ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 20 Δεκεμβρίου 2018
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τη Βουλή
ως πλυντήριο για το «πάρτυ» των αναθέσεων και της διαχείρισης κονδυλίων του
μεταναστευτικού»
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και
Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο που έφερε
η κυβέρνηση, με τη μορφή του κατεπείγοντος, για το μεταναστευτικό, έκανε την
ακόλουθη δήλωση:
«Η κυβέρνηση μετατρέπει τη Βουλή σε πλυντήριο των
απευθείας αναθέσεων, αλλά και της διαχείρισης των κονδυλίων για το
μεταναστευτικό.
Έφερε ένα νομοσχέδιο για να παρατείνει, για ένα
ακόμα χρόνο, τις προσλήψεις και αναθέσεις έργων χωρίς διαγωνισμούς και με
συνοπτικές διαδικασίες. Εκτός όλων των άλλων, με διατάξεις του νομοσχεδίου, νομιμοποιούνται
αναδρομικά και δαπάνες που έχουν γίνει το 2018.
Μιλάμε για κανονικό ξέπλυμα, για κανονικό πλυντήριο,
αντάξιο του, εντός εισαγωγικών, ηθικού
πλεονεκτήματος μιας Αριστεράς, που μόνο Αριστερά δεν είναι.
Προβλέπεται, επίσης, η πρόσληψη 350 νέων υπαλλήλων
για το μεταναστευτικό, την ώρα που η
κυβέρνηση αποφεύγει να μας πει το κόστος που είχε η διαχείριση του
μεταναστευτικού για τον κρατικό προϋπολογισμό από το 2015 έως σήμερα.
Γιατί δεν δίνει στοιχεία το Υπουργείο Οικονομικών;
Μήπως για να μην αποκαλυφθεί το ποσό το οποίο δεν θα
πιστεύει κανείς όταν το ακούσει;
Μήπως γιατί το συνολικό δημοσιονομικό κόστος είναι
όσο ο ΕΝΦΙΑ;
Μήπως γιατί υπερβαίνει κατά πολύ το κόστος
διατήρησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που αυτή η κυβέρνηση κατήργησε;
Στη διαχείριση των κονδυλίων του μεταναστευτικού
έχουμε χιλιάδες συμβάσεις με απευθείας ανάθεση, διαδοχικές ανανεώσεις συμβάσεων
στους ίδιους ανθρώπους, αναθέσεις που γίνονται με απλή διαπραγμάτευση που
ουδείς γνωρίζει πως γίνεται και με ποιες ασφαλιστικές δικλείδες διαφάνειας και
νομιμότητας, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν δημόσιες προκηρύξεις.
Για τα hot spot σε Λέσβο, Σάμο και Κω, τα δύο
προηγούμενα χρόνια, δόθηκαν 30 εκ. ευρώ για τη σίτιση προσφύγων και παράνομων
μεταναστών χωρίς δημόσιους διαγωνισμούς.
Και δόθηκαν σε τέσσερις, μόνο, εταιρείες.
Μετά από όλα αυτά, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί
κανείς, γιατί η κυβέρνηση είναι απρόθυμη στο να κάνει επαναπροωθήσεις και γιατί
συνεχίζεται η τακτική συντήρησης της λειτουργίας των hot spot στα νησιά.
Για τον απλούστατο λόγο ότι το μεταναστευτικό είναι
μια μεγάλη «μπίζνα» για κάποιους.
Με την αλλαγή της κυβέρνησης, δεν θα αλλάξει μόνο η
πολιτική της χώρας στο μεταναστευτικό.
Θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες έρευνας για τη
διαχείριση των κονδυλίων του μεταναστευτικού και θα αποδοθούν ευθύνες».
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 17 Δεκεμβρίου 2018
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η μεγάλη πλειοψηφία των
πολιτών ζητά δημοκρατική διέξοδο, ζητά εκλογές»
«Ο κ. Τσίπρας υπέγραφε ό, τι του έβαζαν
μπροστά του αυτά τα τέσσερα χρόνια.
Τις υπογραφές αυτές, τις πλήρωσε πολύ
ακριβά η χώρα. Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών ζητά δημοκρατική διέξοδο, ζητά
εκλογές.
Εκλογές τώρα, γιατί αν έχει το χρόνο
αυτή η κυβέρνηση να βάλει και άλλες υπογραφές, το κόστος θα είναι τεράστιο για
τη χώρα και τους πολίτες», τόνισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας
και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη
συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού.
Ο κ. Κόνσολας έκανε ειδική αναφορά στα
εθνικά θέματα, αλλά και στην επιθετικότητα που επιδεικνύει η Τουρκία στο
Αιγαίο, επισημαίνοντας:
«Η απάντηση σε αυτή την επιθετικότητα
προϋποθέτει αποτρεπτική ισχύ, αλλά και μια σοβαρή και αξιόπιστη διακυβέρνηση.
Πόσο σοβαρή είναι μια κυβέρνηση που
αναγγέλλει επέκταση χωρικών υδάτων στα 12 μίλια στο Ιόνιο και τελικά κάνει πίσω
μπροστά στις τουρκικές αντιδράσεις;
Δεν αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ότι
εξαγγέλλοντας επέκταση μόνο για το Ιόνιο και με την άτακτη υποχώρησή της που
ακολούθησε μετά, ουσιαστικά, νομιμοποιεί τις αιτιάσεις της Τουρκίας περί «ειδικών
συνθηκών» στο Αιγαίο;
Πόσο σοβαρή, αξιόπιστη και υπεύθυνη
είναι μια κυβέρνηση που μετατρέπει τα νησιά του Αιγαίου, τον πιο ευαίσθητο χώρο,
σε τόπο εγκλωβισμού παράνομων μεταναστών και προσφύγων;».
Ο Μάνος Κόνσολας, κατηγόρησε την
κυβέρνηση ότι δύο χρόνια μετά την ψήφιση του αναπτυξιακού νόμου δεν έχει
υλοποιηθεί ούτε μία επένδυση, δεν έχει επενδυθεί ούτε ένα ευρώ.
Αναφερόμενος στον τουρισμό, επισήμανε
ότι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός έχει πλέον πρόβλημα ανταγωνιστικότητας,
αφού οι φόροι που επέβαλε η κυβέρνηση στον τουρισμό από το καλοκαίρι του 2015
έχουν αρνητική επίπτωση στον τουρισμό μας.
«Ουσιαστικά, η κυβέρνηση στοχοποίησε τον
τουρισμό, με νέους φόρους.
Διπλασίασε το ΦΠΑ στη διαμονή από το
6,5% στο 13%.
Από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Οικονομικών, μάλιστα, ακούστηκε ότι θα πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι
επειδή ο ΦΠΑ στη διαμονή δεν αυξήθηκε στο 24%.
Η κυβέρνηση αύξησε το ΦΠΑ στην εστίαση
από το 13% στο 24%.
Επέβαλε φόρο διανυκτέρευσης, κατάργησε
τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά, αύξησε τον ΕΝΦΙΑ στις επιχειρήσεις
που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό με την κατάργηση της διάταξης για τα
ειδικά κτίρια.
Πως μπορεί να είναι ανταγωνιστικός ο
τουρισμός μας όταν η Ελλάδα έχει ΦΠΑ στη διαμονή στο 13% ενώ Ισπανία, Γαλλία
και Ιταλία έχουν 10%, η Κύπρος 9% και η Πορτογαλία 6%.
Όταν έχουμε ΦΠΑ στην εστίαση στο 24%,
ενώ η Πορτογαλία έχει 13%, Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία 10% και η Κύπρος 9%;»,
ανέφερε ο κ. Κόνσολας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14 Δεκεμβρίου 2018
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Ελλάδα πρέπει να
αποκτήσει στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας»
Στις προγραμματικές προτάσεις της Νέας
Δημοκρατίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας αναφέρθηκε ο Τομεάρχης Τουρισμού
και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του
στο συνέδριο που διοργανώθηκε από την online ναυτιλιακή εφημερίδα TheSeaNation για την επόμενη μέρα
της κρουαζιέρας στο Ίδρυμα Ευγενίδου με θέμα: «Ελληνικό CLUSTER κρουαζιέρας: Η
επόμενη μέρα».
Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι το 2017 και
το 2018 ήταν δύο άσχημες χρονιές για την κρουαζιέρα, τονίζοντας ότι
καταγράφεται μια σταθερή μετατόπιση της κρουαζιέρας από την Ανατολική προς τη
Δυτική Μεσόγειο, αλλά και άνοδος της αγοράς της Ασίας.
«Η Ελλάδα δεν μπορεί να διεκδικήσει ένα
μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, γιατί δεν έχει στρατηγική
σε βάθος χρόνου, με αρχή, μέση και τέλος. Μια στρατηγική που θα υπερβαίνει το
χρονικό ορίζοντα μιας κυβερνητικής θητείας», τόνισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της
Νέας Δημοκρατίας.
Αναφερόμενος στο παράδειγμα της
Βαρκελώνης που επένδυσε στην κρουαζιέρα, ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι, όλα τα
παραπάνω, δεν θα μπορούσαν να γίνουν στην Ελλάδα, αφού δεν υπάρχει το θεσμικό
πλαίσιο για την παραχώρηση λιμενικών εγκαταστάσεων σε εταιρείες που
δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας προκειμένου να επενδύσουν και να
δημιουργήσουν υποδομές.
Προανήγγειλε τη δημιουργία ενός νέου
ρυθμιστικού πλαισίου, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που θα προσελκύει
επενδύσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών
και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων που αποτελούν προορισμό
κρουαζιέρας.
Η προγραμματική πρόταση της Νέας
Δημοκρατίας που παρουσίασε ο Μάνος Κόνσολας περιλαμβάνει:
1ον: Τη μετατροπή της Ελλάδας
σε hub της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα με έξι (6) μεγάλα λιμάνια
home ports (Πειραιάς, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο, Λαύριο).
Ο στόχος είναι 5.000 προσεγγίσεις
κρουαζιερόπλοιων, με ένα μεγάλο μέρος τους να αποτελείται από κρουαζιερόπλοια
νέας γενιάς, σε 500.000 επιβάτες μέσω Homeporting και σε 6.500.000 επιβάτες
Transit.
2ον: Την παραχώρηση, με
μακροχρόνιες συμβάσεις, σε εταιρείες κρουαζιέρας λιμενικών εγκαταστάσεων για να
γίνουν επενδύσεις σε υποδομές, αλλά και να αναβαθμιστούν, θεαματικά, οι
υπηρεσίες στην κρουαζιέρα.
3ον: Την άρση των
αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, παράλληλα με την ανάληψη πρωτοβουλίας για ένα
νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης για την κρουαζιέρα.
Σήμερα, δεν μπορεί να γίνει κυκλικό
ταξίδι κρουαζιέρας με δικαίωμα transit, με αποτέλεσμα πολλές κρουαζιέρες,
πλέον, να γίνονται ενδοκοινοτικά κάτι που σημαίνει πρόσθετη και αυξημένη
φορολόγηση, αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας της κρουαζιέρας.
4ον: Την αναβάθμιση του ρόλου
της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία θα μπορεί να λαμβάνει
αποφάσεις στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης και της εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης
πολιτικής ενίσχυσης της κρουαζιέρας.
Σήμερα, η Επιτροπή αυτή, ουσιαστικά,
είναι ανενεργή και χωρίς ρόλο.
5ον: Τη δημιουργία σύγχρονου
φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με
συνεργασία της Πολιτείας, του ΣΕΠΕ, της αυτοδιοίκησης, αλλά και της ιδιωτικής
πρωτοβουλίας.
6ον: Την αναβάθμιση του
επιπέδου υπηρεσιών Τελωνείων, Λιμενικού και Αστυνομίας για να εξυπηρετούνται
άμεσα, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία οι επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων και την
ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις
χώρες εκτός Σένγκεν και ιδιαίτερα σε Κίνα, Ρωσία και Τουρκία, ώστε να
διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 6 Δεκεμβρίου 2018
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Να ανακληθεί η ΚΥΑ για
το ΦΠΑ στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη πριν να είναι αργά για το θαλάσσιο
τουρισμό μας»
Καταστροφική για το θαλάσσιο τουρισμό,
χαρακτηρίζει την ΚΥΑ για το ΦΠΑ στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, ο Τομεάρχης
Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με
Ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας, ζητώντας
την ανάκλησή της και την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση.
Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι η
συγκεκριμένη ΚΥΑ:
α)
Αυξάνει υπέρμετρα τη φορολογική επιβάρυνση από το ΦΠΑ στις υπηρεσίες που παρέχονται στα σκάφη, ενώ,
μέχρι σήμερα, υπήρχε απαλλαγή.
β) Αγνοεί τον πολυνησιωτικό χαρακτήρα
και τη μεγάλη ακτογραμμή της χώρας μας και δίνει ένα αυθαίρετο ορισμό της
ανοιχτής θάλασσας.
γ) Παραβλέπει τις μικρές αποστάσεις
μεταξύ νησιών και βραχονησίδων αλλά και των γειτονικών νησιών μεταξύ τους.
δ) Λειτουργεί υπονομευτικά για το θαλάσσιο
τουρισμό μας, αφού, με βάση τις διατάξεις της ΚΥΑ, για να διατηρήσει ένα σκάφος
τις απαλλαγές από το ΦΠΑ, θα πρέπει, τη μισή διάρκεια των πλόων ναύλωσης, να
πλέει εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων. Ουσιαστικά, η ΚΥΑ διώχνει τα σκάφη από
την Ελλάδα.
ε) Δημιουργεί πρόβλημα
ανταγωνιστικότητας στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό ελληνική σημαία, αφού
οι ναύλοι τους επιβαρύνονται.
στ) Επιβλήθηκε μονομερώς και χωρίς να
υπάρξει διαβούλευση.
Μάλιστα, χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία
και η Κροατία, δεν έχουν θεσπίσει ανάλογου περιεχομένου ρυθμίσεις, ενώ η Γαλλία
έχει θεσπίσει απαλλαγές από το ΦΠΑ σε όλα τα σκάφη που εισέρχονται στα χωρικά της ύδατα.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης
του κ. Κόνσολα.
Αθήνα, 6 Δεκεμβρίου
2018
Αρ.Πρ.: 4087/6.12.2018
Ε
Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο
Υπουργό Οικονομικών
Κύριο
Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΘΕΜΑ: «Άμεση ανάκληση της ΚΥΑ για τις νέες
προϋποθέσεις και όρους επιβολής ΦΠΑ στις δραστηριότητες και τις υπηρεσίες των
επαγγελματικών τουριστικών σκαφών»
Κύριοι Υπουργοί,
Η πρόσφατη ΚΥΑ για τις νέες προϋποθέσεις και τους
όρους επιβολής ΦΠΑ στις δραστηριότητες και τις υπηρεσίες των επαγγελματικών
τουριστικών σκαφών, ουσιαστικά, υπονομεύει το θαλάσσιο τουρισμό με τα ελληνικά
επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.
Παράπλευρη απώλεια θα είναι και οι νησιωτικές
οικονομίες που θα υποστούν τις συνέπειες.
Η συγκεκριμένη ΚΥΑ:
α) Αυξάνει
υπέρμετρα τη φορολογική επιβάρυνση από το ΦΠΑ στις υπηρεσίες που παρέχονται στα
σκάφη, ενώ, μέχρι σήμερα, υπήρχε απαλλαγή.
β) Αγνοεί τον πολυνησιωτικό χαρακτήρα και τη μεγάλη
ακτογραμμή της χώρας μας και δίνει ένα αυθαίρετο ορισμό της ανοιχτής θάλασσας.
γ) Παραβλέπει τις μικρές αποστάσεις μεταξύ νησιών
και βραχονησίδων, αλλά και των γειτονικών
νησιών μεταξύ τους.
δ) Λειτουργεί υπονομευτικά για το θαλάσσιο τουρισμό μας,
αφού, με βάση τις διατάξεις της ΚΥΑ, για να διατηρήσει ένα σκάφος τις απαλλαγές
από το ΦΠΑ, θα πρέπει, τη μισή διάρκεια των πλόων ναύλωσης, να πλέει εκτός
ελληνικών χωρικών υδάτων. Ουσιαστικά, η ΚΥΑ διώχνει τα σκάφη από την Ελλάδα.
ε) Δημιουργεί πρόβλημα ανταγωνιστικότητας στα
επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό ελληνική σημαία, αφού οι ναύλοι τους
επιβαρύνονται.
στ) Επιβλήθηκε μονομερώς και χωρίς να υπάρξει
διαβούλευση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ανταγωνίστριες προς την
Ελλάδα χώρες, στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και
η Κροατία δεν έχουν θεσπίσει ανάλογου περιεχομένου ρυθμίσεις, ενώ η Γαλλία έχει
θεσπίσει απαλλαγές από το ΦΠΑ σε όλα τα σκάφη
που εισέρχονται στα χωρικά της ύδατα.
Κατόπιν
των ανωτέρω
Ερωτώνται
οι Κύριοι Υπουργοί
1. Έχουν συνειδητοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις
στο θαλάσσιο τουρισμό από την ΚΥΑ ΠΟΛ 1177/19-09-2018;
2. Προτίθενται να ανακαλέσουν την ισχύ της,
προκειμένου να υπάρξει διάλογος από μηδενική βάση;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου