"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ YΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:" Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής .."..-ΙΜF update..-..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική Δράση και Πολιτική Δραστηριότητα..-Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου..-Κυκλοφόρησε και το 2ο βιβλίο της κ. Ιωάννας Μουσικούδη: "Οι Έλληνες της Μασσαλίας 1900 – 1950"..-Παρατηρητήριο Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας - Περιφέρεια Κρήτης..- EUROPEAN BANK's udpate..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-Εκδήλωση ΕΒΕΑ -NED Club "Οικογενειακές επιχειρήσεις και Διακυβέρνηση"..-39η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος..-ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ:Χριστούγεννα..-Η «σχεδία» της πίστης και της λεβάντας ..-ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ Δ.Σ. ΑΧΑΡΝΩΝ (δημοσίευση με αίτημα αναγνωστών)..-ΕΒΕΑ Περιοδικό "ΑΝΑΠΤΥΞΗ"....-"EΘΝΟΣ" weekend..-Νέα από το «Ξεκίνημα»..-"KANTE MIA ΣΤΡΟΦΗ..": γράφει η Μ.Χ.Β*..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY:"Οι ευρωπαϊκές και επιχειρηματικές ενώσεις Mercosur ζητούν την ταχεία σύναψη της EU-Mercosur FTA"..-BATA SHOE MUSEUM....-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ αγροτική ενημέρωση..-EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ενημέρωση..-EUROPEAN BANK's update..-Prime Minister Justin Trudeau....-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-WORLD TRADE ORGANIZATIONS's interesting latest..-NATO latest..-IMF interesting update..-BOARD OF GOVERNORS OF THE FEDERAL RESERVE SYSTEM,update..-"Όχι στην αύξηση στα Δημοτικά Τέλη Διαμονής Παρεπιδημούντων: Επιστολή ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

IMF latest

The latest IMF analysis of global economics, finance, development and policy issues shaping the world //

 

IMF Blog Logo
image


Dear maria,

We just published a new blog—please find the full text below. 


 

Understanding the Rise in US Long-Term Rates

By Tobias Adrian, Rohit Goel, Sheheryar Malik and Fabio Natalucci

The rise in long-term US interest rates has become a focus of global macro-financial concerns. The nominal yield on the benchmark 10-year Treasury has increased about 70 basis points since the beginning of the year. This reflects in part an improving US economic outlook amid strong fiscal support and the accelerating recovery from the COVID-19 crisis. So an increase would be expected. But other factors like investors’ concerns about the fiscal position and uncertainty about the economic and policy outlook may also be playing a role and help explain the rapid increase early in the year.

Because US bonds are the basis for fixed-income pricing, and affect almost any security around the world, a rapid and persistent yield increase could result in a repricing of risk and a broader tightening in financial conditions, triggering turbulence in emerging markets and disrupting the ongoing economic recovery. In this blog, we will focus on the key factors driving the Treasury yield to help policymakers and market participants assess the interest-rate outlook and attendant risks. 

chart 1

 

Dissecting yield moves

The yield on a 10-year US Treasury reflects different elements. The real Treasury yield, which is a proxy for expected economic growth, as well as the inflation breakeven rate, a measure of investors’ future inflation expectations. Real yield plus breakeven inflation gives us the nominal rate.

Importantly, breakeven rates and real yields represent not only current market expectations of inflation and growth. They also include the compensation investors require for bearing the risks associated with both elements. The inflation risk premium is related to future inflation uncertainty. And the real yield includes a real risk premium component, which reflects the uncertainty about the future path of interest rates and economic outlook. The sum of the two, commonly referred to as the term premium, represents the compensation required by investors to bear interest-rate risk embedded in Treasury securities.

 In addition, the 10-year yield can be usefully split into two different time horizons, as different factors may be at work over the short- versus longer-term: the 5-year yield, and what markets call the “5-year-5-year forward”, covering the second half of the bond’s 10-year maturity.

The recent increase in the 5-year yield has been driven by a steep rise in short-term breakeven inflation. This has gone hand in hand with a rise in commodity prices, as the global economic recovery has gained traction, as well as with the Federal Reserve’s reiterated intention to maintain an accommodative monetary policy stance to achieve its objectives of full employment and price stability.

By contrast, the increase in the 5-year-5-year forward is primarily due to a sharp rise in real yields, pointing to an improvement in growth outlook with longer-term breakeven inflation appearing well-anchored.

chart 2

 

Putting all this together, the rise in the 5-year inflation breakeven reflects an increase in both expected inflation and inflation risk premia. Meanwhile, the sharp rise in the longer-term real yield is primarily due to a higher real risk premium. This points to greater uncertainty about the economic and fiscal outlook, as well as the outlook for asset purchases by the central bank, in addition to longer-term drivers such as demographics and productivity.

chart 3

 

Implications for monetary policy

Should the US central bank control or at least attempt to shape these dynamics? Monetary policy remains highly accommodative, with sharply negative real yields expected in coming years. An overnight policy rate essentially at zero, in combination with the Federal Reserve’s indication that it will allow inflation to moderately overshoot its inflation target for some time, provides significant monetary stimulus to the economy, as investors do not anticipate an increase in the policy rate for at least a couple of years. Careful and well-telegraphed communication about the expected future path of short-term interest rates has shaped the yield curve at the shorter end. 

However, the longer end of the yield curve is also importantly affected by asset purchases. In fact, asset purchases as the main unconventional monetary policy tool in the US operate via a compression of term premia, supporting risky asset prices and easing broader financial conditions. Hence the rise of real risk premia at the 5-year-5-year forward horizon can be interpreted as a reassessment of the outlook for, and risks surrounding, asset purchases, taking into account the expected increase in Treasury supply related to fiscal support in the United States.

Forward guidance about the future stance of monetary policy has played a crucial role during the pandemic. There are two aspects of forward guidance that shape the view of investors: the path of policy rates and the strategy about asset purchases. While the path of short-term interest rates appears to be well understood at this point, there is a wide range of views among market participants about the outlook for asset purchases. It is therefore crucial that the Federal Reserve, once the beginning of the policy normalization process draws closer, provides clear and well-telegraphed communication about the pace of future asset purchases to avoid unnecessary volatility in financial markets.  

A gradual increase in longer-term US rates—a reflection of the expected strong US recovery—is heathy and should be welcomed. It would also help contain unintended consequences of the unprecedented policy support required by the pandemic, such as stretched asset prices and rising financial vulnerabilities.

The IMF’s baseline expectation is one of continued easy financial conditions, even if US rates were to rise further. However, a tightening of global financial conditions remains a risk. Given the asynchronous and multispeed nature of the global recovery, fast and sudden increases in US rates could lead to significant spillovers across the world, tightening financial conditions for emerging markets and throwing a wrench in their recovery process.

Tobias Adrian is the Financial Counsellor and Director of the IMF’s Monetary and Capital Markets Department.

Rohit Goel is a Financial Sector Expert in the IMF’s Monetary and Capital Markets Department.

Sheheryar Malik is Senior Financial Sector Expert in the IMF’s Monetary and Capital Market Department, Global Markets Analysis Division.

Fabio M. Natalucci is a Deputy Director of the IMF's Monetary and Capital Markets Department.




Thank you again for your interest in IMF Blog. Read more of our latest content here.

Take good care,

Glenn


Glenn Gottselig
Blog Editor, IMF
GGottselig@IMF.org

 

  

IMF Weekend Read

Dear maria,

In today's edition we focus on investing in climate solutions and how best to tackle climate change, the effect of the pandemic on robots and inequality, the combination of high public debt and low interest rates, Central Bank Digital Currencies, a new social contract fit for the 21st century, and much more. On that note, let's dive right in.


INVESTING IN CLIMATE SOLUTIONS

Yesterday, Managing Director Kristalina Georgieva spoke at the inaugural Leaders Summit on Climate, which was opened by U.S. President Biden and Vice President Harris. "At the IMF we look at climate change as central in our work on macroeconomic and financial stability, growth and employment.  It presents huge risks to the functioning of our economies and offers incredible opportunities for transformative investments and green jobs," said Georgieva.

She then focused on three areas where the right policies can make a significant difference in accelerating the transition to the new climate economy: a robust price on carbon; standardized reporting of climate related financial risks; and financial support to developing countries.

Firsta robust price on carbonit provides a critical market signal to producers and consumers in all sectors of the economy.  It has proven to advance investments in renewable energy, electric mobility, energy efficient buildings, reforestation and other climate friendly activities — with positive impact on growth and jobs, while reducing carbon emissions.  Carbon revenues can also help secure a just transition, compensating households for price increases and helping businesses and workers move from high to low carbon intensity activities. 

Our analysis shows that without it, we will not reach our climate stabilization goals. It also shows that a mix of steadily rising carbon prices and green infrastructure investment could increase global GDP by more than 0.7 percent per year over the next 15 years—and create millions of new jobs. Carbon pricing is gaining momentum. Many businesses now use a shadow carbon price in their models. Over 60 pricing schemes have been implemented. But the average global price is currently $2 a ton, and needs to rise to $75 a ton by 2030 to curb emissions in line with the goals of the Paris Agreement.

Because of the urgency to act we propose an international carbon price floor among large emitters, such as the G20. Focus on a minimum carbon price among a small group of large emitters could facilitate an agreement, covering up to 80 percent of global emissions. Such a price floor has to be pragmatic and equitable, with differentiated pricing for countries at different levels of economic development. And it can be implemented through carbon taxes, carbon trading systems, or equivalent measures that match local policy preferences. Crucially, a price floor could avoid less efficient and contentious border carbon adjustments if some countries move ahead with robust pricing while others do not. 

Read more here.

THE EXCHANGE: CONVERSATIONS FOR A BETTER FUTURE

Yesterday, MD Georgieva also hosted a one-on-one conversation with the architect of the Paris Climate Accords, Christiana Figueres. With the COP26 summit just months away, the IEA estimates global carbon emissions are surging and on course to reverse a large portion of last year’s reduction caused by the pandemic. Figueres says we have entered the decisive decade to enact the transformations necessary for a livable planet, with COP26 an important step. 

📺 Watch the discussion here.


LOW-FOR-LONG IS NOT LOW FOREVER

In a new blog by Marcos Chamon and Jonathan D. Ostry, they dig deeper into the how and why many countries are experiencing a combination of high public debt and low interest rates. 

Their bottom line? It is indeed self-defeating to target a higher budgetary balance when the pandemic is not behind us. But that does not mean we should not worry about the consequences for debt paths, not least because markets may eventually worry, even if low borrowing costs now suggest those worries are far away.

A prudent baseline is that borrowing costs might become significantly higher, especially for emerging market and developing economies. Then the task is to determine the fiscal policy needed to anchor expectations for a riskier future. Advanced economies with ample space may not need to worry much, but those with very high debt—where the reasons for low borrowing costs are imperfectly understood—might need to take some anchoring insurance. Emerging market and developing economies are likely to face more binding fiscal constraints and may need to adjust sooner (but again, not before the recovery is firmed up). All countries will need to anchor fiscal plans with some notion of sustainability, which can also attenuate the concern of a market repricing of risk. This is not tomorrow’s worry if fiscal space is uncertain and market expectations can turn abruptly. Laying out plans to anchor expectations should be today’s worry for all.

Interested in learning more? Read the full blog here.


WHAT PANDEMICS MEAN FOR ROBOTS AND INEQUALITY

From car manufacture to self-service checkouts, we all see how automation can transform the world of work—with lower costs and higher productivity on one hand, and more precarious employment for people on the other, write Tahsin Saadi Sedik and Jiae Yoo In a new blog. "On automation But the COVID-19 pandemic added fuel to the fire. The rise in telework, for example, is hurting low-wage workers and increasing inequality. More broadly, if the pandemic accelerates the pace of automation, then we may face a jobless recovery for low-skilled workers. Our recent IMF staff research suggests that such concerns are justified."

They write that as automation intensifies following COVID-19 and transforms workplaces, more workers will need to find new jobs, especially those who are less skilled. Policies to mitigate rising inequality include revamping education to meet the demand for more flexible skill sets, and lifelong learning and new training—especially for the most affected workers. A good example is Singapore’s SkillsFuture initiative, which promotes learning in all stages of life to address the challenges brought by technological changes.

These measures may still fall short if the training involves acquiring a substantively different and challenging set of skills, raising the possibility of dropouts. It is therefore important for policymakers to consider ways to address medium-term social challenges, including through strengthened social safety nets.

Read the full blog here.


OVERLAPPING GLOBAL CHANGES

Earlier this week, MD Georgieva delivered the opening plenary of the Boao Forum for Asia Annual Conference, honing in on three major issues: the shift from deep recession to recovery; the digital transformation that has been accelerated by the pandemic; and the pivot to low-carbon and resilient growth in response to climate change.

The first is the shift from deep recession to recovery. Our most recent forecast puts global growth at 6 percent this year and 4.4 percent in 2022, thanks to the extraordinary interventions by governments, and spurred by the prospect of expanding vaccinations. But we must not take the recovery for granted—there is a dangerous divergence in economic fortunes across and within countries. So long as the crisis is with us, vulnerable households and viable firms will need continued support. As recovery takes hold, governments can gradually scale back support programs—but scale up targeted hiring subsidies and retraining and reskilling. This is particularly important for low-skilled workers, youth and women, who have borne the brunt of the crisis.

The second major change is the digital transformation that has been accelerated by the pandemic. China has made great strides reshaping its own economy based on technology, and now other emerging markets are getting a push from the same digital engines. Among the economies that have the largest information and communication technology sector by share of GDP—13 of the top 30 are in the emerging world. To further seize this opportunity, governments should scale-up smart public investments—especially in the digital skills and infrastructure to build a 21st century workforce.

The third major change affecting the entire world is the pivot to low-carbon and resilient growth in response to climate change. We welcome China’s commitment to reach net-zero by 2060—and other major economies are making similar pledges. The green investments needed to get there can be a quadruple win—good for people, for our planet, for growth, and for jobs. Our analysis shows a coordinated green infrastructure push combined with carbon pricing, could boost global GDP in the next 15 years by 0.7 percent per year—and create millions of jobs.


THE INTERSECTION OF TECHNOLOGY AND CURRENCY

In a new interview with Central Banking, DMD Tao Zhang spoke about the Fund's perspectives on Central Bank Digital Currency operating frameworks, regulating big tech and macrofinancial oversight in a digital world. 

On one aspect of digital currency, for example, Zhang explains: Stablecoins have the potential to enhance the efficiency of the provision of financial services, and all the more so if they are adopted widely, across multiple jurisdictions – the ‘global stablecoins’ that people often discuss. But we agree that stablecoins, and especially those with global reach, may also generate risks, as you mention.

Global stablecoins could pose significant money laundering risks, the decentralized nature of stablecoin arrangements could pose governance challenges, and stabilization mechanisms and redemption arrangements could pose market, liquidity and credit risks. To address these and other challenges, the Financial Stability Board developed 10 high-level recommendations in October 2020, with active contributions from IMF staff, and is now following up on implementation. Read the full interview here.


UNDERSTANDING THE RISE IN LONG-TERM RATES

"The rise in long-term US interest rates has become a focus of global macro-financial concerns. The nominal yield on the benchmark 10-year Treasury has increased about 70 basis points since the beginning of the year. This reflects in part an improving US economic outlook amid strong fiscal support and the accelerating recovery from the COVID-19 crisis. So an increase would be expected," write Tobias AdrianRohit GoelSheheryar Malik, and Fabio Natalucci in a new blog. "But other factors like investors’ concerns about the fiscal position and uncertainty about the economic and policy outlook may also be playing a role and help explain the rapid increase early in the year."

They continue: Because US bonds are the basis for fixed-income pricing, and affect almost any security around the world, a rapid and persistent yield increase could result in a repricing of risk and a broader tightening in financial conditions, triggering turbulence in emerging markets and disrupting the ongoing economic recovery. In this blog, we will focus on the key factors driving the Treasury yield to help policymakers and market participants assess the interest-rate outlook and attendant risks.

A gradual increase in longer-term US rates—a reflection of the expected strong US recovery—is heathy and should be welcomed. It would also help contain unintended consequences of the unprecedented policy support required by the pandemic, such as stretched asset prices and rising financial vulnerabilities.

Read the full blog here.


F&D: MINOUCHE SHAFIK OF LSE ON A NEW SOCIAL CONTRACT

In a new book titled What We Owe Each Other, London School of Economics and Political Science Director Minouche Shafik sets out the basis for a new social contract fit for the 21st century. "My interest in social contracts grew out of a desire to understand the underlying causes of the recent anger manifested in polarized politics, culture wars, conflicts over inequality and race, and intergenerational tensions over climate change," writes Shafik in a new article for F&D.

Discontent is widespread. Four out of five people in China, Europe, India, and the United States feel that the system isn’t working for them, and in most advanced economies parents fear that their children will be worse off than they are (Edelman 2019). The pandemic served as a great revealer as it hit the most vulnerable—the old, the sick, women, and those in precarious jobs—the hardest and exacerbated existing inequalities.

Most of this disaffection stems from the failure of existing social contracts to deliver on people’s expectations for both security and opportunity. Old arrangements have been broken by varied forces, including those whose overall impact on society has been positive. These include technological change, which is revolutionizing work, and the entrance of increasingly educated women into the labor market, which interferes with their ability to care for the young and the old for free. Looking ahead, population aging means that we will need to find new ways to support the elderly, and climate change compels us to work even harder to make the world environmentally sustainable.

The good news, however, is that a new social contract is possible, and it depends on three pillars: security, shared risk, and opportunity. What would this mean in practice? Read the full article here.


ACHIEVING THE SDGS IN SUB-SAHARAN AFRICA

The COVID-19 pandemic has considerably slowed down progress towards the Sustainable Development Goals. In that context, the IMF’s Fiscal Affairs Department and the IMF’s Africa Training Institute recently organized a regional seminar that helped policymakers in Sub-Saharan Africa identify the most effective ways to assess the spending challenge, come up with adequate financing strategies, and align policies and budgets to achieving the SDGs. Learn more from this Twitter stream.


FREE ONLINE COURSES FROM THE IMF

The IMF is launching new courses in English, French, Spanish, Russian, and more, both via EdX through its massive open online courses and through its training catalogue for government officials. All courses are available free of charge. Topics include macroeconomic management in recourse-rich countries, public sector debt statistics, much more.

Interested in registering for our new course on inclusive growth? You have until May 25 to register at EdX (the deadline is May 24 for government officials via our catalogue).


IMF AROUND THE WORLD

The IMF Executive Board this week announced the conclusion of Article IV consultations to assess the economy of Aruba. Swift policy response helped the Caribbean island economy weather the crisis but it faces a tepid recovery in 2021.

IMF staff issued a statement concluding an Article IV virtual mission to Iceland, which has favorably handled the pandemic but faces challenges given the importance of tourism to the country’s economy. Staff also announced the conclusion this week of virtual discussions with authorities in Armenia where the recovery is likely to be protracted.


IMF LENDING

Check out our global policy tracker to help our member countries be more aware of the experiences of others in combating COVID-19. We are also regularly updating our lending tracker, which visualizes the latest emergency financial assistance and debt relief to member countries approved by the IMF’s Executive Board.

To date, 80 countries have been approved for emergency financing, totaling over US$32 billion. Looking for our Q&A about the IMF's response to COVID-19? Click here. We are also continually producing a special series of notes—about 100 to date—by IMF experts to help members address the economic effects of COVID-19 on a range of topics including fiscal, legal, statistical, tax and more.


HAVE YOUR SAY

Thank you again very much for your interest in the Weekend Read. We really appreciate your time. If you have any questions, comments or feedback of any kind, please do write me a note.

Sincerely,

Rahim Kanani

Rahim Kanani
Editor, IMF Weekend Read
rkanani@IMF.org


Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024