Eνημέρωση για την γενικότερη κατάσταση του Δήμου με πρωτοβουλία του Δημάρχου Αχαρνών
Τους Δημότες Αχαρνών ενημέρωσε η νέα διοίκηση του Δήμου στο Δημοτικό Συμβούλιο της 31ης Οκτωβρίου. Με τη συμπλήρωση δύο μηνών από την έναρξη των καθηκόντων τους ο Δήμαρχος κ. Σπύρος Βρεττός, οι Αντιδήμαρχοι και οι Πρόεδροι των νομικών προσώπων του Δήμου ενημέρωσαν το Συμβούλιο και τους δημότες της πόλης για τα όσα παρέλαβαν σε κάθε τομέα.
Λόγω δε των πολύωρων αναλύσεων η διαδικασία μετά από πρόταση του Δημάρχου, η οποία έγινε δεκτή ομόφωνα, διακόπηκε στη μία μετά τα μεσάνυχτα και θα συνεχιστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Για πρώτη φορά στα ιστορικά των αχαρναϊκών δημοτικών συμβουλίων η διοίκηση αποφάσισε να δώσει αναλυτική αναφορά στον αχαρναϊκό λαό για τα πεπραγμένα του παρελθόντος, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να σηματοδοτήσει ένα νέο ξεκίνημα.
Η ενημέρωση περιελάμβανε αναλυτικά στοιχεία ανά διεύθυνση τόσο όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία, όσο και για τα λειτουργικά ζητήματα.
Στο πλαίσιο των σοβαρότατων αποκαλύψεων, έγινε γνωστό πως έχουν ήδη κινηθεί διαδικασίες τόσο ποινικές, όσο και πειθαρχικές προκειμένου να διερευνηθούν από τις αρμόδιες αρχές τυχόν ευθύνες και να διερευνηθούν όλες οι περιπτώσεις.
«Αποτελεί μια πράξη ευθύνης απέναντι στον αχαρναϊκό λαό. Μια πράξη που θα σηματοδοτήσει το νέο κεφάλαιο που θέλουμε και πρέπει να ανοίξουμε όλοι μαζί για τις Αχαρνές. Δεν έχουμε έρθει ούτε με εκδικητική διάθεση ούτε με διάθεση να τιμωρήσουμε κανέναν. Ήρθαμε γιατί οι δημότες των Αχαρνών ξέρουν πως πρέπει πλέον να προχωρήσουμε μπροστά. Από εδώ και πέρα βάζουμε τελεία στο παρελθόν, αναλαμβάνουμε όλοι τις ευθύνες μας και προχωράμε μπροστά», δήλωσε αμέσως μετά το ιστορικό Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος Αχαρνών κ. Σπύρος Βρεττός.
Η διαδικασία ξεκίνησε με την παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Μιχάλη Βρεττό και τον Διευθυντή των Οικοινομικών Υπηρεσιών κ. Φίλιππο Αγγελή. Ο κ. Μιχάλης Βρεττός στην τοποθέτησή του, η οποία είχε κυρίως πολιτικό χαρακτήρα αναφέρθηκε στις δυσκολίες να προσδιοριστούν τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου. Σοβαρές ήταν οι καταγγελίες του Διευθυντή Οικονομικών, κάποιες εκ των οποίων χρήζουν πιθανότατα διερεύνησης μέσω αντίστοιχων διαδικασιών. Αμέσως μετά ακολούθησαν οι ερωτήσεις των εκπροσώπων των παρατάξεων στις οποίες έδωσε λεπτομερείς απαντήσεις ο Αντιδήμαρχος, που τους ενημέρωσε μάλιστα πως θα τους αποστείλει όσα έγγραφα είχε συμπεριλάβει στην εισήγησή του.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Τοπαλίδης ο οποίος μίλησε για τα οικονομικά και λειτουργικά θέματα της ΔΗΦΑ, αλλά και τα όσα διαπίστωσε από την ανάληψη των καθηκόντων του. Μιλώντας με συγκεκριμένα στοιχεία και διαβάζοντας επιστολή που έχουν αποστείλει τρεις εργαζόμενοι της ΔΗΦΑ αναφερόμενοι σε συγκεκριμένα περιστατικά, περιέγραψε την κατάσταση, κυρίως όμως το πώς αυτή θα διαμορφωθεί από εδώ και πέρα. Όπως ενημέρωσε ο Δήμαρχος κ. Σπύρος Βρεττός μετά και τη συμβολή Νομικού Συμβούλου και τη δική του παρότρυνση ο κ. Τοπαλίδης εισηγήθηκε στ ΔΣ της ΔΗΦΑ να γίνουν:
Αναφορά στο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
Αναφορά στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
Αναφορά στο Ελεγκτικό Συνέδριο
Εάν απαιτείται και μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών.
Ακολούθως το λόγο πήρε ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Νίκος Ξαγοράρης, ο οποίος μίλησε αποκλειστικά για τα ζητήματα του Κοιμητηρίου. Περιέγραψε με αδρές γραμμές μια ζοφερή κατάσταση, που δεν περιποιεί τιμή για την πόλη. Έκανε λόγο για μια απολύτως κορεσμένη κατάσταση, που οδηγεί σε τραγικές λύσεις, εξηγώντας όμως παράλληλα πως φτάσαμε στο σημείο αυτό (αγορές οικογενειακών τάφων, παρατάσεις, οστεοφυλάκιο, κωδικοί είσπραξης, οφειλές από τέλη και δικαιώματα, έλλειψη παιδικών τάφων, κορεσμός χωνευτηρίου, παγκάρι, κλοπή αρχείων κ.α.). Μιλώντας με συγκεκριμένα στοιχεία ανέδειξε την ανάγκη διενέργειας ενεργειών, ούτως ώστε να διαπιστωθεί εάν και τι συνέβη τα προηγούμενα χρόνια ως προς τη διαχείρισή του. Όπως ενημέρωσε ο Δήμαρχος ήδη βρίσκονται εν εξελίξει τρεις διαφορετικές ΕΔΕ, ενώ στο στάδιο της προανάκρισης βρίσκεται και η υπόθεση της κλοπής των αρχείων. Παράλληλα τόνισε πως για την κατάσταση του Νεκροταφείου θα υποβληθούν αντίστοιχες αναφορές στις αρμόδιες αρχές.
Τελευταίος το λόγο γι’ αυτό το πρώτο μέρος της συνεδρίασης πήρε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης κ. Γιώργος Πετάκος. Αναφέρθηκε εκτενώς στην κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας τόσο πριν όσο και μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, δίνοντας αναλυτικά στοιχεία για τα οχήματα, το προσωπικό και τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται. Ένας καθημερινός αγώνας, ο οποίος σταδιακά θα έχει ακόμη πιο εμφανή αποτελέσματα, καθώς αναζητώνται και τίθενται σε εφαρμογή κι άλλες λύσεις. Η αναγνώριση της προσπάθειας που πραγματοποιεί η διεύθυνσή του από εκπροσώπους των άλλων παρατάξεων και τα θετικά σχόλια αποδεικνύουν πως επιτελείται σημαντικό έργο.
Η ενημέρωση των Δημοτών και του Δημοτικού Συμβουλίου θα συνεχιστεί και με τις εισηγήσεις των υπόλοιπων Αντιδημάρχων και προέδρων των Νομικών Προσώπων του Δήμου.