Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2018
Ο Νίκος Δένδιας στην εκπομπή «Ακραίως» του τηλεοπτικού σταθμού «Σκάι».
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Δένδιας, συμμετείχε σήμερα το πρωί στην εκπομπή «Ακραίως» που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Τάκης Χατζής στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάι».
Μεταξύ άλλων ο κ. Δένδιας ανέφερε:
Η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία διαχρονικά έχει εσωτερική τρομοκρατία. Εάν θέλετε να συζητήσουμε γενικά το φαινόμενο της Δημόσιας Τάξης εγώ θα σας πω για το 2012-2014 που υπηρέτησα σε αυτό το Υπουργείο. Είναι γνωστοί όλοι οι δείκτες οι οποίοι ήταν απολύτως πτωτικοί την περίοδο αυτή ως προς την εγκληματικότητα. Επίσης, στο κέντρο της Αθήνας εξαλείφθηκαν φαινόμενα παράνομων δραστηριοτήτων σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό. Η ίδια η τρομοκρατία όμως είναι πολύ πιο περίπλοκο πράγμα.
Καταρχήν η Ελλάδα έχει το εξής δυσάρεστο “προνόμιο”: Να είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη η οποία έχει εσωτερική τρομοκρατία. Όχι ισλαμιστική τρομοκρατία, αλλά εσωτερική τρομοκρατία. Επί εποχής του κ. Χρυσοχοΐδη εξαρθρώθηκε η “17η Νοέμβρη” και θεωρήθηκε τότε στην κοινωνία – και είναι λογικό η κοινωνία να πιστέψει το καλό – ότι ξεμπερδέψαμε. Δυστυχώς δεν συνέβη αυτό και η τρομοκρατία επανεμφανίσθηκε πάλι.
Όταν εξαρθρώθηκε λοιπόν η “17η Νοέμβρη”, κακώς τότε θεωρήθηκε ότι ξεμπερδέψαμε με την τρομοκρατία και υπήρξε χαλάρωση της επαγρύπνησης του Κράτους, διαχρονικά. Αυτό είναι έτσι. Από εκεί και πέρα, εάν με ρωτάτε αν είχε προσλάβει το Κράτος την πολυπλοκότητα του φαινομένου και αν μελετά τα αίτιά της, η πραγματικότητα είναι “ναι”. Εάν με ρωτάτε όμως αν είναι εύκολο να αντιμετωπισθούν, σας απαντώ ότι δεν είναι καθόλου εύκολο.
Ο κοινός τόπος που βρίσκουμε είναι ότι το θεσμικό οπλοστάσιο της πολιτείας, οι Νόμοι και οι διατάξεις δηλαδή που υπάρχουν, είναι απολύτως επαρκές. Δεν χρειάζεται αυστηροποίηση, για έναν βασικό λόγο, ότι είναι όλα αρκετά αυστηρά. Τι χρειάζεται; Να εφαρμοστούν οι Νόμοι και εννοούμε να πάμε σε δύο επίπεδα.
Στο κοινωνικό επίπεδο, να μην υπάρχει κοινωνική ανοχή στη βία και την παραβατικότητα. Να αποδεχθεί η κοινωνία μας στο σύνολό της ότι οι Νόμοι προστατεύουν τον αδύναμο, προστατεύουν τα συνταγματικά δικαιώματα του πολίτη και πρέπει να εφαρμόζονται.
Καταρχήν, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη δεν “κυνηγάει”, προς Θεού. Μην διανοηθεί κανείς ότι ο Υπουργός είναι αυτός ο οποίος είναι επικεφαλής των Αστυνομικών της χώρας. Ο Υπουργός είναι ο πολιτικός προϊστάμενος, η ΕΛ.ΑΣ. κάνει τη δουλειά της και είναι ο βραχίονας προστασίας του Κράτους.
Επί ημερών μου υπήρξαν σημαντικές συλλήψεις στο επίπεδο της τρομοκρατίας. Θυμίζω και την υπόθεση Μαζιώτη. Όταν ο Αντώνης Σαμαράς μου είπε ότι θα πάω στο Υπουργείο Ανάπτυξης, του είπα ότι ο Μαζιώτης έχει εντοπισθεί και τις επόμενες μέρες θα συλληφθεί. Ουδέποτε, κανείς Υπουργός Προστασίας του Πολίτη που έκανε σοβαρά τα καθήκοντά του, είχε θέμα επιλογής μεταξύ “καλής” και “κακής” τρομοκρατίας. Αυτό δεν επιτρέπεται να το κάνει κανείς, αλλά δεν υπάρχει και διακριτική ευχέρεια.
Αυτό το οποίο όμως πρέπει να γίνει συνολικά στο πολιτικό σύστημα – και δεν είναι πάντα έτσι για μην κοροϊδευόμαστε – είναι να υπάρχει κάθετη και απόλυτη καταδίκη της βίας. Χωρίς “αλλά”. Για παράδειγμα, όπως έλεγαν κάποιοι σε αυτό το στούντιο και σε αυτό το κανάλι “και τα μνημόνια δεν ήταν βία;”. Όταν καταδικάζεις τη βία και πάμε σε τέτοιες εξισώσεις, τότε χάσαμε το επιχείρημα. Λέχθηκε επανειλημμένως και όχι μόνον από ένα άτομο, με τη λογική της αιτιολόγησης, για να μην πω με τη λογική της δικαιολόγησης.
Εγώ αυτό που ζητώ είναι η ελληνική κοινωνία στο σύνολό της και το πολιτικό σύστημα στο σύνολό του να καταδικάζει τη βία απολύτως, ξεκάθαρα, χωρίς “αλλά” και “ίσως”. Να τελειώνουμε με αυτά τα πράγματα και το Κράτος να επιβάλλει τους Νόμους, διότι μπορεί απολύτως να το κάνει. Όταν βεβαίως όμως έχουμε περιόδους – αναφερθήκατε προηγουμένως σε απελθόντα Υπουργό – που το Κράτος δεν επιβάλλει το Νόμο, παραιτείται μόνο του από την επιβολή του Νόμου, δηλαδή παραιτείται μόνο του από την προστασία των συνταγματικών δικαιωμάτων της ζωής και της περιουσίας των πολιτών, τότε τι περιμένεις να γίνει; Μπάχαλο θα γίνει.
Η τοποθέτηση του κ. Σαλάτα προηγουμένως ήταν πολύ σωστή, θέλω να την υπογραμμίσω, όπως και να υπογραμμίσω ότι σωστά απεδόθη πολιτική ευθύνη, γιατί δεν μπορεί να λέμε “η κα Θάνου...” και να αφήνουμε έξω τον Πρωθυπουργό της χώρας. Ο Πρωθυπουργός έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη μετά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την τήρηση του Συντάγματος και των Νόμων. Δεν μπλέκω τον κ. Σαλάτα, παίρνω την τοποθέτησή του και λέω: Ο Πρωθυπουργός της χώρας έχει απόλυτη ευθύνη όταν παίρνει έναν ανώτατο δικαστή, τον κάνει σύμβουλό του και θέλει να τον βάλει σε μια Ανεξάρτητη Αρχή η οποία κατά τεκμήριο έχει την ανεξαρτησία ως κύριο κριτήριο. Ουδείς αλάνθαστος, αλλά αυτό που παρατηρούμε τώρα είναι πέραν κάθε λογικής.
Στην τοποθέτηση που κάνει ο κ. Δημητρακόπουλος, να καταργηθεί το άρθρο που δίνει τη δυνατότητα στον Υπουργό Δικαιοσύνης να ασκεί πειθαρχικό έλεγχο στους δικαστές, θα ήθελα να πω ότι έχει δίκιο, μετά την εμπειρία του ΣΥΡΙΖΑ. Να σας είμαι ειλικρινής, δεν είχα αυτή την άποψη αλλά μετά την εμπειρία ΣΥΡΙΖΑ και τον τρόπο αντιμετώπισης συνολικά της Δικαιοσύνης επί ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει όλα αυτά να επανεξεταστούν. Πρέπει να θωρακίσουμε τη Δικαιοσύνη απέναντι στην πολιτική εξουσία, όπως ασκήθηκε αυτά τα χρόνια.
Αθήνα, 21 Δεκεμβρίου 2018
Δευτερολογία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Νίκου Δένδια, κατά τη συζήτηση επί της επίκαιρης επερώτησης για την υπόθεση της ΔΕΠΑ.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Δένδιας ανέφερε μεταξύ άλλων στη δευτερολογία του σήμερα το μεσημέρι στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί της επίκαιρης επερώτησης για την υπόθεση της ΔΕΠΑ :
· Από τη μια πλευρά το κέλυφος, δηλαδή η ELFE, "φεσώνεται", από την άλλη τα κέρδη μεταφέρονται στις κυπριακές εταιρείες και σε ό,τι κρύβεται όπισθεν αυτών, που οφείλουν οι αρχές να διερευνήσουν.
· Υπάρχει τεράστια ευθύνη της διοίκησης της ΔΕΠΑ και της Κυβέρνησης.
· Ουδέποτε χαίρομαι να αναφέρομαι σε ευθύνες πολιτικών που μπορεί να έχουν ποινική χροιά διότι αυτό δεν βοηθά τη χώρα.
· Ωστόσο, οι περιστάσεις της υπόθεσης, όπως αναδείχθηκαν από τη συζήτηση, κάθε άλλο παρά πείθουν ότι πράξατε ορθά.
· Η εμπλοκή του κ. Πετσίτη στην υπόθεση, η σχέση του με την κυβέρνηση και τον επιχειρηματία της ELFE δεν άγει σε αθωωτικό συμπέρασμα.
· Ο κ. Φλαμπουράρης, στην μεν πρωτολογία του εγκάλεσε τη ΝΔ ότι οξύνει το κλίμα, στη δε δευτερολογία του, αντιφατικά, κουνώντας το δάχτυλο, μας είπε ότι η Κυβέρνηση θα εμμείνει στο "κυνήγι των σκανδάλων".
· Η αναμόχλευση αυτού του κλίματος δεν ωφελεί παρά τους απόντες από την Αίθουσα.
Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2018
Συνέντευξη Νίκου Δένδια στον ραδιοφωνικό σταθμό
«ΘΕΜΑ 104,6 FM»
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη σήμερα το πρωί στην εκπομπή που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Γιάννης Πρετεντέρηςστον ραδιοφωνικό σταθμό «ΘΕΜΑ 104,6 FM».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Δένδιας ανέφερε:
Ο κ. Βούτσης έχει δύο διαφορετικές ιδιότητες, η μία είναι του εξέχοντος στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ και η άλλη του Προέδρου της Βουλής. Όσον αφορά τον κ. Βούτση ως στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία έχει κάθε λόγο να κλιμακώσει την αντίδρασή της, όπως με όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Όσον αφορά τη Βουλή, νομίζω ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει ότι είναι ίσως από τους πιο κοινοβουλευτικούς αρχηγούς της Νέας Δημοκρατίας – χωρίς αυτό να συνιστά ψόγο για τους προηγούμενους – από το 1974 μέχρι σήμερα. Έρχεται στο Κοινοβούλιο και έρχεται συχνά. Είναι προφανές ότι αυτό που ζητά είναι τον σεβασμό του θεσμικού ρόλου του καθενός.
Η Νέα Δημοκρατία τεκμηρίωσε αυτή την αντίδραση του Κυριάκου Μητσοτάκη με το επιχείρημα ότι ο κ. Βούτσης λειτουργεί ως κομματάρχης. Για αυτό σας έκανα τον παραπάνω διαχωρισμό. Σας είπα ότι όσoν αφορά τα προφανώς ορθώς ασκούμενα καθήκοντα, η Νέα Δημοκρατία τι θέλει; Τη θεσμική λειτουργία όλων. Αν θέλετε, αυτό είναι και το προφίλ του κόμματός μας. Όσον αφορά τώρα το κομματικό προφίλ του καθενός και το πώς θέλει να το ασκήσει, εμάς θα μας βρει απολύτως απέναντι διαχρονικά.
Σχετικά με την τοποθέτηση της κας Θάνου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ορισμένα πράγματασυνιστούν μια πρόκληση στους ίδιους τους θεσμούς. Η δικαστική ισοβιότητα και μάλιστα όσον αφορά στο επίπεδο του Προέδρου των Ανωτάτων Δικαστηρίων, δε συνιστά εισιτήριο ευκαιρίας για οπουδήποτε. Και εν πάση περιπτώσει, οι Ανεξάρτητες Αρχές έχουν έναν ρόλο - αν θέλετε - επιδιαιτητή. Εκεί όπου το πολιτικό σύστημα έκρινε - κατά την άποψή μου λανθασμένα αλλά δεν έχει και μεγάλη σημασία αυτό - ότι πρέπει να υπάρχει ένα τεκμήριο αντικειμενικότητας, να τοποθετούμε κάποιον ο οποίος έχει αυτό το τεκμήριο.
Δεν μπορεί κάποιος να διέρχεται από επικεφαλής ανωτάτου δικαστηρίου σε πρωθυπουργική καρέκλα, σε νομικό γραφείο Πρωθυπουργού και σε Πρόεδρο Ανεξάρτητης Αρχής. Αυτά τα πράγματα βλάπτουν τη θεσμική σοβαρότητα της χώρας. Πέρα από οτιδήποτε ενστάσεις μπορεί να έχει κανείς για το κάθε πρόσωπο, που στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ενστάσεις της Νέας Δημοκρατίας είναι και αυτές πολύ βάσιμες.
Ο κ. Δραγασάκης είπε ότι τυπικά δεν υπάρχει αντίλογος στην τοποθέτηση της κας Θάνου. Να ανταπαντήσω; Γιατί να μην βάλουμε τότε τον κ. Τζανακόπουλο να τελειώνουμε; Να κάνουμε καθαρά το πράγμα. Και μάλιστα να βάλουμε τον κ. Τζανακόπουλο και τους άλλους Υπουργούς, τον καθένα σε μια Ανεξάρτητη Αρχή και να ησυχάσουμε! Δεν είναι σοβαρά αυτά τα πράγματα που γίνονται από τον ΣΥΡΙΖΑ. Οποιοσδήποτε έχει στοιχειώδη θεσμική συγκρότηση, αφήστε τα κόμματα, τις παρατάξεις, τη Νέα Δημοκρατία, πρέπει να αντιδράσει. Η χώρα βλέπει να καταλύεται συνολικά το θεσμικό της οικοδόμημα. Αυτό είναι το θέμα και είναι τεράστιο θέμα, πέρα από κόμματα και παρατάξεις.
Όσον αφορά τις δηλώσεις του κ. Καμμένου και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, καταρχήν θα μου επιτρέψετε να μην σχολιάζω τις δηλώσεις του θεσμικού παράγοντα – αναφέρομαι στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ – για λόγους προστασίας των ίδιων και της στολής και της χώρας και του θεσμικού πλαισίου. Τώρα, το ότι ο κ. Καμμένος βλέπει τον εαυτό του με έναν περίεργο τρόπο, ως κάποιον ο οποίος θα μπορούσε να αποκομίσει πολιτικό όφελος από μια εικόνα έντασης, στην οποία ο ίδιος να εμφανίζεται υπό λανθάνουσα μορφή σαν Αρχιστράτηγος κλπ. αυτό νομίζω ότι το έχει διαπιστώσει η ελληνική κοινωνία όλα αυτά τα χρόνια. Θα ήμουν εξαιρετικά επιφυλακτικός λοιπόν σε οτιδήποτε λέει και στη σοβαρότητα του ό,τι λέει, διότι σπάνια αυτά που λέει υπηρετούν το εθνικό συμφέρον. Συνήθως υπηρετούν το δικό του στενό κομματικό συμφέρον. Επίσης ο κ. Καμμένος είναι απελπισμένος αυτή τη στιγμή. Η οποιαδήποτε ανάλυση, όχι απλώς είσοδο στη Βουλή δεν του δίνει αλλά είναι σε τέτοια απόσταση που πρέπει να τριπλασιάσει τα αποτελέσματά του για να έχει μια ελπίδα. Άρα λοιπόν, χωρίς να αμφισβητείται το γεγονός ότι η Τουρκία συνιστά πραγματική ζώσα απειλή, ότι πολλά που λένε οι Τούρκοι είναι απολύτως απαράδεκτα και χρειάζεται εθνική εγρήγορση και ομοψυχία, δε νομίζω ότι αυτή η εθνική εγρήγορση και ομοψυχία έχει καμία πιθανότητα να εκφραστεί, σε συνδυασμό με το κριτήριο της σοβαρότητας, δια του κ. Καμμένου.
Συνέντευξη Νίκου Δένδια στον ραδιοφωνικό σταθμό
«ΘΕΜΑ 104,6 FM»
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη σήμερα το πρωί στην εκπομπή που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Γιάννης Πρετεντέρηςστον ραδιοφωνικό σταθμό «ΘΕΜΑ 104,6 FM».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Δένδιας ανέφερε:
Ο κ. Βούτσης έχει δύο διαφορετικές ιδιότητες, η μία είναι του εξέχοντος στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ και η άλλη του Προέδρου της Βουλής. Όσον αφορά τον κ. Βούτση ως στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία έχει κάθε λόγο να κλιμακώσει την αντίδρασή της, όπως με όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Όσον αφορά τη Βουλή, νομίζω ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει ότι είναι ίσως από τους πιο κοινοβουλευτικούς αρχηγούς της Νέας Δημοκρατίας – χωρίς αυτό να συνιστά ψόγο για τους προηγούμενους – από το 1974 μέχρι σήμερα. Έρχεται στο Κοινοβούλιο και έρχεται συχνά. Είναι προφανές ότι αυτό που ζητά είναι τον σεβασμό του θεσμικού ρόλου του καθενός.
Η Νέα Δημοκρατία τεκμηρίωσε αυτή την αντίδραση του Κυριάκου Μητσοτάκη με το επιχείρημα ότι ο κ. Βούτσης λειτουργεί ως κομματάρχης. Για αυτό σας έκανα τον παραπάνω διαχωρισμό. Σας είπα ότι όσoν αφορά τα προφανώς ορθώς ασκούμενα καθήκοντα, η Νέα Δημοκρατία τι θέλει; Τη θεσμική λειτουργία όλων. Αν θέλετε, αυτό είναι και το προφίλ του κόμματός μας. Όσον αφορά τώρα το κομματικό προφίλ του καθενός και το πώς θέλει να το ασκήσει, εμάς θα μας βρει απολύτως απέναντι διαχρονικά.
Σχετικά με την τοποθέτηση της κας Θάνου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ορισμένα πράγματασυνιστούν μια πρόκληση στους ίδιους τους θεσμούς. Η δικαστική ισοβιότητα και μάλιστα όσον αφορά στο επίπεδο του Προέδρου των Ανωτάτων Δικαστηρίων, δε συνιστά εισιτήριο ευκαιρίας για οπουδήποτε. Και εν πάση περιπτώσει, οι Ανεξάρτητες Αρχές έχουν έναν ρόλο - αν θέλετε - επιδιαιτητή. Εκεί όπου το πολιτικό σύστημα έκρινε - κατά την άποψή μου λανθασμένα αλλά δεν έχει και μεγάλη σημασία αυτό - ότι πρέπει να υπάρχει ένα τεκμήριο αντικειμενικότητας, να τοποθετούμε κάποιον ο οποίος έχει αυτό το τεκμήριο.
Δεν μπορεί κάποιος να διέρχεται από επικεφαλής ανωτάτου δικαστηρίου σε πρωθυπουργική καρέκλα, σε νομικό γραφείο Πρωθυπουργού και σε Πρόεδρο Ανεξάρτητης Αρχής. Αυτά τα πράγματα βλάπτουν τη θεσμική σοβαρότητα της χώρας. Πέρα από οτιδήποτε ενστάσεις μπορεί να έχει κανείς για το κάθε πρόσωπο, που στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ενστάσεις της Νέας Δημοκρατίας είναι και αυτές πολύ βάσιμες.
Ο κ. Δραγασάκης είπε ότι τυπικά δεν υπάρχει αντίλογος στην τοποθέτηση της κας Θάνου. Να ανταπαντήσω; Γιατί να μην βάλουμε τότε τον κ. Τζανακόπουλο να τελειώνουμε; Να κάνουμε καθαρά το πράγμα. Και μάλιστα να βάλουμε τον κ. Τζανακόπουλο και τους άλλους Υπουργούς, τον καθένα σε μια Ανεξάρτητη Αρχή και να ησυχάσουμε! Δεν είναι σοβαρά αυτά τα πράγματα που γίνονται από τον ΣΥΡΙΖΑ. Οποιοσδήποτε έχει στοιχειώδη θεσμική συγκρότηση, αφήστε τα κόμματα, τις παρατάξεις, τη Νέα Δημοκρατία, πρέπει να αντιδράσει. Η χώρα βλέπει να καταλύεται συνολικά το θεσμικό της οικοδόμημα. Αυτό είναι το θέμα και είναι τεράστιο θέμα, πέρα από κόμματα και παρατάξεις.
Όσον αφορά τις δηλώσεις του κ. Καμμένου και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, καταρχήν θα μου επιτρέψετε να μην σχολιάζω τις δηλώσεις του θεσμικού παράγοντα – αναφέρομαι στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ – για λόγους προστασίας των ίδιων και της στολής και της χώρας και του θεσμικού πλαισίου. Τώρα, το ότι ο κ. Καμμένος βλέπει τον εαυτό του με έναν περίεργο τρόπο, ως κάποιον ο οποίος θα μπορούσε να αποκομίσει πολιτικό όφελος από μια εικόνα έντασης, στην οποία ο ίδιος να εμφανίζεται υπό λανθάνουσα μορφή σαν Αρχιστράτηγος κλπ. αυτό νομίζω ότι το έχει διαπιστώσει η ελληνική κοινωνία όλα αυτά τα χρόνια. Θα ήμουν εξαιρετικά επιφυλακτικός λοιπόν σε οτιδήποτε λέει και στη σοβαρότητα του ό,τι λέει, διότι σπάνια αυτά που λέει υπηρετούν το εθνικό συμφέρον. Συνήθως υπηρετούν το δικό του στενό κομματικό συμφέρον. Επίσης ο κ. Καμμένος είναι απελπισμένος αυτή τη στιγμή. Η οποιαδήποτε ανάλυση, όχι απλώς είσοδο στη Βουλή δεν του δίνει αλλά είναι σε τέτοια απόσταση που πρέπει να τριπλασιάσει τα αποτελέσματά του για να έχει μια ελπίδα. Άρα λοιπόν, χωρίς να αμφισβητείται το γεγονός ότι η Τουρκία συνιστά πραγματική ζώσα απειλή, ότι πολλά που λένε οι Τούρκοι είναι απολύτως απαράδεκτα και χρειάζεται εθνική εγρήγορση και ομοψυχία, δε νομίζω ότι αυτή η εθνική εγρήγορση και ομοψυχία έχει καμία πιθανότητα να εκφραστεί, σε συνδυασμό με το κριτήριο της σοβαρότητας, δια του κ. Καμμένου.