"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ ekyklos πρόσκλησις..-Ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Δεκεμβρίου 2024..-ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ:ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ..-EUROPEAN BANK's update ..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική δράση..-Maritime Affairs and Fisheries Newsletter..-ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 31.12.202..-Συγχώνευση Ληξιαρχείων..-Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν.5143/2024.»..-Πρόσκληση υποψήφιων ε κλάδων ΤΕ και ΔΕ για υποβολή αίτησης-δήλωσης.....-IMF Podcasts..-IMF: Growth in Sub-Saharan Africa is Diverging..-"EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ webinar..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-APEC Recognizes Champions of Sustainability with 2024 BCG Award ..-ΑΣΕΠ νέα ..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY(CEC),update..-WorldFootwear:4 από 198 Expo Riva Schuh & Gardabags awaits you..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα..-ΑΑΔΕ: Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους, σταδιακά από τις 11/11..-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ:ολόκληρη η ομιλία του στο 17ο Συνέδριο των φορολογικών διοικήσεων του ΟΟΣΑ..-Επίδομα θέρμανσης 2023-24: Τι ισχύει για όσους αγόρασαν καυσόξυλα..-Προέδρου ΣτΕ κ. Πικραμένου επιστολή προς τον Πρόεδρο Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων ..- ‍ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: Βιντεοσκοπημένο Σεμινάριο Νομικής Βοήθειας .....-«Καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών..."..-ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΞΑΑΑ 2024 - ΝΕΟ Δ.Σ...-Ευάγγελος Βενιζέλος, "Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική" , εκδόσεις Αρμός 2024..-ENYΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:ενημέρωση..-ΠΑ.ΣΟ.Κ.:ενημέρωση..- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:αιμοδοσία..-NASA's Earth Observatory,update..- WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-After Constantine Journal,update..-WTC Health Program eNews:We'll See You Wednesday!..-ΣτΕ αποφάσεις Ολομέλειας 1639/2024 και 1641/2024:"Στερείται εννόμου συμφέροντος ο ΔΣΑ για την ακύρωση αποφάσεων Υπουργού Δικαιοσύνης.."..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:"ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ: ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΚΑΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ"..-ΕΒΕΑ:Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας S.T.E.P......-EUROPEAN JOURNALISM CENTRE update..-The Clock is Ticking on Sub-Saharan Africa's Urgent Job Creation Challenge..-Ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) στη Διεθνή Έκθεση WTM London 2024..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ Μ.Χ.Β. ..- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-NIH Health Information......-AHEPA update..-Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ):Ζητήσεις-Προσφορές Οκτώβριος 2024..-IMF update..-"OPEN" tv νέα..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"Περι ζα...ανεμομαζώματα...διαβολοσκορπίσματα":γράφει η Μ.Χ.Β...-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΒΕΑ:Έρευνα του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.....-Αντίδοτο στο δηλητήριο της οχιάς από το ΑΠΘ και το ινστιτούτο Παστέρ..-Ε.Ε.Φα.Μ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ:αγροτική ενημέρωση..-EUROPEAN COMMISSION Agricultural markets dashboard..-IMF latest news..-SPD update..-EUROPEAN BANK's update..- WORLD TRADE ORGANIZATION,s update..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-AHEPA Visits Delaware Valley, Kicks off Journey to Greece Fundraising..-NATO update..-Prime Minister, Justin Trudeau,....-GAIN reports..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

The Prime Minister, Justin Trudeau, today concluded..

 


Prime Minister concludes virtual G20 Leaders’ Summit


November 22, 2020
Ottawa, Ontario

The Prime Minister, Justin Trudeau, today concluded his participation in the G20 Virtual Leaders’ Summit, hosted by the Kingdom of Saudi Arabia, and welcomed the conclusions outlined in the G20 Leaders’ Declaration.

​In virtual meetings at the Summit, Prime Minister Trudeau highlighted the importance of G20 leadership and coordinated action to beat the COVID-19 pandemic, restore economic growth, and take ambitious action to fight climate change. He also stressed the need to respect and defend the rule of law and human rights, including women’s rights, in order to prevent persecution and mistreatment around the world. Now, more than ever, our global success depends on attaining a better path towards peace, prosperity, and sustainability.

He advocated for the equitable access to vaccines, therapeutics, and diagnostics, because we can’t end the pandemic in Canada without ending it everywhere. He also reaffirmed Canada’s support and contributions to initiatives like COVAX and multilateral institutions like the World Health Organization, which are essential in our fight against COVID-19.

During the Summit, the Prime Minister noted the importance of putting people at the heart of recovery efforts. From creating new jobs to building economic growth that benefits all our citizens, we must work to rebuild societies that are safer, fairer, and more resilient. As we all work towards recovering from the virus, we need to prioritize support for marginalized groups, empower women and youth, and continue to respect fundamental democratic principles, including freedom of the press. This also involves the need to reduce the digital divide and ensure equal access to quality education and financial services to people around the world. He also raised the importance of predictable, inclusive, sustainable, and transparent rules-based trade to the global economic recovery efforts.

The Prime Minister also underscored the need to take meaningful action to fight climate change, and reiterated the importance of collective G20 action to support a cleaner, greener, and more competitive world, in line with the Paris Agreement commitments and the Sustainable Development Goals.

Together, through shared values and effective multilateral cooperation, the world will be able to build back better and emerge stronger from the pandemic.

Quote

“Only together can we tackle the greatest challenges of today and tomorrow, and create a more resilient world that works for everyone. The G20 Virtual Leaders’ Summit was an opportunity to expand global efforts to fight COVID-19, restore economic growth, and combat climate change.”

The Rt. Hon. Justin Trudeau, Prime Minister of Canada

Quick Facts

  • The G20 is the premier forum for international economic cooperation. It gathers the ​leaders of the largest economies of the world to discuss financial and socioeconomic issues.
  • The G20 Summit included sessions entitled: Overcoming the Pandemic and Restoring Growth and Jobs; and Building an Inclusive, Sustainable and Resilient Future. It also included leaders’ side events on pandemic preparedness and response, as well as on safeguarding the planet.
  • Collectively, G20 members represent around 80 per cent of the world’s economic output, two-thirds of global population, and three-quarters of international trade.
  • Italy will host the G20 Summit in 2021.

Related Product

Associated Link


Le premier ministre conclut le Sommet virtuel des dirigeants du G20

Le 22 novembre 2020
Ottawa (Ontario)

Le premier ministre Justin Trudeau a conclu aujourd’hui sa participation au Sommet virtuel des dirigeants du G20. Cet événement s’est déroulé sous la présidence du Royaume d’Arabie saoudite. De plus, le premier ministre a accueilli favorablement les conclusions présentées dans la Déclaration des dirigeants du G20.

​Lors des réunions virtuelles organisées dans le cadre du Sommet, le premier ministre Trudeau a abordé l’importance du leadership du G20. Il a également souligné la nécessité d’une action concertée afin de combattre la pandémie de COVID-19, de rétablir la croissance économique et de prendre des mesures ambitieuses pour lutter contre les changements climatiques. Puis, il a insisté sur la nécessité de respecter et de défendre la primauté du droit et les droits de la personne, notamment les droits des femmes. Ainsi, nous pourrons prévenir la persécution et les mauvais traitements à travers le monde. Aujourd’hui, plus que jamais, nous pouvons aspirer à la réussite mondiale seulement si nous trouvons un meilleur chemin vers la paix, la prospérité et un avenir durable.

Le premier ministre a défendu un accès équitable aux vaccins, aux produits thérapeutiques et aux outils de diagnostic, car nous ne pourrons vaincre la pandémie au Canada que si nous y mettons fin partout. Il a aussi réitéré le soutien et les contributions du Canada à l’égard d’initiatives telles que le mécanisme COVAX et d’institutions multilatérales comme l’Organisation mondiale de la santé, qui sont essentielles à notre combat contre la COVID-19.

Au cours du Sommet, le premier ministre a souligné qu’il était important de placer les gens au cœur des efforts de rétablissement. Qu’il s’agisse de créer de nouveaux emplois ou de favoriser une croissance économique qui profite à tous nos citoyens, nous devons rebâtir des sociétés plus sûres, plus justes et plus résilientes. Par ailleurs, pendant que nous nous remettons de la situation causée par le virus, nous devons accorder la priorité au soutien destiné aux groupes marginalisés, favoriser l’autonomisation des femmes et des jeunes et continuer de respecter les principes démocratiques fondamentaux, dont la liberté de la presse. À cet égard, nous devons notamment réduire le fossé numérique et offrir un accès équitable à une éducation de qualité et à des services financiers aux gens de partout dans le monde. Le premier ministre a également soulevé l’importance des échanges commerciaux prévisibles, inclusifs, durables, transparents et fondés sur des règles pour garantir la réussite de la relance économique mondiale.  

De plus, le premier ministre a abordé la nécessité de prendre des mesures concrètes pour lutter contre les changements climatiques. Il a réitéré l’importance d’une action concertée de la part des membres du G20 pour appuyer un monde plus propre, plus vert et plus compétitif. Cela doit être fait conformément aux engagements issus de l’Accord de Paris et des objectifs de développement durable.  

Tous ensemble, grâce à nos valeurs communes et à une coopération multilatérale efficace, nous pourrons rebâtir le monde en mieux et sortir encore plus forts de la pandémie.

Citation

« C’est seulement ensemble que nous pourrons surmonter les plus grands défis d’aujourd’hui et de demain et créer un monde plus résilient qui profite à tous. Le Sommet virtuel des dirigeants du G20 a été l’occasion d’intensifier les efforts mondiaux visant à lutter contre la COVID-19, à rétablir la croissance économique et à combattre les changements climatiques. »

Le très hon. Justin Trudeau, premier ministre du Canada

Faits saillants

  • Le G20 est le principal forum pour la coopération économique internationale. Il réunit les dirigeants des plus grandes économies dans le monde autour d’enjeux financiers et socioéconomiques.
  • Le Sommet du G20 comportait les séances suivantes : Surmonter la pandémie et rétablir la croissance et les emplois; Bâtir un avenir inclusif, durable et résilient. Il comprenait également des événements parallèles, à l’intention des dirigeants, sur la préparation et la réponse à la pandémie ainsi que sur la sauvegarde de la planète.
  • Ensemble, les États membres du G20 représentent environ 80 % de la production économique mondiale, les deux tiers de la population mondiale et les trois quarts du commerce international.
  • L’Italie accueillera le Sommet du G20 en 2021.

Document connexe

Lien connexe

The 27th APEC Economic Leaders’ Meeting 2020 Kuala Lumpur Declaration

November 20, 2020
Ottawa, Ontario

We, the Economic Leaders of APEC, stand united in our determination to enable the Asia-Pacific region to successfully recover from the COVID-19 pandemic and its economic impacts.  We are committed to protecting our people’s lives and safeguarding their health.   We resolve to further navigate the region towards recovery along the path of strong, balanced, inclusive, sustainable, innovative and secure economic growth.  Our coordinated action and cooperation are more important than ever to overcome the challenges of COVID-19 and realise new and emerging opportunities for prosperity for all. 

COVID-19 is one of the most challenging health and economic crises of our times.  We express our deepest condolences to those who have suffered and lost loved ones.  We are saddened by the devastation to jobs and livelihoods as a result of widespread economic disruption and we are grateful to those serving on the frontline.

We are meeting virtually for the first time in our history under the APEC 2020 theme of Optimising Human Potential towards a Resilient Future of Shared Prosperity. Pivot. Prioritise. Progress.  We have aligned our efforts along the priorities of: Improving the Narrative of Trade and InvestmentInclusive Economic Participation through Digital Economy and Technology; and Driving Innovative Sustainability.             

Combatting and Mitigating the Impacts of COVID-19

We will continue to work together to use all available policy tools to support an inclusive, effective and sustained response to COVID-19, minimising its impact on people’s livelihoods.  We recognise the need to enhance stimulus measures that facilitate economic recovery and job creation.  In facilitating economic recovery, we underscore the importance of improving fiscal sustainability and transparency to support long-term resilient economic growth and future financing needs.  We acknowledge the need to support developing economies in combatting COVID-19.  We also welcome the recent establishment of a digital platform for coordinated information sharing on policy responses related to COVID-19. We commend the varied and continued efforts as well as the contribution of additional resources across APEC to combat the pandemic and support workers and sectors through the economic recovery process.

We will cooperate to facilitate the movement of essential goods and services, as well as the essential movement of people in a safe manner, identifying and resolving unnecessary barriers to trade and strengthening the resilience of our supply chains. We recognise the importance of working together to ensure trade and investment can continue to flow in these trying times.  We are encouraged by the implementation of measures that facilitate trade and urge Economies to ensure emergency trade measures designed to tackle COVID-19 are consistent with World Trade Organisation (WTO) rules.

We recognise that science, technology and innovation are important to the region’s post-COVID-19 recovery.  We reaffirm the need to cooperate constructively on COVID-19 including the research and development, production, manufacturing and distribution of diagnostic tests, essential medical products and services, therapeutics and vaccines. We highlight the importance of facilitating equitable access to safe, quality, effective and affordable vaccines and other medical countermeasures that are vital to safeguard people’s health and well-being, while incentivising innovation. We acknowledge that the role of extensive immunisation against COVID-19 is critical in order to bring the pandemic to an end.

We recognise the importance of the development and contribution of digital technologies in safeguarding people’s health and protecting the region from health threats, and enhancing resilience, scalability and sustainability of health systems, thereby moving towards universal health coverage.

APEC Putrajaya Vision 2040

We proclaim the APEC Putrajaya Vision 2040, a new vision that primarily charts the future of our region.  Our Vision is an open, dynamic, resilient and peaceful Asia-Pacific community by 2040, for the prosperity of all our people and future generations.  We task our Senior Officials to complete a comprehensive implementation plan for our consideration in 2021.

Improving the Narrative of Trade and Investment

We welcome the significant progress made under the Bogor Goals, including the final review of APEC’s Progress towards the Bogor Goals, in facilitating trade and investment, and recognise more needs to be done in fostering an enabling environment for trade and investment in the Asia-Pacific region.

We recognise the importance of a free, open, fair, non-discriminatory, transparent and predictable trade and investment environment to drive economic recovery at such a challenging time. In this regard, we reaffirm our support for agreed-upon rules of the WTO in promoting the stability and predictability of international trade flows. We take note of the call of the APEC Business Advisory Council (ABAC) for APEC to continue supporting the multilateral trading system. 

We will continue to support the on-going work at the WTO, including through its necessary reform aimed to improve its functioning, and will continue to work on appropriate capacity building initiatives to implement WTO agreements. We call for expedited progress in the on-going WTO negotiations on fisheries subsidies.  APEC member participants in Joint Statement Initiatives (JSI) call for progress in the lead-up to the 12th WTO Ministerial Conference (MC12), recognising the e-commerce initiative is particularly important in supporting COVID-19 recovery.

We will further advance the economic integration in the region, in a manner that is market-driven, including through the work on the Free Trade Area of the Asia-Pacific (FTAAP) agenda, which will contribute to high quality and comprehensive regional undertakings. We underscore the importance of improving regional connectivity through quality infrastructure development and investment based upon relevant APEC work.

 

Inclusive Economic Participation through Digital Economy and Technology

Innovation and digitalisation enable governments, businesses and people to carry out their activities and empower inclusive economic participation by all.  We will foster an enabling environment for the development of the digital economy, including to open new opportunities for Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs). We aim to promote innovative technologies and foster a reliable, interoperable, open, accessible and secure ICT environment, narrow the existing digital, skills and regulatory gaps, and encourage development in digital infrastructure and transformation. We acknowledge the importance of cooperation in facilitating the flow of data and strengthening consumer and business trust in digital transactions.

We recognise the disproportionate impacts of COVID-19 on MSMEs, women and others with untapped economic potential.  We intend to pursue inclusive economic policies that support their recovery and growth through effective and equal participation in economic activities and opportunities to contribute to economic recovery efforts.  We support and welcome the implementation of the La Serena Roadmap for Women and Inclusive Growth.

COVID-19 has transformed the way we work and accelerated the transitions to the future of work setting.  We recognise the need for continued structural reforms to improve the ways of doing business and unleash economic prosperity for our people, including accelerating cooperation on digital literacy and skills development to harness technological transformation, and encouraging the use of digital technology to resolve cross-border business-to-business disputes.  We aim to advance efforts to promote human resource development, and strengthen economic and technical cooperation, to ensure all affected economic sectors and workers are afforded appropriate support in expediting their economic recovery.  We are encouraged by the broader on-going efforts on economic, financial and social inclusion that contribute to narrowing the gap in economic development, and advance the well-being for all, in support of global efforts, including the 2030 Agenda for Sustainable Development.

Driving Innovative and Inclusive Sustainability

We will foster comprehensive quality growth and advance work to this effect, including on the APEC’s human security agenda, in order to recover from COVID-19.            

We reaffirm our support for economic and technical cooperation, as well as structural reforms, that drive innovation, productivity and sustainable growth.  We encourage inclusive recovery from COVID-19 that increases employment and economic activity.  Recognising the impact of COVID-19 on global food supply chains, we will work to ensure food security through sufficient, safe, and nutritious food that continues to be available and accessible to people across the region, while reducing food loss and waste. 

We will collaborate to facilitate access to affordable energy, enhance energy resilience and energy security using the widest variety of fuels and technologies to support sustainable economic growth and promote transitions to cleaner energy as part of a strong and inclusive economic recovery.

We are hopeful that new technologies are available and accessible to allow us to handle resources and waste more sustainably, and in a holistic manner.  We will promote economic policies and growth that support global efforts to tackle climate change, extreme weather and natural disasters, and strengthen emergency preparedness.

Strengthening Stakeholder Engagement

We note the recommendations from ABAC and welcome partnership with the private sector to support efforts towards economic recovery.  We also welcome the contributions of the Pacific Economic Cooperation Council, and the value that the ASEAN Secretariat, Pacific Islands Forum, stakeholders, and other international and regional organisations bring to APEC.

We welcome the outcomes of the APEC Ministerial Meeting as well as Sectoral Ministerial Meetings for Trade, Health, Finance, Women and the Economy, Small and Medium Enterprises, and Food Security.

We thank Malaysia for its able leadership in this particularly challenging year.  We look forward to New Zealand’s chairing in 2021.  

Related Product

La 27e réunion des dirigeants de l’APEC Déclaration de Kuala Lumpur 2020

Le 20 novembre 2020
Ottawa (Ontario)

Nous, dirigeants économiques de l’APEC, sommes solidaires dans notre détermination à permettre à la région de l’Asie-Pacifique de se rétablir avec succès de la pandémie de COVID-19 et de ses conséquences économiques. Nous sommes déterminés à protéger la vie de nos populations et à protéger leur santé. Nous sommes aussi résolus à continuer de guider la région vers la reprise, et ce, sur la voie d’une croissance économique solide, équilibrée, inclusive, durable, innovatrice et sécuritaire. Notre action concertée et notre coopération sont plus importantes que jamais pour relever les défis de la COVID-19 et saisir les nouvelles opportunités de prospérité pour tous. 

La crise de la COVID-19 est l’une des crises sanitaires et économiques les plus graves de notre époque. Nous exprimons nos plus sincères condoléances à ceux qui ont souffert et perdu des proches. Nous nous attristons des conséquences dévastatrices qui découlent des pertes d’emplois et des moyens de subsistance survenues en raison des vastes perturbations économiques. Puis, nous remercions ceux qui servent en première ligne.

Nous tenons la première réunion virtuelle de notre histoire dans le cadre du thème de l’APEC 2020, soit Optimiser le potentiel humain vers un avenir de prospérité partagée. Changer de cap. Prioriser. Progresser. Nous avons orienté nos efforts vers les priorités suivantes : améliorer le discours concernant le commerce et l’investissement ; favoriser une participation économique inclusive grâce à l’économie numérique et à la technologie ; promouvoir des solutions innovatrices et durables.             

Combattre et atténuer les conséquences de la COVID-19

Nous continuerons à travailler ensemble pour utiliser tous les outils politiques disponibles afin d’apporter une réponse inclusive, efficace et durable à la COVID-19, et ce, en minimisant ses conséquences sur le gagne-pain des gens. Nous reconnaissons la nécessité de renforcer les mesures de relance qui facilitent la reprise économique et la création d’emplois. En facilitant la relance économique, nous soulignons l’importance d’améliorer la viabilité et la transparence des finances publiques afin de favoriser une croissance économique résiliente à long terme et de répondre aux futurs besoins financiers. Nous reconnaissons la nécessité de soutenir les économies en développement face à la lutte contre la COVID-19. Nous saluons également la création récente d’une plateforme numérique qui permet l’échange coordonné de renseignements sur les réponses politiques liées à la COVID-19. Nous saluons les efforts diversifiés et soutenus ainsi que les contributions de ressources supplémentaires au sein de l’APEC pour lutter contre la pandémie et soutenir les travailleurs et les secteurs dans le cadre du processus de relance économique.

Nous travaillerons en coopération pour faciliter la circulation des biens et des services essentiels, ainsi que la circulation essentielle et sécuritaire des personnes, en cernant et en éliminant les obstacles au commerce et en renforçant la résilience de nos chaînes d’approvisionnement. Nous reconnaissons l’importance de travailler ensemble pour que le commerce et les investissements puissent continuer à circuler en ces temps difficiles. Nous sommes encouragés par la mise en œuvre de mesures qui facilitent le commerce et demandons instamment aux économies de veiller à ce que les mesures commerciales d’urgence conçues pour faire face à la COVID-19 soient conformes aux règles de l’Organisation mondiale du commerce (OMC).

Nous reconnaissons que la science, la technologie et l’innovation sont importantes pour le rétablissement de la région après la COVID-19. Nous réaffirmons la nécessité de coopérer de manière constructive en ce qui a trait à la COVID-19, notamment en matière de recherche et de développement, de production, de fabrication et de distribution de tests de dépistage, de produits et services médicaux essentiels, de médicaments et de vaccins. Nous soulignons l’importance de permettre un accès équitable à des vaccins sécuritaires, de qualité, efficaces et abordables et à d’autres outils médicaux essentiels pour protéger la santé et le bien-être des gens, tout en encourageant l’innovation. Nous reconnaissons qu’une immunisation généralisée contre la COVID-19 est essentielle pour mettre fin à la pandémie.

Nous reconnaissons l’importance du développement et de la contribution des technologies numériques pour préserver la santé des populations et protéger la région contre les menaces sanitaires, ainsi que pour renforcer la résilience, l’adaptabilité et la durabilité des systèmes de santé. Cela permettra de progresser vers une couverture sanitaire universelle.

Vision de Putrajaya de l’APEC pour 2040

Nous proclamons la Vision de Putrajaya de l’APEC pour 2040, une nouvelle vision qui trace principalement l’avenir de notre région. Notre Vision consiste en une communauté de l’Asie-Pacifique ouverte, dynamique, résiliente et pacifique d’ici 2040. Cela assurera la prospérité de toutes nos populations et des générations à venir. Nous chargeons nos hauts fonctionnaires d’élaborer un plan de mise en œuvre détaillé qui sera soumis à notre examen en 2021.

Améliorer le discours concernant le commerce et l’investissement

Nous saluons les importants progrès réalisés dans le cadre des Objectifs de Bogor, notamment l’examen final des progrès réalisés par l’APEC vers la réalisation des objectifs de Bogor. Cela facilite le commerce et l’investissement et met en évidence le travail qu’il reste à faire pour créer un environnement propice au commerce et à l’investissement dans la région de l’Asie-Pacifique.

Nous reconnaissons l’importance d’un environnement commercial et d’investissement libre, ouvert, équitable, non discriminatoire, transparent et prévisible pour favoriser la relance économique en cette période difficile. À cet égard, nous réaffirmons notre adhésion aux règles convenues de l’OMC pour promouvoir la stabilité et la prévisibilité des échanges commerciaux internationaux. Nous prenons note de l’appel lancé par le Conseil consultatif des gens d’affaires de l’APEC (ABAC) pour que l’APEC continue à appuyer le système commercial multilatéral.

Nous continuerons à soutenir les travaux en cours à l’OMC, notamment durant la réforme nécessaire visant à améliorer son fonctionnement. De plus, nous continuerons à travailler sur des initiatives appropriées de renforcement des capacités pour mettre en œuvre les accords de l’OMC. Nous demandons que les négociations en cours à l’OMC sur les subventions aux pêches progressent rapidement. Les membres de l’APEC participant aux initiatives de la Déclaration conjointe demandent des progrès à l’approche de la 12e conférence ministérielle de l’OMC (MC12) puisqu’ils reconnaissent que l’initiative sur le commerce électronique est particulièrement importante pour soutenir la relance qui suivra la COVID-19.

Nous améliorerons l’intégration économique dans la région, d’une manière qui sera axée sur le marché. Cela sera notamment fait par le biais du travail accompli sur le programme de la zone de libre-échange de l’Asie-Pacifique (ZLEA), qui contribueront à des réalisations régionales de grande qualité et à grande échelle. Nous soulignons l’importance d’améliorer la connectivité régionale grâce au développement d’infrastructures de qualité et d’investissements fondés sur les travaux pertinents de l’APEC.

Participation économique inclusive grâce à l’économie numérique et à la technologie

L’innovation et la numérisation permettent aux gouvernements, aux entreprises et aux citoyens de mener à bien leurs activités et facilitent la participation économique de tous. Nous favoriserons un environnement propice au développement de l’économie numérique, notamment pour ouvrir de nouvelles perspectives aux microentreprises ainsi qu’aux petites et moyennes entreprises (MPME). Nous visons à promouvoir les technologies innovatrices et à favoriser un environnement des TIC fiable, interopérable, ouvert, accessible et sûr, à réduire les lacunes existantes en matière de numérique, de compétences et de réglementation, et à encourager le développement des infrastructures numériques et leur transformation. Nous reconnaissons l’importance de la coopération pour faciliter la circulation des données et renforcer la confiance des consommateurs et des entreprises à l’égard des transactions numériques.

De plus, nous reconnaissons les conséquences disproportionnées de la COVID-19 sur les MPME, les femmes et les autres personnes ayant un potentiel économique inexploité. Nous comptons mettre en œuvre des politiques économiques inclusives qui soutiennent leur rétablissement et leur croissance par l’entremise d’une participation effective et égale aux activités économiques et de possibilités de contribuer aux efforts de relance économique. Nous soutenons et saluons la mise en œuvre de la feuille de route de La Serena pour les femmes et la croissance inclusive.

La COVID-19 a transformé notre façon de travailler et a accéléré les transitions vers l’avenir des milieux de travail. Nous reconnaissons la nécessité de poursuivre les réformes structurelles afin d’améliorer les méthodes de travail et de créer de la prospérité économique pour notre population. Cela peut être fait, entre autres, en accélérant la coopération en matière de culture numérique et de développement des compétences pour tirer parti de la transformation technologique, et en encourageant l’utilisation de la technologie numérique pour résoudre les litiges transfrontaliers entre entreprises. Nous voulons accentuer les efforts visant à promouvoir le développement des ressources humaines et à renforcer la coopération économique et technique. Ceci contribuera à garantir que tous les secteurs économiques et les travailleurs concernés reçoivent une aide adéquate pour accélérer leur reprise économique. Nous sommes encouragés par les efforts mondiaux actuellement déployés en matière d’inclusion économique, financière et sociale qui contribuent à réduire l’écart de développement économique et à promouvoir le bien-être de tous. Ces efforts appuient ceux qui sont faits à l’international, notamment le Programme de développement durable à l’horizon 2030.

Promouvoir une durabilité innovatrice et inclusive

Nous favoriserons une croissance globale de qualité et ferons avancer les travaux à cet effet afin de nous rétablir de la COVID-19. Cela sera fait, par exemple, dans le cadre du Programme d’action pour la sécurité humaine de l’APEC.            

Nous réaffirmons notre soutien à l’égard de la coopération économique et technique ainsi que des réformes structurelles qui favorisent l’innovation, la productivité et la croissance durable. Nous encourageons une relance inclusive à la suite de la COVID-19 qui augmente le nombre d’emplois et l’activité économique. Reconnaissant les conséquences de la COVID-19 sur les chaînes d’approvisionnement alimentaire mondiales, nous nous efforcerons de garantir la sécurité alimentaire en nous assurant qu’une quantité suffisante d’aliments sûrs et nutritifs reste disponible et accessible aux populations de toute la région, tout en réduisant les pertes et le gaspillage d’aliments. 

Nous collaborerons pour faciliter l’accès à une énergie abordable, renforcer la résilience énergétique et accroître la sécurité énergétique à l’aide de la plus grande variété possible de carburants et de technologies qui favoriseront la croissance économique durable et les transitions vers une énergie plus propre dans le cadre d’une relance économique solide et inclusive.

Nous espérons que de nouvelles technologies seront disponibles et accessibles pour nous permettre de gérer les ressources et les déchets de manière plus durable et plus globale. Nous favoriserons les politiques économiques et une croissance qui appuient les efforts mondiaux de lutte contre le changement climatique, les conditions météorologiques extrêmes et les catastrophes naturelles, et qui augmentent la préparation aux situations d’urgence.

Renforcer l’engagement auprès d’intervenants

Nous prenons note des recommandations de l’ABAC. Nous saluons l’établissement de partenariats avec le secteur privé pour soutenir les efforts de relance économique. Nous saluons également les contributions du Conseil de coopération économique avec les pays du Pacifique et de la valeur que le secrétariat de l’ANASE, le Forum des îles du Pacifique, les différents intervenants et d’autres organisations internationales et régionales apportent à l’APEC.

Nous accueillons favorablement les résultats de la réunion ministérielle de l’APEC et des réunions ministérielles sectorielles sur le commerce, la santé, les finances, les femmes et l’économie, les petites et moyennes entreprises et la sécurité alimentaire.

Nous remercions la Malaisie pour le leadership compétent dont elle a fait preuve durant cette année particulièrement difficile. Nous anticipons avec enthousiasme la présidence de la Nouvelle-Zélande en 2021.

Document connexe


Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024