Ταμείου, το Υπερταμείο θα διαθέσει 300 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή το ήμισυ του ποσού που θα εισπράξει από την επαναμεταβίβαση των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ στο Δημόσιο. Το νέο αυτό Ταμείο θα μπορεί να λειτουργεί και ως συνεπενδυτής με άλλα Ταμεία και φορείς κυρίως με μειοψηφικές συμμετοχές στις επενδύσεις ή με υβριδικά εργαλεία, ενώ η επιλογή της διοικητικής ομάδας που θα το στελεχώσει θα γίνεται από το Υπερταμείο με κριτήρια την επιστημονική κατάρτιση τους κατάρτιση και την αποδεδειγμένη πολυετή εμπειρία σε θέματα χρηματοοικονομικά, επενδύσεων, χρηματοδοτήσεων μεγάλων έργων κλπ. Το νέο Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο δεν έχει στόχο να ανταγωνιστεί υφιστάμενα funds αλλά να καλύψει το κενό που υφίσταται σε δυναμικούς τομείς της οικονομίας που θα μπορέσουν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, περισσότερη ανάπτυξη και μεγαλύτερη εξωστρέφεια.
Ο κόσμος των ελεύθερων επαγγελματιών περιμένει ακόμα τις αλλαγές στο νομοσχέδιο για τη φορολόγησή τους. Πότε θα έρθουν και τι θα περιλαμβάνουν;
Για να ανακοινώσουμε τις όποιες αλλαγές μπορεί να προκύψουν στον νόμο θα πρέπει πρώτα ο νόμος να εφαρμοστεί! Και εδώ ακριβώς βρισκόμαστε τώρα. Θα πρέπει όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες να υποβάλλουν πρώτα τις φορολογικές τους δηλώσεις και να γίνει η εκκαθάριση του φόρου τους με βάση τον νέο τρόπο φορολόγησης τους. Και στη συνέχεια, έχοντας όλα τα δεδομένα στα χέρια μας, θα εξετάσουμε όλες τις διαθέσιμες επιλογές. Θέλω ωστόσο να τονίσω το εξής: ο νόμος προβλέπει την δυνατότητα αμφισβήτησης του φόρου εισοδήματος από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα ωστόσο, μόνο 3 στους 10.000 –δηλαδή 129 σε ένα πλήθος 408.000 που έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση- έχουν προχωρήσει σε αμφισβήτηση! Καταλαβαίνω πως δεν είναι ευχάριστο μέτρο για κάποιους, αλλά αν ήταν τόσο άδικη η φορολόγηση, εφόσον υπάρχουν δυνατότητες αμφισβήτησης, θα τις εκμεταλλεύονταν περισσότερο. Η πραγματικότητα πάντως είναι ότι φέτος, μετά από πολλές δεκαετίες ο μέσος εργαζόμενος και συνταξιούχος θα πληρώσει λιγότερους φόρους από τον μέσο ελεύθερο επαγγελματία. Και αυτό είναι ένα στοιχείο που περιγράφει την ενίσχυση της κοινωνικής και φορολογικής δικαιοσύνης που επιδιώκουμε. Είμαστε Κυβέρνηση όλων των Ελλήνων. Και δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να κάνουμε εκπτώσεις ή πισωγυρίσματα σε μεταρρυθμίσεις που συμβάλουν στην άρση αδικιών.
Έπεσαν οι υπογραφές για τη συγχώνευση Attica Bank και Παγκρήτιας. Ο ΣΥΡΙΖΑ σας επιτέθηκε γι’αυτή την πρωτοβουλία. Τι απαντάτε;
Αποτελεί πολιτικό θράσος ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έκλεισε τις τράπεζες, να ασκεί κριτική σε μία πολιτική που επιχειρεί -και έχει σε μεγάλο βαθμό καταφέρει- να ανατάξει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Το δείχνουν αυτό η μείωση των κόκκινων δανείων των τραπεζών, η αύξηση των καταθέσεων, η έστω με σκαμπανεβάσματα ενίσχυση της τραπεζικής πιστωτικής επέκτασης, η επιστροφή στην κερδοφορία του τραπεζικού συστήματος, η συνακόλουθη ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών. Πάνω από όλα το δείχνει η επιτυχημένη υλοποίηση της αποεπένδυσης του Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) από το μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών – που ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες. Και ήταν, επίσης, ψήφος εμπιστοσύνης στο τραπεζικό μας σύστημα και την ελληνική οικονομία. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η λύση στην οποία κατέληξε το ΤΧΣ για τη συγχώνευση της Attica Bank με την Παγκρήτια για τη δημιουργία του λεγόμενου 5ου πυλώνα του τραπεζικού συστήματος και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στο τραπεζικό σύστημα προς όφελος της ανάπτυξης και των καταναλωτών. Η λύση αυτή ήταν η βέλτιστη. Ήταν μία λύση κοινής λογικής. Και αυτό διότι πρώτον, οδηγεί σε μια σειρά από οφέλη, όπως είναι η εξουδετέρωση της όποιας απειλής για την σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος. Δεύτερον αποτρέπει ζημιές στην περίπτωση εκροής καταθέσεων. Και, τρίτον, δεν υπήρχε κάποιος άλλος επενδυτής. Ας μας πει ο ΣΥΡΙΖΑ τι θα ήθελε; Να καταρρεύσουν αυτές οι δύο τράπεζες, με τις όποιες επιπτώσεις θα είχε αυτό στις καταθέσεις των πελατών τους, αλλά και στην ίδια τη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος; Είναι σαφές ότι παρά την αλλαγή ηγεσίας του, ο ΣΥΡΙΖΑ τίποτα δεν δείχνει να έχει μάθει τα χρόνια που βρίσκεται στην αντιπολίτευση.