Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..
Fashion Revolution Greece ,update
ABOUT |
SUMMER SCHOOL |
PROGRAMS |
TAKE.ACTION |
BLOG |
EVENTSFree Online Course on Sustainable Fashion Management by AUEB MSL Sponsored by Erasmus+ ΙΚΥ (State Scholarships Foundation)First Webinar begins Thursday 29 February 6pm CET (7pm Greek time) Join us here |
|
Acquire new skills on how to : - Identify emerging trends in industry transparency.
- Acquire brand standards on transparency within the industry.
- Foster circular economy principles within their organizations and along the value chain.
|
|
|
Sign me up A 3-month Educational Program Welcome to a transformative journey in the world of fashion! Fashion Revolution Greece and Athens University of Economics and Business (AUEB) are thrilled to announce the new educational program "TRAnsparency MAnager in the Fashion Industry". This course marks a significant stride towards promoting transparency and sustainability in the fashion industry. The programme will run for 3 months including a total of 6 webinars from educators and industry experts from Europe.
Sign me up! Ένα Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 3 μηνών
Καλώς ήρθατε σε ένα μεταμορφωτικό ταξίδι στον κόσμο της μόδας! Η Fashion Revolution Ελλάδας και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) με χαρά σας ανακοινώνουν το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "TRAnsparency MAnager in the Fashion Industry". Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της διαφάνειας και της βιωσιμότητας στη βιομηχανία της μόδας. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 3 μήνες και θα περιλαμβάνει συνολικά 6 διαδικτυακά σεμινάρια από εκπαιδευτικούς και εμπειρογνώμονες του κλάδου από την Ευρώπη.
|
|
|
But...why attend TRAMA?
This project emerges as a critical response to the increasing demands for ethical practices within the global fashion industry. Recognizing the pressing need for professionals who can navigate the complexities of sustainability and transparency in fashion, this project establishes a comprehensive job profile and curriculum for a Transparency Manager. The role is designed to spearhead efforts in ensuring sustainable and ethical practices across the fashion value chain. |
|
Οκέι, αλλά γιατί να συμμετέχω στο TRAMA;
Αυτό το έργο αποσκοπεί να δώσει μια κριτική απάντηση στις αυξανόμενες απαιτήσεις για ηθικές πρακτικές στην παγκόσμια βιομηχανία της μόδας. Αναγνωρίζοντας την πιεστική ανάγκη για επαγγελματίες που μπορούν να περιηγηθούν στην πολυπλοκότητα της βιωσιμότητας και της διαφάνειας στη μόδα, το έργο αυτό επιδιώκει να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο επαγγελματικό προφίλ και πρόγραμμα σπουδών για έναν Transparency Manager. Ο ρόλος έχει σχεδιαστεί για να ηγηθεί των προσπαθειών διασφάλισης βιώσιμων και ηθικών πρακτικών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της μόδας. |
|
|
10 Modules with different learning outcomes: |
|
|
Module 1: Understanding Fashion Supply Chain Module 2 & 3 : Fashion Supply Chain Stages
Learning outcomes: Comprehensively learning about the various stages of a fashion supply chain, including sourcing, manufacturing, and distribution. Being able to identify current trends and predict future innovations in the sector. Module 4: Introduction to Fashion Supply Chain Transparency Learning outcomes: Understanding the importance of sustainability and transparency within the fashion industry, and learning the tools to achieve it.
Module 5: Developing and Implementing Fashion Transparency Practices
Learning outcomes: Developing and implementing sustainability and transparency practices, including the use of tools such as audits, certifications, and traceability systems. Module 6: Data management for Fashion Supply Chain Transparency
Learning outcomes: Learning how to collect, analyse, and report on data and information related to supply chain transparency, including sustainability metrics and performance indicators.
Module 7: Continuous Improvement in Fashion Transparency and Sustainability
Learning outcomes: Developing processes for continuous improvement in supply chain transparency and sustainability, including setting goals and measuring progress.
Module 8: The Risks and Challenges of Fashion Supply Chain Transparency
Learning outcomes: Identifying and managing risks and challenges related to supply chain transparency, such as human rights violations and environmental impacts. Understanding the legal and regulatory trends and eventual requirements related to supply chain sustainability.
Module 9: Transparency Communications in the Fashion Industry
Learning outcomes: Understanding how to effectively communicate transparency efforts to internal and external stakeholders, including customers, investors, and NGOs.
Module 10: Collaboration and Networking: Building Relationships for Fashion Transparency
Learning outcomes: Building relationships and networking with other organisations and industry groups to share knowledge and best practices.
What should one expect to acquire from such a program?
- Develop a comprehensive understanding of the fashion value chain, focusing on areas critical to fostering sustainability and ethics. - Identify and disseminate best practices in sustainable and ethical fashion, highlighting successful case studies. - Address the skills gap by outlining the necessary competencies for a Transparency Manager, ensuring they can effectively lead and implement change within the industry. - Align with the European Qualification Framework (EQF) to ensure a standardized, high-quality education that is transferable and recognized across the EU. - Contribute to reducing unemployment and raising industry standards by training professionals capable of steering the fashion industry towards more sustainable practices in lign with the Fashion Transparency Index indicators.
|
|
|
| A brief description of our partners' vision and actions in the industry |
|
Important info before applying: |
|
Certification Process Upon completion of all webinars and submission of the assignment, participants will be eligible to acquire the certification from Athens University of Economics and Business Management Science Lab.
|
|
Assessment Methodology Participants will be evaluated based on attendance and a written assignment, testing their theoretical knowledge. The assignment will require the implementation of the taught modules on a real case example of a company.
|
|
|
FASHION SUPPLY CHAIN AND INDIA: Case Study
India alone produces 25% of the world’s cotton, sustaining the livelihoods of 5.8 million farmers, the majority of whom are small-scale farmers cultivating land less than 2 hectares in size. In India’s textile industry, nearly 60% of all raw materials are made up of cotton. The textile industry also makes up about 7% of the industrial output and contributes about 12% to the country’s export earnings (Fashion Revolution, 2023, online). Cotton, often referred to as "white gold," serves as a fundamental raw material for India's vibrant textile and garment industry. |
|
|
However, growing cotton on such a large scale and for such a cheap price is bringing several challenges and negative consequences on both farmers and their environments. Many farmers find themselves trapped in a cycle of debt due to factors beyond their control such as an increase of unpredictable weather patterns. When crops fail, debts accumulate, leading to financial ruin and a sense of hopelessness. More than 250,000 cotton farmer suicides have been recorded in India over the last 16 years in the largest wave of suicides in history (Fairtrade, 2023, online). Pest infestations, particularly by the pink bollworm, pose a persistent threat to cotton crops in India. These pests damage the cotton fibres, leading to reduced yields and lower-quality cotton. Using pesticides pollutes the soil and consequently pollutes the natural water systems but also makes the soil less fertile for future cultivation . Cotton demands substantial water resources, making it vulnerable to water scarcity, a challenge amplified by erratic rainfall patterns due to climate change. Cotton farming also requires intensive manual labour, especially during critical phases like planting and harvesting. However, salaries below living minimum wage discourages the workforce, leading to reduced productivity and perpetuating economic inequalities (EMAF, 2023). Επικοινωνήστε μαζί μας... Our mailing address is: greece@fashionrevolution.org Fashion Revolution Greece Research Center of Sustainable Fashion Athens University of Economics & Business. Troias 2, Athens, 11362
Copyright © 2022 LIST: Fashion Revolution, All rights reserved.
|
|
|
|
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.
Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.
Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.
=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή
.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.
=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα.
Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.