"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ ΑΑΔΕ: Ενοποιείται η χωρική αρμοδιότητα των Ελεγκτικών Κέντρων Αττικής και Θεσσαλονίκης ..-ΑΑΔΕ: Ψηφιακά από 4/11 η διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις..-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,ενημέρωση..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-EU AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT..-U.S.A.'s interesting latest news..- EESC - Section for Employment, Social Affairs and Citizenship,update..-ΓΣΕΕ:ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ COP29 ΣΤΟ ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική δράση..-EUROPEAN COMMISSION: Finance news hub..-..διαδικτυακή ημερίδα για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος MENTOR+ ..-Portuguese Soul..-'ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" αγροτική ενημέρωση..-ΕΕΑ:ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΙΤΕΣ.....-..περί δεξαμενών υγρών καυσίμων και υγραερίου και λοιπών στοιχείων που αφορούν τ πρατήρια παροχής καυσίμων..-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ:Β' ΚΎΚΛΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΟΣ 2024.....-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ:8η Οικονομική Διάσκεψη ΕΕΝΕ..-ΙΟΒΕ,το εξαίρετο Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών.....-"ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" Πληρωμές..-"ΕΘΝΟΣ"Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" ειδήσεις..-"EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-APEC latest..- NATO update..-ΕUROPEAN BANK's update..- ΕΝΥΠΕΚΚ ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ,ενημέρωση..-Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών:Πρόγραμμα «Νέες Δεξιότητες Εργαζομένων στην Περιφέρεια Αττικής»..-ΕΒΕΑ Επιχειρηματική Ενημέρωση..-After Constantine Journal update..- ..αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ σε χρόνο real time..-NOMOI KAI NOMOΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ..-Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη συνάντηση με τους ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας..-NASA's Earth Observatory , update..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ,ενημέρωση..-Μαθητικοί Διαγωνισμοί Δήμου Περιστερίου «Love Live at Peristeri»..-ekyklos:Πρόσκληση στην εκδήλωση «Η καμπύλη της Μεταπολίτευσης στη Θεσσαλονίκη»..-WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. ενημέρωση..-Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ομιλία στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών..- ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-European Footwear Confederation,interesting latest news..- Ε.Ε.Φα.Μ. Newsletter..-Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΛΙΤΗ...έρχεται.....-ΕΕΑ: έκθεση ζωγραφικής και φωτογραφίας..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ πρόσφατα νέα..-ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ενδιαφέροντα πρόσφατα νέα..-IAΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιαματικής Ιατρικής..-AHEPA Commemorates OXI Day..-ASEP NEWSLETTER..-NORWAY's news..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-IGCAT update..-Ο διαβρωτικός ρόλος του ΕΛΙΑΜΕΠ..- International Monetary Fund:Daily Briefing: Annual Meetings | October 25..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-Πως τιμούμε ΑΥΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ;Γράφουν οι Γ+Μ..-"ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" Αγροτική Ενημέρωση..-Άρθρο Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου..-ΣΕ ΦΕΚ Ο ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΠΑ...ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ..-ΣτΕ ΕΑ 155/2024: Έννομο συμφέρον εταιρίας, η οποία αποκλείστηκε από διαγωνισμό, να στραφεί κατά συνυποψήφιας εταιρίας..-BATA SHOE MUSEUM,update..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ πρόσφατη ενημέρωση..-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ πρόσφατα ενημερωτικά δελτία..-Ημερήσια Διαταγή Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940..- Χατζηθεοδοσίου: Ανεπίτρεπτο έστω και να συζητάμε για αύξηση δημοτικών τελών..-ΑΑΔΕ: Ψηφιακά από 1/11 η υποβολή των συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων μέσω του Gov.gr..-Π3-75.1 - Εγκατάσταση γεωργών νεαρής ηλικίας..-ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ: Ανακοίνωση..-Τέσσερις μεγάλοι αστεροειδείς προσέγγισαν την Γη.....-"ΕΘΝΟΣ":Εκτροπή Αχελώου: Νέα προσφυγή στο ΣτΕ από περιβαλλοντικές οργανώσεις, ΟΤΑ και Επιμελητήρια..-Η απόφαση του ΣτΕ για τη μετακόμιση του καζίνο της Πάρνηθας..-"Τουρκία:Το Κουρδικό ξανά στην πρώτη γραμμή" του Λεωνίδα Κουμάκη*..-Brother John G. Grossomanides Sr. Passes..-International Monetary Fund :"Daily Briefing: Annual Meetings | October 24"..-BioShoes4All:A journey towards sustainability..-Βαρυσήμαντη εγκύκλιος Μητροπολίτη Νέας Ιερσέης Αποστόλου για τα καθήκοντα των ιερέων..-ΟΠΕΚΕΠΕ: «Πόλεμος» μετά τις αποκαλύψεις για εικονικά βοσκοτόπια..-EUROGROUP,COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-GAIN reports..-EUROPEAN STABILITY MECHANISM:Joint IMF-RFAs press release on the 9th High-level RFAs Dialogue..-IMF: October 23 briefing from the Annual Meetings..-EUROPEAN COMMISSION Finance news hub..-WORLD TRADE ORGANIZATION's update..-E.B.E.A. επιχειρηματική ενημέρωση..-NATO update..-APEC News newsalert..-EUROPEAN COMMISSION:AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT..-U.S.A.'s interesting latest news..- Prime Minister, Justin Trudeau...... --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018

COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION interesting latest

PRESS
Eurogroup  
21/6/2018 

Eurogroup statement on the occasion of its 20th anniversary

Today, the Eurogroup commemorated its first meeting 20 years ago in Luxembourg. 
Established by the EU leaders shortly before the introduction of the euro, the Eurogroup is an informal body where euro area countries’ finance ministers meet to discuss issues related to the single currency.
One of the greatest achievements of European integration, the euro has become a tangible part of the European identity. Since its inception it has grown both in membership and strength, enjoying the robust support of around 340 million people in 19 euro area countries. As the world's second most-used currency, it reinforces Europe's presence on the global scene. The euro has strengthened the internal market, providing an anchor for the economy: citizens and firms across Europe benefit from stable prices and conduct their business across national borders with unprecedented ease.
The Eurogroup's commitment, helped the euro area to withstand the worst financial and economic crisis since the Great Depression. Lessons have been learnt: economic imbalances are better addressed, coordination was strengthened, and new common institutions were built to complement the monetary union and make it more resilient. European citizens never lost confidence in their currency; their currency does not fail them. 
At present, with all euro area member states are experiencing economic growth and. s new and more rewarding jobs being added, we need to ensure that these gains will be shared among ever more citizens. 
To ensure that the Economic and Monetary Union is well equipped to handle future challenges and to improve convergence, the Eurogroup is determined to continue promoting the implementation of sound national policies and to further develop common policies and tools. These are – more than ever – matters of our shared interest in today's rapidly evolving world. 
The Eurogroup will pursue ambitious and forward-looking national and European policies that foster strong and equitable growth, investment and employment – delivering lasting prosperity for all. 
The Eurogroup remains united in its unwavering political commitment to this common cause – the euro.
PRESS
Eurogroup  
22/6/2018 

Eurogroup Statement on the updated Draft Budgetary Plans of Spain for 2018

The Eurogroup welcomes Spain's submission of an updated Draft Budgetary Plan (DBP) for 2018, as requested in its statement of 4 December 2017, as well as the Commission Opinion issued on 23 May 2018. 
We agree with the Commission Opinion that the draft budget of Spain is broadly compliant with the requirements of the corrective arm of the Stability and Growth Pact (SGP). Based on the Commission forecast, the headline balance is expected to be below 3% of GDP in 2018, but above the target set by the Council. Spain's structural balance is expected to deteriorate in 2018 based on the Commission forecast. 
The Eurogroup invites Spain to ensure compliance with SGP provisions within the national budgetary processes and welcomes its commitment to take any necessary measures. 
The Eurogroup recalls that in its December 2017 statement it raised concern about the limited structural fiscal adjustment expected in 2018 in some Member States in the context of favourable economic conditions, whilst noting the persistence of legacies from the crisis in some areas. 
We will continue to monitor euro area Member States' fiscal and economic policies, as well as the budgetary situation of the euro area as a whole.
Having difficulty reading this email? View it online
PRESS
Council of the European Union  
21/6/2018

Leave and flexible work for parents and carers: Council agrees general approach on the draft directive on work-life balance

On 21 June 2018, the Council agreed its negotiating position (general approach) on the directive on work-life balance for parents and carers. On the basis of this mandate, the Council Presidency will start negotiations with the European Parliament once the latter has adopted its position.
"Men and women throughout Europe should be able to fulfil their full potential, both at work and in their family lives. With this directive, the EU will make it easier for men and women to share the joys and burdens of parenting or caring for relatives while continuing to pursue a career."
Biser Petkov, Minister for Labour and Social Policies
The aim of this proposal is to improve access to work-life balance arrangements, such as leave and flexible working arrangements for parents and carers. It should boost the take-up of family-related leave by men, which will help increase female labour market participation.
The directive would introduce new minimum standards on paternity leave, with fathers or second parents being able to take at least 10 working days of leave around the time of the birth of the child, paid at a level defined by the member state concerned.
It would also update the minimum standard on parental leave, keeping the existing individual right of 4 months but with 2 non-transferable months, with at least 1.5 months to be paid at a level set by the member state concerned.
The directive would introduce an individual right to carers' leave, previously not recognised at EU level.
It would also extend the right to request flexible working arrangements for parents, until the child is at least 8 years old, as well as for carers. Parents and carers could ask, for example, for flexible working hours or working patterns and for the right to work remotely.
Council of the European Union  
21/6/2018 

Coordination of social security systems: Council agrees general approach

On 21 June 2018, the Council agreed its negotiating position (general approach) on the coordination of social security systems (revision of regulations 883/2004 and 987/2009). On the basis of this mandate, the Council Presidency will start negotiations with the European Parliament once the latter has adopted its position.
"The coordination of social security systems plays a key role in ensuring that the free movement of people works in practice. This update of the rules will make them clearer, fairer and easier to enforce."
Biser Petkov, Minister for Labour and Social Policies
The revision of the regulations on coordination of social security systems aims at modernising the rules by bringing them in line with the development of national social security systems, as well as making them clearer, fairer and simpler to enforce. This will make it easier for people to move freely within the EU.
The draft amending regulation focuses on five areas: unemployment benefits, long-term care benefits, access to benefits for economically inactive persons, family benefits and applicable legislation for posted workers and persons working in two or more member states. It also includes a number of other smaller amendments.
On unemployment benefits, the draft amending regulation updates rules on aggregation, exportability and the coordination of unemployment benefits for frontier and cross-border workers:
  • It allows for member states to extend the period jobseekers are allowed to export their unemployment benefits up to the end of the period of their entitlement to benefits, instead of the current limit of 6 months.
  • It encourages a closer tie between the labour market of the member state responsible for providing unemployment benefits and the unemployed person by allowing member states to require someone to work for at least one month on their territory before aggregating the previous periods they worked prior to claiming unemployment benefits. Otherwise the member state in which that person worked earlier, if they worked there for at least one month becomes responsible for aggregation.
  • It establishes a closer link between the labour market of the member state responsible for providing unemployment benefits and the unemployed person by switching the member state responsible for paying unemployment benefits from the member state of residence to the member state of last employment if the person worked there for at least 3 months.
The draft amending regulation reflects the impact of the aging society and the increasing role long term-care benefits play in national social security systems. In order to increase legal certainty, it clarifies the rules under which long-term care benefits can be coordinated. A stable regime for long-term care benefits coordination will contribute to facilitating the mobility of those in need of long-term care and persons caring for them.
Changes regarding family benefits aim to promote shared child raising responsibilities and remove potential financial disincentives for parents who reduce their working hours to take care of their child during the same period. The proposal distinguishes between family benefits in cash intended to replace income not earned due to child-raising and all other family benefits.
On applicable rules for posted workers, the proposed changes aim to ensure legal clarity and combat fraud by introducing:
  • a period of prior affiliation and a time period between consecutive postings, as being at least 3 months and at least 2 months respectively
  • clear criteria for determining the location of the registered office or place of business of the employer of a posted worker
  • the possibility for retroactive withdrawal or rectification of a document in case of fraud or error
On access to benefits for economically inactive persons, the draft amending regulation aims to ensure legal clarity by referring to relevant recent case law.
Council of the European Union  
21/6/2018 

Transparent and predictable working conditions: Council reaches general approach

On 21 June 2018, the Council agreed its negotiating position (general approach) on the directive on transparent and predictable working conditions. On the basis of this mandate, the Council Presidency will start negotiations with the European Parliament once the latter has adopted its position.
"New ways of working can bring many advantages to both workers and the economy. However, we have to make sure that we are also able to address any issues which may arise. This draft directive defines a number of minimum rights for workers as part of the response to the challenges of these new forms of employment."
Biser Petkov, Minister for Labour and Social Policies
This draft directive addresses challenges brought by developments in the world of work, including  growing flexibilisation of the labour market and, in particular, the increase in the number of 'non-standard' forms of employment, such as temporary employment, part-time and on call work, zero hours contracts, on demand and multi-party employment. New forms of employment are often not as regular or stable as traditional employment relationships, and can lead to reduced predictability for the workers concerned, creating uncertainty over applicable rights and social protection. It can even lead to situations where the workers are put in a very dependant and precarious situation, with uncertainty as to when and if they will work the next day.
The draft directive includes revised obligations to inform workers of the essential aspects of their work, in a written form and in a timely manner. The timing for the receipt of this information has been reduced from two months to a week for initial basic information, and at last a month after the first working day for the rest of the information. This includes information on the place of work, type of work, working time, remuneration, amount of paid leave, the institution receiving the social security contributions, training entitlement, and the procedure for terminating employment. One of the novelties is that if the worker's work pattern is unpredictable, the employer will still have to indicate the reference period in which the worker may be required to work and the minimum advance notice.
A number of minimum rights for workers are also defined, including the right:
  • to limit to 6 months the duration of the probationary period at the beginning of the job
  • to take up another job with a different employer in parallel
  • to know reasonably in advance when work will take place
  • to ask for a more secure job and receive a written reply from the employer
  • to receive mandatory training cost-free

Council of the European Union
21/6/2018

Main results - EU-Armenia Partnership Council, 21/06/2018

The first Partnership Council discussed EU-Armenia relations; the EU-Armenia comprehensive and enhanced partnership agreement and priorities of the EU-Armenia partnership; and economic, trade and sectoral cooperation. A joint press statement was issued after the meeting.
Council of the European Union  
21/6/2018

Posting of workers: Council adopts the directive

On 21 June 2018, the Council adopted the revision of the posting of workers directive.
The aim of the revised directive is to facilitate the transnational provision of services, whilst ensuring fair competition and respect for the rights of those workers who are employed in one member state and sent to work temporarily in another by their employer (posted workers).
More specifically, the directive aims at ensuring fair wages and a level playing field between posting and local companies in the host country whilst maintaining the principle of free movement of services.

Eurogroup, 21/06/2018:all about....

PRESS
Eurogroup  
22/6/2018 

Remarks by M. Centeno following the Eurogroup meeting of 21 June 2018

Good evening. Thanks for your patience.
It was long session today. In some meetings you advance the agenda, in others you take leaps forward. This was a Eurogroup to remember.
First set of good news is Greece. After eight long years, Greece will finally be graduating from its financial assistance. Greece joins Ireland, Spain, Cyprus and my own country Portugal, in the ranks of euro area countries that turned around their economies and once again stand on their own feet. A success story of programme implementation.
Today the institutions confirmed Greece has implemented all the 88 prior actions under the fourth and final review. This shows Greece has successfully completed its ESM programme.
This is it! We have managed to deliver a soft landing of this long and difficult adjustment. There will be no follow-up programme in Greece.
Altogether, Greece adopted over 450 policy actions during this ESM programme alone. Many more, if we include previous programs, often including hardship for the population.
This was also a tour-de-force for the Eurogroup. Three fully-fledged programs, over 240 billion euros disbursed at low interest rates. Since 2010, it is hard to recall a Eurogroup where Greece was not discussed.
Today we can say that Greece delivered and the Eurogroup also did its part of the bargain. Debt sustainability analysis provided by the institutions showed that further debt relief was needed to make Greek debt sustainable in the future.
We have published a statement that contains all the details of our agreement today, including debt relief. Let me give you a few highlights.
The end of this programme brings new responsibilities. Through its long-term growth plan, Greece is committed to preserve its programme achievements. This includes completing the reforms that were enacted under the programme and continue to implement further reforms, with the aim of increasing its growth potential. We call this ownership – and it is key to secure Greece’s immediate future and to maintain investor confidence in the Greek economy.
Second, we have agreed on a debt relief package to safeguard Greece’s debt sustainability. They include substantial upfront measures such as a 10 year extension on EFSF loans and 10 year deferral on interest and amortization. This will allow Greece to return to market financing, issuing bonds across the maturity curve.
Greece will furthermore be able to retrieve the interest accumulated by the Euro-system on Greek government bonds. Greece will receive these semi-annual payments until 2022, if it implements all key reforms adopted under the ESM programme. The institutions will monitor this via the so–called "Enhanced Surveillance" that will be activated in the next few weeks. The IMF will actively participate in this monitoring.
Finally, we have mandated the ESM to disburse 15 billion euros to Greece as the last program tranche, subject to the completion of national procedures. Overall, Greece will be leaving the programme with a sizeable cash buffer of 24.1 billion euros covering the sovereign financial needs in the next 24 months. This represents a significant backstop against any foreseeable risk.
With all these measures, we can safely say based on the DSA of the institutions that Greek debt is sustainable going forward.
And for the future, we reaffirmed our commitment to continue to support Greece and its people in its reform efforts to stay the course of sustainable growth. 
Greece was not the only item on the agenda, we heard from the institutions good news also regarding Cyprus’s most recent economic developments. 
Today we also reviewed the updated draft budgetary plan of Spain, which is broadly compliant with the Stability Pact. We agreed on our work programme for the next six months and, of course, welcomed the new Ministers from Spain and from Italy, who explained their policy priorities and re-iterated their countries' commitments to our common policies and objectives. 
The IMF presented its article IV on the euro area. They concur that the euro area is now at a historic juncture. All adjustment programmes are behind us. The euro came out stronger from this crisis but it is still unfinished business. Our current broad-based economic growth makes this the right time to make decisive progress at the national level and at the European level. This was the message from the last euro summit and it is also a message that was amplified today by Managing Director Christine Lagarde, who joined us today. 
Then we expended the room to include the 27 countries and continued the meeting in extended format.
This sense of urgency for action was the reason why our leaders asked the Eurogroup back in December to work on steps for deepening the EMU, focusing on the banking union and reinforcing the ESM. To use the recovery momentum to strengthen the euro.
In this discussion, we have included non-euro area members because of implications on the future of the euro. Today we delivered on these discussions in order to inform the Euro summit, next week in Brussels.
A few days ago the French and the German governments made an important contribution to this debate.
This commitment among key members of our Union is a clear demonstration of political will, which is the crucial ingredient to protect the euro against future crises. 
Today we took these discussions up another level on several fronts. Let me go through the main areas of progress.
On Banking Union, efforts made in the past year to increase resilience and reduce risks are paying off. A fact-based report by the Single Resolution Board, European Commission and Single Supervisory Mechanism that I asked for in the last Eurogroup found that risks are receding in the banking sector in Europe. At the same time, we all acknowledge that continued work will be needed, in particular in further reducing the amount of bad loans in banks’ balance sheets.
We broadly support a gradual approach whereby risk reduction and risk sharing measures are taken in the appropriate sequence.
First, the Council agreement on the banking package and the indicators to measure progress with risk reduction allow for a decision on the ESM as backstop to the Single Resolution Fund. This means setting up a credible safety net for the banking sector. This is a very concrete step which will be implemented as part of a broader reform of the mechanism.
Second, after the European Council in June, the work on a roadmap for beginning political discussions on EDIS could start.
Finally, we agree to act decisively on the Anti-Money Laundering front. 
Moving on to crisis management, there is broad support to strengthen the role of the ESM. This would equip the euro area with better crisis resolution tools.
As I said earlier, we support entrusting the common backstop for bank resolution to the ESM. This will be part of a broader reform package. The backstop could become available before the end of the transitional period. That can happen if significant progress has been achieved in risk reduction. Its size would be aligned with the target level of the SRF. Effectively we support doubling our firepower for bank resolution. 
ESM reform however, does not end here.
First, on the role of the ESM, we agree that a reinforced ESM should take a stronger role in designing and monitoring programmes without duplicating the role of the Commission.
Second, on the ESM toolkit, we agree to review the existing instruments, in particular the precautionary tools, and assess the need for new instruments.
On debt sustainability issues, there are still a range of views in the room. 
Going forward, in terms of deliverables, the Eurogroup will prepare by the end of the year an outline of the key features of a strengthened ESM covering all the issues I have just mentioned. In a later stage, we could prepare the necessary changes to the ESM treaty and guidelines. 
Finally, it is clear that our discussions are less advanced on possible fiscal instruments for convergence and stabilisation in the EMU. Subject to guidance by leaders next week, possible avenues to be explored could be a euro area budget for competitiveness, convergence and stabilisation purposes. We could also examine a European unemployment insurance fund for cases of severe economic crises. 
Making a long story short: we have chosen to provide a credible safety net for the banks; we have set the right incentives for banks to continue deleveraging risks; we have decided to beef up the ESM to reinforce our lines of defence.
The question is no longer if, or how we will complete the economic and monetary union. The question is when? And the answer we gave today is that we start now.
This is the message I will deliver to our leaders for the Summit next week.
Eurogroup
22/6/2018 

Main results - Eurogroup, 21/06/2018

The Eurogroup agreed on the surveillance framework that will apply after the end of Greece's economic adjustment programme, the size of the final tranche of financial support by the ESM, debt measures and fiscal targets. The Eurogroup in inclusive format focused on further steps for deepening EMU and the completion of the banking union.

The Eurogroup meeting took place in two formats: a regular meeting of the euro area ministers, and a meeting of the ministers of 27 EU member states to discuss the future of the Economic and Monetary Union.

15.00 - Eurogroup meeting in regular format

Greece's economic adjustment programme

The Eurogroup discussed the fourth (and the final) review of Greece's economic adjustment programme and agreed on the elements to support Greece's successful exit from the programme in August this year.
It adopted a statement outlining the agreement, which includes the surveillance framework that will apply after the programme, the size of the final tranche of financial support by the ESM, debt measures and fiscal targets.

IMF Article IV consultation with the euro area

The Eurogroup exchanged views on the International Monetary Fund's (IMF) presentation of the outcome of its Article IV consultation with the euro area. The IMF is expected to publish the final report shortly.
This year, the consultation focused on national and European-level policies aimed at protecting the euro area economy from future shocks.
The IMF carries out such consultations every year with all of the IMF members, both individual countries and currency regions, including the euro area. This is done in accordance with Article IV of the IMF's Articles of Agreement.

Updated draft budgetary plan of Spain

The Eurogroup exchanged views and adopted a statement on Spain's updated draft budgetary plan for 2018.

Cyprus: post-programme surveillance

The European Commission and the ECB informed the Eurogroup of the main findings of their fourth post-programme surveillance mission to Cyprus that took place between 19 and 23 March 2018.
The ESM presented the findings related to its early warning system; the IMF conducted its second post-programme monitoring mission at the same time.
The aim of the post-programme surveillance is to establish any possible risks to the country's ability to repay loans received under its earlier adjustment programme. The surveillance continues until at least 75 % of the loan has been repaid.

Eurogroup work programme for the second semester of 2018

The Eurogroup adopted its work programme for the second half of this year.

Other items on the agenda

Italy's Minister of Economy and Finance, Giovanni Tria, and Spain's Minister of Economy, Industry and Competitiveness, Nadia Calviño, presented the policy priorities of their respective governments. This is standard practice in the Eurogroup when new governments come into office.

18.30 - Meeting of 27 member states

Preparation of the June Euro Summit: deepening of the Economic and Monetary Union (EMU)

The Eurogroup met in inclusive format to prepare the Euro Summit of 29 June 2018.
The discussion focused on the further steps for the banking union and the reform of the European Stability Mechanism. Ministers also touched upon fiscal issues, including proposals on a possible euro area fiscal capacity.



Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024