"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ:ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ..-EUROPEAN BANK's update ..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική δράση..-Maritime Affairs and Fisheries Newsletter..-ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 31.12.202..-Συγχώνευση Ληξιαρχείων..-Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν.5143/2024.»..-Πρόσκληση υποψήφιων ε κλάδων ΤΕ και ΔΕ για υποβολή αίτησης-δήλωσης.....-IMF Podcasts..-IMF: Growth in Sub-Saharan Africa is Diverging..-"EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ webinar..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-APEC Recognizes Champions of Sustainability with 2024 BCG Award ..-ΑΣΕΠ νέα ..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY(CEC),update..-WorldFootwear:4 από 198 Expo Riva Schuh & Gardabags awaits you..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα..-ΑΑΔΕ: Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους, σταδιακά από τις 11/11..-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ:ολόκληρη η ομιλία του στο 17ο Συνέδριο των φορολογικών διοικήσεων του ΟΟΣΑ..-Επίδομα θέρμανσης 2023-24: Τι ισχύει για όσους αγόρασαν καυσόξυλα..-Προέδρου ΣτΕ κ. Πικραμένου επιστολή προς τον Πρόεδρο Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων ..- ‍ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: Βιντεοσκοπημένο Σεμινάριο Νομικής Βοήθειας .....-«Καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών..."..-ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΞΑΑΑ 2024 - ΝΕΟ Δ.Σ...-Ευάγγελος Βενιζέλος, "Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική" , εκδόσεις Αρμός 2024..-ENYΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:ενημέρωση..-ΠΑ.ΣΟ.Κ.:ενημέρωση..- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:αιμοδοσία..-NASA's Earth Observatory,update..- WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-After Constantine Journal,update..-WTC Health Program eNews:We'll See You Wednesday!..-ΣτΕ αποφάσεις Ολομέλειας 1639/2024 και 1641/2024:"Στερείται εννόμου συμφέροντος ο ΔΣΑ για την ακύρωση αποφάσεων Υπουργού Δικαιοσύνης.."..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:"ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ: ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΚΑΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ"..-ΕΒΕΑ:Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας S.T.E.P......-EUROPEAN JOURNALISM CENTRE update..-The Clock is Ticking on Sub-Saharan Africa's Urgent Job Creation Challenge..-Ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) στη Διεθνή Έκθεση WTM London 2024..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ Μ.Χ.Β. ..- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-NIH Health Information......-AHEPA update..-Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ):Ζητήσεις-Προσφορές Οκτώβριος 2024..-IMF update..-"OPEN" tv νέα..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"Περι ζα...ανεμομαζώματα...διαβολοσκορπίσματα":γράφει η Μ.Χ.Β...-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΒΕΑ:Έρευνα του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.....-Αντίδοτο στο δηλητήριο της οχιάς από το ΑΠΘ και το ινστιτούτο Παστέρ..-Ε.Ε.Φα.Μ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ:αγροτική ενημέρωση..-EUROPEAN COMMISSION Agricultural markets dashboard..-IMF latest news..-SPD update..-EUROPEAN BANK's update..- WORLD TRADE ORGANIZATION,s update..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-AHEPA Visits Delaware Valley, Kicks off Journey to Greece Fundraising..-NATO update..-Prime Minister, Justin Trudeau,....-GAIN reports..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update

 

● Council of the EU
 
17/11/2023 12:19 | Press release |

Banking Union: Council agrees common position on Daisy Chains

 

The Council adopted today a mandate to start negotiations with the European Parliament on the Daisy Chains proposal. The proposal is a targeted amendment of the Bank Recovery and Resolution Directive or (BRRD) and the Single Resolution Mechanism Regulation or (SRMR) to address certain issues in relation to the treatment of ‘internal MREL’ in bank resolution groups.

Effective resolution

The BRRD requires banks and other credit institutions established in the EU to meet a minimum requirement for own funds and eligible liabilities (‘MREL’) to ensure an effective and credible application of the bail-in tool. Failure to meet MREL may negatively impact institutions' loss absorption and recapitalisation capacity and, ultimately, the overall effectiveness of resolution.

Where MREL is issued by a subsidiary within a banking group and directly or indirectly subscribed by its parent company, it is referred to as ‘internal MREL’. The subsidiary must deduct its holdings of internal MREL from its own funds to ensure the integrity and loss absorbency of the MREL instruments.

New rules to avoid disproportionate effects

After analysis, the Commission found that the application of the deduction requirement on internal MREL could have a disproportionate detrimental impact for certain banking group structures, namely those operating under a parent holding company.

The Daisy Chains proposal aims to give the resolution authorities the power of setting internal MREL on a consolidated basis subject to certain conditions. Where the resolution authority allows a banking group to apply such consolidated treatment, the subsidiaries will not be obliged to deduct their individual holdings of internal MREL, thus preventing the detrimental effect identified by the Commission.

In addition, the proposal introduces a specific MREL treatment for ‘liquidation entities’. Those are defined as entities within a banking group earmarked for winding-up in accordance with insolvency laws, which would, therefore, not be subject to resolution action (conversion or write-down of MREL instruments).

On this basis and as a rule, liquidation entities would not be obliged to comply with an MREL requirement in excess of their own funds requirements, unless the resolution authority decides otherwise on a case-by-case basis for financial stability protection reasons.

The main changes agreed in the Council clarify the definition and scope of liquidation entities and provide further detail on the conditions for the application of the consolidated treatment of internal MREL.

● Council of the EU
 
17/11/2023 11:19 | Press release |

Council adopts position on digital labelling in the fertilisers sector

 

The Council has today adopted its position (‘negotiating mandate’) on the proposed regulation on digital labelling of EU fertilising products. This proposal, which amends regulation (EU) 2019/1009, aims to improve the readability of labels, leading to a more efficient use of fertilising products, and to simplify the labelling obligations for suppliers while reducing costs for the industry.

While the Council’s position shares the main objectives of the amended regulation, it introduces several improvements in an attempt to strike the right balance between moving towards the digitalisation of labels for economic operators and the prevention of potential information problems for end-users, taking into consideration digital skills and connectivity limitations that some farmers may face.

"This regulation reinforces the digitalisation of the fertilisers’ sector. The new rules will cut red tape and costs for producers and give clear and consumer-friendly information to farmers when they purchase the products they need."
Héctor Gómez Hernández, acting Spanish Minister for Industry, Trade and Tourism

Commission proposal

Labelling of fertilisers is currently regulated by regulation (EU) 2019/1009. The revision of this legislation proposes allowing suppliers of fertilising products to communicate labelling information in a physical format, a digital format, or a combination of the two. The Commission’s text proposes that a digital-only format will be allowed when the EU fertilising products are sold without packaging or when the products are sold to economic operators who are not end-users of the products.

Farmers and other consumers of fertilising products sold in packaging would continue to benefit from both digital and physical labels for the most important information (i.e. health and environmental protection, agronomic efficiency or contents). The Commission’s proposal prescribes the content and the technological requirements for digital labels. The economic operators would have to ensure that the digital label will be searchable, accessible, free of charge and capable of meeting the needs of vulnerable groups. The Commission would be empowered to update the general digital labelling requirements through implementing acts.

Council mandate

The Council’s mandate clarifies the obligation to provide a physical label for products intended for end-users, whether they are sold with or without packaging.

The requirements for digital labels have been streamlined to avoid excessive administrative burden. For instance, the quantity of the product, which changes frequently, has been made a non-mandatory element of the digital label to avoid a new digital label having to be generated during each transaction if the volume of the product changes. Likewise, the production date of the product has been retained as a non-mandatory element of the digital label if it is already stated in the physical label.

To ensure better traceability and to level the playing field with local distributors, the Council mandate adds importer information as a mandatory element of digital labels.

To align with the Council’s position on the Chemicals Labelling and Packaging regulation, the mandate introduces a clarification to make it clear that the requirement upon economic operators to provide, upon request by end-users, the information included in the digital label by alternative means and free of charge applies independently of a purchase.

The negotiating mandate introduces a requirement to post physical labels in a visible place at the point of sale to ensure that end-users and market surveillance authorities have access to the information not provided in the digital label. This would allow potential buyers to consult the data needed to make an informed decision regardless of their digital skills or access to the internet, while providing distributors with a simple way to comply with the obligation to provide this information to their customers.

The Council position makes sure that labels will continue to include the relevant information for assessing the agronomic efficiency of the fertiliser and for selecting the right product at the time of purchase. Therefore, some elements which, in the Commission’s original proposal, had been moved to the digital label, have been moved back to the physical format. This includes, among other information, the soluble content of the nutrients in fertilisers.

● Council of the EU
 
17/11/2023 11:06 | MEETING |

Agriculture and Fisheries Council, 20 November 2023

 

Background brief - Agriculture and Fisheries Council, 20 November 2023

● Council of the EU
 
17/11/2023 03:42 | Press release |

Waste shipments: Council and Parliament reach agreement on more efficient and updated rules

 

The Council and the European Parliament’s negotiators today reached a provisional political agreement to update the regulation on shipments of waste.

The revision of the regulation aims to reduce shipments of problematic waste to outside the EU, update shipment procedures to reflect the objectives of the circular economy and improve enforcement.

It sets procedures and control regimes to ensure that international shipments of waste do not pose a threat to human health and the environment, and to promote the use of waste as a resource in a circular economy within the EU.

The deal is provisional pending formal adoption by both institutions.

"Embracing waste as a valuable resource rather than something to dispose of is crucial for our shift to a circular economy. Today’s agreement will provide us with the necessary framework to better recover and reuse waste as a secondary material. At the same time, it will help us make sure that the waste we export will not be harmful for the environment and human health. Today’s deal is another important step towards the EU’s zero-pollution and climate-neutrality goals."
Teresa Ribera Rodríguez, acting Spanish third vice-president of the government and minister for the ecological transition and the demographic challenge

Scope and objectives of the regulation

The co-legislators agreed to expand the objectives of the regulation to include climate neutrality and the achievement of the circular economy and zero pollution.

The agreement covers intra-EU shipments of waste (with or without transit through third countries), imported and exported waste from and to third countries, and waste shipments in transit through the EU to or from third countries.

Intra-EU shipments

The text bans the shipments of all waste destined for disposal within the EU, except if consented to and authorised under strict conditions and in well-justified cases. Intra-EU shipments of waste for recovery operations will be allowed following the procedure of prior written notification and consent (‘PIC’).

The text of the agreement contains a derogation for shipments of waste explicitly destined for laboratory analysis and experiments if such waste does not exceed 250 kg. In this case, the shipment of such waste will need to follow the general information requirements outlined in the regulation.

Notification procedure and timelines

According to the ‘PIC’ procedure, notifiers within the EU and exporters to third countries need to notify and receive written confirmation from the countries of dispatch, destination and transit prior to export. The notification and other documentation required by the regulation is to be submitted and exchanged through a central electronic system operated by the Commission.

The agreement sets out specific timelines and deadlines for the notification procedure, requests for additional information by competent authorities, and decisions by such authorities on the validity of the notification. The timelines agreed by the co-legislators will ensure that no disproportionate delays occur in those processes, while at the same time providing the competent authorities with sufficient time to obtain and assess the documentation and to analyse and respond to requests during those processes.

The text also sets out timelines for notifiers to respond to the written consent from the competent authorities and for the receiving facility to inform the notifier and the competent authorities on the reception of the waste.

In order to provide transparency, the co-legislators agreed to require the Commission to facilitate public access to information related to waste shipments by publishing and regularly updating data on notifications of shipments via its website.

Exports of waste

The agreement maintains the ban for member states to export waste for disposal to third countries and to export hazardous waste destined for recovery in non-OECD countries. For shipments outside the EU member states, the co-legislators agreed that waste management facilities at the country of destination should be audited by independent bodies. The audits would prove that the facilities treat waste in an environmentally sound manner and operators would only be allowed to export waste to these facilities if this were the case.

The new rules require the Commission to establish a register that contains up-to-date information on facilities that have been subject to an audit to help waste exporters prepare for shipments.

Exports of plastic waste

The provisional agreement introduces stricter rules regarding the export of plastic waste to third countries. In particular, it includes a ban on exports of non-hazardous plastic waste (B3011) to non-OECD countries. The text provides for the possibility by non-OECD countries to submit, no earlier than five years after the entry into force of the regulation, a request to the Commission indicating their willingness to import EU plastic waste, if they fulfil strict waste management standards. In the case of positive outcome of the assessment of such request, the Commission will adopt a delegated act to lift the ban for these countries.

The co-legislators agreed to allow the export of non-hazardous plastic waste to OECD countries, subject to the ‘PIC’ notification procedure. The text calls on the Commission to strictly monitor the export of plastic waste to OECD countries to make sure such export does not have significant impact on the environment or human health and that EU-imported waste is adequately managed in these countries.

Enforcement

The provisional agreement calls on member states to lay down effective, proportionate and dissuasive penalties for infringements of the provisions set out in the regulations. These may include, where relevant, fines and the revocation or temporary suspension of authorisations related to waste management and shipments.

The agreement also introduces requirements for member states to ensure that the regulation is effectively enforced by establishing effective cooperation mechanisms at national level and between member states via the exchange of relevant information and good practices. The co-legislators agreed to the Commission’s proposal to set up a waste shipment enforcement group that would facilitate and improve cooperation and coordination between member states, in order to prevent and detect illegal shipments.

Next steps

The provisional agreement will now be submitted to the member states’ representatives within the Council (Coreper) and to the Parliament’s environment committee for endorsement. If approved, the text will then need to be formally adopted by both institutions, following legal-linguistic revision, before it can be published in the EU’s Official Journal and enter into force.

Background

The waste shipment regulation implements the provisions of the Basel Convention on the control of transboundary movements of hazardous wastes and their disposal and the correlated OECD decision into EU law. The regulation covers the export and import of waste from the EU to third countries, as well as shipments between EU member states of hazardous and non-hazardous waste. It notably prohibits the export of hazardous waste from OECD and EU countries to non-EU and non-OECD countries. The regulation also sets out notification and consent procedures for waste shipments.

However, since the adoption of the regulation in 2006, exports of waste from the EU to third countries have increased considerably, notably to countries that are not members of the OECD. The lack of detailed provisions to ensure that waste is managed sustainably in the countries of destination has led to weak enforcement and environmental and public health challenges in those countries.

The Commission adopted its proposal to update the waste shipment regulation on 17 November 2021. The European Parliament reached its position in January 2023, while the Council adopted its negotiating mandate in March 2023.

Mandate for negotiations with the European Parliament on the waste shipment regulation

Commission proposal for a regulation on shipments of waste

Waste trade (background information)

Basel convention

● Council of the EU
 
16/11/2023 17:14 | Press release |

Protection against market manipulation in the wholesale energy market: Council and Parliament reach deal

 

The Council and the Parliament today reached a provisional political agreement on the regulation to improve the EU’s protection against market manipulation in the wholesale energy market (REMIT). The REMIT regulation supports an open and fair competition in the European wholesale energy markets and sets the ground for increased market transparency and integrity.

"This is good news for consumers and companies, especially in times of volatile energy prices. The REMIT regulation will improve the protection of consumers and companies against market manipulation and will strengthen the framework to address and prevent market abuse."
Teresa Ribera Rodríguez, acting Spanish third vice-president of the government and minister for the ecological transition and the demographic challenge

REMIT is part of a wider reform of the EU’s electricity market design. The remaining parts of the reform, which will be agreed by the Council and the Parliament at a later stage, aim to make electricity prices less dependent on volatile fossil fuel prices, shield consumers from price spikes and accelerate the deployment of renewable energies and improve consumer protection.

Registration of market participants

Both co-legislators agreed that market participants from third countries must designate a representative in a member state in which the market participants are active in the wholesale energy market. The representative must be designated by a written mandate and authorised to act on behalf of the market participant.

In addition, market participants are obliged to ensure that their representative has the necessary powers and means to ensure the market participants’ efficient and timely compliance with the decisions and cooperation with the requests for information of the national regulatory authorities or the European Union Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER).

ACER’s decision-making powers and competence to impose sanctions

The Council and the Parliament agreed on the scope of ACER’s decision-making powers to on-site inspections, requests for information and authorisations or withdrawal of authorisations of Inside Information Platforms (IIPs) and Registered Reporting Mechanisms (RRMs).

In addition, ACER has the power to impose periodic penalty payments in order to ensure compliance with on-site inspection decisions and requests for information.

The power to impose fines for infringements or breaches of the prohibitions or substantive obligations included in the regulation will remain in the hands of the member states.

Delimitation of cases with cross-border impact

The provisional agreement provides that ACER has the right to investigate cases with a cross-border dimension and to prioritise cases.

ACER has the right to investigate cases where the conduct affects at least two member states.

Objection to the exercise of ACER’s investigation power

Both institutions agreed that the national regulatory authorities (NRAs) will continue to be able to object to the exercise of the agency’s investigatory powers when the NRAs have formally opened or have conducted an investigation on the same facts. The NRAs will have a maximum of 3 months to object.

ACER’s tools to conduct investigations

In order to conduct investigations, ACER will make use of several tools. For example ACER will be able to conduct on-site inspections and to issue requests for information; as well as the power to take statements.

Next steps

The provisional agreement reached today with the European Parliament now needs to be endorsed and formally adopted by both institutions.

Background

The reform of the electricity market design proposes to amend the relevant electricity market legislation and improve the EU’s protection against market manipulation through better monitoring and transparency (REMIT).

The Commission adopted the proposals on the reform of the EU's electricity market design on 14 March 2023.

Council general approach on REMIT

Commission proposal on the electricity market reform

Council reaches agreement on parts of electricity market reform (press release, 19 June 2023)

Electricity market reform (background information)

● Council of the EU
 
16/11/2023 17:00 | Press release |

Environmental crime: Council and European Parliament reach provisional agreement on new EU law

 

The Council presidency and European Parliament negotiators today reached a provisional agreement on a proposed EU law that would improve the investigation and prosecution of environmental crime offences.

The new directive aims at establishing minimum rules on the definition of criminal offences and sanctions in order to better protect the environment, replacing the previous 2008 directive, which has become obsolete in the face of developments in EU environmental law.

The directive defines environmental crime more precisely and adds new types of environmental criminal offences. It also harmonises the level of penalties for natural persons and, for the first time, for legal persons across all EU member states.

More offences…

The Council and European Parliament agreed to increase the number of offences that currently exist under EU criminal law from nine to 18. This broadens and clarifies the type of conduct that is prohibited because it harms the environment. The new offences include timber trafficking, which is a major cause of deforestation in some parts of the world, the illegal recycling of polluting components of ships and serious breaches of legislation on chemicals.

The Council and European Parliament also agreed on a ‘qualified offence’ clause. Offences referred to in the directive, and which are committed intentionally, are considered a qualified offence if they cause destruction; irreversible, widespread and substantial damage; or long-lasting, widespread and substantial damage to an ecosystem of considerable size or environmental value, or to a natural habitat within a protected site, or to the quality of air, soil or water.

… and tougher penalties

In the case of natural persons who commit one of the offences covered by the directive, the text sets out the following penalties:

  • for intentional offences causing death to any person, a maximum prison term of at least ten years
  • for the qualified offence causing catastrophic results, a maximum prison term of at least eight years
  • for offences committed with at least serious negligence causing death to any person, a maximum prison term of at least five years
  • for other intentional offences included in the legislation, a maximum prison term of either at least five years or at least three years

In the case of legal persons, the law sets out the following penalties:

  • for the most serious offences, a maximum fine of at least 5% of the legal person’s total worldwide turnover, or alternatively €40 million
  • for all other offences, a maximum fine of at least 3% of the legal person’s total worldwide turnover, or alternatively €24 million

Additional measures may also be taken, including obliging the offender to reinstate the environment or compensate for the damage, excluding them from access to public funding or withdrawing their permits or authorisations.

Training and resources

In addition, member states will have to ensure that training is provided for those working to detect, investigate and prosecute environmental crime, such as judges, prosecutors and police authorities. EU countries will also need to make sure that these authorities have adequate resources – for instance in terms of the number of qualified staff and the financial resources to carry out their functions under the directive. The directive also contains provisions on support and assistance to persons reporting environmental crime, environmental defenders and persons affected by these crimes.

Background and next steps

Environmental crime is one of the world’s most profitable organised criminal activities and has a major impact not only on the environment but also on human health. It is highly lucrative, but it is hard to detect, prosecute and punish.

A first EU directive on the protection of the environment through criminal law was adopted in 2008. Following an evaluation in 2019-2020, the European Commission concluded that the effect of the directive had been limited as the number of cases successfully investigated and resulting in a sentence remained low. Moreover, the sanction levels imposed were too low to be dissuasive and cross-border cooperation was not taking place systematically. On 15 December 2021, the Commission presented a proposal to improve the effectiveness of the directive.

The agreement still needs to be confirmed by both institutions before going through the formal adoption procedure.


Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024